Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Na první pohled vypadá Teslagrad jako fajn hra. Steampunkový svět inspirovaný Ruskem 19. století, ve kterém se odehrává, je pro hry dost netypický a hra graficky vypadá vážně pěkně. Puzzly využívající elektřinu a magnetismus jsou zajímavé. Ovládání sice není to nejpřesnější, které jste u plošinovky kdy viděli, ale puzzly naštěstí velkou přesnost nevyžadují, takže to není velká tragédie. Pokud by takhle vypadala celá hra, tak určitě jdu s hodnocením výš, ale vystřízlivění bohužel přijde poměrně brzo, a to u prvního bossfightu, kde se z logické plošinovky stane Super Meat Boy. První ještě nebyl tak těžký, ale je relativně dlouhý, jediná chyba znamená vaši smrt a boss má útoky, které nemůžete očekávat, takže souboj pořád dokola opakujete, dokud se ho celý nenaučíte nazpaměť a neuděláte v něm žádnou chybu, což se s každým bossem čím dál víc stupňuje. Se zbytkem hry souboje s bossy ostře kontrastují a pokud někdo čeká, že Teslagrad je pomalá logická hra, bude velmi nepříjemně překvapený.

Tohle se opakuje víceméně celou hru: děláte puzzly, narazíte na bosse, se skřípáním zubů bojujete do zblbnutí s bossem a dostanete předmět, který vám dá novou schopnost, se kterou můžete dělat puzzly v jiné části věže. Po třetím bossovi si ale asi autoři řekli, že hra je moc jednoduchá a předhodí vám ty nejhorší a nejvíc frustrující puzzly z celé hry, abyste si pořádně vychutnali, jak neobratně se to vlastně ovládá a ztratili i ty poslední zbytky dobré vůle, kterou jste ke hře měli. Vrcholem všeho bylo, když vás hra po čtvrtém bossfightu hodí na začátek věže a řekne vám, že jelikož má v značkách na Steamu napsáno metroidvania, nějak vás teda musí donutit k backtrackování, takže máte projít celou mapu znova - tentokrát ale nezapomeňte posbírat nepovinné collectibles, jinak se nedostanete k poslednímu bossovi!

Je to škoda, ale bohužel Teslagrad nemůžu nikomu doporučit. Možná kdyby ty bossfighty byly lépe udělané, ale na rozdíl od již zmiňovaného Meat Boye jsem se u nich vůbec nebavil, akorát jsem byl frustrustrovaný pochybnými hitboxy, pochybnou fyzikou a nečekanými útoky zaručeně vedoucími k mojí smrti. Logická část hry je sice fajn, ale sama o sobě nestojí za tu frustraci z bossfightů, které v mém případě tvořily aspoň třetinu herního času.

Pro: grafika, část puzzlů

Proti: boss fighty, boss fighty, boss fighty

+13 +14 −1
  • PC 65
Drobná hra, takže, jak by řekl můj bývalý učitel hudební výchovy, jen telegraficky:

V jakoby pohádkově stylizovaném světě hrajete za panďuláka, který se při úprku před padouchy dostane do záhadného hradu, kde kromě různých protivníků narazíte také na čistě hopsací pasáže a menší puzzly.

Kromě toho ale získáte několik speciálních schopností, jakými jsou třeba schopnost teleportace nebo magnetická rukavice, kterou můžete polarizovat různé magnetické objekty a využívat je tak k překonání nepřátel či otevření cesty dál.

Tu a tam se setkáte s nějakým bossem, ovšem nemůžu říct, že bych si bossfighty v této hře zrovna užil - je to takové vyskoč, bouchni, uhni - a třikrát zopakuj.

Celkově si myslím, že přinejmenším za vyzkoušení tato hříčka stojí, ale za jinými plošinovkami, ať už "hádankovitým" Braidem nebo akčnějšími díly Trine, Raymana, ale také třeba méně známeho Capsized, podle mého názoru trochu pokulhává.

Pro: Hopsání, teleportování a magnetizování je docela zábava, grafika je sympatická, hudba nijak neurazí

Proti: Bossfighty, absence prvků nebo mechanismů, které by hře daly něco navíc oproti konkurenci

+7