Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Steins;Gate

5pb. Games •  Nitroplus •  MAGES.
14.10.2009
26.08.2010
25.08.2011
21.12.2011
27.06.2013
25.08.2015
18.05.2017
kompatibilní
81
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Okabe Rintarou, alias Hououin Kyouma, je osmnáctiletý podivín a samozvaný "mad scientist". Společně se svým spolužákem z univerzity Daruem založili "Future Gadget Laboratory". V pronajatém pokoji společně s jeho kamarádkou z dětství Mayuri vytváří různé vynálezy. Po několika zbytečných hloupostech ovšem spojením mobilního telefonu a mikrovlnné trouby náhodou sestrojí stroj času, který je schopný posílat zprávy do minulosti.

Když se Okabe na přednášce o cestování časem setká s geniální studentkou navrátivší se z USA, Makise Kurisu, a stane se svědkem její vraždy, začnou se kolem něj odehrávat podivné věci. Zjistí, že cestováním v čase se již delší dobu zabývá CERN (Evropská organizace pro jaderný výzkum) a nejen on, ale i všichni noví členové jeho laboratoře jsou v ohrožení života.

Steins;Gate byla původně vydána v říjnu 2009 pro Xbox 360. Dočkala se však portů pro Windows, PSP, iOS, PS3 a PS Vitu. Důležitou součástí hry je i Okabeho mobilní telefon. Podle toho, které hovory se hráč rozhodne přijmout a jak bude odpovídat na textové zprávy, se dělí děj na několik rozdílných cest.

Roku 2014 vyšlo Steins;Gate s oficiálním anglickým překladem pod záštitou společnosti JAST.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Pokud by nebyl žánr vizuálních novel poměrně opomíjenou záležitostí pro většinu hráčů, stal by se ze Steins;Gate titul patřící mezi to nejlepší z adventur primárně zaměřených na příběh.

Steins;Gate pro mě představuje jakési ideální spojení toho, co na vizuálních novelách vidím jako zajímavé; příběh, který hráče vtáhne od samotného začátku, kvalitně napsané dialogy a nepříliš zbytečné natahování herní doby. Zvláštní pozornost si také zaslouží audiovizuální stránka, která je na poměry žánru na samotném vrcholu. Nechybí ani pocit, že sám hráč (případně čtenář) určuje dění.

O příběhu myslím každý, kdo se více zajímá o anime, asi zběžněji ví. V praxi jde o problematiku cestování v čase, tentokrát za pomoci netradičního přístroje - mikrovlnky. Steins;Gate jde obvykle daleko dál než konkurence zabývající se cestováním v čase a ovlivněním minulosti - přítomnosti - budoucnosti. Nebudu přehánět, pokud řeknu, že je možno se z hraní Steins;Gate dozvědět poměrně široký obsah informací; a to jak reálných, tak i teoretických.

Pocit úzkosti, kdy se s postupem příběhu začíná vše hroutit, a původní časová harmonie je narušena vytváří zvláštní atmosféru, kterou jen málo titulů v této podobě dokáže nabídnout. Takto si představuji kvalitní vizuální novelu prostou některých neduhů žánru.

Pro: vizuální stránka a hudba, příběh, informační hodnota

Proti: někdy zdlouhavé scény

+21
  • Vita 90
Psát komentáře k vizuálním novelám nesnáším, protože k nim vlastně nejde nic napsat. Nejenže to je hlavně příběhový zážitek a proto nějak ho více popsat může jen u škodit a o gameplayi toho taky moc říct nejde.

I tak ale musím říct že to bylo krásný a vyčerpávající, to je ale už u tvorby od studia "Mages." zvykem. I když musím říct že jejich Chaos Child byl pro mě o minimálně jeden stupeň výše a jeho příběh mě zasáhl o něco více. I tak jsem ale velice nadšený.

Sledujeme tu příběh tří kamarádů kteří se zapletou s cestováním časem. Nečekejte ale žádný povrchní zpracování alá "Back to the Future", tady je mix reálných faktů a pak i čisté teorie a hra tu na vás sype různé fyzikální zákony či teorie o možném cestování v čase až vám z toho místy může prasknout hlava. To ale ničemu nevadí, protože tohle hru odlišuje od konkurence a celkové cestování časem je tu opravdu reálná hrozba a problém. O to víc když pak jsou v ohrožení skvělé postavy kterých je tu plno a i když se většinou jedná o typické archetypy tak většina postav má hloubku a díky delší stopáži celé hry i potřebný vývoj, který z nich dělá něco více než jen bezduché příběhové panáky.

S postavami si tu totiž zažijete jak komediální a veselé chvíle tak i propady do totální beznaděje a charakterového rozpadu, což má právě i za důsledek drtivější dopad na hráče. Jo hltal jsem to. Na škodu je jen občas to že hra si přímo libuje vás najednou zasypat na dobrých deset minut monologem o různých teoriích apod. To už jsem místy poměrně ztrácel pozornost, protože to bylo jak číst faktickou učebnici o tématu o kterém tolik zase nevíte. Tohle celé by fungovalo lépe kdyby se to nějak smysluplně dávkovalo.

Jinak ale dabing, soundtrack a vizuál jsou top notch. Samozřejmostí tu jsou i různé routy a i si musíte otevřít true endig. Což mě sralo protože zrovna to rozhodování o routech je tu podle mě sice jednoduší než v jiných Mages hrách ale i tak na hovno. Ale co, to jsou jen malé kaňky na téhle výborné VN která rozhodně chytne za srdíčko.

Pro: Příběh, postavy, hloubka, soundtrack, stylizace,

Proti: Občas lehce natažené a jindy vyčerpávající monologová informační smršť

+15
  • PC 80
Cestování časem je poměrně často používané téma. Na můj vkus možná až moc. Občas se ovšem najde i hra, která vezme okoukané schéma a dokáže jej udělat zajímavým a zábavným způsobem. Právě jednou z takových je i Steins;Gate, které se odehrává ve stejném univerzu jako Chaos;Head. Naštěstí, tím podobnost končí.

Největším plusem je bezpochyby hlavní postava. Okabe dokáže svými hláškami nejednou rozesmát a jeho rozhovory s Kurisu patří k hlavním přednostem této VN. Ostatní postavy nejsou o moc horší, každá sděluje zajímavý příběh. S nimi se pojí i jednoduchý a zároveň povedený design všech charakterů. Navíc je celá hra provedena ve velmi zvláštní grafice. Studené barvy dodávají netradiční nádech a dopomáhají utvářet atmosféru.

Většina teorií o cestování časem ve Steins;Gate je přebrána povedeně a i jejich vysvětlování není provedeno pomocí složitostí, ale ve srozumitelné jednoduchosti. Těmi však odkazy na reálie nekončí. Zlo reprezentuje CERN, Okabe se setká se „skutečným“ cestovatelem v čase Johnem Titorem a pojmy jako Kerrovy černé díry či horizont událostí jsou při daném tématu samozřejmostí.

Hudba sice hraje pouze v důležitých chvílích, ovšem to neznamená, že by byla špatná. Hlavně Main theme mi bude v hlavě znít ještě dlouho. Hlasy, obzvláště Okabeho a Kurisu, také perfektně vystihují jejich osobnosti. Místo tradičních voleb je ve hře mobil. Pomocí tzv. Phone triggeru se děj v pozdějších fázích rozděluje a zakončuje jedním ze šesti různých závěrů. Pro dosažení všech je potřeba okolo 25 hodin.

Pod podivným názvem se ukrývá skvělá hra, která by se mohla zalíbit i těm, kteří vizuálním novelám příliš neholdují.
+13