Když id Software v roce 1992 vyvinuli Wolfenstein 3D (s sharewarovým modelem distribuce od Apogee Software), byli zaskočeni úspěchem hry natolik, že ještě téhož roku vyvinuli a umístili do regulérní prodejní sítě hru Spear of Destiny.
Spear of Destiny má jiný příběh, ale stejný engine. Stejný hlavní hrdina - spojenecký agent William J. (aka B. J.) Blazkowicz - proniká v nových misích do hradu Nuremburg, aby ukradl Hitlerovi Kopí osudu, které, jak Hitler sám věří, mu zajišťuje neporazitelnost ve válce. Kromě starých známých protivníků z Wolfenstein 3D (stráže, SS vojáci, důstojníci, psi a nemrtví mutanti) na vás čeká během hraní pět nových bossů (Trans Grosse, Barnacle Wilhelm, Ubermutant, Death Knight a Angel of Death). Protivníci mají vylepšenou A. I. (přizpůsobují trasu pohybu novým lokacím, do kterých se dostanou, pokud vás pronásledují), textury jsou detailnější a uslyšíte nové zvukové efekty i pár přidaných skladeb. Ve hře fungují stejné cheaty jako ve Wolfensteinu 3D a přibyly některé nové.
Hry Wolfenstein 3D a Spear of Destiny jsou považovány za průkopníky žánru stříleček z první osoby. Po dvou letech od vydání k nim pak přibyly ještě dva neoficiální kanadské datadisky Spear of Destiny: Mission 2 Return to Danger a Spear of Destiny: Mission 3: Ultimate Challenge.
				
									@AuroN (komentář): Neviem teda na akej obtiažnosti si to hral... ale 16. poschodie na "death incarnate" je za mňa absolútny horor. Tam v úvode dáš jeden výstrel a vedia o tebe prakticky všetci... a že ich nie je málo. :D ... ale inak sa dá aj na najvyššej obtiažnosti zvyknúť na to, čo ťa čaká... to súhlasím... ale myslím, že v tamtom leveli to tvorcovia trochu prepálili. :D
						 
							 
						 
							 Vivaldi
Vivaldi Lukaskon
Lukaskon účet smazán
účet smazán Všivák
Všivák Londo Mollari
Londo Mollari special_plan
special_plan AuroN
		AuroN
	 Jumas
		Jumas
	 Dunemaster
		Dunemaster
	 mkkoudy
		mkkoudy
	 medved283
		medved283
	
Pro: Noví bossové, tematická ucelenost úrovní
Proti: Málo nového obsahu, občas zbytečná spletitost úrovní