Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Spear of Destiny: Mission 3: Ultimate Challenge

květen 1994
57
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

B. J. Blazkowicz si musí připadat jak ve zlých snech, třebaže bdí. Nacisté se totiž už podruhé zmocnili artefaktu tak mocného, že se podle něj jmenuje pokračování Wolfenstein 3D, jehož je Ultimate Challenge druhým datadiskem. Blazkowicz opět dostává telefonát z vyšších míst, aby přijal výzvu a uspěl v místech, kde jiní agenti selhali a potřetí se vypravil získat pro Spojence Kopí osudu. Ultimátní výzva pro agenta vyvstává už jen z toho důvodu, že paranoidní Hitler kopí zavlekl až do svého bunkru, pod říšským kancléřstvím, v samotném srdci Německa. Při okultním rituálu vyvolal se svými pobočníky démona temnot, Abigora, který mu přislíbil ovládnutí světa. Umožnil mu nahlédnout do budoucnosti. Hitler si od toho sliboval získání pokročilých zbraňových technologií, které měly být teprve vynalezeny a z toho důvodu nechal bunkr přebudovat na vyspělou továrnu na zbraně hromadného ničení.

Datadisk pro Spear of Destiny, od kanadských autorů, přináší dalších 21 levelů, nové textury a bosse. To není vše. Například nesmrtelní duchové vojáků, ohrožující agenta při práci, už v tomto díle ztratili zcela lidskou podobu. Nyní jsou z nich beztvaré zelené přízraky, avšak stejně smrtící.

Mission 3: Ultimate Challenge následovala zvlášť prodávanou, Mission 2: Return to Danger. Obě rozšíření později vyšla v kompilaci se základní hrou a generátorem levelů jako Spear of Destiny Super CD Pack. Ten se dnes shání již velmi těžko, nicméně Steam verze Spear of Destiny v sobě má zahrnuta obě rozšíření také.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Úvodem jedna špatná zpráva - Ultimate challenge nepřináší oproti Spear of Destiny: Mission 2 Return to Danger téměř nic nového. Grafika, zvuky, hudba, nepřátelé, zbraně, sbíratelné předměty, to vše je naprosto shodné s prvním datadiskem k Spear of Destiny.

Úvodem také jedna dobrá zpráva - autoři se v tvorbě nových wolfovských levelů výrazně zlepšili a oproti (nejen) první polovině Return to danger došlo k výraznému zlepšení architektury levelů. Ano, úrovně jsou stále zamotané do bludiště. Ano, opět jsou povinné klíče a průchody v secretech. Ovšem secrety jsou schované celkem intuitivně, že když hráč odemkne klíčem prázdnou místnost s tapisérií a řekne si "tady by mohla být tajná chodba", tak tam opravdu většinou je. Ani spletitost levelů není tak pekelná jako v prvním díle. Přestože jsem při hraní levelu 15 a bloudění po stále stejných chodbách nadával jako špaček (nikoliv Špaček), obešlo se dohrání této hry bez nahlédnutí do map na internetu.

A o co tedy v druhém datadisku v pořadí jde? Nejde o nic jiného než o znovuukradení Spear of destiny z rukou Zpocenců a jeho převoz do pevnosti v srdci Německé Říše. Přestože B.J. již kopí dvakrát slavně vybojoval, nenechá si ujít ani třetí možnost získat ho zpět do svých rukou (potažmo do rukou svých amerických nadřízených) a se svými dvěma, posléze čtyřmi, zbraněmi vyráží dobýt kopí zpět. Na jednoduchou obtížnost to není extrémně složitý úkol, během hraní jsem zahynul jen jednou při bossfightu proti Axe v levelu 16 a jednou jsem měl namále o level či dva později.

Oproti prvnímu datadisku se nezměnili ani bossové. Přesto stále zůstávají silnou devizou hry. Úvodní dva - Submarine Willy a Profesor Quarkblitz jsou generičtí Wolfovští bossové a jejich poražení není nic složitého. O poznání drsnější je tentokrát souboj proti Axe, který je extrémně rychlý a zároveň členitá aréna hraje v neprospěch hráče. Při sprintu pro lékárničky, které jsou v slepé chodbě, mi bossák zablokoval únikovou cestu ven, nebylo možné ho obejít a poté, co mi došly náboje jsem se dočkal i nepopulárního exitu herní postavy. Předposlední robot je originální sám o sobě, ale příliš vrásek na čelo mi nepřidělal. Barbucha na konci toho také mnoho nepředvedl. Zasekl se o stěnu a přestože mohl střílet, stačilo mi pravidelně vystrkovat hlavu zpoza rohu, pálit dávky z kulometu a včas uhýbat jeho fireballům.

Během mého 17denního maratonu Wolfa a jeho epigonů jsem dohrál 112 levelů. Některé byly lepší, některé horší, pár jich bylo mizerných. Tento datadisk se řadí těsně za původní ID Softí dílo. Některé levely dokonce překonávají původního Wolfa (zejména zde mluvím o jeho nešťastné 4. epizodě). Hra je zábavná, rychle utíká a na rozdíl od předchozího rozšířeni ji případnému hráči doporučím. Nějaké body jsem musel srazit za neoriginalitu a výraznou podobnost s Return to danger, přesto se jedná o zajímavé uzavření cesty B.J. napříč nacistickým Německem.

Pro: Bossové, přehlednější levely oproti prvnímu datadisku, zábavné.

Proti: Stejní bossové jako v prvním datadisku, minimum změn.

+18
  • PC 50
Vlastně je to úplně stejná hra, jako minulý díl. Tentokrát absolutně žádné novinky. Ani zbraň. Ani monstrum. Ani příběh. Vlastně je to takový druhý remake dva roky starého Spear of Destiny. Koho by to ještě mohlo bavit? Třeba ty, co na své 286 nerozchodili Dooma.

Určitý progress tady přece jenom je. Mise už nejsou tak extrémně chaotické a halucinogenní. Dá se v nich lépe orientovat. Tajná místa určená k dalšímu postupu tady sice jsou, ale není jich tolik. Dají se mnohem lépe předvídat. Možná už je to tím cvikem. Bossové jsou rychlejší a chytřejší. Nepřátel je ale méně.

I když se autoři snažili, tak už toho je moc s malýma možnostmi vyblbnutí se. Většinou mě to nebavilo. Stále stejná zbraň. Stále stejní nepřátelé. Stále stejné textury. Zajímavé je, že to funguje na sedmičkách bezproblémově bez dosboxu. Celkově je hra dobře technicky zvládnutá. Jen ta synchronizace myši s úkroky není stále správně vyladěná.

Skvělá muzika něco zachraňuje, ale nemůže zvládnout všechno.

Pro: muzika, vylepšený design úrovní

Proti: vůbec nic nového, už je toho moc

+11