Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

to je smula uz po druhe co sem rozbil displej na G7 Odyssey a tento nemel inverse ghoting,to je tou hrou cele odznova
tak tohle se co se optimalizace tyce povedlo na vybornou a to az tak ze sem puvodne hledal na netu jak otevrit FPS lock 90 fps tak abych hral na 200-240 hz/fps a nakonec sem dosel k zaveru ze je to tady relativne 'zbytecne', ono totiz nechapu jak ale ta hra jede tady na 90 fps jak kdybych normalne mel tak 160 fps, fakt nechapu, Adaptnivni synchronizace jako na 160 hz pocitove, skoro zadny ghosting, overshoot..... az sem si rikal jestli ta hra nepocita ty fps nejak divne a treba jen polovinu, ale ne, protoze sem si v CRU vytvoril rozliseni s 92hz a FreeSync funguje porad stejne. Jen teda nechapu na co v INI nastaveni maji nastaveni FPS zamku kde at zadam jakekoliv cislo tak to jede porad na 90 fps
@Astalavista (30.06.2022 13:23): To sice napřímo neřekli, ale na mne teda ten rozhovor působí, že se s tím moc už ani nepočítá. Asi to nechtějí rovnou zatnout, protože to by se taky na ně mohli lidi vrhnout, že to slibovali a nesplnili, tak si myslím, že to prostě nechávají vyhnít, až to už nebude nikoho zajímat.
@Astalavista (29.06.2022 13:35): Ještě před rokem (v květnu) říkali, že tu na ně nějaká naděje přece jen je, ale obávám se, že to nakonec tedy nedopadlo... Už s tím moc nepočítám, ale oficiálně to řečeno nebylo.
Plánovaly se verze pro konzole XBox a PS4, ne? Divím se, že ještě nejsou, určitě by s nimi vydělali víc, když se tak nepirátí.
@DEU (29.03.2022 08:59): Čo viem, už od počiatku bola robená s tým, že to, čo si hral je finálna, kompletná verzia, a žiadne daľšie DLC sa neplánovali, ak to sa pýtaš; takže áno, už nič daľšie nevyjde.
Jsou nějaké novinky v této hře, nebo už, bohužel "umřela" a nic dalšího do ní nevyjde?
@Astalavista (02.11.2021 08:45)
Dveře k Lojzovovu kvestu jsou v kapitole 6. Po průchodu chodbou, kde Danielovi zavolá Ida, ja malá lezecka stěna. Nahoře se dáte vpravo, kde uvidíte červené dveře s kódovým zámkem.
Lojza měl půvpdně poslat SMS s kódem 739 (mě nepřišlo nic, ale asi to tak mělo být, nebo je lokalota rozbitá, protože po průchodu do druhé poloviny jeskyně se cesta zpět zavalila a nedalo se dostat ven).
A o co vlasně Lojzovi šlo?
Lojza čekal, až mu Daniel přijde pomoci dostat se z jeskyně, neboť sám nedokázal vyšplhat ven. Podle Lozjových SMS ale Dan nepřišel. Na konci jeskyně lze najít jen Lojzův batoh.
Pochopil tady někdo ten vedlejší quest Lojza od verze 1.3? Dá se s nim komunikovat a dostaneš kód, ale nejde to do žádných dveří. Maj to bejt červený dveře v kapitole 6 jak se jde do elektrárny? Nebo dveře v místě v jeskyních, které odstranili patchem 1.1 a pozdější verze možnost prozkoumat zase přidaly - za vodopádem, trubkama a pavučinama?

A k čemu je vůbec sebraných 100 obalů od hašlerek?
Není tady nějaký majitel Xzone edice hry, který by byl ochoten ji prodat?

Měl bych vážný zájem, pokud je tedy v dobrém stavu.
@Brasikona (28.06.2021 21:40):  Ono ta první kapitola byla fakt super, ale pak to začlo jít prostě ke dnu a pobíhání po lese a ty přednastavené scripty mě prostě mlátily do očí.

Absolutně zbytečné sbírání obalu od cukrovinek. Ocenuji ostatní věci, ale i mě vytáčel pomalý běh. V dnešní době by mohl být i jaký si teleport.

Možnost třeba minimapy. Atd



@Cathan (28.06.2021 21:44): Jasan, že subjektivní, ale jak jsem psal čekal jsem horor a ne nudu v lese. A ono, když se nic dlouho neděje, tak to člověka utahá. No mě to právě na začátku strašně zaujalo i partnerku. První kapitola, jak jsem psal super. BTW asi dva roky dozadu jsem hledal exkamarádku, co se ztratila v lese. A byla to fakt nuda a měl jsem akorát nervy. Nachozeno x km, vyřvané hlasivky, vyčerpaný. A pak jsem to vzdal a na konec se vrátila k autu, že se ztratila a nemohla najít cestu.

Druhá byla zvědavost a pak jsem hledal, kde má být to strašidelné. Při tom stačila strašidelná hudba, a nebo víc lekaček. A za 5 epizod 1 lekačka ? :D To je fakt bída. Nechápal jsem a nechápu tu vysoké hodnocení. Jakmile je něco české tak to neznamená dobré.

A to, že tu a tam slyším nějaké hlasy. To jsem už ani nevnímal.

Jasně Amnesia je jiné kafe, tam jsem se tak bál, že jsem vypl zvuky xD a hru nedohrál.



@DEU (29.06.2021 02:39):  Tak to si pozitivnější já do 5 kapitoly pátral, jak to bude probíhat a docela nás to bavilo, ale pak jsem si říkal 5 kapitola a pořád se nic moc neděje ? Ok hledám svojí dceru ok. Je to hororová hra ok, ale defakto žádné prvky hororu, kromě toho temnějšího lesa. Čekal jsem vždy nějakou lekačku něco :D a nic.

Jako ano zajímavé to je, ale to mohu jít do lesa večer taky a hledat třeba zlaté prasátko a bude to samé. Kdyby hru zkrátili dali víc lekacích scén. Bylo by to fajn.
Především je obrovská škoda, že hra propadla z hlediska příjmů a nedočkáme se profesionálního českého dabingu. Hru mám rozehranou znovu a jsem na začátku páté kapitoly. Co si pamatuji, tak po elektrárně, což je snad sedmá kapitola, jde kvalita hry dolů. Ten rozpadající se svět mě osobně ubral hodně zážitků že hry. Autoři jej mohli nechat až na poslední misi od nálezu oběšence.
@FildasCZ (28.06.2021 09:21): Tak to je dost subjektivní, že :) Pro mě to bylo nesmírně zajímavé jako celek. Trochu mě to ze začátku... jak to říct... nezaujalo úplně na plno, ale zlomilo se to při první návštěvě tábora a pak si užil každou vteřinu až do poslední kapitoly, kdy se to zas táhlo. Asi pokud jsi nic nenašel v prvních pěti kapitolách... těžko říct.
@FildasCZ (28.06.2021 09:21): Příběhově a "pocitově" to zajímavé rozhodně začne být, začne to houstnout, ale i já si pořád myslím, že by to sneslo ještě víc škrtů. Nicméně jsem si hru víc užila napodruhé, protože jsem už "chápala".
Se hrou to vzdávám. První kapitola hororová byla, ale potom ? 2 nic 3 skoro nic 4 asi nic 5 nic. A pak jsem zjistil, že to má dalších 6 :/

Jako není to nejhorší, ale mohlo to být víc strašidelné cokoliv, takhle mě to unudilo. Pobíhání po lese mi už lezlo krkem. Jsem někde tam jsou věci, ale nejdou vzít, dokud nejdu někam, kde se nespustí script a pak až ty věci vzít mohu.

Partnerka taky ze začátku nadšená, ale pak mi řekla až se tam bude něco dít dej vědět. Hmmm :D
@Korbitch (26.06.2021 11:07): a když to přepíšeš ručně?

You can try entering the values manually using the config file which is located:
C:Users[WINUserAccount]AppDataLocalTheForestSavedConfigWindowsNoEditorGameUserSettings.ini
ResolutionSizeX
ResolutionSizeY

jinak místa jsou skutečná, ale jejich rozmístění neodpovídá realitě
@Garret (26.06.2021 10:55): Jo, našel jsem vlákno i na steamu. Že já se v tom hrabal, ale tohle jsem fakt nečekal. Nicméně, momentálně řešim to, že jeden QR kod mě odkázal na místo Kazatelna kousek za Brnem a teď ve hře koukám na mapu a je tu Pravčická brána. Jakože cože?

EDIT: Asi na to kašlu, nevim co kde mazat a nechce se mi v tom hrabat. Holt to odehraju v fhd.
Hmm, zajímavý brykule to dělá. Z prdele jsem přepl z 2560x1080 na fhd, schválně, kolik to přihodí fps. A už nejde vybrat zpátky 2560x1080, ale je tam jen 1920x1080 a 1280x720. Reinstal ani ověření souborů nic. Fukin grejt.
Našel jsem článek, ale někam se ztratil, že studio zkrachovalo nemá peníze na další epizodu atd.  Což je škoda.
@Karasman (08.03.2021 18:02): Ono se jedná o vyjímečný případ hlavní postavy, kterou se autoři ani nesnaží romantizovat či omlouvat. Její nesnesitelnost a nesympatičnost je naopak podstatná pro příběh, a uvědomění si tohoto faktu je podstatné pro celý zážitek. V tomto ohledu se to dá ocenit :)
Tak dohráno. Musím říct, že to bylo lepší, než jsem si myslel. Pár věcí mě sice štvalo, ale na to, že se z většiny jedná o dva vývojáře, tak to klobouk dolů. V příběhu mám sice pár otazníků, ale to k podobné hře asi patří.

Btw dalo by se míchání lektvarů považovat za minihru kvůli výzvě?
@Garret (25.02.2021 17:02): Jj, je to tak. Koukal jsem do tý skříňky snad desetkrát, ale vůbec jsem si nevšiml těch šroubků, které jsem musel odšroubovat a objevit tak ten klíč. Díky, quest hotov.
Tak jsem tuhle hru taky začal hrát a zatím mě to hodně baví, ale mám zákys - jsem v kapitole 5 a jdu po sidequestu Mura. Došel jsem až na konec, kde jsem kódem odemknul dveře do malé jeskyně. V té je skříňka, kterou bych měl odemknout stejným klíčem, jako jsem odemykal pojistky v kapitole 3 (díval jsem se kvůli tomu i do návodu), ale já v inventáři ten klíč už nemám. Udělal jsem něco blbě nebo je to bug? Díky.

Jo a mouchy taky neslyším... :-)
@Cathan (24.02.2021 21:09): Když jsem si přečel poslední větu, hned mě napadlo, že by bylo nejlepší to uskutečnit na nějakém stylovém reálném místě, třeba na hradisku sv. Klimenta. Setkání fanoušků s autory na reálném místě vyobrazeném ve hře.
@Brasikona (24.02.2021 16:09): Já si jen říkám, jestli ten flashback ke konci, v kterém se odhalí důvod Danielovi misogynie, byl dobře nebo špatně. Nevím, jestli je fajn vědět, že jeho problém by do jisté míry patologický, nebo by to bez tohoto detailu bylo více údernější. Třeba tím z něj chtěli tvůrci udělat vykupitelnou postavu? Hm, asi bych se s nimi někdy rád setkal xD
@Cathan (24.02.2021 13:30): No hele, mě ten článek popravdě fakt docela zarazil. Respektive to, jaký tam je kladen důraz na maskulinitu, nebo spíše to, jak ji autor ve hře vnímal. Já to totiž celé v podstatě vnímala z pohledu Stely, ačkoli se samozřejmě příběh odkrývá Danielovi a ten se s tím musí vyrovnávat. Ale poprvé i podruhé středem mého vnímání byla Stela, rodina, původně jsem v tom ještě hledala výrazněji domácí násilí a násilí na ženách celkově. A jo, Daniela mám prostě za ultra kokota, to takhle řeknu na rovinu, teď mi to tak ještě přišlo víc, když už jsem věděla, jaký příběh je, dle toho, jak se vyjadřoval :D
Ostatně proto mě už tehdy zaujal tvůj komentář a ten článek byl pak ještě další podnět k přemýšlení. Ale ostatně, jak sám napsal Jan Kavan v diskuzi pod článkem: "Krásná věc na interpretaci je, že neexistuje správné vnímání. Proto je sémiotika a sémantika tak důležitá. :)"
@Brasikona (24.02.2021 11:00): Je teoreticky možné, že z širšího hlediska to budou ženy vnímat intenzivněji, ale podle mě je ten příběh co se tvůrci snažili říct poměrně jednoznačný. (Spoiler vážně velký, jen pro ty co už hráli) Do komentáře jsem už nenacpal širší myšlenku, že je to celé fakt hodně dobré udělané. Jde o to, že Daniel je fakt hrdina, kterého nelze mít rád. Brzy poznáš, co je to za člověka, a pak se to zhoršuje. A není to jako v jiných hrách, třeba Layers of Fear nebo Blair Witch, kde je postava zlomená, má výbuchy, ale vlastně příběh ukazuje, že je hlavně chudáček nepochopený. Daniel je prostě misogynistický narcisistický parchant, bez výjimky. Pokud však uznáme teorii, že hra je Danielovím očistcem, je pak zajímavé ho dovézt k nějakému prozření a dobrému konci - už jsem četl názory hráčů podle kterých si to prostě nezaslouží. A my tohle máme v rukou. Ovlivňuje, jestli půjde do pekla nebo nebe. A o to je zajímavější, že se tvůrci ani nesnaží abychom ho měli nějak rádi. Je na nás, jestli uznáme, že si "každý" zaslouží vykoupení.
Ztratit se v krajině, vzpomínkách i sám sobě || Česká videohra Someday You'll Return vás vezme do temnoty mužské duše ve folklórem inspirované cestě za magickou hranici zapomenuté přírody: https://revueprostor.cz/ztratit-se-v-krajine-vzpominkach-i-sam-sobe
Esej Štěpána Šandy publikujeme v rámci spolupráce se Studii nových médií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Původně vznikla jako závěrečná práce pro předmět Současná vizuální kultura.
Problém by měl právě být v té integrované. I proto jsem se opět donutila k tomu, abych si to audio trochu vylepšila...

Já si nejdřív myslela, zda tu hru nemám ještě nějak rozesranou, protože si nepamatuju, jak jsem tam měla ty aktualizace. Tak jsem si šla schválně pustit pár videí na YT, z doby, kdy hra vyšla, ale i týden dva stará videa, a těm lidem se děje totéž. Nejvíc mě trápily právě ty mouchy a pak ta chvíle, kdy používáš amulet, respektive jak ho vždycky někam vrazíš. A ono nic.
@Cathan (23.02.2021 10:43): Nemáš integrovanou? Já toho neslyšela poměrně dost, tak prý že si asi FMOD se zvukovkou nerozumí. No, ale tak jako tak, pokud se to děje mně (a to je fakt smůla, když jsem na audio háklivá), může se to dít i spoustě dalších lidí, to není moc ideální :/
@Brasikona (23.02.2021 02:27): Zajímavé, mně mouchy bzučeli co si pamatuji... ono jediný problém se "zvukem" co si pamatuji je to opakování některých vět a divné dávkování audio souborů - to ale bylo jen na začátku, a vymizelo to s příchodem do otevřeného světa. Asi jsem měl kliku...
Tak dohráno podruhé. Není z toho úplné jiná hra, je to zkrátka lepší hra. V mých to zkrácení neskutečně pomohlo, hra má větší spád, příběh se tolik netáhne, je ideálně dávkovaný, nenarazila jsem vyloženě na nějakou frustrující sekvenci, je to fakt super, ty změny se povedly. Nicméně přemýšlím, co s hodnocením. Tehdy jsem tu hodně kritizovala zvuk a psala jsem, že se rozhodnu o případných 5 % nahoru nebo dolů, pokud bude opraven. Některé zvuky se objevily a udělaly mi radost. Rovněž jsem si všimla změn v hudbě, což mi potvrdil i Jan Kavan. Jenže současně došlo ke zjištění, že je ve hře stále nějaký problém se zvuky, které však už měly být opraveny a doplněny. Ptala jsem se totiž například na to, proč mouchy nevydávají žádné zvuky, zvláště v takovém roji, navíc když je má člověk v podstatě ještě poslouchat. Následovalo překvapení Jana Kavana, který se divil, že to neslyším, i mě, když jsem se divila tomu samému. A týká se to nadále i dalších zvuků. Je to mimochodem prý asi problém zvukovky, ještě se na to mrkne... To mě docela mrzí, protože v té hře mi pořád chybí velká část zvuků a kazí to atmosféru, přitom v reálu už by tam dávno být měly. Inu, chystám se stejně asi ještě na jeden průchod, chci lepší konec a sesbírat nějaké ty věci, ať jsem trochu pořádná.