Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Konkrétně co vím, jedna část hry byla zcela odstraněna už v základní verzi - jeskyně po skoku Eleanory myslím obsahovala nějakou rozsáhlou lokaci původně - V Director's Cut se pak dvě lokace stali volitelnými. Cesta mezi chatou a hřbitovem, kde je záznam z deníku, a poté ta příšerná překážková dráha skoro na konci, kde je myslím minimálně někde schovaná píseň, ale bude tam víc věcí.
@Bravewolf (04.11.2023 17:18): Po elektrárně dál, především, co se svět rozpadne, už je to trochu vopruz. Bohužel, vzhledem ke jakému dojde konci, mohli autoři těžko udělat konec jako začátek.
@Karasman (10.10.2023 07:05): 15 hodin, ale sbíral jsem obaly od bonbonů, abych měl komplet všechno posbíraný, protože ty jediný se neukádaj. Moc času navíc mi to ale nezabralo. Počítám, že tak za 12 se to dá zvládnout.
Znovu dohráno s nejhorším možným zakončením. Trochu mě zklamalo, že se vše projeví až v poslední kapitole, ale na druhou stranu mě překvapilo, že se nezměnil jen úplný konec, ale i poslední dialogy s Leou, Eleanorou a Dívkou.
@veselykralicek (06.10.2023 15:11): To už jsem do komentáře dávat nechtěl, protože už takhle je ten odstavec v podstatě navíc :) Jednu edici jsem sehnal na Bazoši s již aktivovaným kódem a druhou na Marketplace, ještě než mi dorazila ta první. Ta byla ještě s kódem, ale bez turistické vizitky, kvůli které to dotyčná prý kupovala pro otce. Fakt nechápu :) Ten pán z Bazoše byl při komunikaci také zvláštní, ale obě edice dorazily, takže mám jednu kompletní a Plutovi chybí ta vizitka. Každopádně obě edice byly dohromady do 1000 i s poštou a Plutovi jsem to nechal za nákupku, když byl v Klatovech na Rallye Šumava.
@Jumas (04.10.2023 07:52): V Director's Cut verzi je dosažení Beast achievementu výrazně těžší. Musíš se od úplného začátku chovat jako totální zmetek. Nebrat telefony, vrátit Lee pananku bez končetin, nedělat žádné dobré věci, pokud nejsou nutné pro pokračování v příběhu. Hodně pít lektvar na obranu proti dětem mlhy a ignorovat maximum vzpomínek z deníku Stely.
@DEU (04.10.2023 02:12): Mě chybí jen Beast, to si nechám na druhé hraní. Hrál jsem tedy původní verzi, protože jsem nechtěl být ochuzen o vyškrtnutý obsah. A i tu Lojzovu lokaci loka si dohledal.
@Jumas (03.10.2023 23:52): Už mám papírky hotové od konce března. Ještě mi ale pár achievementů schází a jde o ty nejvzácnější. Hru si chci opět zahrát, ale až na novém PC se 4070.
@DEU (22.03.2023 18:52): Obaly od bonbonů se jako jediné sběratelské předměty na profilu ve hře nekumulují. Musíš je tedy sebrat všechny během jednoho průchodu. Když tedy budeš plnit jiný konec, ty dva v poslední kapitole, které jsou na jiném místě, než při tom úplně nejlepším konci, ti ke stovce nepomohou. Určitě ti ale chybí dva ze šesté kapitoly, které bych nebýt toho, že jsem si náhodou během hraní zjišťoval informace o úkolu Lojza, nenašel ani já. Narazil jsem totiž na video, kde ty dva obaly jsou a normálně bych na ta místa v nočním lese určitě nešel. První je tady (radím pustit si video od začátku a proklikat se k tomu, kvůli orientaci) a druhý na stole u hradu Cimburk. Možná už máš splněno a jdu s křížkem po funuse, ale třeba to pomůže i dalším sběratelům :)
@Bravewolf (11.05.2023 14:23): To není nic tak zvláštního, u KCD jsem to měl stejně. Otázka je, co ti dělají 1 % a 0,1 % lows. Jestli ale hra nemá stutter a problémy s CPU bottleneck, tak jeď v klidu DX11 :-)
zajimave s Vulkan API mam horsi framerate nez s DX11 na Radeon grafice. a to celkem vyrazne, Vulkan limtuje engine a mam jen 190 fps v menu hry, s DX11 jdu pres 300fps. NEchapu cekal sem to obracene no. Zda se ze DXVK async neni pro kazdou hru ale jen asi tam kde sou limity enginu jako Fallout 4 nebo GTA 4
Poděkování za poslední zajímavost o skrytém konci náleží především DEU, protože mě informoval, že kanál "ungodly" ten konec našel a já si to tak mohl ověřit a konečně to uzavřít :)
Hodně často se v recenzích i komentářích zde zmiňuje natahovaná druhá půlka hry. Došlo s novou verzí k nějakýmu očesání v tomhle směru?
@DEU (22.03.2023 18:52): Kód lze jinak získat v druhém táboře, kde lze najít celkem tři různá hlášení. Pokud se na ně použije skrytý zrak, ukážou čísla i návod jak se ke dveřím dostat.  

Co se týče Stelina deníku, stránku 21. lze získat v oblasti, která se nyní přeskakuje, mezi srubem a hřbitovem. Poté co najdeš mobil a uteče do bunkru, musím jít cestou rovnou, nikoliv sklouznout v odbočce vpravo. Aby ses dostal dát, musíš najít měkkou půdu do které lze zabodnout totem, ale která je dost daleko aby zvedla jen jednu zeď. Tam najdeš vyhlídku, kam vylezeš, a stránka 21. se odhalí. Tou stránkou 41. jsi si jistý? Ta by se měla získat automaticky v elektrárně.  

Jinak s těmi bonbony netuším :) Já sám trochu tápu, jak to ukládání na profil funguje. Možná se ti to neuložilo nebo to jen funguje úplně jinak.
@Pluto (21.03.2023 22:03): Dohráno za nějakých 60 hodin, odemčeny tři konce hry (Just Go Home, The Card Game a The Clock No More, přičemž jsem byl v očekávání The Beast a The Stasis). Dojmy jsou veskrze pozitivní. Hra je plynulejší, je v ní méně záseků a některé oblasti se staly dobrovolnými. Grafika doznala změn k pozitivnímu, ale především je ve hře více hudebního doprovodu. Mapu hráči jistě také uvítají.

@Cathan (13.03.2023 13:22): Nevím jak po dokončení hry, ale během hry toto alespoň v mém případě nefungovalo. Na konci 9. kapitoly jsem si uvědomil, že jsem na jejím začátku zapomněl sebrat papírek od bombonu. Po dokončení jsem ji začal znovu od začátku, papírek sebral a poté znovu nahrál poslední pozici v 9. kapitole. A měl jsem stále 78 sebraných papírků namísto 79 ze 100.

Jel jsem to velmi pomalu a nakonec našel všechny sběratelské předměty. Jedinou výjimkou jsou dvě chybějící stránky ve Stelině deníku a žádné tajné radiostanice. Nejel jsem podle návodu, ale zjistil jsem si, kolik sběratelských předmětů v každé kapitole je. Stejně jsem ale několikrát zapomněl a musel danou kapitolu rozjet znovu. Hned třikrát jsem opakoval 5. kapitolu kvůli třem papírkům od bombónů a poté jsem musel opakovat onu 9. kapitolu a jedenáctou, kde jsem vedle odznaku a písně navíc vynechal i část deníku. Po prvním konci jsem měl splněné objevená místa, skautské odznaky, mýty a legendy, infocedule a QR kódy. Kytarové písní jsem měl 11/12 a papírků od bombonů 94/100. Zbývající kytarová píseň a papírky od bombonů se nacházejí na konci 10. kapitoly v oblasti, která se stala dobrovolnou, ale nutnou pro kompletaci sběratelství. Dostanete se do ní skrz stejné červené zakódované dveře jako jsou ve třetí a šesté kapitole. Zkoušel jsem kombinace od 000 až mě hra pustila po zadání 404. Hru jsem poté skončil se všemi kytarovými písněmi a 98 papírky. Poslední dva papírky získáte, když splníte jiný konec než předešlý. Teď mě čekají poslední dva konce a především se zaměřím na ty tajné radiostanice. To bude peklo!!! Stejně jako deník - netuším, kde jsem ty dvě stránky vynechal. Jde o 21. a 41. stránku. Plus ještě dva zbrusu nové skryté achievementy...
@DEU (21.03.2023 06:53): Mělo by to být tam, kde je skautský odznak. Ale to bys měl vidět. Pokud máš zapnuté rádio spustí se šum a ukáže anténa, a pak stačí jen naladit písničku.
@Cathan (20.03.2023 18:57): Myslíš pokud pustím rádio po vyšplhání vlevo kde je skautský odznak, nebo po vyšplhání úplně nahoru a poté po chůzi směrem vlevo, kde končí stěna?
@DEU (20.03.2023 17:46): Nope, žádný achievement za samotného Lojzu, ale jak si viděl, kolem jeho batohu je tuna obalů a pokud od toho polezeš po stěně a zabočíš vlevo, tak najdeš písničku v rádiu. 

Nepotvrzená informace, ale zřejmě s tím kdysi souvisel achievement "temná minulost", který se teď dá získat za muší vzpomínky. Ale to je fakt jen drb.
@Cathan (20.03.2023 13:40): Je za to nějaký achivement? Prolezl jsem celou jeskyní skrz snad trojité pálení pavoučích sítí a nakonec jsem po sebrání čtyřech papírků od bonbónů a zdolání vysoké horolezecké stěny vyšel po dvou žebřících a dřevěnými dveřmi ven a skončil venku za spadlým mostem, ale nic jsem nedostal. Ptám se, jestli jsem tam na něco nezapomněl.
@DEU (20.03.2023 13:20): Pár rady. Nakonec jsem musel v jeden okamžik až na discord autorů abych se posunul dál.
1. U kotle najdeš "pánev". Poté kotel zapal a prohlédli si uhlíky pod kotlem. Poté můžeš rozebrat na křižovatce jeden kříž a spojit ho s "pánví". Pak můžeš nabrat z kotle uhlíky které ti vydrží až do konce jeskyně na všechny trubky. 
2. Bude tam chvíle kdy budeš procházet skrz potvory které se obvykle svinou do vzduchu, ale ta první přímo před tebou to nebude chtít udělat. Ačkoliv to nevypadá, vpravo od ní je měkká půda kam jde zabodnout totem, což jí udrží ve vzduchu.
Přišel někdo na to, jaký předmět se má použít na obrázky zvířat namalované křídou různě po světě?
Tak dohráno. Jsem si poměrně jistý, že byla odstraněna ta otravná část z kapitoly 11/12 takže za to velké plus :) Hra stále nemá New Game+, ale veškeré sběratelské předměty, včetně deníku, jsou vázané na profil takže můžete skočit do jakékoliv části hry podle kapitol a doplnit si co potřebujete.

EDIT: Tak deník ne, při zkoušce to byla zřejmě chybka.
neexistují náhody...... měl sem asi 10 monitoru G7 Odyssey, z toho 8 sem jich musel vrátit (kvulli extremnímu overshootu), jeden mě spadl mezi sedačky v autě když sem jej vezl do servisu...(právě kvůli overshootu) a on se v půlce rozlomil (praskl displej přesně v půlce uprostřed prohnutí od spodního po horní okraj) ... a ten poslední kdy už sem svůj boj vzdával a rezigonoval po roce po neustálém zkoušení jednoho za druhým a následné reklamaci tento příšerný overshoot neměl.... konečně, ten den to byla jako droga pro mě, zjištění že nemá viditelný defekt a já se tak nemohl nabažit prvních odehraných her na něm...... do té doby kdy asi po půl roce sem do něj ťuknul a ..... opět mi praskl displej- to bylo jako kdyby mě tu drogu někdo vzal- deprimovaný sem padl do deprese protože sem věděl že žádný jiný (rok zpět) není s podobnými vlastnostmi ..... no a symbolicky sem tento den hrál právě tuto hru s příhodným názvem :))) teď už jen čekám až bude na trhu Corsair Xeneon 45 inch OLED a nebo jeho verze která nemá možnost si nastavit kurvaturu-prohnutí. Sice to bude pálka kolem 50 ti litrů a jen mě děsí myšlenka že podobný osud potká i jej.... asi si budu dávat pozor na to jak se dané hry jmenují a dělat vše proto abych je nehrál :)))
@DEU (11.03.2023 19:30): Já tohle všechno vím, ale ta noha nelze vzít až do páté kapitoly ;) V páté kapitole najdeš na hradě dokument o Můře, a teprve potom lze z Můry sebrat tu zmíněnou kost kde je kód. Dřív to nejde.
@DEU (11.03.2023 17:51): Tam je klíč. Kód je napsaný na kostí Můry kterou lze myslím vzít až v páté kapitole (teď to nemohu ověřit). Ona se dá udělat, pokud znáš ten kód, ale narativně máš ten kód znát až po hradě.
@Brasikona (11.03.2023 16:44): Trochu jsem doufal, že splnění toho sidequestu aspoň pozmění dialog v jedné scéně (když mluví s dívkou z močálů o tom požárů) ale ani to ne :D Pak by ten blok dával maličko smysl. Smutné trochu, jo.
@Brasikona (11.03.2023 09:52): Zkusím to. Poblíž prvního tábora visí mezi stromy ta potvora které říkají "Můra" a kolem ní jsou na stromech symboly namalované žlutou barvou. To souvisí se sidequestem, kdy je za touhle můrou "stezka zasvěcení" kterou vytvořili kdysi děcka z toho tábora. Na jejím konci jsou zamčené dveře. Nicméně, návod jaký je kód k těm dveřím získáš až později na hradě.

Můj problém je, že ono se zřejmě očekává, že poté co z hradu odejdeš a získáš lektvar Vhled, tak se k tomu táboru vrátíš a rovnou tenhle quest splníš. Ono to ale prostě nedává smysl. Máš najít ztracenou malou holku v nebezpečném lese, proč by se člověk vracel takovou štreku? Ono to nesouvisí jako jen s tímhle questem, ale s celým tím open worldem plným tajemství a sběratelských předmětů, ale tady mě to štve proto, že ty se tam teda v šesté kapitole vracíš a cesta k té "stezce zasvěcení" prostě bloklá. A nedává to smysl, klidně by mohla zůstat otevřena aby aspoň tenhle quest nezůstal viset v deníku.

Co vím, po šesté kapitole a elektrárně se prostě ta první polovina open worldu uzavře, takže je to už nesplnitelné.
Skvěle, udělal jsem stejnou chybu jako minule a nesplnil Můra sidequest před stezkou odvahy. Tohle je fakt největší chyba v designu co ta hra má prostě. Nevím jestli ve hře pokračovat a uvidět, jestli to v DC verzi půjde odemknout později, nebo si zopáknout celou předchozí kapitolu. Rozhodně jsem kapánek otrávený.
@Cathan (10.03.2023 20:52): @Mendoza (10.03.2023 21:24): Smůla. Dostanete Nárožného! A nechci nic slyšet!

Mno. Vzhledem k tomu, že většinu času tam mele jen Daniel a není tam moc postav... Co si pamatuju, když jsem se hrabala v době vydání v dabingu, celkově měl pod 3000 replik a délka byla snad dvě hodiny mluveného slova, co jsem teď našla v někdejších svých poznámkách? To jakože není ani tak moc, ale furt to musí někdo zahrát, nazvučit, implementovat... Výhoda však je, že většina těch replik nemusí řešit nijak závratně synchron, to je hodně velký plusový bod.

Ale kolik stojí dneska jedna replika v tomhle oboru, to ti neřeknu :D Dokonce se ke mně před pár lety doneslo, že hry jsou lépe placené, protože jde o "něco jiného", ale to bude možná jen případ té jedné konkrétní hry, těžko říct... Nejsem produkční, takže ti to bohužel nenacením :D

---
Chtěla jsem pro porovnání použít Posla smrti, který měl dost postav a Samuel okecával úplně všechno, ale nemůžu ho teď najít roztříděného... Ale mám tu shodou okolností Nibiru: Posel bohů, kde dabing fungoval na stejném principu, ale hra byla kratší – 3026 souborů, celková délka 2:24:08 – což je tím pádem docela dobré srovnání a vlastně tím pádem i lepší než ten Black Mirror.
Pokud všechny postavy nebude mluvit Jiří Lábus nebo Petr Rychlý tak to prostě nemá smysl.
@Bursoft (09.03.2023 08:29): Uvidíme, já věřím, že jednou český dabing bude.

@Brasikona (09.03.2023 11:01): Jak říkám. Klidně, ať dabing vyjde stejným způsobem jako na KCD. Zklamaný rozhodně nebudu.

Rozjel jsem to po večerech (tedy spíš hlubokých nocích) znovu v rámci Director's Cut a zatím maximální spokojenost. Je tam hodně vylepšení, od grafiky po funkční ESC v menu a tak dál :)
@veselykralicek (09.03.2023 19:50): Pokud si chceš užít pouze turistu, tak předěl je po táboře (cca dvě úvodní hodiny). Ta temná pasáž po něm je nejhorší, ale krátká a potom si ještě docela turisticky užíváš, třeba výstup do výšek hradu a podobně. No a potom je další předěl, ale řekl bych že ty předěly kdy najednou se vzbudíš a všude je temnota a jdou po tobě chapadla celkem poznáš bezpečně:) Jo a dost možná ty kapitoly zase překopali, tak třeba to je teď uplně jinak:)
@Cathan (09.03.2023 15:14): no, já to tady právě ve spoustě komentářů a i tady v diskuzi četl u více lidí, že začátek super, chození po českém lese, zábavné mechanismy atd. a pak se to začne lámat. Stealth pasáže, příběh začne být depresivní, zmatek ve výpravění, pak snad druhá půlka někde v pekle nebo cosi. Tak mě právě zajímá ten bod, pokud si hru "užiju a bude mě bavit", a že bych si tu druhou půlku, která je depresivní, nezábavná a natahovaná, už odpustil.:-)

Zase mi to stačí jen napsat a zahrají si to pak už sám. Koukat na někoho na YouTube, jak to hraje, na to moc nejsem..
@Mendoza (09.03.2023 15:06): Nechci na to samozřejmě svádět vše, ale já jsem ochotný klidně věřit tomu datu v zajímavostech, že 98% hráčů hru upirátilo. Moje zkušenost je taková, že moje generace i generace předchozí pirátění normalizovali do té míry, že si neuvědomují, co to může znamenat pro malá studia.

@veselykralicek (09.03.2023 14:30): "Proto jsme odešli z Carrie když byla na plese. Byla tak šťastná... měla spoustu problému, ale ty přišly až pak" xD Nicméně to takhle moc rozdělit nejde. Původní hra začala být horší když se muselo do elektrárny. Ale démonické téma se prolíná celou hrou.
Moment, on ještě dneska opravdu někdo věří, že by si to někdo z těch pirátů koupil, kdyby to nešlo upirátit? Lol.
@Cathan (09.03.2023 13:10): Rozhodne neobhajuju pirateni, ale trh je hrama presycenej, takze svadet nizky prodeje (jen) na piraty je imho hodne zkratkovity. Spis bych to videl tak, ze o hre nikdo nevedel. Kdo vedel, vedel, ze je to tezkej prumer. Dalsi veci je u takovejchle her, ze spousta lidi mrkne na pruchod na twitch a pokud to neni vylozene od streameru vyhajpovany, tak jim to staci.
Původní hru jsem nehrál, protože mi utekla ta Xzone edice a jinak jsem to nekupoval. Teď mě to ale docela láká. Hru jsem nehrál, ale něco o ní vím.

Může mi někdo napsat (samozřejmě do spojleru) ten okamžik, kdy se hra láme do té horší démonické poloviny, kdy to přestat hrát? Nevadí mi užít si jen první půlku, když bude lepší a pak přestat.:-)
@DEU (09.03.2023 03:29): No jo, ale vyšel jen ten dabing, nic jiného se se hrou nedělo. A obstarali to jiní. Takže jako... Jo, kdyby ho někdo udělal, třeba by Bohemka neměla problém ho implementovat, ale...

@Sasakr (09.03.2023 07:43): 1428: Shadows over Silesia. Část je Fénix, část pár streamerů, je tam i Filip Ženíšek, Richard Wágner aka Jindra ze Skalice... Ten dabing není špatný, vůbec ne, v rámci možností je vlastně velice zdařilý, ale je to zkrátka domácí výroba, bez pevné režie. Možná by někdo u Fénixu tu hlavní roli utáhl, ale tohle fakt vyžaduje režijní vedení, ne jen jít od repliky k replice.


Ideální příležitost dodělat ten dabing byla právě teď, se všemi těmi vylepšeními a pracemi kolem. Teď už vážně nic nečekám a amatérský dabing bych asi úplně neocenila. I když, kdyby se někde vyloupl nějaký fakt extra dobrý, tak proč ne, že jo.
@DEU (09.03.2023 03:29): Jenže KCD byla relativně úspěšná hra a dabing částečně financovali hráči a ne málo přihodil i Vávra.

Someday prodejně totálně propadlo, jeden z autorů chtěl dokonce skončit s vývojem her, hodně lidí to nakradlo ještě před ofi releasem. A ono i kdyby to nadabovali nějací ochotníci nebo AI, stejně potřebuješ hrozně času a peněz na nejakýho člověka, který to implementuje.

Ostatně myslím, že PSko si jako další platformu vybrali čistě kvůli šanci nejvyšších zisků. Vsadím se, že jestli na tom něco vydělají a nebudou z toho už unavení, tak další peníze půjdou do Xboxových verzí.