Solasta: Crown of the Magister je ťahové RPG, inšpirované pravidlami Pen & Paper RPGs a teda založené na virtuálnych hodoch hracou kockou. Vydávate sa v ňom na prieskum sveta Solasta, z ktorého zostali len ruiny. Aby ste zistili, čo sa tu stalo a prečo je tento svet taký zničený, máte k dispozícii štyroch hrdinov. Vytvoríte ich v klasickom editore postáv, v ktorom im môžete nastavíte nielen základné atribúty, ale aj vlastnosti, ktoré sa budú následne odrážať v samotných dialógoch.
Čaká vás teda prevažne prieskum dungeonov a podzemia, pretože budovy na povrchu sú v ruinách. V podzemí musíte pátrať po artefaktoch, kde sa v temnotách skrývajú nebezpečné príšery. Niektoré priláka svetlo vašich pochodní, ale oheň ich môže aj zahnať, iné napríklad vidia dobre aj v úplnej tme. S protivníkmi sa musíte vysporiadať v súbojoch, v ktorých sa dá využiť aj zničiteľné prostredie. To zahŕňa napríklad nielen padajúce múry, či stĺpy, ale aj mosty. Pohyb postáv je možný v troch rozmeroch, takže môžete šplhať, skákať alebo aj lietať, aby ste získali výškovú výhodu.
Solasta: Crown of the Magister
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Lehce nadprůměrná béčková hra, která kdyby se nebrala tolik vážně a zůstala ještě chvíli v early accessu, tak by z ní něco mohlo být. Takhle zůstane s komickýma cut scénama, nefunkčníma modelama postav, spoustou bugů a vydáváním placených DLC, který sklízí jenom kritiku, někde na okraji propadliště dějin.
Jako kdybych to tušila, jsem si na začátku vytvořila 4 kašpary - hlavní hrdiny.
Trpasličí válečnici s černým tetováním přes celej obličej, která se jmenovala Bethylda Boo-Boo-Bee.
Elfskou kouzelnici s modrou kůží, zrzavýma vlasama a bílým tetováním přes celej obličej, která se jmenovala René Descartes, protože byla filozofka.
Obřího člověka rangera s modrýma vlasama, basama, fousama a jizvou na nose, který se jmenoval Definitely Not a Spy, protože byl kupodivu spy.
Půl elfího klerika se zlatýma vlasama a očima, hezounek k pohledání, který se jmenoval Jeff.
Takže každá cut scéna s debilním rozhovorem, který buď nedával smysl nebo byl jenom debilní, obsahovala 1 až 4 kašpary, který se ještě občas nějak bugnuli, např. vyskočili ze sedu, i když vůbec neměli sedět nebo se různě toporně motali dokola. Veskrze to byla celou dobu veliká komedie odehrávající se během putování družiny po naprosto generickym příběhu v nezajímavym světě s ještě nezajímavějšíma vedlejšíma questama.
Naštěstí to všechno zachraňuje soubojovej systém, který běží na 5. edici Dungeons & Dragons a funguje moc dobře. V podstatě to je jako hrát s partou kámošů D&D, škoda, že to nemá mulťák. Magie mi přišla trošku OP, René bezkonkurenčně kotlila ze všech nejvíc. " Čaruji, tedy jsem."
Někdy v polovině hry jsem musela přepnout obtížnost na hard, normal byl totiž absolutně bez výzvy. Až na pár bossů byl i hard celkem lážo plážo procházka.
Existuje spousta RPG, který jsou mnohem lepší než Solasta a ze zároveň kterých čerpá/kopíruje je.
Pokud jde o tahové souboje: Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin II
Pokud jde o příběhové RPG s filmečkama: Dragon Age: Origins, Dragon Age II
Pokud jde o D&D: Baldur's Gate, Baldur's Gate II
Pokud jde o modernější table top: Pathfinder: Kingmaker, Pathfinder: Wrath of the Righteous
Pokud jste všechny uvedený hry už hráli, tak si dejte Solastu - jako rozcvička před Baldur's Gate III dobrý.
Jako kdybych to tušila, jsem si na začátku vytvořila 4 kašpary - hlavní hrdiny.
Trpasličí válečnici s černým tetováním přes celej obličej, která se jmenovala Bethylda Boo-Boo-Bee.
Elfskou kouzelnici s modrou kůží, zrzavýma vlasama a bílým tetováním přes celej obličej, která se jmenovala René Descartes, protože byla filozofka.
Obřího člověka rangera s modrýma vlasama, basama, fousama a jizvou na nose, který se jmenoval Definitely Not a Spy, protože byl kupodivu spy.
Půl elfího klerika se zlatýma vlasama a očima, hezounek k pohledání, který se jmenoval Jeff.
Takže každá cut scéna s debilním rozhovorem, který buď nedával smysl nebo byl jenom debilní, obsahovala 1 až 4 kašpary, který se ještě občas nějak bugnuli, např. vyskočili ze sedu, i když vůbec neměli sedět nebo se různě toporně motali dokola. Veskrze to byla celou dobu veliká komedie odehrávající se během putování družiny po naprosto generickym příběhu v nezajímavym světě s ještě nezajímavějšíma vedlejšíma questama.
Naštěstí to všechno zachraňuje soubojovej systém, který běží na 5. edici Dungeons & Dragons a funguje moc dobře. V podstatě to je jako hrát s partou kámošů D&D, škoda, že to nemá mulťák. Magie mi přišla trošku OP, René bezkonkurenčně kotlila ze všech nejvíc. " Čaruji, tedy jsem."
Někdy v polovině hry jsem musela přepnout obtížnost na hard, normal byl totiž absolutně bez výzvy. Až na pár bossů byl i hard celkem lážo plážo procházka.
Existuje spousta RPG, který jsou mnohem lepší než Solasta a ze zároveň kterých čerpá/kopíruje je.
Pokud jde o tahové souboje: Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin II
Pokud jde o příběhové RPG s filmečkama: Dragon Age: Origins, Dragon Age II
Pokud jde o D&D: Baldur's Gate, Baldur's Gate II
Pokud jde o modernější table top: Pathfinder: Kingmaker, Pathfinder: Wrath of the Righteous
Pokud jste všechny uvedený hry už hráli, tak si dejte Solastu - jako rozcvička před Baldur's Gate III dobrý.
Takže dohráno. Záměrně jsem si počkal až na full release, resp. dokonce pár měsíců po. Není to špatný, ale klidně to mohlo ještě chvíli vydržet v beta verzi a mohlo to být lepší.
I přes to, že jsem hrál verzi 1.11.1, tak se vyskytovaly bugy - hlavně grafické. Některé herní mechaniky a ovládací prvky nejsou úplně dotažené do konce. Teda on to dost možná ze strany vývojářů konec je, ale zkrátka trochu toho ladění a leštění by si to ještě zasloužilo. Ale některé herní mechaniky jsou naopak dobře vymyšlený - například nemusíte řešit bolest všech RPG - plný inventář. Protože cech sběračů lokaci pročistí za vás a loot donese.
Herní doba kolem 30 hodin. Což je na RPG tohohle typu docela málo. Ve hře je poměrně málo variabilního vybavení, takže customizace postav nic moc. Dabing a různý ingame scénky jsou poměrně repetetivní, což časem otravuje. Příběh neurazí, nenadchne.
Co chválím je design a variabilita lokací. Zase jich není až tolik.
I přes to, že jsem hrál verzi 1.11.1, tak se vyskytovaly bugy - hlavně grafické. Některé herní mechaniky a ovládací prvky nejsou úplně dotažené do konce. Teda on to dost možná ze strany vývojářů konec je, ale zkrátka trochu toho ladění a leštění by si to ještě zasloužilo. Ale některé herní mechaniky jsou naopak dobře vymyšlený - například nemusíte řešit bolest všech RPG - plný inventář. Protože cech sběračů lokaci pročistí za vás a loot donese.
Herní doba kolem 30 hodin. Což je na RPG tohohle typu docela málo. Ve hře je poměrně málo variabilního vybavení, takže customizace postav nic moc. Dabing a různý ingame scénky jsou poměrně repetetivní, což časem otravuje. Příběh neurazí, nenadchne.
Co chválím je design a variabilita lokací. Zase jich není až tolik.
Pro: design a různorodost lokací
Proti: bugy, krátká herní doba, málo variabilní vybavení
Tohle je RPG s příšerně podprůměrným příběhem o záchraně světa, který postrádá jakékoliv zajímavé charaktery, ale velmi pěkně funguje v soubojové části (na tahy), v pohybu po pěkném prostředí a v tom, že ovládáte celkem 4 postavy, které se střídají během konverzací, takže mnohem víc fungují jako jedna partička dobrodruhů než jiná RPG, kde všechno stojí a padá s hlavní postavou. Nicméně díky tomu, že tady vlastně žádná hlavní postava není a příběh je tak skutečně jen o zachraňování světa, nezažijete žádná dramata s postavami či s jejich vztahy s NPC, takže to působí dost odtažitě. Samotný herní systém je založen na SDR 5.1 (D&D) a hraje se to moc příjemně. Postavy postupně znatelně sílí, mají lepší a lepší vybavení, herní prostředí se mění, ale pokud někdo hledá kvalitní příběh, asi by měl sáhnout jinam.
Pro: funkční herní systém, fajn tahové souboje, v partě mluví všechny postavy
Proti: nezajímavý příběh, nezajímavé charaktery, žádná osobní dramata
Katt
vapiscz
St_Jay
Pro: 5. edice D&D, tahové souboje
Proti: bugy, grafika, placené DLC s dalším povoláním, vedlejší questy a recycklace prostředí