Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SimCity 2000

80
124 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 PC
1994 AmigaFMT
1995 SNESSaturn
1996 PS1
1998 N64
2003 GBA
2008 PS3
2009 PSP
Vývojáři:
Maxis
Oficiální stránky:
http://www.simcity.com/cs_CZ/product/simcity2000
Chtěli byste si založit svoje vlastní město? Starat se o blaho občanů a zařídit, aby vše fungovalo jak má? Pak je tu pro vás SimCity 2000. Tato hra je pokračováním známého SimCity z roku 1989 a od té doby prošla mnoha vylepšeními. Jedním z nich je například možnost upravit si na začátku terén, na kterém své město chcete postavit. Můžete si zvolit, jestli chcete stavět v horách, v nížinách, u moře nebo si tyto možnosti nakombinovat. Poté se musíte zamyslet nad tím, co by mělo správné město mít, aby vám vydělávalo dostatek peněz, a aby byli vaši občané spokojení. Je třeba založit elektrárny, domy, parky, letiště, školy, silnice, policii a mnoho dalšího.

Budete muset volit hned z několika elektráren. Je třeba uvažovat i nad tím, zda bude vaše město ekologické. Všechno, se ale točí kolem peněz, kterých máte na začátku k dispozici velmi málo, přesně tak, jak to bývá v reálném životě. Občané vám sice budou platit daně, ale musíte si dát záležet na tom, jaký daňový systém nastolíte. Občanům se totiž nebude líbit, když budou muset platit moc vysoké daně.

Pokud vám město bude vzkvétat, občané budou spokojení, ale nesmíte usnout na vavřínech. Může vás totiž potkat, některá ze živelných pohrom, jako je povodeň, požár nebo tornádo. Po takové katastrofě budete mít opět plné ruce práce s opravou vašeho městečka. Hra nemusí nikdy skončit, protože pokud vás bude opravdu bavit a budete umět vydělat dostatek peněz, můžete své město stále rozšiřovat nebo vylepšovat.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Původní SimCity jsem hrával intenzívně už na svém 8-bitovém Didaktiku a byla to naprosto úžasná hra. Pak přišla konverze na PC, která v podstatě nepřinesla nic nového až.. Až se objevilo SimCity2000. Na svou dobu ve slušné grafice a hlavně s bezvadně fungujícími principy což se u budovatelské strategie rozhodně cení. Je zkrátka úžasné sledovat jak se z ničeho zvedají nejprve malé baráčky a později velké činžáky, jak se staví stále větší a lepší továrny či komerční centra. Pak přijde starost o dostatek elektřiny, vody, problémy s dopravou, lidi chtějí (potvory nevděčný) policejní či požární stanice, školy, nemocnice atd. atp. Zkrátka starostí až nad hlavu, ale odměnou je vám vaše vyrůstající město do krásy (nebo někdy i ošklivosti:). Touto hrou se dá zabavit opravdu na hodně dlouho a fajnšmejkři si můžou pomocí editoru připravit i vlastní terén pro své město. Tady můžu poradit jeden tip, postavte nejlépe v rohu hodně vysokou horu pokrytou tekoucí vodou - ráj pro vodní elektrárny a levnou energii:)

Pro: Zábavná a fungující budovatelská strategie. Editor.

Proti: Hra nemá cíl a v pozdějších fázích hry může i trochu nudit.

+14
  • PC 85
Sice jsem nehrál úplně první Sim City, ale troufám si říct, že to bylo právě Sim City 2000, které definovalo žánr budovatelských strategií, kde máte za úkol vystavět své vlastní město od kanalizace, přes obydlí a továrny, až po přísun tolik potřebné elektrické energie. A když už se vám začne dařit a všichni obyvatelé jsou více či méně spokojení, přijde pohroma typu povodně nebo návštěvy z vesmíru a je opět o zábavu postaráno.

Kreslená grafika v rozlišení 640x480 na svou dobu vypadala hodně dobře. S ovládáním hry a pochopením nebyl problém ani pro sedmileté dítě, takže nebyl problém si časem na hru vypěstovat lehčí závislost.
Nad Sim City 2000 jsem strávil dlouhé hodiny a to nepočítám jen svoje odehrané hodiny, ale i hodiny strávené u kamarádů, kteří také stavěli a budovali jako o život. Sim City jsme vlastně hráli do té doby, než přišel legendární Transport Tycoon.

Pro: jedna z prvních propracovanějších budovatelských strategií, grafika, herní možnosti, editor mapy

Proti: v pozdějších fázích hry lehce stereotypní

+13