Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pillars of Eternity - The White March Part I

25.08.2015
29.08.2017
08.08.2019
kompatibilní
75
40 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Mrazivý datadisk pro Pillars of Eternity přináší do původní hry zcela nové prostředí inspirované Icewind Dale, kde se hráč podívá např. do nové, žoldnéři obléhané pevnosti Crägholdt, temného dungeonu Durgan's Battery nebo do malebné zasněžené vesničky Stalwart. Obři útočí na ledové království a na hráči je, aby se tyto problémy pokusil vyřešit.

S datadiskem přichází i novinky, které budou dostupné i pro ty, co jím nedisponují. Do hry se tak implementuje možnost plížení nebo možnost nastavení určitého vzorce chování pro spolubojovníky (obranná, agresivní, podporující).

Datadisk samotný přináší také dva nové spolubojovníky - na drogách ujíždějícího starého mnicha Zahua a ženskou postavu rogue jménem Devil of Caroc (Ďábel z Carocu), která slibuje temné pozadí svého životního příběhu. Samozřejmostí je zvýšení úrovně až na 14. level, což s sebou přináší nové schopnosti a kouzla pro jednotlivé postavy, nové speciální zbraně, které budou samy získávat zkušenosti a tím se vylepšovat, křížený strom schopností, kdy si bude hráč moci uzpůsobit svou postavu více směry nebo nové dialogy jak v datadisku, tak i původní hře.

V únoru 2016 vyšla druhá část datadisku s názvem Pillars of Eternity - The White March Part II.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak som to dohral, keby niet bugov, dám tomu 80%. Takto sa mi dokonca stalo, že keď som prešiel 3poschodový dungeon a vyšiel som iným východom ako som ta prišiel, tak pri vstupe prvým vchodom som mal resetnutý celý prvý level (príšery, loot, nepreskúmaná mapa). Každopádne to inak bolo pekné atmosférou, questami, prostredím. Môj hrací čas činil cca 18 hodín. Pár vecí som tam loadoval, lebo som bol zvedavý, čo sa stane, ak ich urobím inak. Čiže by som to tipol, že normálne by to mohlo byť asi 16 hodín. Prešiel som samozrejme hlavný príbeh a všetky vedľajšie questy. Cargholdt, ktorý je mimo White March pridaný a išiel som ho prvý, bol nakoniec paradoxne fakt o dosť ťažší než samotný White March. Hudba sa mi tu zdala ešte lepšia než v pôvodnej hre. Skoro všetky dialógy v datadisku boli nadabované (jasné, nebolo ich ani zďaleka toľko ako v pôvodnej hre, ale i tak je to progress).

EDIT: What the heck, napíšem rovno komentár, čo sa budem ondiť.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Datadisk neskrývane inšpirovaný Icewind Dale. White March a jej lokality boli naozaj atmosférické, o čo sa postarala nestarnúca a o čosi vylepšená grafika (sneženie alebo postavy brodiace sa snehom), pekný dizajn a hudba ešte lepšia, než v pôvodnej hre.

Z dvoch nových postáv monk Zahua neurazí, no ani nenadchne, no Devil of Caroc je už zaujímavejšia, hoci mala ešte väčší potenciál. Questy boli zábavné, hlavný príbeh tak nebol Icewindalovskou taktickou rubačkou, ale ostala mu v menšej miere dialógovosť pôvodnej hry. Takmer všetky repliky v datadisku boli nadabované.

V 18 hodinách hrania je okrem White March pozostávajúcej z mestečka, 3 exteriérových máp a 3 dungeonov, ešte obliehanie Cragholdtu. Tu dosť brutálne narástla obtiažnosť, minimálne dovtedy, kým si hráč zvykne, že treba premyslieť krok po kroku pri každej skupine nepriateľov, pričom tie zvyčajne pozostávali z 6-7 postáv. Keby niet bugov, a to najmä zasekávania sa postáv o seba a neschopnosť toho, aby jedna postava obišla druhú, či nesprávne vyhodnotila pathfinding a obchádzala tak zbytočným oblúkom (a prichádzala o čas), tak by som takýto bojový challenge ocenil viac. Hlavne záverečný boj Cragholdtu bol asi to najdrsnejšie, čo sa dá v PoE stretnúť. A preto zamrzí, ako po úspešnom zdolaní musíte tento encounter loadnuť, lebo Vám pred lootnutím zmizla mŕtvola bossa... Taktiež ak sa Vám resetne po opustení dungeonu celé jedno jeho poschodie (nepriatelia, loot, nepreskúmaná mapa), nemožno bugy prehliadnuť. Na druhú stranu, postupnými patchmi na súčasnú verziu boli opravené azda všetky bugy, ktoré mala Pillars of Eternity. Hoci sa priznám, že do detailu som to neskúmal.

Durgan's battery a celý datadisk ako taký mal však výbornú atmosféru, ktorá minimálne v mojich očiach prekonala tú v Icewind Dale. Aj preto je škoda , že výsledný dojem kazia bugy a fakt, že datadisk sa neodohráva po pôvodnej hre, ale rovnako ako v prípade Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast, je vtlačený niekam do jej druhej polovice.

Pro: atmosféra, prostredie a questy

Proti: bugy, hra sa neodohráva po PoE,

+22
  • PC 80
Já bych tomuhle DLC ke svojí nejoblíbenější RPG hře vážně dal rád mnohem vyšší hodnocení, protože jinak prakticky není co vytknout (i ty bugy zmíněné v jiném zdejším komentáři už jsou fuč a je to dnes bezproblémový zážitek), ale celých 20 % musím strhnout za pro mě naprosto nepochopitelné rozhodnutí umístit děj doprostřed původní hry, místo aby DLC na hru navazovalo. Zhruba v polovině původní hry dostanete quest, který vás dovede do úplně nové lokace s vlastní příběhovou linkou, novými postavami, spoustou questů, novými bounties, legendárními levelujícími itemy atd.

Já vlastně ani nechápu, pro koho je tímto způsobem DLC určené. Hráč, který původní hru už před nějakou dobou dohrál, si nemůže načíst save před koncem hry a dát si WM, protože pak je na něj přelevelovaný. A nový hráč, který v půlce hry odbočí do WM a po jeho dohrání se vrátí do Dyrwoodu, má díky legendárnímu lootu a zvýšenému level capu naprosto banální zbytek hry (i s level scalingem a na nejtěžší obtížnost). A to ani nemluvím o tom, že i příběhově to působí jako pěst na oko - Watcher má vize z minulosti, hledá Thaose a hrozí mu, že zešílí, pokud jej nenajde včas. A najednou má čas si odskočit někam na sever a řešit tam trpasličí pevnost...

Nicméně když se od tohohle všeho oprostím, rozehraju si již několikátý průchod celou hrou (takže mi nevadí, že po WM jsem přelevelovaný a zbytkem hry projedu trochu nudně jako nůž máslem) a okolo toho levelu 7 si skočím do White March, dostane se mi naprosto perfektní zábavy. Příběh je skvělý, nadabováno je víc textů, design lokací je ještě o něco vypiplanější než v původní hře, celé je to prostě takové ještě o něco dokonalejší a lepší (autoři na původní hře zjevně posbírali dost zkušeností). Legendární soulbound itemy je navíc fakt radost levelovat a odemykat jejich další perky a upgrady.

Pokud navic jako já milujete hory a zasněžená horská prostředí, připočtěte si ještě o pár bodíků víc.

Pro: Příběh, atmosféra, soulbound itemy, výzva v podobě vyšší obtížnosti oproti původní hře

Proti: Umístění DLC doprostřed hry

+12