Mrazivý datadisk pro Pillars of Eternity přináší do původní hry zcela nové prostředí inspirované Icewind Dale, kde se hráč podívá např. do nové, žoldnéři obléhané pevnosti Crägholdt, temného dungeonu Durgan's Battery nebo do malebné zasněžené vesničky Stalwart. Obři útočí na ledové království a na hráči je, aby se tyto problémy pokusil vyřešit.
S datadiskem přichází i novinky, které budou dostupné i pro ty, co jím nedisponují. Do hry se tak implementuje možnost plížení nebo možnost nastavení určitého vzorce chování pro spolubojovníky (obranná, agresivní, podporující).
Datadisk samotný přináší také dva nové spolubojovníky - na drogách ujíždějícího starého mnicha Zahua a ženskou postavu rogue jménem Devil of Caroc (Ďábel z Carocu), která slibuje temné pozadí svého životního příběhu. Samozřejmostí je zvýšení úrovně až na 14. level, což s sebou přináší nové schopnosti a kouzla pro jednotlivé postavy, nové speciální zbraně, které budou samy získávat zkušenosti a tím se vylepšovat, křížený strom schopností, kdy si bude hráč moci uzpůsobit svou postavu více směry nebo nové dialogy jak v datadisku, tak i původní hře.
V únoru 2016 vyšla druhá část datadisku s názvem Pillars of Eternity - The White March Part II.
Tak som to dohral, keby niet bugov, dám tomu 80%. Takto sa mi dokonca stalo, že keď som prešiel 3poschodový dungeon a vyšiel som iným východom ako som ta prišiel, tak pri vstupe prvým vchodom som mal resetnutý celý prvý level (príšery, loot, nepreskúmaná mapa). Každopádne to inak bolo pekné atmosférou, questami, prostredím. Môj hrací čas činil cca 18 hodín. Pár vecí som tam loadoval, lebo som bol zvedavý, čo sa stane, ak ich urobím inak. Čiže by som to tipol, že normálne by to mohlo byť asi 16 hodín. Prešiel som samozrejme hlavný príbeh a všetky vedľajšie questy. Cargholdt, ktorý je mimo White March pridaný a išiel som ho prvý, bol nakoniec paradoxne fakt o dosť ťažší než samotný White March. Hudba sa mi tu zdala ešte lepšia než v pôvodnej hre. Skoro všetky dialógy v datadisku boli nadabované (jasné, nebolo ich ani zďaleka toľko ako v pôvodnej hre, ale i tak je to progress).
EDIT: What the heck, napíšem rovno komentár, čo sa budem ondiť.
EDIT: What the heck, napíšem rovno komentár, čo sa budem ondiť.
Pro: atmosféra, prostredie a questy
Proti: bugy, hra sa neodohráva po PoE,