Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pillars of Eternity - The White March Part I

74
20 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.08.2015 PC
29.08.2017 PS4XOne
Vývojáři:
, (PS4 verze, XOne verze)
Oficiální stránky:
http://eternity.obsidian.net/
Mrazivý datadisk pro Pillars of Eternity přináší do původní hry zcela nové prostředí inspirované Icewind Dale, kde se hráč podívá např. do nové, žoldnéři obléhané pevnosti Crägholdt, temného dungeonu Durgan's Battery nebo do malebné zasněžené vesničky Stalwart. Obři útočí na ledové království a na hráči je, aby se tyto problémy pokusil vyřešit.

S datadiskem přichází i novinky, které budou dostupné i pro ty, co jím nedisponují. Do hry se tak implementuje možnost plížení nebo možnost nastavení určitého vzorce chování pro spolubojovníky (obranná, agresivní, podporující).

Datadisk samotný přináší také dva nové spolubojovníky - na drogách ujíždějícího starého mnicha Zahua a ženskou postavu rogue jménem Devil of Caroc (Ďábel z Carocu), která slibuje temné pozadí svého životního příběhu. Samozřejmostí je zvýšení úrovně až na 14. level, což s sebou přináší nové schopnosti a kouzla pro jednotlivé postavy, nové speciální zbraně, které budou samy získávat zkušenosti a tím se vylepšovat, křížený strom schopností, kdy si bude hráč moci uzpůsobit svou postavu více směry nebo nové dialogy jak v datadisku, tak i původní hře.

V únoru 2016 vyšla druhá část datadisku s názvem Pillars of Eternity - The White March Part II.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak som to dohral, keby niet bugov, dám tomu 80%. Takto sa mi dokonca stalo, že keď som prešiel 3poschodový dungeon a vyšiel som iným východom…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Datadisk neskrývane inšpirovaný Icewind Dale. White March a jej lokality boli naozaj atmosférické, o čo sa postarala nestarnúca a o čosi vylepšená grafika (sneženie alebo postavy brodiace sa snehom), pekný dizajn a hudba ešte lepšia, než v pôvodnej hre.

Z dvoch nových postáv monk Zahua neurazí, no ani nenadchne, no Devil of Caroc je už zaujímavejšia, hoci mala ešte väčší potenciál. Questy boli zábavné, hlavný príbeh tak nebol Icewindalovskou taktickou rubačkou, ale ostala mu v menšej miere dialógovosť pôvodnej hry. Takmer všetky repliky v datadisku boli nadabované.

V 18 hodinách hrania je okrem White March pozostávajúcej z mestečka, 3 exteriérových máp a 3 dungeonov, ešte obliehanie Cragholdtu. Tu dosť brutálne narástla obtiažnosť, minimálne dovtedy, kým si hráč zvykne, že treba premyslieť krok po kroku pri každej skupine nepriateľov, pričom tie zvyčajne pozostávali z 6-7 postáv. Keby niet bugov, a to najmä zasekávania sa postáv o seba a neschopnosť toho, aby jedna postava obišla druhú, či nesprávne vyhodnotila pathfinding a obchádzala tak zbytočným oblúkom (a prichádzala o čas), tak by som takýto bojový challenge ocenil viac. Hlavne záverečný boj Cragholdtu bol asi to najdrsnejšie, čo sa dá v PoE stretnúť. A preto zamrzí, ako po úspešnom zdolaní musíte tento encounter loadnuť, lebo Vám pred lootnutím zmizla mŕtvola bossa... Taktiež ak sa Vám resetne po opustení dungeonu celé jedno jeho poschodie (nepriatelia, loot, nepreskúmaná mapa), nemožno bugy prehliadnuť. Na druhú stranu, postupnými patchmi na súčasnú verziu boli opravené azda všetky bugy, ktoré mala Pillars of Eternity. Hoci sa priznám, že do detailu som to neskúmal.

Durgan's battery a celý datadisk ako taký mal však výbornú atmosféru, ktorá minimálne v mojich očiach prekonala tú v Icewind Dale. Aj preto je škoda , že výsledný dojem kazia bugy a fakt, že datadisk sa neodohráva po pôvodnej hre, ale rovnako ako v prípade Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast, je vtlačený niekam do jej druhej polovice.

Pro: atmosféra, prostredie a questy

Proti: bugy, hra sa neodohráva po PoE,

+21+21 / 0