Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Payday 2

74
80 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
13.08.2013 PCPS3X360
12.06.2015 PS4XOne
27.02.2018 Switch
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.crimenet.info/
Pokračování akční kooperativní hry, viděné z pohledu hrané postavy - ty zůstávají stejné jako v prvním díle (jeden ze čtyř kriminálníků: Dallas, Hoxton, Wolf nebo Chains). V jejich kůži a s maskou na tváři se budete snažit plnit různé zakázky (pro ukrajinského mafiána nebo drogového bosse). Ty je nově možné plnit dle lukrativnosti a díky tomu se vypracovat až na zloděje první velikosti.

Na rozdíl od předchozího dílu dostali naši gangsteři do vínku na výběr ze čtyř povahových rysů (Mastermind, Enforcer, Ghost a Technician) s vlastním stromem schopností a zcela rozdílnou výbavou. Mastermind představuje osobnost, která oplývá charismatem potřebným k ovládání nebohého davu, Enforcer nejde pro střelbu daleko, Ghost je tichošlápek, upřednostňující nehlučný a rozvážný postup a Technician, doplňující tým svou zálibou v "hračkách" podpůrného charakteru. Správně zvolená profese a vybavení (úprava zbraní) v rámci týmu je klíčovou veličinou pro zdárné plnění úkolů (vykrádání, zbavování se mrtvol aj.). Za takto splněné úkoly získává hráč body na zlepšování výbavy a rozvoj vlastního alter ega a také určité price money, umožňující nákup předmětů k jednotlivým misím (mapy k cílům loupeží, rozmístění kamer objektů, plán bezpečnějších únikových tras atd.).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
"Alright fellas, let's do this." - Hoxton

Svůj jubilejní 45 komentář věnuji Payday číslo 2. Už od dob hrání jedničky s přáteli DH, jsme po ní pokukovali a diskutovali, kdy se tedy konečně na ní vrhnem. Její čas nadešel, když na steamu podzimní slevy roku 2014 začínajíc a v té době život Payday the Heist končíc. Začal bych intrem. Nikdy bych neřekl, že by na mě tolik zapůsobilo intro. Intro, které by mi do žil vehnalo dávku zločinu a anarchie. Reálně natočené intro vypráví začátek dobrodružství a sice Hoxtonův útěk z policejní stanice, jelikož mezi prvním a druhým dílem byl zatčen FBI a dokonce chvíli držen ve Federální věznici, kde měl několik potyček s Mattem (týpek z Heat Street, kde vás podrazil). A nová čtveřice zločinců doplněná bratrem hlavního kápa party Dallasem krycím jménem Houston ho samozřejmě chce osvobodit. Vytrvale jsem koukal s otevřenou pusou a přál si, aby intro neskončilo, aby bylo delší a řeklo mi více odpovědí na mé nezodpovězené otázky z prvního dílu. Bohužel skončilo a na mě čekal tutoriál.

Jako první mě hra hodila do Safe House, kde mi Bain vysvětloval všechny informace o mé budoucnosti na dráze zločinu. Provedl mě Safe Housem a mě z toho šla chvíli hlava kolem, než jsem se rozkoukal. Nakonec tato místnost ani nehraje velkou roli a to je možná dobře, a možná taky ne. Bylo by fajn v ní plánovat všechny loupeže a připravovat se v ní, ale je také strašně nepřehledná. No nic opustíme Safe House a vrhneme se na mé první dojmy. Zpočátku mě hra neuvěřitelně srala, nedával jsem to, zbraně kopaly, náboje ve zdech namísto nepřátelích, žádné rezervní, pořád na zemi, nepřátelé až moc přesní a hratelnost prudce klesala. Hodně jsem se vztekal, hodně jsem proklínal a vyzdvihoval jedničku, v jednu chvíli jsem dokonce chtěl napařit velmi nízké hodnocení a hru totálním způsobem schovat někde v jámě.

Postupem času jsem se ale pomaloučku polehoučku rozkoukával a ten prvotní šok, že mi to ta hra kazí pominul. Penízky se začaly sypat, levely zlepšovat, perky odemykat a hra nabrala druhý dech. Dokonce i zbraně už se dají udržet v ruce beze strachu, že by mi sama vyskočila z ruky a přeběhla k nepříteli.

Nyní ke hře. Zločiny a mise. Obrovské plus za to, že mnoho z nich je rozděleno na více dní, takže akce netrvá 15 minut. Další plus za to, že 90% z nich jde vyřešit stealth cestou. Já tedy na stealth moc nejsem, ale zde platí výjimka, protože se stealthem je vázáno obrovské množství prvků. Sejmete potichu policajta? Ale to ještě neznamená, že jste v suchu, z jeho pageru se totiž hned ozývá: Co je? Proč kňouráš? Takže musíte rychle přiskočit a odpovědět: V pohodě, jen jsem zakopl o vlastní nohy. Samozřejmě poté musíte pečlivě uklidit, takže stačí vytáhnout tašky značky Adidas a mrtvolku zabalit a nejlépe doručit rybám nebo kontejnerům. Samozřejmě je také povinnost dávat pozor na kamery a na nevinné kolemjdoucí a další civilisty, kteří dokáží jen nasrat a hru vám schválně kazí. Kupříkladu vlítnu do místnosti kde jsou tlačítka alarmu a dva civilisté, zařmu Na zem vy svině! Týpek poslechne a složí se do klubíčka, ale ženská si hraje na Wonder Woman a v klidu si dřepne a začne bušit do čudlíku. To vám pak nic jiného nezbyde než ze vteku jí jednu ubalit boxerem. To jsem odbočil, další supr věc, že v misích nejde furt jen o krádež, ale také se naučíte být ajťákem, budete po Česku vařit perník, vykradete galerii plnou čmáranic apod. Osobně jmenuji jako nejlepší misi Hoxton Breakout, jednak kvůli vysoké finanční odměně a XP a druhak zajímavému průběhu. Ale fakt největší ČÍČOvina je Escape, blbec neuřídí dodávku a tak musíte počkat až přijede jiná a třeba i 10 tašek zlatých cihliček uhlídat před dlouhými prsty fízlů. A že to nasere, když se v loupeži snažíte, aby bylo hodně expů a peněz, tak se nakonec může stát že z poctivě ukradených peněz nedostanete nic!

Za další se rozepíšu o zbraních. Od minulého dílu přibyla slušná řádka zajímavých kousků jako například G36, Benelli M4, Gewehr, P90, Steyr AUG anebo slavný Tommygun. Zbraně se dají vylepšit desítkami vylepšení od pažby, přes zásobníky a tlumiče až po mířidla a hlavně. Zajímavý RPG prvek, který jistě motivuje spoustu lidí, kterou zbraň si koupit a následně vylepšit. Ovšem zde jedno velké mínus, a sice ubylo jedna pozice pro terciární zbraň. Zatímco v jedničce jsme mohli nosit tři, zde jen dvě, což se občas dá i poznat v průběhu misí, kdy vám zbraň zakašle, že potřebuje kulky na kašel. Njn vývojáři nejspíš nikdy neslyšeli o pistolovém holsteru. Také musím zmínit zbraně nablízko, kde najdete i velice zajímavé kousky jako například boxera nebo baseballovou pálku. Výborně, jen tak dál. Škoda jen, že na třetinu vylepšení potřebujete DLCčka. Jsou zde dokonce vícera zbrojí, z nichž lehké se hodí na stealth a těžké spíše na ty, kde bude potřeba trochu té síly a bolesti. Nakonec ještě zmíním masky, zde se jich také vyskytuje několik stovek a dokonce jdou upravit. Bohužel pouhá čára vodovkami vás vyjde na sto tisíc dolarů a což teprve když si chcete aplikovat nějaký vzorek nebo matroš.

V předpředposledním bodě si vezmu jednu z nejdůležitějších věcí ve hře a sice perky. Nejzajímavější RPG prvek, již to není jak v jedničce, že všechny třídy se vám odemkly a vy jste se následně procházeli růžovou zahradou. Zde si prvně vyberete jeden z pěti skillů a ten si budete vylepšovat pomocí skill pointů a peněz. Samozřejmě si jich můžete vylepšit víc, ale musíte počítat s tím, že za hru dostanete jen 110 skill pointů a perků je mnoho. A že později jde o perky velmi zajímavé a značně vám usnadní průchod hrou, například zvedání ze země pomocí křiku, možnost obléct si buldozerovu zbroj ad.

Za další vezmu nepřátele. Zmíním jen nepřátele, jelikož hovořit o inteligenci parťáků nemá cenu. Klasičtí nepřátelé jsou možná i o něco inteligentnější než v jedničce. Lépe míří, FBI už nechodí v Sherlockovské vestičce, ale nosí zbroj, dokonce se kryjí a uhýbají. To ovšem neplatí o těch speciálních, ti jsou o něco tupější (mě osobně to nevadí, aspoň tolik nenadávám do kreténů atd). Taser vám na mušku přímo naběhne a ještě blbě čumí a vyřídí ho dávka do hlavy. Cloacker oproti tomu tiše vyčkává a poté vyrazí jak podpálený Charger a jebne sebou o zeď. Ale občas také dokáže potrápit. Buldozeři jsou tupí pořád, neustále nastavují záda a lehce se jim rozptýlí pozornost. Oproti tomu figurují v kolosální životnosti a velkým poškozením. Dokonce jich je ve hře několik druhů, z nichž ten co má na přilbě lebku je ta největší kuna. Jen stále nepochopím, jak se můžou strefit s brokádou na 50 metrů :D

V posledním bodě vychválím dokonalý a suprový soundtrack. Hudba se výborně poslouchá při akci a občas mě popožene do adrenalinového stavu, kde se kosí (a chcípá) jedna radost. Dabing je opět peckovní, jsem rád, že tvůrci opět nahnali starou bandu, aby nadabovali starou bandu. Nejvíc ale oceňuji Pete Golda, jehož hlas pro Hoxtona je opět špičkový a jeho hlášky a sprostý slova u mě nikdy nevyhasnou. Grafika je o stupeň lepší než v jednotce a stále se mi líbí, protože zbraně jsou hezky vymodelovány a postavy zrovna tak. Prostředí je opět velice rozmanité a tvůrci nezapomněli ani na bordel u popelnic :D

Pro mě nyní Payday 2 figuruje v žánru kooperativních FPS a myslím, že budeme dlouho čekat než jí něco překoná. Ono je vlastně jen na vývojářích zda jí budou udržovat na špici, když budou dodávat nové mapy, zbraně nebo postavy, budu stále spokojený.

"You want to know something about me? Heh, heh, heh. That's funny. Whenever I tell you something, it'll be a lie to protect myself. If I told you the truth, you won't believe me. But I can tell you one thing, my favourite color is blue." - Bain

Pro: promyšlené mise, zbraně, stealth prvky, RPG prvky, hudba, dabing, mulťák

Proti: potřeba DLC k odemčení zbraní a jejich modifikací, ceny vylepšeních, ESCAPE HEIST!!

+13