Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (02.04.2024 12:53): A čo myslíš konkrétne? Jako mne sa vybavuje akurát to, že je tam značná časť takých tradičných schématických dialógov (aj typu (Evil): I don't like your face, I will kill you), ale overally mi fakt neprišlo, že by to bolo v rámci cRPGs akokoľvek podpriemerné. (A vravím, niektoré dialógy sú zas božie).
@Jab (01.04.2024 21:34): Čo myslíš? (Niektoré dialógy mi prišli famózne, niektoré ako RPG norma: keď sa opäť vrátim k porovnaniu s BG2, tak mi to neprišlo overally nijak "dialógovo naivnejšie".)
@Jab (17.03.2024 21:37): Čo viem, tak to proste výrazne mení žáner hry, kde je to fakt to neľútostne "build puzzle". Čo niektorých ľudí zjavne fakt moc baví, žiaden shame, ale ja takým človekom fakt nie som, tak budem hrať na normal furt. :D

Ďalší dôvod, prečo je nutné hrať minimálne na prvý krát na normal, je to, že dovoľuje respec postavy počas hry: core už nie. A zároveň core fakt neodpúšťa, ak človek zvolí nejaký blbý feat, a pri tak komplexnom systéme je nemožné, aby sa dal bezchybne zvládnuť na prvý krát predtým, než sa zorientuje.
@Jab (17.03.2024 19:38): Hraješ na core obtížnost? Já teda neminmaxovala a na začátku mi to přišlo docela těžký, tak jsem si to stáhla na normal a pak jsem byla celou dobu spoko, kromě jednoho odpornýho (nepovinnýho) bossa.
To minmaxování je trochu složité. Nebo možná jednoduché, ale není builder. Asi zkusím 14 lvl Divine Guardian. Pak 5 lvl Two-Handed Fighter. A nakonec 1 lvl Crusader.

P. S. A tak na Crusadera dlabu a vezmu šestý lvl toho 2 handed fightera.
Tak koupil jsem tu Enhanced Edici. Battletech a Underrail tím odsunu. Koupil jsem ještě King Arthur: Knight's Tale btw. Ale RPG má prostě přednost. :)
@Jab (11.03.2024 11:50): Pretože je robené podobne ako ten mega dungeon v Kingamkerovi:

- môžeš doň nabehnúť kedykoľvek počas hlavnej kampane a robiť ho postupne, ako napreduješ v príbehu

- máš tam dobrý loot

- bolo to fajn doplnenie loreu v rámci príbehu 

- na konci získaš Midnight Bolt, ktorý potrebuješ k secret endingu
@Jab (11.03.2024 10:10): Midnight isles sa určite oplatia, Through the Ashes má teraz už zmysel hrať, lebo vyšla jeho druhá časť Lord of Nothing v druhom season passe, ale teda TtA je strašné, zatiaľ čo v LoN sa už poučili a je to hrateľné.

Inevitable Excess kľudne vynechaj, to bolo slabučké rozšírenie, pomaly na úrovni fanfikcie.

Som zvedavý, aké bude to posledné plánované DLC, to by mohla byť pekná rozlúčka s WOTR.
Btw to jsou ta DLC opravdu takový trash? Z té první sezóny mají na gogu šílené hodnocení všechna. Druhá asi bude lepší. Ale i tak to vypadá, že zatím ze dvou jen jedno je do základní hry, kdy přidává parťáka, který ale rekordy oblíbenosti netrhá.
@Paul (24.01.2024 16:52): Jj, všetko turn-based, real-time som zapínal len keď mi nejaký vystrašený nepriateľ "utiekol z bojovej mapy", t. j. bol furt prítomný v boji v lište ťahov, ale nevedel som kde, tak som ho v real-time dobehol a v ťahu zas dorazil.

Yup, a ak budeš hrať kladnú postavu, tak ani nijak príčetne si nemôžeš zvoliť Wenduag namiesto Lanna, aby to dávalo aspoň minimálny zmysel, takže túto voľbu za teba rozhodne roleplay. :)
@SilentWolf (24.01.2024 22:20): To je právě tím že jsi Wendy neviděl na plno v akci když je dobře nastavená. Kdyby se uměla healovat tak může ten Core hrát sólo :) Ok má problém s high AC enemy, všemocná taky není. Ale to že dává rány za 130-160 dmg někde za půlkou hry je prostě fakt. Určitě má někde na pozadí nějaký Wenduag only bonusy který nejsou vidět, jako kompenzaci za ten oser a problémy co hraci připraví :D
@Paul (24.01.2024 17:42): Za mě teda i ten Lann byl killer jak blázen. Jeho tahy byly vždycky ty, které rychle ukončily souboj.
Ale moc jsem to povolání nechápal - jen jsem klikal na "next, next..." :D
@Widl (24.01.2024 21:31): Ja myslím že jí vezme, přeci jen od samého začátku je mnohem zajimavejsi než Lann i když to prvotní seznámeni s ní může šokovat :) Ale ona prostě není čistý člověk ale kříženec s kočkou a pavoukem, takže zas tak úplně na ni nejde aplikovat lidskou morálku a je potřeba mít pochopení :)
@Paul (24.01.2024 17:42): Podľa mňa to, čo si sa rozhodol (hrať to na normal + autolevelup vedľajších postáv) je na začiatok dobré rozhodnutie, ak by si sa rozhodol si niekedy zahrať aj Kingmakera, tak už budeš vedieť, čo a ako.

Pri postavách platí, rovnako ako v Baldurs Gate - vyberaj si ich podľa toho, ako sa Ti páčia charakterovo a hodia do príbehu. Ono vo všetkých prípadoch tam majú postavy rôznych alignmentov, ktoré sa dokážu zastúpiť.

Ak budeš mať aspoň jedného bojovníka, mága, healera a zlodeja, nemáš čo pokaziť.

A automatiky sa neboj - skúsení hráči na ňu frflú, pretože min-maxovaním sa dajú postavať aj lepšie buildy (ako vždy), ale to, čo Ti z nich hra vyskladá, je použiteľné a dáva to zmysel.
@Charllize (24.01.2024 17:09): hmm. No uvidim, nějak se s tim poperu, a když mě to nechytne, tak to na sílu tlačit nebudu. Ale jako rád bych to docenil, stačí že mi o tom rok básnil v práci kolega. Konkrétně i tu Wenduag zmiňoval.
@Paul (24.01.2024 16:52): Ona ta automatika u některých postav může být dost kontraproduktivní. I na ten normal tam budeš mít souboje co potrápí. A konkrétně třeba Wenduag, pokud si ji vybereš ( doporučuji, stroj na zabíjení a pribehově je taky výborná ), začíná zcela nesmyslně jako fighter což je pro ni k hovnu vzasade. Potřebuje být Rogue a buď Knife master nebo Rowdy. A specializovat ji na buď kukri nebo luk. O čemž mám silné pochyby ze ta automatika zvládne. Pak u bufferů a healerů to taky nemusí být ono, jelikož těch ruznejch debuffu co ti to znepříjemní tam jsou fakt kvanta. A léčit to skrz svitky a lahvičky není dlouhodobě moc dobrý.
Možná na tu automatiku budou ok nějaký základní povolání co jen máchaji zbraní. Ale jiste to nevím, jelikož jsem tu automatiku nepoužíval.

Ono když bys chtěl fakt hlavně story mode tak si to nastav na story obtiznost kde podle mne nemusíš resit nic moc. Ale tím ta hra utrpí, jelikož to je z velký části založené na tom ze lidi jsou pod obrovským tlakem démonů a tímto ten tlak neucitíš a podle mně tím vyšumí i ta obrovská epičnost celý hry.
Prostě zkus se do toho položit naplno, fakt to za to stojí :)
@Flowerpot (24.01.2024 13:10): jo, to zní tak akorát. Zaseknout se na jednom souboji na půl dne fakt není nic pro mě. Kdyby se mi něco takovýho stalo i v tom normalu, tak tam nějakej slider upravím :)
Tys hrál jen v TB?

@Charllize (24.01.2024 14:56): achievy jsou mi volný, zkusil bych tedy ten normal. Jestli to bude ke konci easy mi nevadí, já mám rád tu progresi kdy moje postava začíná jak nýmand a končí jak polobůh.
U levelování companionů bych možná nechal automat a piplal si jen toho svýho.
@Paul (24.01.2024 03:33): Ja to dohral 2x na Core a mužů říct ze to je cely o tom jak hluboko a jak rychle do toho co nejlíp pronikneš. Ten druhy průchod mi přišel už celkem easy, první byl dost těžký. Takže se ti muže stát ze na normal ti to v druhé půli hry přijde lehký nebo taky ne. Obtiznost se dá měnit kdykoliv akorát pokud honiš achivy tak jich tam par je co se týkají obtížnosti a to pak měnit nesmíš :)
U postavy je stejně jistý ze uděláš plno věci blbě ale na normal tam máš reset. A tyhle rozhodovací orgie při lvl up zaziješ 20x u 12 ( je jich 12? tuším )postav, plus Mythic levely. Takže pokud tě to nebaví tak poteš koště. Je třeba se tomu věnovat jelikož když to odflákneš tak bude asi zle :)

A hraj hned, best game ever :)
@Tarhiel (24.01.2024 11:50): mě jinak na RPG baví všechno ostatní, ale tvorba moc ne, ze dvou důvodů především, že si tím dost často zkazím postavu, protože prostě zvolím něco, co moc nefunguje a za druhé, že vytvořím nějakého hnusného hybrida, ke kterému mám problém si vytvořit vztah, mě se mnohem lépe srůstá s definovanou postavou než vlastnoručně vytvořeno... ale samozřejmě nějaká určitá míra tvoření postavy mi vyhovuje, ale jakmile to zabere 20+ minut, tak už mě to otravuje a hlavně v tom Pathfinderu, to byl vždycky boj s každým levelem a ještě s každým companionem...
@Paul (24.01.2024 10:03): Hele, za mňa bola normal presne tak akurát: súboje výzva, ale neskysol som na ničom hodiny (max. jedno, dve opakovania, kým som prišiel na ten správny ťah), a mal som primárnu motiváciu práve intenzívny naratívny zážitok, nie taktický rauš. Takže by som odporúčil normal.

(Kamarát hrá teraz prvý krát na - neštelovaný - core, a to už je z jeho slov fakt záhul, on naopak občas na nejakom súboji hodiny vykysne.)
@Tarhiel (24.01.2024 10:36): ne že by mě štvalo vytváření postavy principiálně. Ale mám prostě raději systém ala Fallout kde je všechno na jedný obrazovce, krásně si to tam během pěti minut poklikám a jedu, než zdejší systém dvaceti záložek a milionu možností s tunou textů :) Ale jako v zásadě to tý hře nevytýkám, chápu že je podle tabletop hry a je to dělaný pro její fanoušky. A taky se mi příčí hrát přednastavenou postavu (sorry Max Stone, ale můj avatar nikdy nebudeš).
@Paul (24.01.2024 10:03):  Obtiažnosť - ako základ som zobral core rules a tú si upravil, presne ako píše Widl. 

Ak Ta vytváranie postavy štve (čo by v RPGčku nemalo), skús v tom ostrom rune nejakú prednastavenú, aj keď mne je to presne proti vôli - ja radšej strávim prvé dve hodiny vytváraním postavy sebe na mieru, aby som s ňou bol počas hry spokojný.

Dá sa tam takžiež počas hry nadstaviť, aby Ti spoločníkov levelovalo automaticky a len Ty si budeš počas level upov priraďovať body.
@SilentWolf (24.01.2024 08:28): no u toho jsem nakonec přesně skončil :) Ale pak se v tom ještě pohrabu. Irituje mě tam ta tuna textů všude, každá položka lore dump.

@Widl (24.01.2024 08:19): jo tu custom jsem viděl, zajímalo mě spíš jak je to zhruba vybalancovaný, jestli je ta normal pro pathfinder nováčka co se v těchhle typech soubojů moc nevyžívá zábavná (prostě tak akorát)
@Paul (24.01.2024 03:33): Obtížnost můžeš ještě podrobně doladit potom v nastavení, tady s tím není problém. Můžeš si tam detailně šoupátkama ponastavovat různá poškození sebe, protivníků, atd. Až tě to začne při soubojích štvát, tak se tam mrkni :D
Z nějakýho psychopošahanýho důvodu mě ve dvě ráno napadlo tohle stáhnout a vyzkoušet. Za deset minut staženo, a pak zkejsnu na 30 minut jen na tvorbě postavy, přičemž skoro nic nečtu a jen se tím snažím proklikávat xD Ale je tam toho milion, dovedu si představit že tím člověk může strávit tejden.
Pak mě docela příjemně překvapil controller interface, podobně jako v BG3 kompletně předělaný UI. Sice milion mechanik, ale asi se to dá hrát, když se to člověk nějak naučí. Grafika docela pěkná a to intro s nějakym lordem locustů zajímavý (chudák ten dráček, ehm).
No, později tenhle rok to někdy zkusím rozjet na ostro, ale netěším se na to dělání postavy. A jako člověk co nikdy nehrál pathfinder a chce tohle zkusit spíš kvůli příběhu než nějakýmu combat taktizování bych to předpokládám měl nechat na normal.
@Flowerpot (04.01.2024 10:44): Jo ty možnosti v rozvoji postav jsou nad rámec normálu.

Ta cesta postavy je neskutečné epická a velkou zásluhu na tom mají ty mytické povolání. Ony některé ty věci z Mythic stromů působí strašně OP ( třeba Last stand pro příklad ) ale pak člověk zjisti ze ta hra je na to výborně připravená a s tou epickou demigod náturou postavy počítá.

Ještě mně hodně láká odmítnout Mythic Path a jít Legend cestou. Level 40 (20+20) je z pohledu celého systému a crpg obecne takový mindfuck až to hezký není.
Já hrál anděla s obouručákem. Asimar. Halo kolem hlavy, křídla a když jsem jí dal Legendary proportion a měla tři metry s tím zařícím mega mečem působilo to na mně že by zastavila rozjetej vlak. Je to skvělý no :)
@Charllize (03.01.2024 16:56): To nepochybne, obzvlášť v prvej polovici tie súboje rozhodne neboli banálne.

A zároveň som si po získaní vyšších mýtických schopností užíval tie superpowers (greater mythic trick persuasion je jedna z najviac OP vecí, ktoroú som v RPGčkách oplýval (na začiatku každého kola sa automaticky hodí demoralize, a kto zlyhá záchranný hod, tak sa musí zabiť - čo v praxi s vysokou persuasion znamená, že celé armády cannon fodderu na začiatku boja spáchajú kolektívnu samovraždu, a nielen tie, občas dokonca aj nejakí bossovia). Ten pocit moci, že je človek začína ako náhodný dobrodruh, ale na konci je fakt demibožská bytosť, sa navodzuje výborne.

U Licha ja zvažujem asi klasicky sorcerera, aj keď ma to trochu mrzí, lebo spellcasterskú classu som práve hral. Zároveň mi ale hrozne intuitívne sedí a neviem si zrovna u licha predstaviť ne-spellcastera. Ešte mám v hlave aeonského mnícha, toho dám možno predtým práve kvôli tomu, aby som si vyskúšal aj niečo bojové.
@Charllize (03.01.2024 16:42): Normal, ja väčšinou hrávam opatrne so súbojmi (t.j. nehrám primárne kvôli taktickej výzve, hoci ma tieto DnD/Pathfinder systémy bavia, preto som hral celý čas na ťahy), a zároveň chcem, aby boli aspoň nejak citeľné (preto nie storymode, to by som hral, keby ma nezaujímali vôbec).

Hlavná postava kitsune (v súlade s mythic path) arcane trickster, s troma levelmi čistého rogua a zvyšnými siedmymi elemental specialist.
Ok, tak jsem to na Vánoce konečně rozehrál za nekompromisního Lawful Neutral demonslayera specializujícího se na dual wield. Musím teda říct, že jak jsem letos v podstatě hned za sebou dohrál oba dva díly Divinity: OS a BG3, tak ten návrat k Real Time with Pause je vyloženě osvěžující :D
Moc se na to těším, z Kingmakera jsem byl vyloženě nadšený, tak jsem zvědavý, zda ho WotR překoná.
Tak se blíží zase Vánoce a moje období velkých a dlouhých RPG. Jsem zase hupsnul do Pathfindera a začal pěkně od začátku, po tý pauze si už zase prd pamatuju :)
@Charllize (19.11.2023 12:00): Jojo, byl by to anděl. Ten trickster je jeden velký bordel, moc postav bez portrétů a celkově mi ta linka nesedla.

Core nevím, radši budu dělat ramena, že jsem dohrál BG3 na tactician pomocí výbušných sudů, než se pokoušet o opravdovou výzvu. :D :D Ale tak, možná se hecnu. Tentokrát plánuji vyzkoušet i tu tvou milovanou Wenduag. Po Lae'zel to třeba nebude takový šok.
Asi se k tomu vrátím po BG3 a rozjedu to znovu, protože ten trickster byl prostě chyba..

Páč už vyhlížím co za CRPG bych mohl hrát dál, až dojde heroin.
Nebo možná rovnou Rogue Trader - uvidím jak dopadne.
@Charllize (07.10.2023 17:51): Nejde. Balíčky, na které se vztahují slevy spjaté s účtem (v tomhle případě sleva za vlastnictví základní hry), giftovat nejdou nikde. Když vydavatel chce, tak si tam udělá separátní balíček, který giftovat jde. Tak to má třeba Cyberpunk s tím novým DLC. Ten zas nejde koupit pro můj účet, protože vlastním základ a jde tak jen giftovat. :D
@Charllize (07.10.2023 17:36): 70% slevu mají všichni, akorát ty máš z té ceny odečtenou cenu základní hry, takže ti to ukazuje cenu těch dvou DLC, které nevlastníš.

Na Steamu je tohle v těch balíčcích běžné, odečtou ti vždycky ceny položek, které vlastníš. Někdy ti díky tomu přihodí ještě malou slevu navíc.
Mně by zajímalo koho v tom Owlcatu napadlo ze Wenduag bude začínat na lvl 1 jako fighter s lukem. Ok ten luk je validni ale ten fighter? Akorát to pak zapříčiní ze se třeba jako Rowdy nebo Knife master nedostane k abilitam pro lvl 20 jelikož má proste jeden level z fightera. Samo pokud to někdo multiclassuje tak ok ale pokud ne tak to je hrozná škoda. Aspoň mohli umožnit komplet reset ale proste ten lvl 1 fighter resetnout nejde.