@yenn (04.05.2025 10:03): Díky! :)
Diskuze
@Arcee (04.05.2025 06:12): Je to složité :-) Zde najdeš některé základní tipy: https://www.youtube.com/watch?v=kJhmJVGVfYs Tentýž tvůrce má i videa s výběrem užitečných kouzel.
Může mi prosím někdo poradit nějaký zdroj, ze kterého se naučím jak funguje combat a jaký je rozdíl mezi spelly, abilitami atd? Docela divočina tato hra.. Oproti DOS bych řekl o dost složitější.
Tak už jsem na křížové výpravě. Musím se přiznat, že zatím mě nejvíc baví ten "Heroes mód". Ani náhodou to není tak propracované jako Heroes of Might & Magic, ale to je ta krása – je to strašně nevybalancované a mě baví vymýšlet různé strategie, jak to rozbít ve svůj prospěch. :-D
Plus se mi podařilo našetřit si 75 000 na meč Black Dragon's Fang pro Seelah. Má s tím solidních 9-21 damage, ale zároveň volnou druhou ruku pro štít, takže její AC je momentálně 30.
Plus se mi podařilo našetřit si 75 000 na meč Black Dragon's Fang pro Seelah. Má s tím solidních 9-21 damage, ale zároveň volnou druhou ruku pro štít, takže její AC je momentálně 30.
Tak jsem se do toho pustil znovu. Tentokrát aasimar bard archeolog, no zatím se mi líbí ta soběstačnost co se týče skillů – mám nejvyšší všechny lore, knowledge, perception, persuasion i use magic device. Trickery mám jen o pár bodíků nižší než Dáma s kaméliemi a Woljif, takže je případně nemusím mít v partě jen kvůli pastím a zámkům.
V boji to teda zatím jistím s kuší zezadu, stejně jako půlka družiny. Což je zajímavé, v té úvodní fázi hry jsou dva společníci s kuší a jeden s lukem, pořádných bijců nablízko je málo. Zatím držím obtížnost na normal, tak uvidíme, jestli (nebo spíše kdy) mě ty souboje přestanou bavit. Kenabres si dost pamatuju, protože ten začátek jsem zkoušel vícekrát, tak se těším, až se dostanu dál.
V boji to teda zatím jistím s kuší zezadu, stejně jako půlka družiny. Což je zajímavé, v té úvodní fázi hry jsou dva společníci s kuší a jeden s lukem, pořádných bijců nablízko je málo. Zatím držím obtížnost na normal, tak uvidíme, jestli (nebo spíše kdy) mě ty souboje přestanou bavit. Kenabres si dost pamatuju, protože ten začátek jsem zkoušel vícekrát, tak se těším, až se dostanu dál.
@Jab (17.03.2025 08:30): Paráda, díky moc.
Ok. Tak schváleno. Je to v popisu hry. Ještě jsem opravil ke konci "jíž" na "již".
@Tarhiel (16.03.2025 15:48): Popis DLC jsem přidal. Jestli se to správně uložilo netuším. Na mobilu to dělat je utrpení. Pak mě to překliklo na profil hry, aniž bych dopsal odůvodnění. Podruhé už to dělat nebudu. Tak snad to bude ok.
Pathfinder: Kingmaker jsem nehrál. Na ten si netroufám.
Pathfinder: Kingmaker jsem nehrál. Na ten si netroufám.
@Radecker (16.03.2025 16:40): Ja tiež Warhammer univerzum nepoznám, ale pri daľšej Owlcat hre vôbec nepochybujem, že to bude dobrá hra (preto som ju kúpil už dávno), a viac mi netreba.
Akurát už počkám na to posledné plánmované DLC, než sa k tomu dostanem.
Ale dovtedy možno vyjde aj System Shock 2:EE, a ten má prioritu :P
Akurát už počkám na to posledné plánmované DLC, než sa k tomu dostanem.
Ale dovtedy možno vyjde aj System Shock 2:EE, a ten má prioritu :P
@Jab (16.03.2025 13:42): Jo, to je zase moje chyba, že popisky k DLC jsem četl jen na Steamu (z toho jsem moc chytrý nebyl) a nenapadlo mě mrknout se do nich sem. Sakra ale i tak je toho prostě moc. Zlatý CDPR, který ti místo šesti DLC dá v podstatě jednu, nebo dvě kratší hry. Kde je ten limit? To se jednou dočkáme RPG, které dostane těch placených DLC deset? :-) Navíc často ty DLC integrované do hlavní kampaně nějakým způsobem naruší flow. Buď má jinou atmosféru, přiliš velkou příběhovou důležitost, nebo je prostě jen moc dlouhé. Neříkám, že je to tak i tady.
@Tarhiel (16.03.2025 15:48): Právě mě překvapuje, že po Kingmakerovi, kde se ty kotrmelce týkaly nejspíš Varnhold's Lot, tak i u WotR stále experimentují :-) Pokud už to dělají jinak aspoň u Rogue Tradera, je to dobrá zpráva, taky to mám na radaru. Světem Warhammeru jsem ale totálně nepolíben, tak nevím, jestli mám šanci se do toho dostat.
@Tarhiel (16.03.2025 15:48): Právě mě překvapuje, že po Kingmakerovi, kde se ty kotrmelce týkaly nejspíš Varnhold's Lot, tak i u WotR stále experimentují :-) Pokud už to dělají jinak aspoň u Rogue Tradera, je to dobrá zpráva, taky to mám na radaru. Světem Warhammeru jsem ale totálně nepolíben, tak nevím, jestli mám šanci se do toho dostat.
@Radecker (16.03.2025 12:20): To sú veľmi pekné popisky od Jaba a plne Ta chápem, že je to mätúce - nie si too old for that shit, anybody is too old for that shit! :)
Oni sa proste hľadali a experimentovali, preto tie divné kotrmelce s tým, ktoré DLC kedy treba hrať (preto aj vydali druhý season pass s DLC - kde konečne pochopili, čo od nich fanúšikovia chcú) - mne sa nepáčilo už pri Kingmakerovi, že vydali príbehové DLC, ktoré, rovnako ako Through the Ashes, MUSÍŠ dohrať pred istým momentom na začiatky hry, aby sa Ti rozhodnutia v ňom preniesli do hlavnej hry - inak je Ti to k ničomu.
Vyzerá to tak, že pri Rogue Traderovi sa už poučili a robia poriadne, rozsiahle DLC, ktoré rozširuje príbeh a mechaniky (inými slovami, presne to, čo by si od DLC do príbehovej hry očakával - pri WoTR to spravili až s The Treasure of the Midnight Isles, ale najmä Last Sarkorian a Dance of Masks) a druhé a posledné DLC zrejme bude v podobnom duchu.
@Jab: Fakt nie je nad zahodenie rozšíriť popis hry o toto info + to isté by som urobil aj pri Kingmakerovi (wink wink) ;)
Oni sa proste hľadali a experimentovali, preto tie divné kotrmelce s tým, ktoré DLC kedy treba hrať (preto aj vydali druhý season pass s DLC - kde konečne pochopili, čo od nich fanúšikovia chcú) - mne sa nepáčilo už pri Kingmakerovi, že vydali príbehové DLC, ktoré, rovnako ako Through the Ashes, MUSÍŠ dohrať pred istým momentom na začiatky hry, aby sa Ti rozhodnutia v ňom preniesli do hlavnej hry - inak je Ti to k ničomu.
Vyzerá to tak, že pri Rogue Traderovi sa už poučili a robia poriadne, rozsiahle DLC, ktoré rozširuje príbeh a mechaniky (inými slovami, presne to, čo by si od DLC do príbehovej hry očakával - pri WoTR to spravili až s The Treasure of the Midnight Isles, ale najmä Last Sarkorian a Dance of Masks) a druhé a posledné DLC zrejme bude v podobnom duchu.
@Jab: Fakt nie je nad zahodenie rozšíriť popis hry o toto info + to isté by som urobil aj pri Kingmakerovi (wink wink) ;)
@Radecker (16.03.2025 12:20): Nu. Já jsem u popisků DLC celkem uváděl, jestli jsou nebo nejsou v základní hře. Ale chaos v tom trochu celkově je. Taky mi to celkem trvalo, než jsem se v tom zorientoval. :)
@Jab (16.03.2025 12:00): Super, díky moc za přehled. Loboval bych za to, aby to přesně touto formou bylo rozepsáno v popisku základní hry :-D
@Jab (16.03.2025 11:45): Aha, ok. Já si říkal, zda v tom nebyl nějaký háček.
Během druhého playthrough za Liche to určitě rozehraju, stejně tak i zbytek DLCček, co jsem minul. Hlavně The Last Sarkorians mě hodně láká, právě kvůli tomu novému parťákovi.
Během druhého playthrough za Liche to určitě rozehraju, stejně tak i zbytek DLCček, co jsem minul. Hlavně The Last Sarkorians mě hodně láká, právě kvůli tomu novému parťákovi.
@Radecker (16.03.2025 11:52):
Mimo základní hru jsou:
Pathfinder: Wrath of the Righteous - Through the Ashes vedlejší příběh uprchlíků z Kenabres
Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Lord of Nothing dokončení příběhu uprchlíků
Pathfinder: Wrath of the Righteous - Inevitable Excess těsně před koncem základní hry si uděláš odbočku (nahraješ save před finálním soubojem) s novým příběhem. Do základní hry se už nejde vrátit. Ale při dalším hraní základní hry můžeš dostat pár nových předmětů z tohoto DLC.
V základní hře:
Pathfinder: Wrath of the Righteous – The Treasure of the Midnight Isles Čistě bojové DLC, které se odehrává v aktech 3-5 základní hry.
Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians Nové NPC (Ulbrig) v základní hře spolu s novými lokacemi a příběhem. Určitě nejlepší poměr cena/výkon ze všech DLC. Odehrává se ve všech aktech původní hry.
Pathfinder: Wrath of the Righteous - A Dance of Masks V pátém aktu základní hry slavnost v Kenabres na oslavu všeho, co velitel křížové výpravy zatím udělal.
Midnight Isles se btw dá hrát také samostatně.
@Radecker (16.03.2025 11:52): Jo. To je dobrý příklad, proč to mělo být přidáno. Naopak argument proti byla nějaká zdarma DLC k Witcherovi 3, která také přidávala víceméně jen jeden quest.
Mimo základní hru jsou:
Pathfinder: Wrath of the Righteous - Through the Ashes vedlejší příběh uprchlíků z Kenabres
Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Lord of Nothing dokončení příběhu uprchlíků
Pathfinder: Wrath of the Righteous - Inevitable Excess těsně před koncem základní hry si uděláš odbočku (nahraješ save před finálním soubojem) s novým příběhem. Do základní hry se už nejde vrátit. Ale při dalším hraní základní hry můžeš dostat pár nových předmětů z tohoto DLC.
V základní hře:
Pathfinder: Wrath of the Righteous – The Treasure of the Midnight Isles Čistě bojové DLC, které se odehrává v aktech 3-5 základní hry.
Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians Nové NPC (Ulbrig) v základní hře spolu s novými lokacemi a příběhem. Určitě nejlepší poměr cena/výkon ze všech DLC. Odehrává se ve všech aktech původní hry.
Pathfinder: Wrath of the Righteous - A Dance of Masks V pátém aktu základní hry slavnost v Kenabres na oslavu všeho, co velitel křížové výpravy zatím udělal.
Midnight Isles se btw dá hrát také samostatně.
@Radecker (16.03.2025 11:52): Jo. To je dobrý příklad, proč to mělo být přidáno. Naopak argument proti byla nějaká zdarma DLC k Witcherovi 3, která také přidávala víceméně jen jeden quest.
Celá tahle diskuze mě přiměla zjistit si, kolik DLC tahle hra vlastně má a napočítal jsem 6 placených příběhových DLC. Tohle už je fakt úchylné a vytváří to hrozný bordel, kdy jedno navazuje na druhé, další jde začít jen v určitém momentu hry, jiné se zase spouští mimo základní hru atd. Jako, nevím… I’m too old for this shit :)
@Jab (16.03.2025 11:45): To je zvláštní, když tu jsou věci typu Mass Effect 2: Normandy Crash Site
@Jab (16.03.2025 11:45): To je zvláštní, když tu jsou věci typu Mass Effect 2: Normandy Crash Site
@Vurhor (16.03.2025 11:18): Chtěl jsem, přidal jsem, nebyl povolen. I Love Beyond Death byl zamítnut. Prý moc krátké.
@Vurhor (16.03.2025 11:18): Jinak Inevitable Excess je fajn, že tam využiješ ty HLA postav. Ale je to strašně unylé. Ale jako plánovač postavy to funguje fantasticky. Neb na začátku leveluješ (pokud nepřetáhneš postavu ze základní hry) do max levelu i mythic levelu. :)
@Vurhor (16.03.2025 11:18): Jinak Inevitable Excess je fajn, že tam využiješ ty HLA postav. Ale je to strašně unylé. Ale jako plánovač postavy to funguje fantasticky. Neb na začátku leveluješ (pokud nepřetáhneš postavu ze základní hry) do max levelu i mythic levelu. :)
@Tarhiel (16.03.2025 10:47): Obsah toho spoileru je přesně důvod, proč jsem Inevitable Excess ještě nehrál. To umístnění v dějové linii mi přijde takové... divné. Asi jako kdyby tě v Mass Effect 3 těsně před vystřelením na Citadelu něco zastavilo a nepustilo dál, dokud nesplníš ještě jednu dlouhou misi na Zemi. :D
Jinak koukal jsem, že tu ještě chybí free DLC Visitors from Morta. Nechtělo by se to někomu přidat?
Jinak koukal jsem, že tu ještě chybí free DLC Visitors from Morta. Nechtělo by se to někomu přidat?
@7c (16.03.2025 11:07): Ten Ulbrig z Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians by ti imho zrovna sedl. A postupně je to i hodně silný družník.
Žádné DLC není must have. Ale kdybych měl vybrat jedno, které bych instalovat, tak by to bylo Last Sarkorians. Až poté Pathfinder: Wrath of the Righteous - A Dance of Masks. A třetí Pathfinder: Wrath of the Righteous – The Treasure of the Midnight Isles, protože ty peníze z něj se mohou v základní hře hodit a je tam ten dodatečný demon lord, který se také může k jednomu z konců hodit. Jo a je tam ten prstýnek, který násobí bonusy k atributům od všech ostatních předmětů. To je asi nejsilnější item ve hře, na který jsem narazil.
Každopádně bych vždy instalovat toybox a na rychlou klávesu si dal teleport party. To šetří moře času. :) Obecně bez toybox bych se neobešel. I kvůli tomu tajnému konci, na který v něm musím posouvat čas.
Žádné DLC není must have. Ale kdybych měl vybrat jedno, které bych instalovat, tak by to bylo Last Sarkorians. Až poté Pathfinder: Wrath of the Righteous - A Dance of Masks. A třetí Pathfinder: Wrath of the Righteous – The Treasure of the Midnight Isles, protože ty peníze z něj se mohou v základní hře hodit a je tam ten dodatečný demon lord, který se také může k jednomu z konců hodit. Jo a je tam ten prstýnek, který násobí bonusy k atributům od všech ostatních předmětů. To je asi nejsilnější item ve hře, na který jsem narazil.
Každopádně bych vždy instalovat toybox a na rychlou klávesu si dal teleport party. To šetří moře času. :) Obecně bez toybox bych se neobešel. I kvůli tomu tajnému konci, na který v něm musím posouvat čas.
@Radecker (16.03.2025 10:06): Já jsem měl obecně problém s tím, že je prostě těch postav zbytečně moc - preferoval bych (s přístupem vývojářů, že máš k dispozici všechno v jednom "playthrough"), kdyby jsi měl omezený počet, který se přidá do družiny (v jedné hře) a ostatní by zůstali "NPC" - s tím, že můžeš plnit jejich úkoly/příběhy, ale neovládáš je (tj. neřešíš upgrady/vybavení). Ale to je určitě individuální :)
@Tarhiel (16.03.2025 10:47): Napsal jsem to správně. ;)
@Jab (16.03.2025 10:08): Ty si myslel asi Lord of Nothing, Inevitable Excess by som hral určite až po konci hry, lebo by ho mohlo spoilovať odohráva sa (doslova) tesne pred koncom :)
Inak mali teraz pekný writeup na Steame, kde krásne zhrnuli čo sa pokašľalo počas vývoja a ako k tomu pristupovali :)
Inak mali teraz pekný writeup na Steame, kde krásne zhrnuli čo sa pokašľalo počas vývoja a ako k tomu pristupovali :)
@Radecker (16.03.2025 09:05): Jojo. Většinou real time.
Je btw jedno, jestli tam Lord of Nothing budeš mít nebo ne. Není součástí normální hry. Hraje se úplně samostatně. Stejně jako jemu dějově předchozí Pathfinder: Wrath of the Righteous - Through the Ashes. Nebo Pathfinder: Wrath of the Righteous - Inevitable Excess.
Je btw jedno, jestli tam Lord of Nothing budeš mít nebo ne. Není součástí normální hry. Hraje se úplně samostatně. Stejně jako jemu dějově předchozí Pathfinder: Wrath of the Righteous - Through the Ashes. Nebo Pathfinder: Wrath of the Righteous - Inevitable Excess.
@7c (16.03.2025 09:25): To já se zase přiznám, že mi ty tiefling sestry z Wildcards přišly docela fajn :) Naopak nemám rád ty “výbavové” treasure DLCčka a arénovky.
@Radecker (16.03.2025 09:05): Já po zkušenosti s Kingmaker považuji DLC za vyhozené peníze :) Obzvlášť ty, které přidávají další hratelné postavy a povolání (kterých je beztak ve hře tolik, že se dají přehazovat vidlemi).
Jinak nabídce za 5€ jsem neodolal, snad za to Rusko nezafinancuje moc tanků...
Jen doufám, že jsou konečně vyřešené problémy s ukládáním (konkrétně šílená velikost textových save souborů).
Jinak nabídce za 5€ jsem neodolal, snad za to Rusko nezafinancuje moc tanků...
Jen doufám, že jsou konečně vyřešené problémy s ukládáním (konkrétně šílená velikost textových save souborů).
@Jab (15.03.2025 23:58): Díky, to zní dobře. Jako nejlepší varianta se mi na první pohled jevila základní hra (v EE) a k tomu season pass 2 za 11,59 EUR, který obsahuje The Last Sarkonians, A Dance of Masks a The Lord of Nothing. Ale vzhledem k tomu, že Lord of Nothing navazuje na nějaké DLC z prvního Season Passu, asi není dobré si ho tahat do hry. Takže zatím asi pořídím jen základní hru a časem potom jednotlivá DLC, až budou v nějaké větší slevě. při mém tempu stejně nepočítám, že bych to rozehrál úplně brzy.
Poslední věc - předpokládám, že si hrál ve variantě soubojů real-time + pauza, je to tak?
Poslední věc - předpokládám, že si hrál ve variantě soubojů real-time + pauza, je to tak?
@Radecker (15.03.2025 23:32): Jo. Pevnost hráče je vlastně město. Další město je v pekle a i tam je hub/kemp hráče. Jinak jsou tam i nějaké vesnice a tak. V první kapitole je hub hostinec. Vždy je to klasicky. Družníci jsou někde kolem. I ti, které zrovna nemáš v družině. Pohybuješ se v těch hubech jen s hlavní postavou.
Hodí se btw ještě Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians. Nová lokace o několika mapách s příběhem a promakaný družník.
Pathfinder: Wrath of the Righteous - A Dance of Masks už je za mě ok, ale vlastně celkem nepodstatný. Jde jen o slavnost na počest velitele Crusade s celkem nedůležitými questy. Fajn mít, ale tak za pět dolarů max.
Pathfinder: Wrath of the Righteous – The Treasure of the Midnight Isles je poslední placené DLC přítomné i během hlavní hry. A je naprosto volitelné. Dá ti to hodně peněz a jeden super prstýnek. Ale je to dalece za kvalitou původní hry a není to vůbec třeba.
@Ajantis (13.03.2025 07:25): Cool. Ty poslední dvě kapitoly nejsou tak dlouhé jak třetí. Ale stále máš asi dost před sebou.
Hodí se btw ještě Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians. Nová lokace o několika mapách s příběhem a promakaný družník.
Pathfinder: Wrath of the Righteous - A Dance of Masks už je za mě ok, ale vlastně celkem nepodstatný. Jde jen o slavnost na počest velitele Crusade s celkem nedůležitými questy. Fajn mít, ale tak za pět dolarů max.
Pathfinder: Wrath of the Righteous – The Treasure of the Midnight Isles je poslední placené DLC přítomné i během hlavní hry. A je naprosto volitelné. Dá ti to hodně peněz a jeden super prstýnek. Ale je to dalece za kvalitou původní hry a není to vůbec třeba.
@Ajantis (13.03.2025 07:25): Cool. Ty poslední dvě kapitoly nejsou tak dlouhé jak třetí. Ale stále máš asi dost před sebou.
Chtěl bych se zeptat - oproti prvnímu dílu, který se odehrává v klasickém a předvídatelném fantasy settingu, WotR v trailerech a screenech ukazuje v podstatě jen monstry zamořené zbořeniště, peklo, nebo peklupodobné neobydlené lokace, což mě vlastně trochu odrazuje (připomíná mi to Diablo). Vyskytují se ve hře i nějaké normální komunity, nebo huby? Ta hra je pro mě vlastně stran settingu dost velká neznámá. Za ty peníze, které za to momentálně na Steamu / GOGu chtějí, to ale každopádně beru. 3,99 EUR je za takové montrózní RPG fakt krádež :-)
@Jab (10.03.2025 22:43): :D Odehrál jsem cca 195 hodin a jsem v hloubi Alushinyrry. To město jako by vypadlo z Planescape: Torment (a hudba z Falloutu).
V posledních dvou týdnech mě zbrzdila práce. Odhaduji, že směřuji k celkové herní době okolo 280 hodin (včetně DLC).
V posledních dvou týdnech mě zbrzdila práce. Odhaduji, že směřuji k celkové herní době okolo 280 hodin (včetně DLC).
@Ajantis (12.02.2025 22:38): Hele, kde se s tím vlečeš? Já už bych to měl dohrané potřetí. :)
@Zero (16.02.2025 14:05): tiez mam vacsinou problem hrat za tie zle strany...ale pathfinder za to fakt stoji oproti vacsine inych hier, tie volby a odlisnosti nie su len na oko... len je to casovo velmi narocne ako pises
Kdyby měli Owlcat zdroje Larianu, tak by z toho vylezla hra aspoň na 500 hodin. :-D
Absence dabingu mi nevadí, stejně to skipnu ve chvíli, kdy mám daný dialog přečtený, což bývá o dost dříve než to namluví dabér. Ale je možné, že lidi by kompletní dabing přitáhl, nevím. Rogue Trader ho myslím má (aspoň co se týče společníků) a mému zážitku to nijak nepomohlo ani ne-antipomohlo. Přišlo mi, že společnice mají ten hlas i celkem podobný.
Pathfindera bych si mohl dát znovu a prolézt to pořádně, ale ta časová investice mě poněkud děsí. Plus by za to jistě stálo zkusit to třeba za démona nebo ďábla, ale to asi nedám. Neumím být zlý.
Absence dabingu mi nevadí, stejně to skipnu ve chvíli, kdy mám daný dialog přečtený, což bývá o dost dříve než to namluví dabér. Ale je možné, že lidi by kompletní dabing přitáhl, nevím. Rogue Trader ho myslím má (aspoň co se týče společníků) a mému zážitku to nijak nepomohlo ani ne-antipomohlo. Přišlo mi, že společnice mají ten hlas i celkem podobný.
Pathfindera bych si mohl dát znovu a prolézt to pořádně, ale ta časová investice mě poněkud děsí. Plus by za to jistě stálo zkusit to třeba za démona nebo ďábla, ale to asi nedám. Neumím být zlý.
@Jab (16.02.2025 12:35): jop, nastaveni obtiaznosti to ma kvantum, ale vacsinu hracov aj tak odradi ta obrovska komplexnost hernych mechanik a moznosti...plus bohuzial mainstreamove publikum leti hlavne na produkcne hodnoty, ktore ma bg 3 aj ked je to mimo nich v kazdom smere slabsia hra...a samozrejme nedostali medialnu masirku ako BG3 ktore propagovali snad vsetci zatial co owlcat dostal trochu bojkot si myslim koli narodnosti tvorcov...takto bohuzial zlizla vsetku slavu "nespravna" hra...
chcel by som vidiet co by dokazali vytvorit owlcat keby mali zdroje larianov
chcel by som vidiet co by dokazali vytvorit owlcat keby mali zdroje larianov
@Blaiddtom (16.02.2025 12:31): Každopádně třicet hodnocení na DH je málo. Ale je pravda, že to hry se těžko dostává, neb je velmi komplexní. Nicméně vždy se dá prostě na první hraní podstatně snížit obtížnost.
@Jab (15.02.2025 22:32): dabing udajne planuju do svojich buducich projektov, tuna by hre urcite pomohol dostat ju medzi sirsie publikum..ale to uz je zial nerealne(pravdepodobne)
@Tarhiel (15.02.2025 06:38): Jo. Nějaký ten super datadisk tedy. A přidat více dabingu! :) Když to zvládlo Disco Elysium, tak tady by se to šiklo také.
Celkově souhlas s Flowerpotem. Tohle je lepší RPG než Baldur's Gate III.
Celkově souhlas s Flowerpotem. Tohle je lepší RPG než Baldur's Gate III.
@Jab (14.02.2025 21:50): Mi hovor, Invetable Excess bolo veľmi slabučké.
V každom prípade, príbehové zakončenia má hra parádne.
V každom prípade, príbehové zakončenia má hra parádne.
Trochu mě ještě mrzí, že nejsou ve hře větší odlišnosti v endingu v rámci jedné mythic path, pokud zvolíte jinou cestu. A strašně rád bych měl jiné max level DLC než Pathfinder: Wrath of the Righteous - Inevitable Excess. Rád bych těch deset mythic úrovní zkusil v nějakém jiném dodatečném obsahu, který by byl více příběhový.
@Ajantis (12.02.2025 22:38): Taky cca k 200 hodinám. Žena teď hraje Kingdom Come: Deliverance II (kterou jsem ji koupil v nějaké té edici i s budoucími DLC), takže máme "tichou domácnost". :)
Asi ale druhé hraní už bylo rychlejší. Btw třetí kapitola je nejdelší. To už jsi klidně ve 2/3 hry.
Asi ale druhé hraní už bylo rychlejší. Btw třetí kapitola je nejdelší. To už jsi klidně ve 2/3 hry.
@Jab (12.02.2025 20:36): Jak dlouho ti ten druhý průchod trval?
Já jsem se do WotR pustil poprvé po Vánocích, rozhodně nemám pocit, že bych ho flákal (cca 140 hodin), ale jsem jen tak v polovině třetího dějství.
Nebo tě vyhodili z práce (či žena z domu)? :)
Já jsem se do WotR pustil poprvé po Vánocích, rozhodně nemám pocit, že bych ho flákal (cca 140 hodin), ale jsem jen tak v polovině třetího dějství.
Nebo tě vyhodili z práce (či žena z domu)? :)
@Radecker (12.02.2025 21:19): Yop. :)
@Jab (12.02.2025 20:36): Před New Vegas? :-O You had my curiosity now you have my attention.
@Blaiddtom (12.02.2025 21:05): Teď hodím určitě pauzu. Anděl a Azata zatím stačí. :)
@Jab (12.02.2025 20:36): a to dockaj az si das priechod napriklad za demona :D nedajboze swarm
Btw Zippy Magic od Azaty (každé seslané kouzlo se přenese na jednoho dalšího nepřítele a přidá se navíc damage 2d6 + mythic rank) funguje spolu s tím střílením ranged touch kouzel Eldritch Archera. Docela silné kombo a i vypadá efektivně, když z luku vystřelíte dvě kouzla najednou. :) Eldritch Archera levelovat není btw těžké. Prostě deset úrovní Eldritch Archer a pak deset Eldritch Knight.
Někde ve třetí kapitole moje Archerka dorovnala Arueshalae. Teď ve čtvrté ji zanechala v prachu. A to ještě nemám ani Incredible Might. Velký rozdíl dělá ale i to, že na lvl 10 se Eldritch Archer bere jako lvl 5 fighter stran přístupu k válečnickým featům. Stejně se bere každý level Eldritch Knight. Čili teď na lvl 17 (tzn. pět úrovní fightera od Eldritch Archera a sedm od Eldritch Knight) je brána i jako fighter lvl 12 a má tedy přístup ke Greater Weapon Specialization.
Někde ve třetí kapitole moje Archerka dorovnala Arueshalae. Teď ve čtvrté ji zanechala v prachu. A to ještě nemám ani Incredible Might. Velký rozdíl dělá ale i to, že na lvl 10 se Eldritch Archer bere jako lvl 5 fighter stran přístupu k válečnickým featům. Stejně se bere každý level Eldritch Knight. Čili teď na lvl 17 (tzn. pět úrovní fightera od Eldritch Archera a sedm od Eldritch Knight) je brána i jako fighter lvl 12 a má tedy přístup ke Greater Weapon Specialization.
Zatím za Azatu zajímavé. Ta jeho/její odnož Elysea je tedy dobré lolz. "Free Crusaders" jsou tak zralí na bezlepkové tacos a "morální" kávu se sojovým mlékem. Aivu je sympaťák (pet dráček). Ale celé to "jednou budem dál" tváří v tvář armádám demonů je opravdu vtipné.
Za anděla jsem dostal za poradce obřího Archanděla (pro znalé Archon) ve zlaté zbroji. Za Azatu jsem dostal polonahého budižkničemu v tóze.
Jinak jsem již level 10. Eldritch Archer tím končí s levelováním. Díky levelu deset se počítá i jako lvl 5 fighter. Což se bude hodit, neb dalších deset levelů pojedu Eldritch Knighta, který se rovněž počítá za fightera. Greater Weapon Specialization a další lahůdky jistotou.
Za anděla jsem dostal za poradce obřího Archanděla (pro znalé Archon) ve zlaté zbroji. Za Azatu jsem dostal polonahého budižkničemu v tóze.
Jinak jsem již level 10. Eldritch Archer tím končí s levelováním. Díky levelu deset se počítá i jako lvl 5 fighter. Což se bude hodit, neb dalších deset levelů pojedu Eldritch Knighta, který se rovněž počítá za fightera. Greater Weapon Specialization a další lahůdky jistotou.
DLC přidána. :)
@Blaiddtom (15.01.2025 15:11): Já se divím, protože mi přijde, že třeba v případě Tormentu jsem fakt splnil vše, co se dá, a přes 40 hodin se to nevyšplhalo. Pravda, že u WotR si přesný čas nepamatuju, těch 60-80 hodin jsem odhadnul, ale možná to bylo přes 100, já fakt nevím. Jen čistě ze zvědavosti mě zajímá, v čem jsou ty rozdíly, protože pár vynechaných vedlejších questů a přeskočených dialogů neudělá rozdíl desítek hodin. Dokážu právě najít vysvětlení pro nižší počet hodin, viz níže, ale nad tím výrazně vyšším si trochu lámu hlavu.
Jinak osobně zrovna Pathfindera jsem hrál od určité části na nejnižší obtížnost, protože mě ty souboje prostě nebaví a "zdržují" mě od děje. Rogue Trader je v tomhle lepší, protože má zábavné tahové souboje, které jsou cíleně dělané jako tahové; Pathfinder s tahovou možností je utrpení, protože je tam hodně výplňových soubojů, které jsou v tahovém módu fakt zdlouhavé.
Jinak osobně zrovna Pathfindera jsem hrál od určité části na nejnižší obtížnost, protože mě ty souboje prostě nebaví a "zdržují" mě od děje. Rogue Trader je v tomhle lepší, protože má zábavné tahové souboje, které jsou cíleně dělané jako tahové; Pathfinder s tahovou možností je utrpení, protože je tam hodně výplňových soubojů, které jsou v tahovém módu fakt zdlouhavé.
@Flowerpot (15.01.2025 15:09): Jj. Ale tak toy box to řešil. :)
Btw huu, můj koment po pár dnech už jen kousek před třiceti plus. :) WotR už je na DH vlastně masovka. :)
Btw huu, můj koment po pár dnech už jen kousek před třiceti plus. :) WotR už je na DH vlastně masovka. :)
@Zero (15.01.2025 14:08): no jasne...ale pre tych ludi nie je tato hra a nikdy ju nemozu ani "objektivne" zhodnotit...nie je to "interaktivna kniha" ako disco elysium ci planescape...ale to uz je tvoja vec
skor nechapem preco sa divis ak niekto, kto tu hru hra "normalne", ma omnoho viac hodin ako niekto, kto skipne ako pise kolega nizsie 3/4 obsahu a maximalne si ulahci suboje, ktore tvoria velku cast hry a okolo ktorych stoji vacsina mechanik
skor nechapem preco sa divis ak niekto, kto tu hru hra "normalne", ma omnoho viac hodin ako niekto, kto skipne ako pise kolega nizsie 3/4 obsahu a maximalne si ulahci suboje, ktore tvoria velku cast hry a okolo ktorych stoji vacsina mechanik
@Jab (15.01.2025 15:03): Zároveň, teba nachytala designová mechanická nedomyslenosť (čítaj: pičovina) kvôli class, ja mám predstavu, že je možné hrať za aeona (v tom, že to "lawful" tam bude naratívne zakotvené v mythic path), ale v rozhodnutiach voliť normálne väčšinou good options, to by (čo poznám mechaniky) nemalo byť nič proti ničomu.
@Flowerpot (15.01.2025 15:00): Jasné. Ale mířil jsem k tomu, že bych hrál hru na hrdiny, kde je hlavním představitelem odosobněný princip spravedlnosti. Což by se u mě pralo. Jamkoliv jsem pochytil, že má cool změny v ději. Tu osobní vazbu bych si hůře dělal.
@Jab (15.01.2025 13:58): Nemyslím samozrejme dialógové možnosti, ale naratív.
@Zero (15.01.2025 14:08): Ale tak to už je niečo iného, ja by som tiež nerobil gatekeeping (a kopu hier hrám na nízku obtiažnosť, WotR je skôr vlastne výnimka, lebo ma tieto DnDish súbojové systémy celkom bavia), ale je absurdné usudzovať normálnu dĺžku hry, keď niekto preskakuje 70 percent obsahu alebo to hrá podľa návodu.
@Zero (15.01.2025 14:08): Ale tak to už je niečo iného, ja by som tiež nerobil gatekeeping (a kopu hier hrám na nízku obtiažnosť, WotR je skôr vlastne výnimka, lebo ma tieto DnDish súbojové systémy celkom bavia), ale je absurdné usudzovať normálnu dĺžku hry, keď niekto preskakuje 70 percent obsahu alebo to hrá podľa návodu.
@Blaiddtom (15.01.2025 08:46): Tak nejnižší obtížnost je jasná, někoho souboje prostě nebaví a chce to hrát čistě kvůli příběhu. A je možné, že někoho zajímá jen hlavní příběh a nepotřebuje znát lore celého toho světa, číst každý vedlejší dialog a podobně (zvlášť u her, které mají zbytečně moc nepříliš kvalitního textu). Taky se dá z různých důvodů jet podle návodu – někdo si třeba rád přečte, jaké má možnosti a k čemu vedou, a pak zvolí tu, která se mu nejvíc líbí. Nebo nemá čas na to, aby si na všechno přišel sám, a zároveň chce rychle vědět, jak to dopadne. Atd. atd., způsobů hraní je fakt strašná spousta, a určitě bych nedělal nějaký gatekeeping ohledně toho, jak "správně" hrát RPG. Ostatně někteří lidi třeba ani nehrají a místo toho si vystačí s youtubery, kteří to odehrají za ně. Tak to holt funguje.
@Flowerpot (15.01.2025 13:35): Já ty lawful možnosti ve hře viděl... Aeon bude takové "odosobněné zlo" imho. :)
@Jab (15.01.2025 11:27): Ja som bol (ako píšem v komente) naprosto nadšený z trickstera (a z celej tricksterskej resolution celého toho problému), na aeona tiež počujem samú chválu. (Bola to moja druhá voľba, ale kamarátka mi vravela, že aeon je lepší na ďalší playthrough, keď už človek vie, o čo ide, a má tak hindsight.)
Je každopádne skvelé, že takto silné autonómne linky nie sú len pre osu good-evil (angel-devil), ale aj pre lawful-chaotic (aeon-trickster).
Je každopádne skvelé, že takto silné autonómne linky nie sú len pre osu good-evil (angel-devil), ale aj pre lawful-chaotic (aeon-trickster).
@Jab (15.01.2025 11:27): za azatu som este nehral, tak neviem ako odlisne je to za nich...ale za demona napriklad ziskas mnoho loru z pohladu druhej strany konfliktu, swarm je jak hrat uplne inu hru, aeon a jeho hratky s casom su tiez velmi zabavne...osobne ma najviac bavila hra za demona(v ramci spolocnikov na tom je celkom dobre este)...azata ma az tak nezaujala, pride mi ze nema moc vplyv na hlavny dej, ale mozno to kompenzuje inde..a ten dračik ma nieco do seba
ale uz len ta odlisnost mytickych ciest dava tej hre moznosti a komplexitu o akych sa vacsine rpgciek ani nesniva... skoda ze vsetku slavu zhrabla ina hra, vdaka marketingu a rozpoctu
a hej Eldritch Archer ma velmi lakal pri poslednom rune, ale nakoniec to vyhral Gendarme cavalier s dipom do sable marine koli hipogriffovi
ale uz len ta odlisnost mytickych ciest dava tej hre moznosti a komplexitu o akych sa vacsine rpgciek ani nesniva... skoda ze vsetku slavu zhrabla ina hra, vdaka marketingu a rozpoctu
a hej Eldritch Archer ma velmi lakal pri poslednom rune, ale nakoniec to vyhral Gendarme cavalier s dipom do sable marine koli hipogriffovi
@Blaiddtom (15.01.2025 08:57): No... Ten démon může být legrace. Jízda za anděla byla fajn tedy. Trochu se mi tam zajídala pak královna. Ale zase se včas uměla zarazit, aby nebyla minor villain (a ještě se pak mému paladinovi omluvila). Ale ji potrápit za démona by mi nevadilo. To bych se více bál, zda bych měl srdce na možné konflikty s některými družníky.
Azata naopak bude prý o té síle děsně prima party kamarádů. :) Tady to po té odlidštěné andělské pompéznosti bude snad fajn rozdíl. I tomu přizpůsobuji ty charaktery. Anděl byl LG angel-blooded Aasimar paladin/2 handed fighter (fightera jen 6 úrovní). Azata je zase CG azata blooded Eldritch Archer/Eldritch Knight (10/10). Prostě takový Arcane Ranger. :)
Azata naopak bude prý o té síle děsně prima party kamarádů. :) Tady to po té odlidštěné andělské pompéznosti bude snad fajn rozdíl. I tomu přizpůsobuji ty charaktery. Anděl byl LG angel-blooded Aasimar paladin/2 handed fighter (fightera jen 6 úrovní). Azata je zase CG azata blooded Eldritch Archer/Eldritch Knight (10/10). Prostě takový Arcane Ranger. :)
@Jab (15.01.2025 00:07): jop najvacsiu znovuhratelnost tam robia classy a hlavne tie myticke cesty, niektore zasadne menia cely zazitok z hry(obzvlast potom tie "zle" cesty)...ale aj niektore questove volby vedia mat vacsi, ci mensi vplyv a bola to jedna z mala hier, kde moje volby nie su len iluzia, ako v takom BG3
@Flowerpot (13.01.2025 17:29): tiez mi absolutne nejde do hlavy preco by niekto dobrovolne hral cistokrvne rpgcko len aby ho rushnul na najnizsiu obtiaznost a preskipoval texty...niekto si asi splietol zaner ktory chce hrat
ja tiez nehram zavodne simulatory len aby som si zapal vsetky asistencie a na zaklade toho hodnotil jazdny model
ja tiez nehram zavodne simulatory len aby som si zapal vsetky asistencie a na zaklade toho hodnotil jazdny model
Rozjel jsem to ještě za Eldritch Archera. Po jeho deseti levelech bych dal deset úrovní Eldritch Knight. A samozřejmě by byl Azata. Každopádně střílet kouzla z luku je fajn nápad. :)
Příběhově je to zatím příliš stejné. Ta první kapitola se kvůli mysthic paths vlastně nemění. Příjemné ale je, že vím přesně, co mám kde dělat. Gameplay tím zrychluje.
Nevím, zda to tak dohraji podruhé. Ale o replayabilitě hovoří dost, že to vůbec zkouším.
Příběhově je to zatím příliš stejné. Ta první kapitola se kvůli mysthic paths vlastně nemění. Příjemné ale je, že vím přesně, co mám kde dělat. Gameplay tím zrychluje.
Nevím, zda to tak dohraji podruhé. Ale o replayabilitě hovoří dost, že to vůbec zkouším.
@Zero (13.01.2025 14:09): No tak tam ak niečo je, tak je relevantných tých 134 hodín, keďže to zodpovedá klasickému hraniu RPGčiek, kde človek predsa plní (aspoň skoro) všetky questy, kto kedy ide v RPGčkach len po hlavnej línií.
Tých 55 hodín zodpovedá tomu speedrunu hlavnej linky na nízkej obtiažnosti, nikto netvrdil, že to je nereálne, len že to rozhodne nie je normálna dĺžka hry.
(Nehovoriac o tom, že How long to beat je treba brať s predporozumením, že tam môžu byť dáta od ľudí, ktorí to hrali viackrát, čo vždy bude nutne kratšie, pretože jednak človek vie, čo má robiť, jednak už nemusí vstrebávať nové texty a prenikať do sveta, tak aj tie texty viac prelietava.)
Tých 55 hodín zodpovedá tomu speedrunu hlavnej linky na nízkej obtiažnosti, nikto netvrdil, že to je nereálne, len že to rozhodne nie je normálna dĺžka hry.
(Nehovoriac o tom, že How long to beat je treba brať s predporozumením, že tam môžu byť dáta od ľudí, ktorí to hrali viackrát, čo vždy bude nutne kratšie, pretože jednak človek vie, čo má robiť, jednak už nemusí vstrebávať nové texty a prenikať do sveta, tak aj tie texty viac prelietava.)
Howlongtobeat uvádí 55 hodin hlavní příběh, 134 hodin hlavní příběh plus nějaké questy, takže to nereálné není. Zvlášť na nejnižší obtížnost a s přeskakováním některých filler textů.
@Red (12.01.2025 23:23): Možná jsem to špatně popsal, ony ty hry jsou rozvleklé časově, ale zhuštěné prostorově. Aspoň mi to tak přijde. Odehrává se to na relativně malém prostoru, ale zároveň je každičký kousek místa vyždímaný až daleko za hranice zábavnosti. Jako bys vzal vedlejší quest v běžné hře, a každé jeho vlákno rozpracoval na největší možné maximum a udělal z toho hlavní zápletku v Larianí hře.
Na takového Azatu... Stormwalker/Empyreal Sorcerer/Mystic Theurge. Nebo případně Eldritch Archer/Sage/ Sorcerer/Eldritch Knight... Zítra zkusím, jak to funguje, neb jsem marod (klasicky od pátku odpoledne). A z popisků po wikinách to nejde úplně poskládat. Na to je mimochodem jinak nejhůře hodnocené DLC Inevitable Excess (jistě bude brzy schválené, když jsem všechna DLC včera přidal - zase bude na DH velká diskuze, neb mnohá DLC jsou kontroverzní) skvělé. Neb tam nový charakter levelujete rovnou na max level. Skvělý plánovač. :)
No já musím taky nesouhlasít s Larianama. Na mě právě jejich hry jsou rozvleklý až hanba. Dohrál jsem Divinity Ego Draconis (68h) a Divinity original Sin (130h) a u obou her jsem se musel hodně kousnout, i když jsou to určitě kvalitní hry. Kdo mě třeba šoupnul rovnou do akce byly autoři Expeditions.
@Tarhiel (12.01.2025 19:13): tiez si rikam...na 80 hodin bych to musel speedrunovat na najnizsej obtiaznosti, vynechat vsetok side content a skipovat texty....na unfair mi to so vsetkym zabralo cca 250 hodin...prvy run bez dlc na normal obtiaznost bol rozhodne cez 130, a to si dovolim rict ze som celkom skuseny v tychto hrach
@Tarhiel (12.01.2025 19:13): Užíval jsem si to čím dál míň, to je pravda, zvláště závěr mi přišel dost slabý. Tuším, že když jsem to hrál, ještě nebyly venku všechny DLC a určitě jsem nesplnil všechny questy, ale nemůžu říct, že bych cíleně spěchal. Těch 80 hodin je ale odhad, nejsem si stoprocentně jistý.
Říkám si, že herní dobu možná dost ovlivní i rychlost čtení.
Říkám si, že herní dobu možná dost ovlivní i rychlost čtení.
@Zero (12.01.2025 13:48): 80 hodín na Patfhindera? Tak málo? To si si tú hru aj užil, alebo sa len ponáhľal?
Ja som si istý, že so všetkými DLC to musí mať najmenej 200 hodín, čo mi trvalo, než som to prešiel
Ja som si istý, že so všetkými DLC to musí mať najmenej 200 hodín, čo mi trvalo, než som to prešiel
Ještě abych vysvětlil... Pokud u paladina dojde ke změně přesvědčení na Neutral Good (což se děje i jen tím, že berete často "good" dialogové možnosti), tak přijdete o možnost brát další levely paladina. Doplnil jsem to do komentu, aby to nevypadalo, že nějak nezdravě bazíruji na tom samotném LG přesvědčení.
Ještě co jsem btw koukal, tak z těch mytických cest je nejoblíbenější (vedle anděla) i Démon (prý nej "zlý" průchod - jen ty jeho rage mechaniky se hodí jen k pár classům) a Azata. Azata rozhodně zní zajímavě. Démon také. Hrál za ně někdo?
Ještě co jsem btw koukal, tak z těch mytických cest je nejoblíbenější (vedle anděla) i Démon (prý nej "zlý" průchod - jen ty jeho rage mechaniky se hodí jen k pár classům) a Azata. Azata rozhodně zní zajímavě. Démon také. Hrál za ně někdo?
@Zero (12.01.2025 13:48): Měl jsem to se všemi DLC a dělal jsem úplně vše. Ale někde se lišíme i tak. Hraješ jiným stylem asi.
S tím popisem Larian her se mi to taky nezdá. Tak bych to taky nepodal.
S tím popisem Larian her se mi to taky nezdá. Tak bych to taky nepodal.
@Jab (komentář): To by mě zajímalo, co v těch hrách děláš. U Tormentu jsi psal, že je to na 80 hodin, přičemž Howlongtobeat uvádí nějakých 64 hodin, pokud to chceš splnit fakt na 100 %. Mně to přijde spíše tak na 30-35. A u Pathfindera jsem si poměrně jistý, že jsem to dohrál tak za 60-80 hodin. Pravda, nesplnil jsem úplně všechno, ale fakt nevím, kde bych tam nahnal 200 hodin. :-D
Ale ano, je to rozhodně hra neúnosně dlouhá, a to je prý o dost kratší než Kingmaker. Připadá mi, že Owlcat je takový protipól Larianu. Larian má vše strašně zhuštěné na malém prostoru, a Owlcat naopak tvoří všechny hry neskutečně roztahané.
Ale ano, je to rozhodně hra neúnosně dlouhá, a to je prý o dost kratší než Kingmaker. Připadá mi, že Owlcat je takový protipól Larianu. Larian má vše strašně zhuštěné na malém prostoru, a Owlcat naopak tvoří všechny hry neskutečně roztahané.
@Jab (11.01.2025 23:59): No pekne, potom poohodnocujem :)
A inak áno, na Treasure of The Midnight Isles sa dá krásne nabaliť, aj výbavou :)
A inak áno, na Treasure of The Midnight Isles sa dá krásne nabaliť, aj výbavou :)
Dohráno. DLC přidána (nejsou schválena ještě).
@Jab (03.01.2025 11:17): Mně jde spíše o ty designy, než že bych řešil, že to vypadá jak z bakelitu. Pokud mi to hra umožní, zpravidla se držím těch více strohých, anebo lépe řečeno v realitě zakotvených zbrojích. Jakože proti ornamentům nic nemám, ale ty fantasy jsou pro mě zpravidla takový generický shit, že to nemohu brát vůbec vážně. I když za větší problém třeba toho armoru, který je na tom tvém screenu, považuji, jak komicky subtilně působí ten plochý hrudní plát proti tomu pěkně vypouklému šalíři a v porovnání s těmi masivními rameny. :-)
@Adieu (01.01.2025 16:25): Btw aby to nevypadalo. Grafika postav ve hře samotné je dobrá. Jen v tom inventáři ty modely vypadají o dost hůře.
@Adieu (01.01.2025 16:25): Dá se měnit vzhled těch věcí u jednoho golema. Ale je mi to úplně jedno. Grafika armorů a postav obecně bude celkem bída vždy. Je to zase unity.
Btw aby to nezaniklo. Ten prstýnek zdvojnásobuje bonusy ostatních předmětů.
Btw aby to nezaniklo. Ten prstýnek zdvojnásobuje bonusy ostatních předmětů.