Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Papetura

07.05.2021
01.12.2022
09.03.2023
70
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Svět hry Papetura je celý z papíru a stejně tak na tom je i náš hrdina Pape, který je uzavřen v květinovém vězení. Jednoho dne se mu ale podaří uniknout a potká podivnou příšerku Tura, za níž převezme zodpovědnost a společně se tak vydají vstříc svým nepřátelům, kteří chtějí zničit jejich milovaný papírový svět.

V čele vývoje stojí polský umělec Tomasz Ostafin, který přiznává, že velkou inspirací mu byly například filmy studia Ghibli nebo hra The Neverhood a české Machinarium. Právě s Amanita Design má společnou ještě další důležitou část a tou je hudba. Tu má totiž na svědomí český skladatel Tomáš Dvořák (Floex) známý třeba díky soundtracku pro zmíněné Machinarium nebo Samorost 3. Vývojářskou trojici pak uzavírá zvukový designer Juraj Mravec.

Stejně jako většina her od Amanity, i příběh Papetura je vyprávěn za pomocí zvuků a vizuální stránky, tudíž ve hře nenajdeme žádný text. Velkou chloubou je fakt, že celý svět je tvořen z papírových modelů, které vznikaly po dobu několika let, následně jsou naskenovány do digitální podoby a s jejich pomocí jsou ve hře tvořeny nejen kulisy, ale i samotné hádanky, jelikož se jedná o klasickou point and click adventuru.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Máte rádi Machinarium a Samorosta? Pokud fandíte Amanitě, můžu vám Papeturu s klidným svědomím doporučit. Na první pohled si je možné tuto hru snadno splést s tvorbou tohoto tuzemského studia, ale je tu jeden rozdíl. Celý svět Papetury je ručně vyroben z papíru. A vypadá naprosto úchvatně.

Hra se hraje jako klasická poin'n'click adventura, která nezapře svou inspiraci například zmiňovaným Machinariem, ke které se autor navíc hrdě hlásí. Právě umělecká stránka hry je důvod, proč jsem se o titul zajímal a rozhodně jsem nebyl zklamán. Svět složený z papíru se ve hrách moc nevidí a u každé obrazovky jsem si říkal, jak asi tento level v rukou autora vznikal. Doufám, že se dočkáme nějakého making-of, protože jestli si to nějaká hra zaslouží, je to právě Papetura. Po herní stránce jsem už tak úplně nadšený nebyl. Bohužel se mi zdálo, že začátek hry je poměrně neintuitivní a celkem tak nějak nezajímavý, co se hádanek a hratelnosti týče. Naštěstí se ke konci hry herní mechanismy trošku rozvinou, svět se maličko otevře a i bez nápovědy se dá celkem snadno určit, jak postupovat dál. Když jsme u nápověd, ve hře je na systém napovídání napojena jednoduchá minihra, která je perfektně zpracovaná a hlavně velmi důležitá pro většinu point'n'click adventur, kde bohužel chybí. Papetura tuto funkci má a je zpracovaná naprosto fenomenálně.

Atmosféru krásně podtrhuje velmi povedený hudební doprovod. Trošku diskutabilní je možná délky hry, očekával jsem za 10€ klasickou jednohubku na cca 2-3 hodinky. Časomíra se zastavila na 83 minutách plynulého hraní, což mě sice úplně nezklamalo, ale kdyby byla hra maličko delší, nezlobil bych se. I tak se mi ale Papetura moc líbila i přes nějaké ty rozpaky v první čtvrt hodince, rozhodně se jedná o zajímavý titul, který stojí za zkoušku, pokud máte hry od Amanity rádi.

Pro: Umělecká stránka, hudba, nápovědová minihra

Proti: Délka

+14