Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Never Alone

(Kisima Ingitchuna)

68
66 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
logická > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.11.2014 PCPS4
19.11.2014 XOne
25.06.2015 WiiU
23.12.2015 PS3
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://neveralonegame.com
Never Alone je plošinovka z prostredia Aljašky. Je to prvá hra vytvorená v spolupráci s domorodým obyvateľstvom Iñupiat (Eskimáci, Inuiti...).

Príbeh sa začína odvíjať počas neutíchajúcej snehovej búrky, ktorá zapríčinila veľmi ťažké časy. Domorodci razom nemôžu loviť a nemajú čo jesť. Mladé dievča sa rozhodne zistiť, čo je príčinou týchto zlých podmienok a tak sa vydáva v ústrety dobrodružstvu, ktoré je nakoniec väčšie ako si pôvodne myslela. Úlohu spoločníka, ktorý ju sprevádza na ceste, plní polárna líška. Spoločne budú čeliť nebezpečenstvám v podobe ľadového medveďa, praskajúceho ľadovca, starodávnych duchov atď.

Hra obsahuje dve hrateľné postavy (dievča a líška) s ktorými je potrebné riešiť mnohé hádanky. Pri ich riešení je nevyhnutné medzi oboma postavami prepínať podľa potreby. Gameplay je obsiahnutý v ôsmich kapitolách. Hra obsahuje aj co-op na jednom počítači pre 2 hráčov.

Neskôr vyšla expanzia Never Alone: Foxtales.


Poslední diskuzní příspěvek

taky jsem to ted koupil ve sleve a udivuji se kolik je tam po 2 letech bugu

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Never Alone ma zaujalo svojím prostredím Aljašky a témou dobrodružstva polárnej líšky a eskimáckeho dievčaťa.

Úvod je rozhodne veľmi zaujímavý a prenasledovanie ľadovým medveďom mi pripomenulo Limba a veľkého pavúka. Limba mi pripomenuli aj malí mužíčkovia, ktorí sa vás snažia zabiť. Na scénu sa k dievčaťu po pár minútach pridá polárna líška a v hre tak ovládate 2 postavy. Na riešenie puzzlov je potrebné medzi postavami prepínať a kým líška má schopnosti vačších skokov a mierneho lozenia po stenách, tak dievča dokáže hádzať nejaké zviazané kamienky (čo pravdepodobne eskimáci používajú na lov). S jednou postavou teda hráte vy a druhú ovláda umelá inteligencia (v Brothers: A Tale of Two Sons ovládate obe postavy naraz). Tu sa nachádza jeden z problémov hry. Umelá inteligencia robí častokrát veľké chyby a kvoli nej budete musieť niektoré pasáže párkrát opakovať.

Hra je krátka a zaberie okolo 3 hodín, ale aj to úplne stačí. Chýbajú tomu nápady a zaujímavejšie scény. Kým Limbo mal množstvo zaujímavých puzzlov, Brothers zasa ponúkali neustále niečo nové tak Never Alone sa aj na tak krátkej hernej dobe opakuje a svojou Umelou inteligenciou nepekne frustruje. Hra je aj napriek svojím chybám sympatická, dej je rozprávaný natívnym jazykom kmeňa Inuitov a hra obsahuje dokumenty od tvorcov o výrobe hry a Aljašskej prírode.

V nejakej vačšej zľave hru odporúčam, ale v žánri plošinoviek sú na vrchole u mňa iné hry (Limbo, Brothers, Trine 1 a 2 atď.)

Pro: Natívny jazyk, prostredie, dokumenty o tvorbe hry, nápad a pár scén

Proti: Umelá inteligencia, aj na tak krátkej hernej dobe občas hluché a nezaujímavé

+21+21 / 0
  • PC 80
Hru Never Alone jsem dostala od švagra rikuhahla, protože jsem si jí už nějaký čas chtěla zahrát. Nespletla jsem se, když jsem si myslela, že mě bude bavit. Dohrála jsem ji i s datadiskem na dva zátahy a ve třetím splnila všechny achievementy.

Ve hře jsem hrála za eskymáckou holčičku a jejího kamaráda polárního lišáka. Během hraní se musí mezi těmito dvěma postavami přepínat, protože lišák umí vlézt do různých skulinek a hlavně umí poručit duchům, bez kterých by byl další postup nemožný. Holčička zase umí pracovat se speciálním nástrojem zvaným Bola, pomocí nějž střílí a rozbíjí kusy ledu a podobně.

Hraní mi umožnilo spojit mé dva oblíbené žánry, a to příjemnou plošinovku s logickou hrou. Někdy jsem byla v koncích a byla jsem ráda, že hra sama po čase nabídne nápovědu.

Doporučuji si do hry nainstalovat češtinu, příběh je velmi zajímavý a byla by škola o něj přijít, kvůli neznalosti jazyka (jazyk Iñupiaq). Grafika se vývojářům povedla, myslím si, že krásně spolu s hudbou dokresluje atmosféru hry.

Během hry jsem narazila na sovy, přičemž každá nalezená sova sebou nesla příběh o životě eskymáků Iñupiat. Líbilo se mi, že pohádkový příběh hry je doplněn na reálných informacích ze života těchto zajímavých lidí.

Pro: příběh – jak herní, tak reálný, grafika, hudba

Proti: mohlo by to být delší

+20+20 / 0
  • PC 95
Never Alone je nadmíru poetická eskymácká legenda či pohádka překrásně a elegantně převedená do herní podoby. Co se formy týče, jedná se o klasickou plošinovku, která herními mechanismy sice možná nepřekvapí, ale rozhodně neurazí. Hratelnost a ovládání jsou příjemné, obtížnost přiměřená (ačkoliv by někdy bylo možné přitvrdit). Některé překážky a nástrahy by rovněž občas mohly být kapánek kreativnější a sofistikovanější, ale to je jen moje poznámka, ne výtka.

Graficky je hra na slušné úrovni, díky 3D zpracování prostředí působí velice plasticky, ačkoliv se samozřejmě stále pohybujeme v jedné rovině jak se ve správné plošinovce sluší a patří. Narozdíl od Monochromy, kde 3D postavičky působily poněkud jako pěst na oko, zde všechny prvky vytváří harmonický celek.

Na hře nejvíce oceňuji snahu tvůrců nejen pobavit, ale především přirozeně a nenásilnou formou hráči předat něco z inuitské moudrosti a myšlení. To se jim mimochodem daří na výbornou. Děje se tak nejen během samotného hraní, ale z velké části také formou krátkých dokumentů zaměřených na určitý aspekt života v nehostinné pustině, životní filosofii či soužití v komunitě apod.

Fascinují mě autentické komentáře příslušníků etnika Iñupiat, ze kterých čiší zdravý a realistický přístup k životu, spjatost s přírodou a nenadřazenost člověka v přírodě. Je potěšující vidět, že ačkoliv mladší členové komunity již žijí modernějším způsobem života, stále si zachovávají tradiční způsob uvažování a chování.

V neposlední řadě mě fascinoval fakt, že veškeré dění vypravěč komentuje v jazyce Iñupiaq, který jen tak někde neuslyšíme. Díky tomuto a dalším aspektům hře dávám téměř absolutní hodnocení. Jedinou vadou na kráse je snad poněkud kratší rozsah.

Never Alone je dalším příkladem využití herní formy jinak, než pro čistě konzumní účely.

Pro: Autentické komentáře a dokumenty, vyprávění příběhu v "eskymáčtině"

Proti: Kratší rozsah

+14+14 / 0
  • PC 80
Ojedinělý pohled do života a kultury Inuitů prostřednictvím počítačové hry. Hratelnostně nijak nevybočuje, ani zvlášť nevyniká ve svém žánru plošinovek. Dočkáte se klasického přeskakování, přesouvání beden, utíkání. Chvílemi působí až trochu stereotypně. Never Alone však boduje svým neotřelým námětem a přirozeným způsobem vyprávění v průběhu hry, které doprovází krátká odemykatelná videa. Dovolím si tvrdit, že bez těchto doplňujících videí s komentáři přibližující filozofii, způsob života Eskymáků a pozadí herních prvků, by hra zdaleka nebyla tak zajímává. Na mainstreamového hráče může námět působit příliš vzdáleně.

Pro: příběh, prostředí, život Inuitů

Proti: občasný stereotyp, velmi krátká hra, místy bugy vyžadující znovunačtení (zasekávání postav)

+12+12 / 0
  • PC 50
Never Alone je odkazem pro mladší generace o příbězích z uzavřené komunity eskymáků z Aljašky. Hráč zde najde videa, která vytváří dokument o legendách, prostředí a životě kmene Inuitů. Což je rozhodně zajímavá přidaná hodnota k samotné hře. Ale jaká je ve finále samotná hra?

Sledování příběhu Nuny a její polární lišky, je ze začátku fajn, díky netradičnímu prostředí ledové Aljašky, objevování nových věcí jako jsou házecí zbraň bola nebo přítomnost nadpřirozena. Bohužel hra zhruba po třetině herní doby, rezignuje na další nápady a už upadá do stereotypu. Zvláště jeden příběhový zvrat mi tam moc neseděl. I změna prostředí mi přišla dost nevyužitá, a celkově si myslím, že téma Aljašky nevyužila naplno svůj potenciál.

A jak se to tedy hraje? Je to klasická plošinovka, kdy je potřeba sehrát obě postavy, aby odvedli svůj kus práce. Občas to kazí AI, která se někdy rozhodne zůstat stát nebo vyskočí pozdě, tím pádem znovu od posledního checkpointu. Že je příběh vyprávěn v eskymáčtině, beru jako plus, který přidává na autentičnosti vypravěče.

Hra Never Alone má hodnotu díky svému odkazu, ale v hratelnosti trochu skřípe zvlášť poslední třetina hry mi zkazila ve výsledku pozitivní dojem ze hry.
+12+12 / 0