Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: World

27.07.2010
50
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V pořadí první online hra (ke všemu je základní hra zcela zdarma) ze světa Need for Speed, nejvíce podobná druhému Underground ze stejnojmenné série, jak už grafickým kabátem (který je samozřejmě někde trochu jinde, ale kvůli hlavnímu cíli práce a tím bylo, aby si tento nejnovější přírůstek vychutnali i majitelé slabších počítačů, nenabízí takové grafické možnosti jako předešlý Shift), tak celkovou hratelností, která ovšem prošla několika změnami v samotném konceptu přidáním několika skillů, jako je nitro, dočasná nezničitelnost, odehnání policie, přidání jednoho kola, pokud jedete okruh, atd.

Jak hra vůbec začíná? Nejprve si po registraci na domovské stránce stáhnete klienta a vytvoříte postavu, která vás bude reprezentovat. Poté si vyberete jedno z těch slabších vozidel, které můžete později tunit nejen vzhledově, ale i vylepšováním jízdních vlastností a pak vás hra konečně vyplivne do plně online živého světa, kde nenarazíte na auta ovládané počítačem (krom typické obyčejné dopravy a policejních vozů), ale na živé hráče, pařící hru třeba až z Austrálie. To, co vás zaujme, je klasický leveling (pomocí tzv. experience bodů) známý z mnoha online RPG a ono určité vylepšování hráčského profilu po každém úspěšně zvládnutém levelu (např. potřebujete méně času na upláchnutí policii; kratší doba od startu, kdy můžete neomezeně používat vaše skilly; dostávání za úspěšně dokončený závod více peněz apod.).

A čím, že se vlastně vylepšujete a dostáváte se výš a výš? Závody, jedině závody. Ostatně, žádné jiné módy neobsahuje (krom tzv. seznamovacího koutku, kde se můžete zdrcnout s přáteli a jen tak si od srdce popovídat). Sice ke hraní potřebujete být online, ale závody (až pro 8 hráčů) můžete plnit i v offline režimu (skutečné závodníky nahradí počítač). Závody se dělí na klasické tratě s jedním startem v bodě „A“ a s jedním cílem v bodě „B“, a na klasické okruhové závody. Závody obecně jsou navíc rozděleny do 3 kategorií dle rozdělení automobilových prostředků (samozřejmě, že na nižších levelech se k namakaným sporťákům moc nedostanete, byť zde naleznete cosi jako půjčovnu aut – ovšem za peníze, které můžete získat jen skutečnou platbou). V poslední řadě je důležité upozornit, že za každý úspěšně zvládnutý závod dostáváte jak experience body a peníze, tak možnost si náhodně vybrat ze třech odměn (odměny jsou vždy lepší, když dojedete první).

To vše na způsob tzv. free2play - hráč může hrát zdarma do 10. levelu (maximum je 50) a většina funkcí je přístupných, platí se jen dodatečné věci, jejichž absence by neměla nijak omezovat hratelnost, byť třeba možnost si půjčit již vytuněné a namakané auto dává patřičnou výhodu všem platícím.

Dne 14. července/júla 2015 byl provoz hry a herních serverů ze strany EA ukončen, oficiálně pro malou popularitu hry mezi hráči.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Need For Speed : World je takovým druhým pokusem Electronic Arts o celosvětové multiplayerové závodění po neúspěšném díle Motor City Online, který vyšel roku 2001.

Hra na mě zpočátku udělala výborný dojem především díky zdařilým jízdním vlastnostem vozů, které jsou podobné těm v Need for Speed: Underground, a také díky jednoduchosti připojení k on-line světu. Mé nadšení trvalo do šestého levelu, kdy jsem zjistil, že vlastně jezdím pořád dokola po nějakých asi jedenácti trasách ve stále stejném vozidle, neboť na výkonnější nebyly peníze. Přišlo mi poněkud nespravedlivé, že mí soupeři měli často mnohonásobně výkonnější vůz než já, například Porsche Cayman, a já proti nim jsem musel bojovat v mírně vylepšené Toyotě Corolla. Nákup nového vozu je zde nutné důkladně promyslet, peníze se vydělávají hodně pomalu a cena vozů je relativně vysoká. Nedoporučuji kupovat ta stará, velká americká vozidla typu Pontanic GTO, přestože slibují vysokou výkonnost, jsou velmi neohrabaná.

Hra má zhruba sedm let staré grafické zpracování z doby Need for Speed: Most Wanted, rozhodně ale nemůžu říci, že by plynule běžela na starších strojích. I na mém novém ''železe'' jsem měl problémy s trháním a lagováním, což se mi nestávalo ani u moderního Need for Speed: Shift na plné detaily. Město je celkově zdařilé, má velkou rozlohu, obsahuje také mimoměstskou část, střídá se zde i denní doba.

Dalším velkým problémem této hry je malá nabídka závodních modů, existuje zde pouze klasický závod, a to buď na okruzích, nebo na trasách z bodu A do bodu B. Nepotěšila mě ani přítomnost power-upů, myslím, že k závodní hře série Need for Speed takové kraviny rozhodně nepatří. Možností tuningu vozů zde je poskrovnu, potěšil mě ale systém polepování, který k dokonalosti nemá daleko.

NFS World přináší především jednoduchý přístup k závodům proti živým soupeřům, závodění je díky pěkným jízdním vlastnostem vozů zpočátku velice zábavné, bohužel po čase člověka přestane bavit především díky opakujícím se tratím a nedostatku závodních modů. NFS: World jsem hrál do dvanáctého levelu, průměrné umístění v multiplayeru mám 2.02, dokázal jsem zvítězit celkem 61 krát. Dávám 55%.

Pro: pěkné jízdní vlastnosti vozů, jednoduchost připojení k on-line světu, rozmanité město, systém polepování

Proti: pomalé vydělávání peněz, zastaralé grafické zpracování, nízká nabídka herních modů, přítomnost power-upů, málo možností tuningu

+17
  • PC 40
Need for Speed: World přišlo s revolučním konceptem v online závodění s modelem Free to play. Ano, free online závodů je celá řada, TrackMania Nations a TrackMania Nations Forever počínaje a Live for Speed konče. Ale Need for Speed v podstatě zdarma? To je prostě něco neskutečného.

Neskutečná je i hra, bohužel však ve špatném slova smyslu. Počáteční pocity jsou ještě celkem pozitivní, ale po několika odjetých závodech se dostavil stereotyp. Levelování jde zoufale pomalu a vůbec je hra bez vložení nějakého kapitálu hrozně osekaná. To je samozřejmě základní princip Free to play titulů, jak vyždímat z hráčů nějakou tu zlatku a zároveň je to ten hlavní důvod, proč nejsem moc velký příznivce tohoto modelu.

Jako většina hráčů jsem i já jezdil převážně s upravenou verzí Mazdy 3 s označením Mazdaspeed3, která byla zcela zdarma. Veškerou svou virtuální měnu, kterou jsem získával za vyhrané závody, jsem si spořil na Porsche. Když jsem se dostal na to nejlevnější, tedy na Porsche Cayman, zkusil jsem s ním hned pár závodů. Jelikož už jsem však neměl základní auto, hra mi začala přiřazovat lepší soupeře s vytuněnými auty a já končil vždy poslední.

Tím mé působení v Need for Speed: World a vlastně i v celé sérii skončilo. Servery vydržely jen pět let, a to je na online hru proklatě málo. Zároveň to svědčí o její mizerné popularitě.

Pro: základní hra zdarma, vozový park

Proti: po čase stereotyp, pomalé levelování, bez placení hrozně osekané

+12
  • PC 45
EA tímto u mě potvrdila svůj titul mistra promarněného potenciálu a korporace lenochů, jejichž jediným cílem je naplnit nějakou idiotskou manažerskou tabulku, ale chraň bůh udělat něco navíc nebo ještě hůř - dobře.

Počátek hry není nijak rozdílný od jakékoli NFS hry, vyberete si naprosto oholenou plechovku, která vás vynese až na vrchol. Nebo spíš vás přenese přes první schůdek.
Potud nic zvláštního. Až na to, že EA překonala sama sebe a udělala vůbec nejnepřehlednější a nejnefunkčnější interface. Než se v menu začnete orientovat, nějakou dobu to potrvá. Já mám asi šestnáctý level a neorientuju se doteď. Většinou tak nějak klikám a občas se i dostanu, kam jsem původně zamýšlel.
Hra je MMO. A je pravděpodobně nejpříšernější MMO, co jste kdy hráli. Tyto hry samozřejmě musí mít nějaký levelovací systém, aby od sebe byli odlišeni zkušení a nováčci - toliko se řeklo autorům, aby splnili manažerům tabulky. A přesně takhle to je. Levelujete jen tak pro nic za nic. To je super, co?
V průběhu hraní zjistíte, že je ve hře opravdu příšerně málo závodů. Město je sice slepenec Most Wanted a Carbon, v nichž jste se proháněli na několika stovkách tratí, ve World se projedete asi v patnácti. To je samozřejmě katastrofa. Čas od času jsem měl pocit, že se mi asi i otevřela nějaká nová trať (aniž bych měl byť vzdálené tušení, jak se to stalo), ale beztak jsem nevěděl, která to je, protože hra vám sice řekne, za co můžete utratit své skutečné peníze (Boost body), ale co jste udělali svým hraním a nikoli peněženkou, to vám nikdo neřekne.
Druhá nejhorší věc ve hře jsou power-upy. Když se autorům podařilo najít skvělou a zábavanou metodu v Most Wanted, kdy se nitro dobíjelo jízdou ve vysokých rychlostech, těsným vyhýbáním se dopravní nehodě a hromadou dalších věcí, rozhodli se to zmuchlat a zahodit. Tady si třeba nitro zapnete jedině power-upem. Power-upy si buď koupíte nebo je dostanete jako odměnu za závod. To je samozřejmě naprosto špatně. Ještě horší je, když jedete trať, kde máte uniknout policajtům, což lze právě jedině neustálým používáním power-upů - Ram, abyste prorazili zátarasy, dohušťování pneumatik, abyste projeli spike stripy,... Vaše řidičské umění či neumění je vytlačeno do pozadí a jste prostě power-upoví závisláci.
Zcela nejhorší věcí na World je způsob, jakým dostáváte speciální součástky do vozu. Vy samozřejmě máte nějakou standardní nabídku dílů, jež můžete nacpat do vozu, ta je ale zkrátka standardní, tím se prostě závody nevyhrávají. Ty lepší (s dvěma hvězdičkami) můžete dostat, když dojedete závod a zrovna se trefíte do nabídky náhodné karty (alá Most Wanted). Vrtá mi hlavou, jak můžou v onlinové hře něco takové svěřit náhodě? Pokud se mají hráči mezi sebou měřit, nemůže přeci být výchozí pozice určována více či méně náhodou! Abych to srovnal - mám podobný level jako kamarád, oba máme úplně stejný vůz (Nissan 240SX), já mám nakoupené nejdražší standardní vnitřnosti, které mi dají v součtu 373 bodů, on si losnul dvě speciální součástky a má 395. To je dvacet bodů rozdílu. Když jedeme proti sobě, je schopen mě porazit o více než deset vteřin ne proto, že je lepší řidič, ale protože si losnul lepší karty (kdy já si především neustále losuju power-upy a to zpravidla ještě ty nejnepoužitelnější - shield a slingshot, přičemž užívání shieldu je k ničemu, a k čemu slouží slingshot jsem nerozluštil). Takže hra jako závody je k ničemu.
Další vyloženě příšernou záležitostí je nemožnost vyskočit z loadingu závodu jinak než zaklínací formulkou ALT+F4 a následně se do hry po několika minutách načítání vrátit znovu. Proč? Protože samozřejmě musíte počkat na hráče s nejpomalejším připojením. Takže zatímco jim trhá ping svou výší střechu, vy si zatím můžete jít udělat třeba čaj nebo kafe, protože to jen tak nebude.
Následující výtka nepatří nutně autorům, ale je to pravidelný jev, na který se prostě neupozornit nedá - jsou to hráči, kterým přezdívám špekáčci. Zpravidla mají na nižších úrovních Scirocco, který z nějakého zvrhlého puzení autorů nahrazuje v tuningové hře tank. Ano, váží asi milion kilo a po nárazu do mého Nissana ze mě udělá objekt nejhorší gymnastické sestavy v historii zakončené několika pády. Tím, že ve hře neexistuje žádná zásadní penalizace za vrážení, můžete hru buď vnímat za příšerně nepovedený klon Carmageddonu nebo prostě za zfušovanou práci.
Co mě taky štve, že při přechodu na auto z vyšší třídy si můžete to staré zaparkovat na zahradu a v kapotě pěstovat begónie, protože už najednou nemá smysl ho mít. Co hůř, vy z toho starého auta nemůžete vykuchat ani součástky, které jste v těch nesmyslných kartách vyhráli, a které by vám daly alespoň do začátku lehčí výhodu. Proč tu nejsou nějaké eventy, před nimiž by vám přišla zpráva, že tento týden se jedou třeba speciálně závody Déček o speciální edici Golfa MK1? Vždyť by to mohla být zábava a všichni hráči by si chrochtali. Ale ne, to nebylo v tabulkách.
Naprosto příšerně se taky autoři poprali s lagy. Nejednou jsem závodil proti teleportujícímu se protivníkovi. Doteď jsem se ještě nerozhodl, jestli mi vadí spíš teleportéři start-cíl nebo teleportéři skáču-po-dvaceti-metrech.
Hudba je skoro už tradičně naprosto skvělá, ale jsou tu pouze tři tracky. Což ale narozdíl od ostatních lenošáren dává smysl, protože u onlinovky byste i při nejlepším playlistu dříve či později vytáhli nějaký svůj vlastní.
Grafika je dokonale odporná bez ohledu na nastavení. Je to zvláštní, engine by asi měl být stejný jako v Most Wanted, které vypadá nejméně o 100% lépe. Zejména grafika prostředí místy snad připomíná i San Andreas, což je samozřejmě tragédie. Krabicová tragédie.

Pro: Cena (F2P)

Proti: Power-upy, zbytečné levelování, lepší upgrady jsou zavislé na náhodě, nemožně malé možnosti customizace vzhledu (bez placení), absolutně žádná motivace k hraní, žádné eventy,...

+10