Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Need for Speed: World

  • PC 45
EA tímto u mě potvrdila svůj titul mistra promarněného potenciálu a korporace lenochů, jejichž jediným cílem je naplnit nějakou idiotskou manažerskou tabulku, ale chraň bůh udělat něco navíc nebo ještě hůř - dobře.

Počátek hry není nijak rozdílný od jakékoli NFS hry, vyberete si naprosto oholenou plechovku, která vás vynese až na vrchol. Nebo spíš vás přenese přes první schůdek.
Potud nic zvláštního. Až na to, že EA překonala sama sebe a udělala vůbec nejnepřehlednější a nejnefunkčnější interface. Než se v menu začnete orientovat, nějakou dobu to potrvá. Já mám asi šestnáctý level a neorientuju se doteď. Většinou tak nějak klikám a občas se i dostanu, kam jsem původně zamýšlel.
Hra je MMO. A je pravděpodobně nejpříšernější MMO, co jste kdy hráli. Tyto hry samozřejmě musí mít nějaký levelovací systém, aby od sebe byli odlišeni zkušení a nováčci - toliko se řeklo autorům, aby splnili manažerům tabulky. A přesně takhle to je. Levelujete jen tak pro nic za nic. To je super, co?
V průběhu hraní zjistíte, že je ve hře opravdu příšerně málo závodů. Město je sice slepenec Most Wanted a Carbon, v nichž jste se proháněli na několika stovkách tratí, ve World se projedete asi v patnácti. To je samozřejmě katastrofa. Čas od času jsem měl pocit, že se mi asi i otevřela nějaká nová trať (aniž bych měl byť vzdálené tušení, jak se to stalo), ale beztak jsem nevěděl, která to je, protože hra vám sice řekne, za co můžete utratit své skutečné peníze (Boost body), ale co jste udělali svým hraním a nikoli peněženkou, to vám nikdo neřekne.
Druhá nejhorší věc ve hře jsou power-upy. Když se autorům podařilo najít skvělou a zábavanou metodu v Most Wanted, kdy se nitro dobíjelo jízdou ve vysokých rychlostech, těsným vyhýbáním se dopravní nehodě a hromadou dalších věcí, rozhodli se to zmuchlat a zahodit. Tady si třeba nitro zapnete jedině power-upem. Power-upy si buď koupíte nebo je dostanete jako odměnu za závod. To je samozřejmě naprosto špatně. Ještě horší je, když jedete trať, kde máte uniknout policajtům, což lze právě jedině neustálým používáním power-upů - Ram, abyste prorazili zátarasy, dohušťování pneumatik, abyste projeli spike stripy,... Vaše řidičské umění či neumění je vytlačeno do pozadí a jste prostě power-upoví závisláci.
Zcela nejhorší věcí na World je způsob, jakým dostáváte speciální součástky do vozu. Vy samozřejmě máte nějakou standardní nabídku dílů, jež můžete nacpat do vozu, ta je ale zkrátka standardní, tím se prostě závody nevyhrávají. Ty lepší (s dvěma hvězdičkami) můžete dostat, když dojedete závod a zrovna se trefíte do nabídky náhodné karty (alá Most Wanted). Vrtá mi hlavou, jak můžou v onlinové hře něco takové svěřit náhodě? Pokud se mají hráči mezi sebou měřit, nemůže přeci být výchozí pozice určována více či méně náhodou! Abych to srovnal - mám podobný level jako kamarád, oba máme úplně stejný vůz (Nissan 240SX), já mám nakoupené nejdražší standardní vnitřnosti, které mi dají v součtu 373 bodů, on si losnul dvě speciální součástky a má 395. To je dvacet bodů rozdílu. Když jedeme proti sobě, je schopen mě porazit o více než deset vteřin ne proto, že je lepší řidič, ale protože si losnul lepší karty (kdy já si především neustále losuju power-upy a to zpravidla ještě ty nejnepoužitelnější - shield a slingshot, přičemž užívání shieldu je k ničemu, a k čemu slouží slingshot jsem nerozluštil). Takže hra jako závody je k ničemu.
Další vyloženě příšernou záležitostí je nemožnost vyskočit z loadingu závodu jinak než zaklínací formulkou ALT+F4 a následně se do hry po několika minutách načítání vrátit znovu. Proč? Protože samozřejmě musíte počkat na hráče s nejpomalejším připojením. Takže zatímco jim trhá ping svou výší střechu, vy si zatím můžete jít udělat třeba čaj nebo kafe, protože to jen tak nebude.
Následující výtka nepatří nutně autorům, ale je to pravidelný jev, na který se prostě neupozornit nedá - jsou to hráči, kterým přezdívám špekáčci. Zpravidla mají na nižších úrovních Scirocco, který z nějakého zvrhlého puzení autorů nahrazuje v tuningové hře tank. Ano, váží asi milion kilo a po nárazu do mého Nissana ze mě udělá objekt nejhorší gymnastické sestavy v historii zakončené několika pády. Tím, že ve hře neexistuje žádná zásadní penalizace za vrážení, můžete hru buď vnímat za příšerně nepovedený klon Carmageddonu nebo prostě za zfušovanou práci.
Co mě taky štve, že při přechodu na auto z vyšší třídy si můžete to staré zaparkovat na zahradu a v kapotě pěstovat begónie, protože už najednou nemá smysl ho mít. Co hůř, vy z toho starého auta nemůžete vykuchat ani součástky, které jste v těch nesmyslných kartách vyhráli, a které by vám daly alespoň do začátku lehčí výhodu. Proč tu nejsou nějaké eventy, před nimiž by vám přišla zpráva, že tento týden se jedou třeba speciálně závody Déček o speciální edici Golfa MK1? Vždyť by to mohla být zábava a všichni hráči by si chrochtali. Ale ne, to nebylo v tabulkách.
Naprosto příšerně se taky autoři poprali s lagy. Nejednou jsem závodil proti teleportujícímu se protivníkovi. Doteď jsem se ještě nerozhodl, jestli mi vadí spíš teleportéři start-cíl nebo teleportéři skáču-po-dvaceti-metrech.
Hudba je skoro už tradičně naprosto skvělá, ale jsou tu pouze tři tracky. Což ale narozdíl od ostatních lenošáren dává smysl, protože u onlinovky byste i při nejlepším playlistu dříve či později vytáhli nějaký svůj vlastní.
Grafika je dokonale odporná bez ohledu na nastavení. Je to zvláštní, engine by asi měl být stejný jako v Most Wanted, které vypadá nejméně o 100% lépe. Zejména grafika prostředí místy snad připomíná i San Andreas, což je samozřejmě tragédie. Krabicová tragédie.

Pro: Cena (F2P)

Proti: Power-upy, zbytečné levelování, lepší upgrady jsou zavislé na náhodě, nemožně malé možnosti customizace vzhledu (bez placení), absolutně žádná motivace k hraní, žádné eventy,...

+10