Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Přesně tak, protože se liší i struktura souborů. Jinak co se týče změn... Liší se tam pár replik, chybí sem tam atd., jinak nic moc zvláštního. Změny se týkaly konzolových verzí.
A vlastne... je nekde seznam vsech zmen oproti anglicke verzi? Protoze treba pamatuji, ze v anglickem demu byl prejezd mestem k nadzemnim garazim v tusim v Skvelem obchode, ale tady v GOG ceske verzi ted nebyl.
Je už nějaký mod, který dává postavám původní obličeje? :)
@lseling (05.10.2020 21:31): ten remastered modpack má vlastní instalátor, jež je kompatibilní se steam i gog verzí. A mám dojem že tam jdou povypínat věci co tam člověk nechce (ikdyž já to nechal default jak to bylo přednastavený..a jede mi to dobře).
teď jsem zkusil stáhnout tady z těch odkazů nějaký ten widescreen fix - v nastavení mi stále nejde změnit to rozlišení ale hra už alespoň běží ne osekaná - ten záběr té kamery už mu sahá až po pás ne jen po ramena.
@ntz (05.10.2020 12:21): A hraješ to na W10? Já mám verzi ze Score, taky jsem pod vlivem mnoha příspěvků o DE chtěl rozehrát znova tu původní, ale jde mi spustit jen vanilla. Já bych rád unlimited drawing distance, ale jak nainstaluju MafiaDataXtactor, tak už Mafii nespustím. Nevím, kde je chyba.
A propos, v GOG verzi se instalují mody jak?
Windows 10 - já jsem si teď nainstaloval Mafii z originálního disku, ale proto aby se mi spustila tak to chtělo něco ještě něco naistalovat tak jsem to odkliknul a hra se pak spustila - ale nejde mi vůbec změnit nastavení/setup - hra se vždy spustí přes celou obrazovku v nějakém širokoúhlém rozlišení i když třeba nastavím rozlišení windows na na 1600*1200, a to zkusím také dát do toho setup - uložit a ukončit - takhle jsem zkoušel měnit různě ta nastavení ale hra se vždy spustí v širokoúhlém zobrazení přes celou obrazovku i po odinstalování a úplném smazání, ale asi něco někdo v počítači zůstává někde uložení - to co to po mě chtělo nainstalovat při prvním spuštěním té hry - po přeinstalování to už po mě nechtělo.

- jde mi o to že ten obraz je nějaký oříznutý - ten záběr té kamery sahá té postavě kousek pod ramena a ned pod pás - takže ta postava není skoro vůbec vidět na té obrazovce - hlavě při kotoulech do stran není vůbec vidět.

- jde to nějak spravit?
@Paul (05.10.2020 11:37): mam to stazene :) ... chtel jsem zkusit vanilla mafii .. teda jako abych byl presnej, v ty gogovsky verzi je support widescreenu, takze tam je asi i widescreen mod a dal jsem si tam jeste unlimited drawing distance, coz vlastne taky nic nemeni + jsem si tam jeste drze dal Water Shade mod pac ta puvodni voda je oskliva .. remastered modpack jsem (zatim) nedaval

edit: je ale divne, ze po chvili hrani jeste na zacatku jako total nemodifikovane hry (mam vse na max vc vsync a AA4x) se mi tam nekolikrat objevil nejakej mensi glitch kterej nepamatuju z originalu ... pokud bych mel vylepsit jeste nejakou drobnost (k UDD a WS), tak bych dal nejakej minimod kterej by zlepsil kvalitu stinu neb v originale jsou hrozne

edit2: kdyz se kouknu na ty obrazky, tak to musim dat .. vypada to fakt dobre
Premejslel jsem, ze bych se v budoucnu dostal k vyzkouseni mafie:de .. asi se tak nestane .. vcera jsem na gogu koupil mafii, at mam i DRM free digital verzi (mam krabici) a chtel jsem ji posmahnout abych mel srovnani .. nehral jsem ji mozna 15 let .. no, smahnul jsem to do 4 hodin do rana .. nebudu si kazit chut s DE

pokud nekomu s GOG verzi chybi original music, tak ji najdete tady ..
@Gordon (30.09.2020 20:54): Jenže ona tam ta střelba na slepo je a kurzor je na stejném místě když zamíříš jako když si to jen odhaduješ slepě. A když se prostě nehýbeš, tak zůstává pořád stejně. O to mi šlo. Ať si má preference jaké chce, to mu neberu, každý máme něco. Šlo mi jen o to, že té hře vytýká něco, co vlastně funguje tak, jak by on chtěl. Proto jsem to označil za lež.

Bavíme se o remaku ofc, aby bylo jasno.
@Fritol (30.09.2020 18:35): Vávra nebude nejvíc hardcore hráč a v kombinaci s jeho smyslem pro realističnost, kterou s ním sdílím, chápu, že absence třeba střelby naslepo je iritující, to že cover shootery takhle fungují, je irelevantní, když chápeš, že od hry vyžaduje hlavně realistické a neskriptované aspekty.
@Luďa (30.09.2020 18:39): O tom ramenu tam mluví ještě zvlášť před tím střílením na slepo, to odděluje jako další věc. Takže to tady tímhle nemyslel imo. Ten cover ok, je pravda, že Tommy se zvedá zbytečně moc, nicméně po vykouknutí jsi prostě zranitelný v každém cover shooteru, nehledě na to, jaký kus těla čouhá. Tady se to možná zdá, že je moc velký terč, protože nic nevydrží na rozdíl od jiných her.

Nevím, cover shootery prostě takhle funguje a nevim jak to vymyslet jinak. Na druhou stranu to v Mafii aspoň funguje dobře v tom smyslu, že ty postavy jsou schopny tě trefit, ač možná příliš často. Ale dává to smysl vzhledem k tomu, že jdeš proti mafianům, kteří se zbraní prostě umí, že jo. V jiných hrách je zas trapné, když tě borec trefí jedním nábojem z 10 a všechno jde někam dva metry mimo.
@Fritol (30.09.2020 18:35): On to spíš špatně formuloval. Líp to řekl na streamu. Tím kurzorem spíš myslel tu otravnou věc, že si přehodí rameno a pak z nějakýho debilního důvodu se mu vrátí při dalším zamíření na to původní. To střílení z coveru zase myslel to, že když už je to teda cover shooter, tak by měl umožňovat střílet nějak opatrně, ale Tommy se při zamíření postaví úplně do pozoru a nevystrčí jenom kousek těla jako to dělají nepřátelé.
@Paul (30.09.2020 18:20): "Nejde střílet z coveru"... jak nejde? A že se kurzor dá po zamíření pokaždé někam jinam a nejde tak zamířit na slepo je taky lež. Mířil jsem na slepo celou hru a bylo to přesné. 3 minuty a hned lži? :D
Podpora gamepadu bývá často součástí WS patche. Jinak mně hra brala volant, takže bere cokoliv s Xinput. Ale mapovat jsem ho myslím musel.
@Sasakr (27.09.2020 19:15): myslím že ne - v instalátoru toho remastered modu je výpis co všechno se instaluje, a o controlleru jsem tam nic neviděl. Taky jsem googlil a na steam fórech se bavili že ta hra podporuje gamepad.

Ale mluvím čistě o autech - pohyb Tommyho gamepadem jsem nezkoušel.
Ehm, teď jsem zkusil xbox one controller a on tu funguje. Jakože normálně můžu jezdit s analog plynem a zatáčením, koukat do stran, používat manuál. Ve hře z roku 2002. Bez nutnosti něco řešit. Nadčasovka! :) Poprvé v životě si Mafii zahraju s analog řízením.
Roky tvrdím, že Mafia má nejlepší jízdní model ze všech her, které jsem hrál, a teď konečně vím proč. Je to od Vávry a je to dlouhý:

V rámci přípravy na zítřejší stream jsem si dnes vzpomněl na 18 let staré heslo k raru, kde mám dokumenty z Mafie a koukal na předlohy aut do původní M1, když jsem si všiml, že Morello nejede v remaku v Silver Arrowu a dost mě to rozrušilo. Je tam to auto? Protože výběrem aut do M1 jsem strávil tehdy snad víc než měsíc a ty vozidla jsou skutečný perly (všechny založený na real vozech). Samozřejmě tam je pár obyčejných klasik jako Ford T a A, ale ty bonusový rychlý auta, na těch jsem si dal záležet. Snažil jsem se v nich zachytit vývoj automobilovýho průmyslu a designu a co největší škálu co nejrůznějších vozidel, které bylo každé něčím unikátní.

Cord 810 bylo první US auto s náhonem na předek a vysouvacíma světlama. Pierce Silver Arrow byl přenádhernej futuristickej prototyp, kterýho se zachovaly tři kusy. V Auburnu Speedster jezdil Al Caponeho pomocník a je to kulervoucí žihadlo. Salieriho vezete na oběd monstrózním Cadillacem V16. Chrysler Airflow bylo první sériově vyráběné aerodynamické auto na světě a vznikl souběžně s Tatrou 77. Mercedes 500K je dnes jeden z nejdražších veteránů. No a o naprosto neuvěřitelném Cadillac V16 Hartmann Cabrio je škoda mluvit. To je naprosté scifi. No a samozřejmě i Duesenberg a jeho chromované svody z motoru...

Auta, jejichž fyziku tehdy programoval Václav Král, jsem nastavoval z velké části já a byla to naprosto mravenčí práce. Jednak bylo v raných dobách internetu velice obtížné sehnat jejich parametry - jsem tedy rád, že stránka, ze které jsem to tuším tenkrát tahal (supercars.net) stále existuje.

No a naše nastavování bylo mnohem složitější, než si leckdo asi myslí. Každé auto mělo desítky parametrů. K výslednému chování, rychlosti a zrychlení, jsem se nedostával tak, že bych zadal výkon, zrychlení a maximálku, ale že jsem opravdu nastavoval motor a převodovku, váhy, spotřeby, velikosti kol, převodových poměrů jednotlivých stupňů a následně ve speciálním levelu testoval se stopkami v ruce, jaké má auto zrychlení, jak rychle brzdí, jak zatáčí atd.

Vyvinuli jsme i simulaci různých povrchů, což si můžete v M1 ověřit a doposud jsem to ve stejné míře a stejně dobře udělané neviděl snad v žádné hře včetně závodních. Každý materiál má nastavenou "hrbolatost", tedy jak moc je na něm děr a šutrů, jak jsou hluboké a vysoké, jak časté a jak pravidelné. Kola pak po něm skáčou i když polygonu jsou v reálu rovné. A to skákání ma opravdu vliv na fyziku, není to jen estetický efekt jako dnes. Každý terén má samozřejmě i naprosto jiný valivý odpor, takže když vjedete na kolejiště, začne to fakt házet, když na dlažky, tak to drncá a hůř jede a když do kačírku, tak samozřejmě dojde k masivnímu zpomalení.

Srovnání fyziky v M1 a v remaku (minimálně tak jak je to nastavené) nedopadá pro remake moc dobře. Auta se tam chovají jak sáňky. Zkuste si ve větší rychlosti na rovince zakličkovat v M1 a okamžitě dostanete hodiny (což je správně) v DE jedete jako na kolejích a nedostanete nic ani na nejtěžší nastavení. Za mě osobně (a to jsem M1 hrál snad po 10ti letech a moc jsem nečekal), jsou honičky v originálu MNOHEM zábavnější a lepší.
Ta hudba tam v podstatě je, respektive její soubory, aby se nezasahovalo do kódu, ale je to ztišené, takže ty soubory v podstatě hrajou, ale přehrávají ticho. Proto jen stačí, když se vezme celá původní složka hudby a nahradí se tím :)
@Dunemaster (19.09.2020 09:58): Hlavně si dej bacha, ať neztratíš několik hodin jako nedávno já. Aktualizoval jsem si to, dle návodu v diskuzi na Steamu a na začátku mi hudba skutečně jela, ale v misi Molotov párty najednou ne. Lekl jsem se, že se to na Steamu celé nějak samo zaktualizovalo a hudba se smazala, tak jsem to tam začal nahrávat znova (i z jiných zdrojů). No a po těch pár hodinách jsem zjistil, že v této misi normálně hudba ve městě nehraje a od Běžné rutiny hudba normálně jela.
Když už jsme u toho zvuku, stalo se vám někdy, že ženská na ulic mluvila jako chlap? „Mám ženu a… Hovado!“ :D
@KRoman47 (26.07.2020 15:07): Tak to slyším podruhé v životě, narazila jsem na to poměrně nedávno, v jedné dobové recenzi, kde to kritizovali a tuším, že to brali jako nedostatek hry, který se objevuje u všech, ale možná se teď mýlím. Zítra to schválně najdu, ale jinak nikoho s tímto problémem neznám, od té doby mě to ale zajímá a docela ráda bych to slyšela v praxi.
Tak jsem si při sledování remaku vzpomněl na dobu, kdy jsem hrál jedničku v době vydání na svým prvním PC a trápil mě zvláštní problém se zvukem, kdy během jízdy městem všechny okolní NPC mluvily zrychleně, takže takovým vysokým hláskem, a také zvuk střelby zněl jinak, než měl. Poměrně srandovní chyba, když na člověka NPC pokřikovaly těmi svými héliovými hlásky. Nezažil tento problém ještě někdo, nebo jsem byl jediný?