Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Spolu s Unrealom proto-FPS súčasnej podoby žánra. Príbeh typu "experiment gone wrong" tu xkrát bol a ešte xkrát bude, v tomto prípade sa, ale našťastie jedná len o účinnú kulisu a zdôvodnenie toho obrovského množstva príjemných skriptov a rôznorodých nepriateľov.

Koridorová šeď laboratórneho komplexu je popretkávaná rôznymi inými, s príbehom nesúvisiacimi, menšími vynálezmi a pokusmi, ktoré sú tam občas pre sprestrenie a občas pre nejaký hádankový postup ďalej. Hádanky nie sú nijak ťažké, väčšinou je to otázka pár tlačítok/skokov/prisunutých debien, ale ako spestrenie od inak záživnej akcie (hlavne prestrelky s armádou sú fajn). S tým súvisí aj príjemný fakt, že v podstate každá zbraň nájde v hre svoje využitie a to nielen pre šetrenie nábojov tej lepšej.

Spolu so skriptami, ktoré mnohokrát pridajú na atmosfére (prvé stretnutie s barnaclami, gigantické "chápadielka") a aj na frenetickosti (nezažil som dovtedy fps, kde by to krytie, prebiehanie a preskupovanie sa nepriateľov vytváralo taký ucelený zážitok a hráč necítil, že len strieľa a ide dopredu ako rambo), je hra, paradoxne na svoje laboratórne zasadenie, pomerne pestrá, či už v počte nepriateľov alebo lokácii (i keď exteriéry pôsobia graficky o kúsok horšie). Aj úvodná cesta do komplexu mala svoje čaro. Zvuky sa taktiež veľmi vydarili, nejakú skutočnú hudbu by tu človek hľadal ťažko, ale do takejto hry by pravdupovediac ani nesedela. Takže tu máme skôr kopec strojového "hummingu" (nenapadá ma práve dobrý slovenský ekvivalent toho slova) a najmä po čase notoricky známych zvukov osadenstva. Jeden nepríjemne klokotavý zvuk a človek už vedel, že mu niečo skáče na hlavu...

Za mínusy by som považoval jednak mlčanie hlavnej postavy (i keď tu tak nebije do očí/do uší ako v HL 2) a zároveň záverečnú pasáž hry, ktorá mala asi pôsobiť ako spestrenie, ale pôsobí skôr ako päsť na oko.

Tak či tak je práve Half-life jednou z hier, ktoré starnú len po technickej stránke (pred dvoma rokmi som si dal HL znova a stále to bolo výborné) a väčšina súčastných FPS vychádza stále z toho istého konceptu, takže prečo si nezahrať aj túto klasiku?

P.S. Multiplayer: mapa Crossfire, gauss a bazuka = zábava na dlhé hodiny. :)

Pro: atmosféra, akcia, skripty, zbrane & nepriatelia

Proti: záverečná pasáž hry, Gordon Muteman

+31
  • PC 50
Half-Life. Legenda. Klasika. Kult.

A také velké haló v médiích, často označované za revoluční titul na poli stříleček s příběhem. A do jisté míry po právu, ač jistě HL nebyl v tomto první a ani nejlepší (Jurassic Park: Trespasser), tak dokázal čistokrevným FPS přidat i další rozměr naléhavého příběhu plného interaktivního prostředí a živého světa uzavřené laboratoře.

Technické zpracování je na pomyslném vrcholu tehdejších možností, ač určitá sterilita prostředí je znatelná. Zajímavostí je také celá řada interaktivních prvků (možnost vypnutí světla a následná reakce obyvatel komplexe Black Mesa na nově vzniklý problém, či System Shockem inspirované smrti vědců bez možnosti zvrátit průběh jejich osudu). Běžnou střílečku ozvláštňují, či spíše hratelnostně strhávají, arkádové prvky - manipulace s bedny a skákání po nich, šplhání, přeskoky do šachet trvající celou věčnost... a to vše v enginu, kde nejsou vidět končetiny a samotný skok často záleží na štěstí. Po dvacátem pokusu dostat se na vyvýšené místo budete autory z Valve proklínat a přát jim ještě více kilogramů.

V témže roce vydané tituly jako Jurassic Park: Trespasser či pozdější slovenský Chaser mě zabavily mnohem více. O srovnání s Doom II: Hell on Earth nebo Blood, aneb jak má vypadat akce a ne něco mezi, se raději zmiňovat nebudu. Finální verdikt v mém případě je negativní, zvláště kvůli až legendárnímu status, jenž ani zdaleka nekoreluje se samotnou kvalitou hry.

Pro: modifikovatelnost

Proti: design, hratelnost, arkádové prvky, absence (výraznější) hudby...

-5 +29 −34
  • PC 100
Half-Life...pojem, který jsem ohodnotil 100%. Zaslouží? Nezaslouží si to? Ve zkratce je Half-Life hrou, která udala směr, vyšly na ni stovky modifikací, díky nimž hra žije i dnes (12 let po vydání). Tehdá ohromila nejen grafikou, ale kompletně novátorskými herními principy, které do té doby nebyli k vidění v žádné jiné hře. Nejen díky tomu se Half-Life skvěle hraje i dnes, protože se jedná vlastně stále o "moderní hru".

Pro: unikátní pojetí hratelnosti, které udalo směr

Proti: možná poslední pasáž byla trochu až moc ujetá...jo a useknutý konec, ale to už k HL patří:D

+4 +7 −3
  • PC 90
Víte, dlouhá léta jsem si myslel, že jsem hráč akčních her, kterého už žádná nemůže překvapit. Na starší hry moc nejsem, ne že by to bylo kvůli grafice, ale prostě v nich nevidím (neviděl jsem) nic extra. Half-Life 2 a jeho episody mě v celku nikterak nevytrhly, zkrátka jsem je bral jako klasickou střílečku. Potom všem mě to začlo nějak přitahovat k prvními dílu, jednoduše proto, že jsem chtěl vědět, jak to s tou legendární hrou, kterou jsem několikrát odložil k ledu, jako rozehranou. Nyní s čerstvými dojmy po dohrání mohu říct, že jsem byl hlupák, strašný hlupák.

S odstupem času (těch 12 let od vydání) je hratelnost stále na pomyslném vrcholu zábavy. Už dlouho jsem si takhle neužil hru, neustálé řešení logických hádanek, hledání dalšího postupu, nebo řešení, že jste bez nábojů popř. skoro bez života. Jóó, už dlouho jsem si hru neužil tolik jako právě Half-Life. Zkrátka jsem uchvácen a nyní jsem konečně prozřel - chápu, že Half-Life nastavil laťku, kterou se spoustu let vývojáři inspirovali. Bohužel v dnešní době je už takových her minimum a nezbývá, než se vracet k legendám, kterém nám i v současné době a za slušný peníz poskytnou zábavu hodnou máločemu.

Chválit bych dokázal ještě hodně dlouho, ale to by to byl pravděpodobně nejdelší komentář, radši zůstanu při zemi. Už mám nainstalovaný Half-Life: Opposing Force a těším se, jak malé děcko na Vánoce!

Pro: logické hádanky, s přibývajícími roky hra nestárne, akční hra, jak má být, efekty, délka kampaně, počet zbraní, které si nelze nezamilovat,

Proti: něco ano, ale nevím co :-/

+20 +21 −1
  • PC 90
Half-Life je velká hra, tak velká, že se o ní mluví, neustále. Už zbejvá jen chvíle, kdy padne poslední slovo nad otázkou, kdo bude hrát Freemana ve filmové adaptaci. Jinak bych se divil, kdyby samotní tvůrci tak geniální hry by pojem Half-Life nedokázali využít na sto procent. Half-Life je pro mě do dnešní doby jednou z nezapomenutelných her. Pamatuju si ten naprosto přirozenej pocit, kdy vjíždíte do laboratoří a absolutně nečekáte, co se v dalších chvílích stane. Já když jsem Half-Life hrál ze začátku, jsem vůbec nevěděl, co výsledný vstup do hry znamená a při první akční scéně jsem si myslel, že jsem umřel a pořád jsem hru načítal, dokud jsem nepochopil, že to je podstata příběhu. A v této hře to nebylo naposled. Half-Life mi totiž představil jak vypad interaktivní film v plné polní. Ukázal mi neuvěřitelné, představil mi nemožné a já si ten naprosto triviální příběh s dokonalým průběhem absolutně užíval. Samozřejmě včetně tehdá neskutečné grafice, kterou hra oplývala. Přesto bych ale samotné hře pár věcí vytknul. Například fakt, že koncem to trošku posrali a taky skutečností, že datadistk Opposing Force byl po všech stránkách o chlup lepší. Jinak Valve...klobouk dolů.

Pro: Interaktivní film, různorodost misí v rámci průběhu celé hry, grafika,

Proti: mimozemská planeta, konec, fakt, že datadisk Opposing Force je lepší

+8 +12 −4
  • PC 85
Half Life je zaslouženě jedna z nejlepších her minulosti a také přítomnosti. Je to hra od slavné firmy Valve která touto hrou udělala mistrovský pokrok v éře počítačových her. Na rok 1998 má hra úžasnou pokrokovou grafiku a hratelnost ale i příběh je mistrovsky vymyšlen. Akorát mě párkrát ve hře zklamal nízký stereotyp a nad koncem Half Life vývojářská společnost Valve mohla trošku víc zapracovat. Jinak je to má nejlepší hra do roku 2003

Pro: Atmosféra, hratelnost, na tu dobu skvělá grafika, zbraně, příběh

Proti: někdy stereotyp, konec hry mohl být vymyšlen lépe

-12 +8 −20
  • PC 100
Legendární hra, dokonalá hra, nejlepší akční hra, těmihle slovi by se dal charakterizovat dle mého nejlepší kousek od vývojářské společnosti Valve.

Tahle hra ve své době byla opravdu revoluční, díky své úchvatné grafice, parádní hratelností, a dokonalím level designem. Ano Half-Life je přeci jen koridor, ale tak skvěle udělaný, že si toho 99% hráčů ani nevšimne.

Tahle hra si mě získala hlavně díky svojí nesmrtelné atmosféře, vynikajícími boss-battly, opravdu špičkovím arzenálem a dokonale vymyšlenému příběhu. Navíc ve hře najdete všelijaké puzzli které sice nejsou nijak obtížné, ale dokonale obohatí hratelnost.

Pro: Atmosféra, arzenál, grafika, příběh, AI (sice skripty, ale vojáci se chovali velice inteligentně), bossové, první část hry (cesta vlakem, první ''seznámení s páčidlem'')

Proti: Slabý konec

+9 +15 −6
  • PC 95
Tak se mi to přeci jen povedlo a hru jsem právě před pár minutkama úspěšně přejel. Nechci psát příliš dlouhý komentář, protože bych se jen víceméně opakoval od kolegů, kteří zde uveřejnili své poznatky předemnou. Proto jen heslovitě (snad) ...

Úvod do hry a první minuty po katastrofě jsou úžasné, akorát možná ta projížďka ve vagónu z úplného začátku se zbytečně protahovala. Pak si hra drží prakticky po celou dobu hraní stejnou lajnu, až na závěrečnou pasáž, která mě hodně frustrovala a musím se přiklonit k většině, že je to opravdu nejslabší část z celé hry.

Nepřátelé jsou vesměs originální a sem tam se může stát, že vás dokonce nemile překvapí nějakým nepředvidatelným útokem.

Zbraňový arsenál je neméně bohatý a každý si najde tu svou parketu. Mě osobně nejvíce vyhovovala brokovnice, pro svou 100% efektivitu na střelbu z blízka, kterou jsem se snažil praktikovat co nejčastěji.

Dalším zajímavým prvkem jsou puzzle pasáže, které sice nejsou vesměs nikterak obtížné, ale alespoň si odpočinete na chvíli od tupého zabíjení a když je to navíc obohaceno pěkným scriptem, proč né...

Multiplayeru jsem se nahrál taktéž až až a pokud se nechytáte příliš v ultra rychlostním Quaku nebo Unrealu, tady by to mohl být váš šálek čaje. Náhodou jsem mrknul, jak si stojí servery dnes a jsem překvapen nejen tím, že jich je dost včetně hrajicích hráčů, ale přibyly i jiné herní módy než klasický DM a TDM.

Na závěr si dovolím odkázat na můj LET'S PLAY ( http://www.youtube.com/user/TheVyrida ) k této hře, který se mi vešel na 44 části.

Pro: Originální vyprávění příběhu, 2 konce, zajimavý level design, bohatá nabídka zbraní, kompromis mezi puzzly a akcí, atmosféra, mód komunita, multiplayer

Proti: Záverečná pasáž byla z mého pohledu místy nepřehledná a z neustáleho bloudění či umírání se dostavovala frustrace.

+35
  • PC 100
Opět sem ji dohrál (včera cca po 8 letech). Velmi pěkný příběh, který dokreslují překrásné interiery. Atmosféra v první části hry je úžasná, komplex plný cizích tvorů z Xenu a pár přeživších vědců a vojáků, kteří přišli zahladit stopy, a to včetné vás.

Jste na to prostě sám a procházíte ohromný komplex, v kterém panuje ponuré prostředí. Většinu času procházíte lokace s napětím, které doprovázejí padající kapky vody, nebo monotóní hluk běžícího stroje anebo vzdálený křik čehosi neznámého, údery kladivem někde v povzdálí, prolézáte kanály, větracími šachtami a věřte je tam tma..., na pozadí vše podkresluje sugestivní hudební doprovod, ale pozor... pár kroků vpřed a s velkým úlekem musíte ustoupit, protože padá na vás strop... a s ním i potvory a rovnou na váš obličej... Ano takový je Half life v začátcích ...

... a to v kampaních (lokacích) jakou jsou Anomalous Materials, Unforesen Consequences, We've go hostiles, Blast pit (můj favorit) a neméně skvělá lokace Office complex. Ano tady jsem se bál, tady jsou prožíval roli hrdiny Freemena naplno.

Power up a On rail kampaně jsou spíše oddychové, dále přichází kampaň Apprehension, která patří právě k tím silným místům.

Poté nasleduje kampaň, která mi do HL moc nepasuje Ressidue processing - cvicena opice hadr, ano zde budete prověřen, jak umíte s Freemanem skákat a držet balanc. Dále přichází bitevní kampaně, které se odehrávaji i v exterierech, v kterých se utkáte s vojáky (jsou velmi silni obvzlast, kdyz pracuji v tymu a maji granaty), konkrétnhě Forget About Freeman, Questinable ethics, Surface tension. Half life mě baví, když se bojím, anebo s napětím očekávám, co se bude po několika krocích dále dít a to mi opět dopřává další kampaň, kdy se vracíme zpět do interieru - užasná Lambda Core.

V tuto chvili pro mně hra bohužel skončila. Když jsem ji hrál poprvé, tak velkou měrou k tomu, že sem ji dohrál do konce bylo, to že mě tehdy bavila hra i jako střílečka. Nyni jsem se pouze ve vesmírné části nudil a dokonce sem se přistihl, jak se těším na Opposing Force.


Druhá polovina není tak silná. Má svá silná místa, ale už to není blok silného a trvalého napětí v kterém mě dozajista sada výše uvedených kampaní dokázala udržet a nabudit dokonalou atmosféru.

Takže, hra je to úžasná a srdcová záležitost, nemohu být objektivní. I po tolika letech mě baví intro v Black Mesa Inbound, zabavíla mě na několik dnů/nocí hlavně první půlka, tu jsem si opravdu užíval. A věřte, že /GOD jsem dal až ve vesmirných kampaních, kde jsem se tentokrát velmi nudil.

Pro: Příběh, Interiéry, Postavy, Nepřátelé (např. vojáci s granáty), Úkoly (jednoznačně vedou Blast Pit a Lamba Core), hudba, atmosféra

Proti: Slabší kampaně Power up, On rail, Residue processing. Vesmírná kampaň moc nebaví

+47
  • PC 95
Klasika. Moje zkušenost s Half-Lifem byla sice trochu krkolomná (nejdříve mi hra vůbec nešla, pak permanetně padala, navíc 1. dohrání bylo bez zvuku..Měl jsem totiž v opravě své repro).

A přesto mě hra bez problému udržela. Ty momenty byly nezapomenutelné, živě si vzpomínám na první spuštění a jízdu vlakem na všudepřítomné vědce a ostrahu..Byl to milník a vzpomínám na něj v nejlepším.

Half-Life 2 je jako film typu Matrix 2. Je to skvělá jízda, zábava a kvalita od počátku do konce, ale geniality a puncu vyjímečnosti prvního dílu dle mě nedosahuje ani omylem.

Half-life ve mě navždy zůstane jako legenda co přepsala dějiny v obyčejném do té doby nezáživném skriptování a přinesla opravdovou revoluci v herní zábavě..Sice jí nepovažuji za nejlepší nebo svou srdcovou, ale uznávám, že Valve se s tímto zapsali zlatým písmem do historie her obecně a na pořád.

Pro: zřejmě vše

Proti: nic podstatnějšího

+24 +25 −1
  • PC 100
Já k této FPS musím říct jediné, geniální. Po všech těch fpskách přišla hra, která měla začatek(hlavně intro jak z filmu) i konec. Skvělou hratelnost i příběh. Hutnou atmosféru. Pěknou grafiku a fajn zvuky. Někdy sice trochu obtížné, ale nic co by se nedalo zvládnout. Plus pokud ji máte i s datadisky můžete to zkusit i z jiného pohledu(ochranky, voják). Vyvážení nepřátelé. Přiměřená délka hry zaručuje přiměřenou hratelnost.

Pro: příběh, páčidlo, grafika, zvuky, hratelnost, atmosféra

Proti: občas obtížnost

+30 +32 −2
  • PC 75
Tak sem si dal tuhle slavnou střílečku Half-Life a i přes to, že jsem se mírně nudil velkou část hry, dohrál jsem ji. Tahle hra už je dost stará a tak staré kousky už mně po celou dobu hraní prostě nezabaví. Hra krásně utekla, protože jsem se moc nezadrhával a nebloudil jsem moc dlouho, takže jsem šel stále vstříc až do konce hry.

Pokud vím, ve hře se nemusí sbírat žádné (do sbírky přidávané) bonusové blbůstky, tím pádem jsem se tímhle sbíráním nezdržoval. Strašidelnější atmosféra je dobře zvládnutá, škoda že se vyskytuje jen hlavně ze začátku, který mně hodně bavil, všechno se hroutilo, vybuchovalo atd. Jenže hra se z hororu vyklube v tradiční FPS a upadne do stereotypu. Ale naštěstí se to i přesto příjemně hraje.
Co se týče grafiky, neměl jsem s ní problém i když čas už se na ní hold podepsal, ale já to respektuju. A taky prostředí (hlavně vnitřky budov) se opakovalo, ze začátku mi to ale nevadilo.

Half-Life je určitě dobrá hra a chápu to vysoké hodnocení, jenže já jsem ji hrál až v dnešní době. A ty staré skvosty mně už tolik nenadchnou.

Pro: Začátek hry, hratelnost, ze začátku strašidelná atmosféra, povedené skripty.

Proti: Prostředí, hra začne upadat do stereotypu.

+16 +19 −3
  • PC 95
Tuhle hru přinesl domů táta...říkal jsem si "ježiš, nějaká debilní střílečka"...pak ji začal hrát...a já seděl pořád u něj a díval jsem se na něj...tak mě to vtáhlo...všechny ty šachty a ventilaci a veliké prostory s ozvěnou...atmosféra k nezaplacení.

Když na něj naběhli vojáci, lekl jsem se...a začal jsem hru hrát taky. Vojáci jsou naprosto úžasní. A mají výbornou mušku co se týče házení granátů :-D

Rozhodně mezník v pc hrách a je obrovská škoda, že dvojku tak strašně podělali.

Pro: příběh je vyprávěn, že se prostě děje...žádné intro, žádné animačky, nic ; možnost volby (jedna)

Proti: Xen, bezesporu nejdebilnější lokace

+15 +17 −2
  • PC 95
K této hře jsem se kdysi dávno dostal jako slepý k houslím, a s kámošem jsme vlastně ani nevěděli o co se jedná. Na začátku jel dlouho nějaký vlak ( hlavně jsme to tehdy ani neuměli moc ovládat jelikož jsme byli zvyklí na šipky a najednou WASD + myška :-D )no ale přece jsme to začali hrát, a najednou jsme pochopili co před sebou máme. Dodnes to je pro mě asi nejlepší střílečka jakou jsem hrál (člověk si ani nedokázal představit jaký to byl pro mě skok, když z Quake 1 jsem skočil do kolotoče jménem Half-life),velice se mi líbilo prostředí a interaktivita. Tvůrcům se povedlo prostředí komplexně, často se měnilo (laboratoře, vláček-kolejáček a nebo skalní stěna) a pořád na nás čekalo něco nového. Možná jsem byl blázen, ale já tu hru dohrál asi 18krát, i když jsem jí už znal jako svoje boty.
Hold Half-life se mi dostal pod kůži, hrál jsem i datadisky a módy, ale prostě prvotní HL byl dle mého názoru nejlepší. Chlapcům z Valve děkuji za tento herní zážitek a to prosím říkám já, který už dávno hry nehraje, ale rád si na některé tituly vzpomenu.

Pro: Hratelnost, prostředí, grafika, interaktivita, nepřátelé, zábava jak v singlu tak v multiplayeru, no a občasné herní hádanky

Proti: jedná jediná část se mi fakt nelíbila a to byla taková ta fabrika, kde se jezdilo na těch pásech........

+14 +15 −1
  • PC 100
Fakt nejlepší hra jaká kdy byla vytvořena!!!!!!!! Vidím že pro 90% lidí je HL nejlepší hra. Hru sem hrál v rocích 2003-2008 a nejlepší bylo prvních 5 levelů! To byly časy když sem zjistil že je ve hře baterka, že se menuju freeman! V office complex jak se na vás podívá g-man přes sklo dveří tak sem se divil kdo to je a že se na mě tak dívá. Jednou když sem to hrál tak sem po g-manovi střílel a pak sem se díval přes ty dveře a g-man tam nebyl!! Tak se dostal strach že sem ho zastřelil a nepůjde mi to dohrát :-D!! Fakt sem si to užil hlavně proto že sem to doma neměl a pařil na školních počítačích!!

Pro: atmosféra, i teď dobrá grafika, hratelnost

Proti: žádný proti nejsou

-21 +9 −30
  • PC 95
Half-Life. Jinými slovy jedna z nejpovedenějších FPS her vůbec. Musím se přiznat, že mi trvalo dlouhou dobu se k této hře dostat. Stalo se tak začátkem roku 2007, kdy jsem začal hrát Counter-Strike a začal jsem se zajímat o původ této hry a jeho předchůdce, přičemž jsem narazil na HL, o který jsem se už tehdy zajímal. Všechno to ale začalo až nákupem Steamu i s touto hrou a musím říct, že jsem opravdu neprohloupil.

Opravdu jedna z nejpovedenějších singleplayerových her. Ponurá, napínavá atmosféra od začátku až do konce, spousta lekacích scén, dokonale propracované levely, skriptované scény ... Největším žážitkem je bezpochyb první "mise" v elektrickém vlaku, kterým projíždíte skrz některá místa v Black Mesa a do toho vám kecá průvodce. Jakmile dojedete na místo, už to jede. Rezonanční kaskáda a poté zběsilý útěk z prostor laboratoří do okolí, následně do podzemí, teleportace na Xen a oddělaní finálního bosse.

Dohrát hru mi trvalo téměř na minutu přesně 10 hodin. Po celých těchto 10 hodin jsem se nesmírně bavil a zároveň bál. Během hry jsem potkal několik osob, které mi chtěly pomoci i uškodit, nicméně každá z nich byla něčím zajímavá, tajemná. Ne jednou jsem musel řešit, jakým způsobem se dostanu tam a tam, jak zabiju toho, anž by mi ubral. Při hraní HL dostaly mé mozkové buňky zabrat více, než po vyčerpávajícím 8 hodinovém sezení ve škole. A ten smíšený pocit po hře, kdy jsem se pomalu bál jít na záchod, aby na mě náhodou neskočil headcrab, ten je nepopsatelný.

Half-Life, i přes své stáří, je rozhodně jedna z nejlepších her, které jsem kdy hrál a rád se k ní vracím. Nemohu opomenout ani zábavný multiplayer, což je vlastně rychlý (doslova) deathmatch, ale zabaví na nějakou dobu. Rozhodoval jsem se mezi 95% a 100% hodnocením, nakonec dávám 95% kvůli pár nedodělávkám, které zminovat nebudu, jelikož jsou nenápadné a nepřínosné pro nového hráče. Přsto - výborná hra!

Ti, kteří ještě nehráli, by to měli bleskurychle napravit. Nemohu jinak než doporučit!

Pro: příběh, propracovanost, délka, charaktery, nepřátelé ...

Proti: pár menších bugů, téměř nulová fyzika objektů

+27 +28 −1
  • PC 90
V době, kdy vyšlo první hratelné demo, jsme se s kamarádem předháněli, kdo první ho dotáhne do konce. Tak často jsem snad jiné demo dokola nehrál. Leč, když vyšla plná hrá, tak přišlo mírné ochlazení a už jsem neměl takovou chuť kopat mutantské emzáky do zadku, HL jsem dohrál jednou a víc jsem se k němu vracet nepotřeboval. Takže těch mých 90% má ode mě HL zejména díky svému demu.
-7 +6 −13
  • PC 100
Genialni hra, ktera me dalo by se rict dostala do sveta pocitacovych her. Dlouha, vyborne navrzena kampan u ktery jsem stravil nespocet hodin, naprosto brilantni nazvuceni, kdy nektere zvuky se staly az legendarni a jsou pouzivany v nespoctu modifikaci a vsude kde se jen da :-). Dej nenudil skoro az do konce ( skoda jen te kapitoly na Xenu, ktera byla asi nejslabsi s cele hry )....prestoze muj komentar neni nejakej megalomanskej myslim ze vystihuje aspon jedno - tohle je moje nejoblibenejsi FPS co sem prozatim hral a ani HL2 na tom nic nezmenil :-) Takze velky respekt

Pro: desing, grafika, hratelnost, AI nepřátel, zvuk

Proti: poslední kapitola na Xenu

+24 +27 −3
  • PC 90
Jedna z nejlepších FPS co jsem hrál, za zmínku stojí v první řadě zajímavé zbraně, nepřátelé, na FPS i celkem ucházející příběh (byť tedy není ve hře příliš vysvětlen a pořádně se rozjede až v pokračování). Občas při postupu hrou musí hráč i trochu zapojit mozek, čili to není jen obyčejná tupá řežba.
Hra se pyšní na tu dobu velmi kvalitním zvukovým doprovodem a grafickou stránkou (určitě potěší, že hra byla později předělána do source enginu, který mírně vylepšil některé efekty a přidal fyzikální model). Hře bych pouze vytknul závěrečnou část hry na xenu, který byl zpracován jaksi podivně.

Pro: zbraně,nepřátelé, technická stránka hry, příběh

Proti: závěrečná část hry

+22 +23 −1
  • PC 90
První hra k níž jsem si zahrál nějakou modifikaci. U těch jsem pak vydržel po několik let a nyní jsem jimi dost přesycený. Přestože jsem už pár měsíců žádnou modifikaci nehrál. Ale zpět k HL. Naposledy jsem jej hrál v Létě s Diamond packem a musím říct že mě i při opětovném hraní celkem bavil. Ovšem, hlavně díky vylepšené grafice a detailnějším zbraním. Neboť přiznejme si, enigne je už příliš zastaralý a i Source verze na tom není kdo ví jak dobře. Takže čím Half stále kraluje je jen hratelnost, těžící z dobře vystavěných a důvěrně známých prvků. Které ale v době jeho vydání byly nové, takže jen díky jim se hře dostalo takové pozornosti a mnoha oceněním. Osobně se těším na Black Mesa Source.

Pro: Zábava, hafo SP modifikací a páčidlo.

Proti: Možná jen trochu unavující první část a otravné skákání na Xenu.

+13 +15 −2