@AlieN (22.11.2025 17:12): Tak pokud by prodali těch brýlí par milionů, tak pár set dolarů na jednom kusu by si asi dovolit mohli, kdyby moc chtěli. Ale na dorovnání Questu by to asi ani tak nebylo no. Jenom úplně nesouhlasím s tím, že si nemůžou (teoreticky) dovolit (aspoň dočasně) prodávat hw bez zisku, když pak budou mít zisky ze Steamu.
Diskuze
@TombSpirit (22.11.2025 16:56): Ve srovnání se Zuckerbergem má Gabe úplné hovno, Meta nasypala do VR mnohem víc než je celá hodnota Valve. Takže samozřejmě, jak říkám - nemohou takhle házet peníze do kanálu, takže jejich VR bude dražší.
@TombSpirit (22.11.2025 16:56): Je fascinující, jak jsou všichni zblblí korporacema a vůbec si neuvědomují, dokonce ani Linus, že Valve vůbec nepotřebuje, aby ten hardware byl úspěšný...
@AlieN (22.11.2025 16:01): LOL, Valve / Gabe musí mít peněz že neví co s nima :D Samozřejmě ale není charita, nebudou zbytečně házet peníze do kanálu.
@Feidias (22.11.2025 15:41): Oficiální vyjádření je, že bude levnější, než Index.
@AlieN (22.11.2025 16:01): Valve nepálí na vývoji miliardy, když má jen sotva kolem 300 zaměstnanců.
@AlieN (22.11.2025 16:01): Valve nepálí na vývoji miliardy, když má jen sotva kolem 300 zaměstnanců.
@Gordon (22.11.2025 14:48): No skoro stál. A za polovinu se prodává Meta quest 3, jehož cenu nedorovnají ani omylem, Valve si nemůže dovolit pálit na R&D miliardy a prodávat hardware bez zisku jako to dělá Zuck.
@Gordon (22.11.2025 14:48): ok. Četl jsem tohle. Třeba fakt překvapí. Bylo by super kdybychom konečně dostali "masové" VR. Jako ten headset vypadá dobře!
@Feidias (22.11.2025 13:11): Valve Index nestál 30k...
@Gordon (22.11.2025 12:50): jj, ale zaslechl jsem částku okolo 30k, což já bych si představoval VR za zhruba polovinu. Takové peníze dají jen opravdoví nadšenci.
@Feidias (22.11.2025 08:21): Bude levnější než Valve Index
@Vodny (21.11.2025 21:08): to vr vypadá hodně dobře. Konečně by to mohli udělat pořádně a za rozumnou cenu, ale koukal jsem, že hlavně to vr asi nebude levné. Čekám na to už asi 20 let:).
Steam machine + Steam Frame - mně to dává smysl, že je to launch s HL3 a poběží to na enginu HL: Alyx. Vyzkoušené to mají. Alyx byl docela hit, tak proč nevydat plnohodnotného nástupce.
@Ross (19.11.2025 09:59): Steam machine je jehce podprůměrné PC, není co spárovávat.
No byl by dobrý krok to spárovat s novým Steam Machine.
Dnes, nebo nikdy.
@Gordon (13.11.2025 12:22): Letos tomu nevěřím.
@Paul (13.11.2025 11:56): Steam Machine působí jako Xbox Series X přepůlený horizontálně ve dví. Ne, že by potřebovalo Valve nějaký system seller, ale v této fázi už HL³ fanouškům vyloženě dluží, takže i kdyby jen čistě pro prestiž...
"3" pieces of Valve hardware announced...a week before Half-Life's Anniversary...every previous Valve hardware announcement has preceded an imminent game announcement.......
@MarezCZE (01.11.2025 18:38): Nakonec zjístíme, že to je RT verze HL. :-D
@AlieN (01.11.2025 17:00): To sice jo, ale ty spekulace jsou posledni dobou dost časté, a dost konkretni, například White Sands, HLX, hlas Gmana, hratelný HL 3 od začátku do konce, nyní toto.
Je toho fakt hodně za poslední dobu. Dříve to byli je obecne spekulace. Na hl se delá/nedelá. Vyjde tehy a tehdy, nikdy nevyjde apd.
Je toho fakt hodně za poslední dobu. Dříve to byli je obecne spekulace. Na hl se delá/nedelá. Vyjde tehy a tehdy, nikdy nevyjde apd.
I wont to believe :)
@MarezCZE (01.11.2025 16:37): Zaznamenal jsem také, ale už mě to upřímně nechavá chladným, dokud neuvidím opravdový trailer. :-D
@MarezCZE (01.11.2025 16:37): Tak dobrý, spekulace o HL3 máme za tento půlrok odškrtnuté, nashle za dalšího půl roku :)
To je furt dokola tohle, už 18 let od vydání Episode two. S takovou budou na vydání mytického HL3 za chvíli dělat lidi kteří během vydání dvojky ještě nebyli na světě :D
To je furt dokola tohle, už 18 let od vydání Episode two. S takovou budou na vydání mytického HL3 za chvíli dělat lidi kteří během vydání dvojky ještě nebyli na světě :D
Opět se roji spekulace, že snad má Valve pripravovat trailer k hotovému HL3, ale je kladen důraz na to, že se nejedá o leak, ale o čiré spekulace jistého insidera.
Ta intenzita techto informací se nejak stupnuje.
Tak mi už fakt neříkejte, že se nic nechystá. :)
Ta intenzita techto informací se nejak stupnuje.
Tak mi už fakt neříkejte, že se nic nechystá. :)
Dal jsem si do hry tento mod a kousek odehrál. Spolu s tímto je to super. Verze hry steam_legacy.
Hra mě baví. Jde v podstatě o simulaci. Polovinu hry hráč stráví v nějakých řízených přístrojích, v nichž jede, střílí, překládá a jinak využívá fyziku hry. A často řeší, jak pokračovat dál, když už cesta normálně nevede. A ta zelená stébla trávy jsou super. Jen mi Steam nezobrazuje odehrané hodiny ve hře. U starší a modifikované hry neumí přičíst nově strávený čas u hry.
Překonávání konstrukce mostu a uhýbání vlaku bylo fajn.
Variabilita průchodu hrou i herní mechaniky jsou vysoké, ale sráží to četné souboje se vznášedly. Kolikrát není známo, kde jsou rakety k doplnění. U těch brouků na mě jdou dva najednou. V části s majákem jsem se musel několik kilometrů pěšky vracet, abych si doplnil zdraví.
Nova Prospekt a vězení docela výzva. Královna k dobru. Z dobré pozice, kde mě nic neomezovalo, šlo v klidu útočit. Rozestavěné střílny a nabíhající vojáci Combine. To už bylo horší. Sem a tam jsem pobíhal a střílel je brokárnou. Objevila se Alyx. Pasáž s teleportací jinam, dorážení houfu nepřátel. Shledání s pejskem. A v ulicích města s parťáky z odboje.
Další spousta pasáží. Zničené ulice, doprovázení kolegů. Zatarasené vstupy u silových polí. Používání bedniček se zásobami, abych přelezl zábradlí na schodech. Přeskakování po různých objektech, čímž se vyhnu nástrahám dole. Enormní různorodost provedení a svoboda konání. Mnoho násobné střílení do vznášedel, až dosáhnu několika Striderů, které se snažím pracně zneškodnit. A opět se sestupuji do podzemí...
Hra mě baví. Jde v podstatě o simulaci. Polovinu hry hráč stráví v nějakých řízených přístrojích, v nichž jede, střílí, překládá a jinak využívá fyziku hry. A často řeší, jak pokračovat dál, když už cesta normálně nevede. A ta zelená stébla trávy jsou super. Jen mi Steam nezobrazuje odehrané hodiny ve hře. U starší a modifikované hry neumí přičíst nově strávený čas u hry.
Překonávání konstrukce mostu a uhýbání vlaku bylo fajn.
Variabilita průchodu hrou i herní mechaniky jsou vysoké, ale sráží to četné souboje se vznášedly. Kolikrát není známo, kde jsou rakety k doplnění. U těch brouků na mě jdou dva najednou. V části s majákem jsem se musel několik kilometrů pěšky vracet, abych si doplnil zdraví.
Nova Prospekt a vězení docela výzva. Královna k dobru. Z dobré pozice, kde mě nic neomezovalo, šlo v klidu útočit. Rozestavěné střílny a nabíhající vojáci Combine. To už bylo horší. Sem a tam jsem pobíhal a střílel je brokárnou. Objevila se Alyx. Pasáž s teleportací jinam, dorážení houfu nepřátel. Shledání s pejskem. A v ulicích města s parťáky z odboje.
Další spousta pasáží. Zničené ulice, doprovázení kolegů. Zatarasené vstupy u silových polí. Používání bedniček se zásobami, abych přelezl zábradlí na schodech. Přeskakování po různých objektech, čímž se vyhnu nástrahám dole. Enormní různorodost provedení a svoboda konání. Mnoho násobné střílení do vznášedel, až dosáhnu několika Striderů, které se snažím pracně zneškodnit. A opět se sestupuji do podzemí...
@Ross (11.06.2025 18:24): tak já si to za tebe zahraji. Zanedlouho budu mít nové PC, nebo min. jeho část(-i), a tak čím jiným to oslavit, než 20 let starou hrou, že? Proto přece kupujeme nové počítače. :)
@Ross (12.06.2025 19:24): já to mám na telefonu na iphonu na pc to nepíšu moc...něco vymyslím, díky
@Nix (12.06.2025 16:14): doporučuji používat kontrolu gramatiky. Někdy celý text kopíruji i do Worldu. Ten mi ukáže i chybné interpunkce.
@SavageCZ (12.06.2025 16:03): díky :D :-) aspoň je tu nějaký češtinář, já už dávno nejsem... :D
@Nix (komentář): oprav si prosím slovo vyhíbal/vyhýbal
Já si ho užil ve Vampire: Bloodlines. Takže když jsem někdy před půl rokem poprvé hrál Half-Life 2, bylo to pro mě "jé, ono to vypadá a hraje se jako Bloodlines". Jinak se starými hrami problém nemám, ale holt až na pár výjimek asi nejsem na střílečky, a zdá se, že tohle jednou z výjimek nebude.
@Garret (12.06.2025 09:27): já jsem si Source engine užil v Counter-Strike: Source.Takže vím o čem píšeš :)
@Garret (12.06.2025 09:27): To nikdo nemá ani teď.
@Garret (12.06.2025 09:27): Tá imerzia a atmosféra bola nielen v dobe vydania neskutočná. Mňa bavil aj "lore" a veľmi funkčný dizajn hry. Nič tam nebolo "random". Všetko bolo buď vyslovene orientované na nejaký gameplay element (puzzles, gravity gun, cool akčná pasáž) alebo na budovanie atmosféry a posúvanie príbehu. A aj veľmi dobre zvládnutý pacing hry, kde tieto veci hra striedala.
Ja viem, že som biased, ale hral som to naposledy aj s epizódami v 2020 a stále mi to prišlo veľmi hrateľné a vôbec som nemal pocit, že by to zostarlo hrateľnostne či podaním.
Ja viem, že som biased, ale hral som to naposledy aj s epizódami v 2020 a stále mi to prišlo veľmi hrateľné a vôbec som nemal pocit, že by to zostarlo hrateľnostne či podaním.
@Ross (11.06.2025 18:34): to není o hypu, mě dvojka ve druhé půlce taky moc nebavila ani tehdy. vy už dneska prostě nedokážete ocenit, že tenkrát jste mohli vzít židli a prohodit ji voknem. to nikdo neměl.
Každopádně ten Ravenholm v RTX jsem si užil. Až to bude celý a vyladěný,,,
@Ross (11.06.2025 18:24): Taky jsem to rozehrál a nedokázal, protože mě to nebavilo. Jakože ok, ale tak dlouho jsem čekal na okamžik, kdy mě to opravdu chytne, až mě přestalo bavit čekat.
@Red (11.06.2025 18:27): Tam jsem taky momentálně :D Celé kanály jsem projel a pak jsem to nezapnul.
@Garret (11.06.2025 18:29): holt jsem přišel o ten hype, který hra měla před 20 lety. A hry kde sám chodím a střílím po všem mě už tolik nebaví. Takový GTA styl prostě. Sám proti všem.
@Garret (11.06.2025 18:29): holt jsem přišel o ten hype, který hra měla před 20 lety. A hry kde sám chodím a střílím po všem mě už tolik nebaví. Takový GTA styl prostě. Sám proti všem.
@Ross (11.06.2025 18:24): Zkus Death Stranding:)
Já to zkoušel tak před deseti lety, skončil jsem někde v těch kanálech se člunem.
Já to zkoušel tak před deseti lety, skončil jsem někde v těch kanálech se člunem.
@Red (11.06.2025 18:18): Nechceš si to zahrát i za mě? :D Nebaví mě to. Asi změním titul do výzvy.
Asi tomu dám druhou šanci kvůli herní výzvě, zkusím RTX verzi.
edit aha ony jsou jenom dvě lokace
edit aha ony jsou jenom dvě lokace
Tomu uvěřím, až tu hru uvidím ke koupi :D
Tak jsou toho už plná média, kdo věří v odhalení v létě a vydání v zimě? Za mě vydají rovnou při odhalení.
Jestli to je tedy pravda, ale spekulace se rojí jak vrány nad City 17.
Jestli to je tedy pravda, ale spekulace se rojí jak vrány nad City 17.
Transfotmer model podle mě spíš zlepšuje kvalitu než výkon. Ale taky tomu dám šanci.
Překvapivě teď dohravam Cyberpunk, kde jsem si kromě pathtracingu zapnul všechno a jede to 40-52. A jo vypadá to dobře. Když si vypnete fps counter, tak se to dá a vlastně to působí plynule zkrz VRR. Ono i hodně pomáhá, že člověk dal v 25fps dooma 3.
Překvapivě teď dohravam Cyberpunk, kde jsem si kromě pathtracingu zapnul všechno a jede to 40-52. A jo vypadá to dobře. Když si vypnete fps counter, tak se to dá a vlastně to působí plynule zkrz VRR. Ono i hodně pomáhá, že člověk dal v 25fps dooma 3.
@Bursoft (19.03.2025 11:10): Hmm, jsi mě navnadil. Možná to ještě zkusím. Pořád si říkám, že by to mělo jít nějak nastavit i na průměrnou grafickou kartu.
Já odehrál ten Ravenholm, je to hodně náročný ale podařilo se mi z toho vykřesat 60fps při slušný kvalitě obrazu a za mě super, ikdyž jako jo, tu luminescenci bych u nějakých zdrojů světla ubral, Ravenholm má být temnější. Jinak ale (až na tu náročnost) špičkovej remaster/remake, je strašně cool že je něco takovýho zdarma, je v tom vidět tuna práce.
@SimonEndt (19.03.2025 10:44): A používáš pro DLSS ten nový transformer model? Na DF to tam právě týpek přepínal a ten rozdíl v kvalitě byl fakt velkej.
Já koukal na gameplay videa a ne vše se mi na tom nasvícení líbí.
Jinak já to ani nestahoval. Bylo mi jasný že to s 3060ti smysl mít nebude. Navíc 80Gb na demo. Nechám to na nekdy v budoucnu stejně jako Portal RTX.
Jinak já to ani nestahoval. Bylo mi jasný že to s 3060ti smysl mít nebude. Navíc 80Gb na demo. Nechám to na nekdy v budoucnu stejně jako Portal RTX.
Stáhl jsem 80GB pro demo verzi HL2 RTX, nové drivery, pustil hru a jede mi to na 30-40 fps. DLSS tvoří artefakty a blur po celé obrazovce a působí to jak kdybych se díval na AI video v 360p. Zkoušel jsem si s tím trochu hrát a nenašel jsem optimální řešení. Mám teda jenom 3060, ale nečekal jsem tak špatné výsledky. Holt to chce alespoň 4070 kartu nebo doporučovanou 5k řadu.
@MCZ (17.03.2025 21:38): Tak tak. Když už nějaký mod na změnu gunplaye tak MMod. A před nějakou dobou vyšla i jeho varianta pro jedničku.
Opravdu jsem nevypíchnul jednu věc, už předtím jsem viděl ten trailer, který je hrozný celý. Nejvíce mě "baví", jak výstřel z kuše hráče doslova oslepí. Proti novým assetům samozřejmě nic nenamítám.
@AlieN (17.03.2025 00:16): O Cinematic Modu jsem samozřejmě slyšel, resp. viděl jsem pár kritických reviews a vlastně si myslím, že to byla větší zábava než mod samotný. Uvažuju, že jestli si někdy HL2 zase zahraju, bude to spíše s MModem, který by měl především zlepšovat gunplay.
@AlieN (17.03.2025 00:16): O Cinematic Modu jsem samozřejmě slyšel, resp. viděl jsem pár kritických reviews a vlastně si myslím, že to byla větší zábava než mod samotný. Uvažuju, že jestli si někdy HL2 zase zahraju, bude to spíše s MModem, který by měl především zlepšovat gunplay.
@AlieN (17.03.2025 00:16): Plně vymodelována. :) Context: Autor toho modu modelu Alyx vymodeloval i děložní hrdlo...