Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kristmeister (12.09.2015 21:10): Ja som sa už myšlienky na Half Life 3 viacmenej vzdal. Valve som mal kedysi veľmi rád, ale časom môj vzťah k nim začal upadať. To nie je len tým, že sa po cliffhangeri epizódy 2 vykašlali na ďalšie diely a riešia všetko možné len nie hry, ale aj tým, že to vôbec nijak nekomentujú a pľujú na vlastných fanúšikov. Už dávno mali tú značku posunúť nejakému kvalitnému štúdiu, keď sa k tomu nemajú...
ještě mám takovou příhodičku, kdy jsem na pláži mezi broukama utopil ten čtyřkolovej krám a šel po svejch, a když mě bez něj vrátnej nechtěl pustit dál, tak jsem ho v moři nemohl najít, brouci mi byli samostřejmně v patách, ve vodě hadi, poslední save na začátku v hale... no nakonec jsem ho vytáhl.
to silo bylo už vyplý, asi jsem tam dřív hodil granát čico. dole pod mostem jsem si to ale neuvjedomil. už jsem to dohrál, na pokračování to ale ted nevidím, dostavil se jako obvykle stereotip.
no a proč ne? jeden doma, druhej na chatě... hele radši bych uvítal tu radu, protože do ted jsem se to ani neodvážil spustit. ale je to dobrý, myslim, že dám i Epizodu jedna (s vaší pomocí, pochopitelně).
nakonec jsem to dal, ale ted jsem zase na jiným mostu - ten železný v originále, všechno jsem vystřílel, i helikopteru, jsem na konci v kukani s počítačema a tam nejde zasunout kabel do sítě... tak jsem to vypnul, abych šetřil svuj drahocenej čas, že napíšu vám!
Nojo, ten most je dost hardcore logická hádanka... Bez návodu jsi fakt bez šance
Právěže hraju celkem uspješně bez návodu a víc mě zdržují tuhí nepřátelé a špatná muška.. Napadlo mě scházet všechny auta, abych se víc rozebjehnul, ale pořád to bylo moc daleko - ted si nějaký budu muset přitáhnout Gravitační puškou.
je to jedním slovem zběsilá jízda, nemužeš vod toho odtrhnout voči! já Tě mám taky rád... nevíš jak v Episode Two přeskočit ten most?
Ja bych ho nepodcenoval. Ja se za poslednich 15 let taky moc nezmenil. A kdyz si tu palici zase oholim, tak nebude ani videt tech par sedin, co uz se mi tam klube.
Proste uznejte to - i po letech je to fesak!
Začínám HL2. Hned z kraje mě udivilo, jak je Barney Calhoun mladej. Bych čekal, že za těch 20 let trochu zešedivý...
Dabovaný Freeman's Mind byl jen HL1. Pro HL 2 Scott psal, že by ho rád udělal, ale že si už u HL1 vyzkoušel, zač je toho loket, a že raději zase zkusí dělat něco jiného. HL2 verzi tedy nečekejte a pokud vůbec, tak od někoho jiného.
Tak vzhledem k tomu, jak dlouho Scottovi trvalo zpracovat první díl, tak pochybuji.
Když už jsme u těch enginů... Nějak se mi zafixovalo, že hry s Havoc mi fungují lépe, než s PhysiX (nepadají, nepodělávají se textury, neobjevují se nexmysly apod.). Osobně mám Havoc radši. :-)
@HolyMeatball (09.04.2015 14:23): HL2 bola pre mňa prvá hra s Havoc fyzikou a odkedy som ju hral, hry sa pre mňa delia na dve kategórie: pred HL2 a po HL2.
Malé zjavenie v kompaktnom balení.

Už vtedy som si hovoril, že ak sa toto nestane štandardom v hrách, tak budú časom zabudnuté a nahradia ich iné, ktoré Havoc (alebo iný fyzikálny systém) budú mať.

No a vidím, že ty aj mvp23 spomínate Riddicka ako dobrú hru - no, už by som si ju snáď aj mal zahrať :)

Čítal som, že nie je prvá, čo použila Havoc, ale pre mňa prvá bola, preto tá významnosť :)
@Isair (11.04.2015 22:51): Aha a já si myslel, že jsem prostě nedával pozor, protože tyhle dějový nuance mě minuly. Ale je fakt, že v jedničce hráči dojde aspoň to, co se kolem něj děje čistě z toho, co se kolem něj děje :) tady je očividně nějakej background, kterej se jen tak nezjistí.
Možná proto mě dvojka nikdy extra nechytla, ale možná to bylo i tím, že všechny zajímavé momenty jsem viděl dlouho předtím na propagačních videích.
@MartinezZ (11.04.2015 21:14): Postava ani pořádně nemůže vědět co se kol a kolem stalo, anžto byla celou tu dobu ve stázi (čili ví zhruba to samé co hráč)... Může si myslet maximálně něco ve smyslu "tady se něco krutě posralo" a asi by se hned prvního kolemjdoucího zeptala, co.
Nevíš absolutně co se mezi HL 1 a HL 2 událo, kolik let uplynulo, co jsou zač ti týpci v plynových maskách (to se dozvíš až o dost později a pokud chceš o nich něco podrobněji tak na internetu) etc. První zmínky o nějaké sedmihodinové válce, ještě podotýkám jen z nějaké blbé tabule, jsou až v Black Mesa East a to ještě hodně strohé. O Vortigauntech se též dozvíš pořádně až z internetu (proč jsou najednou na hráčově straně? Že to vlastně byli otroci Combine atd.) a spousta a spousta dalšího. Nějaký argument s Mass Effectem a encyklopedií si strč za klobouk, tady chybí vcelku zásadní informace.
@Isair (11.04.2015 18:42): "Ale u hry, kde máme poměrně hodně monologů, postavy na hráče reagují, občas se jej na něco ptají, hl. postava ani neví, co se okolo děje a přesto nedokáže otevřít hubu a zeptat se..." - Jak postava neví? Hráč neví. A hráč nevím protože neposlouchá nebo neumí koukat kolem, protože všichni mu vše podstatné řeknou, případně je to zřejmé z okolí. Proč by se tedy měla postava, proboha, na něco ptát? :) Boha jeho :) Tohle není Mass Effect s encyklopedií.
@MartinezZ (11.04.2015 14:47): Tak Call of Duty sem raději ani netahej:). A tam toho ta hlavní postava mimochodem zrovna taky moc nenakecá...

A on by mi možná ani nemluvný hl. hrdina kór až tak nevadil, kdyby pro to byla hra více koncipována. Jak jsem níže psal... HL 1 či třebas RTCW apod. pro nemluvného hrdinu očividně dělané jsou (žádné dlouhé monology postav, postava/hráč ví co se okolo děje atd.) a vesměs si toho hráč ani příliš nevšimne. Ale u hry, kde máme poměrně hodně monologů, postavy na hráče reagují, občas se jej na něco ptají, hl. postava ani neví, co se okolo děje a přesto nedokáže otevřít hubu a zeptat se, mi to přijde prostě řádně pitomé, nechť se na mě nikdo nezlobí. Ale ok, když vám to tak strašně vyhovuje, nebudu vám to nadále hanit:).

Ale teď jiný příklad Dark Messiah of Might and Magic, hlavní postava sem tam mluví, přesto je způsob vyprávění (tj. žádné cutscény apod., což osobně velmi vítám) trochu podobný tomu z HL. Přišlo vám to tak strašně rušivé?

Co se stylu vyprávění týká, osobně nemám nic proti skládání střípků v určitý celek, problém je, že HL těch střípků má strašně pomálu a naopak sází na ten internet (mnohdy pak na "co si kdo vymyslí"- nikoliv domyslí, anžto informací je tu, i vzhledem k nedokončenému příběhu, málo). Dost fajn by byla třebas i možnost najít nějaké krátké spisy, šifry, deníky etc. z nichž by si hráč udělal větší obrázek o okolním světě... jako jedna tabule s "7 hours war" mi přijde opravdu hodně málo... ale FPSkařům to asi stačí.


Mě opravdu hodně vadí když hraju z pohledu FP a najednou slyším nějakej hlas a najednou je to moje postava a já přitom něco dělám a uplně mi to kurví soustředění a navíc se mi přitom v hlavě mysí k tomu moje myšlenky a musím poslouchat i žvásty toho za koho hraji aniž bych si říkal já sám sobě co vidím ale na druhou stranu když je to dobře zpracováné tak mi to nevadí, třeba v crysis mi to nevadilo když vstupoval do tý mimozemský továrny.
věčinou tohle ve FPS nemám rád nejikož se nikdy do tý postavy nevžiju ale jak říkam je to otázka toho jak to autoři udělaj a pokud je to dobře zapracovaný tak je to fajn.
@Isair (11.04.2015 13:46): Jsou hry, které mají ten příběh jasně daný od A do Z, hlavní postava trousí monology a žije si svůj bohatý digitálně-sociální život mnoha pokecy s ostatními herními postavami, a pak jsou hry, kdy ten příběh řečen není, sami hráči jej musí po kouskách hledat a pokud jej nedohledají, tak si ho dovymyslí na netu, kde oficiálně nic podrobnějšího nenajdou, a hlavní postava nemluví a hráčům to tak vyhovuje, protože je to prostě jiné, do toho světa to sedí a hra svůj svět dávkuje tak, že to ničemu ani nevadí. Někomu sedí to a někomu ono, dýlvifit :) Ty v tom vidíš pitomý příběh, já v tom tu minimalističnost vítám. z FPS si prostě raději zahraji unreal nebo Hl2 než moderní Call of Duty nebo Chrome apod.
@Fatality (11.04.2015 14:03): Yop, s tím Limbem jsi to trefil:), byť to je tak strašně minimalistická hříčka, ve které než hráč začne už je pomalu na konci a ani si nějaké absence příběhu pořádně nevšimne:) (pointa je však na rozdíl od HL vcelku fajn:), byť bez netu víš samozřejmě taky prd). A postavy tam jsou dohromady dvě, přičemž se setkají až v závěru.
Imo se u Limba snažili navodit podobný pocit, jako při hraní Another World, oproti AW však chybí jakýkoliv úvod do děje či smysluplnější závěr.

Ale na rozdíl od HL však na internetu každou chvíli nečtu o úžasnosti příběhu a stylu vyprávění:), takže příběh samotný takový úspěch v Limbu zase nemá (osobně si jej cením především pro fajn atmosféru a skvělou hratelnost- hádanky jsou zajímavé, různorodé a dobře dávkované...).
@SavageCZ (11.04.2015 13:39): Čili vlastně k úspěchu stačí mít pitomý příběh, který ale z větší části nevysvětlím ve hře ale na netu? Tak ok, na mě to však tak skvěle nepůsobí a vidím v tom pouze absenci nějakého schopného scénáristy (který by možná ze samotného příběhu dokázal vytřískat více a třebas by nebyl až tak prostý).

To je to samé jako s tím mlčícím hrdinou, kde většina argumentuje tím "raději když mlčí než kdyby mluvil nesmysly bla bla bla"... to máte o Valve tak nízké mínění? Tak se ty dialogy pokusí napsat tak, aby nesmysly neplácal, však by to nebyla první FPS, kde postava mluví a zároveň to není jen prosté hláškování ve stylu Duka...
Těším se na dobu, až budou mlčet všechny postavy ve hře a my si budeme pouze domýšlet a příběh hledat komplet na internetu, to bude teprve klenot...:)
@Isair (11.04.2015 12:58): Tak se na to podívejme takto: příběh je vskutku celkem prostý a loženým vyprávěním by se z něho stalo něco ještě obyčejnějšího. I tak by HL2 byla fajn střílečka která se vymykala průměru fyzikálními puzzly, solidní AI a grafikou. Způsob podání příběhu je přidaná hodnota (ač možná krása nechtěného) který ze hry tvoří klenot.
@SavageCZ (11.04.2015 08:47): @M.a.t.t. (11.04.2015 09:18): To je jen berlička, kdyby chtěli, mohla by nějaká postava (třebas právě G-man) hezky uvést do děje. Jenže Half-life v podstatě nemá příběh vyprávěný vůbec a spoustu informací ani nikdy nesdělil.
Děj nemusí být postavami popisován kdovíjak zdlouhavě, stačil by nějaký nástin a kdyby si každá postava třebas mezi řečí řekla své... (útržkovité informace o sedmihodinové válce by se do monologů daly pro hráče zakomponovat zrovna docela dobře, třebaže mají postavy za to, že je Gordon informován) dohromady bychom jistě sestavili mnohem zajímavější děj než ten, který je ve hře obsažen nyní. Nehledě na to, že si většinu informací (zvlášť o prvním díle) musíme dohledat na internetu.

Docela by mě ale zajímalo, kdo všechno pobral hned napoprvé, ta hra totiž působí, že je absolutně bez děje. Jediné co jsem při první hře zjistil bylo, že mimozemská rasa Combine ovládla zemi a teď tu "šéfuje" nějaký Dr. Breen. Většinu "tmelu" jsem si musel zpětně dohledat na internetu, protože ty informace prostě nikde jinde ve hře sděleny pořádně nejsou.
O to spíš mě to překvapuje u série, která má příběh vesměs prostý (trochu taková variace na SG:)).
Ač je zatažení do děje a seznámení s příběhem v HL2 IMO hodně hloupé, tak pořád Valve nesahá ani na paty Blizzardu, který celé dějové předěly a zvraty nechává psát najaté spisovatele mimo své hry.
V starších hrách ich limitovala kapacita fyzického nosiča dát, ukecaný hrdina by sa nezmestil ne cédéčko. ^^