Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Half-Life 2: Episode One


Diskuze

< >
@Malignus (03.02.2018 21:52): no tam to není o tom, že by to byla akce jako HL2, je to stealth, takže jde o to, aby hráči NPC nekazila hru. Podle mě je to dobrý rozhodnutí, ačkoli je to k smíchu, když se ta holka někde zdrží (zasekne u krabice) a enemák stojí u ní, kouká jejím směrem a nic se neděje. Ale tak stalo se mi to 2x za hru.

Jen před 15 lety bych čekal, že to bude vyřešeno jinak. Na druhou stranu, stealth byl vždycky o snížené AI nepřátel, aby se to vůbec dalo hrát.
Na báze Alyx by mali fungovať všetci herní spoločníci - netreba sa o ňu prehnane starať, pretože to zvládne aj sama, ale súčasne jej treba sem-tam pomôcť, keď sa dostane do obkľúčenia. Je to rozumný kompromis medzi dnešnými nesmrteľnými NPC a NPC minulosti, ktoré takmer nič nevydržali, no o to radšej sa vrhali nepriateľom do cesty.
Já měl také za to, že nemůže zhebnout. Snad jsem to i kdysi zkoušel, co vydrží, ale nedávno jsem právě četl v jedné recenzi, že umřít může.

To jsou teda záhady...
Nemáte pravdu, mohla zomrieť.

"Unlike other games that feature extremely vulnerable mission-critical characters, Half-Life 2 gives Alyx the ability to absorb a large amount of damage before death (due to the fact that her health regenerates extremely rapidly). It is still possible for her to die during combat however, and at several points the player is required to protect her from taking damage. Her death will result in a black screen fade and failure message, then the game will reload. It takes five simultaneous Overwatch Sniper Rifle shots to kill her, indicating that she can absorb an extremely high amount of damage. Alyx can often successfully defeat several enemies at once without the player's assistance, but she is vulnerable to multiple enemies mobbing her at close range, or to individual Combine Soldiers equipped with shotguns.
All games have unique messages when Alyx dies. For example: In Episode One, if she is killed, a message will say, "Alyx died." In Episode Two however, a message will say, "The Alyx Vance has died. Without her we cannot persevere." In Half-Life 2, the message is similar to Half-Life’s message: "Subject: Gordon Freeman. Status: terminated. Reason: Subject failed to preserve mission critical personnel." However, if Barney dies in Episode One after he boards the train (via cheats) the message will remain the same."
Pamatuji si, že Alyx nešla hráčovým přičiněním zabít, ale šla vůbec zabít ze strany nepřátel? Už mi to nějak vypadlo.
@Gordon (01.01.2016 18:34): Taky jsem si myslel, že kapitol je celkem šest. Naposledy jsem epizody hrál v době vydání a to už je hezkých pár let zpátky. Takže když jsem si kolekci HL2 konečně koupil přes Steam (v bláhovém domnění, že si otevřu bohatý Worskhop), užíval jsem si obě epizody skoro jako kdybych je hrál prvně. I proto mám možná tak vysoké hodnocení.
@mvp23 (23.01.2015 20:55): A nejlepší je hra, která je dostatečně dlouhá, ale ani na chvíli není nudná;).

Jinak řečeno ani jeden z extrémů není ideální. Osobně mi už začínají vadit některé ultra uspěchané indie produkty, které mají skvělý potenciál, ale i díky relativní krátkosti jej nedokáží pořádně rozvinout (aneb hra končí právě v momentě, kdy začala nejvíce bavit a využívat pořádně všechny své trumfy). Na druhou stranu uměle natahovaná hra, jen aby si mohli autoři na krabičku napsat 50+ hodin, bez pořádného obsahu (drtivá většina dnešních sandbox titulů, ehm;)), je samozřejmě taky humus.

EP 1 mi přišel na epizodickou hru/"datadisk" a vzhledem k žánru dlouhý až až, ale pokud někomu přijde krátký (což dokážu pochopit, pokud hra baví, těch pár hodin uteče jak voda), nevidím důvod, proč by to neměl zmínit v komentáři. Od toho přece komentáře jsou, aby tam autor zmínil svůj názor.
Budu se opakovat, ale lepsi hra, ktera je relativne kratka, ale ani na chvili neni nudna, nez nektere ultra natahovane produkty, ktere snadno spadaji do stereotypu.
Pročítal jsem si komentáře a chtěl jsem udělit pár pozitivů, ale bohužel , nebaví mě pořád dokolečka číst fňukání, že hra je krátká, Gordon nemluví, Alyx mluví, Alyx je předskriptovaná (ó hrůzo!!!), Alyx dělá vtipy, Alyx je nesmrtelná, atd. Já si snad budu muset tu hru koupit a napsat něco sám. Jen škoda, že si sám nemůžu udělit i pozitiv, určitě bych si ho zasloužil.
Ještě jsem dostal do pošty od uživatele návod, tak jej jdu otestovat.
předpokládám, že jsi si stáhnul a instaloval do hry češtinu, protože hra samotná český překlad neobsahuje.
Nevíte někdo prosím, jak zprovozním české titulky do Ep. One ?
když dám Steam do ENG, tak titulky ve hře jsou anglicky ..
Když dám CZ steam, tak menu je česky, ale titulky u dialogů se neobjevují :(
@jazz1 (02.09.2013 20:37): Jj, tenhle mod je už klasika. Užil jsem si jej před lety dost.

Ale existuje řada dalších super modů. Pár dojmů z těch, které jsem před třemi lety dohrál k HL2.

@PavelU (30.11.2010 23:23): o Riot Act.

@PavelU (07.12.2010 02:55): o Mission Improbable.

@PavelU (12.12.2010 14:53): o Minervě a dalších čtyřech menších modech.

@PavelU (14.12.2010 20:08): o modu Dawn.

@PavelU (16.12.2010 01:39): o Call of Cthulhu: Dark Edges – The House (Ep1).

@PavelU (20.12.2010 21:04): o Strider Mountain.

A speciálně k Ep1 prubni toto.
@Walome (14.07.2012 12:23): Nutí tě ho používat, protože fyzika je jedna z nejdůležitějších kladů hry. Být to jen střílečka bez logických fyzikálních puzzlů, nemělo by to takový úspěch. GG byla pecka, která spíše nutila používat více zbraní, více stylů hry. Jen tak dál :)
Co člověk, to názor. Já jsem ho používal jen v nejnutnějších případech.
Gravity Gun je najzábavnejśia zbraň v celej Half Life sérii, rovnako ako Portal Gun v Portali :)))
@tomi2k9 (14.07.2012 10:13): Je mi líto, jestli jsem se tě nějak dotknul, ale stojím si za tím. Kdyby to alespoň dokončili. Po pěti letech stále nevyšla třetí epizoda. Asi se bojí, že starší technologie by nepřitáhla tolik zákazníků. Nemam rád navazující seriály, protože mam pocit, že je tvůrci schválně protahují, aby do nich a mezi ně mohli nasekat více reklam. Konec mnohdy ani nepřijde, protože si tvůrci nechávají často otevřený vrátka do další série, a k dalšímu rýžování peněz. Situace v Left 4 dead je jiná, protože hra neobsahuje příběh.

Nikdy jsem nebyl velký fanda gravity gunu. Když jsem měl možnost vyřešit problém jinak, třeba jinou zbraní, udělal jsem to. Tady v první třetině na výběr neni, což mi přijde trochu svazující.

Ať žije pořádná akce!
@Matthias (14.07.2012 10:31): Promiň, ale říct že Valve to dělá, aby z hráčů vytáhli peníze je fakt největší kravina... Na to jsou tu jiný herní série, který vychází každej rok a nic se na nich nemění (COD, NFS apod.)...
Všivák: No jasně, Valve je firma, která je známá tím že rejžuje prachy - proto všechny DLC do L4D apod jsou zadarmo... Za tu větu tam máš mínus a dej si facku... Stejně jako za to, že HL nikdy nebyl jen akční hra - logický úkoly jsou tam od prvního dílu. Prostě píšeš kraviny...
@Dan9K (03.06.2012 16:24): mám na disku i dvojku:) Využívám ségřina lepšího počítače, v plánu je ještě Dragon Age: Origins - Awakening, Dragon Age 2 (ale tenhle díl mě po pár minutách hraní doslova odpuzuje), Vědmák (tam mě odpuzují boje), Fallout 3, možná Fallout: New Vegas, možná Oblivion... a asi si taky zahraju Mass Effect 3, až vydají opravený konec;)
Fingon: Nemluvný Gordon jako důsledek omezení enginu? A co prostě diletanství proměněné ve featuru, třeba v Zeno Clash hrdina mluví a to je hra na Sourcu.

Nebo když si vezmeš id Tech 4, tak Doom 3 ani muk, ale Prey samá průpovídka. Chyba je prostě v autorech, ne v enginech.
Na první pohled to je matoucí, ale chápu to tak, že "...nepřipadalo v úvahu, aby vůbec došla... " protože kdyby munice došla, nebylo by čím střílet. ;-). Ale je to dost neobratně formulováno.
Fg: to ani ne, používáme to s kámošem a občas mi to ujede i mimo náš interní svět :)