Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 38 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life 2: Episode One

  • PC 80
Komentářů k první epizodě je tu už kopa, takže jen v rychlosti.

Hra je krátká, určená hráčům HL2 a pokud se vám nelíbila dvojka, nemá cenu epizodu 1 vůbec hrát. Valve pokračuje nejen v příběhu samotném, ale navíc i dodržuje pravidla daná sérií - o přerušení děje se může postarat pouze G-man se svými hrátkami s časoprostorem. Klidně by mohla být součástí původní hry, zde by ovšem narušila dramatický oblouk - zničení nejvyššího patra věže, kterou máte po většinu hraní na očích a kam se horko těžko vydrápete, abyste po triumfálním vítězství opět lezli dolů... ne, díky za to, že dvojka končila tam, kde skončila a že Epizoda 1 je právě takovou výplní, jakou je.

Nabízí koncentrovanou směs prakticky všeho, co tvoří Half-life Half-lifem - intenzivní boje i puzzly, v některých případech nešťastně v ten samý čas (antiloní garáž). A že těch intenzivních bojů si užijete až až - kromě garáže bych vypíchnul čekání na výtah za nekonečného přílivu zombies, eskort spolubojovníků k vlaku i finální boj se striderem. Obtížnost těchto segmentů IMHO snese srovnání s nejtěžšími úseky dvojky. Průchod nemocnicí, byť nepříliš obtížný, mi pro změnu připomněl připomněl snímek Hard Boiled.

Nakonec bych rád zmínil achievementy, přidané do hry dodatečně při jejím znovuvydání v Orange box. Je jich celkem třináct a přestože třetinu z nich získáte pouhým projítím hry samé, ty zbylé jsou pěkně vypečené. Projít hru pouze za použití páčidla, granátů, raketometu a gravity gunu a jediného výstřelu (na odstřelení zámku) je pořádná výzva, stejně jako zneškodnění reaktoru bez zabití jediného stalkera (kteří aktivně ničí energetické mosty, po kterých musíte přecházet). Osobně jsem obdržel ze třinácti achievementů deset.

Ještě poznámka k Alyx - super parťačka ve zbrani, radost ji poslouchat i pohledět na její sošné tělo... škoda jen, že Gordon jí díky limitaci enginu nedokáže ani zabučet na pozdrav. Ať už je to problém Source (co si vzpomínám na hry, které na něm běží, protagonista nemluvil snad nikde) nebo jen pokus Valve o větší sžití hráče s postavou, taky už mě to začíná pěkně štvát...
+26 +28 −2