Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[neexistující komentář]: Doporučuji obě DLC Grim Dawn: Ashes of Malmouth i Grim Dawn: Forgotten Gods. První se odehrává v hustých temných lesích a druhý kdesi v poušti. Celkem jsem nechal ve hře něco přes 700 hodin s tím, že jsem prošel Normal (asi 100 hodin) a hlavně Hardcore (600 hodin). A Hardcore byla skutečně dřina. Navíc dostane hra snad příští rok další přídavek v podobě nového DLC Fangs of Asterkarn. Hrál jsem jen příběh, ale na všechny obtížnosti. Společně s Path of Exile stavím Grim Dawn na pomyslný vrchol po bohu druhého a prvního Diabla co se týče temné atmosféry, ozvučení, hratelnosti a s výjimkou prvního Diabla i obtížnosti.
@ntz (25.12.2021 10:39): A nebo zkus Titan Quest (pokud jsi tedy už nezkoušel), jestli se ti líbil základní Grim Dawn koncept, ale vadila ti přeplácanost či lehčí obtížnost. To je v podstatě to samé, ale tyhle 2 neduhy to neobsahuje (i když ta obtížnost už pro Grim Dawn asi taky tolik neplatí). Obtížnost v Titan Questu byla víceméně imo tak nastejno jako v Diablo 2 (když porovnávám normal vs normal). Některé prvky byly už v Titan Questu "zjednodušeny" (nemusíš opravovat zbraně, teleportů máš nekonečno, nemusíš indentifikovat předměty), Grim dawn to pak převzal, na druhou stranu to byly v Diablo 2 spíše takové otravnosti než nějaká seriózní mechanika (na rozdíl od jiných neakčních RPG, kde musíš více řešit finance). Jinak většina toho co má Grim Dawn (z hlediska herních mechanismů) mělo už Titan Quest (kombinace dvou povolání třebas aj.), s výjimkou té oddanosti (ty bodíky do souhvěždí) a takových těch všelijakých secretů a odboček v herním světě a myslím že chybělo i craftění itemů (byť tam též byly suroviny, kterými jsi si stejným způsobem mohl itemy upgradovat). Jo a Titan Quest nemá ten autoheal pomocí konstituce (jídlo apod.) a ani tak vysokou regeneraci hp obecně (lektvary tam jsou rozděleny ve stylu D 2... tj. na slabší, střední, silnější, nejsilnější a nemají tak dlouhý cooldown....).
@ntz (25.12.2021 10:39): Minimálně doporučuji hrát alespoň na veteran, pokud nemáš odblokované ty vyšší obtížnosti. Ve verzi 1.1.4.0 v roce 2019 byla normal, veteran a možná i trochu elite upravena (zvýšena), takže nyní je to celkem ok. Musím říci, že chcípám hlavně u bossů celkem často a i ostatní nepřátelé docela ubírají, rozhodně se ni chvilku necítím, že bych byl nějaký polobůh, ba naopak celkem musím řešit různé resistence a statistiky, abych přežil, což jsem rád. Lehké obtížnosti jsem se bál asi nejvíc, anžto o ní všude slyším, ale naštěstí to už neplatí, přinejmenším na veteran ne (byť samozřejmě na buildu asi taky záleží hodně, ono i v Titan Questu jsem s jedním buildem projel jako nůž máslem, zatímco s jiným jsem u final bosse zhebnul snad 50x a během hry zrovna tak).

Ale s přeplácaností, kterou popisuješ i v komentáři, celkem souhlasím. Dost mi třebas i vadí, že každý druhý item má nějaké kouzlo, které se sesílá s určitou pravděpodobností (třebas 30% šance na seslání zemětřesení, 20% na zásah bleskem apod.), takže tam pak za chvíli přes všechny ty efekty ani nevíte co se děje.

Na druhou stranu na ty procentuální statistiky itemů jsem si už zvykl, je pravda, že je to trochu moc, ale je důležité řešit ten procentuální dmg, například, když to dává +40% k dmg bleskem, +20% k dmg chaosem + 10% ke krvácení, tak si ty itemy musíte sestavit tak, aby to mělo nějaký smysl, abyste z nich něco vytěžili, tj. pokud nezraňuji chaosem (či mám pouze jen zanedbatelný chaos dmg), je mi jasné, že si můžu +20% k dmg chaosem rovnou škrtnout, protože mi to bude úplně k ničemu atd. Je to trochu odlišné co se týče statistik od jiných ARPG, ale minimálně později je docela zajímavé si sestavovat vhodnou výstroj podle těch procentuálních bonusů (třebas i pomocí těch všelijakých surovin k upgradu předmětů).

Například jsem našel docela solidní sekeru, která dávala dmg krom fyzického ještě bleskem a měla ještě nějaké bonusy navíc, které jsem chtěl využít, ale základní dmg (dmg za sekundu) měla nižší jak zbraň, kterou jsem právě třímal v ruce, nicméně jsem si pomocí několika dalších itemů a upgradů stávajících (opály apod. ingredience) zvýšil ten bleskový dmg procentuálně tak, že mnohonásobně převyšoval ten dosavadní dmg... ono si tam s tím jde celkem dost pohrát v tomhle ohledu, jen si to chce na to trochu zvyknout, zpočátku to kór celkem odradí, když hra na hráče vysolí takové množství procentuálních bonusů, že se v tom pomalu ztratí.
vy to tak chvalite ze tomu budu muset dat jeste jednu sanci (na vyssi obtiznost)
Docela mě překvapilo množství skrytého či jinak odblokovatelného (dynamity, oprava mostů etc.) obsahu, někdy jde narazit na vážně zajímavé lokace či nepřátelé a je vážně zábava ten svět prozkoumávat (v tomhle ohledu Grim Dawn rozhodně předčí snad všechny ARPG, které jsem zatím hrál). Skeleton Key dungeony jsou taky moc fajn nápad.
Akorát mě teda při tom prvním použití skeleton klíče naštvalo, že jsem si otevřel dveře a než jsem jimi prošel, přerovnával si inventář a ony se mezitím zavřely, což mělo za následek "máš smůlu blbče zkus to příště s novým skeleton key" ... no nic, stane se :). Podruhé jsem tam chcípl, takže tomu dám zatím volný průběh a zkusím to znovu o něco později :).
@DEU (22.12.2021 03:54): Jo ten svět působí na ARPG nevšedně propracovaným dojmem i z hlediska lore i z hlediska level designu (výhoda že to není náhodně generované). A má fakt atmosféru, taky je to jedna z věcí, která mě k tomu dost táhne a pokaždé to zapínám s radostí. Byť samozřejmě ten chytlavý Titan Questovský gameplay za tím také příliš nezaostává.
Dost rozdíl oproti třebas Torchlight 1, který jsem si teď po letech zopakoval a tam to bylo jako na houpačce... souboje, vývoj hrdiny, výbava fajn, ale celé je to tak hrozně generické (od level designu po side questy), že to vždycky začalo velmi záhy dost nudit a musel jsem si to vážně dávkovat po troškách.
@Isair (13.12.2021 14:01): Já staty nějak přehnaně neřeším, prostě si vyberu svůj oblíbený build a jedu. Zde jsem hrál AAR Mage, ale rád bych zkusil nějaký build s kušemi. Ta hra dojíždí na poměrně nezáživný endgame, ale kvalitou příběhu a všudypřítomnou zkázou během hraní u mě vyhrává příběh i před Diablo II: Lord of Destruction.
@DEU (13.12.2021 06:30): Na veteran obtížnosti po tom patchi co normal/veteran trochu ztížil (někdy v roce 2019) je to hodně fajn. Ale neřekl bych že je nedoceněná, společně s Path of Exile (které pravda je možná o něco málo známější) se to zpravidla drží na předních příčkách top žebříčků mezi nejlepšími ARPG do roku 2021. To už bych řekl že spíše na ten Titan Quest se trochu zapomíná, přičemž není o nic horší.

Jediné co mi na Grim Dawn asi vadí je až přílišná přestatovanost všeho... skillů/itemů, vše přidává milion procentuálních blbin, tuhle 4% k fyzickému útoku, 3% k útoku probodnutím, 2% leptáním o 28% zvýšení duration útoků, 30% šance na zpomalení nežádoucích efektů o 25%... takových statistik je u lepších itemů třebas i 10+ a už mě popravdě přestává bavit luštit jestli je tohle o pár procent lepší či nikoliv... je to zkrátka až příliš přeplácané. Dobře, Diablovky jsou v tomhle ohledu trochu... jiné, ale tady už je to i na mě trochu moc.
Párkrát jsem si při tom vzpomněl na Pillars of Eternity, který měl tedy ještě příšernější stat. systém itemů (kde to bylo často hodně výživné... 10% odolnost proti uklouznutí, 5% odolnost na oslepení, 20 zranění oplácením, pokud životy klesnou pod 33% a podobné chujovinky byly na denním pořádku).
@Isair (13.12.2021 03:20): Grim Dawn co se týče všudypřítomné temnoty, zkázy, zmaru, zoufalství a smrti na každém kroku nechává za sebou i legendární druhé Diablo. Hrozně nedoceněná Hack&Slash.
Heh, ty názvy předmětů jsou někdy dost husté, nechal jsem tam češtinu, když už je jakože oficiální a teď jsem našel item, který se jmenuje "Důstojníkův nabarvený klacek" :D. Do toho i ty názvy nepřátel dokáží občas docela pobavit viz. "krvesajná bestie", "zahnívající bouchačka"... já tu češtinu žeru :).

Mimochodem se ale zatím jedná o moc fajn ARPG s vážně dost hutnou atmosférou a pěkným světem, už Titan Quest byl asi můj nejoblíbenější Diablo klon a tohle je v podstatě jeho duchovní nástupce :).
@DEU (12.07.2021 09:33): Jo takhle speciální klíč.. Já už jsem z tý dnešní DLC doby tak zblblej, že mě v první chvíli napadlo, že myslíš nějakej aktivační Steam klíč třeba z předobjednávky nebo tak něco. Vím, že třeba v Titan Questu na to byla položka přímo v menu hry, na zadání klíče, ovšem co to udělalo, to nevím..
@ntz (10.07.2021 12:31): Já dohrál obě dvě DLC a stejně je ve hře ještě kvanta lokací. Některé jsou na speciální klíč, jiné se otevřou skrz úkoly od frakcí a některé jsou dostupné právě jen na poslední obtížnost Ultimate. Jen kdyby nebylo hledání legendárních a setových věcí na tak šíleně dlouho.
@DEU (10.07.2021 02:17): psal jsem to v komentu ... ty vyssi obtiznosti si musis nejdriv odemknout a to prvni playthrough je proste lehky, ja nemam tolik casu na hrani, abych to jel podruhy
@ntz (komentář): Ano, ve hře jsou mechaniky, které ji oproti jiným Hack&Slash zjednodušují. Na druhou stranu, hra tyto podle mě drobné nedostatky vyvažuje velmi temným příběhem a nekonečnou ponurostí, zejména během putování do Burrwitch a Malmouth. Ohledně obtížnosti bych si dovolil polemizovat, zejména na vyšších stupních Elite a Ultimate. Tam jsem si často musel mobky roztahávat a sundavat je na etapy - zejména ty označené hvězdami, bosse a superbosse. Například takový Theodin Marcell, finální boss v Malmouth mi dodnes přijde těžší než finální boss ve Forgotten Gods. O superbossech nemluvě, ti jsou o několik pater výš, kdy boje s nimi trvají klidně i deset minut a víc. Grim Dawn je podle mě nedoceněný, minimálně na poli příběhu.
@Jab (26.04.2021 16:59): nema cestinu ... muj system nezna vubec cestinu ... bohuzel .. a uz jsem to upravil .. projel jsem znovu celej text a opravil par chybek co jsem nasel ...
@Jab (26.04.2021 16:46): jako prase myslis kvuli preklepum ? to se omlouvam ... vdycky si to po sobe prectu a mnozstvi jich upravim pac pisu v textaku na svym pocitaci a pak kopypejstuju uz hotovej text sem .. zes' mi dal + a pak jsi ho stahl jsem si vsiml .. rikal jsem si proc (zrovna ty) ..
@RomcaT (31.10.2020 21:54): Objevil se Ti po zabití Wardena vedle Barnabase Emissary? Vidíš při otevření mapy herního světa (klávesa M) severovýchodně od Burrwitch Estates dosud neaktivní brány s otazníky nebo ne? Pokud v obou případech platí ne, pak máš nainstalovanou pouze základní hru bez DLC. Po zabití Loghorrean, the Voice of Ch'thon se buď pokračuje stávající obtížností dle aktivních DLC, případně v základní hře obtížnost zvýšíš.
@rtguti (31.10.2020 13:57): tohle jsem zabila už 2x s naprostým klidem, to nebyla ani výzva ;o))) nicméně zadne video po tom nenasledovalo a to mám úkoly splněné.


@Karasman (31.10.2020 16:24): ty jo a ty jsi zvládl to poslední peklo? Já teď nemám další ten spesl klíč protože jsem si všimla že mi chybí najít nějaký tajný poklad pod těmi poli u Homestadu a našla jsem tam taky tu trhlinu, a v ní zase spesl dveře na univerzální klíč takže jsem si ho vyplýtvala a návrh mě tam zabili ;o))))
@RomcaT (31.10.2020 13:39): Ja si myslím, že si hru dohrala a tá lokalita za dverami je len nepovinná. Základná hra končí zabitím tejto potvory:
https://grimdawn.gamepedia.com/Loghorrean,_the_Voice_of_Ch%27thon
respektíve rozhovorom s inkvizitorom Creedom vo Fort Ikon po jej zlikvidovaní. A vzápätí začína prvý datadisk vidosekvenciou.

Áno. Petov majú len niektoré povolania: šaman, nekromancer a okultista, prípadne sa dajú vyvolať pomocou itemov.
@rtguti (31.10.2020 09:38): koukala jsem že už se mi odemkla možnost hrát za Elitu, která se otevírá jen když se dohraje hra na normal nebo veterána. Takže to mohu brát tak, že mám splněno ;o) každopádně dneska se ještě hecnu a zkusím to ještě jednou

Ještě se zeptám, hra nabízí možnost hrát za dvě povolání? Já to celé odehrála za jedno a až teď jsem si zvolila i to druhé. Nicméně na videích jsem viděla, že spolu s hračem chodí o nějaká jeho družina. Předpokládám správně že to je při povolání které umí vyvolávat nějaké příšerky?
@RomcaT (30.10.2020 23:53): Ak hovoríš, že si použila Skeleton Key, tak to bola pravdepodobne len nepovinná roguelike lokácia. Čisto v príbehu ho tuším ani nikde nepotrebuješ (na 100% neviem, druhý datadisk som ešte neprešiel). Prvý datadisk končí v klasicky prístupnom dungeone.
tak jsem se propracovala na konec hry. Tedy konec toho DLC jestli to dobře chápu. Udělala jsem most ze 40 ks kovového šrotu, vlezla do té brány kde nejde udělat portál. Otevřela jsem si dveře univerzálním klíčem a prošla 2 patra celkem ok a ve třetím mě zabili. Dle videa to má pak ještě jedno patro a na konci je nějaký ohnivý boss..no takhle, jako nechce se mi do toho. Mám poslední univerzální klíč a představa, že to musím vše znova projít je šílená.... Takž asi hru dám zase na nějaký čas k ledu. Ale jinak to byl příjemný zážitek ;o)
přátelé, nepamatujete si náhodou někdo v jakých místech získám nejvíce kovového šrotu? Pro pokračování potřebuji 40 ks kovového šrotu a zatím mám jen 20....
@Jab (01.10.2020 19:29): To je trochu dražší a sám bych to nekoupil, nicméně pokud o tom přemýšlíš, tak směle do toho, je to fajn. Nehrál jsem teda ta DLC, ale i samotný základ jsem měl na 28 hodin, takže to komplet bude nálož na minimalně 50h určitě.

Ač teda Torchlight 2 bych možná doporučil o špetku více a jde to sehnat levněji. :) Dokonce to snad bylo i zdarma na Epicu.
Teď mně gog nabízí Definitive Edition za 19,19 eur. Mám tedy prý pár dní na rozmyšlenou. Ale tedy u čtyři roky staré hry, která navíc není úplná hitovka, by to mohlo být i lepší. :)
Zatím mám odehráno přes 180 hodin a s pomocí kolegů z multiplayeru finišuji levelení postavy a sběr gearu. Pokud máte někdo nějaké věci na AAR build pro Mage Huntera a byli byste se ochotni podělit, rozhodně bych to víc než uvítal. Nebo i pokud byste si nekdo chtěl zahrát. Mám všechna DLC.
@DEU (10.07.2019 14:23): Dá i bez DLC, já kupovala rovnou i s nimi, tedy s následujícími dvěma.
Ashes of Malmouth zvedají lvl cap na 100 a devotion cap na 55, přidávají nové 2 class masteries (Necromancer, Inquisitor), vanity pitominku Illusionist - NPC, u kterého si můžeš transformovat vzhled vybavení.
Forgotten Gods přidávají class mastery Oathkeeper a rune augments.
Obojí samo přidává nějaké nové constellations + pochopitelně nová story line + nové prostředí.

Crucible je jakási aréna, na to jsem se vykvákla.

Ale dá se to v pohodě hrát i jen se základní hrou, DLC nejsou nezbytná, spíš takové hračky navíc.
Vcera jsem koupil tuto hru ve vyrazne sleve na Steamu. Lze ji hrat obstojne i bez DLC, nebo se jejich koupi nevyhnu? Pripadne ktera DLC mam poridit?
@účet smazán (13.10.2017 14:05): Pôvodná hra stojí 24€ na Steame, tento datadisk, súdiac podľa kapitol, obsahuje polovičku pôvodnej hry + stojí pod 20€, teda podľa známej rady "never give more than 20€ bucks for a videogame" - až tak veľa mi to nepríde, je trochu drahší, ale nie predražený.
Ahoj, mám dotaz. Když dokončím poprvé hru s jedním charakterem na obtížnost veteran, mohu pak s jinými charaktery rozjet hru rovnou na elite nebo se s každým charem musí ten veteran projet zvlášť a na elite se dá hrát jen ten jeden se kterým jsem hru dokončil? Za odpověď předem děkuju.
Asi HODNE divnej dotaz pro lidi co tu hru mají v maličku: Ma hra nejaký konec - tedy, hra mne už dal nepusti, byl jsem v jakemsi pekle, pobil "bosse" a nyni je svet otevreny a mohu si behat kde chci. Tak nejak mi tam chybi to CONGRATULATION - prave jsi dohral "campan" na zakladni obtiznost a svet je ti dale otevren. :)
@pipboy (18.03.2016 07:59): Jj, to je největší průser tý hry, na první průchod je strašně nudná. Enemáci jsou tam jenom vata, která zdržuje, ale moc neublíží. Boss jenom sem tam. Taky jsem to dohrál jen s vypětím všech sil.

O to větší překvapení pak bylo, jak se hra proměnila na Elite obtížnost a s vyšším spawnem bossů, který potkávám teď každou chvíli, občas i víc pohromadě, a dokáží pěkně zatopit :) Padají zajímavější předměty plný passivů, znamení už jsou taky na vyšším levelu jak u mě, tak u petů. Ale věřím, že spoustu lidí ten první nemastný neslaný průchod hrou prostě odradí.
No, na muj vkus mala variabilita nepratel + jich je tri prdele vsude a v podstate jen zdrzujou. Nez se prosekam k necemu zajimavemu, uz me to obvykle neba. Diablo2 i Torchlight2 imo urcite lepsi. Cimz teda nerikam ze je to blbe, ale most na zapad uz asi opravovat nebudu.
@GodOfTheSick (15.03.2016 09:50): Žádný save/load tam není. Hra si pořád pamatuje cos sebral/vyleveloval a když ji vypneš, zapneš tam zase začneš v začátečním campu. Respawn je když vypneš/zapneš hru, během jedné seance IMO neproběhne.
@Pride4u (komentář): "z jeho místy téměř pohádkové barevnosti až kýčovitosti (v porovnání s dvojkou)" Měl jsem podobné pocity... v roce 2000 ze dvojky, v porovnání s prvním dílem. :)
@Pride4u (komentář): Pro mě taky nakonec super diablovka. Jen pořád nechápu tu nemožnost volby obtížnosti na začátku hry. Takže jsem musel doslova přetrpět jeden průchod hrou, aby to teprve na Elite obtížnost začalo být zajímavý a opravdu zábavný. Spoustu lidí to asi odradí.