@Drolin (04.12.2013 13:37): Nekdy se k tomu musim dokopat. Prolitl jsem let`s play a urcite by me to bavilo. Problem je kde vzit tolik casu?
Diskuze
Hmm, díky za tip, zní to skvěle, někdy si to zahraju :-)
@Marcusss (05.07.2013 22:00): Souhlas, navíc o Miang se člověk dost dozvěděl v tom potopeném městě, které člověk ani nemusel projít.
@SíDžej (05.07.2013 21:18): To ani lidé co to hráli...;)
Každopádně zjištění co jsou vlastně Fei, Elly a Miang zač bylo super. Obvzlášť když začal dávat smysl ten divné opening celé hry...:)
Ale Citan je pro mě největší "jerk" z herních postav. (viz. Soilent Green).
Každopádně zjištění co jsou vlastně Fei, Elly a Miang zač bylo super. Obvzlášť když začal dávat smysl ten divné opening celé hry...:)
Ale Citan je pro mě největší "jerk" z herních postav. (viz. Soilent Green).
@SíDžej (02.05.2013 13:08): Upravuji své tvrzení. Není lepší (ani horší). Nějak mě to naráz přestalo bavit, ani mě moc nezajímá jak to skončí (mrkl jsem sice na shrnutí celého děje na wikině, ale že bych z toho byl 2x moudrý, se zase říct nedá)
@valcik (04.07.2013 19:37): Homofóbe!
Hrál jsem jen FFXIII. A to bylo blbé.
Hlásim sa k heretikom, tiež som FF nehral. Vyplašil ma ten obrovský meč na coveri!
Zeldy nejsou RPG ani jRPG. Jsou to akční adventury. RPG prvky má jen dvojka a ta je... řekněme jiná. Berte to od člověka, který jich už dohrál 13.
Co se FF7 týče, asi tomu časem snížím hodnocení - v porovnání s Chrono Trigger, Chrono Cross nebo i Xenogears (i přes slabý druhý disk) to není žádné tenro. Asi to pro jistotu zahraju znova, ale...
Co se FF7 týče, asi tomu časem snížím hodnocení - v porovnání s Chrono Trigger, Chrono Cross nebo i Xenogears (i přes slabý druhý disk) to není žádné tenro. Asi to pro jistotu zahraju znova, ale...
@Bodkin (04.07.2013 13:57): Píši !akční! jRPG, tedy odnož vedenou Terranigmou, Secret of Mana atd., kam Zelda spadá :).
Ano, ale Deku Tree si již nezachráníl a uvrhl tak Hyrule a Zeldu do smutku! Měl by si to jít napravit (proto možná vídáš ve hrách v poslední době králičí zadky :).
Ano, ale Deku Tree si již nezachráníl a uvrhl tak Hyrule a Zeldu do smutku! Měl by si to jít napravit (proto možná vídáš ve hrách v poslední době králičí zadky :).
@Drolin (04.07.2013 12:00): Taky se hlásím mezi neRPG hráče :) Dohrál jsem sice FF4 a FF5, ale FF7 jsem před konec prvního CD odinstaloval :)
@Drolin (04.07.2013 13:38): Já hrál tu první (tam mě jRPG nikdo nevnutí) a pak nějakou z N64, kdy Link dostane svou pixie a vyráží najít svůj meč a štít a do toho ničí keramické nádoby a trsy trav a pak je u nějakého stromu a...
Nu, pokud je to tedy jRPG, pak bych tam klidně zařadil Beyond Good & Evil, Psychonauts nebo po menším zobecnění i Darksiders.
Edit: Ah 7c? 7c má vždy pravdu.
Edit2: Eh, aby bylo jasno, já jsem klidně pro to, aby se BGW, P či D říkalo 'Zeldaliky' (Podobně jako se to stalo castlevanii a metroidu), jen se mi nezdá na to lepit jRPG.
Poučení: Ta hra nebude o to lepší/kvalitnější, když na ni nalepší nálepku s RPG a nad akční složkou 'akční adventůry' budeš ohrnovat nos. To co strkáš pod 'aa' ty jsou survival horrory, což je vlastně podžánr 'akčních adventůr'.
Neboj, nikdo se ti nebude smát, když řekneš, že hraješ akční adventůru, nemusíš to nějak maskovat.
Nu, pokud je to tedy jRPG, pak bych tam klidně zařadil Beyond Good & Evil, Psychonauts nebo po menším zobecnění i Darksiders.
Edit: Ah 7c? 7c má vždy pravdu.
Edit2: Eh, aby bylo jasno, já jsem klidně pro to, aby se BGW, P či D říkalo 'Zeldaliky' (Podobně jako se to stalo castlevanii a metroidu), jen se mi nezdá na to lepit jRPG.
Poučení: Ta hra nebude o to lepší/kvalitnější, když na ni nalepší nálepku s RPG a nad akční složkou 'akční adventůry' budeš ohrnovat nos. To co strkáš pod 'aa' ty jsou survival horrory, což je vlastně podžánr 'akčních adventůr'.
Neboj, nikdo se ti nebude smát, když řekneš, že hraješ akční adventůru, nemusíš to nějak maskovat.
@Bodkin (04.07.2013 13:02): To s akční adventur vždy někdo vytáhne :). Obvykle ti, kteři je nehráli.
Ono "akční adventura" je žánr, jež jde prakticky použít na každou hru, kde je trochu akce a sociální interakce, pro mě platí jen na úzkou skupinku AitD, RE, SH atd. her. - a ty mají, k moderním Zeldám, přeci jen daleko.
@Sadako (04.07.2013 13:11): Ani ne tak, pro popularita (to by platilo i pro DQ a SMT), ale pro první velké a moderně zpracované pojetí žánru a celou řadu na to schématicky navazujících titulů. Oznančení povinné literatury by bylo asi nadnesené, ale znalost, pro ucelený pohled na RPG žánr, je skoro nutností pro ty, které to zajímá (a tím, Mazar na kterého jsem to směřoval, je).
Ono "akční adventura" je žánr, jež jde prakticky použít na každou hru, kde je trochu akce a sociální interakce, pro mě platí jen na úzkou skupinku AitD, RE, SH atd. her. - a ty mají, k moderním Zeldám, přeci jen daleko.
@Sadako (04.07.2013 13:11): Ani ne tak, pro popularita (to by platilo i pro DQ a SMT), ale pro první velké a moderně zpracované pojetí žánru a celou řadu na to schématicky navazujících titulů. Oznančení povinné literatury by bylo asi nadnesené, ale znalost, pro ucelený pohled na RPG žánr, je skoro nutností pro ty, které to zajímá (a tím, Mazar na kterého jsem to směřoval, je).
@mazar1234 (04.07.2013 13:32): Ultima edition byla bezproblémová PC verze, tak to nevím, co ti blblo, možná jsi měl tu normální verzi :(
A je fakt, že na klávesnici je to jen pro masochisty, na FF a podobné hry mám gamepad, koupíš za pár stovek (několik málo desítek eur) kvalitnější a vydrží. Mám ho už asi pět let a furt drží :-)
A je fakt, že na klávesnici je to jen pro masochisty, na FF a podobné hry mám gamepad, koupíš za pár stovek (několik málo desítek eur) kvalitnější a vydrží. Mám ho už asi pět let a furt drží :-)
No ja som ho v skutocnosti asi 15 minut hral, tak pred rokom asi. Lenze nebolo uplne bezproblemove ho rozchodit a tak no a kedze som uz odvtedy preinstalovat system (XP na W7) a vobec si nepamatam co bolo treba robit tak som to zatial odlozil k ladu.
Uvedenie na Steam by tym padom malo odstranit veskere "bastlenie sraciek" a tudiz je to idealna prilezitost sa k hre vratit.
Hoci je tam dost velky problem s ovladanim, klavesnica+mys je znacne na hovno co mi vtedy hooodne vadilo a preto som to hral iba tych 15-20 minut.
Uvedenie na Steam by tym padom malo odstranit veskere "bastlenie sraciek" a tudiz je to idealna prilezitost sa k hre vratit.
Hoci je tam dost velky problem s ovladanim, klavesnica+mys je znacne na hovno co mi vtedy hooodne vadilo a preto som to hral iba tych 15-20 minut.
@Sadako (04.07.2013 13:11): No, tu nutnost vidím v tom, že FF VII se jako prvnímu RPG z Japonska podařilo pořádně prorazit i u západního publika. Ano, byly tu vydané některé předchozí díly Final Fantasy, ale až sedmý díl se dostal do podvědomí širšího okruhu lidí. Takže nutnost alespoň to vyzkoušet, s tím souhlasím. Zelda taky, i když to není jRPG.
@Drolin (04.07.2013 12:33): A proč je to jako nutné?
Ale tahle debata mi připomíná, že jsem si chtělo zahrát dva díly Ys, takže vlastně dík.
Ale tahle debata mi připomíná, že jsem si chtělo zahrát dva díly Ys, takže vlastně dík.
@Bodkin (04.07.2013 13:02): Nedohrál neznamená nehrál, alespoň nějakou představu tak o sérii FF máš, zatímco mazarova řečnická otázka vyzněla tak, že to ještě nehrál (tedy alespoň FF VII).
Já žádné FF nikdy nedohrál a přesto se vidím jako člověk, který se v 'RPG' vyzná.
A zelda je naráz jRPG? Kdy opustila tu 'Akční Adventůru/ukecanou rubačku' s RPG prvky?
A zelda je naráz jRPG? Kdy opustila tu 'Akční Adventůru/ukecanou rubačku' s RPG prvky?
@Drolin (04.07.2013 12:33): S tím souhlasím a v současnosti je možné hrát i Final Fantasy I - IV na Androidu či iOS, taky byste neměli minout :-)
@Crash (04.07.2013 12:27): Žánrů je pár, a pár je i nutných titulů. A FF patří se Zeldou mezi to nutné z jRPG, respektive akčních jRPG, takže žádných 300 let třeba není :).
@Drolin (04.07.2013 12:00): Tyhle poznámky mám nejradši. Zvlášť ještě když je člověk univerzál a snaží se hrát všechny žánry. To abych si sehnal kámen mudrců, abych se za tři sta let mohl počítat mezi rpg hráče... ;-)
@mazar1234 (04.07.2013 11:57): To je otázka :).
Bez dokončeného FF se nemůžeš počítat mezi rpg hráče.
Bez dokončeného FF se nemůžeš počítat mezi rpg hráče.
@Crash (04.07.2013 11:14): Zeby som si to Final Fantasy nakoniec predsa len zahral???
@Marcusss (04.07.2013 10:57): Byl jsem zvědavý jestli to pustí někam do digitální distribuce na stránkách to nabízejí už dost dlouho, akorát bych radši GOG než Steam. Ale třeba se pochlapí...
Steamed - http://store.steampowered.com/app/39140/
@LaughingMan (02.05.2013 19:37): Já bych zase řekl, že po zdlouhavém začátku se postupně začíná zlepšovat až po výborný true end. Schematičnost tam je, nicméně tu by měla řešit Golden verze.
Kéž by mi tak někdo vrátil čas, který jsem promarnil u čtvrté Persony :-/. Vyjma zajímavého začátku, kdy to působí prakticky jako interaktivní anime, to strašně brzo zabředne do hrozné schématičnosti.
@Phoenix (02.05.2013 15:01): Má sice ve většině věcech pravdu, ale třeba právě možnost složení party je největším kladem Nocturne. Existují stovky možností a stylů, jakými můžeš hrát. Postavy v DDS spadají do klasických anime klišé a příběhově (první díl určitě) není o nic lepší, než Nocturne.
A ona interakce mezi členy party není kdovíjaká. Konkrétně v boji absolutně žádná. Tohle je právě jedna z věcí, které Personu tolik obohacují proti většině ostatních jRPG.
A ona interakce mezi členy party není kdovíjaká. Konkrétně v boji absolutně žádná. Tohle je právě jedna z věcí, které Personu tolik obohacují proti většině ostatních jRPG.
@Marcusss (02.05.2013 15:08): jj, zapomněl jsem to specifikovat, posledním.
@Phoenix (02.05.2013 15:01): Kterým? Protože Nocturne mě bavilo, byť jsem ho nedohrál (ale chci).
Jinak Persony nejsou tolik o problémech puberťáků. Hrdinové puberťáci sice jsou, ale řeší dost dospělý témata.
Jinak Persony nejsou tolik o problémech puberťáků. Hrdinové puberťáci sice jsou, ale řeší dost dospělý témata.
@Marcusss (02.05.2013 14:39): Já se z celého SMT nejvíce těším na oba díly Digital Devil Saga (obávám se, že na problémy puberťáků a herní styl v Personách jsem trochu starý :-) a od Nocturne jsem byl dostatečně odrazen komentářem Ringa)
@Drolin (02.05.2013 14:37): Ona celá séria SMT je super. Jen si člověk musí zvyknout na to, jak divné to je. Persona 3 a 4 jsou špičkové, ale osobně se dost těším až si zahraje Devil Survivor, Devil Summoner apod...
@SíDžej (02.05.2013 14:31): Minimálně design, což by u FPSky mělo být jedním z hlavních činitelů, super není :).
@Solidor (02.05.2013 14:32): Pokud má něco na FF, tak Persona(SMT). Takže bych kvalitám čyřky jen věřil.
@Solidor (02.05.2013 14:32): Pokud má něco na FF, tak Persona(SMT). Takže bych kvalitám čyřky jen věřil.
Věc je, že FF7 není až tak spešl. Za nejlepší FF je většinou považované FF6 - v různých žebříčcích jRPG se obvykle pere o první místo právě s Chrono Trigger.
A z mého pohledu je FF7 skvělá hra, ale Chrono Triggeru skutečně nesahá ani po pas. Docela uvažuju že mu srazím hodnocení na 85... když jsem to hrál byl jsem do FF fanboy, ale zpětně je imho horší než třeba FF9 (které musím konečně dohrát)... nebo i spousta jiných skvělých jRPG.
A z mého pohledu je FF7 skvělá hra, ale Chrono Triggeru skutečně nesahá ani po pas. Docela uvažuju že mu srazím hodnocení na 85... když jsem to hrál byl jsem do FF fanboy, ale zpětně je imho horší než třeba FF9 (které musím konečně dohrát)... nebo i spousta jiných skvělých jRPG.
@Phoenix (02.05.2013 14:05): Uvozovky u "pár" být nemají :)
A ideál jRPG je, samozřejmě, čtvrtá persona :)
A ideál jRPG je, samozřejmě, čtvrtá persona :)
@Drolin (02.05.2013 14:22): HL je super :-P
@Phoenix (02.05.2013 14:05): Ano, pár :). Obecně ale myslím zůstane u toho, že jde o jednu z nejvýznamějších her - tedy, nevzpomínám si na vyváženější videoherní počin.
Nicméně zajímavý blog - ač, jak koukám, s ním v mnoha ohledech nesouhlasím. Tedy prakticky v ničem, mimo kritiky designu HL :).
Nicméně zajímavý blog - ač, jak koukám, s ním v mnoha ohledech nesouhlasím. Tedy prakticky v ničem, mimo kritiky designu HL :).
@SíDžej (02.05.2013 14:00): Šlo by to tak říci... když si však vzpomenu na stoky :).
Nicméně podobnou výtku mám i nyní hranému Chrono Crossu, u něj je to však z důvodů přílišné snadnosti a nenutnosti využívat magii (na rozdíl od Xenogears, které bez emulátoru musí být samotné peklo :).
Nicméně podobnou výtku mám i nyní hranému Chrono Crossu, u něj je to však z důvodů přílišné snadnosti a nenutnosti využívat magii (na rozdíl od Xenogears, které bez emulátoru musí být samotné peklo :).
@Drolin (02.05.2013 13:45): Nevím, jestli bych použil obrat "většina hráčů" a "porovnání s ideálem FFVII". Občas se najde "pár" lidí, kteří nepovažují Final Fantasy VII za bezchybný zázrak, například Nocturnal Rambler (já se s ním shodnu, FFVII je poměrně kvalitní záležitost, ale v porovnání se staršími díly je v něm IMHO příliš mnoho vaty na úkor samotného hraní).
Trigger a Xenogears jsem ještě nehrál, ale pustím se do nich hned, jakmile dokončím asi deset restů na SNESu :-)
Trigger a Xenogears jsem ještě nehrál, ale pustím se do nich hned, jakmile dokončím asi deset restů na SNESu :-)
@Drolin (02.05.2013 13:45): Tvoje "velmi slabé" bych za sebe řekl "není nejlepší", takže se asi neshodneme :)
@SíDžej (02.05.2013 13:08): Podle mě je Xenogears, jako hra, jRPG, velmi slabé - ostatně tak to vidí většina hráčů. Zvláště v porovnáním se skvěle, prakticky ideálně, vyváženým FFVII nebo Triggerem.
@Marcusss (02.05.2013 13:15): Tak snad vysvětlí pohnutky a pozadí těch, co tahají za nitky, už mě štve, když nevím, o čem se vlastně baví :) A bude tam i nějaká animovaná scéna? Zdá se mi, že s tím sekli moc brzo :D
@SíDžej (02.05.2013 13:08): Tak to se blížíš k druhému disku, kde kvalita hry jde strmě dolů... ale kvalita příběhu to pořád drží pohromadě...:)
(Teda až na tu scénu kde Citan ukáže, že je necitelné hovado.)
(Teda až na tu scénu kde Citan ukáže, že je necitelné hovado.)
Xenogears mi sice už nevyrazil dech, ale po zralé úvaze a 50 hodinách (jsem cca ve 2/3), je nejspíš i lepší hrou než FF7. Skákání forever :-P
@LaughingMan (10.03.2013 11:29): Tak, výborná hra a kvalitně odvedená práce na překladu. Mohu také jen doporučit.
Když je tu řeč o Xenogears, http://www.xenogearscz.ic.cz/ :) kdybyste češtinu chtěl někdo zkusit, budu rád za feedback.
@Marcusss (01.01.2013 14:24): Tedy, jak mám všechny zmíněné hry rád, tak nemohu souhlasit. FFVII je celkově nejvybroušenější a nemá jediné větší chyby (oproti právě Xenogears a Crossu).
@Marcusss (01.01.2013 14:36): Bohužel, Xenogears stále neni. Až se někdy dostanu k DS přednost má Megaten a 999.