Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@orromis (11.05.2019 05:17): Řešení je jednoduché, hrát v PSX emulátoru (s taktikou savestatu) a překousnout první hodiny, kde souboje jsou často o ničem. Pak už se z nich ovšem stane taktické nebe, a systém materií je skoro to nejlepší, co jsem v žánru viděl. jRPG jsou o trpělivosti v začátcích, která přinese své plody v druhé polovině hry.

Remake působí kvalitně, ale jako u RE2, raději bych si zopakoval originál. Navíc to snad ani není zatím oznámené na PC? Nicméně, mě čeká sympatická patnáctka, takže nemusí oznamovat hned :).
Pokud tam bude možné přepínat do orig. grafiky, přeskakovat bojové animace(mnohem větší pruda než ATB a náhodné souboje) a ukládat, kde chci, tak bych to taky zkusil.
@Charllize (10.05.2019 21:10): To zní dobře, ale myslel jsem si, že se nic oficiálního neví. ATB mi nevadí samo o sobě, ale vadí mi to v kombinaci s náhodnými souboji, kterých jsou snad stovky a ani u jednoho není třeba moc přemýšlet. A sere mě to, protože to je pro mě nepřekonatelná překážka pro hraní FF VII :(

Každopádně na tom traileru mě právě zaujalo, že je to asi překopané totálně, tak jsem zvědavej co z toho nakonec vyleze.
@Ringo (10.05.2019 21:54): Ale tomu ja rozumim, samozrejme bych to bral taky aby tam ATB bylo, vic nez cokoliv dalsiho. Ale zrejme se spokojim i s prakticky cimkoliv jinym, tech soubojovych systemu jsme uz absolvoval tolik ze me to je trochu jedno pokud pujde o Final fantasy VII.
@Charllize (10.05.2019 21:24): ATB považuji za nejlepší formu souboje, kombinace tahu adrenalinovou složkou, že ti přeci jen běží čas. Odbourat tohle, tak hra pro mě ztrácí podstatnou část gameplaye, kterým mě defakto přitáhla k japonským hrám. Já jsem na tohle prostě konzerva.
@Fritol (10.05.2019 21:16): Urcite bude akcnejsi, ja si myslim zhruba plus minus to co je ve FF15, mozna nejaka moznost pauzy tam bude. jen doufam ze to lepe odladi nez ve FF15 tam to byl takovy chaos a pusobilo to lehce rozvrzane, proste ne poradne doladene. Ale mozna se o to nebojim, u FF7 si daji sakra pozor aby to moc neposrali:)



@Ringo (10.05.2019 21:21): meli by zachovat materie, a sam vis kolik meli moznosti, to podle me nejakou zbesilou rubanici bez premysleni vylucuje. Akcni to zrejme bude, ale nemyslim ze by to nemelo potrebnou hloubku.

ja jak tam vidim ty postavy jsem uplne dojatej, achjo, ta hra na mne zanechala nasledky do konce zivota:)
Pokud zruší ATB a bude to nějaká realtime rubanice, tak nic pro mě. Rád si zopakuji raději originál v PS1 verzi.
@Charllize (10.05.2019 21:03): Moc hezké, nikdy jsem se do toho nepustil protože nemám rád tahové souboje, ale kvůli příběhu jsem si říkal, že se někdy donutím. Tak snad bude souboják dostatečně překopaný a teď už se nebudu muset nutit, instabuy.
@orromis (10.05.2019 21:07): Tak to tezko soudit. Urcite asi soubojak nebude na tahy/ATB, spis ve stylu FF15 (nikde tam nevidim ATB teplomer, ale to neznamena ze ho tam nakonec nedaj) a urcite tam nebudou nahodne souboje. Ale kolik kde bude nepratel a jak casto se bude muset bojovat, to je ve hvezdach. Vubec se nevi jakym zpusobem pak pojmou mapu sveta kde ta soubojova cast vzasade hrala hlavni roli, jestli tam vubec nejaka bude, a jak to na ni bude fungovat. vzasade se nevi nic:)

U originalu byly pomerne male lokace, takze ta hustota souboju tam byla vysoka. Kdyz remake bude rozmachlejsi souboje se tim muzou vyrazne naredit aniz by stagnoval vyvoj postav.
(mimochodem v originalu je materie ktera zamezi nebo vyrazne snizi cetnost souboju, kdybys to treba chtel nekdy jeste zkouset. Zrovna tak materie ktera je jeste zvysi)
@Charllize (10.05.2019 21:03): Má to předělávat i combat systém a četnost soubojů, nebo to je jen update grafiky? Combat systém mi nutně nevadil, ale ta četnost soubojů mě srala hodně a právě dost doufám, že mě ten remake bude bavit (narozdíl od originálu), protože bych si to rád zahrál.
@Charllize (15.09.2018 01:11): Já to všechno kupovat znovu bebudu, jsem věrný PS1 a PS2 verzím, i když o té FF12 jsem uvažoval, že bych koupil tu PC verzi, je prý oproti PS2 verzi dost vylepšena a nejen graficky.
Na Switch míří HD verze Final Fantasy VII, Final Fantasy IX a Final Fantasy X / X-2 HD Remaster. Dostaví se také Final Fantasy XII: The Zodiac Age a World of Final Fantasy ve vylepsene verzi. Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition a Chocobo’s Mystery Dungeon Every Buddy! a uz je k dispozici Final Fantasy XV: Pocket Edition HD.

Uff, v SE se posrali :)
@orromis (22.06.2018 07:05): Jak se to vezme, podle mě až tolik nových informací nepřinese (zvláště pro osoby u nichž jsou videohry a jejich určité vnímání, například jako umění, častějším tématem), naopak jde ale o docela rozmanitou publikace s příklady (autorů jako Cage, pozice videoher v rámci jiných forem, nebo nějakých úvodů do problematiky), která ale má trochu chaotické pořadí kapitol a nějaký komplexní pohled na hry jako umění bych zde nehledal. Spíše doporučuji půjčení v knihovně.

Naopak co se mi velmi líbilo bylo "The video geme debate : unravelling the physical, social, and psychological effects of digital games", ale to je zase jiná sféra.
@Ringo (27.04.2018 10:38): Tak mě ve svém principu cheaty a návody zcela nevadí a ani bych si nepotřeboval něco obhajovat :). Naopak dělat nějaký úsek třeba 10x, 50x... a mít tu myšlenku, že "ztrácím" čas opakováním něčeho tak zbytečného (samozřejmě v širším kontextu) by bylo pro mě těžší překousnout. Ale záleží hra na hře, nějaké to svým designem dokáží tak uchopit, že i to opakování a hledání nových možností překonání překážky mě baví (v tomto je pro mě perfektní právě ta Operace Flashpoint).

Ale asi bych to časem také viděl jako ty, ale nyní jsem ten zapálený obhájce emulátorů a pohodlnosti :).
@Drolin (27.04.2018 10:17): Jo, nemožnost uložit kdy chceš z důvodu nutnosti odejití od hry je nepříjemné, přitom to šlo vyřešit zcela jednoduše, jak už to mnohé handheldové hry mají, pomocí quicksavu, kdy uložíš a hra se ti vypne a když ji zapneš, musíš z toho qucksavu pokračovat dále s tím, že daný uložený quicksave zmizí a vytvoříš si nový, až zase budeš opouštět hru, čili nelze tím obcházet klasické savepointy, protože ti ten quicksave po načténjí zmizí.

amozřejmě bossfighty jsou někdy frustrující, ale díky handheldům, kde nic jiného nezbývalo, než to dát, jsem se naučil, že to jde, když e chce :-) (btw kdysi, jak jsem hrál jen na emulátorech, tak jsem byl zapáleným obhájcem savestatů a odmítal jsem myšlenku, že je to obdoba cheatu, ale bylo to tak trochu lhaní si do kapsy :-)
@Charllize (27.04.2018 10:02): To je, právě čtu Umění počítačových her. A pokud bych si měl vybrat hrát FF VII 60 hodin s plněním všeho a spoustou soubojů nebo 30h s menším "výplňovým" obsahem ale větší sepjatostí příběhu, budu volit to druhé. Řada hráčů ale třeba naopak.

@Ringo (27.04.2018 10:03): A já to zcela chápu, hrát OFP s jen pár savy nebo hrát střílečky bez obtížnosti je markantní rozdíl. U Zeldy to také chápu. Ale pak je řada her, které já spíše vyhledávám, kde si hraji raději tak, jak to vyhovuje mně. Jo a boss fighty nesnáším - pokud tedy nejsou zábavné a motivující jako u DS3 a Chrono Trigger :)).

A u těch sportů píšeš extrémní situaci, spíše myslím to, že se savestatem máš tu volnost uložit kdy chceš, kdy potřebuješ dělat něco jiné a tak. Což je třeba problém řady konzolových her. Nebo když začne být souboj příliš frustrující.
@Drolin (27.04.2018 09:51): No já zrovna taky nejsem milovník nějakých frustrujících výzev, ale zkus si zahrát takovou Zeldu A Link to the Past na emulátoru se savestatem, kdy jsou před tebe kladeny překážky, které máš projít postupně na jeden zátah a vítěz jsi po proběhnutí krizového bodu A, B, C, D, E... a ty si to za každým zvládnutým bodem uložíš a pak si to zkus zahrát opravdu na ostro, že to jednorázově proběhneš a když ztroskotáš u bodu třeba B nebo C, tak jedeš tu pasáž odznova. V prvním případě ti hra nedá nic, v druhém případě ti po vítězství dá ohromnou radost, jak kdybys na MS v hokeji vstřeil vítěznou branku. Třeba u té Zeldy jsem pochopil, jaká byla pod emulátorem nehorázná volovina savestatem ukládat po každém zásahu bossovi a loadovat v případě, že mě shodl do díry. Po jeho porážce se nedostavilo vůbec nic. Bez adrenalinu, bez emocí, prostě prázdnota. Když to hraješ fakt na ostro, tak hra dostává zcela jiný rozměr. Savestatovat je jako kdybych v plošinovce Mario ukládal po každé dobře přeskočené překážce. Asi by ta struktura toho levelu naprosto ztratila smysl. A podobné to bude u boss fightů v jRPG, které jsou schválně nastaveny tak, aby to bylo mega těžké a na tu taktiku jsi správně přicházel a to i s opakováním již úspěšně zvládnutých momentů. Kdybys hrál sportovní simulátor a po každé obdržené brance bys loadnul a po každé vstřelené bys uložil, tak by ten zápas taky ztratil smysl a šlo by pro tebe vlastně jen o úspěšný zápis do tabulky.
@Ringo (27.04.2018 09:10): Tak mě tato stránka u videoher nějak nebere (čest výjimkám jako OFP a Dark Souls 3), neberu hry jako výzvu, ale jako umělecká díla kde je hratelnost jen určitá forma vyjádření v médiu.

Mít tam více grindování a nemožnost si hru ukládat kdy chci, těžko bych si to užil tak jako v emulátoru.
@Drolin (27.04.2018 08:53): já si při hraní na PS2, spoustě handheldů a teď na SNES mini jsem si uvědomil, že jsem si těmi savestaty na emulátorech kdysi pokazil dost her. Úplně jsme si odmazal adrenalinovou složku, která hře dává to správné napětí a následně dobrý pocit vítězství. Samozřejmě někdy to bylo přepálené, několikafázové bossfighty ve Final Fantasy VIII byly peklo a když jsi přišel po několika opakováních třeba jak udělat třetí fázi, tak tě boss dorazil jedním úderem ve čtvrté. Nicméně dojet to bez savestatu by i tak navodilo mnohem lepší pocit. Dnes bych savestat už nikdy nepoužil jako loadovací taktiku když prohraji. Slouží mi už jen jako uložení, když musím od hry nutně odejít a vypnout ji a i tak se snažím za každou cenu dojít k savepointu.
@Charllize (26.04.2018 20:56): Tak o OST jRPG by se šlo bavit dlouhou dobu, a proč ne, je dobré si vzpomenout na některé momenty ze hry :). No a konkrétně Winged nemám až tak spojený s FF VII, pro mě je ikonický třeba The Gold Saucer a Aerith's Theme.

Ale stejně je sedmý FF úžasný díl, závidím všem, kdo ještě nehráli.
@Drolin (26.04.2018 11:36): tak dohadovat se ktera Nobuova skladba je lepsi mi prijde jako mlaceni slamy, slo mi spis o to ze Winged Angel je ikonicky pro hru :) Mimochodem ji puvodne zamyslel jako rock/metal skladbu, ovsem mu to neproslo u Sakaguchiho ktery si myslel ze to je pro celkove ladeni hry nevhodne. Coz se nakonec ukazalo ze to tak vubec byt nemuselo a mozna mel Nobua nechat at to tak udela:) Viz advent children atd.
https://www.youtube.com/watch?v=B_MW65XxS7s
Paradoxně minimálně po stránce grafiky byla FFVII zralá na remake už v době vydání FFVIII. Resp. stačilo by předělat ty hrozné modely postaviček. Nebo udělat FFVII ve 2D. Tolik her handicapovaných "nutností" být ve 3D... :/
Cloud je ta malá, legrační postavička se žlutými vlásky, co připomíná bubáka na přívěsku od klíču? jesli jo, tak je to se světem vopravdu nakloněný.
@Phoenix (27.05.2014 19:59): Aha, tak to zní jako něco, do čeho bych se již nepustil. A dle recenzí to vypadá, že i nová verze bude značně obtížná. Zvláště bez savestatů.

A změny v pravidlech FF vítám, i po tolika dílech série působí poměrně svěže (ač to již začíná pomalu neplatit, po experimentech s prequely, HD, MMO, handheldech...).
@Drolin (27.05.2014 19:43): U série FF je zvláštní hlavně to, že pomalu co díl, to jiná pravidla a herní mechanizmy (např. to, jestli má hráč kontrolu nad tvorbou postav a jejich povolání či jestli se ujímá postav předem vytvořených).

Obtížnosti. Obrovský dungeon na konci hry, který je třeba projít prakticky na jeden zátah. V posledním boji je člověk bez přesné kombinace dvou povolání (z nichž jedno používá jistý předmět, získatelný pouze v tajné chodbě jiného obrovského dungeonu) celkem v kelu. A v celém dungu se pochopitelně standardně nedá ukládat (to řeší až savestate). V tomto ohledu se jedná IMHO o nejtěžší FF. DS verze bude (předpokládám) trochu méně player-hostile :-))

Nejlépe to asi popisují borci na Hardcoregaming
@Phoenix (27.05.2014 19:26): V kazdom pripade ako som teraz pozeral na Steame screeny tak to vyzera ze cielovka su 5 rocne deti :-).

No kazdopadne ako vzorku na hranie som si z tejto serie vybral prave VII diel, ktory ako jediny chcem niekedy dohrat.
@mazar1234 (04.12.2013 21:09): TES se nedají počítat, ty jsou velice, velice ředěné :). FFVII v těch 35h nabízí velmi mnoho (což ostatně platí pro většinu jRPG, které tolik nestojí na grindu) prvořadého obsahu.

A jak je možné, že nemáš gamepad? Nicméně já hrál Chrono Trigger na klávesnici a problém to není žádný, kvůli FFVII jsem si ale pořídil jakýsi za 150Kč, který funguje dodnes :).
@Drolin (04.12.2013 20:27): Ono aj taky Baldurs Gate 2 + TOB ma uz okolo 100 hodin gameplay takze tych 35 neznie nejako strasne. Nehovoriac o TES ako Morrowind ci Skyrim kde to cez 100 hodin ide asi urcite.

Take Wizardry 7 som pravdepodobne schopny dohrat za nejakych cca 60 hodin, ale to zase nemozno brat ako nejaky priemerny ukazatel, ale hodnotu po dlhorocnom a dokladnom poznani hry. Pre neznalca co si navyse mapuje sam to moze asi hravo dosiahnut 100-vku.

No FF7 je mozne hrat az po zaobstarani gamepadu v dosledku coho je hranie FF7 pre mna stale nedohladna hudba buducnosti :-). (Jj, blby dovod, viem, viem).
@90210 (04.12.2013 18:03): Ono, časově je někdy opravdu zábavná, dlouhá, hra méně náročná než ta méně zábavná a kratší. Navíc s emulátorem se omezí veliká mírá opakovaní řady bojů (ač pravověrní fanoušci jRPG to budou považovat za herezi) i je možno ukládat jak je třeba, a tím se FFVII dostává na nějakých 30-40 hodin, což tolik není v kontextu her jako Might and Magic či Wizardry.