Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (30.03.2024 19:21):  @ Tulareanus   (30.03.2024 19:21) : Tiež to tak nejako mám. Open world nemusí byť vždy a všade rovnaký. Vlastne ešte pred ER som si myslel, že mi to sadne viac. Ale možno som si to pokazil aj tými prehnanými očakávaniami. Plus jo, na mňa ten open world v tomto konkrétnom prípade moc nefungoval. Som v každom prípade zvedavý, čo FromSoft plánuje ďalej... Či to bude opäť open world, alebo niečo menšie. Založit Reagovat
@Avathar (30.03.2024 19:00): Tak ja nemám len jednu jedinú preferenciu na open world. Ale beriem to tak, že chcem hrať x rôznych štýlov a toto je jeden z nich. Iný štýl, ktorý ma tiež veľmi baví hrať je Witcher 3/RDR 2, kde to má zmysel pre detail a je to viac o konkrétnych scénach, ale to sú výrazne príbehovejšie hry. Inými slovami, mám rád oboje a som rád, že oboje existuje a nie len jedno.

@Mendoza (30.03.2024 19:14): To som bol tiež milo prekvapený, že s takou efektívnou a rýchlou vecou prišli práve From Software, ktorých hry trpeli častokrát na to, že o ui/ux v tej firme ako keby nik nepočul. :D
FS se tady hlavne povedla v ow nova mechanika a to instantni kun. To prepinani v prubehu boje je za me hodne navykovy.
@Tulareanus (30.03.2024 15:13):  @ Tulareanus   (30.03.2024 15:13) : Jasné, ono chápem, že ten svet mnohým hráčom sadol (nadšené ohlasy a predaje hovoria jasne), akurát ja možno preferujem trochu inú koncepciu open worldu. Súhlasím s tými questami, to ma trochu štve na všetkých FromSoft hrách. Aj v Dark Souls/Bloodborne sa mi stalo, že som nejaký quest splnil len čírou náhodou, prípadne za pomoci návodu. V prípade open worldu je podľa mňa nezriedka úplne nemožné questy splniť, takže som sa o to ani príliš nesnažil (s pár výnimkami, kedy pomohol návod) :D.
Já ještě ER dohráno nemám (chybí mi asi 20 achievement bossů), ale mám v něm už skoro 200 hodin, právě proto, že mě baví to tam prolézat. Prostředí tím, jak vypadá, něco říká, to je ostatně obecně věc, co mě přitáhla k soulsovkám. Takže za mě je ten open world povedený.
Tedy, design questů je místy vyloženě trolling, kdy někomu něco přinesete, on řekne "dík" a až poté, co na něj hráč ZNOVU klikne řekne "ty jsi pořád tady... jo, odměna, tady máš tretku, díkčau" a teprve takhle se questová linie posune. Na druhou stranu, mně nevadí si proběhnout questy někde na fextra a pak se řídit návodem podle toho, co z čeho chci vytáhnout, takže je mi tohle FS designérské WTF spíš jedno.
@martinelk (30.03.2024 10:32): Bavil, hlavně při prvním hraní (ale u her mám rád prozkoumávání a kompletování, což určitě neplatí pro každého). DS3 je jiný styl hry. Času jsem v obou hrách strávil zhruba stejně, ale DS3 jsem samozřejmě dohrál vícekrát. Na druhou stranu, ES je pro speedruny docela dobře koncipovaný -1) setup (sebrat všechny potřebné komponenty pro build a run) 2) run samotný.

Za mě určitě dobrá koncepce (ES myslím) - jsem rád, že se nelíbí/nesedne všem. A doufám, že tam FROM vyzkoušel hodně konceptů, které bude moci rozvést v dalších hrách.

Ad questy -tohle je pro mě nejlepší prvek hry.

Co se mě týče, tak by se mi líbilo rozšíření/hra založená na navazujících dungeonech - asi 3 v ES, které byly zajímavě koncipované (kdy se nenápadně měnila struktura a šlo o trochu prostorovou hádanku) - spolu s principem omezeného počtu životů (resp. Estus náplní) a smrt = restart.
@Avathar (30.03.2024 12:26): @martinelk (30.03.2024 11:34): Tak Vám doplním odpoveď hráča, ktorému sa to páčilo. Na jednej strane súhlasím, že takzvané legacy dungeony (napr. ten Stormveil Castle) sú stále to najlepšie z Elden RIngu, čo ukazuje, že From vie oveľa lepšie robiť uzavretý dizajn než open world. Na druhej strane tie scenérie s tým audiovizuálom ma neskutočne bavilo objavovať v tom najstaršom slova zmysle, že naozaj len objavujem ako vyzerá krajina a akí nepriatelia sa tam nachádzajú, určite mi tam prišli niektoré oblasti aj vyslovene slabšie - hlavne snežné časti, ale bavil som sa takým tým, ako som spomínal, úplne základným objavovaním. No a druhá vec je, že mám veľmi rád soulsovský combat a boss fighty, takže ja som bol rád skoro za každého bossa a to, že tí vedľajší sa opakovalo, mi aj lorovo dávalo zmysel, že keď to boli nejaké strážcovia a podobne, tak neexistuje len jeden. A paradoxne v Dark souls trilógii som si viackrát povedal, že nejaký boss fight sa mi páčil a dal by som si ho znovu bez toho, aby som opakoval celú hru. Prípadne, že som si párkrát povedal, že proti takému bossovi by som si rád zahral neskôr v hre, kde je silnejší a nepadne do 30 sekúnd.

Samozrejme mať normálne questy pre ľudí a nie kryptické poslíčkovanie, by bolo super a tieto bezdôvodne nonsense questliny, ktoré musí hráč stále googliť, sú pre mňa asi najväčšou výtkou voči hre. A to si vezmite, že než to patchli, tak NPC nemali vôbec značky na world mape, kde sa nachádzajp, to bolo peklo v tom veľkom svete. :D Patchli to, keď som bol asi v polke hry.
@martinelk (30.03.2024 11:34): Sám som zvedavý, ako to budú koncipovať nabudúce. Osobne by som ale asi prijal návrat k zovretejšiemu svetu. Alebo ak urobiť open world, tak ho urobiť iným štýlom a nie štýlom, že vezmeme princípy Dark Souls a len to hodíme do open worldu...

Elden Ring ma inak bavil, nemal som problém ho dohrať, ale bohato mi na to stačilo tých cca 80 hodín. Výraznejšie som sa začal nudiť až ku koncu, pretože toho už na mňa bolo too much... Vôbec si neviem predstaviť, že by som v tom svete mal (ako niektorí) tráviť stovky hodín...
@Avathar (30.03.2024 10:48): Souhlasím na 100%. Tady jsou ty kobky jen pro to, aby se hráč dostatečně nagrindil a pokračoval do dalšího legacy dungeonu. Díky tomu se cítím jak osel kterému před čumákem houpají mrkví. :-D Nejvíc se bojím že díky úspěchu téhle hry si vývojáři řeknou že to vlastně udělali dobře a další hra bude stejná.
@martinelk (30.03.2024 10:32): Ak mám pravdu povedať, mňa ten open world nijako neoslnil. Aby open world fungoval, tak podľa mňa by mal zahŕňať rôznorodé aktivity (viď. napríklad RDR 2), ktoré sa v ňom dajú vykonávať. Jednak dodávajú životnosť a hlavne hráča bavia, takže v ňom môže stráviť mnoho hodín vedľajšími aktivitami, nepohnúť sa v príbehu, ale stále tráviť čas zaujímavo.

Čo je ale tu? Všade je to rovnaké. Zabiť nepriateľov, bossa, a tak stále dokola. Áno, svet je pekne urobený a rozsiahly, ale podľa mňa je v zásade pustý a mŕtvy. Fakt sa v ňom nedá robiť nič iné, než mlátiť nepriateľov (pričom nepriatelia tvorcia odhadom 95 % populácie tohto sveta). Preto teda vôbec nerozumiem niektorým hráčom, ktorí sú z toho sveta takí odvarení.
Dotaz na lidi co to dohrály. Fakt vás bavil ten otevřený svět? Mně příjde naprosto otřesný a nezajímavý. Nemám vůbec pocit že hraju soulovku, nemá to ten tah na branku. Teď jsem dodělal  Stormveil Castle a konečně jsem měl pocit že hraju soulovku, mělo to správnou atmosféru a hlavně jsem se bavil. No ale teď mě to zase vyprdlo do toho open worldu v Liurnii a fakt uvažuju že to po 30 hodinách zabalím. Jezdím po otevřeném světě ( kde je i dost hluchých míst, kde není lautr nic ), zabíjím náhodné skupinky nepřátel ( vlastně nezabíjím protože mě to už nebaví, tak je jen projíždím ) a hledám další dungeon, katakomby nebo ruiny.

První 2-3 dungeony a katakomby byly docela ok ale teď už je to jen oser. Ta recyklace minibossů mě taky dost štve. První setkání s Night Cavalry bylo fajn, druhé už moc ne. Měli se na celý open world vykašlat a udělat DS4, jasně lidi by frflali ale aspoň by to bylo zábavné. A aspoň by se mohli zaměřit na opravování letitých bugů a chyb.

Btw nesliboval Mijazaki v nějakém rozhovoru před vydáním že prej svět už nebude tak mrtvý a nepřátelský jako v DS? V DS to dává smysl a ani mi to nevadilo, ale tady bych fakt ocenil nějakou vesničku nebo městečko, které je aspoň neutrální ( Roundtable Hold neberu to je spíš mini hub ).
@BUMTARATA (22.02.2024 12:06): Bude to pěkná příležitost dát si to na čisto od začátku aby člověk do toho pekla datadisku neskočil po dvou letech pauzy :)
Mimochodem cenovka za dlc je 950 korun cca . Pro ty co nemají ani základní hru tak i s dlc za 1900, což je výhodné jelikož samotný Elden Ring stojí 1400.
Ovšem jelikož ve stejny den bude vycházet i SMT V Vengeance tak bude mít přednost :)


Jinak Elden Ring prodal 23m kopii. Což je sice fakt hodně ale čekal jsem ze to bude víc po tom neskutečným rozjezdu když to vyšlo.
Takže…

Mijazaki k tomu říká, že jde o jejich největší DLC so far, plochou to má bejt větší jak Limgrave, obsahově ale ještě víc nahuštěnější, přes deset novejch boss fightů, obtížnost by měla odpovídat obtížnosti ke konci hry s tím, že tam bude boss na úrovni Malenie, třesu se.
Oni DLCčka umí, tak se těším hodně. Snad to bude pořádně macaté.

Ale z toho traileru mě toho zas tolik nezaujalo.
Po DS3 jsem dostal znova chuť na Elden, kterej jsem naposledy hrál, když vyšel update na pvp. I když jsem hru dohrál už dávno, tak mě to strašně baví a nemůžu se dočkat dlc.

Byl jsem docela v šoku kolik neobjevených věcí a neprozkoumaných částí mapy jsem našel. Měl jsem za to, že jsem prošel co se dalo, ale bylo to příjemné překvapení. Připadalo mi jako bych to hrál znovu poprvé, když jsem objevoval neobjevené.

Byl by někdo pro rune/item duping (PSko)?
Otázka....po poražení Elden Beast ještě můžu cestovat po světě a dodělávat si věci? Konec prostě nastane, když se dotknu ostatků Mariky?
@BUMTARATA (28.08.2023 21:58): Myslím že obecně u Souls her se předpokládá (resp. design je na to připravený) znovuhratelnost - já jsem ER po vydání dohrál třikrát, ale nejsem nějak hardcore hráč (tj. je tu skupina lidí, co ER dohrála stokrát až tisíckrát - samozřejmě že už jde o optimalizaci a ne pomalé prozkoumávání).

Koneckonců třeba u DS3 jsem jeden z konců celé Anri příběhové linky viděl asi až tak v páté hře (tam bylo taky relativně snadné ji ukončit předčasně a to nejsem nějaký purista hrající bez internetu/diskusí)...

Určitě to asi není pro každého ideální, ale mě ES (a obecně DS) v tomhle směru vyhovují - popravdě ES byla až skoro moc "ukecaná" :) A prvků na usnadnění tam bylo také hodně (za všechny fast travel) - ale jak jsem psal výše, je to hodně design pro opakované hraní - co je poprvé zajímavá mechanika, by bylo po desáté otravné zdržování.
@Paul (16.06.2022 18:46): Z 36 questů, který uvádí Wiki, jsem jich bez nápovědy k mý (ne)spokojenosti uzavřel 34. U zbylých dvou jsem si v jednom případě vygůlil jeden detail (byl jsem přesvědčenej, že vím, co mám udělat, ale z důvodu, kterýmu jsem nerozuměl, jsem to udělat nemohl – když jsem zjistil, o co šlo, lehce jsem se nasral, neboť danou věc bylo potřeba vykonat na specifickým, z mýho pohledu random, místě), v druhým případě jsem díky svý blbosti triggernul jeden z questů příliš pozdě, až téměř na samým konci hry, v takovým případě je celkem obtížný backtrackovat, vygůlil jsem si tedy lokaci, na kterou jsem se potřeboval dostat, ale vzhledem ke zkušenosti s ostatními questy jsem si téměř jistej, že kdybych ho triggernul, kdy jsem měl, dokončil bych ho stejně jako všechny ostatní.

Potíž a zmatení lidí, myslim, spočívá v tom, že nejsou na jedný straně dostatečně důslední, na druhý je třeba vzít v potaz, že zdejší questy nabíraj záměrně kriptickejch rozměrů, protože prostě proč ne, a tak je o nich potřeba víc přemejšlet. Dokonalý to není, ale zase tě to soustavně překvapuje. Myslim, že je potřeba k tomu přistupovat otevřeně a neděsit se toho, což může bejt, chápu, těžký, že se třeba něco „nepovede“, koncept splněnej/nesplněnej quest tady imho nemá místo.
@Dejvic (20.08.2023 11:53): Demo neexistuje, ale teoreticky si vieš hru kúpiť na steame, vyskúšať na hodinu a ak by bol problém refundovať. Najdôležitejšie je, aby ti systém a grafická karta podporovali DirectX 12, lebo bez toho hru ani nespustíš.
Zdravím, prosím o informaci, zda existuje něco jako demo verze Elden Ring? Rád bych si před koupí plné hry vyzkoušel, jak mi to bude šlapat na noťasu.

Předem díky za odpověď. :)
No, první dojmy (lv42) - je to lepší, než Sekiro. Jinak zatím úplně nejásám - nepřijde mi, že by ten open world aspekt přinášel cokoliv pozitivního, spíš si to vybírá daň na detailnosti prostředí. A unikátnosti. Blbé to není, ale v kontextu souls-like her od From soft. bych to teda vysoko nedával...
Za mňa by bol hlavný logický dôvod, prečo je Sony ohľadom Bloodborne potichu ten, že to majú niekde v internom poradovníku na remake, ale hry ako Last of Us a podobne dostali prednosť. Ale samozrejme, to platí v prípade, že by sa Sony chovalo logicky...
@7c (13.05.2023 12:53): Kings Field bych chtěl. Když už ne nový tak aspoň remastery těch starších. Miyazaki ale cítí že by tak plno lidi co to nezná zjistilo že DS nebyl tak úplně jeho nápad :)
Hmm, ani nevím kdo k tomu Kings Fieldu drží práva, jestli Sony nebo From, potažmo Kadokawa..



@HolyMeatball (13.05.2023 13:11): No, on ten remake Demon Souls moc díru do světa neudělal a asi moc peněz nepřinesl. Tak si tak říkám jestli Sony na to už nehodila bobek. Taky mi ta atmosféra v tom remaku moc původního Demona nepřipomíná. Bloodborne by byl asi jiná ale spiš čekám ze bude dvojka, bez Fromu, lol
@7c (13.05.2023 12:53): Demon's Souls originál lze bez problému na PC přes emulaci hrát. Remake je samo mnohonásobně pohlednější, ale také atmosféricky vykastrovanou verzí originálu, jež zhola nepochopila či cíleně ignorovala takřka všechno, co původně tvůrci chtěli hrou říct. Gameplay přitom zachovali echt nezměněný, takže se to hraje stejně nemotorně a význam remaku mi tím pádem uniká. #rantover

Hlavně by ozaj měli něco udělat s Bloodborne, dodnes je to hodně žádané zboží, dodnes se to nedá normálně zahrát při 60fps ('normálně' je klíčové slovo), dodnes to nechápu. :)
DLC prý údajně ne dříve než v dubnu 2024. To už bych tou dobou čekal třeba novou Soulsovku :( :D
@7c (02.03.2023 20:22): Neeee. Ja Horizon 2 hrál na ps4pro a bylo to parádní, žádný strach. Bloodborne mne nebavil takže nějakou zásadní technickou vsuvku nemám, ake jak říkám, statisíce lidi bylo evidentně nadšeno :)
A sorry za ten tlak, ale ja už ve svém věku na přísloví kdo si počká ten se dočká moc nedám :)
@Charllize (02.03.2023 18:56): Horizon 2 bych se asi na PS4 neodvážil spustit a 30 fps (jednou za hodinu, jinak cukavých 20) v nízkém rozlišení u Bloodborne? .-)

Za normálních okolností bych s tím neměl asi problém, ale když je tu naděje, tak nemám problém pár let počkat. Obzvlášť když stejně nemám televizi. Snad letos vyjde alespoň Demon's Souls...
@7c (02.03.2023 18:41): Nevím no. Ideální a nejsnazší je proste koupit ps4 a goty verzi hry a proste si to zahrát. Ono by to finančně žádná hrůza nebyla protože až se nabažíš konzoli pořad celkem slušně prodáš. A těch 30 fps bys přežil stejně jako všichni co to hráli a udělali z toho legendu :) + bys ještě stihl Horizon 2 s krásnou Aloy :D
Ono se obecne Bamco na GoG moc nehrne. Co jsem koukal tak tam mají dvě hry. Jestli sem něco spatne nezadal.
@Red (02.03.2023 14:00): Soulsovky podľa mňa na GOGu nikdy nebudú z jednoduchého dôvodu a to je ten, že obsahujú dosť podstatné online featury na ktoré treba mať minimálne nejaký handling server, aby sa napojili na from software servery, ak by teda nepoužívali vlastné. A GOG takéto služby pre žiadne hry neprevádzkuje. To je inak tiež pre mňa jeden z dôvodov, prečo mnohé hry pre mňa na GOGu ani nemajú zmysel, lebo jednoducho nemajú online featury alebo možnosť multiplayeru, ak nemáš "náhodou" vlastný server, čo však na veľa hier ani nepomôže, lebo to nestačí.
@Charllize (27.02.2023 21:40):  Já očekávám nikoliv psx demake ale pc remake Bloodborne na pc, distribuovaný drm-free přes GOG. Naděje a víra se mi jeví jako niterná součást tohoto žánru, toto by bylo pro mě jasné znamení pro to zakousnout se a nepustit:)
@Blaiddtom (01.03.2023 09:53): já vždycky rád šimral ty mé fóbie hrami od Fromu, zejména hadi. Škoda, že zde je trochu pokazili.
Ale musím říct, že jako na člověka co má strach z výšek, tak na mě docela působí když můžu kdekoliv zahučet a často balancuju na římsách apod.. nevím zda to je záměr, ale daří se jim to. :D
Konecne som sa dostal k elden ringu a bol som velmi neprijemne prekvapeny, ze sa vratil moj "oblubeny" nepriatel...zo vsetkych moznych enemakov z dark souls museli vratit tych ***** basiliskov. PTSD sa ozvalo ked som ich zmercil. Dodnes mam z tych ziab nocne mory a stretnem ich znova.
@BUMTARATA (28.02.2023 11:57): Tak nejspíš casem bude nějaká goty edice a klidně se muže stát ze udělají ještě nějakou vylepšenou verzi, jako třeba u Dark Souls 2. Obecne ale ta hra je tak mohutná ze kdyz si dáš základ teď trpět asi nebudeš :)
Ani to dlouho netrvalo :)

 Studio FromSoftware oznamuje velké rozšíření Shadow of the Erdtree pro Elden Ring.