Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (15.10.2023 08:00): To je krásný jak funguje lidská paměť. Už jsem tu hru dávno pustil z hlavy, ale jak jsi to napsal s tím bossem, tak mi to hned naskočilo :) A mám pocit, že jsem to samozřejmě "musel" posbírat i když už to bylo k ničemu - má to ukrást někdo jinej? :D
@Walome (14.10.2023 22:26): Takže to není specifikum mého počítače :) Ještěže už dneska existuje youtubko na všechny možné i nemožné hry, stát se mi to v době vydání tak bych asi vraždil.
podle mě dvojka je sračka (po vyčištění lokace - se tam nepřátele znovu objeví, jako třeba v nějakém tom diablu - kde ještě člověk musel pořád mačkat tlačítko pro útok jak blbec - matně si vzpomínám že jsem hrál nějaké diablo asi dvojku - vím že mě při hraní toho drželo hlavně zvědavost na další předělovou animaci, zato demo DS a samotnou hru jsem dohrál několikrát) - jednička skvělé lokace a hudba - 1 - doporučuji hrát na těžkou obtížnost s max. čtyřma postavama - na nižší obtížnosti se ta hra totiž hraje v podstatě sama.
@Walome (30.04.2023 21:09): Já bych naopak řekl, že je to úplně na hovno. V tomhle systému mají zásadní výhodu bojovníci na blízko. Mágům a lučištníkům hodně rychle odskočí. S bojovníky jsem prošel celou hru. Mágy a lučištníky jsem musel brát nové (vylevelované) skoro v každé vesnici. Nedivím se, že se tento experiment moc neujal.
@Walome (30.04.2023 21:09): Však určitě, mě to taky vyhovuje. Nic složitého, realistické a teoreticky je to i ze života. Teoreticky, protože já třeba můžu máchat mečem nebo střílet z luku hodiny, dny a týdny a stejně se to nenaučím, protože jsem gramla :D
@Karasman (03.05.2022 22:00): Zatím ne, ale říkal jsem si, že bych v následujících měsících či letech mohl dát celou sérii (a zjistit, proč lidi hejtí trojku). Takže dvojka je tak nějak v plánu.

@Rapier (03.05.2022 22:38): Sofistikovaný není, je to docela jednoduchá akce, alespoň na easy. Plno soubojů proběhne tak, že klikneš na jedno monstrum ve skupince a pak se jen kocháš, jak to parta domlátí sama. Na vyšší obtížnosti je potřeba do boje zasahovat výrazně častěji.
Jediná fakt sofistikovaná věc v DS1 je systém kouzel. Je jich hodně, fakt hodně.
@Kwoky (03.05.2022 20:08): z toho bych neměl strach. Letmý pohled na kolonku hodnocení mě říká, že místní RPG masteři DS nedohráli, protože byl na ně příliš sofistikovaný. :)

A navíc nemohu dát plusko bez komentáře.
@Rapier (03.05.2022 19:36): Asi nebude. Hodně bych se rozepsal a pak by mi místní RPG masteři přišli vysvětlit, že jsem to hrál celé blbě a vůbec jsem to nepochopil. Tak radši nic :)

Pro mě hlavní rozdíl je v tom, že v DS máš partu až osmi pajduláků, nejde se vracet do města portálem a neexistuje nic jako skill pointy (leveluje se automaticky hraním a výměnou výbavy). Akce samotná mi připadá dost podobná.
@Kwoky (03.05.2022 19:19): paráda. :) Je to téměř jako dnes jak mi starší kolega v druhém zaměstnání o té hře povídal. Zkoušel jsem, ale nikdy mě to nechytlo.

Každopádně gratulace! Komentář nebude? V čem se to liší od Diablo, aspol. ?
Dohráno podruhé. Poprvé někdy kousek po vydání, podruhé teď po skoro přesně 20 letech od vydání.

Mám tuhle hru prostě rád, ale současně mě některé její prvky nebetyčně vytáčí. Obchodníků je v celé hře tak 6, takže jsem strávil nekonečné moře času při šmrdlání s inventářem. Prodal jsem nepřeberné množství věcí, v půlce hry jsem měl už tak milion zlatých. A jediná věc, kterou jsem si kdy chtěl koupit, stála mega a půl. No to teda nevím, kde bych na to měl vzít... A to nemluvím o levelování (je lepší mít MÍŇ členů party), triviálním ději a retardované AI (např. enemáci jdou vždy po tom, kdo na ně zaútočil první). Ale stejně jsem si to i napodruhé užil. Stejně jako před lety jsem ale už unaven délkou (30 hodin) a vcelku jednotvárností, takže chuť pokračovat datadiskem je u mě opět mizivá.
@Psyx (10.04.2020 12:52): Aha, tak to je zajímavé. V lecjakém RPG to funguje tak (zejména v těch, kde respawn a tedy grind neexistuje), že za likvidaci vyvolaných nestvůr EXP nedostáváš.
@FildasCZ (10.04.2020 13:32): grafika zde zestárla bohužel neuvěřitelně rychle. Pamatuji si ale na rok 2002, pár dní po vydání hry mí spolužáci nemluvili o ničem jiném než o DS a o tom, jak je skvěle udělaný...
@Phoenix (10.04.2020 11:44): Sice neexistuje respawn, ale narozdíl od většiny RPG dostáváš slušné "expy" i ze summonů, takže můžeš grindovat na nich, když potkáš nepřátelského vyvolávače. Já jel tuším s trojicí postav na hard.
@Walome (25.08.2017 14:44): Možná jsou také rozdíly v obtížnosti v závislosti na počtu postav v partě. "Zkušenosti" se dělí a neexistuje respawn nepřátel.

Dojel jsem to včetně datadisku s jednou postavou na Normal, jen kdybych to chtěl hrát znovu, tak budu hrát z kouzelníka místo válečníka.
@Kwoky (23.08.2017 12:47): Však jo. Já jen, že on to nedohrál :-)) Ale taky jsem to hrál na easy a přišlo mi to jako fajn relax. Já od toho ani víc nechtěl než jen kosení goblinů a kochání se krajinou. A sledování levelů. Pořád to ale bylo stokrát těžší než Diablo 3, které ani vyšší obtížnost ze startu snad nenabízelo. Tam jsem měl větší problémy, aby mě zabili, což bylo trochu zvláštní, když jednička byla extrémně těžká pro mě.

@Walome (23.08.2017 14:34): No, na easy to byla pohoda. Možná, že tam byl velký skok mezi easy a normal. Těžko říct.
@vodkasesemtexem (komentář): Mě DS bavilo hodně, ale ten tvůj komentář, jak se vztekáš, mě pobavil :-D Každopádně na lehčí obtížnost je hra fajn odreagovačka a není nijak složitá. Asi jsi prostě přestřelil s obtížností no. To bych hře tolik nevyčítal, protože na hard bývá tenhle typ her dost obtížný. Spíše u Divine Divinity jsem míval problém, že easy a hard jsou prakticky stejně těžké u hry a pokud si špatně vylepšuješ postavu, tak po sto hodinách můžeš jet odznova.
"Dungeon Siege je typická rubačka, kde se vlastně většinu času jen díváte na to, jak vaše postavy likvidují nepřítele." A to se mi na RPGčkách líbí, že to není žádný zasraný psycho jako vetřelec, mužu si dát nohy na stul a popíjet kávičku.
@Walome (23.01.2017 19:27): Ne u Diabla mas napriklad v prve rade ten rozsahly skill tree, ktery ti nabidne vicemene vlastni customizaci postavy a spoustu buildu. V Diablu mas spoustu skillu, ktere musis vyuzivat v zavislosti na dane situaci atd. V DS vsak v 99% pripadu staci kliknout na nepritele, obcas na hp lektvar a o nic vic se starat nemusis, proste naprosty autoplay.

Tedy mluvim predevsim o D 2, je fakt, ze jednicka za bojovnika ci lucisnici je temer to same co DS (byt za maga je to fajn) a o trojku se nezajimam.
@Walome (23.01.2017 07:54): Problem je v tom, ze u DS jsem mel casto pocit, ze u hry vlastne ani nemusim byt, anzto toho mohu ovlivnit jen pramalo , jak jsem psal nize, ta hra je temer ve veskerych hernich prvcich naprosto automatizovana. Tenhle pocit jsem treba u zadne jine "Diablovky" nemel. Ale prostredi vypadalo docela hezky, co si pamatuji, to je fakt. Ale jinak je to desne pitoma hra i ve srovnani s Diablem.
@Isair (23.01.2017 06:55): no a ja zrovna pathfinding povazuju za jeden z nejvetsich kladu. Nicmene jsou tam bossove se kteryma se vyporadat musis.

Diablo ma gameplay zalozeny na zbesilem klikani, to me nikdy moc nebavilo. A naopak se mi u DS vzdycky libilo, ze se zlepsuju v tom, co pouzivam, to mi prijde logicky.

Ale ve vysledku je to porad desne monotonni, podle me to fakt zachranuje to prostredi.
@Walome (22.01.2017 12:23): Diablo nabízí alespoň nějaký gameplay, tohle má všechny herní mechanismy naprosto automatizované (i to level upování, které je alfou a omegou většiny Diablovek, které když už nic jiného, obsahují alespoň rozsáhle skill tree se slušnou možností customizace postavy). U Dungeon Siege jsem si občas říkal, jestli stejného výsledku nedosáhnu při sledování spořiče obrazovky, který dost možná nabídne stejné procento interaktivity :).

Kdysi tu někdo poznamenal, že na nižších obtížnostech stačí vždy kliknout na nějaké místo co nejdál na mapě a oni to postavy tak nějak samy projdou a pokosí, což asi mluví za vše:). Normal/hard obtížnost se pak liší maximálně spotřebou lektvarů (čili krom na příšery občas kliknu i na ikonku lektvaru a vlastně o nic víc se starat nemusím :/).
@Walome (22.01.2017 10:58): á Dungeon Siege, další diablovka, kterými tak trochu "opovrhuji". Přesněji, řečeno mě nikdy, včetně Diabla nezaujali. :) Ale chápu, že je to návykové, kdo ví kdybych to zkusil zdali bych nedopadl stejně jako příklad níže. To mě připomíná, že u kamaráda, to bylo v dobách kdy se hry sledovali fyzicky (né na těch internetech), díval jak hraje diablovku HeartStone nebo tak nějak. Od frantíků, moc hezky barevnou. Hrozně se mi na to líbili recenze. Krásné obrázky.

Pamatuji si ale kolegu z bývalé práce, to byl pařmen, manželka, 3 děti, 40 let a když to vyšlo (DS) tak to projel do pár dnů a v práci málem spal u kreslení výkresů v CADu, protože hrál hluboko do noci. To byl opravdový fanoušek her. :)
Hm ty bažiny jsou celkem nářez. Jsem zjistil, že jde sejít z cesty a šmejdím to tam křížem krážem a někde na kraji mapy je schovanej malej dungeon do kterýho je možno spadnou tak, že prostě jdeš po zemi, část se urve a ty spadneš dolů. To mi přijde dost cool na to, že velká část hráčů nejsou asi takový magoři, kteří by to prolejzali celý.
@CrocoRay (15.01.2017 11:59): jo tady je jen jeden.

Mimochodem ty postavy skutečně levelují rychleji nicméně je to k ničemu - ve hře absolutně nepotkává tak silné zbraně a brnění, abych ty levely upotřebil :D jasně, stoupají mi statistiky, ale s Dexterity 21 střílím s lukem co potřebuje 18... nu, teď si vezmu mága, tak se to rozmělní.
@Walome (15.01.2017 11:55): Tak 3 hodiny už je docela dlouhá doba. Max Payne jde za 3 hodiny dohrát celý, pokud jedeš třeba New York Minute a jednotlivé úrovně jdou dost krátké.

Ale jo, chápu, že to stát může a dost to nasere. Naštěstí to vždy spousta her měla, že se ti quck savem hra ukládala do dvou nebo tří slotů, tak jsi nahrál ten druhý. Nevím, jak moc jsi to posral svým ukládáním ty :-D

EDIT: Anebo to hra ukládá jen do jednoho, což je dost blbé.
A tak Max Payne má uložení na začátku každého levelu a ty nejsou tak dlouhé. Teď nevím, jak je to u Dungeon Siege. Ale já měl vždy quick save na F5 a quick load na F9. Navíc jsem kolikrát hrál hry stylem qs/ql a měl to dost naučené, že jsem se prakticky nemohl ani splést a dělal to podvědomě.
NEEEEEEEEEEEEE místo ql jsem dal qs po asi hodině hraní a ukládání jen přes qs, UAAAAAAAAAAAAA. Na to už člověk dneska není zvyklej, že by se mu to mezitím 20x neuložilo samo :)
No nicméně to zatím jedu ve dvou, naberu ještě toho mága a trpajzlika a to bude můj strop, dva bijci, dvě podpory a nekonečno oslíků :D
@Phoenix (01.01.2017 16:48): Do party podle mě můžeš vzít každou postavu, která by se chtěla přidat. Teď si nejsem jistý, ale myslím, že to tak je. Ale vždy je jen jedna pomocná aktivní v boji a tu můžeš kdykoliv vyměnit za jinou. Takže v souboji jsou vždy dvě. Já to dohrál celé s tou první, která se ke mně připojila a léčila a už jsem ji za žádnou jinou neměnil. Uvažuji, že bych si to dal i podruhé. Zase tak špatné mi to nepřišlo. Ale nejvíce mě bavila asi jednička.