Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Uf, jsem tak v půlce a už se mi nechce dál hrát. Připadám si spíš, jak když proklikávám nějaký interaktivní film.
Tož taky to bylo pěkný, až na tu debilní část v nekropoli pod Marcurií, ale teda nemít tady připravený Chapters tak mě ten konec docela naštve..tohle není ani cliffhanger, to je přímo abysshanger. Jsem rád že jsem si to všechno rozehrál až když už je to venku.

edit - je vtipný si číst teď zpětně diskuzi. Např. pipboyova roztomilá naivita:
7.8. 2008
Doufam ze chapters budou brzo, chcu odpovedi :)

:D
@John Mirra (29.11.2016 20:34): wonkers byla mimořádně roztomilá postava a chtěl jsem ho mít taky. Za to, že ho poznáš, máš u mě plusový bod, většina lidí mého avatara popisuje jako "fialovou opici":).
Z Dreamfallu si poletech opravdu už plno pasáží nepamtuju, třeba si někdy vzpomínky osvěžím.
Dreamfallu hlavně chybí achievementy. Jako když člověk zkombinuje třebas dva předměty z celkově třech, které má v inventáři, tak by mu s hlasitým "You must be a genius!" přistál achirvement "génius". Nebo Forrest Gump. To už by záviselo na tom, jak moc se autor umí vysmát sám sobě. :)
@musa (29.11.2016 00:10): nj ale to neznamená že jsou nelogický, resp. vyloženě špatně nadesignovaný (tenhle není ani tak nelogickej, spíš hrozně špatně ošetřenej) puzzly něco co by se nemělo kritizovat. Ikdyby to byla součást všech adventur historie. Ale určitě se najdou adventury který mají puzzly kvalitnější. Ale jinak Dreamfall je zatím, až na tenhle stupid zásek, pohoda, skoro žádný jiný puzzly si zatím ani nepamatuju.
@Paul (28.11.2016 23:52): ber to tak, že puzzly jsou základním stavebním kamenem adventur a nelogický puzzle je klasika. Dreamfall je z pohledu adventuristy vyloženě easy titul, jak naznačuje Matthias, existují adventury zcela jiného kalibru:).
@Paul (28.11.2016 22:24): Tak to se těš. Dreamfall Chapters má mnoho hádanek a bez nadsázky všechny jsou stupidní a hru spíše kazí. V Dreamfallu žádné takové nejsou (ani jsem nevěděl, že tam je možný zákys) a snad i ten pověstný rubber duck puzzle z The Longest Journey je oproti těm z Chapters slabá káva.
@Paul (28.11.2016 22:24): ty opravdu reaguješ jak příšernej adventurní novic :). proč jsou v adventurách puzzly, i když se mi některé nelíbí, proč je dobré mít u hry zapnutý zvuk ( :D ). To je jako když si nováček stoupne poprvé na prkno a rozčiluje se, že tu rampu nesjede a ještě si rozbije čumák. Blbý adventury, já bych je zakázal :P.
Uff jsem si myslel že v "zakčnělý" dvojce už snad žádný retardovaně-obskurní puzzly nebudou, ale to jsem netušil co si na mě Ragnar přichystal v jeskyni u vodopádu. Jsem tam 15 minut pobíhal a hledal nějakou clue jak jako vyřešit tu hudební hádanku, až jsem ztratil trpělivost (too old for this shit with too little time for nonsense) a samozřejmě, clue nikde v okolí nebyla, protože si jí prej pobrukujou ti dva trolové co tam choděj, z nichž jednoho jsem vysneakoval (a nic ho pobrukovat neslyšel) a druhýho jsem zmlátil. A ta hra o tom nijak nedá vědět, nic...lidi co hrajou bez zvuku nebo ztlumeně samozřejmě taky shit out of luck. Nevím co v tom Funcomu hulej, ale chápu ten Jonathanův hněv spravedlivých :)
Si tak pročítám svoje oblíbený fórum qt3 co si tehdy lidi mysleli o Longest Journey a jeden příspěvěk mě pobavil

"The Longest Journey was a heaping plate of ass salad.

The most mysterious thing is how so many people raved that it was so great. Inconceivable. So even if people rave about how great TLJ2 is I just won't be able to take that seriously..."

A pak kouknu na jméno a Jonathan Blow, alias týpek co o pár let později spáchal Braid a Witness :))
tvle to je zase diskuze tohle :D

@Vurhor (27.11.2016 17:49): mě se právě líbí když se původně 2D hra převede do 3Da můžu si jí takříkajíc osahat :) Proto jsem rád že jsem dohr..koukal TLJ, je příjemný vidět ty lokace a lidi znova takhle.
Proto mi třeba i naprosto vyhovovalo předělání Falloutů do first personu, ikdyž škoda že kvalitu writingu a questů už dokázal zachovat jen Obsidian.
April neumřela. Naopak s tím bojovníkem, co za něj také šlo hrát, se později vzali. Je to už v prvním díle, kdy je ona ta stará babička, která vypráví příběh a má právě jeho jméno.
@CrocoRay (27.11.2016 19:28): měl jí zabít Kai (nebo jak se ten kokot jmenoval) ale nakonec se rozhodl, že ne... ale pak se tam objevil ten jeho velitel a stráže a jeden bodl April, ta spadla do vody a Zoë to sledovala z dálky). A tak se zkušená bojovnice a čarodějka nechala úplně dementně oddělat.
@Matthias (27.11.2016 19:14): Nechtěl jsem to dávat do spoileru, ale s náznaky si už nevystačím :-) Myslel jsem jakým způsobem ji zabili. Trochu si asi pamatuji, ale už nevím přesně. Jinak to monstrum jsem tehdy skoro vůbec nechápal a právě přemýšlím nad tím, jestli teď po několika letech bych ho chápal více :-D
@Matthias (27.11.2016 18:58): Tak ty tam spoiler nemáš a bez toho prvního by mu to nedošlo :-)) Maximálně kdyby nad tím chvíli přemýšlel, tak by ho to mohlo jako možná varianta napadnou a mohl by se to domnívat.

Každopádně už si tu hru moc nepamatuji, i když vím, že mě bavila. Ale jakým způsobem se to vlastně stalo?

Jo a nejvíce si asi pamatuji tohle Jak Zoe furt hledala toho svojeho dupáka a nakonec zjistila, že ho sežral takový ten nateklý prasák nebo co to bylo. Ale už přesně nevím, jak to bylo. Tohle je ten moment, kvůli kterému bych si to i zopakoval. Nevím proč, ale to monstrum se mi vrylo do paměti, i když už nevím o čem všem ten rozhovor s ním byl a co byl vlastně zač.
To je zajímavý, mě právě to ovládání a to 3Dčko dost odrazuje od toho si to zahrát, i přes všechnu tu chválu ze všech směrů. Asi jsem si až příliš navykl na ten styl jedničky.

A hlavně (Paule nečti, velkej spoiler ke hře) když jsem se odněkud dozvěděl, že April tu umře, totálně to pohřbilo jakékoliv šance, že bych se na hru někdy vrhnul. Jelikož se jedná o mou absolutně nejoblíbenější herní postavu, dost špatně bych to nesl :D
On je to spíše interaktivní film. Postupem času toho budeš dělat méně a méně. Ale i tak je to krásná hra.
To je stejně fascinující jak mě tahle hra baví i hrát oproti TLJ a jen kvůli tomu že je 3D a má přímé ovládání :)
Akorát ty souboje jsou opravdu hodně slaboučký, ale neva. Jo a podpora gamepadu je taková pofidérní, při každém zapnutí to musím částečně znova mapovat. A kde je na gamepadu tlačítko na otevření mobilu/deníku, to fakt nevím. Ještě že mám bezdrátovou klávesnici.
@M.a.t.t. (02.01.2015 16:25): v tom máš asi pravdu, změním to na těch 65%, jak jsem původně chtěl dát. Víc jsem dal z nostalgických důvodů :D ...a bylo tam i pár pěkných momentů. Jen mi to jako celek nesedlo. Asi to není problém herní formy (no vlastně je to jen můj problém, že :D ), ale přišlo mi to takové nedodělané. Chapters hraju ted, začátek byl super, Zoey a ostatní postavy už tam působí podstatně propracovaněji, dialogy jsou taky na dobré úrovni. A k technické stránce asi není potřeba se vyjadřovat, když je tam rozdíl osm let. :)
@Wild One (komentář): "Ako nutné zlo a rozpačité premostenie to síce chápať môžeš, ale v tom prípade mám dojem, že od Dreamfall Chapters čakáš priveľa. To sa Dreamfallom inšpiruje ďaleko viac ako hrateľnosťou Longest Journey :) Ani nehovoriac o tom, že to dlho vyzeralo, že to bude vlastne finále série a pochybujem, že ho vedome vytvárali s iným učelom, ako vytvoriť čo najlepšiu hru.

Ale za najväčšiu škodu považujem, že hru na ktorú máš v zásade skôr negatívnejší názor, čo vyplýva aj z komentára, hodnotíš veľmi slušnou známkou. Čo je tu chvíľami bežné.