Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jumas (21.11.2019 08:22): To rozhodně pro mě není, už tak jsem v některých pasážích mačkal F9 víc, než bych chtěl. :-) U téhle hry musíš to načasování vhodného okamžiku naplánovat fakt pečlivě a jakmile některý z vojáků zařve "Diversant!", je jasné, že jinou volbu než F9 nemám. :-D Do jisté míry bylo fajn i to, že když Tvoje postava způsobila poplach, v podstatě se nedal jakýmkoliv způsobem dlouho přežít. Párkrát jsem v takovém případě zkoušel se víc schovávat a obcházet, ale ta podezíravost všech protivníků stoupla natolik, že další tichý postup hrou byl vyloučen, stejně tak nešlo se hrou prostřílet.
@Jumas (20.11.2019 21:02): Jo Tys myslel převlékání při Expertovi! Tak to asi jo, pak si ale neumím představit, jestli je to vůbec hratelné, protože bez cizí uniformy si ten průchod hrou absolutně nedovedu představit. Já jsem u jedničky u první mise zkusmo došel na začátek kasáren a jakmile jsem měl vstoupit do štábní budovy, kde stáli ti Tebou zmiňovaní vojáci proti sobě a ani se nehnuli, pochopil jsem, že bez německé uniformy se nechytám. :-)

@PRIVATE MARTIN (20.11.2019 21:15): Myslím, že ani na easy obtížnost se o té hře nebude dát říct, že je jednoduchá.
@Chuck (20.11.2019 18:02): V manuálu píšou, že běh nepřátelé na Easy a Normal neřeší, ale taky tam stálo, že na Hard a Expert mě hra neupozorní, že mám ruskou zbraň nebo batoh a upozorňován jsem na to byl. Převlékat se ve dvojce na obtížnost Saboteur nejde. Prostě to vypustili a ta volba v nabídce činností, co jde dělat s bezvládným tělem, chybí. Musíš tedy každou misi odehrát v té uniformě, jakou máš na začátku. To z toho dělá úplně jinou hru. Zabití nepřítele nožem nebo střelnou zbraní a nemoci si vzít jeho uniformu je spolu s poznáváním cizí zbraně nebo batohu super prvek, který přidává na realističnosti. Opravdu jsem nečekal, že mě Death to Spies bude tak bavit a konečně jsem narazil na ruskou hru, která za něco stojí, protože z převážné většiny to jsou hrůzy. Dvojku mám bohužel pouze ze SCORE, snad někdy seženu klasickou krabici.
@Jumas (20.11.2019 16:21): Co si tak vzpomínám, mám dojem, že občas někteří nepřátelé vůči běhu podezíraví byli, ale já to nikdy nehrál na tu vyloženě nejjednodušší obtížnost, kde to mohlo být opravdu jiné. Jak jsi to myslel s tím odstraněním funkce převlékání v MoT? Ta přece zůstává pořád a je klíčovou zásadou pro úspěšné procházení. Jinak sis všiml, že jakmile jsi po nepříteli hodil nůž a zabil ho tím, nemohl jsi následně jeho uniformu použít, protože byla od krve? To mi přišlo jako velice zajímavý nápad. ;-) S tím Starforce u jedničky jsem se možná spletl, každopádně tam nějaká ochrana je, ale asi ne přímo tahle, zato u krabicovky dvojky, tj. MoT, není žádná a na rozdíl od jedničky nemusíš mít ani CD v mechanice.
@Chuck (09.11.2019 10:00): Já si zapomněl dát sledování diskuze, tak reaguji trochu se zpožděním. Jasně, že jsem očekával, že budeš s většinou souhlasit, když na tvou oblíbenou hru neplivu a trochu jsem si napravil reputaci po komentáři na RTCW :) Mě se na nižších obtížnostech nelíbilo, že nepřátelům nevadilo běhání. Logicky jim musí být podezřelé, když někdo od nich běží. Zkusil jsem tedy experta, který mě nepřipadal o moc horší, než hard a šlo to. S tou první misí máš asi pravdu, že jsem si hru osahával a hrál to jinak, než na co je stavěná.

Dvojku už mám nainstalovanou a chvilku jsem jí zkoušel. Jsou tam znovu čtyři obtížnosti, ale na tu poslední to hrát určitě nebudu. Neberu jí jako nejtěžší, ale jako alternativní pro ty, kteří chtějí Death to Spies hrát jinak. Odstranění snad nejzábavnější funkce, tedy možnost převlékání do nepřátelských uniforem, akceptovat nebudu. Na druhou stranu v popisu obtížnosti píší, že je tolerantnější AI, než na hard, a proto beru hard jako nejtěžší a projdu (snad :)) hru na ní. V manuálu na netu jsem četl, že je tam mimo lepší grafiky, řada nových funkcí, jako třeba házení kamenů, nošení druhé uniformy v batohu, možnost obléct si uniformu po headshotu na nižších obtížnostech (to se mě týkat nebude) nebo vydávání rozkazů v důstojnické uniformě. To mi přijde super.

@Chuck (16.11.2019 21:23): Já mám krabicovku a problém se spuštěním jsem neměl. Mám českou verzi, takže tam není přímo StarForce, ale nějaká ochrana od Cenegy, která při každém spuštění hry kontrolovala disk v mechanice, což bylo sice otravné, ale problémy to nedělalo.
@Jumas (komentář): Souhlasím snad úplně se vším, což jsi patrně očekával. :-) Snad jen, že na obtížnost Expert jsem koukal z velké vzdálenosti, jelikož i ta střední není žádná sranda. Je fakt, že ta první mise mi přišla nejdelší, ale spíš je to o tom, že si člověk zvyká na ty principy. Pokud se Ti jednička opravdu tak zamlouvala, je pro Tebe Death to Spies: Moment of Truth a Alekhine's Gun jasná volba.
@Chuck (03.01.2019 11:32): Jako v plánu to mám a nejspíš dám normal, nebo prostě střední obtížnost. Hard si dávám většinou u novějších her (především stříleček), které jsou na normal moc lehké. Chtěl bych ale ještě někde sehnat krabicovku druhého dílu a trojka ani nevím, jestli vyšla i fyzicky.
@Chuck (03.01.2019 09:51): V tomhle případě je HC to, že se tam vyskytuje nějaká reálná bitva, atd. Ne, že to budu hrát na nejtěžší obtížnost :) Ale asi to bohužel ještě odložím, protože to HC variantu nejspíše nesplňuje.
Nevíte někdo, jestli je tato hra postavena na reálných událostech? Chtěl bych ji napasovat do HC varianty letoší Herní výzvy do 9. kategorie Historie se opakuje. Základ splňuje bez problémů.
@Kosi.. (komentář): V těchto typech her bývá těch nelogičností ne zrovna málo. Mně teda často taky vadily a někdy mě vytáčely, ale nakonec jsem je dokázal přijmout a hru si užít. Hardcore tahle hra fakt je, ale zas ten pocit, když jsem to dohrál, o to víc stál za to. Nicméně Tě chápu. :-)
Tak jsem to rozehrál podruhé a v některých pasážích mi to dává zabrat stejně jako poprvé. Hlavně v tom vězení, kdy jsem tentokrát Poljakova nezabil, ale zkusil jsem tu těžší variantu - dostat ho ven. Podařilo se, ale trvalo mi to věčnost.
@JohnCZ (18.04.2012 15:53): Jde mi pouze a jen o tu barevnou paletu, ktera mi moc nesedi, ale zatim jsem jen testoval prvni lokaci (ten les v prvni misi). Graficke zpracovani jednicky mi naprosto sedlo. Je to budget, ale sakra chytre udelany budget. Spousta podobnych studii by si mela brat z Haggard Games priklad.
Wut? A zrovna z grafiky jsem u dvojky byl úplně hotový. Především ten Chuckem zmiňovaný les se mi strašně líbil.

I když je pravda, že grafické zpracování je trochu svérázné a AAA titulům ani konkurovat nechce.
@Chuck (18.04.2012 14:49): Nejlepsi pocit je, kdyz nekoho skrtis a metr od nej stoji nekdo dalsi. To je napeti.:-P Otoci se, neotoci... Nuz je prilis hlasita likvidace.:-)

No uvidime. Hratelnostne to vypada na stejne dobrou zalezitost jako je jednicka jen ty barvy mi trochu nesedi, ale to bude o zvyku.

Jo jinak jak jsem tak koukal na popis obtiznosti, to jako fakt muzes na Normal pouzit prevleky i kdyz jsi obet zabil krvavym zpusobem? To to asi budu muset hrat na Experta abych to nahodou v nejake zoufale situaci neudelal.
@marwel (18.04.2012 14:20): V tom lese na začátku to není celkově nic moc, až sejmeš ty dva na začátku a dojdeš k letišti, bude líp. Graficky je to posunuto dopředu, takže žádný strach.

Takový vrh nožem má také svoje kouzlo. :-)
@Chuck (18.04.2012 14:07): Vyzkousim to, abych videl, co to udela, ale stejne ten zpusob likvidace nepouzivam. Moje oblibena skrtici struna to jisti. :-) Jinak zatim se mi na dvojce vubec nelibi grafika. Co to sakra je?! Takovy prapodivny barvy. A hned v te prvni misi neni na pozadi lesa vubec videt ukazatele pozornosti vojaku. :-(
@marwel (18.04.2012 13:56): V jedničce je ale úder rukou přece jen jaksi tolerantnější způsob, kdežto ve dvojce je to v některých situacích trochu hnané do extrémů. No to uvidíš sám.

A koncentrák? Docela fajn. ;-)
@Chuck (18.04.2012 13:32): Ani v jednicce nejde omracovat rukou pokud v okruhu deseti metru nekdo je. Hral jsem to na Normal a skutecne to nejde. Jinak hra to neni nejak prilis tezka jak se rika, jen je obcas trochu slozitejsi najit ten spravny zpusob a predevsim pochopit takova ta mensi pravidla hry jako ze pokud otevres dvere a neukazes se, jdou to ti, co to slyseli zkontrolovat apod. Myslim, ze se to co se tyce obtiznosti zase tolik nelisi od Hitmana. Devata mise mi dala trochu zabrat ale to jen proto, ze jsem prehledl jednu branku v oploceni. Pri prvnim hrani jsem tam jeden usek vystrilel, spustil asi dva poplachy a dostal 98 bodu. Nedalo mi to, dal to znovu, nasel branku a dal to za 3000.:-)
@marwel (18.04.2012 13:01): Předpokládám, že jsi to nehrál na Experta, to by byla docela vražda. :-) I na druhou obtížnost jsem občas měl co dělat. Tak aspoň jsi poznal, proč tu hru tak uznávám a že je možná na DH zbytečně míjena.

Jinak u dvojky si rozhodně z tichých střelných zbraní vyber Hagant s tlumičem, který se na pohled tváří hlučněji, ale na rozdíl od ostatních je nejdiskrétnější. A bacha na omračování rukou, které je na rozdíl od jedničky ve dvojce bráno nelogicky jako poměrně hlučný způsob eliminace, takže když už ho použiješ, tak ať u Tebe blízko nestojí další nepřítel. Jinak zařve "Diversant!" a je to v kopru. :-)
Tak jednicka dohrana a naprosta spokojenost. Pokusim se sesmolit nekolik slov do komentu radsi, nez jen ciselne ohodnotit. Pokud se do toho dokopnu. A jde se na dvojku dokud mam jeste principy z jednicky zmakle.
@Bodkin (16.03.2012 09:53): Mně osobně přišly "nehody" někdy dost přitažený za vlasy. Např. se dá velice snadno dopátrat, že lustr spadl, protože ho někdo odpálil bombou, takže to zas taková náhoda není.

Ale já jsem rád, že se hitman a dts liší - kdybych si chtěl zahrát hitmana, zahraju si hitmana :)
@Bodkin (15.03.2012 20:42): No jasně, toho Melitzera v první misi máš jen unést a nezabít, tudíž ho buď uspíš pěstí nebo chloroformem, ale je tam dost misí, kdy máš nějakého pohlavára sejmout natvrdo. Pokud jde o ty "nehody", které jsou typické pro Hitmana, tak tady takové nejsou. Podobnost s Hitmanem sice hra má, ale ne do posledního detailu.
@Chuck (15.03.2012 19:00): Samozřejmě, ale hned ta první mise vražda není. V Hitmanovi se člověk mohl tak vyhrát, že nikoho nezabil a hlavnímu cílu se stala tragická nehoda. Něco na něj spadlo, do sushi se mu dostal špatný kousek, pistole byla ostrá...
@Bodkin (15.03.2012 18:54): Pokud pominu, že zabití je často v konkrétním úkolu mise, tak by se to zvládnout dát mělo. Mohl bys místo zabití používat omračovací úder, ale odstranit někoho výhradně při těsném kontaktu a ne na dálku za použití pistole nebo vrhu nože, je docela problém, nicméně by to jít mohlo.
@Bodkin (15.03.2012 18:47): S chloroformem to moc nepřeháněj, protože je ho omezené množství. Ten bych si šetřil na civilisty, které jiným způsobem eliminovat nesmíš, ale ti přijdou až v pozdější fázi hry. A když už jsi vynechal pistoli s tlumičem, tak bych rozhodně doporučoval nosit nůž, který ovšem po sobě nezapomeň sebrat.
Ještě aby ta hra nebyla těžká, když se jde krásně vidět, jak designéři podvádí :)

Tak schválně, mám jen strunu a uspávadlo, všechno ostatní jsem vyhodil. Silent assassin style :)
@marwel (15.03.2012 18:19): Tak to potom jo. DtS je opravdu náročný jen na hraní. Těch možností cest k cíli je sice víc, ale některými cestami je možné projít jen čistě teoreticky, v nejlepším případě s ocelovými nervy. Pravda je, že u žádné stealth hry jsem v některých situacích nečekal na vhodnou příležitost tak dlouho. A to trpělivost není zrovna mojí silnou stránkou. :-)
@Chuck (15.03.2012 18:06): Spatne optimalizovany a na reseni situaci skoupy je Velvet Assassin o kterem se tu zavedla rec. A v DtS jsem se tutoril preskocit neodvazil, protoze co jsem tak videl je to presne opacny pripad Velvet Assassin, tady je tech moznosti mozna az moc.:-)
@Bodkin (15.03.2012 17:41): Neni to nic moc, neni tam mnoho moznosti jak resit situace a cele je to hodne linearni. Je to takove COD ve stealth zanru. Krom toho jeste docela spatne optimalizovane (ale u stealth se to jeste da).

@Chuck (15.03.2012 18:02): No ja se priznam, ze jsem Death to Spies jednicku nehral kvuli tutorialu na zacatku, ktery je skutecne hrozne dlouhy a otravny. Jsem byl po pul hodine asi v pulce tutorialu a uz jsem se vazne k smrti nudil.
Tohle se Hitmanovi podobá docela dost, akorát v trochu hardcore vydání.
Prťavonké lokace a opravdu slabá předvídatelná AI, repetivní prostředí i nepřátelé. Je prostě vidět, že na to krom zkušeností neměl Replay moc peněz. Studio už to má ale beztak za sebou, takže nemá smysl kopat do mrtvoly. Jedinou jejich dobrou hrou zůstává asi Crashday, jestliže fandové sami vskřísili servery, tak to něco do sebe mít musí. Velvet je ale bohužel dosti slabým čajem. Na Hitmana v sukních za WWII zapomeň.
Bodkin: taky jsem zvědav :) já myslím, že ww2 byla už projetá křížem krážem. Jasně, ještě jsme neházeli Židy do koncentráků, ale tak... i když i možná taková hra by se našla.
Co si mám pod tím potenciálem představit? Nenapadá mě, co přesně tím myslíš.
Bodkin: U těhle her je problém, že absolutně nevyužívají potenciál tématu, strategie a multiplayerové akce už jsou takové. Jo a také by asi nebylo dobré dělat s touto tematikou hry ve stylu CoD:BO - takový styl her má blíže ke komiksovým superhrdinům než k čemukoliv jinému.
WW2 je hlavní věc, která mne od DtS odrazuje a nemyslím si, že bych to v nejbližších letech někdy překousl. Kdyby alespoň někdo konečně taky (krom CoH) překousl to tabu a udělal hru z druhé strany barikády.
Já letos dohrál Company of Heroes, takže mám s ww2 aspoň na rok vystaráno - to byla jedna z věcí, která mi na CoH zezačátku vadila. DtS mi zas tak nevadí, zvlášť když hraju za Rusáka, ale stejně toho bylo na mě moc :) Jo, padesátky, to je jiná. Škoda že zase Amerika, ale tak... :)
Walome: S druhou svetovou mam stejny nazor. Jsem rad, ze se dalsi dil posouva do padesatych let. Ten by se mi tak mohl konecne libit.:-)
Koukám, že v květnu :) Ale to se nedá hrát v kuse, teda aspoň já ne. Ale baví mě to. Navíc všechny Hitmany mám několikrát dohrané a nový "Hitman" nebude mít se zbytkem série asi co dělat. Jen škoda, že jak první, tak druhý díl je z ww2, to je téma vskutku únavné.
Walome: A nezačal jsi s tím nedávno? Nebo si to pletu s Dunemasterem?
Někdo čeká na trojku a někdo má před sebou ještě jeden a půl dílu :)
JohnCZ: To mi nemáš dělat, teď se mnou několik dní nic nebude. :-)
Chuck: přesně :-D Mě zase dodnes děsí vzpomínka na probuzeného pošťáka, jak běhá nahý po zahradě plné mafiánů v Hitmanovi dvojce.
JohnCZ: Což o to, klidně bych používal jemnější metody než moji oblíbenou škrtící strunu, ale od té doby, co se mi Rusák v Cold War poté, co jsem mu dal záhlavec, s kašláním probudil a normálně začal fungovat, tak jdu radši na jistotu. :-)
JohnCZ: Zas je fakt, že tím nedostatkem "zásobování" to bylo víc napínavější. Já jsem si teda každý výstřel počítal a nože jsem si bral vždycky zpátky, ale vzpomínám, že při jedné scéně jsem jednal tak rychle, že jsem pak ten špatně hozený nůž v té trávě nenašel. Ale co, s tím druhým jsem si nakonec v pohodě vystačil. :-) Ono se muselo šetřit i s tím chloroformem, takže ten bylo dobré si nechat jen na ty, kteří v té misi museli stůj co stůj přežít.
Chuck: Mě celkově přišlo, že měli ve dvojce nějak nekvalitní zásobování. Vždycky na skladě pouhé 2 zásobníky do každé zbraně. Jinak souhlasím, pěst je opravdu většinou naprd. Párkrát jsem ale kolikrát někoho jebnul zezadu a stačil jsem se schovat dřív, než ti pitomci doběhli ke mě. Ještě, že místo hluku neprozkoumávají důkladnějc.
Walome: Copak v jedničce, tam ta rána pěstí ještě jde, ale ve dvojce je to naprosto neúčinný způsob likvidace, což mi taky přijde dost zvláštní. Nožem opravdu nic nezkazíš a navíc je to docela efektní, ale chce je holt hlídat, protože náhradní došly. ;-)

Mimochodem, v téhle misi jsem našel jediný bug (někdy si ji zkusím projet ještě jednou, jestli se mi stane znovu) a sice ten, že dole, přestože jsem měl propustku, mě jeden z oficírů pořád odhaloval, přestože byl na mapě označen zeleně a moje uniforma byla tudíž ta správná. Tak jsem to musel vyřešit trochu jinak a vyšlo to. Ale byla to docela makačka.
Udělal jsem třetí misi Stronghold - zachránit vězně z pevnosti a jako baví mě to. Není nad to vejít do místnosti a hodit tam další mrtvolu s kudlou v hlavě :) Jen mi přijde vtipný, že rána pěstí dělá víc hluku než hození nožem. Nikdy jsem nikoho nožem nezabil, ale počítám, že to hluku nadělá víc :) Na druhou stranu, díky bohu za ty nože.

Jen v té třetí misi jsem je všechny někde poztrácel :-D
RNDr. Gunár Pavel: A na mě se zapomnělo ?! :) Jinak určitě do toho jdi, je to skvělá hra!