Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty


Diskuze

« Novější Starší »
Tak dohráno. Vůbec jsem nečekal, že to bude s gamepadem tak krásně hratelné. Skvěle jsem si to užil. Ta hra je furt skvělá, dokonale vyvážená, s perfektní hratelností, pocitem ze střelby, všechno je tam prostě tip ťop. A ten prostorovej zvuk! Nechávám hodnocení na 90 %. V rámci výzvy jsem si jako GOTY hru nemohl vybrat nic lepšího :-)

Jinak teď už jsem na Rudém náměstí sice nebulel, ale husina byla. Prostě skvělá scéna.
Takže dvě hodinky a stejně to není dokonalé...
- Instalace z originálního CD. Instaluju oficiální patch 1.51. Hra nejde spustit ani v režimu kompatiblity, google radí, že je třeba crack. Fajn, hru spouštím.
- Zkouším rozlišení ve hře. 1600×1200 se zobrazuje zoomovaně, nevidím celý obraz. Tuším problém.
- Lezu do config souboru, abych upravil příslušné položky dle návodu. Rozlišení tam je, ale není tam možnost měnit FOV. Stahuji z netu jiný config, kde to je.
- Zkoušením zjišťuji, že nejvyšší použitelné rozlišení je 1366×768. Jakékoliv větší způsobí přiblížení obrazu a nejde volit v menu, natož to hrát. Google mlčí, jsem asi první člověk na světě s tímhle problémem. 1366×768 navíc funguje správně jen tehdy, když je systémové rozlišení nastaveno na FullHD, nikoliv výchozí 4K. Hroznej porod a stejně je tohle rozlišení na 55" celkem mazanina. Aspoň že to jede na 120 Hz.
- Prostorový zvuk. EAX aktivovat nejde, zjišťuji, že potřebuji Creative Alchemy, protože od Vist nahoru to nefunguje.
- Creative Alchemy nenachází zvukový HW. Zjišťuji, že musím stáhnout modifikovanou verzi, která funguje s libovolnou zvukovkou.
- Ve hře nastavuji prostorový zvuk a ten funguje. Hurá.
- Zprovoznění gamepadu. Emulace přes Steam nefunguje. Řeším, co s tím. Objevuji program AntiMicro. Úžasná věc, ale nefunguje.
- Po spuštění AntiMicro v režimu správce už hra reaguje na povely gamepadu. Hurá.
- Instaluji češtinu a po dvou hodinách konečně hraju, byť v mrzkém rozlišení.
- Kroutím hlavou a nechápu, že se na to nevys... Ale když mně se to hodí do výzvy, protože GOTY :-D

EDIT: Je to skvělý, stálo to za to... narozdíl od obdobnýho pr*ání s GTA 3...
@koudy_cz (27.01.2018 08:58): To je zaujímavé. Ja som si v tom .ini súbore nastavil 1920x1080 a vyšší FOV a hra išla v pohode, akurát sa nezobrazovali cutscény, išiel iba zvuk. Vraj to bolo kvôli tomu rozlíšeniu.
Ak to vyskúšaš, daj vedieť.
@Crash (komentář): "Taky mi trochu chybělo větší oslavovaní vítězství v závěru, které se vlastně vůbec nekoná"

Souhlasím, poprvé mě to hodně zklamalo, že si člověk neužije tu atmošku, že to poměrně tuhé Rusko má za sebou. A podruhé mi to přišlo už jenom líto :)
Taky mě překvapilo, že si vybrali zrovna COD, ale důvod k tomu si to znovu zahrát (pokolikáté už?) to rozhodně je.
Jj, vzdy som si hovoril ze naco dabovat chujoviny typu Planescape Torment, ked sa moze nadabovat zlozita, hutna, prepracovana a jazykovo narocna hra ako je call Of Duty, v ktorej bez dokladneho pochopenia tisicok stran textu/ desiatok hodin rozhovorov sa clovek nepohne dalej.
@Walome (22.06.2016 19:23): Přesně. Britské přestávky boji na šálek dobrého čaje chápu, ale ta neukojitelná touha nějakého velícího nýmanda v těch nejdůležitějších situacích chtít hrát Go jsem nikdy nepochopil.
@Danny 77 (komentář): Sežeň nějaké bližší info o těch dabérech a sepiš to do Zajímavostí. O tomhle totiž slyším prvně (a titulky jsem u hry nečetl, jen se kochal animací vojáčka :D )
To jsem ani netušil, že existují stažitelné kampaně. To mě celkem mrzí, že jsem žádnou nezkusil :-(
@Sasakr (19.04.2013 09:57): V jednicke je tam asi iba jedno miesto, ako treba zastrelit tych dostojnikov, tak tam donekonecna nabiehaju vojaci, ale veta "neustálý respawn nepřátel" je v suvislosti s prvym COD samozrejme totalny nezmysel.
No však, ty jsou ve dvojce a na pár místech i v UO (ale ne tak strašně okatý). V jedničce nejsou.
A zase... neustálý respawn nepřátel? Kde? Maximálně tak v misi v hotelu. A grafickou chybu bych tedy taky rád nějakou viděl :-O

A kterak že se z tanku daly ovládat kulomety?!
No, nebudu se hádat. Možné to je, ale zkrátka je to v jedničce udělané citlivě a pamatuju si, že pár misí jsem dokončoval osamocen. To ve dvojce budeš teprv koukat.
@Sasakr (16.03.2013 13:05): Dvojku jsem ještě nehrál, takže nevím, jak to tam vypadá. Stejně mě ale nezbavíš přesvědčení, že se vojáci doplňují. Tak třeba hned v první misi seskočí padákem celá skupina a následuje vyčištování domů. Během toho někteří vojáci zemřou a krátce poté přistanou na louce další výsadkáři, aby doplnili hrou daný stav. Počítám, že kdyby během přestřelek žádní spojenci nezemřeli, tak seskočí pouze první skupina a tím to skončí - přeci jen nebudou skákat pořád, to by se tam mohla kolem hráče motat klidně dvacítka spojenců.
První díl jsem dohrál nesčetněkrát a ano, jsou tam místa, kdy se stav doplní, protože potkáš rotu či tak něco, je to zkrátka naplánovaná událost nezávislá na tom, co ti všechno pochcípalo, ale aby to bylo jako ve dvojce, kde jakmile jednoho sundají, hned se odnikud objeví další, to tedy ne.
@Sasakr (15.03.2013 20:59): Před pár hodinami jsem tu hru dohrál a můžu tě ujistit, že doplňování spojenců tam bylo. Sice ne vždy ale ve spoustě misí to tak bylo. Mnohdy se stalo, že jsem narazil např. na kulometčíka, který postřílel téměř celý tým až na nesmrtelné spojence. No a po chvilce zpoza plotů, křoví či čehokoli podobného přiběhli další spojenci a stavy týmu doplnili. Jsou ale i výjimky, které máš asi na mysli - jako příklad uvedu závěrečnou misi Britské kampaně, kde se ke hráči cestou přidá skupinka asi 4 mužů a pokud zemřou už se tam další neobjeví.
"Zřejmě pro všechny díly CoD platí, že spolubojovníci se ve většině válečných vřav automaticky doplňují" no pro první to tedy rozhodně neplatí. Když jste se nestarali, prostě vám je vystříleli a postupovali jste dál sami. Ano, výjimkou byly postavy, co nesměly zemřít, ale jinak tam žádné průběžné doplňování nebylo.
@Lukaskon (komentář): Dobrý komentář, nicméně podle mého názoru bylo dobře, že důležití spolubojovníci byli nesmrtelní. U jiných her mě vždycky kolegové, co se hrnou na otevřené bojiště s pitomým AI a často umírají, lezou na nervy :-)
Dvojka měla vadu stejnou jako MW a to že si tam člověk chvílema připadal jak na střelnici. Moc spawnu. Jestli nebyla jednička střídmější tak mě aspoň ošálila prvně ta atmosféra.
@FildasCZ (14.03.2013 14:08): 2-jka, to sa neda povedat ze preco.... proste ma to tak nebavilo hrat ako ma bavila napr. CoD1, ale pozor nehovorim ze je to nejaka vyslovene zla hra, vid. moje hodnotenie CoD2-75% ! .
CoD5 -hovorim ze je zmrsena iba preto lebo JE neskutocne hrozne zmrsena. Multak ma nezaujima, hodnotim vzdy hratelnost kampane.
@USER47 (14.03.2013 13:25): Dvojka ma statocne sklamala, najlepsia bola CoD1 a potom MW2.... urcite MW2 je pre mna ovela lepsie ako MW, kvoli odtranenemu priblblemu "cross the line unlimited respawn".
Diel 5. je uz potom absolutne zmrseny hnus, najme vdaka retardovanej praci programatorov - scripterov.
Jako správný masochista jsem se pustil do celé PC série CoD. Jsem zvědav kam až dojdu a jestli to vůbec přežiju :) Taky plánuji napsat ke každému dílu kratší komentář. Tak mi držte palce, protože jak mi řekl známý - bude to podobné jako pustit si cca 10x za sebou jeden a ten samý válečný film. Už teď mám pocit, že to bude nezapomenutelný herní zážitek :)
Těžko slovy vyjádřit, co si myslím o lidech, co brojí proti figurce...
No, teď mě napadlo, že jediná chyba může být v aplikované češtině z internetu! Vyzkouším a dám vědět.
call of duty to nový je nanic nejlepší je asi jednička a dvojka od čtyrky už je to takový divný.
Tak jsem si myslel že zakoupení kolekce Call of Duty i s datadiskem bude hra ve finálních verzích opatřena patchi. Kdepak, není tomu tak. Voják po střelení do něj zůstává stát. Což je někdy hrající na nervy, kdyš se zrovna zasekne ve dveřích.

Edit: Tak a opravný patch se nenainstaluje, prý není potřeba. TAkže jak překonat misi v autě, když se řidič zasekne ve městě mezi domy a stojí na místě? Čert aby to vzal
Najprv som chcel byť konštruktívne kritický k najnovšiemu komentárovému prírastku k tejto hre, ale ako som to dočítal a pozrel si profil, tak som to radšej vzdal. :D
ViRus: teď moc nehraju - resp. spíše nárazově - viz ty eventy v AoE a RO. Případně dám občas tu Civ4 (Beyond the Sword). Mám v plánu ale zase dohrát nějaké RPG, hlavně KoTOR a Arx Fatalis. A pak je ještě hodně her, které jsem nedohrál ani jednou (nebo skoro ani nezačal hrát), zejména jde o starší RPG a adventury :-).

Tulareanus: to "očekávání" je možná trochu zavádějící, možná bych to upřesnil na "očekávání určité míry zábavnosti".
MCZ: Ak by som sa riadil podľa toho hrania len tých hier, kde mám očakávania, tak by som asi toho už moc nehrával a boli by to len adventúry. :D
Chuck: Jo, Call of Duty doplácí na mé systematické snižování hodnocení, které nakonec vykrystalizuje v ty opravdu nejlepší :)

Kdybch nehodnotil za sebe a podle preferencí, pak by to bylo 7/8 z deseti.

Jo, vidím že se ptáš i na důvody. Tak předně mi nesedí skriptované FPS, kampan se mi také moc nezdála (mimo boje u Stalingradu) a byla relativně krátká. Dvojka byla ale ještě o dvě třídy horší. Paradoxně se mi ale hodně líbil Modern Warfare, který ač obsahuje to ce jsem jmenoval jako negativa, dohnal svoji intenzitou a v té době výborným technickým zpracováním.
Thellwin: No sorry no :-O, Homefront říkáš? Mám předobjednáno 8-). Ale slyšel jsem, že to má být krátké.
VyčpelÝ! :)

Já se hrozně těším na Homefront, nevím ani pořádně proč ...
MCZ: Dobrý přístup, a které pak hry něco očekáváš, že bych se nechal inspirovat, jsem herně nějak vyčpělí :-)
ViRus: netřeba se bát - abych to hodnotil, tak bych si to musel více zahrát a abych si to zahrál, tak bych musel jaksi porušit své pravidlo, že hraju jen hry, u kterých mám nějaká očekávání.
Chuck: Tak o tom žádná, ale já se snažím brát hru vždy s té pozitivní stránky trochu idealista. A co se týče Drolina a FPS žánr jako celek, viz. Half-Life, není to prostě jeho krevní skupina no :-)
Jinak to samozřejmě jeho názor je, na to jsem přišel taky, spíš mu tak nepřímo nabízím naprosto nevinnou otázku, čím si to ta hra zasloužila a určitě mu ta negativa nebudu vyvracet. Jen bych to rád věděl. Pochybuji, že řekne "prostě se mi nelíbí".

ViRus: Náhodou, v dnešní době některé vysloveně staré hry i pobaví jenom tím, jak vypadají, jakou mají zvukovou stránku apod. Takový Wolfenstein 3D s výkřiky padlých vojáků je přímo kouzelný. :-D
Nuž jeho názor. :D By sa on mohol pýtať, či nie je tak trochu hriech 100% u Chameleona alebo 65% u Deus Ex. :)
Drolin: Já Ti nevím, ale není těch 50% u téhle hry trochu hřích?
Keď tak o tých medaloch, myslím že diely ako Frontline alebo European Assault svojmu menu nezostali nič dlžné.
j.calling.2bad: Hrál, bohužel ale až nedávno a proto na mě působila ta hra poněkud zastarale. I když ta jedna konkrétní mise (Omaha, že ?) byla opravdu špičková. S tím válcováním to myslím především u novějších MoH. Ne že by byly špatné, ale CoD je prostě lepší.
Ten koment se mi líbí! Ovšem "zasadilo ráno" a "zaváli písky" bych opravil. Jinak hezké srovnání.
Z téhle nezajímavé nudy si pamatuji jen na jednu dobrou věc. Citroenová mise.

A vlastně nezapomněli na mou milou FG42.