Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (01.01.2013 01:10): Jsi. Tedy pokud nemáš po ploše mapy a jiné popisky týkající se právě hrané hry :).

A na widescreenu hrát 4:3 hry mi vůbec nevadí, to roztáhnutí někdy působí právě zajímavě. Stejně tak 320x200 na 20`, ač i někdy já používám hq2x kvůli lepší čitelnosti textu.
@Richmond (01.01.2013 00:57): Konecne nejaky retro magor co to vidi rovnako ako ja! Ale zase masochizovat sa 2xscalom to uz fakt nie... to by som si musel kupit nejaky vojensky spec-ops dalekohlad k monitoru aby som tam nieco videl :-) (na 24`` je 2xscale fakt vopruz).

Ale ako na wide-screene to ficat rozplizle je fakt sialenost...... aj ked samozrejme ide nastavit tu -black borders- featuru co eliminuje tu deformaciu... akurat ze v ATI catalystoch to ide nastavit len natvrdo systemovo takze sa mu neda inteligentne povedat ze "if run not-wide application set 4:3 borders" ale to musim zakazdym manualne spustit v catalyst centre aby nedeformoval ale dal cierne okraje a to je vopruz. Mozno N-vidia to ma urobene inteligentne to neviem.... ale radsej hram scale3x v okne ako stale hore-dole setupovat catalyst.

@Drolin (01.01.2013 00:40): No ak som aj ja 24 rokov hrajuci jedinec retro-kacir (akoze podla tvojej definicie som) tak uz potom fakt neviem co si mam mysliet o tomto casopriestorovom kontinuu.
Zasadne v okne a v dosboxu max 2x scale :) WinUAE krasne udela cerne okoli. Moje predchozi nVidia to umela taky, takze me zadny ikony na desktopu nerusily. Hrat to rozplizly na velkym monitoru bych teda neprezil, to jste silenci :-D
přece si stačí v malování vytvořit obrázek - jen černou plochu - tento obrázek si vždy před hraním nějaké hry, která se spouští přes dosbox, otevřít a nechat na pozadí - takhle to tedy řeším já ( v poslední době např s Wipeoutem - ke hraní Albionu se vrátím až dohraji Brave Soul a Transport TD - ten hraji v okně protože ve fullscreenu mi nejde moje hraní nahrávat - takže si proto ještě snížím rozlišení monitoru na 800*600 - aby se mi to okno zvětšilo - využilo většinu plochy monitoru. )
- plánuji s Albionem udělat to samé co s Planescape Torment - vytvořit videa obsahující anglické i české titulky
@Isair (31.12.2012 18:10): No problem je ze na 24`` wide-screen monitore to je proste nepriechodne riesenie nech by si chcel ako moc by si chcel. Ina moznost ako hrat v okne neexistuje IMO. Ale ze ta plocha okolo znervoznuje skor tvoj individualny problem nez cokolvek ineho, mne to nijako vyrazne nevadi nastastie pre mna. :-)
Albion Je nádherná hra, ale souhlasím že 3D pohled (ve městě) mně fakt nebere . O Albionu jsem snil a mnohokrát si pročítal recenzi a návod od Andreje (zejména po povodních v 97. roce) a když jsem se k němu konečně dostal, tak se mé (naivní) očekávání tak úplně nenaplnily. (VGA grafika 320x200 na 17. palcovém monitoru je děs)
Ovšem na netboooku : To je absolutní fantazie.
@Longin (31.12.2012 11:45): No a? Ručně kreslené 2D má tendence mnohem pomaleji zastarávat či téměř nezastarávat a tudíž imo Albion > než třebas NWN 1 a dokonce budu tak drzý a postavím jej i před dnešní nepěkné, neumělecké 3D RPG (mluvím teď čistě o iso pohledu v Albionu).

I když je fakt, že za grafický vrchol považuji spíše až pozdější IE hry, které za vizuálně daleko zdařilejší než kterákoliv dnešní produkce dokáži prohlásit bez zaváhání kdykoliv.
Grafika je stále nádherná ale jenom ta 2D. U tý 3D můžeš ocenit některé prvky ale jinak zestarala, což je sice běžné ale proč to nehodnotit.
@Drolin (30.12.2012 18:58): Ten pojhled ze shora je tam mnohem lepe vypracovanej nez v bg apod. trochu me tam vadili ty fps souboje - z hlediska grafiky byly proste slabsi akorad "zazoomovane" to same. v tom vidim slabinu.
@Longin (30.12.2012 18:57): Já to třeba na AoE nuke nehrál. Když jsem to hrál poprvé, tu pudlinu, co to kouzlila, jsem z party vykop a Melthas šel s ní (nebo obráceně) a radši jsem najal tu drsnou bojovnici (jméno teď nevim) a na podruhý už jsem ji sice v partě měl, ale hrál jsem to na 486 s 8 MB paměti a než se tohle kouzlo vykreslilo, tak to děsně trvalo, tak jsem ho nepoužíval... :-)
@Majkee (30.12.2012 18:51): Není, ono Albion vypadal, vypadá i bude vypadat stále krásně (zvláště The Dji Cantos :). Z vizuálního hlediksa bych kdykoliv vybral Albion i před pozdějšími, a také velice zdařile vypadajícími BG/IWD.
já to hrál s opatchovanou češtinou a pamatuju si, jak jsem shraboval ty semínka pro tu kouzelnici, abych si dával ten první velkej dungeon tím splachovadlem :D
Kdo to nehrál na tenhle AoE nuke, tak musel být masochista.
Skončil jsem někde v pouštím městě, když jsem se vracel zpátky z vězení...nějak jsem ztratil chuť to dohrát.
Hrát to v 99, tak z toho cákám, ale dneska je ta hra pro mě prostě zastaralá a nejsem ovlivněn nějakou nostalgií (jiné hry jako je třeba System Shock jsem poprvý hrál před 4 roky a dohrál a hned mu napařil 100%)
Mount: Otřesné grafické zpracování ? Já si naopak myslím, že na rok 1995 ta hra vypadá dost dobře. Ale je to čistě můj subjektivní pohled.
Rozhodne je to normalne hratelny bez navodu, o pixelhuntingu na mapach nic nevim, snad jedine vchod do prvni jeskyne v dzungli neni tak dobre videt, ale to je prece zamer.

BTW Andrewuv navod ve Score jsem citaval, aniz bych Albion jeste vubec mel, na tech jeho navodech se projevovalo, ze byl fakt srdcar, a ze to psal fakt sam a nekopirovali to z anglickych navodu na netu (coz tehdy neslo, bo ho melo par lidi a nic na nem nebylo), jak to nekteri experti ve Score a Plevelu (napr. Himmat a Zeman) delali pozdeji.
@Longin (30.12.2012 13:02): Dalo se to, dohrál jsem to v roce 1999, v tý době jsem žádný návody neměl a internet mi přišel jako něco z jiné planety. Vzpomínám, že verze ze SCORE tehdy obsahovala diakritiku v klíčových slovech (které zadávate při rozhovorech s postavami, když se na něco ptáte) a mně nešla diakritika ve hře vůbec psát, což bylo docela zásadní a já musel projít texťákem soubory hry, kde tyto klíčová slova byla a opravit to přímo tam, abych mohl pokračovat dál.
dneska bez návodu docela nehratelné...na ten pixel hunting na mapách nezapomenu
Jedna z nejlepších rpg 90-tek. Dohrál jsem to poprvé někdy před 13 lety, kdy to vyšlo ve SCORE a podruhé o dva nebo tři roky poté..
@Artran (09.08.2012 14:19): Konkrétně AGDI mají od Sierry práva na předělávání jejich klasik :). Symaptické gesto, na rozdíl od Square Enix, kteří zrušili asi vůbec nejočekávanější fan projekt - Chrono Trigger Resurrection - za což si nezaslouží nic jiného než krach.

A např. takový Dungeon Master - Return To Chaos (a spousty dalších předělávek) obsahuje data z původních DM, takže by, u takto starých a již nevýdělečných her, neměl být nejmenší problém v obashovaní dat zmíněných her u fanouškovských projektů.
Co jsem se tak díval na ty stránky, tak ten "freealbion" spočívá v tom, že si stáhnete nějakej systém složek a souborů, do kterejch musíte nějak nakopírovat obsah originálního Albionu a ono to pak s tím pracuje. Upřímně řečeno moc nechápu, co je na tom "free", když je to zjevně jen jakási modifikace původní hry:).
@Artran (09.08.2012 13:49): Nemohou distribuovat práci jiných. Engine a pravidla si přepsali znova, je to jejich vlastní práce a to je ok. Ale neudělali vlastní assets a používají ty originální, což značí, že pokud TTD vlastníš a stáhneš si assety tak je to v pořádku, jen nemusíš hledat CDčko. Ale pokud TTD nevlastníš a stáhneš si je, pak je to ilegální, protože na ně prostě nemáš nárok.

S albionem je to ale horší, protože to není náhodně generovaná mapa s pravidly, je to vytvořený svět plný postav a dějů a rozhovorů a všeho, což jsou právě další assets. Takže buď udělají nějaký lepší engine, který bude brát assety z legálně vlastněné verze Albionu nebo to celé překreslí, přepíší a přestaví...
Nejsem obeznámen s těmito konkrétními případy, ale obecně vytváření "kopie" nějaké hry - tedy použití (převzetí, úprava, vytváření nápodoby apod.) grafiky, dialogů apod. - je bez souhlasu majitele práv protiprávní. Těmi jinými zeměmi, než jsou ony "některé země", jsou možná některé země střední Asie či rovníkové Afriky. :-)

Další věc je, zda taková fanouškovská činnost majiteli práv vadí a bude svá práva nějak vymáhat, protože kde není žalobce, není soudce. V určitých případech z toho může mít naopak prospěch a takovou činnost přejít, případně se s tvůrci nějak dohodnout.
free civilizaci ne ttd chapu, to je defacto par pravidel + nahodne generovnay svet, ale free kopii rpg? jak tohle neporusi autorsky prava?
@USER47 (28.03.2012 15:39): Tohle jsem zkousel a neslo me to. A to jinak spustim vsechno...SS2 je nakej prokletej.

Ted uz jsem navic linej se s tim spoustenim komplikovane srat, proto cekam na GOG verzi.
Ja jsem tam samozdrejme kdysi hlasoval pro System Shock 2, kterej s prehledem vedl. Ten se mi korektne nikdy spustit nepodarilo, ruzny navody a patche nepomohly...Mozna prave proto porad nic.

Albion mam ve dvou verzich vcetne ty ze Score a oboji jde v pohode.
@Marcusss (28.03.2012 14:58): A jaká by byla výhoda mít Albion na gogu? :)

Daleko více bych uvítak Omikron, Discworld Noir, Final Fantasy VII, Grim Fandango... a podobné, jejichž rozchození není na rozdíl od Albionu nejsnažší.
Jeden kámoš nedávno nějaký ten měsíc v Austrálii pobýval a též se tak nějak mezi řečí zmínil, že mu to tam (i zvukově) připomíná Albion:D.
V Austrálii skôr otráviť, ale mohli by sme raz zorganizovať dh trip na jeepe 4x4. :D