Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Marcusss (30.08.2024 08:48): Je tam jedna potenciálně problematická scéna, ale vzhledem k tomu, jak je příběh chaotický a prolíná se v něm realita s fikcí, tak je to asi jedno. Stejně neznáš kontext.
Night Springs už brzy na Nově.

Annapurna will finance 50% of the development budget for the upcoming Control 2 video game and gain the rights to expand the award-winning Control and Alan Wake franchises into film and television.
@BUMTARATA (19.08.2024 19:38)Ja by som ocenil aspoň to, keby to nebolo zrušené, ale prejdené skrz - t.j. nezrušila by sa retroaktívne tá scéna v príbehu a celá tá tragédia ako prostá ruse, čo neznamená, že by nemohla mať zásvetný sequel.

T.. že by sa kľudne mohla po smrti vzkriesiť Alice v Black Lod... Dark Place a tam prevziať oťaže naratívnej agency, ako presne, by mohlo zatiaľ ostať tajomstvom, ale ako som písal, v tejto forme mi to prišlo lacné.
@Flowerpot (komentář): Cože?! Shoggot ještě hraje hry?!

Jinak právě potitulková scéna celou hru pro mě pozvedla ještě výš, jednak se prokázala bejt definitivně hojivou, jednak dokonale vypointovala důležitost perspektivy, věci se z různých úhlů jeví různě, třeba taková spirála může vypadat jako smyčka. :)
Tak rozehrano day one, dohrano temer osm mesicu po vydani... Bylo to dobre, proste jsem k tomu jen tezko hledal cestu, nebyla nikdy ta spravna nalada. Ale celkove parada, audiovizual vynikajici, spousta zajimavych scen a pasazi, dobra hratelnost, jen ten pribeh jako celek je takovy gulas... plus ty pauzy ve hrani k pochopeni pribehu take prilis nepomohly. Ale jsem velmi rad, ze takova hra vubec v dnesni dobe vznikla. Konecne zase neco "jineho" i mezi AAA hrami.
Zatím za mě první epizoda za servírku 8/10. Svižný, krátký milý. Bavil jsem se celou dobu. Mělo to skvělý rock n rollový soundtrack, motorkářskýho Álu a skvělou trigger happy atmošku.

Jo je škoda že to nebylo delší, ale mělo to vibe vtipných epizod z 90s seriálů, alá Buffy či z horir/scifi antalogií! Fakt mě to bavilo.
@Paul (08.06.2024 21:55): Třetí část 8/10. Ta má smysl si myslím a je nejlepší. Ale prostě všechny tři odehraješ do 3 hodin. Nic co by stálo za to vůbec nějak hrotit.

Těším se na cokoliv z toho světa, ale tohle se podle mě moc nepovedlo. Proto doufám, že je to právě proto, že už pilně dělají na trojce. Pokud si to DLC nejprve musíš koupit, počkal bych až bude k dispozici i to druhé. Potřeboval bych po tomhle trochu spravit chuť.
První část DLC nic moc. Stylizace do růžové ok, nápad asi taky. Ale když už to měla být akční část s neomezenou municí do brokovnice, mohli se trochu víc odvázat - podobně jako koncert v jedničce, nebo přepisování reality v DLC k jedničce. Nemělo to nic. Ale na hodinovou jednohubku asi ok. 6/10. Nejvíc mrzí, že je to jedna třetina DLC. Kdyby na mě čekalo těch epizod víc, asi jsem k tomu mírnější.

Druhá část DLC v podstatě taky 6/10. Alespoň to vypadá že na to moc velký budget nešel a snad se tedy dělá plnými silami na AW3 nebo Controlu 2.

Jako fakt že Alan Wake 1 měl daleko lepší DLC je trochu zvláštní..
Mimochodem jsem si v minulých dnech znovu zahrál jedničku, abych si to připomněl. Zarazilo mě, že to je o dost víc akční a monotónní, než jsem si to pamatoval. Dal jsem to na pár zátahů, a vlastně těžko si vybavit situace, ve kterých by nešlo o pobíhání lineárními lokacemi a střílení do nepřátel. Dvojka tedy, soudě dle první kapitoly, přinese mnohem zajímavější zážitek – více dialogů, atmosféry, spojování vodítek... ale taky mnohem více děsu. Co se stane v márnici, to muselo být každému jasné předem, ale stejně jsem byl posraný až za ušima, a celou sekvenci opakoval asi třikrát, jak jsem byl vyklepaný. Takže myslím, že další kapitolu si preventivně nechám na denní světlo.

Ještě tedy musím pochválit fakt skvělou grafiku, která je i přestože to rozjedu na nejnižší detaily skutečně úchvatná, a její realističnost přidává na děsivosti.
@Zero (22.05.2024 21:20): Myslím že kdyby v tu dobu měli plný práva na Maxe Payne, tak si myslím že by se i tak jmenoval. Jsem zvědavý zda v remaku Payna budou nějaký narážky či tak.

Jo ty lekačky jsou velký zlo, já je měl daný v defaultu a teda několikrát se mnou silně otřásly :D
Rozehráno. U prologu jsem se asi třikrát málem posral, a to mám nastavení lekaček na low. Detektivování už jde, ale docela se bojím, co všechno se ještě bude dít.

Zajímavé je, že můj parťák je Max Payne jak vzhledem, tak hlasem, ale jmenuje se stejně jako fiktivní postava napsaná Alanem Wakem. To je velmi... Lynchovské.
Nedivil bych se, kdyby jim Epic zaplatil cely vyvoj. Absence sberatelky je zadne velke prodeje nestala ale krabice na konzolich urcite.
@Paul (16.02.2024 22:41): @Fritol (16.02.2024 22:34): Zajímavé je, že pro ideology z nechvalně známého „studia“  Sweet Baby Inc. měli Remedy/Epic peněz dost, asi si chtěli vylepšit ESG skóre od spekulantů z Blackrocku.

Přitom není až tak těžké zařídit si fyzické vydání, i když je projekt pod Epicem, vezměte si třeba příklad titulu Metro Exodus (2019), kde měla i PC verze steelbook limitku s miniknížkou. Na zadním coveru je dokonce Steamworks logo přelepené Epickým. :D Jasně, PC varianta steelbooku byla iniciativa Cenegy pro země střední Evropy, ale ukazuje to, že když se chce, tak to jde. Remedy se ve snaze ušetřit tam, kde se šetřit nemá, střelilo nepěkně do nohy.
@RNDr. Gunár Pavel (16.02.2024 21:48): se vším souhlas, ale když jim to platil ten Sweeney, tak absenci steam verze lze chápat, a jistě s nižšími prodeji kvůli tomu počítali. A je docela možný že nikdo jinej to zaplatit nechtěl, takže můžeme být rádi, že ta hra vůbec existuje. Ale absence krabic a sběratelek je vyloženě dementní imho.
@Fritol (16.02.2024 20:24): @Paul (16.02.2024 19:08): Ta exkluzivita na Epic Store v případě PC verze jim určitě nepomohla a absence jakýchkoliv fyzických vydání hře zcela jistě také ne. Takhle prestižní záležitost měla mít i limitku, ne nějakou kravskou s tržnicovou figurínou, stačila by jen nápaditě zpracovaná krabička nějaký artbook. Prodejům by to jistě hodně pomohlo, takhle je titul pro mnoho lidí neviditelný, nebo jim automaticky spadne do kategorie, "koupím později".

Kolektorka AW1 na X360 a limitka na PC byla vkusné a hezká vydání.
@Marci (16.02.2024 18:51): Mrkni na diskuzi níž, na to jsem navazoval. A ano, 1,3M je na tak dobře přijatou AAA hru, která pobrala ocenění kde se dalo, fakt smutné číslo a muže za to Epic. Taky doufám, že od nich dostali pořádný balík aby to vynahradili, protože mít jiného vydavatele, tak se jim daří lépe. Ale o tom už se znovu bavit nebudu…

Kdyby Remedy vlastnil Ubisoft nebo EA, tak po tomhle už neexistují, to je ti snad jasné… Je to prostě málo a je to pro ně škoda, přál bych jim víc.
@Marci (16.02.2024 18:51): no, mě taky trochu překvapuje relativně nižší číslo než bych od tak produkčně nabušený a kritikou oslavovaný hry čekal. Ale jestli se to to prodává výrazně rychleji než Control, tak asi dobrý, ten nebyl žádnej propadák. I když by mě zajímalo srovnání budgetu Control vs AW2. AW2 byl pravděpodobně výrazně dražší. Ale aspoň jim to zaplatil Sweeney. Nicméně to, že se AW2 ještě nezaplatilo znamená, že z té hry mají Remedy zatím nulu.
@Fritol (16.02.2024 10:13): Triple-A hra, takže by se měla prodávat jako jiné AAA hry? Nemyslíš, že by bylo dobré se třeba dívat na to, jak široké publikum má oslovit? Bereš v potaz, že hra byla ke grafickým kartám zadarmo? Bereš v potaz, že není vůbec na Steamu? Kde je ta hranice, kdy to nebude smutné? Studio očividně netrpí tou situací, když dostali balík od Epicu + prodali 1,3m. Jelikož stabilně drží +- 300k měsíčně, tak bych se asi nebál. Zvlášť, když jsou na cestě ještě DLC.
Tak už se vyšplhali na 1,3M. Na AAA hru smutné, ale dle Remedy jejich nejrychleji prodávaná hra. No hlavně že se jim daří ty prodeje udržovat a považují to za úspěch, letos tam třeba ty 2M padnou.
@JohnCZ (14.01.2024 16:42): Já to pak popíšu podrobněji, protože je nakonec i moje vlastní vina, že se nechám něčím co je očividně naprosto volitelné tak otrávit, ale myslím, že minimálně odměna nebo nabídka těchto oblastí mohla být větší.

Jinak s tou investigační složkou docela souhlasím :) Nějak po první části hry jsem to často i nechával ležet ladem a pak to tak doplnil najednou.
@Cathan (14.01.2024 16:23): Tyjo, to mi vůbec nevadilo. Tam mě zas bavily ty dodatečné hádanky a celkově exploring. A vlastně mi přišlo celkem fajn, že tam bylo trochu více volitelného obsahu i mimo hlavní příběh, kde se mohl člověk vyřádit i nad rámec (aniž by tam tvůrci cpali nějaké trapné challenge). Na to, že ta hra má obsahu na 40 hodin, tak mi to i tak přišlo mrtě nahuštěné všechno a neměl jsem pocit, že by tam bylo něco vyloženě navíc.

Ještě jsem v tom komentu zapomněl zmínit investigativní složku, která ač mi připadala mega zábavná, tak mi tam zároveň místy přišla trochu na sílu tím jak občas tvůrci nutili hráče skládat vyloženě obvious věci - jen aby tam hráč jakože aspoň něco skládal. To by chtělo pro příště asi lépe promyslet.

@SilentWolf (14.01.2024 15:45): +1 Snad mezitím s Alanem nedosáhnou důchodového věku. :)
@JohnCZ (14.01.2024 15:24): Opět se ti povedlo tak z 95% shrnout mé vlastní myšlenky, takže to vidím, že vlastní komentář napíšu až po NG+ :)
Jen dodám, že co mě soustavně štvalo byly ty sidequesty o prozkoumání zatopených oblastí. To zkoumání těch oblastí bylo neuvěřitelně otravné a nepřidalo to prakticky nic příběhu. Jen spoustu běhání.
Nicméně, na NG+ jsem vážně zvědavý.
@jones1240 (14.01.2024 14:56): Díky! :)

Chvíli jsem uvažoval, že s hraním počkám právě na DLC - abych to měl komplet, ale po tom skvělém zážitku z Control jsem nevydržel. Bylo by mi asi líto vypadnout z toho nadšení s tím, jak člověk trochu pozapomene lore. Snad DLC dorazí, co nejdřív!
@Fritol (19.12.2023 09:43): Fakt mi chceš tvrdit že Epic může za prodeje na Playstation? To je směšné.

Days Gone byla exkluzivita která měla hýbat s prodejem konzol. Důvody pro nepokračování jsou jiné. Reálné prodeje hry nejsou známé, číslo bylo založené na externí stránce která sleduje achievementy. Days Gone taky brzo šlo pod 20$ a neznáme budget, který taky bude někde jinde protože hry byla ve vývoji 6 let. Srovnáváš nesrovnatelné.
@LIUWIL (19.12.2023 03:37): PR kecy... jasně, že ti Remedy neřeknou "Nechceme se dělit o zisky s výrobci krabic", tak si vymyslí tyhle pohádky o marketingu a nákladech, které se nevyplácí, aby to znělo věrohodně. Jak si sám řekl, vydavatelé mají tyhle náklady spočítané a právě proto každý vydavatel vydává krabice. :D Vždyť i ti nejmenší vydavatelé indie her, které nemají potenciál prodat ani půl milionu, bez problému vydávají krabice, protože se prostě prodávají. Nemáme tu žádnou krabičkovou apokalypsu ještě a tuhle generaci ani mít nebudem. Nintendo je někde na 50%, PlayStation je na tom trochu hůř, ale furt je to značná část prodejů. Od Remedy to zní jako hamoucnická snaha a tohle nikdy nedopadá dobře, viz slavné EGS exkluzivity, které končily průsery nebo jak si Xbox One prohrál generaci ještě než vůbec začala tím, že chtěli zakázat bazarový prodej.

Jinak mi přijde úsměvné, jak jste se tu chytli zrovna těch krabic. Já jen řekl, že je to součást problému, nikoliv celý problém. Největší problém je spolupráce s Epicem. Ten spousta hráčů nenávidí protože Fortnite, protože EGS, protože Čína nebo protože prostě mají rádi Steam (A že takových lidí je mraky, viz prodeje MS her, které byly roky dostupné za dolar na Xbox appce, ale v momentě, kdy se objevily na Steamu, se prodávaly po milionech). Jakkoliv díky Epicu hra vypadá, jak vypadá, tak jsem jen vyjádřil obavy, aby to pro Remedy nebylo spíš ztrátové ve výsledku. Že neočekávali silný launch je sice pěkné, ale 850k je sakra na hovno launch. Days Gone prodalo 8M a Sony zatrhlo pokračování, protože prodeje byly zklamání.

Z mé strany vše. Připomíná mi to diskuzi u Redfall, kde někteří tak moc milují Arkane, že nechtěli přiznat, že by mohli udělat chybu. To samé teď děláš ty u Remedy. Jinak abychom se nechápali špatně, já jim přeju úspěch i přes spolupráci s Epicem, na kterou nahlížím negativně a dokonce i věřím, že hra bude zisková po nějakých slevách. Jen jsem přesvědčený, že tahle čísla nejsou to, co očekávali. Nikdo neočekává, že jejich AAA produkce neprodá ani milion a už vůbec ne u AAA produkce, která sbírá ocenění kde se dá a mluví se o goty materiálu. Tohle je prostě chyba vydavatele.
@LIUWIL (19.12.2023 03:37): Vychádzam len z toho, že tržby nie sú úplne ideálne a hoci Remedy niečo tvrdili, som si takmer istý, že od maximálnej spokojnosti majú poriadne ďaleko. Môže sa, samozrejme, zdať, že digitálna distribúcia je dnes už jasne v popredí a nie je to nepravda. Stále však mnoho ľudí kupuje krabičky, viď aj u nedávneho Jedi Survivora, kde tvorili predaje krabicových verzií nezanedbateľné číslo.
@M.a.t.t. (18.12.2023 19:46): Nesouhlasím, že by tohle statistiky ukazovaly, tvrdit to je snaha najít odůvodnění bez jakéhokoli podkladu.

Remedy se k investorům vyjádřili už začátkem roku že nečekají masivní počáteční prodeje, a že na tomto modelu nechtějí fungovat, protože je více riskantní a vyžaduje masivní investice do marketingu. A právě pokud nečekají silný launch, o to více dává smysl odstřihnout fyzická média, protože je to masivní investice která oddálí bod kdy se zaplatí náklady na vývoj. Hráči kteří se na internetech nad digitální distribucí rozčilují jsou sice hlasití, ale jsou menšina. Pokud hra nemá silné prodeje, fyzická distribuce s tím nic nenadělá.
@Red (18.12.2023 22:43): To je záměr, aby sis nikdy nemohl bejt ničím jistej, ale většina z nich je „falešnejch“, neustále se obnovujou, ale nic ti neudělaj, maximálně do tebe strčej, můžeš je ignorovat nebo na ně dlouho svítit a rozplynou se, jde o to bejt v pohotovosti a teprve, když na tebe ňákej vystartuje, tak ho breaknout baterkou, když je jich víc, tak světlicí, flashbangem, a pak už stačí pár headshotů.
@BUMTARATA (18.12.2023 21:42): Frustrující pro mě je to, že jsem nezjistil jak to hrát dobře, hra je pro mě nečitelná. Prosmýkám se kolem stínů někdy to funguje, někdy ne. Střílím headshoty, někdy to funguje, někdy ne. Někde vyčerpám nabítí baterky aniž by se mi povedlo nepřítele paralyzovat, někdy mi to jde na poprvý. Někdy si vyčistím krásně cestu a jsem v klidu, jindy ji vyčístím že ztratím všechno a když si vyzvednu loot tak jsou nepřátelé obnovení.
Dohráno, ten neakční závěr mě potěšil.
RIP Max Payne a Alex Casey.
Bylo by zajimave, kdyby ten neuspech fakt byl zpusoben neexistenci krabic. Me osobne se to nezda, ale to jsou jen dojmy kolemjdouciho. Snad vyvojari casem reknou.

Alespon tedy z diskuse ziskavam pocit, ze nevime, co za temi nizkymi prodeji je.
@Fritol (18.12.2023 19:37): Toto rozhodnutie údajne prišlo od samotných Remedy, ktorí ho navyše označili za logické z ich pohľadu. Štatistiky, samozrejme, ukazujú, že to asi nebola najlepšia voľba, no po boji je každý generál.
@Fritol (17.12.2023 08:08): Ja myslím, že vydavatelé mají více informací než ty, a pokud by finančně nedávalo smysl ignorovat krabice, nedělali by to. K čistě digitální distribuci směřujeme už roky,
@M.a.t.t. (16.12.2023 22:01): Já vím jak to s Epicem a vývojem dvojky je. Právě proto jsem napsal, že doufám, že to Epic alespoň pořádně zadotoval a nebude to mít na Remedy dopad. Protože pokud to pro ně bude ztrátové, tak by bylo lepší, kdyby žádný Alan nevznikl, že jo… a nebo vznikl v horší podobě, ale s lepším vydavatelem.

Jinak pokud rozhodnutí nevydat krabice bylo čistě ze strany Remedy, tak jsou v Epicu úplní pitomci, protože platit něco tak velkého a pak si ani nedupnout kvůli krabicím je fakt stupidní. Pochopil bych nevydat je na Xbox, ale na PS mají furt dost velký podíl… a není to tak, že když nejsou krabice, tak si lidi koupi digital. Je to spíš tak, že to nekoupí vůbec nebo za 5 dolarů ve slevě.
Asi to máme podobný. Pro mě byl Alan Wake jednoznačně zklamání a i do dvojky se nutím. Jsou to objektivně technicky, příběhově a designově vytříběný hry, ale gameplayově pro někoho jiného než jsem já. Já mám rád u her klid a relax a ne někde v noci běhat mezi monstry s baterkou a po dvacátý mít za úkol nahazovat náhradní generátor. Každej nepřítel je pro mě opruz, tady ve dvojce jich je podstatně méně ale o to víc jsou tvrdý. Nenašel jsem spolehlivý způsob jak nepřátele dovedně odstraňovat, vždycky to jsou pot a slzy. Omezený inventář a ukládání, léčení jenom real time, nespolehlivá střelba. Je to opravdu imerze boje o život.
@Fritol (16.12.2023 21:17): Kvalitou som sa oháňal iba ja, no cielene, aby som zvýraznil, ako tam svojim prístupom Epic pomohol. Znova, to nie je o tom, že Remedy vytvorili skvelú hru, zvažovali, kde si ju vydajú a nakoniec u nich zvíťazila chamtivosť a vidina istého zisku u Epicu (čo by v tom v tom prípade bola jednoznačne vina Remedy). To je o tom, že bez Epicu by hra v tejto podobe ani nevznikla, neslávila by ani taký kritický úspech a len ťažko by sme sa vôbec bavili o akýchkoľvek predajoch, čo bola moja pointa v tomto prípade.

@Dunemaster (16.12.2023 21:56): Teraz iba zbytočne premietaš do celej formulky svoj osobný názor na úkor skutočného prijatia. Jednotka je dnes už kultová záležitosť.
@Charllize (16.12.2023 21:27): Jasně, že o tomhle to není.

Alan je skvěle vypadající akční horor, tudíž ideální recept na úspěch mezi mainstream casualy. Co je a není vy skutečnosti už nehraje takovou roli, Stray nebo právě Hellblade by mohli vyprávět. Je spousta neúspěšných her, ale sakra aby taková AAA hra neprodala v dnešní době ani ten milion, to už je prostě chyba vydavatele.
Tak taky moc nepomáhá, že je to druhý díl něčeho, co nebyla dobrá hra. Možná kdyby se to jmenovalo Alan Wake: The Return nebo něco takového...
Dal by se počítat za atypickou hru Elden Ring? Asi Jo? O tomhle tedy ty prodeje asi nebudou?
@M.a.t.t. (16.12.2023 21:05): O kvalitě hry jsem neřekl ani slovo, to nevím proč zmiňuješ. Tam to zásluha Epicu je, to bez pochyb.

Za slabé prodeje na PC muže Epic do jisté míry. Na Steamu by to prodalo dvojnásob, trojnásob… kdo ví. Jisté je, že by to prodalo víc.

Argumentace cenou je jedno u AAA hry. Lidem je jedno jestli zaplatí za takovou hru 70 nebo 50 eur pokud jde o první měsíc prodejů. Kdyby měli krabice, tak by prodali víc i na konzolich. Jejich argumentace Control mi přijde zcestná. Krabice se prodávají stále dobře. Že se jim jedna hra neprodavala neznamená, že to tak bude u všech. Možná měli špatného vydavatele jen.

A že je to atypická hra? Ale prosimtě. To bylo i Hellblade a to se prodávalo dobře i bez Epicu a čínských peněz za prdelí. Zas tak atypická navíc není, má to mainstream potenciál.
@Fritol (16.12.2023 18:32): Prepáč, ale tvoju logiku veľmi nepoberám. Bavíme sa totiž o kriticky mimoriadne úspešnej hre, ktorá by bez zainteresovania Epicu nevznikla a fakt, že do toho Remedy nijak zvlášť nezasahovali, zohralo v celkovom prijatí nepochybne nezanedbateľnú úlohu. Remedy mali teda úplné voľné ruky, maximálnu možnú podporu a kvalitatívne sa celkom jednoznačne dostavil úspech. Hlavne vďaka Epicu, nie navzdory nim. Že sa hre finančne až tak nedarí na PC sa dalo pri uvedení na Epic Games Store čakať (ale zase, kde chceš uviesť hru, ktorú sám publikuješ?), no jej sa v tomto smere výraznejšie nedarí ani na konzolách a to už skutočne neviem, na koho chceš zvaliť. Nebude to aj náhodou tým, že Remedy vytvorili dosť netypický titul, čo nie je určený pre bežného casual hráča odchovaného na Call of Duty? No a na krabicové verzie by to z biedy taktiež nemuseli vytrhnúť - digitálne predaje totiž beztak dominujú, pričom vývojári sa nechali od začiatku počuť, že len vďaka absencii krabičiek mohli nastaviť nižšiu čiastku. Či už to berieš ako relevantný argument alebo nie (ak nie, potom však za toto viň skôr Remedy), faktom je, že s vyššie nastavenou cenovkou by sa predávala ešte horšie.
No třeba jim dal Epic tolik, že díky tomu měli svobodu se na prodeje nedívat a díky tomu je tak skvělá. Já bych ji teda taky nekoupil (dostal jsem ji ke grafické kartě).
@Charllize (16.12.2023 17:13): Není to typická AAA produkce kde potřebují prodat deset milionů kopií první měsíc. Control prodal jen něco přes 3 miliony a je považován za komerční úspěch. Drtivá většina těch přímých prodejů bylo digitálně, dalších 7+ milionů lidí to hrálo přes předplacené služby (očividně také digitálně). Takže digital-only bude do budoucna běžná norma.

Mimochodem upřímně jsem čekal že aspoň tady se ta hysterie kolem Epicu trochu uklidní. To je zase estráda jak když začínal Steam.
Mizerné prodeje, 850k na konzolích. Pochybuju, že to přesahuje milion s PC verzemi, neb na Epicu to beztak neprodalo ani 100k. Vzhledem k výši budgetu je to docela průser nejspíš. Škoda pro Remedy, snad jim to Epic pořádně zadotoval a nebude to na mě mít velký dopad. Doufám, že si příště tu spolupráci s nimi rozmyslí, stejně jako digital-only vydání...
Jestli jste na tom podobně jako já a nechcete do Epicu pumpovat moc peněz, ale nutně si už chcete zahrát AW2, tak teď se dá pořídit za nějakých 700,- a dostanete k tomu gratis i AW remaster. Viz článek.

Na Steam se bohužel asi dostane nejdřív za rok a ani to není moc jistý, protože Epic je přímo vydavatel .
Tu akční část s baterkou a zbraní upřímně nenávidím. Je to lepší než v jedničce a je toho zatím podstatně míň, ale stejně bych nejradši kdyby story obtížnost spočívala jen v tom, že na nepřítele ukážu baterkou a on zmizí:)
Objektivně uznávám, že se jedná o výjimečně dobrou hru, kterou prostě musím kvůli tý atmosféře, grafice, příběhu a nápadům dohrát, ale prostě je to pro mě opravdu frustrující gameplay.
Mě to normálně nabilo takovou pozitivní energií, že jsem si to musela přiblížit a střihnout... Mnohem lepší vystoupení než loňský Bill Clinton :D Přemýšlím, jestli tohle může někdy Sam Lake překonat.
https://youtu.be/Je9P4oSDJzI
Já si myslím že se ti to bude líbit dost, já jsem taky velký fanda i třetí série. Takže dvojku jsem si užil hodně. jak třeba třetí série TP vlastně prodělala docela markantní změnu v konceptu, to samé se stalo i s Alanem 2 atd. Uvidíš, ale u tebe jsem zrovna zvědavej co na to řekneš.
@Brasikona (08.12.2023 08:29): Divné mi to nepřišlo taky ani trochu, jsem ale rád že Matthew si nakonec zatančil, jen škoda že ho moc nesnímala kamera a byl odstrčený, Každopádně já už jsem jen dojatý že potom jak to Samovi chtěli vyškrtnout ten muzikál, tak s ním sklidil takový virál a dokázal že prostě ta hravost a absurdum má svoje místo i v AAA produkci. Všude jde vidět jak je z toho nadšenej jak malej kluk. Strašně mu to přeju. Takovej David Lynch herního průmyslu.

Tak samo o sobě Alan Wake 2 je prakticky Twin Peaks Season 3 :D
Old Gods of Asgard zahrajou na TGA.

NG+ snad tenhle měsíc, možná taky ve čtvrtek??
No, tak mám jakýs takýs nastavení a už se v tom hrabat nebudu. A na to, že jsem odehrál tři hodiny se tam teda zatim prd děje. I když jednou bylo srdce až v krku...
Grafická stránka bezesporu dobrá. Ovšem ty ssr odrazy nebo jak se to jmenuje, no to je humus. Ty zrnitý artefakty kolem předmětů, no fuj. V RE2 remaku bylo to samý. Když to vypnu a nahradím to průhledností, tak to tenhle "efekt" značně eliminuje, ovšem zase to má vyšší dopad na výkon.
Jak si pročítám různé recenze nebo dojmy zde, zřejmě mě čeká pěkná legrace.... Ale nejdřív asi trochu s nastavením. A vzhledem k tomu, že ve hře není benchmark nebo fps counter, tak to budu muset řešit vyloženě pocitově. Protože nVidia experience nepoužívám. Hádám, že nejvíc výkonu pošetřím na stínech, odrazech a volumetrii.
Na Epicu je teď 30% sleva na cokoli nad nějakou částku, tak jestli někdo na PC čeká na akci, už nemusí :)