Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Možná se ty poslední cases rozlousknou v NG+. Já jsem se jen nechal unášet bizarnem a tak jsem příběh ještě moc nezkoumal, ale pocitově mi to trochu přišlo jako série Temná Věž. Už z pohledu jakéhosi multiverza mi to přišlo podobné, jen je zde místo Temné Věže spisovatel (a vlastně i sám King se do příběhu vepsal v jakési meta pasáži), a mám teorii že Alan je do příběhu vepsán Thomasem Zanem, a kdyby ten nadobro umřel, tak se celá ta existence - multiverzum, sesype. Takže podle mě ani nejde tak o záchranu Alana, jako o Thomase. A ani nevím, zda má smysl v tom něco hledat, když nás pravděpodobně čeká trojka, která může zase vše změnit. No ale k tomu konci série Temná Věž končí tím, že se Roland objevuje opět na začátku putování, a tím vlastně odsouzen k neustálé honbě za Věží, přesto je něco jinak. U pasu se mu nyní houpe roh předků. Ačkoliv je to jen malý detail, i to může ovlivnit některé věci a nakonec se třeba smyčka přetrhne. Podobně vnímám asi i záměr Remedy se spirálou, mám pocit že ten nový obsah v NG+ bude právě nějaká taková drobnost, která by mohla některé věci dovysvětlit a rozseknout nebo změnit. 

Taky se mi moc nechce věřit teoriím, že se jedná všechno o různé aspekty jednoho člověka Zane = Alan = Scratch. To mi přijde až moc jednoduché a klišoidní. Na to, že se inspiroval House of Leaves.

Stále bych si ale nejvíc vsadil na třetí díl. Jen si kvůli tomu říkám, nakolik bude dvojka vlastně příběhově relevantní.
@Paul (14.11.2023 18:35):  Jako ta doba 37 hodin mě docela děsí, první díl se mi líbil svým zasazením a atmosférou plus to bylo v celkem rozumné délce.

Za pár měsíců do toho asi půjdu, i když mě štve neudělání krabicovky.
Konečně dohráno. 37 hodin dle sejvu, 41 dle EGS. Achievementy 65/66, nevim jakej chybí. A jo, musel jsem ty jejich notifikace manuálně vypínat při každém zapnutí hry v tom overlayi..

Za Sagu jsem některé případy neměl dořešené. U dvou z nich (fact or fiction a ještě jeden) jsem měl fotky (clues) kde bylo půlku hry "later" a nikdy jsem je nemohl použít. Uniklo mi tam něco, nebo je to záležitost do DLC ?

Ve výsledku mám převážně pozitivní, ač trochu rozporuplný dojmy. Na jednu stranu je to impresivní kus práce a většinu času jsem se skvěle bavil. Fantastická atmosféra, slušně odladěnej gameplay. Pár momentů unforgettable. Ale taky tu bylo dost repetice (chápu, je to částečně téma hry, loops and spirals) a posledních pár hodin jsem si už hodně přál aby to skončilo (asi podobně jako Wake..). Hlavně část za Wakea mě bavila méně než za Sagu.
Vzhledem k závěru je očividný, že je AW2 prostřední hra trilogie. Tak jsem zvědav zda si na trojku zas počkáme 13 let..
@BUMTARATA (08.11.2023 13:24): Na Alan Wake 2 použili celkem asi 130 vývojářů. V Remedy jich však už mají přes 350. Jedou více projektů současně. Počítám, že Control 2 pustí do plného vývoje příští rok. A ty jejich chystané live service hry bych neodepisoval. Zvlášť Condor, který by nemusel být daleko od spíše epizodické hry.
19 hodin bez bugů a pak v rozmezí jedný hodiny tři bugy..nejdřív mi Pat T-pózuje,  pak se zaseknu v geometrii, a pak se nějak zasekne kamera a klepe se furt nahoru a dolů, i při cutscénách..a já jen doufám že to restart hry spraví.

A epic achievementy vyskakujou i po smazání těch overlay souborů, takže zbejvá už jen to ztlumit tím směšovačem..
@7c (10.11.2023 17:50): když se vypnout ty achievy tak ničím neotravuje (pokud teda nepočítáš když ti někdo píše, ale to se můžeš taky hodit do invisible) a je naopak dost užitečnej (kromě ingame browseru jsou super třeba i nově přidaný per-game poznámky). Samozřejmě ale proti gustu..
@Dlaha1 (10.11.2023 10:48): Vypnutí Overlay je první krok, jak zajistit snesitelnost hraní ve Steamu. Už je to mnoho let a asi nejlepší věc, kterou jsem tam asi nastavil. Jediná garance, že tě nebude ničím otravovat.
@Paul (10.11.2023 09:43): Když se o tom bavíme, je na Steamu nějaký lepší způsob jak se zbavit achievementů než vypnout celý overlay? To mi taky přijde dost pitomý a chvíli už pátrám po lepší cestě.
@Dlaha1 (10.11.2023 09:35): beru část svýho rozčarování zpět, tedy pokud tohle bude fungovat. Ale designově je fakt debilní že vypnutí popupu achievementů vyžaduje vypnutí všech notifikací, a že to není v nastavení aplikace, ale pod tím friends tlačítkem. 

@kristmeister (10.11.2023 08:04): tak už jen pět měsíců..DI2 je supr, já egs překousl a vzal to z redditu :)
Hraju 16 hodin, žádný otravný achievementy mi nevyskakujou, pamatuju si že jsem kvůli callisto protocol smazal ty overlay soubory. Ale proběhl nějakej stealth update, dneska hraju a uprostřed imerze mi tam vyskočí obří popup a zahraje ten zkurvenej achievement zvuk, kterej se do tý hry, stejně jako u callista, absolutně nehodí.
A samozřejmě to stále nejde vypnout, pořád je potřeba mazat ručně soubory tý zkurvený epičí aplikace..
Může pls už EGS zkrachovat? Klidně obětuju těch 350 her co tam mám, včetně těch pár koupenejch. Pretty please.
@Cathan (08.11.2023 12:53): Těšil jsem se na to, protože je to pokračování mé oblíbené hry, ale úplně stejně by to obstálo, kdyby tam Alan vůbec nebyl a jen se natáhla část se Sagou a jejím parťákem.
Prostě těch 100% není za to, že jsem se jakože konečně dočkal vysněného pokračování.

A hlavně to podle mě spolu s Control nastavilo budoucnost Remedy, ke které jsem byl zpočátku dost skeptický a teď to vnímám jako malý zázrak a těším se co budoucnost přinese. Prostě konečně si to sedlo. Tak snad se bude líbit i tobě. :)
Dneska jdeme zase klasicky za tmy lesem z kopce a najednou rudá obloha. Tak si říkám, že mi z toho Alana 2 už asi hrabe. Ještě jsem srandoval že je to polární záře po valašsku, aniž bych tušil, že fakt byla.
Ha! Během jedné scénky se Alan má vyjádřit co si myslí o filmech podle jeho knih. Úplně mi to připomnělo když Sam Lake v jednom interview reagoval na film podle Max Payne :D
@kristmeister (04.11.2023 14:44)Jo, tu spirálu chápu stejně. Jede stejný vzor, ale postupně se dostává někam jinam. A třeba to jak si sám sobě zavolá - myslím si, že se eventuelně dostaneme k pasáži, kde budeme volat předchozímu Alanovi. Jsem velice zvědavý na DLC.
A jsou tady takové veselé myšlenky - třeba jak Door mluví o tom že Alan využívá nějakou astrální projekci díky které se dostává z té pracovny do příběhu, tak jestli i ten Alan v té pracovně není projekcí "orginálního" Alana který je někde jinde. Tím by se vysvětlilo proč si toho tak málo pamatuje, protože Alan vždycky když sám sebe pošle do příběhu, tak si smázne vzpomínky o tom jak ten příběh psal, viz první díl a American Nightmare.
@LIUWIL (04.11.2023 14:33): Tam chápu, že chtěli zachovat původní Alanův hlas, což je dobře. Ale já bych si třeba připadal jako jouda, kdybych hrál nějakou scénu s vědomím, že mě ještě někdo předabuje :D

Jojo všiml jsem si, myslím, že to tak i je, když zemřeš kdekoliv v Alanovo realitě. Ale jsem zvědavý, co myslí tou spirálou. S přítelkyní si myslíme, že je to jakoby smyčka, ale pokaždé se něco mění. Jakože když smyčka dojede ke konci a chce se resetovat, tak se vyhne tomu přesně danému začátku a jsou malinko odlišné následující události. Což třeba pasáže ve studiu vždy byly jiné.
@kristmeister (04.11.2023 13:55)To že jsou si Alan a Zane nějakým způsobem podobní se řešilo už v jedničce, Ale je vtipné, že Alana hraje Ilkka Villi a mluví Matthew Porreta, zatímco Zanea hraje i mluví Ilkka Villi.
Nevím jestli tím ušetří peníze, stejně těm hercům musí zaplatit za práci. Ale je legrační jak to mají namixované. V jedničce Zanea mluvil James McCaffrey který mluvil i Trenche v Control a který teď mluví Caseyho. Porreta zase mluví Alana a mluví a hraje dr. Darlinga z Control.

Takový drobný detail k tomu konci a té smyčce/spirále. Všimni si vždycky když se Alan probudí ve studiu, jak si sáhne na čelo kam schytal tu kulku.
@LIUWIL (04.11.2023 11:54)Možná to i dává smysl, protože Alana i Zanea hraje stejný herec, náhoda? Anebo možná chtěli ušetřit? :D Kdo ví...

Jako mám v tom solidní maglajs a když jsem to ke konci hry začal už všechno pořádně chápat, tak zase přišel ten mindfuck s tou potitulkovkou :D
@kristmeister (04.11.2023 09:05)Celé je to hodně složitě a teď si to teprve dávám v hlavě během druhého průchodu. Od prvního dílu Alanova cesta následuje Monomýtus (proto ty názvy toho manuskriptu, Departure, Initiation a Return jsou fáze Monomýtu), takže jeho cílem není útéct, ale dosáhnout jakéhosi osvícení kdy bude svobodný v našem i duchovním světě, aniž by musel od čehokoli utíkat. A právě o tom si myslím mluví Alice po titulkách.
Jako v první hře, Alan Wake je příběh o tom jak Alan Wake píše příběh o tom, že píše příběh. Alan upravil konec příběhu tak, že on sám byl Mr. Scratch a když Saga stiskla Clicker, stalo se to skutečností. Když ho pak střelila tou kulkou ze světla, zabila tím pouze jeho temnou část. Aspoň tak to chápu já.
Jsou tady pak zajímavé otázky kolem některých postav - Zane, Door, Ahti atd. Už jsem třeba viděl teorii (která docela dává smysl), že Zane kterého Alan potká je vlastně Alan který předstírá že je Zane, akorát je někde dál na té spirále po které cestuje. Původní Zane totiž má být někde schovaný a hlavně má být s původní Barbarou. Což by i vysvětlilo proč Alanovi někteří říkají Tome. Nevidí v nich totiž rozdíl.)
@LIUWIL (03.11.2023 23:50)Nevadí mi špatný konce, ale víš jak...13 let čekáme na to, až se Alan dostane z temnoty a zas nic :D kdyby to prostě skončilo tou jeho smrtí, tak bych to i bral. Když už jsme u toho, jak chápeš tu potitulkovku?
Vypadá to, že chystaný New Game + mód bude víc než jen New Game + a vyšší obtížnost. Jmenuje se "Final Draft" a evidentně tam budou nové příběhové prvky.
@kristmeister (03.11.2023 22:20): Tohle už u Remedy bude norma. Příběh (a tím pádem i konec) je o samotném hlavním příběhu, ne o hře jako celku. Postavy se mají někam posunout, takže "žili šťastně až do smrti" se konat nebude. Control je na tom úplně stejně. Uzavřeli hlavní děj, ale co se bude dít dál je pořád otevřené.  

Jinak teď bude fuška to dát všechno dohromady. Některé prvky jsou confusing as fuck.
Tak dohráno....z toho konce jsem pěkně navztekanej, jsem úplně věděl, že to skončí otevřeně, když byly oznámená DLC ještě před vydáním hry.
A me primel Alan Wake 2 konecne koupit Life is Strange True Colors. :) Je fajn, ze si v tom kazdy najde neco.
K tomu Deadly Premonition - stejně jako Alan Wake to čerpá z Twin Peaks, popravdě mnohem víc než Alan. Tady je vtipné, že když jsem se na Twin Peaks zkoušel dívat, vůbec mě to neoslovilo, ale tyto hry žeru.

Sinking City mně velice bavilo. A když přijde na hry které se neserou s vysvětlováním, Pathologic je super. Dostaneš informaci, a musíš sám usoudit co dělat. Když něco posereš, posral jsi to a hra jde dál.
@kristmeister (03.11.2023 08:50): Ještě... je trochu ballsy to doporučovat, ale nejblíž Alanovi 2 má asi Deadly Premonition. Vidím že nemáš v hodnocených hrách, tak jsi možná nehrál. Ale je to příšerná hra, která se příšerně hraje a ještě příšerněji vypadá. Nedá se vůbec doporučit, ale doporučuju! :D

Případně kniha House of Leaves, to teď cítím jako povinnost doporučovat v souvislosti s Alanem neustále. :D
Je to kniha o deníku který je o knize která je o filmu který je o strašidelném domu. I sám Sam Lake ji zmiňoval jako inspiraci a sestra daného spisovatele - Poe, má ve hře své písničky.

To jen, pokud bys cítil obrovskou prázdnotu. :D
@SilentWolf (03.11.2023 08:38): Souhlas, rozhodně mi i vyhovovalo, že na postup dále hráč musí přijít a hra ti neřekne jak. Dá ti jen objective například: dostaň se sem a musíš zkoušet přepisovat scény nebo čachrovat s tím zatemňovačem. Případně za Sagu, dělat clues. A za Alexe by bylo super hrát, ale třeba DLC překvapí. Možná si celou Alanovu realitu projdeme za něj, což by se mi líbilo.

Evil Withiny mám za sebou, rozhodně super kousky i když dvojka se rozhodla jít malinko jiným směrem. Ale ten příběh mě hodně bavil a z bossfightu s Laurou jsem vyklepanej doteď. Škoda jen, že trojky se už nikdy pravděpodobně nedočkáme, protože místo toho vznikl Ghostwire.
@kristmeister (03.11.2023 08:19): já mám naštěstí před sebou Baldurs 3 na který se těší i Sam Lake.
Je dobré, že budou DLC, protože mě ta hra fakt sedla a dostal jsem od ní i to, co jsem vůbec nečekal. Bude mi hodně chybět něco podobného. Už jen to, že jdou proti mainstreamu a neserou se s vysvětlováním, prostě hráč musí mít nahráno to jejich univerzum. Jde z toho vidět že nedělali žádné ústupky.

Jen mě trochu mrzí, že v jedné epizodě mohli v klidu dát hratelného Caseyho. Je to stejně velmi krátká epizoda a zbytečně se tam hraje za Alana, pasovalo by to tam a byl by to dobrý teasing na remaky Maxe. A nějaké vedlejšáky by mě taky nemrzely, ale tak.. možná by pak utrpělo tempo hry.

Btw Evil Withiny jsi hrál? Obzvlášť dvojka mi dost připomíná Alana 2. Je to takové víc junky ale tehdy jsem z toho byl podobně unešený jako teď z Alana.
@LIUWIL (02.11.2023 23:29): To ne, já to myslel víceméně v dobrém. Naučil jsem se je probíhat a když jsem slyšel, že nějakej z nich nasadil speedhack, tak jsem rozsvítil světlici. Akorát mě fakt sral ten respawn, ale to mám u všech her, kde se obnovují nepřátelé.


@SilentWolf (03.11.2023 06:36): Jo přesně. Přijdou mi hodně na styl klasických zombíků z Residentů. Chceš je likvidovat, ale škoda zásob.


@marwel (03.11.2023 02:38): Jo jsou i horší. Ale za poslední dobu jsem nehrál nic, kde by mě enemáci nějak zvlášť otravovali, takže jsem to jen tak plácnul pro efekt :D

Dneska to asi dohraju hádám, za Sagu mi zbývají 4 kapitoly. Smutné je, že tohle byla poslední hra, na kterou jsem se těšil v dohledné době. Takže už se nemám ani na co těšit. Ještě sice Silent Hill 2 remake, ale ten ani nemá datum bohužel a o GTA6 jsem se už raději přestal zajímat.