Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kristmeister (02.11.2023 18:23): Většina těch stínů není nepřátelská, někteří tě maximálně můžou žduchnout a pak zmizí. Reagují na světlo, začnou tě sledovat když na ně posvítíš a někteří, i když nejsou nepřátelští, začnou poletovat kolem. Když vypneš světlo, obvykle kolem nich normálně projdeš. Pokud máš nervy, můžeš na ně svítit a čekat jestli zmizí nebo začnou útočit, ale to je hodně na dlouho. Hlavně neboostuj světlo dokud fakt nevidíš, že na tebe útočí.
Shodne se někdo semnou, že ty stíny v Alanovo realitě jsou ty nejotravnější nepřátelé za posledních deset let nebo je to jen můj dojem?
To je hrozné, že je na tom herní průmysl tak, že se stydím hrát tuto hru za 1 300,-. Mám pocit že si to nezasloužím. :D
Když vás hra upozorní, že se blížíte ke konci, je fakt dobrý dokončit všechno, co chcete dokončit, protože pak už opravdu nebudete mít šanci, musel jsem se o pár hodin vrátit. I tak imho některý ty background cases nejdou momentálně uzavřít, nebo jsem musel někde něco strašlivě minout. NG+ by mohla přinýst víc, než bývá zvykem. Doufám!

Anyway, nejlepší hra, kterou kdy Remedy udělali, o parník.
Jen tak mimochodem, dle titulků to vypadá, že Lance Reddick skutečně měl ve hře účinkovat. Na konci mu dali rozlučnou zmínku.
Po bezmála 26 hodinách čisté herní doby dohráno (dle času v savu), ke konci jsem to ale už spíš narychlo procházel abych viděl konec. Má to hodně much, ale zážitek vynikající. Chvilku pauza a dám si to znovu.
@SilentWolf (01.11.2023 11:21): Na sluchátkách by byl pro mě hřích hrát, protože Atmos je Atmos :D ale to kino mi to vynahrazuje, protože veškeré tohle vrzání a šeptání se ozývá zamnou a díky té dynamice dokážu reálně určovat jak je zamnou daleko. Já už jsem spíš otrlejší, hororovkám se věnuju přes deset let, takže mě už nic nepřekvapí nejspíš xD co jsem se fakt naposledy bál a nebyla to vyloženě jump-scare hra, tak remake Residenta 2. Ale máš pravdu, že s tím HDR by to mohlo být lepší. Bohužel TV mi visí přímo nad monitorem, takže bych to musel hrát na ovladači a nejsem fanoušek používání ovladače u her, kde se musí mířit :D
@kristmeister (01.11.2023 11:14): Tak to já hrávám horrory pravidelně a docela jsem tady našlapoval.. :D ale to je tím, že mám fakt sluchátka a hraju ve tmě, na to nejsem moc zvyklý.. mě tak stačí i atmosféra v tom coffee worldu. Všechno kolem vrže a skřípe, větvičky praskají. Jako nesprintoval jsem tam snad nikdy.. tak moc to na mě působí. A hru mám teda dost tmavou, ale to je tím že skoro vždy srážím světlost na minimum. Já tam mám myslím nějak i to HDR zapnuté, teda aspoň myslím, ale ruku do ohně bych za to nedal, co se týká technikálií jsem jak důchodce, nebo, inu, bývalý konzolista. Něco naklikám a jedu. :D

Ale světlost už roky dávám na minimum protože nemám rád šedou místo černé.
@SilentWolf (01.11.2023 08:56): Joo, Watery bylo fajn, ale přišlo mi to až moc světlé. Zatím se mi ani jednou nedostavil strach, možná jedině v tom studiu za Alana jsem pomalu našlapoval. A lekaček pana Škrábala na monitoru by mohlo být méně, protože jsou až brutálně moc nahlas a sousedi asi nemají radost xD
@kristmeister (01.11.2023 07:14): včera jsem byl taky v té kapitole. Už ani nevím, zda ze hry můžu být nadšenější. Ta atmosféra Watery..

Hlavně ty zvuky jsou tak skvělé, že mě ani nemrzí že hraju na K+M a kašlu na haptiku, střelba z kuše a následné nabíjení je tak skvěle ozvučené že tu strunu pomalu cítím v prstech ( nebo možná to jsou karpály.. :D ).

Tím, že jsem nehrál BG3 mám o GOTY asi už jasno. Letošní rok je pro hráče skvělý.
Me ted potkal bug kde se vůbec nenacetly vizualy. Mohl jsem chodit, slyšel jsem okolí, šlo otevřít menu, ale obraz prostředí někde. Nepomohl restart ničeho, ale pak jsem z nouze zkoušel snižovat všechny detaily a tim se to nějakým způsobem fixnulo permanentně. Detaily jsem pak vytáhl nahoru, zkoušel znovu restartovat checkpoint a problém už nebyl. Tak kdyb Mel nekdo podobne problémy, třeba i se zvukem, zkusit toto.
Včera jsem měl gamebreaking bug u bossfightu s Thortonem a Mulligenem. V poslední fázi, kdy oba vylezou ze studny jsem Thortona sejmul asi dřív než jsem měl, ale hra to nezaregistrovala. Naštěstí pomohl restart checkpointu, ale u bossfightu to zamrzí.

Nicméně, škoda že až ve třetí kapitole jsem zjistil, že ty říkanky jdou vyřešit úplně jednoduše xD já si zezačátku myslel, že na každej obrázek musím umístit figurku. Takže jsem právě čekal, až jich budu mít dostatek a ono někde stačí jen jedna.
@pajmič (31.10.2023 23:13): Hra má celkově velmi volné tempo. Není to akční hra, walking simulátor to však rozhodně taky neni. Je tu dost pasáží kde víš že nic dít nebude, je tu taky dost pasáží kde to akorát máš prozkoumat a tam bude jen hrstka nepřátel kteří tě spíš mají překvapit.

Z herního hlediska vidím problém hlavně v nízké obtížnosti, ale na nové obtížnosti už pracují a údajně by měla vyjít do konce roku.
@Paul (31.10.2023 20:47): V pár recenzích je zmíněno, že hra je spíš walking simulator než survival hra. Akce je tam prej mín jak toho šafránu. Pro někoho to může být super nuda. Jak to vidíš ty?
@Paul (31.10.2023 19:02): No, tak to je asi dle minimálního času když přeskakuješ cutscény a neděláš průzkum. Někteří to fakt stihli dohrát za 16 hodin. Pokud udržíš současné tempo, aspoň 25 hodin v tom necháš.
Mám podle epic trackingu odehráno 9 hodin a přijde mi že jsem furt na začátku, ještě jsem ani neměl možnost si vybrat za koho hrát, wtf. Jsem v tunelech metra s Wakem.
Docela mě baví jak jsou lidi úplně mimo z těch FMV sekvencí, dokonce jsem četl thread kde lidi řešili co je to za druh animace :D Kazdopadne, hra je bozi a doufam ze i diky tomu jak je to tu ve vetsim meritku, tak se s FMV sekvencemi bude v jinych hrach taky experimentovat. Ja je proste miluju uz z devadesatkovych adventur.
Zvuk za mě po dlouhé době na špičkové úrovni. Dynamický rozsah velmi uvěřitelný, akorát to mají hodně přebassované a to jsem si subwoofer snížil na minimum. Ale to ty Dolby Atmosy jsou no.
@SilentWolf (31.10.2023 09:23): U zvuků pozoruju jistou nekonzistenci. Třeba ten generátor v tý volitelný oblasti, co jsi ji zrovna prošel, je strašně hlasitej, ale jen co podlezu kládu, tak ho skoro neslyším. Nebo se mi to stalo u rádia, že když jsem se k němu otočil zády, tak jsem ho skoro neslyšel.

Dobití baterky jsem pozoroval jedinkrát, a právě s Alanem, imho ta hra takhle řeší potenciální softlock, asi největší designerskej fail, na kterej jsem narazil. Docela to celej ten systém pohřbívá.
Já teda včera v noci hrál kapitolu 4, mrzelo mě jak rychle třetí skončila, ale v podstatě se dá říct, že její součástí byla i ta volitelná část za Sagu, naopak ta 4 kapitola ale byla výživná. Mechanika přepisování za Alana je fajn, atmosféru to mělo hutnou.. jsem docela strašpytel ale tohle si užívám s PS5 headsetem, nevím zda dělá něco navíc (3D zvuky?) ale přijde mi že zvuk je top notch. Lokaci toho typu (4.kapitola) ve hrách obvykle nesnáším, zde byla super.

Nevím teda zda je bug, že se mi za Alana nedobíjí baterka. Saga má tu poslední baterku vždy nekonečnou. Častěji tak musím utíkat - ale hádám, že je to záměr.

Zase hra kde mě na konci každé kapitoly mrzí, že se blížím konci. Ještě, že už jsou ohlášeny DLC.

Byl jsem každopádně skeptický na to jejich connected universe, ale Sam Lake si to dává.. těším se na cokoliv z nich v budoucnu vypadne.
Hmmm... Už je to dlouho co jsem naposledy kvůli hře otevřel kalkulačku.
Dostáváš z nich permanentní bonusy které si můžeš aktivovat, nebo jednorázovou ochranu před smrtí. Příběhově jsem se nad nimi ještě nepozastavoval, zatím to spíš jen konzumuju :)
Ty říkanky mají nějaký hlubší smysl nebo je to jen obyč vedlejšák? Ty místa jsem našel, ale nějak jsem se nad nimi nepozastavoval.

Jináč, Alanův úvod je top :)
@SilentWolf (30.10.2023 10:45): Kdykoli potřebuješ nové figurky, dostaneš je hned u té říkanky (někde poblíž). Minimálně u jedné ty figurky byly položené sice poblíž, ale na ne úplně očividném místě. Měl jsem problém to vyřešit, protože mi chyběla ta správná figurka Myslel jsem si, že hladový je vlk, ale měl to být medvěd.

Jinak do lokací se můžeš vracet později. Nemám to však dohrané, takže nevím kdy je poslední příležitost. U Sagy se můžeš dostat na nová místa díky nářadí co najdeš (jsou tam zámky u kterých ti řekne, že jí chybí nářadí). Nářadí dostaneš v rámci příběhu, takže netřeba ztrácet čas jeho hledáním. U Alana zase můžeš projít některé staré lokace v dalších kapitolách a najít nějakou výbavu - minimálně ten hotel to tak má.



@BUMTARATA (30.10.2023 10:31): S obtížností souhlasí i Remedy, chystají nějaké DLC zdarma a v prvním bude Nightmare obtížnost a NG+
Jsem si říkal, že na toho Mr.Doora by se hodil Lance Reddick, a on ho asi opravdu původně měl hrát. :(
@SilentWolf (30.10.2023 09:36): Jedna z mála her, kde collectibles fungujou na obou úrovních, narativní i herní, kdy se jedná o jedinej způsob, jak rozvíjet postavu. Takže ti, co rushujou, maj smůlu. Na druhou stranu, zatím moje největší výtka, je to příliš lehký! Všeho mám mrtě, boss fighty dávám na první dobrou. A abych dokončil full circle, tak se mi pro změnu zase moc líbí obtížnost puzzlů navázaná na určitý collectibels, nutný abstrahovat, k odemčení některých zámků je dokonce potřeba vyřešit MATEMATICKOU rovnici! Odvážný! Asi kouknu na nějaký streamery, kteří sekli se školou, protože je začalo živit dělaní držek v thumbnailech.

A pro fandy hororu, jo, má to svůj dům hrůzy.
Ta mechanika s tím mindhouse je docela zábavná, na to jak jsem tomu zpočátku nevěřil. Dost mi to připomíná Sinking City, kde jsem tu mechaniku měl rád.
Když mě ve hře baví vyzobávat collectibles, je to dobré znamení. Jsem si řekl, že včera zahraju 3 kapitolu, nakonec jsem zůstal na začátku a prošel si les, kde se odemkly nějaké nové lokace. Atmosféra pořád špičková, hudba se dostává pod kůži, divné zvuky taky, spolu s tou špičkovou grafikou je to zážitek. Jen moc nerozumím, jestli hra chce ať vyzobu vše hned, nebo se do té lokace vrátím ještě i později.

Nitpicky - káva z termosky vypadá jak cement, Caseymu problikávají vlasy u uší, systém ukládání je trochu divný (neuložilo se mi na začátku kapitoly) a v pilotových sluchátkách je bůhvíproč slyšet nějaký country!

Je to radost hrát - to ještě kdykoliv teď jdeme na hory tak se vracíme za tmy, takže jsem in the mood skoro neustále. Venku myslím na Alana, v Alanovi kam zas půjdem na kopec. :D
Až to dohraju, bude mi myslím podobná hra chybět - trochu smutné že nejblíž je tomu snad Deadly Premonition.. :D