Zdravím, stalo se prosím někomu že po 11. kapitole mi to spadlo do hlavního menu a jak jsem dal pokračovat tak jsem začínal od znova zase v dole? Děkuji
	Diskuze
@DEU (10.09.2025 17:55): tyhle propady vyřešil první patch. Zbytečně si to vracel.
	@DEU (10.09.2025 17:55): Jo tak stav na PC neposoudím já zas, na konzoli naštěstí optimalizace perfektní. Ten příběh je jinak jedno velké klišé, ale funguje to. Pokud ti nevadí, že ten vývoj je tam předvídatelný a prostě si jen užíváš mafiánské stereotypy, tak se to moc dobře sleduje.
	@Fritol (10.09.2025 12:29): Z necelých dvou odehraných hodin nemohu objektivně posoudit kvalitu příběhu. K ponechání hry mě odradila poměrně vysoká cena a sekání během přechodu z filmečků do herního rozhraní a naopak. Snad toto vyladí a až cena spadne, určitě hru zakoupím. Momentálně mám na Steamu asi 50 her čekající k nainstalování a dohrání.
	Nejlepší díl v sérii, minimálně po stránce příběhu, postav a světa. Gameplay je teda trochu oldschool, což mi nevadí, ale mohli ubrat s těmi souboji na nože. Nadužívali to jak kdyby snad vytvořili něco úžasného, přitom to byla docela shit mechanika.
Jinak ale nemam co vytknout. Snad další díly budou taky v tomhle stylu a nepřijdou zas s nějakým 80€ open worldem.
	Jinak ale nemam co vytknout. Snad další díly budou taky v tomhle stylu a nepřijdou zas s nějakým 80€ open worldem.
V čem je lepší ta deluxe edition? Vyplatí se koupit si tu deluxe edition nebo je lepší mít jenom normální hru?
@M.a.t.t. (21.08.2025 23:53): Tak schválně jestli se zlepšíli. V jedniče jsme měli město s vlastní dopravou,nadzemkou a tramvají. To v dvojce chybělo. Ale byly tam zase obchody a autodílny kde jsi si mohl vylepšit auto. Ve trojce i Mafie Defiitive editio už žádné obchody ani nadzemky a tramvaje nebyli a město bylo jen kulisou. Tak schválně jestli v Old Country půjde i ve městě něco jiného dělat než ho jen projíždět.
	@M.a.t.t. (21.08.2025 23:53): Tak schválně jestli se zlepšíli. V jedniče jsme měli město s vlastní dopravou,nadzemkou a tramvají. To v dvojce chybělo. Ale byly tam zase obchody a autodílny kde jsi si mohl vylepšit auto. Ve trojce i Mafie Defiitive editio už žádné obchody ani nadzemky a tramvaje nebyli a město bylo jen kulisou. Tak schválně jestli v Old Country půjde i ve městě něco jiného dělat než ho jen projíždět.
atmosku to ma, ne ze ne, lepsi nez DE, hlavne tedy rezie ze ktere mi je u remaku do place, skoda, ze tam nemaji talentovanejsi designery a i na tezkej mainstream je treba pribeh brat s rezervou, ale jak rikam: TV, gauc, holka a funguje to; mozna, ze to tak chteji a to je ta vize
	@Hammond22 (22.08.2025 14:05): tuhle obavu vyjadruji vsichni - vsechno bude UE: The Game, ale ofc je to o tech studiich jak si to vohnou, evidentne, kdyz na Unreal prechazi i tezke vahy + dokud to vede Sweeney, kapitalista lidumil, nenastane situace Unity
	@Syndrom (22.08.2025 11:49): To je PCG (Procedural Content Generation), nemusis pak rucne skladat kaminky. Proste si jen vezmes veci z asset storu a natahas si par nodu s pravidlama. To je prave ono, v UE je na vsechno tool a kravataci pak usoudej, ze se da hra seskladat z assetu ze storu a outsourcingem. Nerikam, ze je nutny vsechno delat znovu, kdyz je tu clovek, co dela jen stromy a prodava to ve storu v top kvalite. Ale je problem, ze pak ma kazda druha hra stejny model ruky (koukam na tebe Atomic heart, Silent hill 2, Banishers a spousta dalsich.). Zrovna ted na gamesconu byla predvadecka neceho asijskyho. Zjevne to melo obri rozpocet a ruka je tam zase tahle https://www.3dscanstore.com/hand-3d-mode ... -hand-model-white-20 Jak rikam, mam trochu profesni deformaci (prestoze nedelam primo v gamingu) a vidim pak vsude ty neduhy dnesniho pristupu k vyvoji.
	vzhledem k tomu jak pouzivaji UE co nejvic v defaultu a UE ma v defaultu notoricky monotonni sutry, tak kde zacnu hru abych to zakryl? v dole
	@Hammond22 (22.08.2025 09:18): jezis, tam toho je, ale hlavne tezko zapomenout na ten nezkuseny design vseho: stealth mise, kde prochazis cele skladiste, aby te to vylouplo, kde si zacal s quest itemem o tri kroky dal, Sam s Pauliem za dverma ofc 
jinak definice openworldu je podle me otevreni klasickych levelu, ktere jsou normalne urcovany herni naplni, teprve az do toho se dosazuje interaktivita, dynamika a povaha questu
	jinak definice openworldu je podle me otevreni klasickych levelu, ktere jsou normalne urcovany herni naplni, teprve az do toho se dosazuje interaktivita, dynamika a povaha questu
@Syndrom (22.08.2025 08:27): No cekal jsem, ze DE bude silena rychlokvaska a rekl bych, ze tam podelali spis ty veci, co bylo podelat tezssi – zbytecny prepisovani, dementni cover combat, vsude vybusny barely. Vesmes s hodnocenim souhlasim s Vavrou. Ale ta kulisa mesta teda byla podle me fajn. https://youtu.be/64ox0UXdVeU?si=PFqDD7fNSD8hhbVI&t=170 Jo a alespon to krasne bezi oproti Old Country, ktera ma nesmyslnej CPU bottleneck, jakmile je na scene par postav a taky s 8 GB VRAM je dost limitujici faktor.
	@Hammond22 (22.08.2025 08:06):  "pokud vyvojari rekli, ze Mafia Old Country bude vic jako dvojka, cekal jsem technicky ambiciozni hru" tak o tom zadna, Mafia II byla ve sve dobe tezky odpalovac kouli, a co mas furt s tim DE, takovej sranec :)
	Jeste zkusim vysvetlit tu definici openworldu, jak ji citim ja. Nemusi to byt sandbox, kde muzes delat miliony aktivit. Dokonce bych nazval dobrym a funkcnim openworldem i koncept, kde nebude zadny pribeh, ani zadna vetsi aktivita typu jit do kramu a vymenit si hadry, sbirat neco atd. Chci, aby to dobre fungovalo, kdyz budu na tech nejzakladnejsich urovnich reagovat se svetem. Kdyz si stoupnu do cesty autu, aby me chytre objelo, kdyz zablokuju silnici, aby si ten svet umel poradit. Abych mohl pozorovat svet kolem sebe, co delaji NPC, jak reaguji atd. Opakem tohoto jsou koridorovky (i vetsi typu last of us 2), kde nic takovyho necekam, protoze elementy vseho jsou zjevne rozdane staticky. U openworldu ocekavam, ze se muzu pohybovat v otevrenem svete a to same ocekavam od NPC postav a okolniho sveta. Ten svet najednou musi fungovat nejenom v prostoru, ale i v case (i kdyz nemusi mit nutne zmenu denni doby).
	@Brasikona (22.08.2025 03:47): Podle me openworld neni o vedlejsich aktivitach a kolik veci tam muzete delat. Ale to je fuk. Rozhodne ale nesouhlasim s tim, ze 1 a hlavne 2 nebyly o openworldu. Syndrom to napsal dobre – rozdil mezi konceptem a vysledkem. Mafie 2 byla fakt koncepcne a z velky casti i vysledkem jeden z nejlepsich openworldu ty doby. Mas tam funkcni mesto, NPC celkem reaguji, policie funguje atd. Pokud vyvojari rekli, ze Mafia Old Country bude vic jako dvojka, cekal jsem technicky ambiciozni hru. Mozna i vic nez DE. Tu jsem nedostal. Pokud se rozhodnete delat openworld (i jako kulisu), nese to s sebou urcity technicky bremeno, se kterym se musite vyporadat. Napriklad pak dostavate cocku od youtuberu, ktery tam delaji kraviny a zjistuji, jak nic nefunguje. Na stejnych chybach byl nachytan Cyberpunk. Old Country ma prave tu kulisu spatnou – vsechno je mrtvy, u NPC rezignovali uplne na jakykoliv rutiny atd. Vazne to meli udelat jako koridorovku ve stylu Last of us a bylo by to lepsi. Ale stojim si za tim, ze 1 i 2 jsou pokusy o vrcholovy openworld ve sve dobe.
	@Brasikona (22.08.2025 03:47): byla - je rozdil mezi konceptem a vysledkem, dodnes si pamatuju nejaky prastary Danovo design dokument, ktery rikal "jezdit na nakupy, vedlejsi mise, volny pohyb po meste jsou naprosto klicove" nebo neco v tomhle smyslu, dvojku nelze brat jako promyslenou, protoze byla moc ohla praxi vyvoje a trojka k tomu openworldu dosla; hry od Hangaru jsou takova post era, kdy 2K pro serii nema moc vizi
	@Hammond22 (21.08.2025 21:29): Mafia nikdy nebyla o otevřeném světě. Vážně ne. Jak píše M.a.t.t., vždy to byla jen kulisa pro vyprávění příběhu, který se odehrával v amerických velkoměstech. Co šlo v jedničce? Projet si venkov. Co šlo ve dvojce? Slisovat auto, vykrást obchod. Můžeš si během přejezdů dělat co chceš, ale vlastně není co. Pokud tedy nechceš náhodně naštvat polovinu gangsterů na ulici a pak je nechat, ať se navzájem střílejí s policisty. Vždy to bylo lineární, a právě o tom ta hra byla. Je paradoxní, že vývojáři splnili slib, že to bude jako M1 a M2, ale najednou jim je hromadně (ne jen tady, ty diskuze jedou všude) vyčítáno, že tam není otevřený svět. Ten, o kterém to nikdy nebylo a který hráči ani nechtěli, jak ukázala trojka. Jednička měla pěkný venkov, tak Domovina má totéž, jen ve větším měřítku. Ale primárně furt jako kulisu, i když je prostředí samozřejmě nezbytnou součástí vyprávění a atmosféry.
	@Hammond22 (21.08.2025 21:29): Práve to, že otvorený svet bol vo väčšine hier len kulisou, je jeden z aspektov, ktorý tej sérii dodáva akúsi vlastnú identitu. O o to viac negatívne vyniklo, keď to v trojke skúsili inak a na tie najlepšie hry tohto typu sa to vonkoncom nechytalo. S tým, že ambície Old Country chýbajú, pre zmenu nemôžem súhlasiť ja, keďže osobne ich vidím už v tom, ako radikálne zmenili pôsobisko. No z toho, čo píšeš to vnímam tak, že práve toto ti nesedí a uprednostňuješ skôr mestské lokality. Čo je v poriadku, hoci tu máš papierovo najviac open world aktivít, pre tých, ktorí sa tým chcú zaoberať (kupovanie áut, oblekov, zbraní, zbieranie rôznych typov collectiblov)
	@M.a.t.t. (21.08.2025 18:51): S tim prave uplne nesouhlasim. Mafie podle me byla vzdy o otevrenem svete. Jednicka byla spolecne s GTA prvni mestska akce s otevrenym svetem, dvojka mela taky obri ambice ohledne otevreneho sveta no a trojka byla mozna az moc ambiciozni. Asi se vsichni shodnem, ze Mafie je spis o tom linearnim pribehu a otevreny svet jsou jen dobre kulisy. Ale ty ambice byt velky, technologicky top atd. tam vzdy byly.
	vcera jsem chvili hral Old Country a krome solidnejsi gunplay jsem si rikal, tvl, to je takova idealni hra pro pary, pekne na gauc, muchlovacka a je uplne jedno co davaj
	@Hammond22 (21.08.2025 15:53): Mafia nebola nikdy o otvorenom svete v klasickom slová zmysle, ako to dnes chápeme. To skúsila len trojka všetci vieme, ako to dopadlo. Jediný rozdiel medzi Old Country a zvyškom série je v tom, že sa ako jediná neodohráva vo veľkomeste, kde to viac žije.
	@Hammond22 (21.08.2025 17:39): neni ot; ja od nich prave moc necekam, protoze zatim moc nepredvedli, vetsina lidi ocenovala na M3 animace a samozrejme detailni rozsah, problemy byly s nekonzistentnim nasvicenim, mazlyma texturama, o problemech ciste technickeho razu nemluve, ale designem to byla namakana hra jak prase, no a takove Hangar nedela, moc neumim ocenit grafiku, natoz jeji potencial, z prumernych her
	@Syndrom (21.08.2025 16:40): Jedna vec jsou glitche a ruzny chybky a druha ten technologicky zaklad. Vsimni si treba dobryho nasviceni na mistech, jako jsou usta. Je docela tezky zajistit, aby tam nebylo neprirozeny svetlo. Fusion engine v DE ma taky super GI a reflexe. A jeste jednou: ja prece nerikam, ze ty tebou vyjmenovane hry nejsou dal. Ja rikam, ze v hangaru maji tech lidi na to, aby nemuseli pouzivat UE5 tak, jak ho pouzili v Old Country. Ze maji na tech art pozicich sikovny lidi a maji na vic. Modely, art a vsechny assety maj super (to je dnes lehky, protoze to z vetsi casti outsourcujes). A ukoncil bych tuhle debatu, at to tu moc nezasvinime offtopicem.
	@Hammond22 (21.08.2025 16:27): Soráč, ale nasvícení ve trojce je jako kdybych na monitor dál šedou folii.
	@Hammond22 (21.08.2025 16:27): jako tohle jo ? neeee, podle me TLoU 2, CB77, RDR2, God of War a Control byly dal
	@Syndrom (21.08.2025 16:15): No vzhledem k tomu, ze si delali vlastni engine a R&D, na trojce delal i Petr Smilek a Martin Sobek a venovali se jak u 3, tak DE na tu dobu top technologiim... no proste bych cekal od Old Country vic nez genericky UE blueprinty a shadery. Jako 3ka i DE maj treba naprosto skvely facialky a nasviceni postav v cutscenach (sice vetsinou predrenderovany), ktere byly dal nez vetsina AAA produkce ty doby. Proste prechod na UE hodne napovida o tom, kam ten vyvoj chce vedeni smerovat. Nerikam, ze to je nutne spatne pro vsechny. Ale v tomhle pripade to je podle me skoda.
	@Hammond22 (21.08.2025 16:12): z poslednich dvou her to tak nevypada; hele me nemusis rikat kdo tam maka, mam tam bratrance a ze by to byl nejakej maser se rict neda
	@Syndrom (21.08.2025 15:55): To samozrejme muzu. Nerikam, ze kazdy muze udelat kvalitou naprosto srovnatelnou hru. Jen rikam, ze maj mnohem na vic po technicky strance (nerikam srovnatelne se sony studii). V Hangaru dela/delalo plno lidi, co muzou z fleku delat v jakymkoliv studiu, lidi, co delali vlastni R&D v renderingu, animacich atd. Je to celkem drahy studio.
	@Hammond22 (21.08.2025 15:53): nemuzes srovnavat neco co tady vyprdne Hangar 13 s TLOU, ani s M3
	@Honza135 (21.08.2025 14:32): Mam trochu profesni deformaci. U Old Country jsem si uvedomil, ze pro me byla Mafie vzdy hlavne o pribehu a otevrenym svete. Nepotrebuji nejakej silenej sandbox, ale jednicka i dvojka ve sve dobe byly spis ty lepsi openworldy (i presto, ze tam toho moc neslo delat). Trojka to trochu prehnala, ale Old Country je podle me uz zase moc staticka, bez zivota. Vlastne je to pro me mrtvejsi svet nez treba v Last of us part 2. Kdyz uz chteji jednodussi vyvoj, tak se mozna mohli vyprdnout na openworld a udelat uplne linearni koridorovku, ale narvanou detaily a technicky vymazlenou.
	@Hammond22 (20.08.2025 23:19): Chápu, o co ti jde. Skvěle jsi popsal technickou a fyzikální stránku her. Těhle detailů si taky všímám, ale umím i leccos odpustit, pokud hra jako celek funguje.
	@Hammond22 (20.08.2025 23:19): Jo, kompletně rozbitý hry prostě mají své kouzlo...
	@Gordon (20.08.2025 23:02): Ingame vsync mi jde, driver level (nvidia) ne. Ma to silene mazlej TAA a dal jsem si to na 4K/30 fps... Ma to svoje kouzlo. Podobne jsem byl v nedavne dobe prijemne prekvapen (krome toho mad maxe) jeste z AC origins. Dokazu hram hodne odpustit kdyz vidim, ze se vyvojari snazili udelat neco extra a vyhrajou si s detaily. V Mafii 3 mi treba vykouzilo usmev na tvari jednoduche zpracovani kapek deste na povrsich naprosto primitivni technikou, ale kreativne pouzitou. Kdezto dneska je kazda hra na UE, kde je treba shader pri slapnuti do vody udelanej naprosto nejzakladnejsim nacvakanim za 5 min v UE. Ma to treba i Stalker a silene me to bije do oci. Kdyby ti vyvojari alespon zmenili tu defaultni krivku animace mizeni kruhu na vode a pridali tam nejakej easing. Dneska je to vsechno proste prefabrikat. No jsem zvedavej na CD projekt a jejich Witchera 4 na UE a na Alien Isolation 2 (do tymu se jim vratil clovek, co programoval engine pro jednicku. 2ka ale bude urcite na UE5). Btw Alien Isolation mel realtime GI metodu, ktera byla super nenarocna a bezi to dneska i na mobilech. Presto tam treba kuzel od baterky mel sekundarni odraz svetla :) Tohle proste dokazu ocenit. Trosku offtopic sorry.
	@Hammond22 (20.08.2025 22:21): Jo? Většině lidí to nejde spustit s Vsyncem. :) (ta trojka)
	@Hammond22 (20.08.2025 22:21): ne jen kolem 2016, skoro cela dekada byla formativni po upadku te predchozi, ted je krivka zase dole
	Ze zklamani z technicky stranky hry (myslim hlavne tech art direkci, animace, traversal, locomotion, fyziku obecne atd.) jsem si pro studijni ucely nainstaloval Mafii 3, kterou jsem nikdy nehral a nestacim zirat. Vtipny, jak hry z obdobi cca 2016 jsou z technickyho hlediska casto mnohem dal nez ty dnesni. Naposledy me takle prekvapil Mad Max (naprosto vyborny zpracovani pohybu a neskutecna VFX pipeline+triky). To ovladani postavy, jak reaguje pri zataceni atd. je ve trojce skvely, v DE trochu horsi a v Old Country je to tezkej downgrade. Hodnotim ted ciste technicky zpracovani. UE je fakt mor. Ne proto, ze by to byl blbej engine, ale proto, ze ty studia pak muzou vyhazet radu technickych a drahych pozic, R&D atd. Old Country je za me po technnicky strance naprostej odpad, defaultni blueprintovej UE5 projekt bez snahy tam udelat neco jinak. Pribehove to neni spatny, ale to uz se muzu radsi podivat na film. Za me zklamani a nevim, zda to vubec dohraju :(
	@Gordon (19.08.2025 18:29): Zmysel toho je krátky hidden loading medzi lokáciami.
	@Syndrom (19.08.2025 11:34): Ale dost vtipně vystihuje ty úzké průchody co bere postava v animaci bokem, to je taková AAA ujetina bez smyslu.
	che ze zrovna osel o tom natoci stek bych necekal, ke KCD mel asi tak 2 sekundy
	Odehrány necelé dvě hodiny. Hra vypadá výborně - grafika, dabing, hratelnost, atmosféra, celkové zpracování je velmi dobré. Jediná výtka patří ke stealth prvkům, příliš častým přechodům z herního rozhraní do filmečků a sekání před těmito přechody. Počkám na vyladění těchto nedostatků a nižší cenu.
	@TmavyCyklista (18.08.2025 01:42): Vito byl arogantní hovado vždy a hlavně psychopat.
	@BUMTARATA (18.08.2025 11:08): Toto ma inak v hrách tiež serie, presne si opísal ten pocit, kedy ťa zaujme nejaký dialóg postáv na pozadí, ale častokrát kvákajú cez seba a nedá sa tomu rozumieť. Alebo vo veľa hrách ma serie, že hra ťa po nejakej akšnej pasáži dá do puzzle alebo exploračnej pasáže, kde môžeš získať nejaké collectables alebo loot alebo lore alebo sa chceš len pozrieť, čo tam je, lebo to nie je jedna lineárna chodba, ale postava, ktorá ťa sprevádza ťa okrikuje, že aby si už išiel a že nechce sa jej čakať. Alebo, čo ma tiež serie, že ty si tam minútu a to NPC ti už začne radiť s riešením puzzlu, ku ktorému si sa ešte nedostal. To ma obzvlášť sralo v Uncharted 4 a Plague Tale: Requiem.
	Ah shit, here we go again. Strašně bych chtěl vidět do hlavy designerovi, kterej vymyslí chodící pasáž, kde se mi na pozadí spouštěj otitulkovaný ambientní dialogy, ale když se teda zastavím, abych si je teda poslech, tak na mě hejsek, za kterým mám jít, začne halekat, ať se neflákám, což ty titulky přepíše, a celý to vyústí ve scénu, kde se takhle překřikuje milion lidí, a to je začátek hry, kterej by měl bejt vypolishovanej do úplný mrtě.
A potom se plížím a u toho mě vyrušujou noviny a dopis a recept na guláš, proč to děláte, proč to do těch her furt dáváte? Ani ty postavy na to nijak nereagujou…
Ale atmoška zatím parádní, taková domácká.
	A potom se plížím a u toho mě vyrušujou noviny a dopis a recept na guláš, proč to děláte, proč to do těch her furt dáváte? Ani ty postavy na to nijak nereagujou…
Ale atmoška zatím parádní, taková domácká.
@Brasikona (18.08.2025 10:15): tam jsou vsichni prepaleni, americka hra
	@TmavyCyklista (18.08.2025 01:40): Tak já si právě myslím, že s našimi konstruktivními kritikami nejsme hatery. I když jsem u KCD2 nadávala, ale ne přímo. A ty jsi byl u KCD1 naopak v dost specifické situaci, to bych taky nepočítala. Však my jsme ve výsledku zlatíčka, vždyť my to vyargumentujeme. Nejsme jako M3 Vito... :)
Já tu mám celkově jen trochu mix cutscén, asi dvě nebo tři, jednu změnu dabéra, dvě podobnosti hlasů, jednu chybějící repliku, jedno až dvě nadužívání a výtku směrem ke hře. Celkově vlastně nic moc, takže... A ke všemu mám argument, takže si jako hater nepřipadám, opravdu ne. Jen jako kritik.
@Syndrom (18.08.2025 09:50): Podle mě je Vito v M3 trochu "přepálenej", i když to může trochu umocňovat právě ten menší prostor. Ale nějak jsem nikdy nenaskočila na to, jakým stylem se změnil. Chápu, že toho dost zažil, ale nikdy mi to úplně nezapadlo dohromady.
	Já tu mám celkově jen trochu mix cutscén, asi dvě nebo tři, jednu změnu dabéra, dvě podobnosti hlasů, jednu chybějící repliku, jedno až dvě nadužívání a výtku směrem ke hře. Celkově vlastně nic moc, takže... A ke všemu mám argument, takže si jako hater nepřipadám, opravdu ne. Jen jako kritik.
@Syndrom (18.08.2025 09:50): Podle mě je Vito v M3 trochu "přepálenej", i když to může trochu umocňovat právě ten menší prostor. Ale nějak jsem nikdy nenaskočila na to, jakým stylem se změnil. Chápu, že toho dost zažil, ale nikdy mi to úplně nezapadlo dohromady.
@TmavyCyklista (18.08.2025 01:42): naopak je vyrazny, jen je tam 20 minut, bo trojka ma dost postav; mne se arogantni hovada libi, protoze jsem taky takovej
	@Syndrom (17.08.2025 11:21): No vidíš to. Mně se příběh jedničky líbil, dokud jsem nepoznal dvojku :) Ale trojku mám strašně rád, ta mi přijde nedoceněná. Ale tahá to Donovan, Vito je tam nevýraznej a udělali z něho až moc arogantní hovado :)
	@Brasikona (16.08.2025 22:35): Mám-li být hater, klidně jím budu :) Ostatně u KCD1 jsem byl vyloženě nenáviděn :) Tady to ale tak horký nebude, spíš jen drobnosti a týká se to převážně štěků.
	@borac555 (komentář): nejlepsi pribeh po 1 ma 3, jak Vita posadili zpatky do sedla, moje nejoblibenejsi postava v serii, ve dvojce to byl jeho dvojnik z vesmiru
	@Brasikona (14.08.2025 22:41): Koukal jsem na váš gameplay se Zdeňkem na Vortexu, kde jste se shodli, že nošení beden a vybírání výpalného je takové poznávací znamení Mafia her. Nepřišlo ti během hraní, že struktura několika misí je až moc podobná misím z předešlých her? Vybírání výpalného, závod, vplížení se někam, zakopávání mrtvol…
	@TmavyCyklista (16.08.2025 19:46): Řadíš se dobrovolně mezi hatery? Ale pokud snad budeme brát konstruktivní kritiku jako prachobyčejný hate, budu v tom případě obří hater. Vlastně kdy jsem nebyla, že ano.
	@Brasikona (15.08.2025 13:56): Nějaký výtky bych rozhodně měl :)
	@Sasakr (15.08.2025 14:20): Mně o vystřiženém obsahu nic moc říkat nemusíš, mohla bych s ním doma tapetovat :)) Ale Cox si za tím stojí, což je docela obdivuhodné s ohledem na to, kolik materiálů se našlo (a postupně se to pravidelně posledních deset let znovu a znovu vytahuje na světlo). A ještě když paradoxně část i remasterovali v rámci Definitivní edice... Ale už končím s OT, bez obav :))
	@Brasikona (15.08.2025 13:56): Vystřižený obsah je takový mýtus, že vyšel mód s vystřiženým obsahem :-D
	@Brasikona (15.08.2025 13:56): " neuvidím v podstatě žádný hate na dabing" hejty uz nejsou co bejvaly :) a clovek tomu samozrejme ve skrytu duse fandi to vis, nicmene jeste tam nejsme (tj. kde jsme byli)
	@Fritol (15.08.2025 13:12): Na tenhle post jsem čekal. Díky za sdílení. Vývojářům to přeju.
	@Syndrom (15.08.2025 07:38): Jako jo. On se sice Alex Cox snaží tvrdit, že vystřižený obsah je mýtus, ale ano, už je to nějaká všeobecně známá věc, že M2 je neuvěřitelně osekaná (a to se veřejně/ze souborů neví ani polovina), ale navzdory tomu je ta hra dnes už opravdu přijímaná. Vlastně nejen dnes, sleduju to třeba od roku 2017 2018, postupně se dvojka vykoupila, i když sama se o to nijak nezasloužila. Pomohla jí proměna toho vnímání. Dneska už se nesluší na M2 nadávat, lidé se tou klasikou skutečně zaklínají. 
----
Nečekaný zvrat u M:TOC - nečekala jsem, že neuvidím v podstatě žádný hate na dabing. Za což jsem samozřejmě ráda, ale jsem upřímně překvapená. Čekala jsem něco, cokoli bez ohledu na to, jak se povede. Příjemná změna a vlastně i pěkné zakončení jedné éry.
	----
Nečekaný zvrat u M:TOC - nečekala jsem, že neuvidím v podstatě žádný hate na dabing. Za což jsem samozřejmě ráda, ale jsem upřímně překvapená. Čekala jsem něco, cokoli bez ohledu na to, jak se povede. Příjemná změna a vlastně i pěkné zakončení jedné éry.
800k prodáno, 49% PS, 38% PC a 13% Xbox. Slušné.
	@Marcusss (15.08.2025 07:17): Ano, děkuji za upozornění, nevšiml jsem si. Opraveno.
	@Brasikona (14.08.2025 22:41):  "kouknu do M2 a jak byla ve své době hodnocena. Tehdy jí bylo vyčítáno tolik věcí, právem, ale dnes platí za klasiku, pro některé pomalu nedotknutelnou jako jednička." ale to jen v nejakych velmi alternativnich uskupenich; neznam cloveka, co by nevedel, ze M2 je vykostena hra z produkcniho pekla, klasika sotva
	@Marcusss (15.08.2025 07:17): v cem je problem? Vzdyt je to normalne krumulentni slovo.
	@ArmJohn (komentář): komentář pěkný, ne že ne, ale
"a to i ve věčí rychlosti"
"ve věčí rychlosti"
"věčí"
-_-
	"a to i ve věčí rychlosti"
"ve věčí rychlosti"
"věčí"
-_-
@Brasikona (14.08.2025 22:41): že to kopíruje předchozí Mafie, zatímco jiné tvrdí, že tohle není Mafia a nemá to s ní nic společného 
- A co tohle, kopírka, co se snaží být mafií, ale je nahovno? To se pak nevylučuje.
Dvojku jsem zrovna znova nedávno dohrál a oproti původní mafii i jejímu remaku mi (opět) přišla strašně mdlá a "prázdná".
@Hammond22 (14.08.2025 23:33): Tak zrovna ve dvojce toho uživání si volného světa moc zrovna není, maximálně tak grindit prachy, aby ti je hra v další kapitole příběhově sebrala, protože Vito je retard neschopný zajít do banky. Kradení aut v jedničce bylo mnohem zábavnější, hlavně to byl vždy takovej vedlejšák a ne jenom fetch quest.
	- A co tohle, kopírka, co se snaží být mafií, ale je nahovno? To se pak nevylučuje.
Dvojku jsem zrovna znova nedávno dohrál a oproti původní mafii i jejímu remaku mi (opět) přišla strašně mdlá a "prázdná".
@Hammond22 (14.08.2025 23:33): Tak zrovna ve dvojce toho uživání si volného světa moc zrovna není, maximálně tak grindit prachy, aby ti je hra v další kapitole příběhově sebrala, protože Vito je retard neschopný zajít do banky. Kradení aut v jedničce bylo mnohem zábavnější, hlavně to byl vždy takovej vedlejšák a ne jenom fetch quest.
Pro me je ohromnym zklamanim naprosta rezignace na zlepsovani mechanik, ktere delaji hru zivou. Mafia 1 a 2 nikdy nebyl typicky openworld/sandbox, ale zaroven jste si mohli v linearnim filmovem vypraveni trochu uzit i otevreneho sveta. Oba dily se snazily byt technologicky kvalitni, plne detailu. Old country je mrtva hra. Nemuzete skoro nic, postavy jsou na jednom miste, v otevrenych lokacich nepotkate nikoho. Nerad to rikam, ale z technickeho hlediska je dal i remake jednicky, ktery jsem bral spis za takovy mensi side projekt. Dalsi studio, ktere moc nezvladlo prechod na UE. Kdyz srovnam treba detaily reakci NPC na strelbu, jak reaguji v prostredi, ragdoll... vsechno velky krok zpet. Zjevne se resil jen pribeh a vypraveni a nahazelo se to vse do defaultniho UE5 bez nejakych vetsich uprav a custom pluginu. Smutne. To se radsi podivam na film.
	Musím říct, že přijetí hry je opravdu zajímavé. Celkově, ale u nás ještě zajímavější. Všímám si zajímavých rozporů, nejen v hodnocení (které můžeme vidět i tady), ale hlavně v názorech. Už od oznámení čtu, jak ta hra vypadá na hovno, jindy je grafika chválená, příběh je buď perfektní, nebo naopak na hovno, a tak dále, ale nejvíc mě zaujaly komentáře, které jednou říkají, že to kopíruje předchozí Mafie, zatímco jiné tvrdí, že tohle není Mafia a nemá to s ní nic společného. Já osobně si myslím, že tohle snad ani víc mafiánské být nemohlo. 
Celkově je ta situace zvláštní. Je tu mnohem větší rozptyl v hodnocení a přijetí, než když se kouknu do M2 a jak byla ve své době hodnocena. Tehdy jí bylo vyčítáno tolik věcí, právem, ale dnes platí za klasiku, pro některé pomalu nedotknutelnou jako jednička. Oproti tomu před pěti lety dobře přijatý remake najednou dostává na frak. Ta atmosféra kolem samotné série se v posledních letech dost proměnila a asi mi není úplně jasné, proč a jak k tomu došlo. Ale to už je spíše vedlejší poznatek. Původně jsem se chtěla jen zamyslet nad tím, co se děje kolem tohoto nového dílu.
Navzdory svému hodnocení chápu i řadu názorů / recenzí / komentářů, které nakonec třeba hlásají 5/10, ale já se na ta čísla tolik neupínám. A ve výsledku v Domovině vidím, že je hra silná v tom, co jsem vždy považovala za základ Mafie. Ale když někdo začne psát, že očekával otevřený svět (jako v M1 a M2 /sic/), nevím, co na to říct.
	Celkově je ta situace zvláštní. Je tu mnohem větší rozptyl v hodnocení a přijetí, než když se kouknu do M2 a jak byla ve své době hodnocena. Tehdy jí bylo vyčítáno tolik věcí, právem, ale dnes platí za klasiku, pro některé pomalu nedotknutelnou jako jednička. Oproti tomu před pěti lety dobře přijatý remake najednou dostává na frak. Ta atmosféra kolem samotné série se v posledních letech dost proměnila a asi mi není úplně jasné, proč a jak k tomu došlo. Ale to už je spíše vedlejší poznatek. Původně jsem se chtěla jen zamyslet nad tím, co se děje kolem tohoto nového dílu.
Navzdory svému hodnocení chápu i řadu názorů / recenzí / komentářů, které nakonec třeba hlásají 5/10, ale já se na ta čísla tolik neupínám. A ve výsledku v Domovině vidím, že je hra silná v tom, co jsem vždy považovala za základ Mafie. Ale když někdo začne psát, že očekával otevřený svět (jako v M1 a M2 /sic/), nevím, co na to říct.
tvl uz tomu komentari dejte pokoj
	@TmavyCyklista (12.08.2025 17:37): Je pravda, že obecně dabing už není co bejval. devadesátky a cca do roku 2010 byl opravdu na lepší úrovni, a to hlavně i kvalitou překladu, kdy si s tím víc hráli.
	@vapiscz (komentář): No bodejť by ti dabing netrhal uši, když ho bytostně nesnášíš a nejlepší období pro tebe byly devadesátky a nuly, kdy to dabovali "skuteční" herci. Jojo, takový kazety z roku 92 se šesti hlasy, to byly panečku dabingy! Možná se tomu budeš divit, ale v tom dabingu je skutečnejch herců podstatně víc než "dabérů". No a o tom, jací herci dabovali před devadesátkama, už se rozepisovat nebudu. Ten komentář je totálně tahanej z paty, ale sekce o dabingu je teda echt brutus. A to nemám problém s tím, že se ti dabing nelíbí, ale to zdůvodnění...
	@Ross (12.08.2025 13:07): Nemám dohráno a dojmy sdílím podobné. Hra nabizi presne to co chci od mafie. Linearni a filmovy pribeh, prestrelky a nascriltovane akcni sceny. Bavi me to hodne. Vavra u kormidla vubec nechybi :)
	@Paul (12.08.2025 14:28): Ofiko stránka Mafie ale nikde žádné 2K Czech ani Hangar 13 Brno/Praha nezmiňuje, ostatně jako to nezmiňují i další studia, která mají pobočky po celém světě. Když už, tak ofiko Mafia stránka zmiňuje jako sekundární vývojáře Stormind Games. Zda se tak prezentuje sama pobočka už myslím nehraje roli.
Osobně bych to teda smazal, z hlediska databáze nepůsobí dobře, aby nám tu vyvíjely hry 8 let zrušená studia. :D Případně smazat datum zrušení.
	Osobně bych to teda smazal, z hlediska databáze nepůsobí dobře, aby nám tu vyvíjely hry 8 let zrušená studia. :D Případně smazat datum zrušení.
@Fritol (12.08.2025 13:48): 2K Czech sice není samostatný studio, ale vypadá to že ten název stále používají pro českou pobočku H13
https://2kczech.com/about-offices/
	https://2kczech.com/about-offices/
Je nějaký důvod, proč máme ve vývojářích uvedeno neexistující 2K Czech?
	Mafia Is Dead xD
	Dohráno. Skvěle jsem se bavil a s klidným svědomím můžu hru doporučit všem fanouškům série.
	@Walome (10.08.2025 19:24): OK, upřesním to - ti parťáci tě většinou nějakým způsobem doprovází z bodu A do bodu B, samotné plnění questů ve většině případů děláš sám.
	@Walome (10.08.2025 19:24): To jsou ti zarytí fandové jedničky, kteří nic neodpouští. :-)
	@vapiscz (komentář): tak tenhle komentar bych byl schopnej napsat taky a to jsem tu hru nehral :D presne takhle to na me pusobilo z traileru.
Co je pro me teda smutny prekvapeni, ze s sebou mas porad nejaky partaky, to me vzdycky rozcilovalo u Uncharted.
(i kdyz mne to vlastne muze byt fuk)
	Co je pro me teda smutny prekvapeni, ze s sebou mas porad nejaky partaky, to me vzdycky rozcilovalo u Uncharted.
(i kdyz mne to vlastne muze byt fuk)
@vapiscz (komentář): hele já beru, co píšeš, ale problém je spíš v tom, jak to píšeš. Čte se to docela blbě a hlavně na to, jak je to dlouhej komentář, tam vlastně furt opakuješ to samý dokola...
	Co říkáte na řízení? Tady v diskusi bylo pár lidí skeptických jak viděli gameplay video před vydáním. 
Za mě je řízení super. Nastavil jsem si simulaci a manuální řazení. Několikrát jsem se s autem dokonce přetočil.
Právě jsem začal VII. kapitolu.
	Za mě je řízení super. Nastavil jsem si simulaci a manuální řazení. Několikrát jsem se s autem dokonce přetočil.
Právě jsem začal VII. kapitolu.
@Paul (09.08.2025 20:37): Jasne, už chápem. Ten úvod je skutočne atmosférický a a prostredie Sicílie je výborným settingom pre Mafiu. Mesto mi vlastne ani nechýba. :)
	@M.a.t.t. (09.08.2025 19:43): třetí, taky to mám taliánsky, použil jsem název z první mafie kde se tahle mise (vybírání výpalnýho) takhle jmenovala.
	Hm, zatím mi exteriéry neklesly pod 90 FPS při Epic nastavení včetně stínů, což je milé překvapení. Ale není to zdaleka jen o FPS, ten západ slunce jsem sledoval tak dlouho, až jsem se málem nechal chytit. :-) Souhlasím s opravdu perfektním dabingem, hlavně Jakub Sajc mi tam sedí skvěle.
	@Paul (09.08.2025 19:13): Bežná rutina je ktorá kapitola? Ja tam mám talianske názvy a nejak netuším :D
	Teď jsem odehrál Běžnou Rutinu, jsem docela nadšen. Prostě Mafie, 100% zaměření na příběh a imerzi, jak to máme rádi, zasazení Sicílie paráda. Vytknul bych snad jen ty trochu krkolomný knife fights a trochu UE5 janku. Dovedu si představit že kdyby to dělali na Mafia Remake enginu, tak by ta hra mohla vypadat velmi podobně a běžet dvakrát líp.
	Po možná na můj vkus zdlouhavější úvod se to hodně pěkně rozjede. Zatím super, baví, na PS5 Pro v režimu výkonu to vypadá pěkně, poklesy FPS jsou spíše výjimečné (hlavně ve městě), za 6 hodin hry zatím žádný crash. Dabing je naprosto skvělej, trochu jsem se bál relativně neznámých jmen, ale všechny výkony jsou naprosto profesionální.
	@Garion (08.08.2025 13:09): Fajn, díky, přece jen je to novinka, tak abych předobjednávky nelitoval, resp. nečekal na vyladění.
	@Chuck (08.08.2025 12:57): Ve FullHD na max/epic tak kolem 55FPS, kdyz si k tomu zapnes DLSS Quality tak kolem 75 FPS. Udaje beru z tohoto videa (5070 tam jede temer na 100% a 5070Ti by mela byt cca o 20% vykonnejsi) - https://www.youtube.com/watch?v=V6PGz21913Y (dalsi video na 5070Ti@1080p to potvrzuje - https://www.youtube.com/watch?v=RxUk5yZmDpw)
	Jak je na tom HW náročnost? Sice u sebe nečekám zásadnější problémy, ale optimalizace může potrápit kohokoliv.
	@Ross (08.08.2025 11:34): Nápodobně. Hraje se to skvěle, hodně hru táhne příběh, sicilské prostředí, výrazná dobovost a skvělý český dabing. Můžu jen doporučit.
	@Paul (07.08.2025 22:19): Také mě to baví :) Hraju to rovnou v češtině a vše je skvělé :) Ještě jsem si nečetl žádné recenze, nechci si hru spoilerovat.
	První dojmy dobré, ale zamrzelo mě vidět "return to mission area" když jsem se trochu vzdálil od Gaetana. Tenhle designovej přežitek už by fakt mohl z her zmizet.
Zkusil jsem to v Sicilštině, ale ta nutnost neustále koukat na titulky mě příliš iritovala, takže jsem přepnul na angličtinu. V češtině si to dám časem podruhé.
	Zkusil jsem to v Sicilštině, ale ta nutnost neustále koukat na titulky mě příliš iritovala, takže jsem přepnul na angličtinu. V češtině si to dám časem podruhé.
@rikuhahl (07.08.2025 15:18): Část KCD2, pár zkušených, ale hodně nováčků, ale velice schopných. Hodně zajímavé obsazení. Remake oproti tomu šel dost na jistotu.
	@Wettek98 (07.08.2025 15:05): díky, tolik jmen jsem nečekal :) většinou starý známý z dabingů v TV a hrách :)
	@Paul (07.08.2025 14:41): Takže to kvuli Kristyne nekupujes?
	Je tam nějaký známý jméno v dabingu? :)
	 
							 
						 
							 tom928
tom928 Ross
Ross Fritol
Fritol DEU
DEU player
player Syndrom
Syndrom Brasikona
Brasikona M.a.t.t.
M.a.t.t. Gordon
Gordon Honza135
Honza135 Tulareanus
Tulareanus BUMTARATA
BUMTARATA TmavyCyklista
TmavyCyklista bukrrCZ
bukrrCZ Sasakr
Sasakr ArmJohn
ArmJohn Mendoza
Mendoza Marcusss
Marcusss jones1240
jones1240 Paul
Paul vapiscz
vapiscz Chuck
Chuck Walome
Walome jablek
jablek Garion
Garion rikuhahl
rikuhahl Wettek98
Wettek98 Kakuzu
		Kakuzu
	 Dominon1000
		Dominon1000
	 Marles
		Marles
	 Shutdown
		Shutdown