@Fritol (19.11.2025 19:04): zaujalo mě, že tam bude i pohled z vlastních vočí při řízení. si to dám někdy znova
Diskuze
Free ride zítra
Zdravím, stalo se prosím někomu že po 11. kapitole mi to spadlo do hlavního menu a jak jsem dal pokračovat tak jsem začínal od znova zase v dole? Děkuji
@DEU (10.09.2025 17:55): tyhle propady vyřešil první patch. Zbytečně si to vracel.
@DEU (10.09.2025 17:55): Jo tak stav na PC neposoudím já zas, na konzoli naštěstí optimalizace perfektní. Ten příběh je jinak jedno velké klišé, ale funguje to. Pokud ti nevadí, že ten vývoj je tam předvídatelný a prostě si jen užíváš mafiánské stereotypy, tak se to moc dobře sleduje.
@Fritol (10.09.2025 12:29): Z necelých dvou odehraných hodin nemohu objektivně posoudit kvalitu příběhu. K ponechání hry mě odradila poměrně vysoká cena a sekání během přechodu z filmečků do herního rozhraní a naopak. Snad toto vyladí a až cena spadne, určitě hru zakoupím. Momentálně mám na Steamu asi 50 her čekající k nainstalování a dohrání.
Nejlepší díl v sérii, minimálně po stránce příběhu, postav a světa. Gameplay je teda trochu oldschool, což mi nevadí, ale mohli ubrat s těmi souboji na nože. Nadužívali to jak kdyby snad vytvořili něco úžasného, přitom to byla docela shit mechanika.
Jinak ale nemam co vytknout. Snad další díly budou taky v tomhle stylu a nepřijdou zas s nějakým 80€ open worldem.
Jinak ale nemam co vytknout. Snad další díly budou taky v tomhle stylu a nepřijdou zas s nějakým 80€ open worldem.
V čem je lepší ta deluxe edition? Vyplatí se koupit si tu deluxe edition nebo je lepší mít jenom normální hru?
@M.a.t.t. (21.08.2025 23:53): Tak schválně jestli se zlepšíli. V jedniče jsme měli město s vlastní dopravou,nadzemkou a tramvají. To v dvojce chybělo. Ale byly tam zase obchody a autodílny kde jsi si mohl vylepšit auto. Ve trojce i Mafie Defiitive editio už žádné obchody ani nadzemky a tramvaje nebyli a město bylo jen kulisou. Tak schválně jestli v Old Country půjde i ve městě něco jiného dělat než ho jen projíždět.
@M.a.t.t. (21.08.2025 23:53): Tak schválně jestli se zlepšíli. V jedniče jsme měli město s vlastní dopravou,nadzemkou a tramvají. To v dvojce chybělo. Ale byly tam zase obchody a autodílny kde jsi si mohl vylepšit auto. Ve trojce i Mafie Defiitive editio už žádné obchody ani nadzemky a tramvaje nebyli a město bylo jen kulisou. Tak schválně jestli v Old Country půjde i ve městě něco jiného dělat než ho jen projíždět.
atmosku to ma, ne ze ne, lepsi nez DE, hlavne tedy rezie ze ktere mi je u remaku do place, skoda, ze tam nemaji talentovanejsi designery a i na tezkej mainstream je treba pribeh brat s rezervou, ale jak rikam: TV, gauc, holka a funguje to; mozna, ze to tak chteji a to je ta vize
@Hammond22 (22.08.2025 14:05): tuhle obavu vyjadruji vsichni - vsechno bude UE: The Game, ale ofc je to o tech studiich jak si to vohnou, evidentne, kdyz na Unreal prechazi i tezke vahy + dokud to vede Sweeney, kapitalista lidumil, nenastane situace Unity
@Syndrom (22.08.2025 11:49): To je PCG (Procedural Content Generation), nemusis pak rucne skladat kaminky. Proste si jen vezmes veci z asset storu a natahas si par nodu s pravidlama. To je prave ono, v UE je na vsechno tool a kravataci pak usoudej, ze se da hra seskladat z assetu ze storu a outsourcingem. Nerikam, ze je nutny vsechno delat znovu, kdyz je tu clovek, co dela jen stromy a prodava to ve storu v top kvalite. Ale je problem, ze pak ma kazda druha hra stejny model ruky (koukam na tebe Atomic heart, Silent hill 2, Banishers a spousta dalsich.). Zrovna ted na gamesconu byla predvadecka neceho asijskyho. Zjevne to melo obri rozpocet a ruka je tam zase tahle https://www.3dscanstore.com/hand-3d-mode ... -hand-model-white-20 Jak rikam, mam trochu profesni deformaci (prestoze nedelam primo v gamingu) a vidim pak vsude ty neduhy dnesniho pristupu k vyvoji.
vzhledem k tomu jak pouzivaji UE co nejvic v defaultu a UE ma v defaultu notoricky monotonni sutry, tak kde zacnu hru abych to zakryl? v dole
@Hammond22 (22.08.2025 09:18): jezis, tam toho je, ale hlavne tezko zapomenout na ten nezkuseny design vseho: stealth mise, kde prochazis cele skladiste, aby te to vylouplo, kde si zacal s quest itemem o tri kroky dal, Sam s Pauliem za dverma ofc
jinak definice openworldu je podle me otevreni klasickych levelu, ktere jsou normalne urcovany herni naplni, teprve az do toho se dosazuje interaktivita, dynamika a povaha questu
jinak definice openworldu je podle me otevreni klasickych levelu, ktere jsou normalne urcovany herni naplni, teprve az do toho se dosazuje interaktivita, dynamika a povaha questu
@Syndrom (22.08.2025 08:27): No cekal jsem, ze DE bude silena rychlokvaska a rekl bych, ze tam podelali spis ty veci, co bylo podelat tezssi – zbytecny prepisovani, dementni cover combat, vsude vybusny barely. Vesmes s hodnocenim souhlasim s Vavrou. Ale ta kulisa mesta teda byla podle me fajn. https://youtu.be/64ox0UXdVeU?si=PFqDD7fNSD8hhbVI&t=170 Jo a alespon to krasne bezi oproti Old Country, ktera ma nesmyslnej CPU bottleneck, jakmile je na scene par postav a taky s 8 GB VRAM je dost limitujici faktor.
@Hammond22 (22.08.2025 08:06): "pokud vyvojari rekli, ze Mafia Old Country bude vic jako dvojka, cekal jsem technicky ambiciozni hru" tak o tom zadna, Mafia II byla ve sve dobe tezky odpalovac kouli, a co mas furt s tim DE, takovej sranec :)
Jeste zkusim vysvetlit tu definici openworldu, jak ji citim ja. Nemusi to byt sandbox, kde muzes delat miliony aktivit. Dokonce bych nazval dobrym a funkcnim openworldem i koncept, kde nebude zadny pribeh, ani zadna vetsi aktivita typu jit do kramu a vymenit si hadry, sbirat neco atd. Chci, aby to dobre fungovalo, kdyz budu na tech nejzakladnejsich urovnich reagovat se svetem. Kdyz si stoupnu do cesty autu, aby me chytre objelo, kdyz zablokuju silnici, aby si ten svet umel poradit. Abych mohl pozorovat svet kolem sebe, co delaji NPC, jak reaguji atd. Opakem tohoto jsou koridorovky (i vetsi typu last of us 2), kde nic takovyho necekam, protoze elementy vseho jsou zjevne rozdane staticky. U openworldu ocekavam, ze se muzu pohybovat v otevrenem svete a to same ocekavam od NPC postav a okolniho sveta. Ten svet najednou musi fungovat nejenom v prostoru, ale i v case (i kdyz nemusi mit nutne zmenu denni doby).
@Brasikona (22.08.2025 03:47): Podle me openworld neni o vedlejsich aktivitach a kolik veci tam muzete delat. Ale to je fuk. Rozhodne ale nesouhlasim s tim, ze 1 a hlavne 2 nebyly o openworldu. Syndrom to napsal dobre – rozdil mezi konceptem a vysledkem. Mafie 2 byla fakt koncepcne a z velky casti i vysledkem jeden z nejlepsich openworldu ty doby. Mas tam funkcni mesto, NPC celkem reaguji, policie funguje atd. Pokud vyvojari rekli, ze Mafia Old Country bude vic jako dvojka, cekal jsem technicky ambiciozni hru. Mozna i vic nez DE. Tu jsem nedostal. Pokud se rozhodnete delat openworld (i jako kulisu), nese to s sebou urcity technicky bremeno, se kterym se musite vyporadat. Napriklad pak dostavate cocku od youtuberu, ktery tam delaji kraviny a zjistuji, jak nic nefunguje. Na stejnych chybach byl nachytan Cyberpunk. Old Country ma prave tu kulisu spatnou – vsechno je mrtvy, u NPC rezignovali uplne na jakykoliv rutiny atd. Vazne to meli udelat jako koridorovku ve stylu Last of us a bylo by to lepsi. Ale stojim si za tim, ze 1 i 2 jsou pokusy o vrcholovy openworld ve sve dobe.
@Brasikona (22.08.2025 03:47): byla - je rozdil mezi konceptem a vysledkem, dodnes si pamatuju nejaky prastary Danovo design dokument, ktery rikal "jezdit na nakupy, vedlejsi mise, volny pohyb po meste jsou naprosto klicove" nebo neco v tomhle smyslu, dvojku nelze brat jako promyslenou, protoze byla moc ohla praxi vyvoje a trojka k tomu openworldu dosla; hry od Hangaru jsou takova post era, kdy 2K pro serii nema moc vizi
@Hammond22 (21.08.2025 21:29): Mafia nikdy nebyla o otevřeném světě. Vážně ne. Jak píše M.a.t.t., vždy to byla jen kulisa pro vyprávění příběhu, který se odehrával v amerických velkoměstech. Co šlo v jedničce? Projet si venkov. Co šlo ve dvojce? Slisovat auto, vykrást obchod. Můžeš si během přejezdů dělat co chceš, ale vlastně není co. Pokud tedy nechceš náhodně naštvat polovinu gangsterů na ulici a pak je nechat, ať se navzájem střílejí s policisty. Vždy to bylo lineární, a právě o tom ta hra byla. Je paradoxní, že vývojáři splnili slib, že to bude jako M1 a M2, ale najednou jim je hromadně (ne jen tady, ty diskuze jedou všude) vyčítáno, že tam není otevřený svět. Ten, o kterém to nikdy nebylo a který hráči ani nechtěli, jak ukázala trojka. Jednička měla pěkný venkov, tak Domovina má totéž, jen ve větším měřítku. Ale primárně furt jako kulisu, i když je prostředí samozřejmě nezbytnou součástí vyprávění a atmosféry.
@Hammond22 (21.08.2025 21:29): Práve to, že otvorený svet bol vo väčšine hier len kulisou, je jeden z aspektov, ktorý tej sérii dodáva akúsi vlastnú identitu. O o to viac negatívne vyniklo, keď to v trojke skúsili inak a na tie najlepšie hry tohto typu sa to vonkoncom nechytalo. S tým, že ambície Old Country chýbajú, pre zmenu nemôžem súhlasiť ja, keďže osobne ich vidím už v tom, ako radikálne zmenili pôsobisko. No z toho, čo píšeš to vnímam tak, že práve toto ti nesedí a uprednostňuješ skôr mestské lokality. Čo je v poriadku, hoci tu máš papierovo najviac open world aktivít, pre tých, ktorí sa tým chcú zaoberať (kupovanie áut, oblekov, zbraní, zbieranie rôznych typov collectiblov)
@M.a.t.t. (21.08.2025 18:51): S tim prave uplne nesouhlasim. Mafie podle me byla vzdy o otevrenem svete. Jednicka byla spolecne s GTA prvni mestska akce s otevrenym svetem, dvojka mela taky obri ambice ohledne otevreneho sveta no a trojka byla mozna az moc ambiciozni. Asi se vsichni shodnem, ze Mafie je spis o tom linearnim pribehu a otevreny svet jsou jen dobre kulisy. Ale ty ambice byt velky, technologicky top atd. tam vzdy byly.
vcera jsem chvili hral Old Country a krome solidnejsi gunplay jsem si rikal, tvl, to je takova idealni hra pro pary, pekne na gauc, muchlovacka a je uplne jedno co davaj
@Hammond22 (21.08.2025 15:53): Mafia nebola nikdy o otvorenom svete v klasickom slová zmysle, ako to dnes chápeme. To skúsila len trojka všetci vieme, ako to dopadlo. Jediný rozdiel medzi Old Country a zvyškom série je v tom, že sa ako jediná neodohráva vo veľkomeste, kde to viac žije.
@Hammond22 (21.08.2025 17:39): neni ot; ja od nich prave moc necekam, protoze zatim moc nepredvedli, vetsina lidi ocenovala na M3 animace a samozrejme detailni rozsah, problemy byly s nekonzistentnim nasvicenim, mazlyma texturama, o problemech ciste technickeho razu nemluve, ale designem to byla namakana hra jak prase, no a takove Hangar nedela, moc neumim ocenit grafiku, natoz jeji potencial, z prumernych her
@Syndrom (21.08.2025 16:40): Jedna vec jsou glitche a ruzny chybky a druha ten technologicky zaklad. Vsimni si treba dobryho nasviceni na mistech, jako jsou usta. Je docela tezky zajistit, aby tam nebylo neprirozeny svetlo. Fusion engine v DE ma taky super GI a reflexe. A jeste jednou: ja prece nerikam, ze ty tebou vyjmenovane hry nejsou dal. Ja rikam, ze v hangaru maji tech lidi na to, aby nemuseli pouzivat UE5 tak, jak ho pouzili v Old Country. Ze maji na tech art pozicich sikovny lidi a maji na vic. Modely, art a vsechny assety maj super (to je dnes lehky, protoze to z vetsi casti outsourcujes). A ukoncil bych tuhle debatu, at to tu moc nezasvinime offtopicem.
@Hammond22 (21.08.2025 16:27): Soráč, ale nasvícení ve trojce je jako kdybych na monitor dál šedou folii.
@Hammond22 (21.08.2025 16:27): jako tohle jo ? neeee, podle me TLoU 2, CB77, RDR2, God of War a Control byly dal
@Syndrom (21.08.2025 16:15): No vzhledem k tomu, ze si delali vlastni engine a R&D, na trojce delal i Petr Smilek a Martin Sobek a venovali se jak u 3, tak DE na tu dobu top technologiim... no proste bych cekal od Old Country vic nez genericky UE blueprinty a shadery. Jako 3ka i DE maj treba naprosto skvely facialky a nasviceni postav v cutscenach (sice vetsinou predrenderovany), ktere byly dal nez vetsina AAA produkce ty doby. Proste prechod na UE hodne napovida o tom, kam ten vyvoj chce vedeni smerovat. Nerikam, ze to je nutne spatne pro vsechny. Ale v tomhle pripade to je podle me skoda.
@Hammond22 (21.08.2025 16:12): z poslednich dvou her to tak nevypada; hele me nemusis rikat kdo tam maka, mam tam bratrance a ze by to byl nejakej maser se rict neda
@Syndrom (21.08.2025 15:55): To samozrejme muzu. Nerikam, ze kazdy muze udelat kvalitou naprosto srovnatelnou hru. Jen rikam, ze maj mnohem na vic po technicky strance (nerikam srovnatelne se sony studii). V Hangaru dela/delalo plno lidi, co muzou z fleku delat v jakymkoliv studiu, lidi, co delali vlastni R&D v renderingu, animacich atd. Je to celkem drahy studio.
@Hammond22 (21.08.2025 15:53): nemuzes srovnavat neco co tady vyprdne Hangar 13 s TLOU, ani s M3
@Honza135 (21.08.2025 14:32): Mam trochu profesni deformaci. U Old Country jsem si uvedomil, ze pro me byla Mafie vzdy hlavne o pribehu a otevrenym svete. Nepotrebuji nejakej silenej sandbox, ale jednicka i dvojka ve sve dobe byly spis ty lepsi openworldy (i presto, ze tam toho moc neslo delat). Trojka to trochu prehnala, ale Old Country je podle me uz zase moc staticka, bez zivota. Vlastne je to pro me mrtvejsi svet nez treba v Last of us part 2. Kdyz uz chteji jednodussi vyvoj, tak se mozna mohli vyprdnout na openworld a udelat uplne linearni koridorovku, ale narvanou detaily a technicky vymazlenou.
@Hammond22 (20.08.2025 23:19): Chápu, o co ti jde. Skvěle jsi popsal technickou a fyzikální stránku her. Těhle detailů si taky všímám, ale umím i leccos odpustit, pokud hra jako celek funguje.
@Hammond22 (20.08.2025 23:19): Jo, kompletně rozbitý hry prostě mají své kouzlo...
@Gordon (20.08.2025 23:02): Ingame vsync mi jde, driver level (nvidia) ne. Ma to silene mazlej TAA a dal jsem si to na 4K/30 fps... Ma to svoje kouzlo. Podobne jsem byl v nedavne dobe prijemne prekvapen (krome toho mad maxe) jeste z AC origins. Dokazu hram hodne odpustit kdyz vidim, ze se vyvojari snazili udelat neco extra a vyhrajou si s detaily. V Mafii 3 mi treba vykouzilo usmev na tvari jednoduche zpracovani kapek deste na povrsich naprosto primitivni technikou, ale kreativne pouzitou. Kdezto dneska je kazda hra na UE, kde je treba shader pri slapnuti do vody udelanej naprosto nejzakladnejsim nacvakanim za 5 min v UE. Ma to treba i Stalker a silene me to bije do oci. Kdyby ti vyvojari alespon zmenili tu defaultni krivku animace mizeni kruhu na vode a pridali tam nejakej easing. Dneska je to vsechno proste prefabrikat. No jsem zvedavej na CD projekt a jejich Witchera 4 na UE a na Alien Isolation 2 (do tymu se jim vratil clovek, co programoval engine pro jednicku. 2ka ale bude urcite na UE5). Btw Alien Isolation mel realtime GI metodu, ktera byla super nenarocna a bezi to dneska i na mobilech. Presto tam treba kuzel od baterky mel sekundarni odraz svetla :) Tohle proste dokazu ocenit. Trosku offtopic sorry.
@Hammond22 (20.08.2025 22:21): Jo? Většině lidí to nejde spustit s Vsyncem. :) (ta trojka)
@Hammond22 (20.08.2025 22:21): ne jen kolem 2016, skoro cela dekada byla formativni po upadku te predchozi, ted je krivka zase dole
Ze zklamani z technicky stranky hry (myslim hlavne tech art direkci, animace, traversal, locomotion, fyziku obecne atd.) jsem si pro studijni ucely nainstaloval Mafii 3, kterou jsem nikdy nehral a nestacim zirat. Vtipny, jak hry z obdobi cca 2016 jsou z technickyho hlediska casto mnohem dal nez ty dnesni. Naposledy me takle prekvapil Mad Max (naprosto vyborny zpracovani pohybu a neskutecna VFX pipeline+triky). To ovladani postavy, jak reaguje pri zataceni atd. je ve trojce skvely, v DE trochu horsi a v Old Country je to tezkej downgrade. Hodnotim ted ciste technicky zpracovani. UE je fakt mor. Ne proto, ze by to byl blbej engine, ale proto, ze ty studia pak muzou vyhazet radu technickych a drahych pozic, R&D atd. Old Country je za me po technnicky strance naprostej odpad, defaultni blueprintovej UE5 projekt bez snahy tam udelat neco jinak. Pribehove to neni spatny, ale to uz se muzu radsi podivat na film. Za me zklamani a nevim, zda to vubec dohraju :(
@Gordon (19.08.2025 18:29): Zmysel toho je krátky hidden loading medzi lokáciami.
@Syndrom (19.08.2025 11:34): Ale dost vtipně vystihuje ty úzké průchody co bere postava v animaci bokem, to je taková AAA ujetina bez smyslu.
che ze zrovna osel o tom natoci stek bych necekal, ke KCD mel asi tak 2 sekundy
Odehrány necelé dvě hodiny. Hra vypadá výborně - grafika, dabing, hratelnost, atmosféra, celkové zpracování je velmi dobré. Jediná výtka patří ke stealth prvkům, příliš častým přechodům z herního rozhraní do filmečků a sekání před těmito přechody. Počkám na vyladění těchto nedostatků a nižší cenu.
@TmavyCyklista (18.08.2025 01:42): Vito byl arogantní hovado vždy a hlavně psychopat.
@BUMTARATA (18.08.2025 11:08): Toto ma inak v hrách tiež serie, presne si opísal ten pocit, kedy ťa zaujme nejaký dialóg postáv na pozadí, ale častokrát kvákajú cez seba a nedá sa tomu rozumieť. Alebo vo veľa hrách ma serie, že hra ťa po nejakej akšnej pasáži dá do puzzle alebo exploračnej pasáže, kde môžeš získať nejaké collectables alebo loot alebo lore alebo sa chceš len pozrieť, čo tam je, lebo to nie je jedna lineárna chodba, ale postava, ktorá ťa sprevádza ťa okrikuje, že aby si už išiel a že nechce sa jej čakať. Alebo, čo ma tiež serie, že ty si tam minútu a to NPC ti už začne radiť s riešením puzzlu, ku ktorému si sa ešte nedostal. To ma obzvlášť sralo v Uncharted 4 a Plague Tale: Requiem.
Ah shit, here we go again. Strašně bych chtěl vidět do hlavy designerovi, kterej vymyslí chodící pasáž, kde se mi na pozadí spouštěj otitulkovaný ambientní dialogy, ale když se teda zastavím, abych si je teda poslech, tak na mě hejsek, za kterým mám jít, začne halekat, ať se neflákám, což ty titulky přepíše, a celý to vyústí ve scénu, kde se takhle překřikuje milion lidí, a to je začátek hry, kterej by měl bejt vypolishovanej do úplný mrtě.
A potom se plížím a u toho mě vyrušujou noviny a dopis a recept na guláš, proč to děláte, proč to do těch her furt dáváte? Ani ty postavy na to nijak nereagujou…
Ale atmoška zatím parádní, taková domácká.
A potom se plížím a u toho mě vyrušujou noviny a dopis a recept na guláš, proč to děláte, proč to do těch her furt dáváte? Ani ty postavy na to nijak nereagujou…
Ale atmoška zatím parádní, taková domácká.
@Brasikona (18.08.2025 10:15): tam jsou vsichni prepaleni, americka hra
@TmavyCyklista (18.08.2025 01:40): Tak já si právě myslím, že s našimi konstruktivními kritikami nejsme hatery. I když jsem u KCD2 nadávala, ale ne přímo. A ty jsi byl u KCD1 naopak v dost specifické situaci, to bych taky nepočítala. Však my jsme ve výsledku zlatíčka, vždyť my to vyargumentujeme. Nejsme jako M3 Vito... :)
Já tu mám celkově jen trochu mix cutscén, asi dvě nebo tři, jednu změnu dabéra, dvě podobnosti hlasů, jednu chybějící repliku, jedno až dvě nadužívání a výtku směrem ke hře. Celkově vlastně nic moc, takže... A ke všemu mám argument, takže si jako hater nepřipadám, opravdu ne. Jen jako kritik.
@Syndrom (18.08.2025 09:50): Podle mě je Vito v M3 trochu "přepálenej", i když to může trochu umocňovat právě ten menší prostor. Ale nějak jsem nikdy nenaskočila na to, jakým stylem se změnil. Chápu, že toho dost zažil, ale nikdy mi to úplně nezapadlo dohromady.
Já tu mám celkově jen trochu mix cutscén, asi dvě nebo tři, jednu změnu dabéra, dvě podobnosti hlasů, jednu chybějící repliku, jedno až dvě nadužívání a výtku směrem ke hře. Celkově vlastně nic moc, takže... A ke všemu mám argument, takže si jako hater nepřipadám, opravdu ne. Jen jako kritik.
@Syndrom (18.08.2025 09:50): Podle mě je Vito v M3 trochu "přepálenej", i když to může trochu umocňovat právě ten menší prostor. Ale nějak jsem nikdy nenaskočila na to, jakým stylem se změnil. Chápu, že toho dost zažil, ale nikdy mi to úplně nezapadlo dohromady.
@TmavyCyklista (18.08.2025 01:42): naopak je vyrazny, jen je tam 20 minut, bo trojka ma dost postav; mne se arogantni hovada libi, protoze jsem taky takovej
@Syndrom (17.08.2025 11:21): No vidíš to. Mně se příběh jedničky líbil, dokud jsem nepoznal dvojku :) Ale trojku mám strašně rád, ta mi přijde nedoceněná. Ale tahá to Donovan, Vito je tam nevýraznej a udělali z něho až moc arogantní hovado :)