Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sasakr (22.08.2022 11:28): Ano, Bloom je záře, díky které vypadá všechno jako v mlze. Mám rád ostrou (nezamlženou), herní grafiku (blur je stejné zvěrstvo, ale nezamlžuje, nýbrž rozostřuje).
@Phoenix (19.08.2022 14:16): Ještě k tomu bloomu, odkdy bloom něco rozostřuje? Bloom je přeci záře kolem světlo emutujících objektů. Ve Fear 2 je tedy kolem slunce a různých zářivek, kde jednak není nijak extrémní a i tak jde vypnout. Rozmázává blur, a ten jde taky vypnout.
Hra s dobře rozmístěnými savy nepotřebuje quicksave.

Za mě naprosto v cajku pokračování jedničky. Dohráno za 11,5 hodiny a na rozdíl od jedničky se stereotyp nedostavil. A díky hledání všemožných informací to konečně začalo dávat trochu hlavu a patu. Jeden pád a dvakrát se nenačetly textury, takže restart, jinak bez technických problémů. Dávám 80 a tím pádem musím srazit jedničku na 75. Nebylo by to fér.
@Všivák (19.08.2022 14:08), @Sasakr (19.08.2022 14:08):

Po té době jsem si nebyl jistý, jestli to jde vypnout.

Je to otázka vkusu každého, osobně je mi celkem jedno, jestli to vypadá reálně nebo ne, jde mi o atmosféru. Na jedničce byl vliv kruhu IMHO hodně vidět, na dvojce už ne.

Bloom mi vadí všude, speciálně když nejde vypnout. Mám rád ostrou herní grafiku, pokud chci něco vidět rozmazaně, stačí se mi jako krátkozrakému podívat z okna :-)

Příklad ke konzolím byl ve dvojce jasně patrný (např. neexistence quick save). Nebo možná ještě lépe řečeno příklon ke stylu hratelnosti, který se uchytil díky konzolím (je to jako rozdíl mezi CoD 1 a CoD 2, např. lékárničky).

Celkově působí dvojka dost jiným dojmem než jednička, někomu to sedne, jinému tolik ne. Hra je to za mě slušná, ale proti unikátní jedničce krok zpět.
@Všivák (19.08.2022 14:08): To tu opakují všichni, ale v čem? Ok, FOV je úzké a není ve hře slider. Vyřešeno přidáním jednoho řádku do konfigu. A navíc tahle údajně konzolema zmršená hra nepodporuje ani gamepad! Že jsou zvýrazněny sbírací objekty je dáno hlavně reálnější, méně kontrastní grafikou a celkovou hustotou všelijakých objektů, v nichž by člověk prd našel. Že se v hrách začaly věci zvýrazňovat imho není zjednodušení, ale nutnost kvůli kvalitnější grafice. Dřív ten objekt na tom holém stole viděl byl. Dnes už blbě.
@Phoenix (19.08.2022 13:15): No jiný styl... no vypadá prostě o dost reálněji, no :-D Brutálně repetitivní prostředí s neustále stejnými assety a texturami je tady nahrazeno něčím, co mě zatím neomrzelo procházet. Film grain jde vypnout (což jsem hned udělal), bloom taky (ale ten jsem nevypínal, nějak jsem nenarazil na nějaké přehnané nebo neadekvátní využití). Podle mě ta hra vypadá prostě dobře a ještě je proti jedničce líp optimalizovaná. V DX9 lock 120 FPS? Dobrá práce.
@Sasakr (19.08.2022 01:25): Jde asi spíše o to, že grafika má úplně jiný styl, než že by byla horší čistě technicky. Jednička je méně barevná a nejen díky tomu více atmosférická.

Jako bonus do dvojky nacpali voloviny typu film grain nebo bloom (největší grafická zvrácenost všech dob). Jednička má díky tomu ostřejší a čistší grafiku.
Pročetl jsem komentáře. Kde tam vidíte ten grafickej downgrade? Jedině snad že stíny nemají to rozmazání, což stejně v jedničce moc přesvědčivě nevypadalo.
@phoenix2 (15.09.2018 20:25): Zkus upravit config, viz link. Hádám, že to chceš v rozlišení 1920x1080, tzn upravíš tam řádky na: "ScreenWidth" "1920.000000" and "ScreenHeight" "1080.000000" a mělo by to hádám nastartovat.
Zdravím všechny hráče, dnes jsem si instaloval ve steamu do win 10 fear 2 a 3 a trojka mi jede, ale dvojka bohužel. Je to první spuštění u win 10 u dvojky skočilo rozlišení na 1024x768 a pak hned 640x480 to bych pochopil u některých her po instalaci a 1 spuštění to může změnit rozlišení to si pak upravím teda pokud se do dvojky nějak dostanu zatím mi nejde spustit pořád jen černá plocha a pc nereaguje takže mi zbejvá restart :-) což je dobrá hra :-) no ale to mě už nebaví. Když zkusil druhý pokus po restartu tak u spuštění tý hry se ukázala kontrola systému, ale stejnak nic. Neměl jste někdo tento problém? Děkuji za informace
"You're like free pizza at an anime convention. She can smell you. She wants to consume you."

Tak toto je kvalitný scenár.
Před víc jak rokem jsem se tu rozplýval nad jedničkou jak je to skvělá fps a teď tohle... uhh

Většinou jsem zvyklý, že hry jsou přizpůsobeny konzolím a nějak to nehrotím, ale tohle je teda nehorázný paskvil. Tady by se dalo říct, že konzole jsou opravdu zlo. Oni tady narvali snad všechno, co je na konzolích špatné. To fakt někoho baví drtit tlačitko aby neumřel nebo každou chvili držet tlačítko aby něco odsunul z cesty, otočíl zavitem... Nepřátelé vydrží nehorazně moc, headshot nefunguje, AI tupá (wtf? jak je to možné po jedničce?) Všechno nepříjemně svítí, bliká, HUD přes celou obrazovku, všechno zvýrazněné jak pro blbečky... Toto je snad největší konzoloidní dno co jsem kdy hrál.
"Jako první nepřehlédnutelný rozdíl oproti všem předcházejícím dílům vidím ve vylepšení grafické stránky, která omšelou šeď kancelářských i jiných prostor nahradila pestřejšími a oku lahodnějšími barvami, takže tento neduh byl konečně vylepšen a hra se stala opět o něco zábavnější a záživnější." Nesouhlasim. Ta hra se jmenuje FEAR, a ne DUHA! Jak todle muže přidat nějaké body, to necháu! To je to samý, jako kdybych v Alienech uvítal víc světla! No prostě nesmysl.
@Hrdlodus (10.02.2014 14:30): Na jedničku a dvojku jsou sice různorodé názory, ale přesto bych být Tebou zkusil minimálně demo jedničky, jelikož je dobré to porovnat. Já, jak je o mně už asi známo, tíhnu spíš k jedničce a oběma datadiskům, tj. EP a PM. Dvojku jsem před pár měsíci rozehrál znovu a podruhé jsem u ní už nedokázal vydržet, což by se mi u jedničky nikdy nestalo.
První díl jsem nehrál. Trochu jsem si to zkazil, že jsem po odehrání části hry přestal hrát a když jsem se ke hře vrátil, skoro nic jsem si nepamatoval.

Ale přišlo mi, že měli dobré nápady (duchové mrtvých, pokud šlo o vojáky, útočili na mě).
Pokud jde o hororovou atmosféru (poznámka: vždy hrajte na těžkou obtížnost, hrát hororovou FPS na lehkou obtížnost je divný - jak se pak máte bát, když vás nikdo nemůže zabít?), fungovala v první části. Ale pak jsem si zvykl a zjistil, jak na nepřátele.

AI je velmi dobrá (která hra má v současné době nejlepší AI?). Příběh nebyl nic extra, ale tak akorát na FPS. A samotný závěr je třeba pochválit. Teda, předpokládám, že trojka bude pokračovat. Alma zavřená s Beckettem v imaginárním světě, kde si budou hrát na tatínka a maminku je dobrý závěr, ale ještě snad ve trojce bude vysvětleno, jak bude s vězením, ve kterém je Alma a Beckett naloženo. Trojku budu hrát, tak žádné spoilery.

Byl jsem rád vždy, když jsem se dostal z podzemí. A pobavil mne hřebíkomet.
malá holčička na houpačce, ke které se dá přiblížit jen zezadu ? vážně ? jak nápadité !
zbytek ? střílení a variace na zombie typu psychosračka
Hotofka.

Zdá se, že také patřím do skupiny, která si myslí, že F2 je lepší než první FEAR.

Příběh je stále naprostá konina bez hlavy a paty a ten konec obzvláště byl WTF.
Hmmm, lekačky jim konečně jdou, ale ty 'příjdeš v posledním okamžiku a už nestihneš nic udělat podobně jako v HL' scény jim stále krutě nejdou.

A ta brokovnice mi příjde po FC2 totálně nepoužitelná.

Ale jinak zatím fajn.
@MartinezZ (28.07.2013 08:51): Já ti nechci brát názor, ale mám pocit, že to, co kritizuješ, mi skoro sedí víc k jedničce. Pamatuji si, že když jsem se k FEARu 2 dostal, velmi mile jsem byl překvapen právě ze střídmosti nepřátel, protože jednička mi v tomhle přišla nesnesitelná, opakující se a děsivě ubíjející. Každopádně je to prostě střílečka, a ať tak nebo onak, v porovnání s ostatní produkci to rozhodně není tak vyhrocené; nemluvě o tom, že to nebyla zrovna debilní střelnice, ale vcelku různorodá a všelijak dávkovaná akce.

O atmosféře vždycky mluvím nerad, protože to už je fakt takový hodně subjektivní ospravedlnění, který často nemá žádný základ. Mně osobně velká výhoda dvojky přijde v tom, že má prostě výborný post apo prostředí a level design vůbec, ve kterém mě bavilo se otáčet a prozkoumávat ho, což je imho jedna z nejdůležitějších složek novodobých stříleček vůbec. V jedničce se nebylo kam rozhlížet, protože to byl doslova šedivý koridor. Tam nebylo totiž vůbec nic a hráč tak radši, pro své vlastní dobro, držel stále šipku vpřed. Proto nějak stále nechápu to nařčení ze sterility, když zrovna tohle je věc, která se viditelně zlepšila.

Ale fajn, prostě to každý vidíme… úplně jinak a tam kde ty vidíš jabka, tam já hrušky. A naopak ;)
F2 je možná důmyslně budovaná střálečka, ale faktem je, že pokud si budu chtít zahrát znovu temnou lekavou střílečku, bude to zase F1. F2 má skutečně moc hezké některé levely, moc pěkné sekvence a nápady (duchové a trpící duše), což by všechno mohlo být perfektní na plátně - tohle bylo oproti F1 skutečně na mnohem vyšší úrovni, ale už mi tam chyběla atmosféra. Byla to JEN střílečka, jemně posypaná střípky a doplněním příběhu z F1. Bohužel v F2 bylo také příliš levelů pouhého vybíjení nepřátel, které se procházely stylem ála "Týmový Last Standing" - takže teĎ na tebe vyběhnou ATC, v další vlně (úrovni) na tebe vyběhnou Replica, pak zas v další úrovni "ninjové", hned potom duchové, pak se popereš s Almou (mačkej tlačítko, mačkej tlačítko, ještě ještě, teď zmáčni myš, pozdě, mačkej tlačítko, mačkej, mačkej...) a tak dále. Pokaždé, když už jsem si myslel, že jsem se dostal někam dál, zase jsem musel jít někam pod zem. Většinou to graficky i designově vypadalo dobře, ale ubíjel to nekonečný stereotyp vybíjení hord.

Kdyby se už alespoň konec s pronásledováním Keegana tím zásobovacím tunelem obešel bez srážek ani nevím s kým (někdy nedlouho po začátku hry jsem ztratil přehled o tom, jestli kosím ATC nebo Replica Forces) a prostě šel jen opuštěným komplexem za zombieáckého huhlání Keegana a usel hledat cestu a řešit pár jednoduchých hádanek (najdi něco a nastav plošiny tak, aby...)

Jednička mi prostě sedla víc. A je mi jedno, že šlo třebaže jen o zkopírované japonsko-.hororové motivy a nápady. Japonské horory zas tak pod kůží nemám :) Kucí z Monolithu na tom byli asi jinak (Shogo, FEAR :)

PS: Fakt mi vadila ještě hudba, kterou jsem si prostě musel ztlumit (nevypnout, ale hodně ztlumit), protože mě vysloveně rušila.
Vy mluvíte o nějakých iracionálních pocitech, ale FEAR 2 je v mnohých aspektech naprosto důmyslně budovaná střílečka. Scénář převracející klišé, halucinogenní vizuál oproti vynucené industriální šedi z jedničky, post apokalyptické prostředí odkazující k životu před pohromou, relativizace evolučního procesu.

Srovnávat to s COD je nesmyslné, protože dynamika těch her je naprosto odlišná. A dynamika je to, co je u COD nejpřednější.
Vždy když dostanu chuť na Fear, nainstaluju jedničku.. Onehdá jsem to hrál s vlastní hudbou :D kosit nepřátele za doprovodu folk metalu bylo vtipné. Každopádně k tématu-- na mechy si pamatuju jako na kazič dobré hratelnosti, a zdá se mi že ve 3 to je ještě horší.. Dvojka se aspoň trochu dala... a párkrát se člověk leknul, stále je ale styl jedničky tak nějak nepřekonán.. ať už se jedná o ten nejhorší datadisk, stále je tam člověk schopen leknout se vlastního stínu, nebo zvuku padající mrtvoly i obyčejného zvuku střelby nepřátel- ano jak dodává chuck, zvuk dělal hodně.. sypání nábojů atd.. lahoda.. Co se dvojky týká, pamatuju si že docela ušla, ale ve 3 jsem opravdu viděl jen to COD.. Myslím že brzo Fear zase prubnu, teď jen jestli googlit po nějakém ucházejícím módu nebo si dát znovu 1 s datadisky, výhoda monotóního prostředí je taková, že si ho člověk nemá šanci zapamatovat :D A stále bude tak trochu 'nové' :D
@M.a.t.t. (27.07.2013 21:58): Určitě se ten náznak hororu na mém vnímání znatelně podepsal. A jak už jsem poznamenal v komentu, téměř tragicky jsem u dvojky vnímal pozměněnou zvukovou stránku.
@Kubulus (27.07.2013 21:24): Jednotka je fajn ducharina so všedným a nie úplne vychytaným leveldizajnom, ktorú jemne zráža to, že ide podľa schémy klasických japonských hororov a nepridáva žiadnu originalitu. Dvojka mi prišla o poznanie hravejšia a zábavnejšia, lenže Chuck chcel horor a tým pádom mu logicky sadla viac jednotka :)
@MartinezZ (komentář): Ok, ale přiznej si, že zatímco první díl byl posraný, bolestně pomalý rádoby japonský horor v šedivých chodbách, dvojka byla skutečně hravá zálěžitost s perfektním designem i scénářem. Za něco takového bych se klaněl i ve filmech nebo knihách, natož ve hře.
@Chuck (27.07.2013 18:38): Jak píšu v komentu, ta hra by byla fakt skvělá, vypustit hromadu zbytečných levelů, které nemají pro příběh vlastně žádný smysl, jen natahují hrací dobu. Ta atmosféra na tom hodně ztrácí a přitom ty příběhové a dějové zvraty a sekvence mi přišli hodně dobré až filmové a byla radost se na ně nejen dívat ale i se jich účastnit. Množství moc pěkných nápadů, zabité přílišným 'Moorhuhn' efektem - obzvlášť ty části s mechem (ke konci) :)

PS: Uvidím, jak moc mě psychicky udolá Reborn...
Začínám ztrácet vůli. Ne, že bych se bál, něco jako strach tady u toho dílu už nezažívám, ale začíná mě to fakt ubíjet až nudit. Po takový době, kdy jsem zas lezl už po tolikátý podzemím jsem byl venku a už zase lezu do zásobovacího nebo spojovacího nebo jakýho tunelu u "díry". A zase lezu dolů. Dlouho jsem nehrál takhle ubíjejícně protahovanou hru.
@MartinezZ (24.07.2013 20:04): Jo, mas pravdu, ze v te misi co pisi v komentu ze jsem dostal chut to zahodit jsem si presne rikal, kdy to skonci. Podle me to ale ke konci chyta vic a vic spad, ale to je samozrejme spis subjektivni. Pokud si byl u Snake Fista, tak hra uz konci tak odhadem za dve tri hodnky. Co se tyce pribehu, jeste se dockas.
[neexistující komentář]: No, zatím to cítím podobně. Tedy až na tu délku, subjektivně mi přijde hra poměrně dlouhá. Sice je fakt, že hraji hodně nárazově, takže mi to trvá, ale i tak furt čekám, kdy už to bude končit a furt lezu někam dolů a ne a ne to skončit. Navíc, hru hraji jak kvůli očekávaným bitkám, tak kvůli příběhu, mě baví (bavil) a čekal jsem, kam se a jak posune. Prozatím je ale grafika a efekty asi jediným skutečným plusem hry, těch pár příběhových Wadeovských střípků to moc nezachrání... :(

Odjíždím výtahem od Snake Fista (jeho smrt i existence v příběhu a na tom místě, kde sídlil, byla tááák značně příběhově debilní...), má ta hra vůbec konec...? (řečnická otázka :)