Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Asi málokdo zapochyboval, že právě já, který k sérii F.E.A.R. má velké sympatie, bych mohl vynechat druhý díl s názvem Project Origin. Výjimka se opravdu nekonala, takže jsem se před dvěma týdny i do tohoto dílu s největším potěšením pustil.

Jako první nepřehlédnutelný rozdíl oproti všem předcházejícím dílům vidím ve vylepšení grafické stránky, která omšelou šeď kancelářských i jiných prostor nahradila pestřejšími a oku lahodnějšími barvami, takže tento neduh byl konečně vylepšen a hra se stala opět o něco zábavnější a záživnější. Přibyly automatické checkpointy, které jsou však rozumně rozmístěné, tudíž nedělají hru nikterak stresovou.

Ve všech dílech série jsem asi nejen já obdivoval perfektní akční stránku. A tady nastal kardinální průser! Tím průserem je zvuková stránka hry, kterou museli vývojáři naprosto zbytečně obměnit a neponechat v té kvalitě, v jaké ji všichni známe a obdivujeme. Mluvení a výkřiky vojáků Replica i dalších nepřátel totiž znějí, jako kdyby mluvili do hrnce a zvuk zbraní hráče i protivníků zní tuctově a průměrně, takže to, co dělalo F.E.A.R. akční peckou, se tady najednou pomalu vytrácí a přestože přestřelky i nadále zůstaly solidní, tohle jejich kvalitu a celkovou šťávu akční stránky nehorázně snižuje.

Zbraně doznaly určitých změn k lepšímu především z kvalitativní stránky, vítaná je útočná puška s optikou a velmi zdařilá je rovněž sniperka, jejíž zaměřovací mód funguje takřka bezchybně a velmi účinně.

Co dodat? Na to, jak jsem se na druhý díl těšil, jsem z uvedených důvodů z něho poněkud rozladěn. Slovo "F.E.A.R." však i přesto pro mě zůstane synonymem kvalitní akce, ale mám dojem, že na tento díl budu vzpomínat ze všech nejméně.

Pro: velmi pěkná grafika, účinnost zbraní, stále dobrá akce

Proti: zhoršená zvuková stránka, slabý příběh

+49
  • PC 65
Už dlouho jsem nehrál tak rozporuplnou hru. Na jednu stranu: Z FEAR 2 úplně čpí konzolizace - na každé změně je jasné, že byla udělaná v honbě za konzolovou audiencí, za mass market appealem a ve snaze, aby se to na konzolích hrálo a hýbalo stejně dobře jako na PC (na rozdíl od jedničky, na kterou byl hlavně na PS3 dost žalostný pohled). Jak jinak si vysvětlit:

- Grafický downgrade v podobě odstranění dynamických stínů prostředí a velké redukci částicových efektů při soubojích
- Svítící nepřátele při zapnutí bullet-time a celkové zesvětlení hry do té míry, že používat baterku je v 95% hry zbytečné
- Velký HUD roztažený na celou obrazovku a zvýrazňování zbraní/lékárniček modrým čtvercem
- Lineárnější a menší úrovně
- Obtížnost na bodu mrazu, předně díky lékárničkám v každé místnosti a nově lobotomizovaným nepřátelům
- QTE mash-F-to-not-die
- Zpomalení pohybu a zvýšená výdrž vás i nepřátel

A dalo by se pokračovat. Na většinu těhle bodů se dá reagovat podobným způsobem: aby to bylo utáhnutelné/líp viditelné/pohodlné/jednodušší na konzolích. Nejsem žádný PC master race purista a nemám ve zvyku při sebemenší změně k horšímu řvát, že za to můžou konzole, ale u FEAR 2 je velmi těžké se té myšlenky zbavit.

Na druhou stranu... mě to nějakým perverzním způsobem vlastně celkem bavilo. Kdyby ta hra nebyla dlouhá pět, ale deset hodin, asi budu podstatně míň shovívavý, ale takhle jsem si tu jízdu na lineární horské dráze užil. Na rozdíl od jedničky se autoři fakt snažili vyhnout se za každou cenu stereotypu - skoro každá úroveň je v jiném prostředí a dokonce i klasickou FPS hratelnost prokládají mezihrami v podobě ovládání mecha a turretových sekvencí, navíc řádně přibylo wtf halucinačních sekvencí. To plus kratší délka dávají dohromady výrazně pestřejší hru, než byl původní FEAR. Asi ne lepší, ale určitě pestřejší.

Hra je pestřejší vzhledem ke skladbě úrovní, ale i doslova. Konečně najdete v prostředí víc než pět barev, což, jestli máte původní FEAR i díky atmosféře radši než já, vás může mrzet. To chápu, ale mě tahle zvýšená barevnost vyhovovala a nepřišlo mi, že by tím nějak výrazně, či spíš vůbec trpěla hororová atmosféra. Naopak lekačky byly dle mého názoru nápaditější, jelikož tvůrci se snažili víc mísit akci a horor a celkem se jim to daří (jednou jsem se dokonce velmi solidně lekl).

Akce je naštěstí téměř stejně zábavná, jako v jedničce. Není to úplně ono, jednak kvůli zmíněné umělé demenci a pak kvůli poněkud vykleštěnému zbraňovému arzenálu, který prostě nepůsobí tak dobře, jako v jedničce. Asi kvůli kombinaci horších zvukových efektů, které zmiňují v komentářích ostatní kolegové, grafického downgradu a jejich snížené účinnosti (chudák brokovnice to odnesla nejvíc). Bullet-time to naštěstí ale pořád slušně drží nad vodou, takže to pořád má co do sebe.

Příběh asi nemá smysl komentovat, snad jen tak, že je velmi výmluvné, že ani jeden ze dvou scénáristů (podle IMDB) není za svým majstrštykem podepsaný v závěrečných titulcích.

Bavilo mě to, to jo, ale víc než těch pět hodin by nebylo vítaných, takhle to bylo tak akorát. Pokud bude FEAR série pokračovat v podobné trajektorii (a podle všeho pokračuje), tak věřím, že trojka v coopu, který mě brzy čeká, bude neopakovatelný zážitek.
+25 +26 −1
  • PC 85
Koupit F.E.A.R. 2: Project Origin mne víceméně přinutilo až blížící se vydání trojky.F.E.A.R. i F.E.A.R.: Extraction Point mne hodně bavily a musím se přiznat, že dvojka mi nějak unikla. Napraveno.

Čekal jsem trochu něco jiného, trochu víc jako v předchozích dílech, víc stereotypu, ale nějak jsem se s tímhle pojetím taky sžil. Přidání kolegů do týmu hraní trochu ozvláštnilo, ale nějak jsem k nim nepřilnul. když nakonec Stokesová umřela, nějak mi to nevadilo. Navíc měla na můj vkus až moc modelingový ksicht. Vojáci Replika pořád dobří, pořád stejná kvalita (zpracování), jenom mi přišli nějak hloupější, ale dávám tomu za vinu to, že F.E.A.R. jsem hrál naposledy někdy před rokem a půl. Bohužel co mi skoro vadilo, byli obrněnci. Možnost využívat heavy suit z nich dělala jenom trochu větší tvrďáky, chtělo to jenom víc olova. Škoda, předtím to prostě byla výzva a nutnost taktizovat, takdy stačilo stát a držet levé myšidlo :-(
Chudáček Alma hrála trochu druhé housle a taky z ní nešel až takový strach, lekaček s ní ubylo. Bohužel. Jako by ji tvůrci dvojky omlouvali a snažili z ní udělat hodné děťátko a ze všech ostatních parchanty (ne že by nebyli).

Klasické zbraně byly výborně zpracovány, dobře seděly a dělaly tan správný rachot. Jenom k těm futuristickým výtky. Laser prostě nenadchnul. Ničím. Účinek špatný, zvuk divný, ani se mi vlastně nelíbil. Energetická zbraň sice pěkná a účinná, ale nic mi ji nenutilo používat. Ve finále jsem zjistil, že jsem ji s sebou tahal jsem z principu. Taky bych mohl zmínit raketomet, který byl sice výborný, ale nevyužitelný.

Leveldesign konečně dočkal pořádých změn a šedé kancly vystřídala i denní obloha. Sice se mi po šedých koridorech občas zastesklo (řekněme si upřímně, co dělá F.E.A.R. F.E.A.R.em ;-) ), ale prostředí opravdu nenudí. Spíše překvapí svou rozlehlostí.

A teď musím dost oponovat Chuckovi. Zvuková stránka je dokonalá. Poslední rok musím/můžu hrát jenom večer a v noci a jenm se sluchátky, abych nebudil dcerku a tak krácně vynikne různé vrzání, skřípání, zrychlený dech a tep Becketa, vašeho alter ega a to vše přidává na výborné atmosfře. A poslední 2 jednání, kdy honíte Keegana a slyšíte ho stánat z různých, nečekaných, směrů. Jeho klapání botů o kovové podlahy......ještě teď se i ježí ježčí chlupy na zátylku.

F.E.A.R. 2: Project Origin příjemně překvapil a dost dobře nechápu jeho někdy nízká hodnocení: http://www.gamerankings.com/pc/932145-fear-2-project-origin/index.html

Pro: kupodivu příběh, lokace, celkový grafická stráka a pak ZVUK

Proti: není to původní F.E.A.R.

+21
  • PC 65
Původně měl tento komentář být delší, ale po té co jsem nepatrně změnil hodnocení hry se aktualizovala celá stránka, a koment je fuč. Tedy to po druhý napíšu stručně, mám jen jedny nervy.

Technologicky se mi osobně zdá jednička působivější. Fyzika, zničitelnost/interaktivita prostředí a zvuk. Pár osob jsi tu už na zvuk stěžovalo. Mě nevadí, že vojáci Replica už nezněj tak cool. Spíš mi vadí, že zbraně znějí jako něco na kuličky co jste si koupili u čongů. Občas neslyším výstřel ze zbraně nepřítele, některý zvuky jsou moc potichu, jiný zase moc nahlas.

Grafika sama o sobě je super. Textury, nasvícení a stíny, některé efekty. Ale jak jsem říkal. Už to na mě nepůsobilo tak bombasticky. To asi bude tím, že páni vývojáři si museli utáhnout opasky, kvůly konzolím. To samé platí o AI. Ta je pořád dobrá, vojáci se stále snaží jak to jde, ale jednička nastavila laťku moc vysoko. Bude to tím, že tu někdo dal tentokrát přednost kvantitě před kvalitou. Takže se tu panáci spawnují jako o závod, protože by to jinak bylo málo akční, že. Tam kde jednička měla skupinku schopných a smrtících zabijáků, kteří bojovali jako jeden. Tam má dvojka leckdy i desítky přitroublíků nabíhající na smrt.

A proč se u všech svatejch nemůžu vyklánět za roh? Nebo mi něco uniklo? Co je to za bejkárnu? Takovej super prvek, kterej mi v jedničce mnohokrát zachránil load. A jo, ono by to pak bylo asi moc jednoduchý.

Jinak pokud opominu to vše, tak zbytek je fajn. Almička tu je hodně, a navíc je nadržená. Chápejte, byla 12 let naložená sama někde v krabici. Navíc, Beckket musí být fešák. Stejně tak je fešná Skokesová "proklínám tu starou z análu vytaženou babiznu co do ní naprala kulku!" Ale Almička se pomstila za mě, takže jsem byl docela rád.

Atmoška tu není tak hustá, avšak se tu najde pár napínavých momentů. Ten nejlepší byl asi v opuštěné škole...pokud mě paměť neklame. Kdy po vstupu do místnosti se objeví duchové, vaše baterka nefunguje, hlubokou tmu naruší jen občasné vteřinové probliknutí zářivek, a silueta Almičky, nevidíte, smysly nabroušeny, střílím po všem co se pohne, do toho se snažím následovat Almičku . Do toho začnou všude bušit dveře. Uf....už jen do toho přidat dětský smích, nebo pláč...super hororová scéna.

Pro: Pořád se to dobře hraje, prostředí už není tak jednotvárný a nepřátel je taky víc, pár skvělých hororových okamžiků, grafika.

Proti: Horší AI, konzolovitost, jednoduchost, hrozný zvukový design.

+20
  • PC 80
Nečekal jsem, že se druhý díl takhle vyšvihne. V jádru je to jen oldschoolová koridorovka, ale to vůbec nesráží pocit z dobře odvedené práce vývojářů. Nemocnice, kanceláře, základní škola i spousta komplexů jsou poctivě vypiplané a i když by se nad celkovou logikou místností občas dalo polemizovat, celkový dojem z level-designu je více než slušný. Horové pasáže byly trochu slabší (nebo už stárnu), místama se začínal ozývat stereotyp, ale po chvilce jsem se zase od hry nemohl odtrhnout. Škoda jen nižší obtížnosti i při hraní na Hard, chtělo by to ještě jeden stupínek, aby měl člověk při případném opakovaném hraní co překonávat. Délka pro mě byla tak akorát, automatické savy dobře vyvážené a k technické stránce mám výtku jen k širokoúhlému obrazu.
+16
  • PC 80
Z počátečního rozčarování z až příliš veselého (pestrobarevného) zpracování se nakonec vyklubala velmi dobrá FPSka, která se velmi dobře hraje. Graficky žádný velký posun vpřed se nekoná, ale to nemění nic na tom, že hra vypadá pořád slušně. Oproti jedničce jsem uvítal občasné venkovní mise, které hra potřebovala jako sůl. Ne že by přestřelky uvnitř budov nebyly zábavné, ale graficky interiéry působí opět velmi monotónně, jakkoliv se snaží oproti jedničce být rozmanité.

Nepřátel moc druhů není, což docela nechápu, protože zrůdiček různých tvarů a dovedností bych i sám vymyslel tucet. Pobavil nepřítel ve formě jakéhosi "necromancera", který měl velmi tuhý kořínek a pak voják s plynovou bombou na zádech, kdy po roztřelení bylo možné zjistit, co měl naposledy k večeři.

Zvuková stránka tradičně slušná, od namluvení postav přes všemožné efekty až po hudební doprovod. Délka hry kolem 5 hodin není příliš veselý údaj, ale zase pokud by hra nějakým způsobem v průběhu dalších hodin neinovovala hratelnost či design misí, pak by delší herní doba byla asi spíše na škodu. FEAR 2 si stále drží atmosféru 3D akce ze staré školy, což je velké plus.

Pro: Pořád slušná atmosféra, rychlá frenetická akce, lepší level design oproti jedničce, hudební a zvukový doprovod, bullet-time.

Proti: Stále málo druhů nepřátel, barevnější a tím pádem i méně strašidelná grafika, délka hry.

+16
  • PC 90
F.E.A.R. je jedna z mých nejoblíbenějších her, proto jsem na regulérní druhý díl čekal s netrpělivostí dítěte u vánočního stromku..

Dáreček jsem si rozbalil a instalací jsem byl "mírně" konsternován (neměl jsem zatím zkušenost se službou Steam). Ale čert to vem, pojďme na hru samotnou.

Příběh:
Krásně se nám tu rozvíjí původní příběh, první díl byl vlastně jen takové malé nakousnutí problému kolosálního rozsahu. Chvílemi by se člověk mohl ztratit v názvech projektů jako je Origin, Harbinger apod., ale vše do sebe zapadá dobře. Příběh se mi prostě líbil a zaujal mě. Opět podáván kuse, zprávami, které do sebe zapadávají postupně (pomocí telefonů to bylo ale stylovější)..Nic převratného se nekoná, ale to jsem ani nečekal, naprostá spokojenost.

Level design:
Standardní tunel-a to je pravý F.E.A.R.!! Je rozmanitější, více krabic :-)),venkovní lokace jsou výborné. Naprosto si nemohu stěžovat, naopak. Vývojáři si dali více záležet a přitom zachovali původní "look" hry.

Grafika:
Původní "starý" engine je tu opravdu znát, ale je samozřejmě vyladěn a optimalizován. Hra šlape naprosto na jedničku i s nejjvyšším nastavením. Bohužel mi dost vadí dnešní výstřelky moderní doby jako je HDR, Bloom apod. První díl se mi opravdu graficky líbil více, jelikož obraz byl jednoduše ostrý a čistý, tady je to prohnáno filtry i bez zapínání nějakých efektů, takže prostě obraz není ostrý. Při bojích v Mechovi je obraz ještě 2x horší. Rozmazání obrazu při otáčení apod. vítám, to se mi líbí. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby grafika zůstala úplně stejná jako ve F.E.A.R..

Fyzika:
Opět spokojenost, všechno lítá, rozbíjí se, sloupy se rozpadají, těla se čtvrtí, ruce nohy lítají, krása.:-))

Zvuk:
Stejný "sound" jako v jedničce, což je z mého pohledu jedině dobře. Zvuky ostré, nervy drásající, zvuk zbraní ale poněkud slabší.. Jinak naprostá spokojenost.

Zbraně:
Standardní výbava dnešních FPS. Už to ale nebyl ten hukot co v jedničce, pistolí počínaje, pulzní puškou konče. Viz odstavec zvuk a hratelnost. Škoda...

Hratelnost:
Co mi bije do očí je nový interface. Brýle, které polopatě ukazují v barevných rámečcích zbraně, lékárničky apod. si mohli klidně odpustit, nejsem analfabet. Při zpomalení času se vojáci rozsvítí jak neonová reklama (čímž se pro mě paradoxně stávali hůře viditelnými).. Nad tím jen kroutím hlavou...absence výklonů je podle mě hrubka a neodpustitelná chyba u FPS hry stylu F.E.A.R. Použil bych je asi tak milionkrát, zejména na nejvyšší obtížnost... Nemám slov.(že by na to nebyli na joypadech příslušná tlačítka?). První díl měl jednu obrovskou devizu oproti jiným FPS, a to je pocit ze střelby. Tady se nám tak nějak napůl vytratil, ne úplně, ale dost.. Baterka už nikdy nezhasíná, škoda..

Atmosféra:
Super!! Infarktové situace jsou už lépe předvídatelné, ale někdy taky ne.:-)) Opět jsem si zažil mnoho "skvělých" momentů. Halucinace na jedničku. Tohle se povedlo.. Alma je mimochodem pěkná svině.:-))

Celkově:
Je to výborná hra. Zbytečně vyumělkovaná a ne tak syrová jako první díl, ale i přes první rozčarování a drobné nedostatky (změny) jsem se královsky bavil, moje očekávání bylo naplněno. Délka hry je bohužel kapitola sama pro sebe. Ale svých peněz rozhodně nelituji, škoda že není více takových her...

Pro: Atmosféra, příběh, zvuk, otevřený konec.

Proti: Vyumělkovaná grafika, zbraně a dnes už klasicky délka hry..

+15 +16 −1
  • PC 60
FEAR 2 je takový nedomrlý bratránek. Posouvá příběh o kousek dál, ovšem všudypřítomná konzolovost mi neskutečně lezla na nervy. Strašidelných momentů je tu jak šafránu, proti jedničce zmizely staré osvědčené věci, jako třeba NEZVÝRAZŇOVÁNÍ ležících zbraní anebo když je hráč neschopnej, má si nastavit lehčí obtížnost. Zmáčkni E a přeskočíš překážku a podobné věci tu hru ponižují od vyššího hodnocení. Při spuštění slow-motion to vypadá jak v bordelu, no radši to přejdu a budu nadále uctívat jediný F.E.A.R. O zmrveném multiplayeru se radši bavit nebudu. Hrál se asi měsíc... // Hrál jsem s českými titulky.

Pro: Příběh, zbraně

Proti: Není to F.E.A.R., konzolovost, jednoduchost, AI nepřátel

+15 +16 −1
  • PC 90
Nečekal jsem, že by se mi dvojka mohla líbit víc, než původní F.E.A.R.. Je tomu tak. Protože tohle pokračování přivedlo do série nové prvky, které mě při hraní jedničky ani nenapadly. Hned jsem si vzpoměl. Takhle má vypadat pořádná akční hra.

Grafika je barevnější. Ač jsem se hodně snažil, šum se mi nepodařilo z obrazu dostat. Je to stejně jen o zvyku. Hororové atmosféry tu není tolik. Hra se zaměřuje víc na akci. O dost víc nepřátel, kteří mají ještě větší inteligenci než minule. Co jim je to ale platné, když díky bullet timu nestačí kolikrát ani zareagovat. Pár lidí tu kritizuje zvukovou stránku. Nevím proč. Zbraně tu znějí mnohem věrohodněji.

Zmizel quicksave. No hurá. Aslespoň mě to nutí víc se snažit. Ani to není potřeba. Autosave se zapne každých 5 minut a hra i na nejtěžší má pohodovou obtížnost. Prostředí se mění. Mise ze sniperkou byli super. Vlézt si do pořádného mecha bylo ještě lepší. Honičky z oživovací zombií. Zběsilé střílení do tmy ve škole. Hratelnost se tu proměňuje. Ani na okamžik jsem nezaznamenal nějaký stereotyp. Je to krvavější. Hodně zničitelné prostředí. Pocit ze střelby a z přestřelek je mnohem intenzivnější.

Po příběhové stránce se tu konečně i něco dozvíte. Líbil se mi i ten konec. Vím, že budu asi v menšině. Ale ten pocit neodvratitelnosti. Finálový souboj o to kdo bude otec Almy dítěte vyzní pěkně úchylně. Zvláť když o tom ani nevíte. Tak mohlo to být delší. Opět mám pocit nepřekonatelného zabijáka, kdy u sebe můžete mít až 4 zbraně 4 druhy granátů.

Pro: pocit ze střelby, akce, velký spád, větší výprava, zábava po celou dobu

Proti: délka

+15
  • PC 50
Prvý F.E.A.R. bol postavený na dvoch veciach - hororová atmosféra s mysterióznym príbehom a zábavné prestrelky s vojakmi replica s použitím bullet time. Prvý spomínaný bod v dvojke nefunguje preto, že príbeh bol vyrozprávaný a v dvojke je veľmi slabý, až neprítomný a chaotický. Navyše žiadne veľké odhalenie sa narozdiel od jednotky nekoná. Hororových momentov je taktiež menej a sú ešte predvídateľnejšie (vždy prestane fungovať baterka a bullet time) a vlastne nezaujímavé a dookola opakujúce sa v horšom podaní tie z jednotky.

Prestrelky sa po hre a dvoch datadiskoch bez zmeny taktiež veľmi rýchlo obohrajú. Dokonca mám pocit, že väčšina zbraní tu mala horšie vlastnosti a človek si tak nevedel užiť bullet time, ktorý sa inak veľmi rýchlo nabíjal a nie je prekvapivé skoro celú hru prejsť len s použitím bullet time.

Hra oproti jednotke neprináša v podstate nič nové okrem dvoch krátkych, ale pomerne zábavných pasáži, kedy hráč vlezie do obleku/mecha a strieľa kvantá nepriateľov. To bolo síce celkom fajn, ale do hry, ktorá chce mať hororovú atmosféru to patrí asi ako reklamná prestávka s programom o varení. Level dizajn bol taktiež dokonca horší ako v jednotke, opäť koridory, miestami ešte menšie a lineárnejšie ako v jednotke a miestami otravne dlhé (nemocničný komplex, škola) a nezaujímavé a to i napriek dĺžke hry cca 6 a pol hodiny.

Pro: miestami zábavné prestrelky

Proti: slabý príbeh a atmosféra, žiadne inovácie, nudný leveldizajn

+15
  • PC 80
Nenáročná, dobře provedená oldskool akce. To asi shrnuje vše.

Ale abych to neměl zas až tak krátký - dost mě zklamalo, že variabilita level designu ukázaná v demu byla výsledkem kombinace několika kusů hry a ne standard ve hře samotné. V té je několik málo prostředí, která víceméně kopírují první díl, plus teda škola a metro. Alespoň jsou propracovanější.

Akce jako taková je na poměrně vysoké úrovni, trochu mě mrzel jen poměrně malý arsenál a později nepřehlednost. Co mě taky s blížícím se koncem místy štvalo byla absence quicksavu, ale 99% času jsou checkpointy rozloženy dobře. Autoři se pokoušeli o různá zpestření, ale v zásadě nepřdvedli nic, co by tu už nebylo.

Hm... audiovisuál vynikající, konec je docela wtf.

Pro: odladěná grafika, technicky vzato dobře udělané

Proti: nic nového pod sluncem, žádné památné momenty nebo tak něco. po čase repetetivní. demo klame tělem... což by mě asi nemělo tolik šokovat.

+13
  • PC --
Na druhý díl jsem se docela těšil. Jednička patří k tomu nejlepšímu z FPS co jsem za poslední leta hrál a to především kvůli skvělé AI nepřátel, která dělala ze hry neskutečně intanzivní zážitek.

Takže jsem se ihned po vydání pustil do hraní. První věc, která mě zrovna nenadchla je zrnění obrazu, které se v základní, neopatchované verzi hry nedalo vypnout. Druhá věc jsou časté loadingy spojené s vytěžujícími checkpointy. Hra tedy nešla uplně plynule. Checkpointy zde nahrazují možnost savu, jsou ale rozmístěné velice dobře, takže mi zde manuální save vůbec nechyběl. A další mrzutost v podobě nemožnosti výklonu zpoza překážek. Pravděpodobně kvůli vydání hry i pro next-gen konzole.

Hratelnost je ale stále velice intanzivní. Nepřátelé vám nedají chvíli pokoj a i přesto, že se mi zdáli možná trošku 'hloupější' než v jedničce, stále patří k tomu nejlepšímu. Přestřelek je zde ale přespříliš. Občas by mohli autoři dát vyniknout atmosféře, ne jen posílat za každým rohem nové a nové nepřátele. Později se z toho stale vyloženě rutina a hra začne docela nudit. Boje s mechy se odehrávají krom jediného případu z útrob vlastního stroje a protože AI mechů místy dosti hapruje, není to zrovna zábavné. Mezi nepřáteli přibyly 'zombie' kteří svou stupiditou dají hráči příjemný oddych.

Level design je jen lehce kvalitnější než v jedničce. Sice se zde konečně objeví pár venkovních lokací, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že se jedná jen o takové otevřenější interiéry. Zázrak to tedy není. Přesto některé dobré lokace projdete. Škola je stylová a rozbořené město ke konci se mi obzvlášť líbilo.

Atmosféra zde už není tak kvalitní jako v prvním díle. Alma se objevuje příliš často a většinou v odhadnutelných situacích, přechody mezi reálným světem a imaginací nejsou nic moc a vůbec to celkově nepůsobí příliš celistvě. Filmový nádech zde nehledejte. Krve je zde více než v prvním díle, ale ani tak to nepůsobí přehnaně a nevkusně. Narozdíl od Barkerova Jericha.

Grafické zpracování je nadprůměrné. Nejedná se sice o kdovijak realistickou grafiku, ale neurazí, nepohorší. Audio také kvalitní.

FEAR2 je staromódní FPS, která ale svou intenzitou na těch sedm hodin přeci jen docela zabaví.

Pro: AI, intanzita přestřelek, audio/video

Proti: atmosféra horší než jedničce, level design nesplnil očekávání, špatné využití mechů

+13
  • PC 65
Tak a F.E.A.R 2 mam za sebou a musím říct že to není bůh ví jáka good gamesa :) ale rozhodně je lepsí než jednička a stojí za to dohrát. Grafika Fearu 2 vzhledem k tomu že se jedná pouze o předělaný engine prvního dílu není kulervoucí(hrátky světla jaký jsou ve hře nikomu dnes dech nevezmou)ale jinak jsem si na grafiku nestěžoval. Voda vypada pěkně,různé filtry a HDR zejména hlavně Motion blur mě ve hře nevadil. O proti prvnímu dílu je rozhodně hezčí prostředí a obvzlášt exteriéry jsou příjemným zpestřením. Trosky města po atomovém výbuchu se mě hodně zamlouvala jak po textury tak padajicí nukleární prach. Po stránce hratelnosti taky neni hra špatná ale co mě dost chybělo je vyklánění se spoza rohu pač jste lehký terč a váš armor and lifes utrpěj pravě díky tomuto nepochopitelnému nedostatku.Také me nepřisla moc užitečná funkce překlopení stolku a podobných objektů za účelem krytí. Příběh neni není nejhroší ale že by mě nutil hru zapnout znovu to se říct nedá. Po herních levelech jsou rozmístěny ružné Informační disky a zapisníky :) aby si je hráč mohl přečíst,nevím jak ostatní ale mě po dvaceti noutech a jejich zbytečnému obsahu už dál nebavilo jejich čtení a tak jsem je ignoroval. Ale ted k problému,který mě prostě znechutil Fear 1 a díky němu jsem jej nedohrál (Stereotypnost) sice ma hra venkovní lokace což jednička ne a pár zajímavých míst ale po půlce jsem si říkal My god už aby byl konec :( nuda se po pár hodinách bohužel opakuje. Co se týče atmosféry a lekaček tak Demo bylo podle mého nazoru 2x strašidelnější a AVP2 je atmosférou a hrůzostrašností od FEARU na hony daleko. Lekací momenty jsem očekával po dvou hodinách hry a půl lvl dopředu :D Bohužel musím říct že Fear 2 je tak troch vykradač nápadů. Objasním konec hry se odehrává v jakémsi krytu a jeho design mě až moc připomínal STALKERA a některé lokace a bitky Half.Life 2 viz město a okolí Konečné lokace. Také samotná ALMA je až moc nápadně podobná zavěrečněmu ženskěmu zombí z filmu REC a vzhled vojaků ( ne všech typů) Combine z HL2. A na závěr ozvučení a o tom neni nic moc co komentovat pač dneska je celkem standart že hry maj zvuk výborní ( především zvuky duchu když mizej se mi hodně líbil). Fear 2 neni tak hroznej jako jeho předchůdce a rozhodně nelituju že jsem ho dohrál a až bude stát tři kila tak se koupit vyplatí :) ale neni to zas tak dobrá hra,abych se kní během nasledujcího roku vracel. Jo a ještě AI nepřátel jendnim slovem Slušná !


Ps: voda je pěkna :) tok vody po zdech alá Bioshock se mě nemůže nelíbit :)
+12 +13 −1
  • PC 70
Hovorí sa, že 2x do tej istej vody nevstúpiš. Pre mňa to zjavne neplatí, lebo Project Origin som si dal rovno 3x.

Prvé prejdenie bolo tak trošku sklamaním, čakal som niečo oveľa lepšie.
Druhé prejdenie som si dal na overenie, či je to s Project Origin naozaj také biedne. Opäť to skončilo neslávne.
Tretí pokus mi konečne odhalil hlavnú slabinu celej hry, resp. moju slabinu hrania. Prestrelky. Presnejšie ich dĺžka a dávkovanie.

Prvá časť F.E.A.R. je geniálna najmä pri prestrelkách. Nedávno som si ho dal tretíkrát a skvele som si ho užil. Zato druhý diel mi začal pri prestrelkách liezť na nervy. Stále je to fajn strieľaníčko, ale je ho až príliš. Človek strieľa a strieľa a zrazu má pocit, že by to už mohlo skončiť, ale hra naďalej posiela ďalšie a ďalšie jednotky až to nemá konca kraja.

To je ale iba polovica môjho zistenia. Druhé dôležité a veľmi "prekvapivé" zistenie bolo o voľbe obtiažnosti. Prvý diel som nedávno dohral na najvyššej a bolo to super. Druhý diel som dohral len na normal obtiažnosti a v tom bol ten háčik. Súboje boli viac menej nudnou výmenou olova a jediný súboj, ktorý som si naozaj užil, bol ten záverečný. Nejakým spôsobom sa mi podarilo minúť náboje do všetkých zbraní okrem sniperky a HP som mal asi na úrovni 15 %. Vážil som kroky, šetril som nábojmi, scanoval som prostredie, strážil som si chrbát a tak sa mi to napokon podarilo. Bolo to náročné, ale pre mňa to bola najlepšia akčná pasáž hry, lebo to malo tie správne grády. Súboj ale nie je až taký rozťahaný ako ostatné.

Toť moje zistenie z 3.hrania Project Origin. O F.3.A.R. je škoda písať, lebo také zakončenie si nezaslúži žiadna herná séria. Tam už je na nič snáď úplne všetko.
+12 +13 −1
  • PC 40
Hmmm, tak jak mě demo docela příjemně překvapilo, plná to zase zazdila.Level design je o malej kousek lepší než v jedničce, to jo.Jenže zase na druhou stranu, spousta levelů je furt neuvěřitelně nezáživná.Kolik tam bylo ultranudnejch podzemních základen a podobnejch hovadin? Jízda na tom výtahu na konci, co to sakra mělo bejt? Nebo střílení turettem, prostě stojím na místě a střílím jak kachny v moorhuhnu.Totální nuda.Příběh nestojí za zmínku, samozřejmě naprostá sračka.Co mě ale fakt zklamalo, je naprosté posrání i samotných přestřelek! Zbraně ve dvojce nemaj narozdíl od jedničky žádnej "feel" ani "punch", prostě už mě tolik nebavily ani samotný přestřelky co zachraňovaly jedničku.I ti vojáci - žádný záchvěvy vychcanosti, nic.Prostě naběhnout a umřít.Za posledních 20 dohranejch her je Fear 2 první, kde jsem ani nevzdal hold autorům a neshlédnul titulky.Prostě shit.Nedokážu pochopit jak mohl tým stojící za inventivním Bloodem, perfektní LV-1201 v AvP2, padáním z letadla v NOLFu, či virtuálním světem v TRONu 2.0, vyplodit sračky typu Fear.To Monolith všichni ti talentovaní designéři opustili nebo co?

Pro: asi tak dvě mise

Proti: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

+11 +16 −5
  • PC 70
Představte si takovou velkou horskou dráhu, sinusoidu, představující kvalitu a zábavnost hry. A teď jděte dopředu, začněte hru hrát a postupně si ji užívejte a trpte, radujte se a nuďte se, kochejte se nápady a plačte nad protahovanými nezáživnými tupými částmi a tak furt dokola od začátku až do konce.
Gratuluji, právě jste si představili F.E.A.R. 2.

F2 (zkratka zkratky) je podle mě hodně rozporuplný díl a pokračování. Nedokážu z fleku říci, jestli je fakt špatná nebo fakt dobrá, není ani jedno a je obojím. To je takový ten blábol, kdy chcete říct, že TO nedokážete říct, ale aby to znělo vznosně :) Ne ne, ta hra mi přišla skoro jako kdyby dobrý scénárista načrtl příběh a děj a složil dohromady několik jednotlivých scén a zvratů, které ve hře mají být a kde asi tak je má hráč potkat. Následně ale od projektu odešel a bylo tak nutné jeho poměrně dobré nápady pospojovat tak, aby TO šlo vydat jako hra a prodávat. Přeci jen F.E.A.R byl ve své době akčně-hororová FPS pecka a hráči se těšili na skutečné pokračování. Ona "výplň" se ale dostala do rukou lidem, kteří jsou možná dobří, ale prostě jen rutinéři, kteří splní zadaný úkol, který ale ve výsledku zavání jen sterilitou (může sterilita zavánět?).

ANEB skvělé až filmově-snové sekvence, zvraty, objevy toho, co jste jen vídali během Alminých "vnuknutí" (strom s houpačkou v pozadí s chladící věží) byly až příliš v menšině oproti nudným prolézačkám neustálým podzemím a bitkami s vojcly, kteří oproti prvnímu dílu ztratili mnohé ze své zábavnosti. A ačkoliv se stále chovají chytře a obchází vás, ženou se na vás jak prasata na porážku ve vlnách, což zamrzí. Poněkud nesmyslně telepaticky oživlé mrtvoly vs. skvělé trpící duše při cestě do zásobovacího tunelu. Jacísi do atmosféry hry nezapadající mutanti vs. Almou ovládaní parťáci. Zamrzí i části hry, kdy je vaším úkolem prostě jen projít koridorem z A do B a mlátit se s náhodně se objevujícími vojáky, neviditelnými "nindžy", nějakými duchy... a je vám jasné, že zrovna TAHLE konkrétní část hry mohla být klidně vypuštěná. Vlastně většina téhle výplně mohla být zcela vypuštěná. Hra by sice byla pak poměrně krátká, ale o to atmosféričtější a více posunující příběh Wadeovic famílie s osudným propojením Armachamské firmičky. Ze začátku hra vypadá ve všech aspektech skutečně nadmíru dobře, pak se postupně propadá hráč až do nudy, aby ke konci dostal příběh zase grády. Tady se prostě při vývoji něco nepovedlo nebo se muselo pospíchat, vystříhávat části hry a nahrazovat je narychlo splácanými akčními koridory, jinak si to vysvětlit neumím.

V průběhu hry jsem si sepsal slušnou zásobu poznámek k tomu, co mi sedlo a co ne, ale probuzení hry ke konci to zase všechno dokázalo částečně vyžehlit. Zůstala mi v mysli snad jen skutečnost, že jsem možná staromilec, že jsem možná, ale fakt, FAKT nemám rád konzoloidní hry, porty z konzolí, které kašlou na specifika zavedeného PC ovládání a distribuování co možná nejvíce nerušeného herního zážitku. Zpravodajskými zápisky a záznamy tak nešlo scrollovat myší, hra se ukládala sama jen na checkpointech a nenabízela možnost vlastního ukládání pozic (což fakt nemám rád, protože se vyskytnou situace, kdy musím odejít a hru ukončit a nemám čas dojíždět k dalšími chackpointu, takže část postupu hrou je v kelu) a navíc hra stále otravovala s tím, že když jste se například prali s někým face-to-face, rozbíjela atmosféru tím, že mi na obrazovku cpala informaci, jaké tlačítko mám zrovna mačkat (jakoby to nestačilo jednou), fut jsem na obrazovce měl nacpán nějaký konzoloidní pomocný text a to mě štvalo.
Stejně tak byla škoda, že se hra přeorientovala na zbytečně moc cool vzhled, kdy je prostě už nutností, aby stále někde něco svítilo a blikalo a všude byl v nadměrné míře použit bloom efekt (světlem ozářené efekty až skoro do běla a oslňujícna). Hra mi tak připadala jak nějaký mix Rainbow Six: Vegas a Alpha Prime. Zbytek grafiky se ale skutečně povedl a některé efekty byly moc pěkné (efekty vody, kapky vody a vlhkosti na hledí...).

Samozřejmě by se našla i hromada podivností, jak zvláštní zvuky žuchání a padání ve chvílích, kdy to nedávalo smysl, nesmyslně zmasakrovaná těla jen po zásahu samopalem, a taky trochu režisérsky nedotažené "lekačky", kdy se mi mnohdy (a nebylo to v množství malém) podařilo něco prošvihnout, tedy že se ozvala hudba a nějaký zvuk, navozující, že vedle mě, za mnou někde někdo byl nebo se něco ukázalo, ale já zrovna koukal jinam, než autoři čekali.

Dalo by se napsat ještě spousta dalších plusů a mínusů, ale takový výčet by neměl smysl. Po Perseus Mandate jsem se na "dvojku" těšil mnohem více, než po dohrání Extraction Point. Během hraní jsem stále v očekávání postupoval a byl nuděn a zase probouzen, abych byl nuděn a následně zase probouzen, až jsem se přes pocit "Proboha, tak už doprkýnka skonči!" dostal zase do stavu "Tohle je skvělý, chci víc!". Autoři prostě zaslouží pár výchovných facek, takhle divně pokonit něco, co by mohlo být tak moc dobré.

A nakonec tip pro ty, co se k druhému dílu teprve dostanou: Pokud hru hrajete i kvůli příběhu, připravte se na značnou nudu a ztrátu víry ve smysl dohrání hry, vyvážené servírováním toho značně zajímavějšího až těsně před koncem samotné hry. Berte to jako takovou zkoušku svého 'hráčství' ;)

Pro: Grafika, efekty, některé skutečně skvělé sekvence a nápady, energetická puška :) a kdo to vydrží, tak i ten příběh.

Proti: Místy skutečně ubíjející sterilita, nuda a lacinost, co se nápadů a akce týče; příliš zbytečně protahované dalšími a dalšími zbytečnými levely; lehké budy v ozvučení; některá špatná načasování lekaček a bubu efektů, přílišná konzolovitost

+11 +12 −1
  • PC 75
Připadá mi, jako by se Monolith u téhle hry držel zpátky. Je to stále kvalitní akce a kvalitní horror, ale už to neumí tak vtáhnout. Příběh je slabší, vlastně jsem ani nečetl ty diagramy. Hodně se od toho zbytečně očekávalo.

Pro: Zajímavé lokace

Proti: řízení robota: wtf?

+11
  • PC 70
S FEARem 2 jsem čekal ještě lepší horrorovou zábavu než v jedničce, avšak velmi jsem se zmýlil. Ta jediná, velmi důležitá část, chybí. Atmosféra, z které měl v prvním díle každý bobky. Z horrorové střílečky se stala obyčejná sci-fi řezačka, která už pro mě nemá s prvním FEARem nic společného. Bohužel, je s tímto spojená i stereotypnost a nezábavnosti většiny misí. Abych jen nechrlil vady, musím pozdvihnout herní čas, který je dnes lehce nadprůměrných asi 10 hodin, některé zajímavé mise a taky grafiku, která není vůbec špatná. Bohužel, jedna věc mi velmi chybí. To, co je vlastně napsáno v názvu hry. F.E.A.R. neboli Fear – strach. Každopádně, hodnocení asi 70%.

Pro: Zábava, herní doba, grafika,

Proti: Atmosféra, stereotyp, není zde ten pravý fír !

+10
  • PC 70
Fear 2 jsem si rozehrál hned po dohrání obou datadisků k jedničce a hned první pohled ve hře mne uchvátil úžasnou grafikou a efekty. Obtížností hra doznala obrovské změny, armor se válí na každém kroku a přežíváte vlastně jen díky němu, protože lékarniček lze vzít pouze velmi omezený počet. Ze začátku mě hodně potěšil posun v bojích, kdy už se dá s přehledem fungovat i bez zpomalení času, protože když vás nepřátelé střelí, už sebou kurzor neškube jako divý a lze střílet bez problémů. Překvapil také level design. Bohužel se však postupem času všechny libůstky slily do neslaného nemastného střílení a už ani faktor strachu zde nefunguje. Škoda.
+8
  • PC 60
První díl byl docela originální kousek mezi záplavou všech možných stříleček, protože přinášel do hry kromě zdařilé akce rovněž i hororovou atmosféru, momenty, kdy spodní prádlo mění barvu z bíle na hnědou, nebo třeba velice dobře zpracované souboje, které mnohokrát nešly vyhrát jinak, než za pomoci bullet-time.
Jak je to tedy s druhým dílem? Hmm...pokud měl jít ve stopách staršího bratříčka, nazval bych ho spíše bratrancem z druhého kolena.

Příběh navazuje na konec prvního dílu (tedy kousek před výbuchem atomovky, což byl mimochodem jeden z nejatmosféričtějších herních momentů, které jsem zatím zažil) a vyvíjí dál příběh, na který se ale díváte očima neznámého vojáka. Příběh sám o sobě je na jednu stranu docela originální, ale na druhou stranu hodně jednoduchý a předvídatelný. První díl byl kouzelný v tom, že během hraní jsem dokázal úplně zapomenout na nějaký celkový příběh. Prostě jsem byl někde vysazen a pak už jsem jen procházel okolí a čekal, kde na mě něco vybafne abych si mohl jít vyklepat někdejší obsah střev z kalhot. Dokázal mě velice zdařile vtáhnout do situace vojáka, který je v nesprávnou dobu na nesprávném místě a tak se mu dějí dost zvláštní věci. S druhým dílem je to ale trochu jinak.

Už od začátku je tak nějak poznat, že hra je více akční (nebo mi to alespoň tak přišlo). Běhalo na mě hodně nepřátelských vojáků a opravdu jsem měl pocit, že bez bullet-time by to nešlo...asi do poloviny hry jsem totiž nevěděl, že pomocí prostředního tlačítka mohu přibližovat :)). To mi ale náladu nezkazilo. Zkazilo mi ji spíš to, že lekací momenty nebyly lekavé.

Mockrát se mi stalo, že jsem šel po temné chodbě, uslyšel jsem hrát takovou tu známou znervózňující hudbu jako z Vřískotu a tak se mi rozbušilo srdce a já čekal, co se stane. A čekal...a čekal...a...čekal...a nic. Říkal jsem si, že jsem asi zrovna koukal špatným směrem, že se to už určitě nebude opakovat, ale to byl omyl. Až do konce hry mě pronásledovaly okamžiky, kdy jsem se měl leknout a já je nějakým záhadným způsobem propásl. Nostalgicky jsem si potom vzpomněl na opadávající dlaždice z prvního dílu.

Teď tedy ke zpracování: graficky je hra opravdu krásná. Já si nemohu stěžovat. Prostředí už není tolik stereotypní (podíváme se i do města, do školky, do krytu, do výzkumného ústavu...), opravdu si tedy tímhle směrem nemohu stěžovat...možná mě jen ze začátku trochu otravoval HUD, ze kterého jsem měl divný, klaustrofobický pocit. Ten pocit ale po čase zmizel, takže to nebyl žádný velký problém.

Zvukový doprovod je atmosferický, ale jak jsem psal výše, často se míjel účinkem. To je podle mně velké mínus. Lekací momenty jsou často více způsobovány pravě hudbou, než obrazem. U hororových částí je to tedy pořádně velký problém (a musím přiznat, že nemám nervy ze železa, ale tady jsem je prostě nepotřeboval)

Nepřátelé jsou ve F.E.A.R. 2 ze začátku slabí. Postupně samozřejmě hráč naráží na tvrdší protivníky...a přál bych si napsat, že i zákeřnější, ale to by se mi muselo od huby prášit. Zdá se mi, že jediná převaha, kterou nade mnou cizí vojáci měli, je ta početní. Vlastně jsem si kolikrát říkal, že jsou docela hloupí...obtížnost bojů je tak dána pouze stavem hráčova zdraví, hráčova bullet-timu a počtem krvežíznivých vojáků. Samozřejmě se vyskytly určité části, které jsem musel hrát několikrát, ale to bylo spíš kvůli mé nepozornosti (nevšiml jsem si červeně blikajícího ukazatele života...nebo tomu alespoň úporně věřím :))) ). Výjimkou jsou pouze souboje s neviditelnými vojáky, které mě dokázaly vytočit k nepříčetnosti, protože mě takový neviditelný opičák zpravidla zabíjel těsně před checkpointam

A když už byla řeč o blikání, nemohu zapomenout na "tlačítkové sekvence". Brrr, to byla prostě chyba, dávat tam něco takového. Vůbec mě to nezaujalo a všehovšudy jsem to ve hře potkal asi tak pětkrát. O to horší je, že touto stupidní cestou nakonec hráč zabije jednoho z bossů. Prd! Vlastně oba! ...pche

Naopak se mi líbilo sbírání informací mapujících situaci (které ale mohlo být provedeno mnohem zábavněji například i ve formě děsivých videonahrávek), nebo dvě krátké projížďky v obrněnci. Ty byly snad nejsilnějším zážitkem ve hře...jsem prostě rád nesmrtelný a nepřemožitelný už od dob DOOMa a jeho "iddqd" a "idkfa" a také mám hrozně rád roboty :)))

Celkově vzato je tedy F.E.A.R. 2: Project Origin docela slušnou střílečkou. Tam bych ale asi skončil. O hororově konspirační atmosféru se hra snaží, seč jí síly stačí, ale zejména ten horor jí prostě nejde - u hry jsem se skutečně a pořádně nelekl snad ani jednou (a ano, hrál jsem zpravidla v noci za zesíleného zvuku a vypnutých světel). Samotný závěr se mi asi snažil vyrazit dech šokujícím rozuzlením, ale tam hra rovněž neuspěla. Nepřátelům se mockrát nepovedlo mě překvapit jejich inteligencí a samotná směsice nepřátel je v průběhu hry dost nešťastně zastoupena. Vojáky viděné zpočátku hry už na konci prostě neuvidíte.

Jako pokračování mé oblíbené hororové hry tedy F.E.A.R. 2 selhal. To ale neznamená, že by byl špatný. Prostě jsem od něho čekal něco jiného.

Pro: Grafické zpracování, měnící se prostředí, bullet-time, obrněnec, akce

Proti: Hororová atmosféra je fuč, klikací sekvence jsou otravné, polonahá Alma je otravná, příběh si hraje na veledílo navzdory jeho jednoduchosti a odhadnutelnosti

+7 +8 −1