Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pocity ze hry: Jsem ve škole a blížím se ke Snike Fistovi na ošetřovnu - už bych docela uvítal, kdyby hra končila, už jsem poněkud unaven...
Tak po dohrani jednicky sem se vrhl na tohle a ja frajirek si jeste spojim PC s TV, ze si to dam ve 3D. A malem sem ted dostal infarkt...hned na zacatku, jak sledujete Almu po ty ulici a pak vas to hodi do toho vozu....velmi neprijemne
Mně to teda přišlo o hodně víc hratelnější než první díl, ale lehký to bylo hodně a spíš to bylo lepší v tom, že to rychle odsejpalo :-)
Ach ta konzolovost pro blbý. Myslím, že mi nemusí na displeji všechno svítit jak blbečkovi, ani neustále vypisovat, jakou klávesu mám zmáčknout pro nějakou akci - navíc mám klávesy přemapované a stejně se ukazují furt defaultní klávesy.
Dotaz: Slowmotion mohu používat až od nějaké fáze hry? Ať si SlowMo nabinduju na jakoukoliv klávesu, nic se neděje.
Jen noc a jdu spát, nehodlám si ničit nervy, takže jsem to jen zapnul, nastavil a vstoupil do první mise. POkračovat budu jindy. Jinak první zjištění:

- takhle jen začátek mi to hodně vzezřením připomíná Rainbow Six: Vegas :)
- hraji s kurozorovými šipkami, WSAD jsem nikdy nepřišel na chuť, takže mi lehce nevyhovuje, že si sice mohu namapovat klávesy numerické klávesnice, ve kře jsou tyhle klávesy ale nefunkční a nereagují - to jsou chvíle, kdy bych na myši uvítal ještě další dvě tlačítka navíc
- STEAM verze jde, díky bohu, přepnout do češtiny - titulky jsou konečně zřetelné a čitelné (klidně by mohly být tedy o ždibíček menší, ale lepší, než použití mikroskopu u předchozích dílů
- hlavní postava není Point Man, škoda - takže další operativec, co nemluví a dokáže používat slowmotion, zjevně je to naprosto normální schopnost

Howgh!
Právě jsem rozehrál a zatím dojmy jsou takové, že přestřelky proti původním FEARům trochu slabší, obtížnost směšná (switchuju na Hard), prostředí zajímavější a jinak tak nějak postaru, tedy fajn. Doufám, že to dneska nedohraju. :)
První díl mám v hlavě uložený jako trapný horor, dvojku jako zábavnou FPS s dobrou atmosférou.
no neviem, mna dvojka bavila uplne rovnako ako jednotka, neviem co vsetci mate. az na datadisk FEAR 2: Reborn, ktory ma vylozene nastval svojou extremnou kratkostou, su podla mna vsetky diely vcetne trojky hratelnostou a atmosferou uplne skvele a dost vyrovnane. mozno to vnimate tak, ze po jednotke ste uz mali velmi vysoko latku ocakavania.
Lepšie ako prvý diel? alebo skôr takto - nie je to oveľa horšie ako prvý diel? :) Dvojka mi svojho času nejak ušla a mám na to chuť + na steame za príjemnú cenu momentálne.
To mi připomíná, jak jsme někdy v 94 hráli dooma, prosekali se do 3 lvlu kde nám dali dost do těla. Doomák byl skoro mrtvý, náboje nebyly a ozvalo se v pozadí takové zařvání, že jsme utekli pryč a k pc se ten den už nepřiblížili.

BTW - bratr, bratranec a já - pro pomalejší lidi.
Hej, to mi pripomína, že aj Condemned v pár okamihoch v tomto fungoval imo lepšie, lebo to pôsobilo prirodzenejšie z hľadiska reálii (aspoň chvíľu) a hoci ma to nevystrašilo, celkom hutnú atmosféru malo v prvom Stalkerovi prvé stretnutie s tým "priťahovačom" a ešte tým "levitátorom".

"Každý to má nastavené trochu jinak." // Veď som písal, je to o nervoch. :D

Marty: Všeobecný názor alias stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou? Ono tomu zas nie je dobré veriť ani preto, že to vraví veľa ľudí. Veľa ľudí vraví, že David Guetta je dobrý DJ (nie, nie je) a Madonna vie spievať (nie, nevie). Problém je, že to, že to povie veľa ľudí neznamená, že je to ich obor. Rovnako je to asi aj s horormi, ja osobne horrory nejak nevyhľadávam, pretože ma nejak extra nebavia, ale i tak som nejaké hral a videl na to, aby som jednoducho mal rezistenciu a nároky vyššie, než FEAR v tejto oblasti. Teraz ma napadlo, že keď si to porovnám s Penumbra: Overture, kde tá atmosféra fakt bola dosť silná, tak je fakt FEAR strašiak pre detičky. :)
Nehovoriac o prípadných adrenalínovejších real-life experiences. :)
Mě, jakožto člověku, kterého rodičové od mala krmili vetřelcama, věcí, a podobnýma, rovněž ten první FEAR přišel jako docela poklidná procházka (to jest u těch částí, které měli být děsivé). Atmosféru mu nemůžu popřít, ale že bych se bál? Monolithákům se povedlo mě solidně vystrašit akorát s Condemned, ale to jsem to musel hrát na pořádný televizi s pořádnými sluchátky poctivě v noci. Jo a ještě s Contract JACK, ale to z docela jiných důvodů.
Každý to má nastavené trochu jinak. U mě to je tak, že když se mě někdo zeptá - Hororová FPS? Tak okamžitě řeknu FEAR. Překvapivě na druhé místo bych dal Half-Life a jeho facehugery, těch jsem se bál neuvěřitelně. Ano, máme zde AvP, ale to jsem nikdy pořádně nehrál, nemám k tomu vztah. Stejně tak mě moc nebral Doom 3. Metro 2033 je dobré, ale že bych se u něj třepal strachy, to ne. Ze starších kousků naháněly strach lokace se zombíky v Thiefovi, to bylo vážně creepy. Pak když odbočím od FPS k TPS, tak hodně jsem se bál u Dead Space a dobrou, kontinuálně hutnou atmosféru, má Resident Evil 4. Možná i jiné FPS mají pro někoho hororovou atmosféru, dost se zmiňuje třeba i BioShock, ale mě v paměti vždycky uvíznou šokující, náhlé lekačky, což je myslím logické. Proto si pod pojmem strach v FPS vybavím na prvním místě FEAR.
Jak jsem řekl, jsou lidé náročnější a jsou lidé méně nároční. Chcete říct, že jste nikdy neslyšeli nikoho říkat, že FEAR je strašidelná hra s dobrou atmosférou ? Nikdy ? :-D ale no tak, někde jste to už museli zaslechnout.

A myslím že ne jednou.
Nu, není. Je to problém hry. Já jako milovník hororů jsem v tom nic nenašel. Prostě ani ťuknutí.
A nemyslíš, že to že ses nebál nebyl problém hry, ale tvůj ? FEAR je obecně považován za hru s dobrou atmosférou. Ve spoustě recenzí na netu se o tom povídalo, hodně lidí zde v komentářích o tom mluví a i já si to myslím.

Není to rozšířený názor ?
Vodny: Holt áno, Hitchcock, Kubrick a jemu podobní, to sú samé príšery. :D Chcem tým len povedať, že sa to vôbec nedá takto generalizovať. Sú aj japonské gore horory. Kórejské duchárske a upírske a podobne. Klasické popcorn teenage vyvražďovačky sú ťažko horormi, fakt len nálepkou a nie obsahom.
Šumenie malo s laknutím spoločné toľko, že "Aha, teraz sa mám zľaknúť" a moment prekvanie a tým pádom aj zľaknutie bolo fuč. :)

To už je potom skôr otázka nervov, či sa tam človek bojí. Ja som sa od toho VtmB nejak seriózne nikde nebál. Možno trochu som mal napnuté nervy pri hraní Silent Hill 2. Ale ten FEAR mi prišiel v tomto podobný ako tie teenage vyvražďovačky - hralo sa to na niečo, čím to vôbec nebolo. Hoci sa tam samozrejme veľmi dobre strieľalo a kým som nevedel ako sa tam bude bullshitovať, tak som aj na príbeh bol zvedavý. Čiže hra ako celok mi nevadila. Len ten "fear" element bol taký dosť lacný a pseudo.
Japonskou tvorbu mi to připomíná hned v několika věcech a holčička je jen hlavní postavou. samozřejmě nejsem exper na japonské horory, ale z toho co znám (Kruh, Nenávist, Oko, Pulse) je to hodně podobné. Zatímco západní horory jsou postavené na strachu z hnusných věcí co jsou ale většinou vidět (příšery, monstra, mutanti, zombie), japonské staví spíš na kombinaci neznámého zla v různých podobách.

Šumění vysílačky vytváří atmosféru, ale se samotným leknutím to nemá nic společného, hráč přesně nikdy neví, kdy přijde to bafnutí. Já samozřejmě tu lekačku v tu chvíli očekávám, nejsem tupec, ale to nemění nic na tom, že se leknu.

Tulareanus: Quest ve strašícím domě v Bloodlines znám a samozřejmě jsem se u něj bál a to neskutečně. Ve FEARu mi ale přijde ten strach mnohem bezprostřednější, bližší a skoro až hmatatelný, samozřejmě jen v několika pasážích. FEAR je pořád z 90% akce jak poleno, ale vždycky u těch hororových pasážích jsem si říkal A sakra, teď to budu muset holt vydržet, fakt jsem se bál.
Vodny: Mluvíme o hororech nebo FPSkách? Pokud však trváš na tom, že ti to připomíná japonský horor, tak fajn - ač mám pocit, že si to spíš namlouváš, protože krom té holčičky mi není známo, co ti na tom tu japonskou tvorbu připomíná.

Jinak nechápu jak můžeš obhajovat systém, v kterém kdykoliv když se blíží nějaká o děs se snažící scéna, začně ti chvíli před tím šumět vysílačka a mizet HUD, takže i de facto naprostý tupec musí očekávat, že teď se na něj něco chystá.
Vodny: No ale vo FEARe už presne vieš, kedy sa máš akože zľaknúť, vie, že keď je tam šachta, tak v nej, ak prídeš k dverám, ktoré sú zamknuté, tak keď sa otočíš, ak zlezieš po rebríku tak dole atď... Minimálne v porovnaní s questom Ghost Haunts at Midnight vo Vampire the Masquerade Bloodlines je to nezvládnuté.
Mne nevadí, keď je tam akcia a aj strach, mne vadí, keď sú tam také okatá rozdiely, že veľká miestnosť = akcia, chodba = bububu, ale to je chyba najmä slabého leveldesignu.
Kubulus: Ona existuje FPS á la japonský horor? Sem s ní.

Tulareanus: Ta tvoje reakce mi přijde trochu mimo mísu, ale budiž. Smysl lekaček spočívá v překvapení v okamžiku, kdy něco člověk čeká, ale neví, kdy to přijde. Oddělení hororu od akce je naprosto nutné, jinak by se člověk nemohl ani leknout, když kolem sebe střílí a vybuchují granáty. Navíc ve většině případů, né-li pokaždé hraje v případě leknutí hlavní úlohu náhlý zvuk a ten přichází v klidové fázi, jinak by nemohl překvapit. Schválně si zkus někdy pustit jakýkoliv horor bez zvuku a nelekneš se. Na stejném principu funguje i hra s tlesknutím před obličejem, však to znáš. Když si zacpeš uši, nikdy nemrkneš.