Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (23.04.2019 06:46): Ja som nakupoval na gogu cca do roku 2014, práve preto, lebo mali samé staré klasiky, ktoré boli odosboxované a aj opatchované, čo je super a ušetrilo mi to námahu, rozbehávať a patchovať niečo. Ale cenovo sa to u nich málokedy oplatí, hlavne pri novších hrách a steam mi jednoducho oveľa viac vyhovuje ako klient. Už to majú vychytané za tie roky. Inak BS 1 aj BS 2 boli na humble bundle v HB monthly, takže tam to tiež odporúčam sledovať. Resp. na humblebundle mi prídu, že majú najceny (+ ak si HB monthly subscriber, tak máš Ďalších 10% zľavu) a raz za čas prekvapí nejaká zľava na fanaticale. Na GOGu už roky nenakupujem a asi by som nakupoval, len ak by som mal zas záujem o niečo pred rokom 2000.
Konečně rozehráno. Přesně ten typ hry - "Ještě jeden souboj", tedy slušně návykové. A ta grafika je mňam.
Ďalšia hra, ktorá sa objavuje vo výsledkoch pri filtrovaní ťahových stratégií, aj keď nie je strategická a už vôbec nie ťahová. Škandál!
Zrovna souboje jsou imo jedna z nejsilnějších stránek hry a obzvláště jsem je docenil především ve Factions (v původní hře jsou až příliš jednoduché na normal či naopak občas trochu přemrštěné na hard, ale mají jen minimální dopad na hru). Osobně bych byl raději, kdyby to bylo trochu méně gamebook a trochu více "kvalitní tahovka/RPG" (právě kvůli opravdu skvělým soubojům), resp. by bylo fajn, kdyby autoři vyvážili tak nějak oba prvky, ale ty strategické tu až na závěrečný souboj v podstatě pozbývají smyslu (a tím myslím i správu karavany atp.).

A střídání stran rozhodně není takový průser, jak se všude roztrubuje a už vůbec neplatí "živý protivník= lepší protivník", což jsem si mnohokrát ve Factions vyzkoušel (nakonec v něm nemám tak špatné score), spíše platí živý protivník s velkým armor break= velký problém, živý lučišník= problém, živý protivník s něpříjemnou abilitou=problém, to malé procento ostatních můžete klidně nechat, ale je za ně +1 willpower, takže to chce opravdu mnohdy sakra přemýšlet... "vyplatí se zabít či nechat žít?", čímž je do hry vlastně nenápadně vsunut další strategický prvek:).
@MarkJude (12.04.2017 17:43): ako píše tulareanus. Jinak je ale ve hře několik postav které na základě tvých rozhodnutí můžou, ale nemusí umřít/odejít a vyskytují se pak v dalším díle. Z hlavy mě napadá Egil, ten Ubinův varlský bodyguard, princ Ludin a další. Je však pravda, že pokud ti přežijí, tak ve dvojce kromě bojů snad žádnou roli už v příběhu nehrají. A kdo ti nakonec přežil? Za mě to byl Rook a následné loučení bylo hodně bolestné. :)
@BINGMAN (12.04.2017 15:19): bylo to fakt super ;) hrozně jsem z toho dostal chuť začíst se do starejch gamebooků o Lone Wolfovi :D btw. já si jinak diskuzi ani komentáře nepročítal, ale umožňuje ta hra, aby ty hlavní postavy, který můžou umřít, neumřeli a umřel místo nich třeba někdo jinej? ;) nebo vůbec? ;)
@MarkJude (komentář): Já věděl (no dobře, doufal), že se ti to bude líbit. :)
Jinak moc pěkný koment. Ano, hra není dokonalá, přesto však nabízí nezapomenutelný zážitek.
Gamesa s fantastickým audiovizuálnym spracovaním, otrasnou hrateľnosťou a jednoduchými ťahovými súbojmi, určená pre mobilný trh. Série dialógov a informačných okien sú oddelené nahrávacími obrazovkami. Dialógy s vážnymi voľbami, pri ktorých sa budúce udalosti menia v závislosti na vašom rozhodnutí, sú v menšine; väčšinou ide len o súhrn informácií. Rozhranie včítane nápovedy je konzolistické, optimalizované pre gamepad, akékoľvek nastavenia chýbajú. Mnohé herné situácie sú naprosto infantilné, mnohé nelogické, od veteránov z Bioware som asi čakal viac. Škoda, grafika je naozaj parádna! :(
Při ukončování hry, spadne aplikace / odeslat neodeslat problém. Steamovka..
Mno, těch nahrávacích obrazovek, je víc, než samotné hraní. A po dvou hodinách, začalo nudit..
Krásna hra to bola - grafika, príbeh, atmosféra so spevmi v islandčine. Aj boje boli zábavné. A koniec bol dojímavý, stále neviem, či si mám reloadnuť a nechať žiť Alette...
[neexistující příspěvek]: Díky. Nechybělo ale mnoho a tvůrci mohli skončit díky snaze autorů kokotiny Candy Crush Saga, protože je hnali před soud za užití slova Saga. Naštěstí k tomu nakonec nedošlo, a druhý díl vyjde snad již začátkem příštího roku.
Tak si odpovím sám- opravdu prohrát hru lze zdá se pouze ve finálním souboji, u těch ostatních přijdete při prohře maximálně o renomé (a možná sem tam nějakou odměnu- postava, suroviny)... nezjistil jsem, zdali tam soubojů, které se musí vyhrát, není třebas více, ale vzhledem k tomu, že skoro všem se dá i vyhnout, tak asi ne. Final boss však úplný beránek taky není, takže šidit vývoj postavy (čili přicházet o renown) asi nemá příliš smysl. I když by neškodilo, kdyby tu nedostatek surovin, prohry v soubojích atd. měly na hru větší dopad. Jediné co hladovění způsobovalo, byla nízká morálka a tudíž -2 willpower při soubojích... (ztráta členů karavany mi naopak žíly téměř vůbec netrhala a hru nějak výrazně neovlivňovala).

Mno asi si to střihnu ještě jednou na hard a zkusím zase jiná rozhodnutí.
Je zde vůbec možnost prohrát hru v souboji? Tím myslím prohraný souboj= konec hry a nutný load. Zatím jsem prohrál asi jeden a postavy z boje utekly, jako by se nic nestalo. Doufám, že to platí pouze pro některé "nedůležité" souboje, anžto pokud nejde souboji v podstatě prohrát, pak se mi to zdá u podobné hry jako zbytečně příliš casual prvek, který k ní moc nesedne...

Zatím však příjemně chytlavé, atmosferické a především originální dobrodružství, byť některé herní mechanismy prostě působí podivně či nedotaženě... od bitev, přes soubojová pravidla (byť mi střídání stran překvapivě nevadí až tak moc a samotný systém soubojů považuji za hodně povedený, i když pravidlo téměř mrtvý nepřítel= nejlepší nepřítel působí vážně zvláštně), po RPG systém a managing karavany/party (injuries třebas taky mohly mít mnohem větší následky a složitější způsoby léčení), snad leccos doladí v druhém dílu, byť se v žádném ze zmiňovaných případů nejedná o žádnou tragédii.
@Ebb (komentář): Pěkný komentář, Ale... Podobnou výtku na zpracování soubojů jsem viděl častěji, ale musím s ním nesouhlasit. Souboje jsou zpracovány, jak jsou zpracovány, ale protože mají svá jasná pravidla, dá se s nimi dopředu počítat. Dá se zde bez problému taktizovat a plánovat. Je to jako šachy, kde se také střídají hráči každý tah. Navíc díky tomu jsou souboje vyrovnanější až do úplného konce. neříkám vyrovnané, ale vyrovnanější.
Na stránkách vývojářů je jen zmínka, že je dvojka ve vývoji a že brzy budou informace :)
To mi připomíná, neví někdo nějaké informace o plánované druhé epizodě? Co si pamatuji, tak se kdysi vývojáři zmínili, že chtějí brzy vydat další "epizodu" a dohromady plánují epizody tuším tři. S tím, že každá z nich dokáže dost dobře obstát i jako samostatná hra (tj. slušná délka, alespoň částečně uzavřený příběh atd.). Ale od té doby jsem o tom neslyšel jedinou zmínku.
Banner Saga je veľmi príjemná ťahová hra. Vypadá neskutočne krásne a dobre sa to aj hrá. Fanúšikov ťahových súbojov to ani nemôže sklamať.
Chtěl jsem si k Dragon Age: Origins, který zrovna hraju, dát i něco dalšího, abych se dragon age náhodou nepřejedl, s tím, že to budu střídat. Zapl jsem si to ve dvě hodiny odpoledne a ve tři hodiny hodiny ráno končím a to jenom proto, že jdu zítra, lépe řečeno už dneska, do práce. Nejen nádherná, ale neuvěřitelně zábavná hra s dobře vyprávěným příběhem. Je to zvláštní, DA:O i Banner Saga je ve své podstatě o tom samém, ale až při hraní BA jsem si všiml, jak nudna a fádní je ve skutečnosti DA:O, respektive podání jeho příběhu. Možná tomu napomáhá fakt, že BA je "severské" fantasy, které je notně neokoukané.

Už se nemůžu dočkat, až příjdu domů a zase BA spustím. :)
Moc pěkná hra, ale:

1) stejný zdroj pro zásoby i zkušenosti hrdinů je vskutku ... nešťastné řešení. Chápu to z gameplay hlediska (dilema já x karavana), ale u tak atmosférické hry to chtělo nějaké jiné řešení.

Nicméně imho to že Hakon má zásob do aleluja a Rook bojuje o každý den je tematická záležitost - prvý zmíněný vede karavanu daňových výběrčí a královského doprovodu, zatímco druhý prostě prchá z domova s tím, co pobral.


2) Spojení systému HP = útočná síla a pravidelného střídání stran v boji je divné. Pro mě z toho v průběhu hry vyplynulo ne mrtvý nepřítel = dobrý nepřítel, ale skoro mrtvý nepřítel = dobrý nepřítel. Boje pak typicky dopadaly tak, že ke konci se kolem motalo 75% původního počtu nepřátel s 1-2 STR, kteří nemohli dělat nic jiného než Armor break po malých kouscích, zatímco moji hrdinové vesměs s nadpolovičním počtem HP nakonec upižlali toho nejhoršího a pak ti, co potřebovali povýšení, pobili zbytek.

Bylo to prostě divné, člověk by logicky čekal, že odstranit nepřítele z boje pomůže, ale tady si tím ještě můžete pohoršit (když na místo něho přijde na řadu dřív nejaký jiný).
Na Steame za krasnych 4,99 eur. Kto má rád ťahovky v prekrásnej grafike, nie je co riesit :)
Docela mě překvapilo hodnocení ve Score 45%. To mi zkrátka hlava nebere jak může recenzent tak parádní hru nepochopit a střelit jí do podprůměru.
Překvapuje mě, že tu nevznikla žádná diskuze. Přitom ta hra je hodně solidní. Škoda jen nezvládnutého managementu karavanu - za tu "západní" skupinu s Hakonem jsem neměl problém, zatímco s "východní" skupinou s Rookem (za kterou mě hra bavila méně) jsem měl neustálý nedostatek jídla a po zničení posvátného mostu mi v podstatě nezbývalo nic jiného, než jít s 0 jídlem a nechat vesničany pochcípat. Bohužel jsem zjistil, že mi je to úplně jedno, protože žádný velký vliv to nemělo.

A proč utrácet nesmyslné množství Renown jen abych měl na další 3 dny zásoby, když už takhle jsem neměl dostatek pro levelupy hrdinů? Myslím, že by to šlo vyřešit tím, že při rozbití tábora by kromě volby Rest bylo možné shánět potravu. Třeba i za cenu, že karavan někdo přepadne.
@Maximus (19.01.2014 19:29): Ani se ti nedivím, tahle hra má našlápnuto od začátku :) Ono se nedá ani čemu divit, když na tom dělá Arnie Jorgensen, který dělal i na komixu Justice League. Navíc fakt dobrej tým, kde každej rozvíjel to co ho baví a má v tom velkej skill :)