Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Máme v práci trezor, kolegyně si napsala kód na svůj kalendář. Hned se mi vybavil Dishonored :D
Už sa pomaly blížim k finále (8. kapitola) a za mňa teda rozhodne lepšie ako jednotka aj z hľadiska postáv, ale hlavne level dizajn a možnosti pre hráča.
Inak Jindoshova hádanka bola sranda, ale vylúštil som ju pekne po starom na papieri s perom, ako pri starých hrách. :)
@Tulareanus (17.12.2023 13:03): V tom Clockwork Mansion byl zážitek proskočit do "zákulisí" během toho co se měnily místnosti. A Jindosh pomalu chytal nervíky, protože nevěděl, kde jsem.. Na Ghosta bez zabití dost těžká mise.
Tak Clockwork Mansion bola naozaj veľmi dobrá misia, človeku je až ľúto, keď si porovná ten sofistikovaný dizajn s inými hrami, že áno, urobiť super sa to naozaj dá, len treba chcieť a mať ľudí, ktorí majú nápady. Čo ma inak prekvapilo bola dĺžka tej misie - tri oblasti/mapy a ja som s tým strávil celkom dosť hodín, lebo som chcel prekutrať každý kút. Aj aj preto, že hrám hru bez zabitia a na hard.

Čo mi ale príde divné a neviem, či je to bug alebo nedomyslenosť, ale už sa mi párkrát stalo, že som niesol omráčené telo stráže do miestnosti, kde nikto nebol a nemohol ma vidieť a keď som tam položil telo, tak sa v druhej miestnosti triggerlo nájdenie tela. Nejaká postava "a body? what happened?". Bolo to tuším vždy služobníctvo/kuchári. Že by u nepriateľov toto ošetrili, ale pri neutrálnych NPC na to zabudli?
Tyjo, už je to hezkých pár let, co jsem to hrál a moc si z toho už nepamatuju... tak na to asi taky brzy znova dojde řada :)
@SilentWolf (22.11.2023 12:00): Deathloop určite skúsiť chcem, len nie v krátkom období po Dishonored 2, zvyčajne a rád striedam rôzne žánre a gameplaye, takže niekedy v budúcnosti. Tak či tak som ešte len v podstate na začiatku Dishonored 2, takže netreba predbiehať.

S Arkane je to o to smutnejšie, že by som chcel strašne Prey 2.

Inak čo sa týka kvalitného hrania, tak ja to tiež tak mám, ale dokonca minimálne posledné dva roky. Podarilo sa mi vybrať si fakt výborné hry na hranie. Nedávno dohraný Baldur's Gate III , predtým Blasphemous 2 , začiatkom roka som dohral Red Dead Redemption 2 atď.
@Tulareanus (22.11.2023 11:32): Prey vnímáme stejně.

Když se smíříš s faktem, že je Deathloop čistě lineární hrou, tak si ho myslím užiješ - ono to holt klamalo těmi previews. Za mě ale nakonec pozitivní překvapení a dohrál jsem ho na jeden zátah. A ještě to v mém případě vykoplo velice silný letošek, kdy jsem si opravdu zahrál tak, jako už dlouho ne - kvalitativně myšleno.

Ruku do ohně že ti to sedne bych nedal, ale určitě zkus.
@SilentWolf (22.11.2023 08:30): No ja snažím hru dohrať bez zabitia (dohral som tak aj prvú) a uvidím, či sa mi podarí aj bez toho, aby ma niekto videl. Zatiaľ sa mi to darí, ale ak tam bude nejaká horšia situácia, tak to nebudem asi síliť. Hrám to na hard.

O tých hrách mi ani nehovor, Prey som prešiel až v roku 2021 a stal sa mojou najobľúbenejšou hrou od Arkane a pre mňa hrou roka 2017. Deadloop mám a chcem ho niekedy zahrať, ale Redfall nie, to som bol fakt smutný, keď som o tom čítal a videl gameplay videá. :/

@rikuhahl (22.11.2023 06:05): Tak to sa teším.
@Tulareanus (22.11.2023 01:02): Jej.. tak to ti závidím, že tě teprve čeká Clockwork Manor.

Dohrát to, aniž by mě za hru kdokoliv viděl byla super výzva. Stejně zajímavé, že jednou vydali dvě skvělé hry dva roky po sobě. A teď dopadli jak dopadli. :(
Tak som konečne rozohral tento môj veľký rest a zatiaľ super, ten "klasický" otvorený a predsa veľmi precízne vytvorený Arkane dizajn sa nezaprie. Dokonca sa vyzerá, že aj niektoré moje výhrady k prvej časti sú to vyriešené, ako napríklad mlčiaca hlavná postava vs ukecané npc a prehnaná "naivita" v tom, ako hl. postavu posielajú vyriešiť všetko a tá nemá pochybnosti. Zatiaľ som síce len v 2. kapitole, tak ešte uvidím, čo a ako bude.
@marwel (01.08.2023 10:31): Už si to nepamatuju, ale hádám, že je to svým způsobem bug, nedomyšlenost. Designeři po tobě jen chtěli, abys ten způsob objevil v určitej čas, ale protože jsi prozkoumával a objevil ho dřív, tak jsi ten objective failnul. Viz tenhle topic.
@Eru (01.08.2023 06:57): Nic jsem myslim neminul. Delilu jsem odpravil taky non-lethal, ale jakmile jsem to tak udelal, vyskocilo mi v journal, prave find another way to deal with Delilah jako nesplnene v non-lethal. Na webu jsem nasel, ze je tam jen jeden non-lethal zpusob, ktery jsem pouzil, takze jde asi jen opravdu o pozustatek mozneho dalsiho reseni, ktere se do hry nedostalo.
Dlouholety rest konecne splneny. Pocitove horsi nez jednicka. Hlavne design levelu a celkova atmosfera hry mi prisla horsi. Ale do toho hraje i to, ze jsem obe hry hral v hodne odlisnych casech. Dnes uz to proste necitim tak, jako driv. Kazdopadne stale skvela hra. Trochu zklamani, ze ty ending slidy nereflektuji vse co jste ve hre udelali, pouze posledni dva levely. Zadna zminka o Dust District, Jindoshovi, Hypatii atd. Skoda. A chapu to spravne, ze preskrtle "find another way to deal with Delilah" znamena, ze vyvojari planovali druhou moznost non-lethal reseni, ale do hry se nedostalo? Hledal jsem na webu a nic jsem nenasel. Nebo ve hre je? Taky trochu blbost vam dat do posledniho levelu tolik uzitecnych upgradu kdyz je uz nemate kde poradne vyuzit, jako treba silent running. Asi pro New Game+ no.
@S4TW (28.06.2022 10:19): DLC k jedničce jsou snad lepší než původní hra, ty by vážně byla chyba minout. Zato DLC ke dvojce mě moc nebavilo, dlouho jsem se dokopával k jeho dohrání.
@rikuhahl (28.06.2022 09:49): já bych si mohl konečně dát DLC z jedničky, jen mě štve jedna věc... měl jsem jedničku bez DLC, pak jsem si koupil GOTY edici i s DLC, protože dokupovat zvlášť vyšlo nesmyslně o dost dráž, nicméně to samozřejmě má vlastní profil na Steamu, takže všechny achievementy v loji, pokud bych hru chtěl kompletovat, což mě trošku odrazuje od toho to znovu hrát :D, respektive dát si jen ta DLC.
Za me zpetne jedna z opravdu mala her, ktery ma hned dva sympaticky herni charaktery, pekny lore/svet, velmi dobry level design a hlavne skvelou hratelnost; doufam, ze bude casem trojka...
@Tarhiel (11.04.2022 13:02): Ono je toho víc. Příběh je celý stavěný pro Emily, aby rozhodla o svém dalším působení jako císařovna. Jaký má smysl hrát za Corva s tím, že se pak změní Emilyin charakter? Nic neprožila, nic nezažila, nedojde u ní k posunu. Corvo na to logicky zas takový vliv nemůže. Nechápej mě špatně, já Corva i tu možnost rád, ale zkrátka hra je dělaná primárně pro Emily.
@Cathan (11.04.2022 12:53)

@Tarhiel (11.04.2022 13:02)

Já jsem rád za oba charaktery. Zapadá mi to i do toho konceptu, kdy za Emily hraji na low chaos, respektive zcela bez zabíjení a s Corvem naopak na high chaos. Beru to tak, že Emily je sice trénovaná Corvem, ale jako císařovna mi nesedí na chladnokrevného zabijáka.

Jen je fakt škoda, že tam nejsou nějaké specifické věci pro danou postavu. Klidně třeba jen nějaké vedlejší úkoly (teda alespoň já jsem na nic specifického mimo několika rozhovorů nenarazil).
@Cathan (11.04.2022 12:53): To si nemyslím. Je dobre, že tam nechali oba charaktery a i keď z príbehového hľadiska mi dáva väčší zmysel, aby Delilah skamenela Corva a nie Emily, pretože po udalostiach z jednotky vie, že je schopný a nebude ho podceňovať, Corva tam nechali pre hráčov, ktorí chcú hrať s jeho schopnosťami už od začiatku (hrali jednotku a poznajú ich) + možnosť výberu kvôli rôznym schopnostiam je super.

Vo všeobecnosti, možnosť výberu je vždy fajn.
@adam.kulhanek (komentář): Dishonored 2 je dost dělaný pro Emily, a hra se tím ani moc netají. Corvo je spíš bonus charakter. Část mě si myslí, že ho měli pro první hru prostě zamknout a nechat hráče hrát jen za císařovnu. Trochu mi vrtá hlavou, jestli jediný důvod proč tam Corvo je, není náhodu jen útok na nostalgii a také pro hráče, co neradi hrají za ženské postavy.
@Bravewolf (07.04.2022 20:52): Ale no tak - to je naozaj taký veľký problém? :)

Ak by všetky AAA tituly boli vydávané optimalizované na 120FPS, tak skáčem radosťou - častokrát pri release nedosiahneš ani stabilných 60.

A 120FPS je daľeko nad 60, kedy 80 je u mňa ideálné minimálne číslo (ak by aj v niektorých lokáciách FPSká padli, nikdy by to nemalo byť pod 60), o ktoré by sa veľké hry mali snažiť, ak sa chcú vystatovať, že ich hra má 60 FPS.
tak sem se tesil po Dishonored 1 a hlavne povedenych DLC na druhy dil a hned zasadni krok vedle- engine, nechapu co vedlo autory opustit Unreal engine, protoze ten se da krasne do detailu uprovavat a hra bezela naprosto skvele na vysokych FPS, druhy dil je na tom jeste hur nez o 5 let starsi Rage na stejnem ale starsim enginu ID, kde aspon pokud clovek chtel hrat na vic nez 120 FPS fungoval FreeSync, tady Dishonored 2 ma naprosto otresny display setting v menu kdy umoznuje jit nad 120 FPS/HZ jen se zaplym V-syncem coz naprosto nici FreeSync a zpusobuje stuttering, tudiz jedina moznost je hrat s lockem na 120 FPS, pokud clovek chce aby FreeSync fungoval hladce jak ma. Nerikam ze by ID engine nevypadal pekne ale je otresne optimalizovatelny, Rage na starsi verzi ID tech enginu mi aspon umoznil hrat na 200FPS s fungujicim a hladkym FreeSync, tady se proste za 120 FPS nedostanu.
@666joxer (24.10.2021 09:01): Tak to je fakt zvláštní. Má to dělat jen první start (a ono i těch 7 minut je podezřele dlouhých, u mě to byly tak dvě minuty). Co si pamatuju tak DotO i Deathloop se (u mě) chovají stejně jako D2 (stejný engine).
@Paul (24.10.2021 08:40): Mne to delalo pokazde. I kdyz sem hru vypnul a zase zapnul, znova cekat 7 minut a chodit kolem pc po spickach aby to nedejboze nezmrzlo. Jestli si ta hra dela nejake shadere mela aspon vypsat na obrazovku oznam jak onoho casu GTA3. V nastavenich hry jsem si taky nevsiml nejake moznosti na zapnuti cache. Kazdopadne uz jak naskocily videa, hra jela na paradu na vysoky detaily jak z praku. Klidne sem ji mohl shazovat do listy a zpet a nic, zadne pady. Jak sem psal tohle je zatim jedina hra co mi tohle delala. Dishonored 1 bez problemu a Kingdom Come taky nic a ta myslim je daleko narocnejsi na vykon. No uvidim, uz stahuji Death of the Outsider.
@666joxer (23.10.2021 22:11): Ten úvodní loading je dlouhý protože ta hra dělá shader caching. Dělá to vždy jen ten první loading, dokud nereinstaluješ ovladače grafiky. Ten shader caching brutálně vytěžuje CPU, takže pokud ti to hodilo BSOD, tak to možná indikuje nějakou systémovou nestabilitu.
Nevim ci ma tato hra na steamu nejakou ochranu nebo co, ale aby mi hned uvodni loading (jeste nez naskoci reklamni videa) trval 6-7 minut!!! A taky mi zhruba pri kazdem druhem spusteni, behem zmineneho loadingu naskocila BSOD (tu sem videl mozna 3x za poslednych 20 let), kterou slo vypnout az vypinacem vzadu na PC. Nez sem hru dokoncil tak to bylo nejmin 10x. Pro jistotu sem prosel zatim dalsich par her a nic... Asi zkusim pokracovani, to ma udajne stejni engine...
@Adieu (18.08.2021 18:15): On je ten příběh obou příběhových DLC spíše komplementární k tomu původnímu. Koneckonců v něm hraješ za úplně jinou postavu. A hlavně je tam teda představena Delilah a vůbec celý coven (jak název napovídá), byť teda začátek D2 na konec těch DLC navazuje spíše volně, co si tak vzpomínám.
Okok, vidím, že je jednička zrovna na Steamu ve slevě, včetně těch DLC. Já tedy moc nemusím, pokud hromady DLC rozvíjí přímo main story, ale pokud je to tak kvalitní, jak říkáte, tak to prubnu.
@Adieu (18.08.2021 11:05): ten začátek byl fakt příliš zrychlenej, ale to mi přišlo že i v jedničce. Naštěstí všechno ostatní (design/atmosféra/worldbuilding/gameplay) to vynahrazuje mnohonásobně.
@Adieu (18.08.2021 11:05): pokud neznáš DLC, tak těžko můžeš znát hlavní záporačku a tvůj dojem je tak o 50% horší si myslím. Být tebou bych ty DLC ještě zkusil dohnat, jsou to opravdu jedny z nej DLC napříč hrama, nehrál jsem nikdy lepší. Ale trochu souhlasím, že začátek byl až moc rychlý, v jedničce ta čtvrthodinka “klidu” a seznamování byla fajn ;)
Hrál jsem zatím jen 50 minut, ale jsem jediný, komu ten začátek přijde naprosto stupidní a podprůměrně napsaný? Žádné budování atmosféry, všechno co nejurychlenější do akce, takže císařovna otevře dveře, ceremonie se odbyde způsobem "To je Emily Kaedwen, vaše císařovna, btw", ta prohodí na prahu dvě věty jak na oslavě narozenin a o minutu později nastoupí nějaká Cruella ze 101 dalmatinů a udělá převrat, wooo. Hrál jsem tedy svého času pouze jedničku a o dlcčka jsem jaksi ztratil zájem, takže mi může něco unikat, nicméně fakt to na mě působí hodně přiblble...
@Red (19.07.2021 22:36): Mě přijde, že zrovna to zabíjení dost tu hru ulehčí a "zkrátí". Člověk pak nemá takovou potřebu hledat různé cesty a způsoby... mě ta výzva takhle dost vyhovuje a zlepšuje mi to gameplay. Na druhou stranu, hrát v úplném utajení, na to prostě nemám stealth skill :) už takhle je to pro mě dost výzva... možná na nějakou lehčí obtížnost bych si to zkusil...
@H34D (19.07.2021 22:08): To si nerozumíme, já na tom nevidím nic špatného. Nevyhraněný myslím, že hraješ přirozeně a každej to má jinak. Někomu vadí zabíjet, někomu zase svrbí prsty když vidí nepřítele sklánět se nad zábradlím. Někdo hledá nejrychlejší a nejefektivnější cestu, jinej chce všechno prohledat. Každého to prostě táhne jinam, ale málokdy je to absolutní.
@Red (19.07.2021 21:38): A proč bys vyhledával jen to nejlehčí? A když už, není naopak dobře, že různé možnosti jsou v různé chvíle různě efektivní a tedy různě obtížné? Jestli tomu říkáš nevyhraněný gameplay, tak je to docela absurdní názor.
Někdy je nejlehčí protivníky prostě ignorovat a jít okolo, někdy je nejlehčí je potichu jednoho po druhém odklidit aby nepřekáželi a někdy je nejjednoduší prostě běžet a sekat. Zkrátka nejlehčí je nevyhraněný gameplay, ale ten se nekamarádí s žádnými achievementy a výzvami:)
@S4TW (18.07.2021 21:54): bez spatření nepřáteli to není o moc těžší, mě by to jinak asi ani nebavilo :) (dokud si to jednou neprojedu jako absolutní zabiják) :) Jinak si ty statistiky se zabitíma kontroluj častějc, budeš mít větší jistotu ;)
Tak ta hra má úplně jiné koule, když člověk fakt musí hrát bez zabití :D... hraji na hard a je to příjemná výzva, člověk si mnohem víc dává záležet na exploringu, hledání cest a východisek z různých situací, teď jsem na konci mise zjistil, že někdo zemřel, vůbec si neuvědomuji, kde se to mohlo stát, tak jsem se musel vracet v reloadech, naštěstí to nebylo daleko od konce, ale vůbec netuším, co se stalo :D hrát hru na to, že vás za celou dobu ani jednou neobjeví, to musí být teprve super výzva, ale na to bych neměl nerva :)
Upřímně mě vždycky poměrně fascinovalo, jak je v Dishonored považován "pacifist run" za náročný. U dvojky mi to vlastně přišlo ještě jednoduší než u jedničky. Na poprvé jsem to dokonce myslím udělal i "ghost run" a to už bylo trochu náročnější, jo :D
@S4TW (15.07.2021 20:34): Ano. Jen si dej specificky majzla v misi pacifikace vévody a případně v poslední misi dlc, tam můžeš strávit hodně času bez indikace, že už mise nejde splnit jinak než zabitím. Viz můj příspěvek z května.
Jinak ale během mise můžeš kontrolovat, jak na tom jsi. Hra neindikuje zabíjení much, démonických psů a robotů, naopak třeba nehody či zabití někým jiným (třeba když někoho omračuješ a kolega ho zabije) ano.