Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já přešel z modu "musím sehnat původní verze dokud jsou" k tomu, že "oni budou muset nakonec ty původní verze vydat zadarmo, aby fanoušky nějak uchlácholily". Jsem zvědavý, jestli můj gamble vyjde:)
@ajne (18.11.2021 12:56): O tom žádná, to s tebou rozhodně souhlasím, ale zase musíme být shovívaví. Přeci jen Grove Street jsou někde z Floridy a víš asi jak to na tom jihovýchodě USA chodí :-). Taková ta rodinná křižování a tak. Buďme rádi, že vypotili alespoň toto. :-)
Většina těchto modifikací existovala už v roce 2004 či dříve. Ve zmíněném roce jsem objevil Ultimate Vice City, do hry to přidalo různé věci. Mosty, dvojčata a tak. Instalace byla skrze instalátor. To až v roce 2013 jsem přišel na to, jak se složitě dá Vice City modifikovat. Ale nic z toho ani nehráno. některé ty kousky byly i přesto hodně fajn.
@ajne (18.11.2021 12:56): Mě pobavilo že to hned po vydání stáhli z prodeje, ale zároveň se okamžitě objevil crack, takže to vydání bylo v podstatě jen pro piráty - a přesně tohle by s tím měli hráči udělat, brát tu Def Edition jako free update ke svým kdysi koupeným hrám, a v klidu si to pirátit.
Pochybuju že Rockstar tohle opatchuje, a tak to dodělání do nějaké smysluplné podoby fakt zbyde jen na moddery.
@Toaleťák (18.11.2021 11:21): Hezký, ale tohle není cesta. Spíš by se měli zákazníci sebrat a šlapat po Rockstaru, chtít za svoje peníze funkční produkt. Nebo své peníze zpět. RS se takhle hráčům vysmívá do obličeje.
@Bursoft (31.10.2021 14:30): Dáta sú jedna vec, ale zreverzovať kód je 100 násobne náročnejšie. Nehovoriac o tom, že aj tak je to len zreverzované, nie je to origo. Ak vytiahneš z hry nejakú grafiku, tak si vytiahol origo grafiku. Kód je proste iný. Je mi jasné, že Rockstar argumentuje clean-room dizajnom, ja len že táto téma má asi presah mimo hier, bude sa to dotýkať softwaru ako takého.
@Bursoft (31.10.2021 11:36): Rockstar zdrojáky nie sú k dispozícii. Je to vcelku zaujímavá situácia, s tým ako sa vylepšuje reverzovanie som zvedavý, ako sa bude vyvíjať ochrana duševného vlastníctva.
@David_Cravford (31.10.2021 11:42): To ví asi jen R* nejlíp. Ale obecně, proč začnou firmy šlapat po moderech je skrz zneužívání ochranné známky a skrz vydělávání peněz přes módy. Anebo už jsou ty mulťáky tak oblíbený, že by se strhla lavina na R* fórech, oni taky nemají zájem proti sobě poštvat hromadu lidí. I když.. těžko říct, jak moc by to vlastně vadilo, kdyby to taky zapíchli..
@David_Cravford (31.10.2021 11:29): Ale to je přesně ono.. to není nějaký opravování chyb nebo grafický overhaul. Někdo vzal zdrojáky tří her a totálně je překopal, aby je spojil dohromady. Je to zneužití cizí práce, licencované značky, duševního vlastnictví proto, abych vytvořil něco novýho. Ač je to asi škoda, rozumím, proč to museli zapíchnout.
@Charllize (31.10.2021 11:30): Jak nezneužívali? Vždyť ty hry jsou vylepšený nebo se opraví nějaké chyby :D mě to nepřijde, že by to někdo zneužíval, ale že někdo má zájem aby se stará hra dala hrát i nyní s nějakým vylepšením. A mám i pocit, že rockstaři najmuli nějakého módera aby zrychlil loading pro GTA Online, takže by nebylo od věci, kdyby najmuli hráče kterým dají prostředky, aby udělali prvotřídní remaster.

Místo toho najmuli bandu lidí, co ty hry už xkrát dojebalo skrz jiný porty.
R těžko bude zaměstnávat lidi který budou kontrolovat tisíce módu který je ok a který ne. Proste to smetou vsechno. Chyba by se měla hledat v těch komunitách a apelovat tam aby se hry nekradli a nezneuzivali, možná potom bude lip, lol. Je to bludný kruh a R se v něm určitě točit nechce.
@David_Cravford (31.10.2021 11:23): A má někdo nějaký linky, kde R* posílá právníky na moddery? Docela by mě zajímalo, co je to ve skutečnosti za módy. Vím, že to dělá vyloženě u takových projektů, kdy se lidi snažili dostat první RDR na PCčko, vím, že šlape u online po lidech, ale fakt bych chtěl vidět, jak někdo žaluje někoho za to, že se drbal v 20 let staré hře..
@David_Cravford (31.10.2021 11:14): Hele, když hodíš CD do záchoda, tak hodíš licenci do záchoda. Pro tebe to znamená koupit si nový CD, jakožto novou licenci. Koupí jakékoliv hry nic nevlastníš, už tuplem ne právo upravovat soubory. V roce 2004 se to asi tolik neřešilo, páč modování nebylo tak rozlezlý, ti lidi to tolik neuměli a neexistovali různý Patreony apod., kde by za to vybírali peníze.

V principu je super, že jsou lidi, co patchují hry, když to neumí dělat vývojáři, bohužel jsou hozený do jednoho pytle "modderů", kde ne každej to dělá pro zahřátí srdíčka fanoušků.
Neví se, jestli ty hry půjdou kupovat zvlášť? Zrovna nedávno jsem si říkal, že Vice City, jakožto asi můj nejoblíbenější díl, bych si klidně koupil, nicméně trojku ani SA neplánuju a 16 kil je dobrá pecka za takový vykopávky. Ne, že by mě to teda u R* překvapilo, už jen čekám na RDR2 next gen remaster za 2,1k na PS5 :D
@Charllize (31.10.2021 11:06): Takže na základě té logiky, pokud to CD spláchnu do záchoda, tak na mě můžou poslat právníky protože jsem doslova rozbil tu licenci apod?
Každopádně i kdyby náhodou to byla pravda, pořád to nedává smysl že si vzpomenou po tolika letech. Věřím že módování bylo někde už kolem 2004, možná i dřív co se týče GTAček a fascinuje mě, že si vzpomenou až nyní aniž by to chtěli opravit sami ty hry.

Místo toho aby najmuli fanoušky, co to milují a dali jim prostředky, najmou někoho kdo už dávno udělal rozbité porty pro ty hry. Suprová logika.
@Charllize (31.10.2021 10:49): Ahaaaaaaaaaaaaaa a proto je online údajně plnej moderů a číterů, co lidem co to chtějí hrát nějak normálně, demolují herní zážitek. A najednou po tolika letech na ně posílají právníky, kvůli nějakému vlastnictví? Kdyby to byla pravda, tak neexistuje MTA ani SAMP, hlavně SAMP má doteď hafo hráčů. To nedává smysl. Navíc pokud hráč za ty hry zaplatil, může si s nimi i vytřít zadek, je to už jeho majetek.

Pokud módeři nevydělávají peníze z toho produktu, ale jen upravují ten produkt, je to jejich věc co s tim udělají a zda to dají na internet. A furt nevím, co je špatného na tom pokud hráči opraví ty hry aby jiní hráči to mohli hrát. Kdyby Rockstar nebo Take Two, nebo kdokoliv to dělá, místo těch právníků, ty hry opravil, bylo by to mnohem lepší si myslím :) ale to by museli mít zájem v první řadě :D
@David_Cravford (31.10.2021 10:40): Tak já nemyslím ze ty právníky na ne posílají proto ze něco moderi udělali za ne. Ale ze jde o prostou ochranu jejich vlastnictví a obavu aby to neprerostlo přes hlavu, jelikoz modovani lze zneužít obecne ne jen k vylepšování. Taková velká firma si to nemůže dovolit. Určitě je někde uvedeno ze se soubory hry nesmí nijak upravovat, takže proste jednají dle zákona.
A v době mega cheateru v GTA on-line není divu. A asi je pak úplně jedno co kdo modoval, cheatoval nebo vylepšoval a která hra to byla.

Mozna kdyby se hry nekradli, nepodvadelo se, a nezmenila se celková hratelnost jak ji zamysleli tak by to nedělali, ale na to se musíte zeptat těch komunit proč to dělají.
Zrovna Vice City jsem začátkem roku hrál na PS5 skrz tu PS2 verzi na PS Store a byla v podstatě nehratelná. Z dnešního pohledu příšerná grafika by se dala odpustit, jenže to ovládání muselo být otřesné už v době vydání. Někoho zaměřit puškou je o náhodě a kamera v (nejen) interiérech nepoužitelná, GTA3 a VC ty remastery na konzolích potřebují jako sůl.
@Charllize (31.10.2021 08:39): Faktem zůstává, že nebýt Rockstarů, ty hry v první řadě neexistují, ale mám pocit že za ty dvě dekády módeři ukázali víc lásky a víc supportu vůči komunitě, než Rockstar sám. Jak píše Luďa pode mnou, většinu toho opravují hráči, ten paskvil co po sobě zanechají, né Rockstaři. A na ty hráče co to opravují, vylepšují a dávají tomu život, jsou posílaný právníci.. kvůli čemu? Aby vzniknul další paskvil remaster, kterej zase budou opravovat módeři?
Za mě teda"pouhé" grafické vylepšení (např. i v případě Diabla II) nemá moc smysl kupovat, hlavně u her, na které jsem zvyklý z mládí a tu starou grafiku s tím mám prostě spjatou. Pokud by to byla stará hra, kterou jsem nehrál, tak snad, ale teď mě teda žádná nenapadá.

A taky by mě naštvalo, kdyby se třeba pro Deus Ex už nikde nedalo sehnat GMDX (který udělali borci po večerech zdarma) a musel bych si pak platit za remaster, který by ho tam přidával, třeba se spoustou dalších věcí, které bych ani nechtěl :/
A to bylo řevu kdyby to vyšlo jen na konzole :)

Vite, Rockstar hlavně ty hry udělal, takže si zcela jiste zaslouží za to nějaký kredit. Není to tak ze tu hru udělali moderi a všechen vděk by měl jít jen tam a na R se úplně vysrat :)
Me vždycky tohle uvažování zvedne oči v sloup, bez R by jste neměli nic. 
Ne ze by to potřebovali, o peníze nouzi nemají, ale obecne platí ze dalších her a remasteru a podobne se dočkáte když podpořite výrobce a ne modery. Neřeknu když někdo vydá totální sracku, ale to tenhle případ nebude ze? :)

Mate to cely pomotany, v jednom vlákne se píše jakej ten R je póvl a co si to dovoluji vůči těm komunitám, ze nepodpoříte ani kdyby čert na koze jezdil, a v dalším vlakne se nemůžete dočkat GTA 6, na palici :)
Přesně stejný pocity z toho mám i já. Rockstar na starý GTA kašle už skoro 2 dekády. Když to vydali znovu na steamu, tak se ve hře objevily znovu bugy, které byly opraveny kdysi nějakým patchem. Ani pořádné verzování kódu si neumí ve firmě ohlídat. Na mobily/konzole si nechali udělat „remastery“ externím dodavatelem, kterej rozbil na co přišel a kvalitu si neohlídali. Prostě to vydali jak to je a nikdy už neopravili. Komunita pro zachování těch her pro budoucí generace udělala více.

Třeba takový silent patch. Jeden člověk dokázal opravit zásadní nedostatky bez zdrojových kódů hrabáním se po večerech hexeditorem v binárkách. Rockstar, který má někde celý zdokumentovaný codebase (no možná si ty codebase ale neudržují tak v pořádku, když dokážou při znovuuvedení na novou platformu odstranit pár commitů a ve hře se objeví již opravená chyba) se na nějaké opravy vždy vykašlal a přitom to jsou bugy, které jsou z hlediska věci pro jednoho člověka max na jedno odpoledne (jo jasně, máme tady ještě revize a testování, ale Rockstar zase není garážová firma s 10 zaměstnanci a i ty staré hry se stále dobře prodávají a na opravy by si vydělaly).

Z toho traileru my vadí nejvíc vzhled postav. V originálech měli podle mne lepší mimiku a někdy jsou i jejich modely dost WTF. Vypadají jak gumoví panáci a takový Avery Carrington je hrozná obluda. Všichni z Vice City jsou navíc žlutí jak simpsonovi. Postřehl jsem, že bude asi autocenzura a už se tam odstranila bojová standarta konfederace, protože asi ten moderní liberální pohled na občanskou válku, že jih byl zlo a bylo to celý jenom o otroctví. Dříve GTA šokovali a narážek na cokoliv je tam tuna, tak jsem zvědaví, co dále v remasteru odstranili, aby náhodou nějaký soy boys nebyli triggered, když evidentně vadí i blbá dixie vlajka.
@ajne (29.10.2021 12:35): Pod tohle bych se podepsal. Za tu cenu, ty hry na základě toho traileru a screenu, nevypadají až tak bombasticky. A na vše na co lákají, existují beztak módy, kteří tvoří hráči zadarmo pro komunitu. By mě zajímalo co Rockstar udělal pro tu komunitu, krom toho že jí likviduje spolu s Take Two.

Nyní nemám vůbec chuť si to koupit na základě toho cos napsal. Chci podpořit lidi co milují ty hry a starají se o ně, né ty co likvidují ty komunity díky kterým ty hry furt žijou.
@ajne (29.10.2021 12:35): Tak pro PC hráče asi zbytečný remaster jako u většiny modovatelných her, ale o PC hráče nejde, že jo. Ti jsou uplně to poslední bezvýznamné prd. Tady půjde hlavně o prodeje na nových konzolích, především pak Switch, kde si nic ze starších dílů neomoduješ a na Switchi ani nekoupíš.
@Fritol (13.10.2021 17:12): Já, ač velký příznivce her od Rockstaru, tak tady mám upřímně dost smíšené pocity. Šestnáct stovek za tři staré hry mi přijde docela síla. Neříkám, že neudělali žádné změny, ale když se podívám na videa, tak až zase takovou bombu nevidím. Ale to by se dalo zkousnout, nicméně je fakt, že k dosažení podobného vizuálního stavu stačí mód na původní hru. A Rockstar to dobře ví, protože začal autory a módy pomocí právníků likvidovat, aby mu nelezli do zelí remasteru. Upřímně, za tenhle jejich přístup mám chuť si remaster nekoupit, a to jsem se jinak docela těšil. A asi sami si výsledku moc nevěří, jinak by se necítili tolik ohrožení amatérskými moddery.
@IceCreamYouScream (13.10.2021 17:08): 70€ je běžná nová cena konzolových her. Rockstar si to mohou dovolit zrovna, mají značky co by lidi kupovali i za víc. Dle mě docela přijetelné, samozřejmě ale záleží, jak moc to budou remastery. Pokud to bude jen nějaký odfláklý shit na kterém pujde mimo 4K a 60fps vidět minimum rozdílů, tak cena přestřelená, ale pokud jsou ty uniklé screeny ze SA realné, tak mi přijde běžné za remaster jedné hry chtít 20-30€. Tzn za tři hry 70€ uplně v pořádku.

Mass Effect remastery trilogie taky stojí 70€ mimochodem.
Co říkáte na ty spekulace o ceně kolekce GTA:3+GTA:VC+GTA:SA na 70€? Jasně, zatím nepotvrzeno, ale nemyslím si, že by se konečná cena lišila o víc než 10€. Samozřejmě počkám až jak to bude vypadat, ale zdá se mi to hrozně přepálený. Od pasu bych byl čekal tak €40... a co jsem koukal na reddit, většina lidí píše to stejný.

Co vy?
Dostávám chuť se po letech vrátit ke GTA, fakt mám co dělat, abych všeho nenechala a nerozjela VC :))
Demolici s vrtulníčkem jsem dal napoprvé, ale to malý letadýlko jsem pak vzdal. A na místo přijel a týpky pokropil normálně. Mi pak s tím z nějakýho důvodu nešlo vzlítnout, dělalo si to co chtělo.
Ježiš, teď jsem si úplně vzpomněl, jak jsem měl problém s misí "Dildo dodo" - jak pro filmové studio letadlem rozhazujete letáčky... to letadlo mi taky pořád padalo a nedokázal jsem přijít na to, proč...

Ale misi s vrtulníčkem (demolice budovy) mi už jde napoprvé :)
RC model ve Vice City byl otravný než se to člověk naučil, ale po ovládání letadala v Liberty City to bylo ještě hodně snadné :)
@John Mirra (19.09.2021 10:25): No ten RC model šel neustále dost rychle k zemi, pokud člověk nekorigoval výšku. A když se člověk otáčel, byla tam naprosto šílená přetáčivost. Když jsem s ním dělal ty checkpointy na letišti, tak jsem to zvládl, protože to ovládání už jsem dostal jakžtakž do ruky a měl jsem na to moře času. Ale hned jedna z počátečních misí pro toho stavebního magnáta - umístit v časovém limitu 7 minut 4 bomby na několikapatrovém staveništi za "asistence" dělníků a ochranky byl pro mě doslova horor. Zvlášť v porovnání s ostatními misemi v té fázi hry, které byly docela jednoduché.
@rikuhahl (19.09.2021 07:35): Jj stačilo tak sto pokusů a ty letadýlka jsem vyhrál :) Možná pro někoho jednoduchý, ale pro mě pekelně těžký. Je pravda, že letecký/vesmírný simulátory nehraju, takže nemám cvik a srovnání, ale tak třeba raketa v Descent se ovládá podobně do všech směrů a ovládání bylo mnohem jednodušší. I standartní vrtulník se ovládá v pohodě, ale ty RC modely.... Jan Hammer si zaslouží respekt, jako jeden z mála Čechů se prosadil do amerických hitparád a Crockett´s Theme je v pohodě instrumentálka, ale úplně za srdce mě to nechytlo, možná proto, že Miami Vice jsem nikdy neviděl (běželo to někdy u nás vůbec?). Jinak od něj doporučuji zapomenutý hit z počátku devadesátek Seeds of Life s kouzelně pravěkými grafickými efekty.
@Han22 (komentář): Pěkný komentář, ale nesouhlasím s tím, že by RC věci nešly ovládat, stačí trocha cviku a je to celkem v pohodě ;) Jo a zmínil jsi snad všechny hity z rádií, ale ne Crockett’s Theme, to považuju za naprosto ikonou věc, která definuje jak hru tak i původní seriál Miami Vice ;)
@AiMLEzZz (18.09.2021 21:59): Přenastavil jsem - WASD jsem nechal a na numerické klávesnici 8456 na klesání/stoupání/zatáčení. I s tím to bylo peklo, hlavně než jsem přišel na to, jak letět rychle (střídání klesání a stoupání) a zároveň zatáčet a neztrácet výšku. Pro mě to spolu se sanitkou byly dvě nejtěžší věci na celém Vice City.

@Walome (18.09.2021 19:47): Když musíš tak musíš a já musel :) Většinou hudbu u her vypínám, nebo nevnímám, ale rádia ve Vice City opravdu dost silně ovlivnila můj hudební vkus.

@Tulareanus (18.09.2021 21:13): Co se týče Espantoso, je to možné že tam byly nějaké soudobé hity, každopádně podle tohohle https://gta.fandom.com/wiki/Radio_Stations_in_GTA_Vice_City tam většinu tvořily hity 50-70. let.

U Yes nezpochybňuji, že to v oblasti Art Rocku byla známá kapela, která dělala spíše složité kompozice, než rádiovky. Stejně jako třeba Genesis, Pink Floyd. Ale narozdíl od Genesis, kteří uhnuli k rádiovému formátu, Yes se drželi svého a ty celosvětové hity prostě neměli kromě Owner of a Lonely Heart. Stačí mrknout na singly na wikipedii.  Možná nějaká písnička v jedné, dvou zemích byla v první či druhé desítce, ale to nic neznamená. A já nejsem fanda rocku, takže jejich "slávu" těžko posoudím.

Blondie měla naopak spoustu hitů. Ale v době kdy jsem Vice City hrál poprvé (cca 2008), tak je u nás prakticky ani žádné oldies rádio nehrálo. Jediné co bylo ke slyšení byla návratová Maria z roku 1999. Dnes je situace jiná, Heart of Glass, Dennis, Tide is High, Call Me se hraje běžně na Retro Music Television nebo Očko Gold, zmiňované Atomic není ani dnes moc slyšet.
@Han22 (komentář): V tej hudobnej časti máš viacero nezrovnalostí, ktoré ti tam škrípajú, každopádne fakt za zmienky stojí to, že Espantoso fakt nehrá retro, ale v tej dobe v podstate novú hudbu, resp. novú vlnu latinu hudby, ktorú predovšetkým spustilo to, keď muzikant a producent Ry Cooder objavil a zpopularizoval kubánskych Buena Vista Social Club.
Taktiež Blondie vôbec v našich končinách nie je neznáma kapela a to najmä vďaka Heart of Glass, Call Me alebo tebou spomínanému Atomicu.
No Yes nemali len jeden hit. Len to bola kapela, ktorá hrala úplne inú hudbu ako Owner of the Lonely Heart a bola to predovšetkým kapela 70. rokov. Myslím, že napr. taký Roundabout (okrem iných) v USA v jednom rebríčku na 10. a v druhom na 13. mieste vôbec nie je zlé. :) Je však pravda, že Yes bola primárne albumová kapela (rádiovo to bolo na západe známe ako Album Oriented Rock), ale vypredávali štadióny. :)
@Sasakr (komentář): co je VCS? Jinak sranda to cist takhle po letech. Ja to tehdy zral, ale se vsim souhlasim. I kdyz to, ze je to "nerealisticke" by mi nevadilo ani dneska, je to proste bum bum arkada.
@Fatality (23.03.2021 10:02): Já nevěděla, co je regulérní hraní. Mně ta hra byla představena s cheaty, tak jsem si až jako tehdy myslela, že takhle se ta hra normálně hraje. A helikoptéru nám musela dokonce dělat ještě naše další starší sestřenice, ale já byla odborník na mise s Love Fist, hehe, to si pamatuju dodnes.
@davidjaho (23.03.2021 11:52): V San Andreas je na konci válka mezi lidmi (rabování) i bez cheatů. Na vyblbnutí to chápu, ale používat je k dohrání ne. Zrovna v GTA sérii je ale činností tolik, že ani na to vyblbnutí nejsou třeba :)
@Fatality (23.03.2021 10:02): Tak cheaty nebyly jen o dej mi zdraví a zbraně ať dám tuhle misi. Ne, bylo to spíš o blbnutí mimo ně. A některé z nich to pěkně zpestřovali. Létající auta, vodní auta, válka v ulicích mezi civily atd. atd.
@Brasikona (23.03.2021 00:37): Mě to právě bavilo bez nich :-D nějak nevidím smysl v tom hrát hru s cheaty. Vůbec jako nedáš žádnou investici do té hry. Nenaučíš se ji. Mě na gta bavil ten progres. Možná proto u vice city měla spousta lidí problémy s tou helikoptérou, to se asi ocheatovat na nesmrtelnost nedalo kvůli časovému limitu. Ha zajímavá teorie.
@Fatality (22.03.2021 22:25): No, já v žádné jiné hře nikdy necheatovala, protože jsem kdysi ani nevěděla, co to cheaty jsou, že jsou i v jiných hrách a kde je hledat :D Ale cheaty pro mě byly v podstatě základním kamenem GTA, že právě proto si nějak nedovedu hru představit bez toho. Ani nevím jistě, zda mě to bude bavit :D
Cheatovat obecně ve hrách mi přijde pod úroveň. Na základce všichni jen cheatovali v gta, já jsem si tam plnil příběh a pak záviděli ty auta z druhyho ostrova (ve trojce), oni měli jen Banshee z bazaru :-D

Zkrátka git gud.
Já to hraju s gamepadem, takže potvrzuju, že funguje. Naštěstí jde nastavit rozvržení jako u IV, takže to není ten průšvih, jako u VCS. A dokonce fungujou i vibrace včetně třesu při zahřmění, jako to bylo v IV. Pěkné :-)

A teď jsem se dočetl, že i na PC jde zapnout lock on. Tak to musím zkusit. Asi to taky bude snesitelnější. A se tam nějakej cheat by taky mohl řešit frustraci z malých HP... já to nějak dám :-)
@rikuhahl (22.03.2021 18:27): To je prosté. Bylo mi osm, sedly jsme k tomu se seznamem cheatů od bratrance, neměly jsme sluchátka ani repráky, takže jsem hrály ze začátku i bez zvuku a vůbec jsme nevěděly, že má ta hra nějaký příběh. Na začátku to pro nás bylo jen o rozpoutávání pekla v ulicích Vice City, o pár let později, když už jsem začínala ke hrám přistupovat jinak, jsme to začaly hrát příběhově, ale pořád jsme hrály obě a s cheaty, tedy jedna v podstatě hrála, druhá neustále cheatovala. Rozehrála jsem to pak normálně na PS2, ale daleko jsem nedošla kvůli poškrábanému disku, pak i znovu na PC, ale příležitostně asi pořád s cheaty, mám pocit, jenže pak jsem objevila Mafii, která si změnila pohled na hry, pořídil se nový PC, zkoušela jsem SA a to mi připadalo takové nijaké a už na VC nikdy nedošlo... Sakra, to by mohla být docela výzva. Zkusit dohrát jednu ze svých prvních velkých her tak, jak se má. Třeba bych na ni i dost změnila názor, přece jen se v tom současném mísí nostalgie a 1 cheat/s...
@davidjaho (22.03.2021 18:16): @Brasikona (22.03.2021 18:08): Já vám nevím, mě to nikdy s cheatama ani hrát nenapadlo :) A nevidim tam nějakou přílišnou složitost, většina misí se dá udělat klidně napoprvý, napodruhý. Plná vesta je samozřejmě základ a minimálně uzi je dobrá. Jestli bylo někdy něco těžkýho, tak Kolumbijci v druhý polovině trojky, ty dokázali fakt zatopit a to i mimo mise :) Aktivně jsem cheaty používal snad jen ve Warcraft II: Tides of Darkness a ze začátku Doom, ale i tam se mi to časem podařilo odbourat.
@Brasikona (22.03.2021 18:08): Já to měl podobně u trojky, ale letos jsem to poprvé dohrál tak, jak se má :) VC mi přijde snad i lehčí, ale to asi proto, že to mám najetý mnohem víc než tu trojku, takže už vím co a jak a nic moc mě nepřekvapí (bonusové mise pro lepší účinnost zbraní, brnění atd. jsem nikdy nesplnil).

Jako malej jsem ale samozřejmě cheatoval jako zjednaný.

San Andreas jsem nikdy nedohrál, protože mě to prostě v poušti přestalo bavit. Cheaty by mi ani nepomohly :)
@Brasikona (22.03.2021 18:08): Při pařbách u bratránka zásadně s cheaty a před těma několika rokama celé bez nich. :-)
Jako jde to. Když si člověk udělá ty vedlejšáky pro bonusy, tak to jde ještě líp. Ale do každé mise chodit plně vyzbrojený a s vestou jinak to nemělo smysl. A i tak se musel člověk kolikrát ohánět. Jako nedokážu si to vůbec představit hrát na ovladači.
Jinak podobně jsem to měl se San Andreaskem, který jsem bez cheatů ani nezapínal. Až pak taky pár roků zpátky jsem se hecl a zahrál to bez cheatů. Ale tam to už kolem Las Venturas hodně skřípalo. I když to mě spíš štvaly ty mise jako takové.
@Brasikona (22.03.2021 18:08): Dvakrat dohrano bez cheatu. Jako jedna z prvnich mych her vubec. Jen par misi je takovych, ze si je clovek musi predem "prohlednout" a pak uz jit na jistotu. Obcas taky muzes mit proste smulu a prejede te nekde skutr. Ale to je jedina "tezkost" te hry, nic vybocujici z prumeru, rekl bych. :) Bylo mi mozna 12 nebo 13 a nebyl jsem a nejsem a nebudu HC hrac.
Kuck, kuck... PANZER...
Teď když o tom přemýšlím... GTA:VC je hra mého dětství a dodnes jej považuji za nejlepší GTA společně se čtyřkou, která mě konečně dokázala plně strhnout příběhově. Ale vlastně jsem ho nikdy nehrála "normálně" a začínám si říkat, že vlastně nemám právo tu hru hodnotit. Teď mám pocit, že je ta hra vlastně docela těžká, ale pro mě (a sestřenici) byly hlavním smyslem GTA cheaty. Vy tady všichni jste to jeli opravdu tak, jak se má? Já si vlastně na základě mých zkušeností nedovedu představit to hrát bez cheatů a trochu mě to děsí.