Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus (19.01.2024 12:34): já to furt rozehrával znova než jsem měl pocit, že mám situaci pod kontrolou, takže jsem na nula amputací, nula mrtvejch atd. Ono teda mrtví jsou stejně, protože hra nějaký zabije protože proto (postavíš hřbitov a někdo umře atd.), ale jinak byli všichni spokojení a šťastní, že mohou žít v téhle nehojné pustině.

Druhá mise byla hned hotová (málo lidí, takže žádná starost) a ta třetí ta mi přijde vlastně debilní. Ono je to vlastně celý jenom grind, té strategie tam příliš není. Ale schované je to hezky. A graficky parádní.
@BUMTARATA (18.01.2024 16:56): jo dobrý já si evidentně zapnul blbou mapu.

@Malignus (18.01.2024 16:26): Tak mně šlo čistě o to kdy je hra dohraná. Ale hádám, že budu muset projet ty další scénáře což si možná nechám na později, protože jsem se dost crcal s tou první mapou. Ale zábava to byla, to jo.
Baví mě, že poprvé jsem byl v háji po 10 dnech a nakonec jsem měl všeho až moc. A postavit víc workshopů mě napadlo asi až při pátým rozehrání :D
Dohrál jsem první scénář A New Home, jsou tam další asi tři. Ty tam byly odzačátku? Jde o to, jestli si můžu hru zaškrtnout jako dohranou nebo ne :)
Zdarec borci,, zeptam, nevite nahodou jestli funguje čeština na Frostpunk i na game of the year edition? nebo jen na zakladni verzi? :) diky moc :)
Tak mi po několika letech od Kickstarterové kampaně konečně dorazila Frostpunk deskovka. Balík se třemi krabicemi těžký jako kráva, těšil jsem se jako malej Karas. O víkendu jsem to rozbalil a nekecám několik hodin připravoval první hru. A pak jsem to po necelém jednom kole zase uklidil, protože už nebyl čas.

Vypadá to úžasně a věřím, že to musí být pecka, ale přijde mi to šíleně překombinované a složité a to až zbytečně moc. V krabici je asi milion různých dílků, stovky karet, každé kolo má několik podčástí a jen všechny ty mapové dílky a ukazatele zabraly celý stůl a to jsem měl ještě něco na židlích kolem.

Trošku se obávám toho, že celá ta složitost a časová náročnost bude mít za následek to, že už to z těch krabic nikdy nevybalím...
jak tu fungujou ty zákony ? jakmile je jednou podepíšu, už nejdou znovu aplikovat nebo platí pořád ?
@musa (04.06.2021 23:26): Jo, obtížnost je někdy přepálená a hra nedává moc prostor pro chyby. Ono asi ze začátku to párkrát budeš muset restartovat, než to trošku dostaneš do ruky. Já měl vždycky největší problém s nemocema.
Rozehráno, je to opravdu speciálně kvůli rozhodnutím chytlavé. Ale taky někdy docela nefér. Odhadem po dvou týdnech jsem byl vyhnán. Mojí první zásadní ztrátou naděje bylo zkusmé vypnutí generátoru v době, kdy měl lid slíbeno teplo. A druhou ztrátou, která mi zlomila vaz, bylo objevení Zimotína partou průzkumníků. Lidi začali hysterčit a naděje mi brutálně spadla (!?). Dostal jsem za úkol ji rychle vytáhnout alespoň na 15%, což se mi vzhledem k dlouhým čekacím dobám mezi vydávání zákonů nepovedlo.
Zrovna jsem to před pár dny znovu nainstaloval a je to paráda, ale je to těžký jako prase.
Zvažuju, že vyzkouším. Je ve hře pevně stanovený počet dnů, který je potřeba vydržet a hra potom končí?
jj, ja na ne mam trosku spadeno po pokusech o nemravnou monetizaci jejich DLC, kdy ta DLC jsou draha za malo kontentu .. deskovka frostpunku me taky vubec nelaka ... jako frostpunk je docela dobra hra, ale vocad pocad ... 55 ojro tedka stoji GOTY na GOGu
@Karasman (27.10.2020 10:58): Mně ta deskovka přijde jako děsná kravina. Z toho co jsem tam vyčetl se snaží přesunout pravidla hry na papír skoro 1:1. Já hlavní kouzlo Frostpunku vidím právě v tom, že svoje pravidla odhaluje postupně, netroubí je předem do světa a to odhalování a zkoušení byla ta nejzábavnější složka hry. Jakmile jsem vše odhalil, stalo se to repetetivním. Tohle z principu u deskovky nebude fungovat, když všechna pravidla musí strčit na papír.

Jediné co to může vytrhnout je multiplayer mezi hráči u stolu. Ten ale ještě neměli pořádně vymyšlený, když jsem se naposledy na kampaň díval. Tím to u mě ztratilo kompletně důvěru. Na to se měli soustředit v první řadě, využít možnosti média, které elektronická hra nenabízí. Teď z toho mám pocit, že se snaží jen rejžovat prachy na známé značce.
@ntz (16.04.2020 00:46): Ok, toho jsem si nevšiml vůbec. Jako přiznávám, že jsem asi lama. Stejně tak možná lze nafarmit víc uhlí, když víš jak na to, ale o to blbější mi ta kampaň přijde. Pokud to má být moment překvapení, tak teprve ve chvíli, kdy se dozvíš o té velké bouři, bys měl rozjet produkci uhlí na plno, co to jde. Ale v ten moment už je podle mě pozdě a ty zásoby musíš mít větší už z dřívějška. Prostě blbost..
@Bursoft (16.04.2020 00:44): tak to si hral na obtiznost normal ... obtiznost se meni pouze kdyz startujes novou hru ... je to tam lstive schovane a dokonce se tam da nastavit ruzna obtiznost pro ruzne aspekty (pocasi, chovani lidi, rychlost a vynos z dolovani a ze surovin, atd ...)
@ntz (16.04.2020 00:38): Já to rozehrál 3x a nepamatuju si, že bych tam někde vybíral obtížnost. Nepřidává to až nějaké DLC? Protože jsem se tomu dokonce divil, že nemůžu nikde změnit obtížnost. Už jsem to odinstaloval, ale jestli si zítra vzpomenu, zkusím to ještě znovu nainstalovat a podívám se, abych si to ověřil.
@Bursoft (komentář): je zajimavy, jak z toho mame kazdej opacne dojmy (co se tyce znovuhratelnosti) ... Jen pro mou informaci - jako jsi prosim hral obtiznost ?

ja na normal skoncil v prvnim playthrough az pred koncem (kvuli nedostatecnemu nafarmeni uhli do zasoby - na coz te nic nepripravi, akorat to nase***) a druhe playthrough na normal uz s velkou jistotou a zkusene do (dobreho) konce jen s minimalnima ztratama ...

pak jsem to rozehral jeste 2x nebo 3x a zkousel jine varianty na hard abych konstatoval, ze to je na hard dost deterministicky
@Bursoft (27.03.2020 21:28): prosim neber to tak, ze bych ti to nechtel rict :D ... ja to s tebu prave myslim dobre pac jsem ten frostpunk taky hral (a napoprvy jsem to nedal - dostalo to me a musim rict, ze to byl celkem zazitek)
@Bursoft (27.03.2020 20:59): jj, zacatky jsou tezke .. a ja se ted celkem vyzivam v tom, ze te necham(e) prijit si na to sam, pac pak z toho budes mit vetsi radost ..

apropos, ted si tak uvedomuju, ze jsem chtel napsat k Frostpunku koment ;)
Tak konečně rozehráno. Jsem z té hry docela zmatenej, především co se managování surovin týče. Jak přijdu k novým lidem? Pouze přes expedice? Protože ať se snažím jak chci, mám v každé budově nedostatek lidí, přitom se mi docela rychle podařilo pořešit ošetřování i bezdomovectví (pravda, jídlo je taky problém)..
hmmm .. me se to jeste ani jednou nepovedlo usmazit na nejvyssi obtiznost ... zkousim tedka hard (3/4 difficulty) a snazim se dohrat tu zakladni kampan BEZ pouziti steam hubu ... to se mi taky vubec nedari zatim ... pritom ta hra je pomerne dost deterministicka a neni mozne tam delat nejak extremne moc strategii .. nechapu, co delam spatne ... delam (davam do spoileru, pokud si na to nekdo chce prijit sam, tak na to nekoukejte):

1.-3. den:
cil je mit postavene domecky pro 80 lidi (s populaci 80 zacinate) v LVL0 ringu, vse ostatni je mimo ring, krome prvniho skladiste a jedne medic station .. LVL0 ring kdyz je plnej ma kapacitu 10 2x2 staveb .. vyzkumak typicky udelam abych stihl s 24 hodin shift vyzkoumat `building heaters' tesne nez se poprvy snizi teplota pac nemam kuchyni v LVL0 ringu a ona by jinak nefungovala a hlavne abych mohl vyhrivat pracoviste jinak budou vsichni nachcipany

dalsi budovy jsou kuchyne (to je prvni budova co stavim), jeden hunters hut, 2x gathering station na ty zakladni povalujici se zony s 2x drevo a 1x zelezo + 1 gathering station na zonu s 2x uhli pac 3. den prijde snizeni teploty o 2 stupne

laws typicky v tomto poradi: polivka -> dira na mrtvoly -> detska prace -> 24h shift -> amputace

generalni strategie je syslit uhli a udelat co nejvice dreva a zeleza, pres den vypinam

4-7. den.
tady je kosa .. hlavni cil je udelat co nejdrive ten balon a skupinu zvedu .. tohle sezere vetsinu resources, pac v tuhle chvili je vetsinou jeden z tech 2x drevo+1x zelezo nalezist depleted .. z budov vetsinou dodelavam druhej vyzkumak (zacatecnich 15 inzenyru je 5x ing. jako medic, 10x ing ve vyzkumaku) a druhou loveckou stanici, tzn z 50ti workeru potom alokuju 30 lovcu + 2x gathering station

kolem 7 dne dorazi prvni posily co objevi scouting a taky je mozny objevit nejaky drevo pobliz a jeden steam core, to drevo je dost zasadni (cca 100 drivi) .. vyzum vychazi cca 1 projekt na den, takze z tech dalsich veci vetsinou zkoumam hunters gear (vic raw food) -> LVL1 techs -> Generator range upgrade I.

novejch veci clovek vetsinou moc nepostavi pac vetsinu resources sezere vyzkum + balon + skauti

8.-12. den:
tady se nakratko otepli o stupen. Zakladni cile na tohle obdobi je vybudovat v LVL1 heat zone stany pro nove prichozi obyvatele a vyzkoumat dul na uhli, wall drill a steelworks a postavit to (sezere to obe zacatecni steamcory - eg wall drill + dul na uhli) .. dalsi cile je vyzkoumat druhej scout team a potom lepsi baraky a upgradovat + dostat do mesta prvni automation co najdete u mostu a priradit ho do dolu na uhli

generalni strategie tady je (a trvalo mi to nejakou dobu nez jsem to pochopil, jak se ty tezsi obtiznosti hrajou) zacit stackovat co nejvice uhli (hned dalsi budova co sezere steam core je druhej dul na uhli) a zacit stackovat jidlo

vyzkum: hodi se improved heaters (nedelam gen. lvl 2 zatim, mam ty lepsi baraky), LVL2 technologie, generator efficiency, leceni, flying hunters ...

13.-20. den:

je velikej boj s ubyvajicim uhlim takze co nejrychleji vyzkoumat lepsi doly na uhli, postavit 3 dul na uhli z dalsiho steam coru zo nekde najdete, dal vyzkoumat a postavit pec na drevene uhli a prebytecne drevo + LVL3 technologie a co nejdriv LVL2 heat zona a stavet baraky

hothhouse uplne ignoruju, pac potrebuje teplo coz lovci vubec nepotrebujou

21.-N den:
postupne jak se mestecko rozrusta, tak clovek tak maximalne ma cas na to promenovat drivi v dalsi uhli a stavit baraky + uz jsou ve hre ty dalsi lawas (pravo/kostely) .. tady se hodi (a je to tezke rozhodnuti) vyzkoumat ty externi resource gathering mimo mesto a zacit co nejdrive tezit uhli jeste venku (je na jihu) + objevit na vychode mesto co generuje denne jeden steam core + vyzkoumat factories a zacit s automations

naprosto zakladni strategie je nevodit vsechny nalezence do mesta, ale posilat je po svejch, za prve vsichni neprezijou (je to hnusne to rict, ale cim vic zemre po ceste, tim mene problemu s mnoha lidmi ve meste) a syslit co nejvic uhli a co nejvic jidla .. dale je nutne pouzivat ty moznosti ten Order/Faith baraku a snizovat discontent a zvysovat hope ..

^^ tady se mi to vetsinou zacne kazit kolem 30 dne .. at delam co delam, nedari se mi zajistit dost uhli na cim dal drazsi provoz generatoru + je potreba stackovat enormni mnozstvi jidla


pripada mi, ze to co jsem napsal vyse je asi jedina mozna strategie a pripominam, ze se jedu na HARD a BEZ steam HUBS ... i se steam hubs je to docela tezky ..

napada me, ze jednina strategie kterou jsem zatim jeste nevyzkousel je odmitnout nektere nalezence uplne a nechat je umrit ...
tak vcera jsem to smahnul 23pm-03am a muzu rict, ze hra me celkem chytla ... hraju na obtiznost normal (je tam easy/normal/hard/hardcore + extra survival mode) a neni to uplne hracka ... clovek se (narozdil od lidicek v tom mrazivym pekle) docela zapoti ... pridavam 5%

clovek to ma chut srovnavat s jinejma stavecima strategiema, tady je ale v podstate rozdil v tom, ze za chyby se plati (lidskejma zivotama) a ze misty je to docela stresujici ... a to jsem se zaradoval, ze si zahraju neco nenasilne oddechoveho ...

neco jsem nastudoval, jak fungujou herni mechanismy, a docetl jsem se i rants, ze ta hra je na jedno brdo a nema re-playabilitu ... rekl bych, ze to neni uplne pravda, pac v tomhle pripade tez zacatek, nez se clovek rozjede, jde udelat mnoha zpusoby pokazdy jinak .. sice to neni z podstaty takovej zabavnej staveci simulator jako napriklad tropiko, ktery clovek hraje jen kvuli tomu staveni, aby mel hezky mesto, ale tohle ma zase jine klady ...

muzu doporucit ... pokud mate 22 ojro navic a bavi vas staveci strategie, tak tahle vas urcite na nejakou dobu zabavi
tak jsem zvedavej .. koupil jsem .. na gogu lehka sleva na 22 ojro .. chvilku uz jsem posmazil .. dojmy zatim ~ 70%
Přestože je svět v mrazivé apokalypse a je potřeba každy kousek uhlí a dřeva k přežití, lidem tu ještě úplně nemrdlo a mají všichni standardně maximálně desetihodinové směny. Zvyšuju hodnocení o 5 %.
Jako asi takhle. Vzhledem k tomu, že This War of Mine je u mě jedna z TOP 10 her, tak jsem si další kousek od 11 bit studios koupil prakticky v den vydání a za plnou palbu (což jsem předtím udělal asi jen 4x v životě). Nebudu to natahovat, není to špatné, ale čekal jsem trochu víc. Pokud jsem to dobře pochopil, příběhová kampaň je pevně daná včetně všech událostí, takže jsem ji dohrál na druhý pokus. V tom prvním jsem nevěděl, co mě čeká a lidi mě vyhnali, podruhé už jsem tušil, co čekat a dohrání už mi nedělalo větší problémy.

Vzápětí se mi odemkl další scénář, který jsem sice zatím nedohrál, ale jsem v situaci, kdy je přede mnou prakticky nesplnitelný úkol, protože jsem s ním nepočítal a už mi na jeho splnění nevyjde čas. Předpokládám, že kdybych to rozehrál znovu, budu s ním počítat a lépe se na něj připravím a opět to už půjde dohrát bez větších problémů, ale už se mi to znovu rozehrávat nechce.

Není to špatná hra, ale po cca 10-12 hodinách, co jsem u toho strávil, mě to tak nějak pustilo a nemám nutkání to pustit zase (na rozdíl od TWoM, které jsem dohrál už nesčetněkrát a pořád mám tu hru chuť hrát znovu). Nemůžu říct, že bych těch peněz litoval až tak moc, bavil jsem se, ale je pravda, že teď bych minimálně na 33% slevu počkal.
@Bursoft (03.05.2018 14:02): Mě se ten nápad strašně líbi a má to skvělý zasazení ale celé mi to přijde na budovatelku takové moc komorné, co jsem viděl tak v podstatě je to dost lineární a okoukatelné. Jednou si to chci zahrát, ale přijde mi že je to jen na pár hodin a pak šmitec, což by u budovatelské hry být nemělo. Tedy pokud tam nejde dosáhnout takové té utopické hranice kdy máš všechno ťipťop a vše tak nějak funguje tak by to bylo lepší, na druhou stranu kam by to mohlo dojít dál?
Někdo nějaký dojmy z hraní, kdo to má už za sebou? Viděl jsem nějaký lets playe a nějak extra mě to nepřesvědčilo, přijde mi, že za 30 éček je ta hra hrozně krátká, ale zase těžko říct z těch videí, jestli je tam nějaká větší kampaň..