Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (23.03.2021 23:32): dynamika v tomto smyslu neznamená hlasitost, lepší je asi pojem adaptivní hudba.

No ok, nemá smysl o tomto s tebou diskutovat, za 1) mně podobné řeči vytáčejí, jelikož pohrdáš něčím, čemu se sám věnuji a za 2) nepovažuji za přínosnou diskusi s někým, kdo má takhle úzkoprofilový pohled na věc. Samozřejmě si dělej, co uznáš za vhodné.

@H34D (23.03.2021 23:25):  hele já nevím, možná tentokrát nedám, na mě je to nějak moc chvalozpěv :-) uvidíme :-)
@Dan9K (23.03.2021 23:08): Ale já vím. A orchestrálky mě fakt ve hrách nebaví.

V dnešní době....možná je to tím, že hry dnešní doby moc nehraji a možná je to tím, že už hry jsou dnes spíše pasivní film, kde občas něco zmáčkneš a tak potřebuješ konzumovat i tyhle vjemy, jako dynamiku hudby. Nevím, no... :-) Mě tohle nechává chladným :-)
@Ringo (23.03.2021 23:01): neznám jedinou hru, kde by byla hudba ve stylu Mozarta
V Heroes 4 je taková jedna věc, když si pustíš credits.
Možná ještě v té hře o Mozartovi je Mozart. Ale jinak fakt nevím

V dnešní době má skoro každá hra dynamickou hudbu, je součástí vyprávění, je naprogramovaná tak, aby hrálo ve správný okamžik to, co má hrát. Je to součástí zážitku. proto moje přirovnání k nahrazení zvuku něčím jiným, protože je to ekvivalentní součást hry.
@Dan9K (23.03.2021 22:45): Takže ti hraje třeba u spoustu her něco ve stylu Mozarta a to se tam hodí....no nevím. Já si nechávám hudbu obvykle tam, kde je elektronická MIDI. Jinak vypínám a jak říkám, klidně si zkoumám chodby, popřípadě tahám jednotkami, u rytmů své oblíbené hudby, nekazí mi to vůbec nic. Momentálně mi hraje u Cadavera Electronic Raise the Ressure, pohodově si u toho zkoumám místnosti a kreslím mapu. Dávat tohle do souvislosti s shity jako kokrhání slepic nebo Britney Spears je mimo od samého základu, protože si do toho evokuješ ty nejhorší věci, které člověk nemůže poslouchat přeci za žádných okolností.

Třeba F-15 Strike Eagle II simulátor mám navždy spojený s výběrovkou Elements od Mika Oldfielda a mám na to super vzpomínky.

Jestli je něco zločin, tak dát System shocku 55%, za to půjdeš do pekla :-)
@H34D (23.03.2021 19:36): pardon, nemám naposlouchané.

Ale vypínat podkresovou hudbu ve hře a dávat si tam Depešáky (nebo cokoliv jinýho) považuju za zločin :-)
Maximálně tak tam, kde to plní jen roli písniček a nemá to roli dotváření atmosféry a světa, o hrách s dynamickou hudbou ani nemluvě. Je to asi tak podobné, jakobych si dal místo zvuků kokrhání slepic. Nebo místo všech míst s modrou barvou mi tancovala Britney Spears u tyče :-)
@Drolin (23.03.2021 21:05): No tak hudba je nějak zásadová jen u některých her. Kde zní jen nějaké generické orchestrálky, tam to vypínám a spojuji své dva nej koníčky - hry a oblíbenou hudbu, dohromady. Kdy jindy bych na jedno nebo druhé našel čas. Nemám problém hrát třeba Black Crypt (který ostatně ingame hudbu ani nemá) a poslouchat do toho Depeche Mode nebo Oldfielda :-)

Jinak jako zvonění jsem měl z SS Medical Suites (6:52):

https://www.youtube.com/watch?v=fz1wlcZnhv8&ab_channel=cybero75
@Ringo (23.03.2021 20:58): Tak to je tedy slušné kacířství také :).

Osobně bych nevypl důležitou složku videoher asi u žádného kusu (i když v některých vizuálních novelách hudba, po 20, 30 hodinách, začne být lehce nepříjemná).

Nicméně hudbu ze SS také považuji za památnou, a na melodie si vzpomenu i po letech (zvláště...).
@hanak_v_exilu (23.03.2021 20:49): Vypnout hudbu v SS považuji teda za megahřích. Tu základní melodii jsem měl kdysi i jako vyzvánění v telefonu. Jedna z mála her, u kterých jsem hudbu poslouchal místo obvyklého poslechu nějakého oblíbeného hudebního CD.
Taky hlasuji pro L6 (můj top), ale i L1 je super a samozřejmě elevator, která bude znít v hlavě ještě dlouho po dohrání:).

No k System Shock hudbě mám takový zvláštní postoj, na jednu stranu je tam spousta fajn tracků a hodně podporuje onen cyberpunkový setting, na druhou stranu občas by neškodilo, kdyby hudba byla chvíli zticha a hra by stísněnou atmosféru budovala o to více ambientními zvuky.

Každopádně jsem z toho měl podobný pocit, jak píše H34D v komentáři, nejdříve mi přišla poměrně dost rušivá, než jsem si na ní zvykl a začla mi do hry více a více sednout... ale dvojka to imo dělá ideálně... občas tam něco zahraje ve vypjatějších situacích (hudba je vesměs v dost podobném stylu jako u jedničky), ale jinak je tam ticho a to více napomáhá poměrně hutné atmosféře.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 14:13): Napriek tomu vyspelejší engine ako neskorší DOOM, ale aj HW náročnejší.

Napr. SS mal v nastavení grafiky aj voľbu "HI-RES TEXTURES", ktorá papierovo vyžadovala 8MB RAM, ale aj PC s 6MB RAM to mohlo zapnúť, lenže to nebola štandard hodnota RAM tak napísali 8MB.
@H34D (21.03.2021 13:29): Ultimu Underworld zrovna hraju. Je to trochu jako System Shock ve fantasy. Horší ovládání, horší grafika, méně moderní, méně vtahuje do příběhu. Ale nápaditější level design, questy jsou mnohem variabilnější a hra také. RPG prvky moc do hloubky nejdou. Část věcí se povyšuje automaticky, část náhodně. Zrovna tohle RPG bys asi zvládnul. Jen to chce vydržet první level. Dost jsem s tím bojoval, ale jak jsem se naučil ovládání a přijal zákonistosti, tak se to poddalo.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 10:41): Ano, to byl plán od začátku. Už někdy před lety jsem koupil ve slevě sérii System Shock a Deus Ex s tím, že jednou se do nich konečně pustím. Měl jsem je jako rest dlouhé roky, protože jsem se věnoval spíše strategiím nebo jednoduchým, rychlým FPS, ale poslední dobou jsem cítil, že se karta obrací. Nejdříve jsem zvolil sérii Thief, teďka System Shock a posléze ten Deus Ex. To je taková svatá trojice jedněch z nejlepších her všech dob (ale nepočítám tedy RPG, která nehraju a tedy neznám). V souvislosti s tím jsem si ale stanovil celoživotní úkol a to dohrát Ultimu Underworld. Na to si ale ještě počkám, protože zatím jsem žádné RPG nehrál déle než půl hodiny. :)
@mazar1234 (20.03.2021 12:41): @Isair (20.03.2021 17:19): Ano, na tajnou místnost jsem nenarazil, ale jak jsem řekl, reactor jsem zvládl i bez obleku.

Právě dohráno, vynikající zážitek. Už po chvíli hraní jsem si zvykl na grafiku a musím říct, že jinak vůbec nejde poznat, jak je ta hra stará. Hraje se to i dnes stejně dobře jako třeba Prey. 

Edit: Po dohrání jsem si ještě hodinku a půl pouštěl soundtrack a četl o hře. Prý katarze, se tomu říká. :) Opravdu jedna z nej her všech dob...
@Isair (20.03.2021 07:11): To jsou tuším jediné dveře kam jsem se nedostal. Každopádně to šlo proběhnout. Furt je to výrazně jednodušší než v Eye of Beholder 3, kde jsem prošel celé zatopené patro jen se dvěma kouzly na dýchání pod vodou. Tam jsem se při pečlivém plánování asi dvacetkrát utopil.
@Isair (20.03.2021 06:24): Tvl, přesně tam jsem se z toho R vracel, protože jsem si říkal, že jediná radiační místnost v 7. patře musí mít nějaký význam. Navíc jsem ji poprvé proběhl celkem rychle, no tak jsem ji po druhé prošel pomalu a důkladně a nic. Přitom ten posranej oblek leží před vstupem. :)

@Isair (20.03.2021 07:11): Aha, takže to nesouvisí s tím kódem z obrazovky? Ty myslíš tu místnost na oční sken? Tu jsem prohledal, no asi špatně...
@Isair (20.03.2021 07:11): Sranda je, že keď máš PLOT 1, tak je celý quest s opravou relé vynechaný (jettison ide hneď urobiť) a nikdy sa tam nedostaneš, lebo sa neotvoria údržbárske tunely keďže relé sa nepokazilo tudíž nemôžeš znížiť security na 0. Ale ako aj suit 2 stačí na prejdenie, nie je to zase taký prúser.

@hanak_v_exilu (20.03.2021 06:51): To je :-D
Tak za dnešek vyčištěny patra R-7, cítím, že se blížím k závěru! Musím říct, že i střílecí části jsou v SS výborné. Ke konci přibývá silných potvor, ale pořád je to o přípravě - když člověk není zaskočen, tak je to vlastně lehké, protože se dají rozmrdat na pár střel ze správné zbraně.

Narazil jsem ale na jeden problém, který se mi nepodařilo vyřešit. Je to těžký spoiler, tak pozor. Po vyčištění pater 1-7 jsem sjel zpět do R, kde jsem měl odpálit reaktor. Pořád ale nemám radiation suit. Ten enviromental, co mám ze 4. patra proti radiaci nechrání. Já jsem ten reaktor nakonec odpálil i tak, že jsem to proběhl a aplikoval nějaké first aid kity a detox patche, ale nechápu, co mi uniklo. Google řekl, že lepší radiation suit najdu až v 8. security patře, ale tam nemůžu, resp. můžu tam vyjet, ale hned první dveře jsou zamčené. Jediné, co mě teď napadá, že v 7. patře se zobrazují dva kódy v hale na stěně a jeden jsem stále nepoužil, ale už nevím, kde bych ho použil, musel bych zas projít 4-6 patro.
@Isair (16.03.2021 00:12): Přesně ty dvě zamčené dveře naproti sobě v 5. patře jsem měl na mysli a měl jsem právě pocit, že jsem tam nic nevynechal, takže počkám na později. Ještě ve 4. patře jsem nenašel jeden kód (nebo jeho část, jak píšeš), ale právě jsem zjistil, že jsem tam vynechal jednu celou část, kterou musím ještě projít, takže jako záhada mi zbývá ještě několik dveří ve 3. patře, které mají popis "locked door - no maintenance needed", ale to mi radši nespoileruj, uvidím sám. :)

Edit: dnes jsem dokončil resty ve 4. patře, security je 0% a mám za sebou skoro celé 6. patro. Nové zbraně jsou docela síla.

Edit 2: Neměl jsem čas tolik pokročit, snad jsem dodělal to 6. patro, bylo trochu delší než jsem čekal. Teď se asi budu muset vracet do 3., uvidíme...
@H34D (15.03.2021 22:34): Ve čtvrtém patře bys už nyní měl otevřít vše, informace ke kódům jsou určitě v nějakých audio nahrávkách (na jednom z těchto pater (čtvrté či páté) bylo získání kódu trochu ošemetnější a bylo rozházeno do několika nahrávek, přičemž jsi tuším mohl získat maximálně dvě čísla a poslední musel metodou pokus/omyl doplnit), na pátém patře jsou dvoje zamčené dveře (naproti sobě), ke kterým dostaneš kód až později :).



@hanak_v_exilu (15.03.2021 22:43): No ve hře je několik zatarasených/zničených dveří dle slov hry "beyond repair", kam se snad, alespoň z toho co jsem si zjišťoval později na netu, dostat nejde.
Tak dnešní progress (snad neva, že se tady budu svěřovat se zážitky, manželku to kupodivu nezajímá a hra mě fakt pohltila) - patra 4 a 5 žádný respawn, paráda. Trojka byla trochu těžší, nebo spíš otravnější, ale ne tak jako R, no a pak jsem našel další zbraně, takže co se týče obtížnosti už je to celkem pohoda. Zeptám se: jsem trochu znepokojen, že jsem ve 4. a 5. patře narazil na pár dveří na kód, který nemám, i když jsem dle mapy prošel vše. Znamená, to že jsem neprošel vše? (přestože dle mapy už není místo, kde jsem nebyl, anebo kde je zamčeno) Zatím si říkám, že kód možná najdu v jiných patrech... Taky jsem ve 3/4/5 patře nebyl schopen snížit security na 0%, což ale nejspíš souvisí ještě s těmi blokovanými dveřmi...
@hanak_v_exilu (15.03.2021 13:24): Jo, to se týká právě pouze toho R patra ("raketové věže") a třetího patra (neviditelný mutant aka "hadr" :)).
To bývá trochu nervydrásající, zvláště pro nepřipraveného hráče. Nadto je blbé, že je to hned takhle "ze začátku", tj. než máte dostatek nábojů do "magpulse" či "laser rapier"/"flechette" apod. udělátka. 
Osobně doporučuji "R" patro poprvé hodně rychle proběhnout, splnit tam jen to hlavní a vrátit se tam až o dost později, až vám bude inventář přetékat magpulse ammem :) (s tím je to pak procházka růžovým sadem), rapier se pak dá nalézt právě na tom třetím patře, takže to už se pak tak nějak dá, byť samozřejmě silnější střelné zbraně jsou lepší varianta.
@H34D (14.03.2021 22:07): Ten respawn mě nyní také spíše pozitivně překvapil, pamatoval jsem si ho mnohem horší, jsou místa, kde je tedy děsně otravný (právě Reactor patro a třetí patro), ale v těch dalších je v podstatě nulový či minimální. Dobře v prvním patře se ti mutanti taky spawnují celkem rychle, ale ti nejsou příliš nebezpeční, čili "no big deal", druhé patro snad krom těch dvou robůtků jinde ani nic nespawnuje, ve čtvrtém a pátém patře si také nic moc nevybavuji (v pátém je jen jednorázový v rámci hlavního questu při jeho opětovném navštívení), v šestém patře je naprosto minimální (a těžko říct, jestli nekonečný, přišlo mi, že později už se tam také nikdo nespawnoval) a možná v několika částech sedmého je ještě trošičku otravnější, jinak je to celkem v klídku.
@Phoenix (14.03.2021 23:41): Ok, no ono už se stalo, R už mám hotové kromě radioaktivního středu (a taky jsem ve dvojce díky tomu odpálil laser), takže jsem rád, že 3. patro nebude ještě hustší. :)

@Dan9K (15.03.2021 00:17): Chápu, možná si měl podobnou cestu jako já, to by i odpovídalo tomu, co si psal o respawnu a nábojích. Já tam musel přeci jen použít asi 4 baterie, než jsem se probojoval k energetické věži.
@Dan9K (15.03.2021 00:17): Pokud jsi tehdy skončil v reaktoru, tak platí totéž, co jsem psal H34D, raději bych pokračoval do patra 3 :-) Postupem 1->2->R si může člověk dost zavařit, protože "najednou" hodně naroste obtížnost, ale s tímhle opravdu platí to co běžně v RPG, pokud někde dostáváš na budku, jedno z možných řešení je jít jinam.
@H34D (14.03.2021 22:07): Promiň, hodnotil jsem to v listopadu 2012, takže takhle konkrétně už to nedám. Mám pocit, že jsem to nějak ukončil po dvou patrech, něco s reaktorem. Ale to už opravdu nevím.

Ale nevylučuju, že se k tomu někdy nevrátím. Dvojka mě bavila, byla příštupnější, nedávno jsem se vrátil třeba k Bloodu 2, kde jsem si myslel, že už to nikdy hrát nebudu. Možná jestli někdy vznikne ta trojka, případně bych mohl zcela výjimečně sáhnout po remaku, až bude,, protože v tomto případě by to mělo pro mě smysl (jinak téměř vždy preferuji původní verze, to je jak v hudbě :-) )
@H34D (14.03.2021 22:07): Já bych místo R to třetí patro přece jen zkusil ;-)

System Shock obsahuje jak spawn (tedy objevení určitých nepřátel po určité události) tak respawn (kdy se objevují nepřátelé víceméně dokola bez ohledu na plnění úkolů ve hře). Padají z nich náboje, hráč se až na výjimky po smrti objeví v přepnuté cyborg conversion chamber, takže je to fér.
Jestli neva, napíšu svůj update. Měl jsem velká očekávání od hry, a i tak jsou překonaná, tohle je opravdu jedna z nej her všech dob. Ještěže jsem s ní nezačal dřív, protože ještě před pár lety bych na to neměl trpělivost a neužíval si to. Zatím steam ukazuje 8 hodin, vyčistil jsem druhé patro a pak jsem sjel do R místo do 3. patra, což nevím, jestli nebyla chyba. Tam to bylo hodně těžké, hromada save/load, ale asi ještě neumím moc používat všechny ty možnosti jako jsou miny a granáty...

Respawn mě trochu sere, ale není tak špatný, jak jsem čekal. Myslel jsem, že bude náhodný a bude mě nutit spěchat, ale vypozoroval jsem, že je spíš svázán s určitými událostmi a určitými lokacemi ve hře. Např. když jsem ze 2. patra sjel do R a pak se vrátil zpět 2 (protože jsem v cyberspace nepostřehl, že jsem měl vzít access na group-4, na což jsem se bohužel musel podívat do návodu) a chtěl jsem si dobít energii, tak byly cíleně u věže respawnovaní roboti. Munice je skutečně zatím po mazarův kokot, což je velmi vysoko, protože jeho kokot je velmi malý. Navíc skoro všechno ničím sparq beamem na energií, takže by mě zajímalo, v kterém bodě to Dan9K vypnul?
@hanak_v_exilu (14.03.2021 09:19): Střílečka asi celkem ano, ale přijde na to, co si pod tím kdo představí (jak psal níže Ringo, je to hodně sofistikovaná FPS, ale není z dané doby jediná, podobně sofistikované byly třeba CyClones, CyberMage: Darklight Awakening nebo Strife). Tvrzení, že z toho vyrobíme vyloženě adventuru, je přehnané. Ale jak jsem psal, nenapadá mě příklad hry, ve které by to šlo (netvrdím, že neexistuje).

jj, rozumím, pokoušel ses hrát hru jinak, než jak byla nadesignovaná, protože jinde to tak šlo, to se mi občas stává také :-) (naposledy asi Sekiro, kde jsem se neustále pokoušel provádět kotouly místo parry, protože jsem tak hrál Dark Souls :-) ) A jsem ve hrách také sysel, v RPG mi zbývají pravidelně mrtě lektvarů a dalších věcí.
@Phoenix (13.03.2021 13:38): Přesně tak jsem to myslel. Slyšel jsem názory že ze System Shocku může být adventura nebo střílečka, ale to je přehnané. 

Vím že se dá bez energetických zbraní obejít. Ale já dungeony a obecně RPG hraju tak, že se snažím co nejvíc šetřit zdroje. Dvojku System Shocka jsem tak cca do poloviny hry probíhal s dvěma energentickýma pistolema a průběžně je střídal. To tady nejde, protože když se vyčerpá jedna, tak ta druhá už střílet nebude. Trošku mě to brzdilo, protože jsem se musel často vracet k nabíjecím konzolím.