FPS na svou dobu netradiční svým zaměřením na příběh. Planetu zasáhla kometa. Náraz uvolnil virus, který se okamžitě rozšířil a pozabíjel milióny lidí. Zasažení, jež přežili, se změnili na ohyzdné mutanty, jiní začali slyšet hlas boha. Tito fanatici zformovaní v náboženskou organizaci The Order si násilím podmanili všechny přeživší. Odboj proti této diktatuře se však již zformoval a hlavní hrdina přichází do města Tarnhill, aby se k němu připojil.
Město Tarnhill se skládá z několika lokací do nichž je možné, a často i v rámci příběhu nutné, se vracet. Hráč může hovořit s postavami, nakupovat v obchodu zásoby, zvyšovat přesnost zbraní a maximální hodnotu svého zdraví. Kromě klasického postupu prostřílení se lokací je možné některá místa projít i bez boje. Brzy po začátku hry hlavní hrdina dostává comlink. Přes něj k němu hovoří žena z odboje s krycím jménem Blackbird. Její hlas se stává hráčovým společníkem po zbytek hry. Blackbird hráče směřuje, poskytuje rady a dělí se o své názory.
Velkým problémem Strife (ve hře také uváděno s podtitulem "Quest for the Sigil") jsou slepé uličky. Když hráč udělá špatné rozhodnutí nebo zabije důležitou postavu, může až po několika hodinách hraní zjistit, že se nedostane dál a vzhledem k jediné ukládací pozici musí začít hru znova úplně od začátku. Strife však běží na stejném enginu jako Doom a je tedy možné ho hrát přes ZDoom, který poskytuje spoustu vylepšení včetně více save slotů a detailnější grafiky.
@Všivák (01.12.2020 14:57), @Isair (01.12.2020 16:44): jj, šlo skákat už v původní verzi, v manuálu je to popsáno (default A).
Pro: příběh, smysl pro humor, zajímavé postavy, skvělé prostředí, možnost volbeb, inovativní přístup
Proti: stěží průměrná akce, nevýrazné zbraně, tuctoví protivníci, krátkost, předposlední "úroveň"