Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dneska jsem prošel komplet první level, řekl bych, že jsem prozkoumal úplně vše, pouze 1x hidden door nejde otevřít, protože píše blocked by shodan security. Stále mám security na 7%, i když si myslím, že jsem zničil všechny kamery a počítače. Mám to nějak řešit? Je možné, že jsem něco vynechal, co mi neukáže mapa jako červenou tečku?
@Dan9K (13.03.2021 18:54): Jak píše mazar1234, respawn generuje náboje. A také generuje věci, co se dají recyklovat. A jedna z nejlepších zbraní je laserová pistole, žádné náboje nepotřebuje, maximálné ji jednou za čas dobiješ nebo opravíš (můžeš mít v inventáři více než jednu). Celkem slušná zbraň je i crystal shard, co žádné náboje nepotřebuje. Stejně jako zhruba do půlky hry použitelný wrench nebo rapier (jakkoli ten už není tak OP jako v jedničce).
@mazar1234 (13.03.2021 18:58): ale ne dost :-) si pamatuju, že to byl právě problém, do určité míry jo, ale v bednách se to snad neobjevuje znovu, což je zásadní. Ale nevím už, už si to nepamatuju
@Phoenix (13.03.2021 18:38): u té dvojky je ten problém, že když se člověk kochá, tak může zůstat pořád na tom stejném místě a zabíjet ty samé nepřátele dokola, takže tam taky může ztvrdnout donekonečna (respektive než dojdou náboje), což se mi přesně dělo :-)
@Dan9K (13.03.2021 18:12): Pane doktore, Vy jste se kochal. :-) Já mám většinou časy jako median Main+Extra

Zrovna těch 22 hodin na Completionists u dvojky se mi úplně nezdá, ale ono i dost záleží na tom, jestli to hraje člověk poprvé, jestli zrovna v dané metrice nepřevážil čas lidí co to znají jako své boty a tak. I když na gamefaqs mají 24 hodin, tak možná ano.
@Phoenix (13.03.2021 15:59)
@mazar1234 (13.03.2021 15:45):   já hraju hrozně pomalu, obzvlášť FPS. Většinou jsem pomalejší, než je ten nejdelší čas na how long to beat :-)   Jsem asi nějak ujetej na ty virtuální světy, ale rád zkoumám úplně všechno do detailu co kde je a tak. To platí, když hraju hru poprvé. Ale zas tolik FPS jsem víckrát nehrál. Na rychlost hraju jen Dooma 2 :-)  System Shock 2 jsem hrál okolo 40 hodin, přičemž howlonttobeat dává čas pro kompletisty za 22 hodin.

takže určitě jsem ještě nebyl za půlkou.
@mazar1234 (13.03.2021 15:45): Na první pokus určitě ne. I já (který jsem dohrál System Shock tak desetkrát, takže dnes jsem schopen jej dohrát relativně rychle) jsem byl u prvních dohrání určitě na času přes deset hodin. Řekl bych tak patnáct hodin času, který je ukázán na konci, takže reálně ještě o něco déle. A někdy později jsem to stáhl tak na 11-12 hodin a nakonec účelový speedrun 3-3-3-3 pod sedm.

Pokud někomu hra nesedla za deset hodin, tak není asi příliš pravděpodobné, že by ji následně viděl jako počin desetiletí. Mně se většinou stává spíše to, že se mi do nějaké hry dostává z různých důvodů obtížně a několikrát ji začínám po rozehrání začátku znovu a někdy ji nakonec hodnotím jako hru roku (první Fallout jsem rozjížděl tak čtyřikrát). I když už se mi stalo i to, že mě v průběhu hraní nějaká hra hodně štvala, pak se mi to nějak rozleželo v hlavě a nakonec jsem ji dohrál opakovaně (např. Chaser). Hodně hraje podle mého roli to, jestli má člověk náladu nejen na daný (sub)žánr, ale i na dané herní mechanizmy nebo třeba tempo hry (v Chaser šlo třeba o to, že jsou levely někdy hodně "roztahané", speciálně když člověk neví, kudy přesně jít, ale jakmile přijde na chuť atmosféře průzkumu, tak to najednou může hodnotit jinak, speciálně když už nedochází k hodinovým zákysům). Všechny FPS nefungují stejně, totéž platí třeba pro RPG.
@hanak_v_exilu (komentář): Trochu bych nesouhlasil s tím, že bez ohledu na volbu obtížnosti ze hry člověk nevymámí diametrálně odlišný zážitek. Podle mého je dost rozdíl, když na Tebe nepřátelé neútočí nebo když nemusíš řešit puzzly. Pokud jsi to myslel tak, že z toho nevznikne hra jiného žánru, tak to samozřejmě ano, ale nenapadá mě takto nic, kde by něco podobného platilo (že by se třeba nastavením obtížnosti stala z FPS point-and-click-adventure a vice versa).

Srovnání se dvojkou souhlas, ve dvojce je třeba hra za psionika dost jiná proti čemukoli jinému (IMHO i výrazně zábavnější, protože variabilnější, jen bych ji nedoporučil na první hraní). System Shock byl podle mého často mylně označován za RPG, čisté RPG není ani dvojka. Mrť immersive sims není RPG vůbec, počínaje sérií Thief přes Bioshock až po sérii Dishonored (jakkoli existují i RPG immersive sims např. Arx Fatalis).

Energetické zbraně se sice dělí o zásobu energie, ale dá se bez nich bez problémů obejít (tedy krom rapier), dobíjecí stanice jsou na každém rohu a ještě s sebou člověk může tahat baterie. Teď mě napadlo, že by možná nebylo od věci vyzkoušet run pouze s energetickými zbraněmi.

jj, znovuhratelnost ve slova smyslu odlišného způsobu průchodu není rozhodně taková jako ve dvojce, tam průchod za psionika skutečně znamená téměř jinou hru.
@H34D (13.03.2021 09:46): tak jako já to hrál asi deset hodin, to není, že bych to přestal hrát hned. Technicky to uznávám, ale mám snad nárok na osobní hodnocení toho, jak moc mě to oslovilo :-)
Ty jo, mně se cyberspace jeví jako skvělý element ve hře, obzvlášť v roce 1994. Zatím mám za sebou jen ten první, ale ta atmosféra je výborná. Zatím tedy nemůžu souhlasit s tím, že by tam "nemusel být", resp. že by hra byla lepší bez něj. Jako možná mě nějaké nasrání teprv čeká, ale přijde mi fascinující to propojení s virtuálním světem. Měl bych si konečně přečíst Neuromancera. :)

@Dan9K (13.03.2021 00:12): Tvl, nechceš radši smazat těch 55% nebo to rozehrát znovu? :) Srovnávám hru po technické stránce s Doomem a je docela obdivuhodné, co engine SS v roce 1994 už uměl. Jen teda ofc hraju enhanced edici s mouselookem.
@hanak_v_exilu (13.03.2021 08:02): "Vůbec to tam nemuselo být." Pochopitelně nemuselo, ale to je argument, který můžeš použít kdykoli na cokoli :-)

Já bych naopak další logickou minihru moc nemusel (holt tisíc lidí, tisíc chutí), ale ok, chápu, že jsou lidé, kterým se v tom v prvé řadě špatně orientuje. Ještě mě k tomu napadla jedna věc, v cyberspace je podstatné nesnažit se dělat věci rychle, ale plynule a předvídavě, prostředí má jiné fyzikální vlastnosti než zbytek hry (řekněme, že se podobá spíše plavání/potápění, takže velkou roli hraje setrvačnost).

Ostatně uvidíme, jak si s tím poradí v remake.
@Phoenix (13.03.2021 00:32): Vůbec to tam nemuselo být. A když už tam chtěli dát něco takového, tak to měli udělat formou nějaké logické minihry. Třeba něco na způsob "tady máš zrcadla a paprsky různobarevného světla, rozestav je tak, abys dostal bílou barvu."
@hanak_v_exilu (12.03.2021 23:39): Já bych řekl, že ta drátová grafika není na navigaci zase tolik náročná, ve většině případů Tě hra navíc táhne jedním směrem a nepustí zpátky. A holt tam chtěli mít něco echt cyberpunkového, řekni mi, ve které hře z téhle doby se podařilo tehdejší představu virtuální reality ztvárnit lépe. Vybavují se mi pouze nepoužitelnosti typu BloodNet.
@H34D (12.03.2021 23:22): jedničku jsem nevydržel, je to na mě příliš komplikovaný a nepříjemný s ohledem na to, jak to vypadá a jak se to ovládá. Neměl jsem do toho moc chuť proniknout. Dvojku jsem si naopak už dost užil.
@Phoenix (12.03.2021 23:27): Navigace v drátové grafice je za trest a střílení po těch geometrických útvarech není ani zábava, ani výzva. Kdyby to ve hře nebylo a místo toho by přibylo další patro, tak bych byl radši.
@hanak_v_exilu (12.03.2021 21:58), @Isair (12.03.2021 19:48): Co se vám na cyberspace nelíbí? Já jsem to dohrál relativně nedávno (tři roky zpátky) na 3-3-3-3 a přijde mi velmi stylový (přesně takto si v tehdejší době lidi představovali, že to bude vypadat). A pokud člověk záměrně nevynechává upgrade Pulseru, tak by neměl mít problém s nepřáteli.

@H34D (12.03.2021 23:22): Jednička není RPG (ve slova smyslu zkušeností, levelů, statistik atd.). Vylepšuje se tam hardware, ovšem pouze nacházením vyšších verzí.
Dneska jsem tuto legendu rozehrál. Měl jsem odjakživa k sérii System Shock velký respekt a obdiv. I v době, kdy jsem je nikdy nehrál, jsem si říkal, že to musí být jedny z nejlepších her všech dob - už jen podle toho, co jsem četl a viděl. U dvojky jsem koukal na walkthrough Fatalityho, ale on hru nedokončil. No a dnes jsem se odhodlal začít, tak mi držte palce a jelikož nehraju a neumím RPG, tak mi držte raději i penis.
@Ringo (12.03.2021 18:51): Je to jinak úplně totožné, je tam možnost si nastavit nějaké vyhlazování či vyšší rozlišení, ale stejně tak tam jde podobné fičury vypnout a nastavit si "shade table" na "Dos", software rendering, nižší rozlišení apod., čili to i vypadá v podstatě stejně jako originál.

Jo a vlastně ještě portréty u audionahrávek jsou ručně kreslené z MaC verze (nikoliv DoS fotky) a vypadají rozhodně lépe, ale i tohle si můžeš přepnout (v modifikacích) na dosový vzhled.
@Isair (11.03.2021 20:12): Já jsem System Shock rozjel celkově 3x, nikdy jsem jej bohužel nedokončil. Rozehrával jsem to v té původní verzi. Super hra, ale vždycky jsem pak na něčem vyhořel. Ale taky bych tuhle legendu měl jednou pokořit. Je ta enchanced verze totožná s tou původní, mimo vylepšení ovládání nebo stále stojí za to být věrný původní verzi?
@Rapier (11.03.2021 18:34): Díky, ale není k čemu, Enhanced Edice se hrála skoro sama :).

Jako rozhodně všem, které třebas kdy mohlo krkolomné ovládání odradit, doporučuji. Chce to tedy zprvu věnovat nastavení kláves trochu času (množství akcí je tu obrovské a zprvu mě to poměrně zaskočilo, jakkoliv v posledku využijete jen zlomek), ale pak už to jede skvěle. Dost fajn je krom mouselooku třebas klávesa pro rychlé sebrání itemu, díky čemuž nemusíte klikat a poté přetahovat do inventáře a gameplay je tím pádem mnohem plynulejší.
Tak dneska dohráno, nábojů bylo překvapivě mnohem více než jsem čekal, resp. než jsem si pamatoval (byť jsem si to asi pletl spíše s dvojkou), že jsem ani nemusel tolik šetřit, ostatních itemů, pravda, celkem nedostatek byl (hlavně tedy lékarničky a ty lepší baterie), ale se zbraněmi jsem to pořádně rozjel až v (před)posledním patře, přitom s takovým scorpionem, či těmi průraznými náboji do Assault Riflu se to kosilo tak krásně... ještě že ten magpulse jsem alespoň pořádně využil.
Granátů jsem si také nasyslil celkem hodně a používal zbytečně jen ty klasické :/. Cyberspace mi ale přišel hrozně debilní i nyní, ten mi ve dvojce rozhodně nechyběl. Tak či tak hodně fajn kousek, kterému pohodlnější ovládání dodalo tu správnou jiskru.
Tedy po Bioshocku jsem dostal chuť opět oprášit tento kousek a musím říci, že ta source port Enhanced edice je perfektní, bezproblémové mouselook ovládání (a jeho přepínání mezi kurzorovým ovládáním aka Arx Fatalis) je opravdu tou poslední třešničkou na dortu, která hře chyběla (jakkoliv v tomhle ohledu nejsem příliš náročný, původní hra byla trochu krkolomnější). Opravdu je to nesmírně chytlavé a baví to snad více jak tehdy.

Překvapivě ani ten respawn nepřátel mě neštve tolik jako kdysi, nevím jestli je to tím, že jsem od té doby hrál vícero kousků s ještě šílenějším respawnem (viz. Lands of Lore či Dungeon Master 2), ale překvapivě ve většině pater je naprosto minimální či dokonce téměř nulový, pravda že Reactor patro je v tomhle ohledu šílené, stejně jako třetí patro, zbytek ale zatím vcelku ok.
Těch nápadů a inovativních prvků, které autoři do hry propašovali je nesmírně, proti System Shocku vážně působí FPSky ze stejného období jaksi až primitivně, byť je pravdou, že System Shock je více než FPS taková Sci-fi Ultima Underworld bez vývoje postavy (byť ten je tu alespoň v minimálním rozsahu nahrazený upgradem hardwaru... či softwaru v Cyberspace), i ta akční složka je tu přeci jen dost odlišná- více o pečlivém plánování, zvolení správné zbraně, zapnutím požadovaných systémů (štíty), případně použití nějakého boostu než o reflexech :).
A u ty příležitosti je myslím aktualizované demo. February update to nějak zmiňuje, ale jenom jsem ho prolitnul...
Backeři dostanou k remaku SS2: EE.

Nic jsem od enhanced edice nečekal, ale začínám bejt zvědavej. Dělaj i VR verzi, kterou teda bohužel kvůli a sen VR zařízení ještě dlouho nedám.
Já hrál taky první dvojku a pak mě to nalákalo zjistit co bylo před tím. Myslím, že to vůbec ničemu nevadí.

Rozdíl, ale může být ve vnímání hlavního záporáka, protože kdybych znal jedničku, tak ho možná čekám. Takhle jsem tenkrát čuměl jak puk :)

A je zajímavá i ta změna jeho chování...
@Radecker (18.11.2020 23:49): Vůbec ne. Dvojka má společnou akorát SHODAN. Odehrává se úplně jinde a později. Deus Ex je tomu trochu podobný. Je komplexnější a filmovější, ale System Shock 2 má lépe podaný příběh a je atmosféričtější.

Vetřelec má taky super soundtrack. Já k takovým hrám přidávám ještě ten od The Black Hole od Johna Barryho. Zrovna k System Shocku 1 by se dost hodil. Mimochodem film je to taky super. Takový ztracený klenot. V kinech ho přejeli Star Wars, takže se na něho zapomnělo, ale má svoje kouzlo.
@hanak_v_exilu (18.11.2020 22:08): Díky, dvojku bych si opravdu někdy zahrál, já jsem začínal až s Deus Exem a System Shock 2 jsem tím pádem těsně minul :-) Je důležité znát příběh jedničky, abych si dvojku užil?

Jinak soundtrack k Věci je super, dělá půl toho filmu. Sakra už jenom ten začátek s tím psem :-) Věc a Vetřelce (jedničku) si pouštím vždycky v zimě večer, když je venku obzvláště hnusně.
@hanak_v_exilu (18.11.2020 22:22): Presne preto chcú v remaku (neviem, či je to ešte stále v pláne, už to toľkokrát pozmenili, že neviem, čo z pôvodných plánov ešte stále platí, a čo už nie), mať 2 souundtracky - jeden remasterovaný pôvodný a druhý orchestrálny, skôr taký temne ambientný.