Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (18.11.2020 21:57): Neříkám že je špatná, dokonce jsem si ji stáhl na disk. Ale ke hře se nehodí. Já jsem si k ní pouštěl soundtrack z Věci od Morriconeho. Občas jsem to prokládal dvojalbem Humanoid & Nightmare Castle, takžtéž od Morriconeho. To pak byla panečku atmosféra.

@Radecker (18.11.2020 21:36): To ovládání se postupně poddá, takže už problémy nedělá. Jestli se ti koncept líbil a nehrál jsi dvojku, tak ji zkus. Je přístupnější a ve všem lepší.
@hanak_v_exilu (18.11.2020 20:34): Souhlas, System Shock EE jsem si letos asi za 2 eura koupil a kromě toho, že jsem to prostě "nedal" skrz krkolomné ovládání a celkovou nepřehlednost UI, tak nikdo, včetně mě nebyl ochoten doma poslouchat tu hudbu :-) Zahrál jsem si ale první misi v rámci dema na remake a líbilo se mi to dost. Těším se až to vyjde.
@hanak_v_exilu (komentář): Akorát nesouhlasím s hudbou jakože negativem. Ta hudba byla pro mě jedním z tahounů, proč jsem si tehdy, jako naprostý odmítač FPS, řekl, že se kousnu a kvůli té hudbě budu pokračovat. Pak mě chytly samozřejmě i ty ostatní věci.
Ta hra je docela tuhá. Jsem v nějakém půdním patře a nebo co. Všude jsou pochodující raketové věže co se obnovují a takoví ti kybernetičtí ninja zabijáci které jsem ve dvojce potkal až někdy za půlkou hry. Aktivoval jsem štíty, sehnal kód na lasery a teďka se dobývám do reaktoru.
@Phoenix (21.10.2020 21:21): Už jsem ve druhém levelu. A nebo možná teprve, protože ten první je dost bludiště.

@Tarhiel (21.10.2020 21:45): Ve dvojce jsem vždycky hrál za postavu která dostane služební laserovou pistoli. Druhá je k sehnání relativně brzy, takže jsem se neustále vracel ke generátoru a náboje používal až někdy za půlkou hry. Vždycky se vším škudlím a dojdu do konce se spoustou lékárniček, munice a granátů. V každé hře to tak mám.
@Ringo (21.10.2020 22:10): Asi sa moc masochizoval so šetrením munície, ono je to taký ten "syndróm zvitkov a potionov" z klasických hier, syslíš, syslíš, nepoužívaš to najlepšie lebo veď čo keby náhodou v budúcnosti....

Ja som pri prvom hraní forcoval energy weapony a slabšie zbrane a pritom je také fajn rozbaliť to so škorpiónom, magnum-slug-magpulse.....
@Isair (21.10.2020 21:58): Nedohrál, bylo to v pozdější fázi na mě moc akčně FPS a prostě jsem umíral častěji, než že bych se posunul někam dále, tak jsem to odložil. Není to RPG, no, ale struktura úrovní fantastická, skoro tak dobrá, jako u UU, to je fakt :-)
@Ringo (21.10.2020 21:52): Cože?!?! Tys nedohrál System Shock? No to je skandální! Na něco takového bych tě netipoval! :) (kór ještě k tomu jako milovníka UU) To bys měl mazat to ihned napravit :), to jako všechny ostatní hry stranou...


A taky mě štvete, EE už mám dlouho v plánu a teď ji budu asi muset taky rozehrát nebo nevim...
Mě jako štvete :-) Já mám teď rozehrané tři hry a ten System Shock je můj věčný rest, miluji tu hru, ale nikdy jsem ji nedohrál, vždy tak někam do poloviny nebo 3/4 :-) Nejraději bych to taky nainstaloval a rozehrál po třetí. 10 let starý save asi nemá smysl oprašovat :)
Je mi to trochu trapné, ale jak vypiju tu plechovku sodovky? Případně použiju lékárničku? Zaplavelil jsem si inventář, ale nedokážu s těma nasbíranýma pokladama nic udělat.
@jarek.p (17.10.2020 22:40): Nemám s tím takto problém. Sice asi u takového Block outu (herně nikoliv kravina, abych nebyl blbě pochopen) budu nad uměleckým dojmem kapku váhat, ale asi je vlastně umění vymyslet tu hru, aby fungovala takto. Takže máš vlastně pravdu.
@Ringo (17.10.2020 22:30): Tak to já za umění považuju i ty krávoviny. Netvrdím, že se mi to musí líbit nebo to nepovažuju za pokleslé umění, ale pořád to je nějaká forma umění, byť třeba nepodařená.
@Cobot (17.10.2020 21:33): Tak v tom případě jo...já jsem System Shock taky zkoušel, ale přeci jen když jsem se dozvěděl tenkrát o remaku tak jsem si řekl, že bych radši zkusil modernější ovládání a grafiku :)
@jarek.p (17.10.2020 22:22): Tak já to takhle absolutně myslím nenapsal. Jde prostě o to, že já ty hry za umění a duševní zážitek v mnoha smyslech považuji. Samozřejmě ne všechny, neměla by to být úplná krávovina, která ti má třeba jen provětrat zručnostní smysly.
@Ringo (17.10.2020 22:17): Tak to, že někdo u nějakého díla pláče, tak ještě nedokazuje, že musí jít o umění. Pro mě prostě umění je jakýkoliv výraznější pokus jedné osoby či skupiny osob o vytvoření nějakého díla, které je určeno pro potěchu ostatních.
@jarek.p (17.10.2020 22:04): Jasně že se nemusí vytahovat hned japonské příklady, ale už jsem tady neviděl zbytí. Jako tečku jsem měl připravené to, že u mnoha japonksých RPG hráči u některých filmových sekvencí a příběhových zvratů i plakali, takže duševní zážitek je to jednoznačně. A nemuselo se vlastně ani jednat o ty pozdější modernější zpracované s efekty filmovými, šlo to třeba u SNESové Lufie 2 na úrovni 256 barevné 2D grafiky. Prostě už jen ten příběh tam byl prostě tak dobrý.
Já myslím, že není potřeba chodit do Japonska, abychom mohli nazývat hry uměním. V čem jsou hry míň umění než zmíněné filmy, hudba nebo literatura? Pokud si definujeme, co je umění, tak jde o součást lidské kultury, v širokém slova smyslu užitečnou dovednost, kterou neovládá každý a které je případně třeba se naučit. Od renesance se však nejčastěji užívá v užším smyslu „krásných umění“, kde se klade důraz na tvořivost, originalitu a individualitu umělce. Tuto definici splňuje jak film, tak literatura, hudba nebo i počítačové hry.
@Red (17.10.2020 20:38): Ne dělaj remake. Vypadá to na copy-paste původního SS- Původně to chtěli udělat víc nové, ale to ezvládli a málem to šlo k ledu. Navíc komunita jim to dala sežrat. Ted´už dělaj opravdu remake. To demo obsahuje celé první patro. Za mě je to Ok. Jsmem zvědavej co z toho vyleze.

Začal se dělat i třetí díl, ale jiným studiem. A o tom se nic aktuáně neví. Velmi pravděpodbně to celé krachlo, ale malinkatá naděje snad ještě je. Koupili je číňani.
@sandokan (17.10.2020 20:37): Klidně to ukončeme, a nechci vypadat, že chci mít poslední slovo nebo že se chci hádat, pořád to beru jako diskusi na úrovni. Ale znáš Final Fantasy? Rozsáhlá série s excelentními hudebními skladateli, kteří se na poli hudby stali pojmem, nehledě na to, že ta série silně zasáhla i filmové prostředí a vznikají filmy na její motivy, Final Fantasy 15 má dokonce jako intro regulérní hodinový film. A vůbec Japonci celkově kombinují kulturu s hrami a vše je to podpořené literárními díly, komixovou scénou, anime scénou...prostě je to kultura, umění a zábava dohromady.

Abysme zůstali u System Shocku, myslím, že by na jeho motivy vznikl parádní film a klidně i s hudebními motivy z té hry, které byly fantastické.

Pro mě jsou mnohé hry mnohem kulturnějším a také umělečtějším zážitkem než mnohé filmy, u kterých lidi vysedávají. Už jen to, že tě do toho hra zapojí pro mě představuje opravdu prostě zážitek a pokud je to podepřeno uměleckými prvky v hudbě a grafiice, tak proč to uměním nenazvat? Nebavíme se tady o člověče nezlob se nebo fotbale.
@Ringo (17.10.2020 20:18): Nejsem schopný rozeznat, jestli uměleckým dílům navrženým pro duševní požitek ubíráš na váze, nebo ubíráš na váze naopak hrám. Každopádně viz. Ringo, hry s naprostým přehledem také mohou být duševními zážitky, kolikrát ještě mnohem silnější právě skrze svou interaktivitu.
@Ringo (17.10.2020 19:15): To je pravda, že pri ich tvorbe sa využíva umenie, ale samotná hra nie je umelecké dielo. Nechcem sa tu púšťať do estetických debát, ale snáď budem pochopený ak poviem, že umenie je o duchovnom prežitku určitej kvality aký ti hra zo svojej podstaty jednoducho nemôže dať, lebo ak si odmyslíš tú hudbu a grafiku je to naozaj primárne HRA ktorej účelom je baviť ťa tým, že pred teba dáva nejakú výzvu.
Áno, lit., hudba a zvlášť film sú aj zábava, a medzi touto komerciou (nechápaj v zlom ) a zážitkom z hry je spojenie( práve cez tú hudbu a grafiku, príbehy neriešim, lebo tie ťahajú v hrách jasne za najkratší koniec). V tomto zmysle sú hry interaktívnou zábavou.
@sandokan (17.10.2020 19:03): Podle mě hry v jistém slova smyslu umění jsou. Zejména v grafice, ale i po hudební stránce. Já se na grafiku, kdy každý ten grafik pixelartem vytvořil obrázek, který byl a stále je nádherný dívám jako na umění. Proto nechápu, jak někdo může třeba o nějakém pěkném VGA obrázku z 90. let říci, že je to hnusné a to jen proto, že to není realistické nebo 3D. Prostě je to malováno nějakou technikou a nemění to nic na tom, že je to pěkné.

A co se týče her jako takových, můžeme ocenit nápaditost, postupy, pravidla a spoustu dalších věcí. Takže je co porovnávat. Jinak i hudba, literatura či film, jsou zábava.
Lenže ja sa obávam , že pri hrách neplatí to čo pri literatúre, hudbe a filme, hry totiž nie sú umenie, ale zábava a napriklad staré hry mi nepripadajú ako synonymum pre staré umenie ,chcem tým povedať , že určite neplati prirovnanie, že staré hry boli nejaké veľké umenie a tie nové sú konzum
@Richmond (17.10.2020 17:57): JJ, nostalgie je kravina v tomto směru. Já bych musel být nostalgik už v roce 1997 :-) Což bylo tak teprve čtvrtým rokem, co jsem hrál hry. A 4 roky není nic. Mám plno her, co jsem si před 4 roky koupil a dodnes jsem na ně nesáhl, kdybych je začal hrát teď, asi by to bylo z nostalgie :-)

Mimochodem některé stařičké hry jsem si nedávno zopakoval a hodnocení, které tam u nich ode mě bylo na základě mého někdejšího hraní jsem dokonce u mnohých upravoval tak, že jsem hodnocení navýšil a to na základě aktuální zkušenosti s tou hrou.
@jarek.p (17.10.2020 17:37): Hodně je to o tom, že nováček, co hraje posledních pár let, hraje proto, že se mu dostala do ruky hra z této doby, čili začal hrát, protože jej zaujalo něco z této doby. Záleží, jak s tím naloží dále. Zda jej baví hry a bude to jeho koníček a nebo je to příležitostný hráč, který nemá důvod po ničem jiném sahat.

Já to třeba měl vždycky tak, že když mě zaujal nějaký žánr, šel jsem okamžitě do minulosti a chtěl jsem hrát všechny hry tohoto žánru. Stal se ten konkrétní žánr mým koníčkem a vůbec jsem neměl potřebu hrát jiné žánry jen proto, že tady jsou, a jsou v něm zrovna nové hry. Pokud ta hra byla dobrá kdysi, je dobrá i dnes. Pokud byla špatná, byla špatná už tehdy a bude samozřejmě i dnes. Ale ne proto, že je stará, ale proto, že je a byla prostě špatná.

A abysme se vrátili konkrétně k System Shocku, tak ta hra podle mě nemá alternativu v tom, jak je vytvořena. Ani ten druhý díl, on je prostě už jiný. Ale první System Shock nic nenahradilo, stejně jako nic nenahradilo Ultimu Underworld 1 a 2.
@HolyMeatball (17.10.2020 17:35): Netvrdím, že když jsi začal v devadesátkách, tak se ke starším hrám musíš vracet. Ale hráč, který devadesátky zažil, se k těm starším hrám spíš, než nováček, co hraje jen posledních pár let.
@jarek.p (17.10.2020 17:32): Tak já začal hrát v devadesátkách ještě na ťamanským NESu, na PC jsem začal devadesátkovými střílečkami a dungeon crawlery, ale dnes se mi k nehraným starším kouskům hledá cesta taky mimořádně těžko. :)
Já si myslím, že není nutné mít vzpomínky z dětství, ale spíš jde o to, kdy začal hráč hrát. Jestliže začal v devadesátkách, tak má zažitou tu dobu a základy žánru, rád se k němu vrátí a zahraje si hry, které tehdy nehrál. Nováčci či mladí hráči odkojeni současným mainstreamem si k zákonitostem a fungování starých her mnohem hůř hledají vztah.