Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Longin (16.02.2023 14:22): Neumrel. Jen byl vcera odchycen Sectoidy a nyni je podrobovan muceni. Sectoidi sve zajatce ve vetsine pripadu pusti, jen je otazkou, co ze Shoggota vlastne zbyde. Pravdepodobne jen prazdna skorapka z kosti a kuze. Jeho dny hrani UFA jsou secteny. Bude rad, kdyz zvladne koukat do rohu mistnosti a udrzet na uzde vymesovani.
@Ringo (06.07.2022 17:11): TFTD islo dohrat. Akurat tam bol bug, ak si tusim vynasiel nieco v nespravnom poradi, potom si sa od konca odstrihol :) Tiez som mal stastie a na tento bug nenarazil v davnych casoch rokoch 90-tych :)
@Zx Atari 500 (06.07.2022 12:06): Volal mě někdo? :-)

Jinak UFO enemy Unknown i X-COM: Terror From The Deep jsem dohrál v původních DOS verzích a dohrát šly. UFO Enemy Unknown jsem vlastně dohrál už někdy v druhé polovině 90. let, kdy vyšla CD-ROM verze. U TFTD jsem nenarazil na žádnou chybku, u Enemy Unknown se trochu rozházela poslední základna na Marsu, ale to byl detail, šlo to dohrát.

Na UFO Enemy Unknown se už delší dobu chystám znovu, kromě toho, že z něj potřebuji udělat pár screenů už dlouhou dobu toužím tu hru zase zažít a jelikož se mi líbila taková, jak byla, zahraji si ji samozřejmě v původní podobě bez nějakých fandovských přídavků typu vyšší rozlišení nebo možností mít více vojáčků :-)
@hanak_v_exilu (06.07.2022 09:47): nastalo vybavit vojaky to umoznuje ;) a pokud se nepletu, tak to i resi, ze cizaci nemuzou psychicky utocit na vojaky, co nemaj v dohledu (neni to ale uvedeno ve feature listu - viz nize)

https://www.ufopaedia.org/index.php/Differences_to_X-COM_(OpenXcom)
https://www.ufopaedia.org/index.php/Hidden_Features_(OpenXcom)

edit, uz jsem to nasel, je to " UFOextender Psionic Line of Fire" ve standardnich mods (ty my openxcom uz v sobe automaticky)

https://www.ufopaedia.org/index.php/Mods_(OpenXcom)
@7c (06.07.2022 13:01): Mas fusion launcher ( nebo jak se to ve dvojce jmenuje) a ten by měl odpravit i lobstermana v uzavřeny místnosti :)
Jinak oba díly jsou známe hledáním posledního debila na mape :)
@hanak_v_exilu (06.07.2022 09:47): XCOM i XCOM 2 jsou plné chyb - hrál jsem je v originále i s těmi Windows verzemi a nedoporučoval bych to. Resp. XCOM je ok, ale XCOM 2 je ruská ruleta - nic nepotěší, když zjistíš, že buď nemůžeš dohrát finální misi kvůli chybě hry nebo se k ní ani nedostaneš. Nemluvě o padání a oblíbeném hledání posledního Lobstermana v 3 patrové základně (který je uvězněný v místnosti 3x1 bez dveří)...

Na druhou stranu, je to každého věc. Pro příští hraní to vidím na OpenXcom (hlavně kvůli TfD).
Když bych to teď chtěl hrát asi taky sahnu po tom openxcomu, zejména kvůli lepšímu rozlišení.
Ale pokud ta stará verze někomu nevadí tak si ji zřejmě taky užije. I když po nějakých komunitních změnách netouzim, asi bych využil jen to rozlišení, pokud tam nejsou nějaké změny napevno co by se mi třeba nemuseli líbit.
@ntz (06.07.2022 09:28): Pokud to nepřidává možnost nastálo vybavit vojáky a nezabraňuje to cizákům psychicky útočt na jednotky které nemají v dohledu, tak nemám zájem. Tyhle dvě věci jsou reálně jediné které mi vadí. GOG verze funguje parádně. Neseká se, nepadá, nemá rozsypanou grafiku v základnách. Co si víc přát.
@hanak_v_exilu (06.07.2022 07:42): nemeni to gameplay ani to nepridava nejakej novej kontent .. pridava to veci jako moznost hrat v nativnim rozliseni, pridava to moznost mit vic vojacku a nejaka dalsi nastaveni navic a odstranuju to spoustu starejch bugu ..

@Zx Atari 500 (06.07.2022 01:36): to je opravdu zlovestne zavyti ze tmy .. kdybys vedel, co to openXcom je, tak bys nevyl jako bes v bazinach ... ;) OpenXcom je neco jako HD Mod pro HoMM3
@Charllize (05.07.2022 15:21): Já jsem chtěl hlavně vyjádřit zklamání nad tím, že ti ta báze nezůstane. Tuším že posádka ani neposbírá vybavení. Respektive nějaké ano, ale musí tam toho přece být víc, než jen blbé pušky a granáty. Ale to s tím uklidněním situace je zajímavé, na to se musím podívat. Jinak díky. :-)
Taky mi přijde, že tady Charlize netvrdí, že nové x-COMy jsou lepší než staré dobré UFO: Enemy Unknown. Zaznamenal jsem jen, že nesouhlasí, že starší UFO bylo výrazně obtížnější než ty nové X-COMy. Jinak samozřejmě ty nové X-COMy se na staré UFO nechytají absolutně. Ani atmosférou, byť grafika prostředí je docela detailní, pořád mi to přišlo, jako umělé kulisy, něco jako umělá testovací vesnička na jaderné výbuchy v Indiana Jonesovi 5. Zatímco ve starém dobrém UFO:EU jsem se cítil fakt, jako bych na těch bitevních polích byl přímo. Noční farma rulez. A zeď byla pořád zeď, tu neprostřelil nikdo, pokud ji někdo nevyhodil do luftu raketou nebo granátem.
@ntz (26.05.2021 10:47): S tebou se vážně hádat nechci, spis dělám vše pro to aby naše vzájemná komunikace byla co možná nejmenší :)
Ale když mě nadále oslovujes tak ti odpovím.
Ja má původní xcom/UFO taky radši. Ty nové xcomy mají dost věci které mi vadí, ale proste war of the chosen mi přišlo hodně dobre, a těch možnosti tam je proste víc a je to mnohem rozmanitější. Což z toho pro mě ale pořad nedělá hru kterou bych stavěl na starou klasiku.
Ani jsem to zatím nehodnotil, narozdíl od ufa, kterému jsem dal ještě lepší hodnocení než ty.
Tak tu přestaň čarovat ty tvoje opiove výroky zpožděne o několik dnů a cti co píšu a pokus se to přes těch deset lidi nějak protlačit aby to mělo hlavu a patu.
nevim co tady Čarlí zase mektá .. asi se chce hádat .. tohle stary dobry UFO se neda srovnat s tema novejma XCOMama, tohle je proste maso :D .. ted jsem mel v jednu chvili ve vzduchu vsechno co litalo, do toho logistickej masakr mezi zakladnama .. a ty bitvy, ty se uz vubec nedaj srovnat, vsechny tahovy strategie kde se daj dohajrovat vojacci hraju na ironmana ... XCOM a XCOM2 uplne v pohode, tady jsem na experienced krmeni do psich konzerv a jednu bitvu hraju treba 10x (to je takovej sekundarni mod, kdy chcete hru na ironmana prece jeom dohrat a cistym ironmanem to nejde)
@Ringo (25.05.2021 10:46): Já to hrál pořad dokola a samozřejmě jsem začínal taky na nižší obtiznosti. 
Verze na Amize cd32 měla možnost postavit jen tři základny a šla uložit jen na geoscapu, navic když člověk měl hodně vojáků po nahrání hry si to už nepamatovalo jejich staty a byli na defaultu. Bylo to díky malé interní paměti pro uložené hry co CD 32 měla. Takže to bylo ještě víc hardcore i na nějakou nižší obtížnost. PS1 verze už byla stejná jako PC verze s tím ze ji určitě obtiznosti fungovalo správně. Ten open Xcom jsem hrál jen jednu sezónu kdysi když to bylo nové.
Celkove přes všechny verze jsem tam klidně mohl strávit i víc jak 1000 hodin a už léta vůbec nemam potřebu se k tomu vracet, proste toho bylo už dost. :D
Já jsem asi UFO v těch devadesátkách dohrál na nejlehčí obtížnost, už si vlastně nepamatuji, jakou jsem nastavil. Jestli to bug tak jako tak nahodil na nejlehčí nevím. Podstatné je, že mě to bavilo tak, že jsem nenašel v této kategorii hru, která by mě bavila více, než tohle UFO (vyrovnal se jen Jagged Alliance 1) a to je pro mě to nejdůležitější. Že mě to bavilo. Co se týče nových X-COMů, tak bych taky neřekl, že byly lehké (dohrál jsem teda z nových jen první X-COM Enemy Unknown), problém u nich byl, že byly pitomě frustrující kvůli nerespektu mnohých překážek, kdy bitevní pole byla vlastně placka s rozloženými čísly pravděpodobnosti zásahu a comp samozřejmě často získal těch 5% úspěšnosti, hráč málokdy. Lehké bylo jen ovládání, které je určitě přímočařejší, přehlednější a přístupnější i dnešnímu mainstreamu (abych teda nezapomněl napsat něco nadřazeneckého :-)
@MickTheMage (25.05.2021 10:24): Byl ten bug i na Amize? Ja ani nevim.. protoze na 6tikilu s 2 mb ram me zamestnaval ten silenej slideshow a v podstate byla ta hra nedohratelna uz jen z toho duvodu, ze u velkejch lodi, nedej boze mest, trval tah tak dlopuho, ze sis moh udelat veceri :D
@ntz (24.05.2021 17:04): Jako neříkám to často ale Charllize má pravdu. Je v pohodě být fanoušek, ale zase si to nepřeháněj. To, že dřív byly hry méně přístupné není až tak kvůli změně obtížnosti, ale prostě výkon nedostačoval na takové ty qualityoflife featury.
@ntz (komentář): Já vím ze to bude individuální, ale..
Ja hrával UFO běžne na tu nejvyšší obtížnost a samozřejmě to vzasade těžké bylo ale neřekl bych ze když si ty nové Xcomy nastavis na vyšší obtížnost ze jsou lehké a dělané aby je každý mohl hrát. Horší oproti klasice jsou ale ze by nebyli těžké a komplexni mi teda nepřijde. Xcom 2 war of the chosen bych dokonce řekl ze složitější a komplexnejsi než původní UFO. A až na par musek skoro stejne zábavný.
Na začátku napíšeš ze UFO zná každý čtyřicátnik a pak dole tvrdíš ze to je hra co není přístupná skoro pro nikoho. Dyt to starý UFO hrála i manželka mojeho kamaráda, ty blazne :)
@H34D (24.05.2021 15:47): LOL ... napsal jsem tahovej strategii kde ovladata skupinu vojacku ... co se delo v rodine strategii, kde ovladate hrdiny co vladnou mecem i kouzlem a nasleduji je hromady jejich minionu je uplne jinej rodinnej pribeh
@H34D (24.05.2021 15:47): Tak je to Linuxák, on je zvyklý - Vykopeš dědu na krchově, babičku vyzvedneš v LDNce, tátu v hospodě a mámu...někde jinde a prostě mladý Frankenstein hadra :D
@Kunick (24.05.2021 15:43): No, jestli je matka tahových strategií zároveň i jejich otec, dědeček a babička, tak nechci vědět, co za bakchanálie se v té rodině před vydáním Heroes III děly...
ty videa můžu doporučit
já třeba díky nim pochopil potenciál kouřových a světelných granátů... :D
@Jab (22.12.2020 15:21): dobre ty ...

jeste bych dodal (jakozto veteran xcomu) jednu vec - jeden zakladni koncept ... cas je na tve strane .. vetsinou .. pohyb po mape musi byt extremne opatrny a proziravy, to realne dela vic nez 50%

teda 2 veci - neboj se na zacatku pouzivat ka-boom strelivo ... dokud nevynaleznes laserove a plasmove zbrane, tak je proste lepsi se "s tim neparat" a radsi "to vyhodit do povetri cele i s cizakem" nez se nechat odkrounout .. ja tenhle approach proste takhle hraju protoze xcom (a jine tahovky) hravam v 95% na ironmana .. dokonce to roleplajuju do te podoby, ze pokud maji moji muzi odkrouceno X-misi, tak uz je dal neposilam ... kolikrat se mi stalo, ze muj nejlepsi padl ... oplakal jsem, jelo se dal ... s tim souvisi i to, ze delam celkem velkou rotaci svyho muzstva .. na ironmana by to ani nijak neslo, pokud by muj uspech zavisel na 2-3 levelovanejch vojaccich ..
@Jab (22.12.2020 15:21): Díky za tipy. Stáhl jsem si k mé steam verzi OpenXcom a hraju přes to (kvůli více možnostem nastavení obrazu), takže tady už ta volba obtížnosti snad funguje. Doufám ale, že to hru nedělá těžší (spokojím se při prvním hraní i s nejnižší obtížností, abych právě zmákl ty mechaniky hry).
@Le0nidas (22.12.2020 14:08): Jukni asi na nějaký gameplay, abys pochopil začátek. Pokud hraješ standartní verzi, tak je úplně jedno navolená obtížnost. Po první misi se přepne na nejjednodušší.

První vynalezni laserové zbraně a pak postupně od pistole až k laserové pušce. To je na dlouhou dobu tvá základní zbraň. Až do doby těžké plasmy (Heavy Plasma). Ale od laserové pušky už je to k ní celkem malý skok.

Druhá věc k prvotnímu vynalezení jsou Alien Alloys (česky "cizácké slitiny"). Po jejich vynalezení máš k dispozici k vynalezení "osobní zbroje" (Personal Armor). Personal Armor a Laser Rifle je tvá základní výbava, s níž je tvůj tým hnedle citelně lepší než jakýkoliv emzák. Zase osobní zbroj pak nahradí až ty letájící skafandry. Ale platí, že od osobní zbroje a laserové pušky už máš prostě navrch.

Základnu postav tak, aby v širokém okolí bylo co nejvíce pevniny. Potřebuješ co nejvíce misí. Čím více misí a získaného vybavení, tím rychlejší gameplay. Když ufo spadne do moře, tak z něj nic nemáš. Ideální je tedy první základna mezi Asií a Evropou (logicky spíše trochu více do Asie).

Vedle vojáků najímej i vědce a inženýry a stav jim příslušné budovy. Pokud tvoji inženýři nebudou mít co vyrábět pro tvé vojáky, tak je nech vyrábět laserové zbraně. Ty následně prodávej a zanedlouho se budeš topit v penězích a stavit jednu základnu za druhou (stačí většinou tak tři max čtyři). Většinou člověk končí s několika jednotkami a několika Avengery (Mstitel - nejlepší loď ve hře - na výsadky i sestřelování).

Své vojáky na konci jejich tahu ukrývej za překážky, dávej je do pokleku atp. Rovněž z pokleku lépe střílí. Nech také některým volné pohybové body a dej jim případný automatický útok při tahu emzáků.

A nakonec mnozí z nás to zde poprvé dohrály cca v deseti letech. Tenkráte jsem aj ten obrázek neúspěšného konce viděl. Teď to dohraji během pár herních měsíců. Tzn. jakmile zmákneš základní mechaniky, tak to není až taková věda. ;)
Hru jsem teď dvakrát rozehrál a při prvním rozehrání mi stihla umřít celá posádka hned v úvodní misi, než jsem vůbec pochopil ovládání. Při druhém rozehrání kolem mě dlouho neletělo žádné UFO, až pak najednou se objevila noční mise, kde mi můj tým emzáci rozstříleli, sotva jsem vylezl z lodě.
Dám tomu ještě třetí šanci, ale zatím teda u mě než nějaké nadšení převládá frustrace.
Legendární hra kterou jsem nikdy nehrál, ale hráli ji všichni mí kamarádi a tak rádi a často mi ji předváděli, že si připadám jako bych ji hrál. :)
Tvl, chlapi, pro mě má TFTD neuvěřitelnou nostalgickou hodnotu a dostal jsem teď takovou chuť si ho zase zahrát, že bych brečel. MUST... RESIST!!!
@Jab (24.09.2020 09:30): Ja jsem to naposledy dohral prave timto zpusobem nekdy za par mesicu hry, na nejlepsim emzaky jsem narazil az v Cydonii, kde jsem pristal nedaleko vytahu dolu a 'bosse' jsem nahodne jednim vojake objevil taky snad uz v druhym tahu. Jo takovej Terror from the Deep, to je jina kava....
@90210 (24.09.2020 09:26): Hlavně při turbo hraní, kdy je člověk na Cydonii za pár měsíců, je tohle problém. Psionický výcvik sám trvá měsíce a nechci se kvůli tomu s dohráním zdržovat. Na druhou stranu stejně už v té poslední misi může člověk pálit vojáky ve velkém. Stačí jediný, který trefí "bosse". A toho jde případně najít i na skryté mapě, neb má specifický tvar. :)