Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

právě za 0,99 EUR na gogu. :) A mám rozehráno Black Parade (tedy bez HD, ale nevadí)
@Cobot (07.10.2019 22:26): Tohle bych dal rovnou do odkazů, pro mě rozhodně důležitější než grafický mody:)

BTW pro překlad do češtiny je to na stříbrném podnose. Nefunguje diakritika, ale někdo technicky zdatnější by to určitě upravil.
@H34D (29.12.2020 20:09): jo to me taky, do te miry dokud to muj HW je schopny rozchodit a tudiz se ho to netyka :)

nejlepsi je pro co nejobjektivnejsi posouzeni sledovat YT kdy hledam danou hru s mym HW, nebo jeho nejblizzsim ekvivalentem. Pak muzu cca posoudit i to jestli je plynulost hry dostatecna a ma ji tudiz smysl na muj HW instalovat.
@Bravewolf (29.12.2020 16:40): Hrál jsem pouze Thief: Gold, což si uvědomuju, že je problematické, nicméně on obsahuje vše, co původní The Dark Project. K tomu jsem si načetl a vysledoval ve videiích všechny menší i větší změny. Věřím tomu, že moje zkušenost je rovnocenná s tím jako bych dohrál i The Dark Project. Navíc jsem chtěl ke každému napsat něco, namísto jednoho monstrózního komentáře, tak snad mi bude odpuštěno...

S HW requirementy jsem vlastně chtěl už dávno skončit. Začal jsem s nimi ještě v době, kdy neexistovaly zajímavosti. Přidat zajímavost je samozřejmě lepší, ale vadí mi, že většina lidí tam prskne to první, co jim vyhodí google a přitom ty nárok nejsou pravdivé. Já naštěstí komentuju jen mainstreamové hry, ke kterým se dá dohledat dost informací, takže předem ověřuju ty skutečně nejnižší HW nároky. HW nároky zejména u starších her jsou pro mě věc, která mě zajímá a baví.
@H34D (komentář): to jsi hral po sobe Dark Project s Gold edici, kdyz je to vicemene jen to stejne s par upravami a pridanymi mapami, ze pises 2 komentare na obe hry v jeden cas? a dik za to HW requirementy info u kazde hry, kolikrat to tady v zajimavostech neni napsane
Již na začátku mise Ztracené město. Hra je fakt skvělá. I mise s katedrálou byla fajn. Zombie jsou dobré zpestření, způsobů eliminace mají vícero. Sedmá mise tak na jedničku. Jde mi to celkem, i když nějaké cennosti nebo artefakty pak nemůžu najít. A v té sedmičce byl opravdu slušný design, bylo potřeba se v tom nějak vyznat a vše pečlivě prozkoumat. Druhá Gold mise též pěkná. Jen sekci s ohněm jsem musel proběhnout, stráže mě slyšely a neměl jsem už oslepující bomby. Ale super je, že cesty zpátky byly ve všech sekcích na tu páčku od zdi. A ty plošinky a jezdění. The Lost City je taktéž unikát sám o sobě. Zabíjení úplně v pohodě, hledání pokladu není zrovna snadné, noví protivníci potěší. A ta rozsáhlost mapy, spadla mi čelist. Thief má zkrátka originální a revoluční způsob hraní. Určo hodnocení zvýším a dám si jej do oblíbených.
@Tarhiel (19.11.2020 09:53): On šel docela strach i z těch zombie, jakkoliv to jsou v přímém boji celkem lemry, nebo ještě více z těch ozbrojených kostlivců v Katedrále. Takové plížení kolem sténajících ležících zombie, kdy se modlíte, aby se neprobrala a vy se bez újmy dostali zase o kus dále, má rozhodně atmosféru :). Každopádně sound design v Thiefech je perfektní a i při skromném, dnes už téměř úsměvně hranatém vizuálu, dokáže vážně navodit skoro až hororovou atmosféru.

Více než kudlanky mi možná naháněly "hrůzu" ty klepetnaté potvory, navíc když se rozzuřily, dokázaly s vámi udělat během chvíle krátký proces.

Ale pavouci mi překvapivě nikdy v žádné hře nevadili, ani nic jim podobného.
Včera jsem si do hry dal lepší grafiku. Konkrétně Necro Age Mod. Chtěl jsem to jen vyzkoušet, ale asi u toho zůstanu. Mělo by to být zhruba na úrovni HD Modu. Ale samozřejmě, ne asi tak markantně. Ačkoli i Necro Age hru ztmavuje, nahrazuje originální barevnou paletu, přidává detailní textury, nové modely stráží. Jen jsem musel Gammu ve hře trošku zesvětlit. A pěkná muzika. Jak vejdu do jedné místnosti s cennostmi, v šesté misi, začne to podmanivě hrát. A baví mě to poslouchat.

Obrázek 1, Obrázek 2, Obrázek 3, Obrázek 4 a Obrázek 5.
@Isair (19.11.2020 07:33): To nie, som rád, že toto neurobili, patrí to k tomu čaru tých hier :)
Mne inak dosť disturbing prišli aj tie smejúce sa praying mantis, ktoré pravidelne mľaskali, ale všetkému vládnu duchovia, kvôli sound designu - keď som prvýkrát stretol ducha v rozpadnutom meste cestou do Haunted Cathedral , tak som polhodinu stál paralyzovaný v tieni a strašne som sa bál pohnúť - a to som ho dovtedy ani nevidel!

Len som si užasnutý hovoril: "Čo môže vydávať takéto zvuky?"
Nejhorší pavouci jsou v Metru 2033 a v Last Light. Z těch jsem měl regulérní hrůzu. Plus pochopitelně facehugger v Aliens vs Predator. Za mariňáka jsem se kvůli nim nikdy nedostal přes druhý level. Potvory hnusné.
Zajímavé, kolik lidí tu má fobii z pavouků. Už když jsem četl Subjectův komentář, říkal jsem si, že je zvláštní, že pavouci dokáží tímhle způsobem zapůsobit i v té videoherní podobě. Ale asi bez oné fobie si to zkrátka nedovedu dost dobře představit, každopádně není první, u něhož čtu, že měl problémy ve hře s tou a onou pasáží právě kvůli pavoukům :).
Docela se začínám divit, že dodnes autoři ještě neuvažovali o volbě v options, která by pavouky činila roztomilejší či je zaměnila za něco jiného :), když s nimi má tolik lidí očividně problémy:).
@Tarhiel (18.11.2020 21:33): To je přesné. Pamatuji si, že když se mi hra při prvním hraní načítala a já viděl, že se úroveň jmenuje "Spider Den", zapochyboval jsem, zda tu hru vůbec dohraji. Po asi hodince utrpení a s třesoucíma se rukama a po poražení Matky, jsem vylezl ven a opravdu jsem na sebe byl hrdý, protože jsem se musel hodně překonat.
@Subject 13 (18.11.2020 21:25): Viem, čo myslíš, mám to rovnako.

Z tých graficky dokonalých hier sa mi hnusili ešte pavúci v Dark Messiah - ten level, kde si chodil po tých pavučinou vystlaných tuneloch a oni vedeli chodit po stenách + keď si stúpil na tú ich mŕtvu schránku, tak to tak "křuplo" - fuj!
@Cobot (18.11.2020 20:06): Máš pravdu. Bude na tom mít obrovský podíl ten jejich syčivý zvuk, dělá je to tak nějak živoucí. Proto je z uctivé vzdálenosti vždy střílím šípem doprostřed zadečku, protože tam je to zabití na první dobrou. Pokud se mi to nepovede napoprvé, okamžitě quickload :-D.

V Arxu se pavouci celkem ještě dají. Z čeho jsem ale vždy trnul hrůzou, bylo to velké modré v jeskyni před Arxem. V té hře se tomu říká červ, ale mně to přijde jako větší a hnusnější pavouk. Obecně s tím mám problém u všech starších her. Nevím proč, ale u těch novějších, s dokonalejší grafikou, kde všechno vypadá tak nějak plasticky, mě to už tolik neděsí. I když špatný pocit z toho mám stále.
@PavelU (17.11.2020 23:53):Gratuluji k dobré kořisti. S orientací jsem ve zlodějské gildě takový problém neměl. Jen jsem si musel odpustit (v prostorách kasina) svou perfekcionistickou touhu všechno uspat, nebo zpacifikovat - bylo tam moc lidí a bylo tom hodně světla :-). Těš se na třetí přidanou misi. Ta je, dle mého, skvělá.

Když jsem hrál vynikající Dark Messiah, nebo ještě skvělejší Arx Fatalis, musel jsem se hodně překonávat. Potily a třásly se mi ruce a měl jsem husí kůži, ale všechny ty zrůdičky jsem vždy překonal napoprvé. Z pavouků z Thiefa jsem nikdy nepřestal mít hrůzu. Chtělo by se říct, že jejich textury jsou už dnes směšné a ten efekt fobie už nemůže zafungovat. Potvrzuji, že může :-). Proto jsem ho poprvé dohrál až asi před pěti lety a po druhé nyní.

Nevím čím to, ale mě se to stávalo vždy. Proto to beru jako přirozenou součást hry. Dveře nemizí tolikrát, aby to hru a hratelnost vyloženě rozbíjelo, ale stává se mi to. Ve druhém díle se mi to stalo všeho všudy dvakrát, ale stalo se to i tam.
Konečně dokončena mise Thieves' Guild. To byl fakt oříšek. Klíčové jsou tři sektory, 38, 47 a 66. V jednu chvíli jsem v kanalizaci 66 chodil furt sem a tam, nemohl se nikam dostat a vrátit se. Způsobeno to bylo zhasnutou loučí, která zakryla průchozí směr, když se vychází ze skladů se sudy. A i ty další úseky, fíha. Tady tvůrci opravdu mákli a pojali zlodějské řemeslo opravdu precizně. A ty geniální tajné stěny, našel jsem dvě, dále průchod skrze zapálené krby. Cenností nakradeno v hodnotě 2500.

@Subject 13 (komentář): Pavouky taky nemusím. Mizení dveří, zatím jsem se tím nesetkal. Odehráno pět misí. Může jít o nějakou nekompatibilitu s modifikacemi, s grafickou kartou, ovládači a podobně. Mnoho starých her má podobné neduhy. Ve Vivisectoru vypadávají světla, někde jiné věci. Splinter Cell 2 měl dlouho problémy s absencí stínů, než to vyřešila komunita. Takže mnohé tyto věci nelze přičítat jen samotné vlastnosti hry. Já mám českou antologii, v ní tebou linkovaný TFix 1.27 a to je vše. Jedu to v EN, češtinu tam nemám. Funguje mi to dobře, snad to tak i zůstane.
@PavelU (15.11.2020 19:19): Já právě rozjel Thief 2, asi už se nedivím, že je považován za vrchol série a dostává tak vysoká hodnocení, opravdu působí jako notně vylepšený Thief 1. Hlavně opravil některé prvky, které mi na jedničce lehce vadily, například Garret může konečně běhat, používat světlice k osvětlení hodně temných prostor (byť samozřejmě ne vždy je to pro hráče žádoucí :)), daleko lépe se sbírají itemy z opasků omráčených nepřátel, přibyla spousta gadgetů, a přestože to vizuálně vypadá skoro stejně, některá drobná vylepšení (třebas obloha) jsou patrná a i tyhle všemožné drobné prvky dokáží trochu zlepšit celkový dojem.

Ale to hlavní- větší zaměření na samotný stealth (už v té první misi nesmíte nikoho zabít na jakékoliv obtížnosti) a pravděpodobně ještě nápaditější mise (viz. nutnost přivolat "kolegu" píšťalkou, po vyčištění cesty v první misi atd., pokud tam bude více podobných nápadů a oživení, tak to bude dost fajn). V jedničce z těch nápaditějších stealth částí byla asi jen ta se sledováním assassinů ve čtvrté misi a Undercover- infiltrace v převleku za Hammerita, jinak to byla klasika "šlohnout dotyčný předmět a zdrhnout", což samozřejmě nikterak nevadilo, jednotlivé mise jsou svým level designem nápadité až až, ale nějaká oživení ve formě výše zmíněných jsou rozhodně vítána.
@Isair (15.11.2020 01:36): Jj, je tam toho hodně. Stráž spí rozvalená na palandě, meč v ruce, dělám randál a probere se :) Stojí na posteli. Mise č. 5 rovněž pěkná. Už jsem se tam infiltroval. Občas jde proklouznout i v osvětlené místnosti, jak jsem šel ke dveřím s mříží. Dole si dva povídají, pak se rozejdou opačným směrem, přičemž tam další dva hlídkují a chodí. O té pacifikaci nepřátel, popisovaným způsobem, jsem netušil. Dobré vědět.
S tím search módem souhlasím. Jestli to byla chyba enginu nebo fičura, to nevím, každopádně v poslední verzi (GoG) to stále fungovalo a často jsem to využíval k sundání stráží v "okenkách" nebo na vyvýšených místech.
@Longin (15.11.2020 09:43): Je to klidně možné, také se mi to jednou povedlo, ale přičetl jsem to náhodě/chybě, nicméně určitě je podmínkou, že o tobě nesmí vůbec vědět, tj. být v "search" módu, jinak 1 střela=kill neplatí, to mám poměrně odzkoušené :). S výjimkou ohnivých šípů tedy, u těch vždy přežijí maximálně 1-2 střely.
S tím backshotováním si nejsem jistý, protože mám pocit, že se instant dal udělat i zepředu přímo do xichtu. :)
@PavelU (15.11.2020 01:21): Jo, čtvrtá mise je super, asi jedna z mých nejoblíbenějších. Btw, ono je ve hře spousta "skrytých" mechanik, já třeba až úplně v závěru hry zjistil, že pokud o tobě nepřítel neví, dá se "backshootovat":), zkrátka střelit šípem do zad, což se rovná instant killu. Na druhou stranu strážné jsem beztak zabíjet nemohl, takže je to asi šumák a na některé nepřátele (zombie, přerostlé kudlanky apod. to ale bohužel neplatí). Avšak ti opičí humanoidé v závěru se tímhle způsobem odstraňovali docela solidně :).
Také mi chvíli trvalo zjištění, že backstabovat jdou krom zombíků i veškeré ostatní potvory, včetně třebas pavouků (byť je trochu obtížnější je přesně trefit).

V Thieve's Guild jsem třebas skoro celou misi sebou nosil kastrol a s ním odlákával postupně stráže, kastrol= v Thiefovi ultimátní zbraň :).
Nebo třebas takové vystřelení rope arrow do stropu, vyšplhat, počkat až strážný projde, slanit se a hezky obuškem po hlavě, má taky něco do sebe. Ono těch možností hra nabízí habaděj.
Já dokončil misi č. 4. Skvělá. Začátek a konec je tak úzce provázán. Je to mazec! Těch stráží bylo ke konci fakt hodně. Musel jsem jít dle kompasu, běžet se skokem. To vcelku šlo. A na začátku jsem vyzkoušel kejkle s bednami. To si moc nevybavuji, že bych kdy dříve hře zkoušel. Bylo to boží. To mě přimělo se o hře trochu rozepsat, jak je vlastně plížení ve Thiefovi koncipováno a co vše to obnáší.
Poslední tři mise poměrně slabé, ale jinak to byl vážně slušný kousek. Tak teď hurá na dvojku, pokud je to vylepšený první díl se stejně komplexním level designem, menším důrazem na nadpřirozeno s vícero "klasickými" misemi (lidští strážci, vylupování sídel) a větším důrazem na stealth, jak jsem zde v komentářích mnohokrát četl, tak by to vážně mohl být i pro mě vrchol série
Vznik prvního Thiefa jsem zažil už ve svém aktivním herním věku, zase až tak mladý nejsem :). Nicméně k celé sérii jsem se dostal později, kdy už byla vydána komplet a pořídil si jí v nějaké re-edici, čili jsem měl přístup jak k prvním dílům, tak i k trojce, která mě právě z níže zmiňovaných důvodů zaujala více a zbytečně jsem tak zanevřel na předchozí díly, které vlastně poprvé pořádně rozehrávám až nyní (kdysi jsem skončil někde ve třetí misi jedničky).
@Isair (13.11.2020 19:30): Jo, ti vězni, to dává smysl. Taky jsem je měl osvobozené. Tvá obliba trojky je všeobecně známá. Považoval jsem to za to, že jsi mladší a trojka je novější. Je dobře, že takto po mnoha letech, kdy máš víc herních zkušeností a načteny názory ostatních, se oběma prvním dílům Thiefa věnuješ. A i já tu jedničku dost zapomněl. Hrána při registraci na DH, tedy hned poté. Tehdy jsem to měl slušně rozjetý. V roce 2008 ještě fungovalo fórum ke Thiefovi, kde staří harcovníci i někteří z DH hru řešili, takže jsem i tím byl motivován, abych měl první díl Thiefa dojetej. I další díly bych si určo znovu asi někdy zopakoval. Trojka mnou hrána jen jednou.
@PavelU (13.11.2020 18:03): Nejspíše. Na dvojku se už dost těším, i když i jednička se hraje skvěle (a čím déle ji hraji, tím více mě baví a tím spíše se ponořuji do zdejšího universa), ty "ne až tolik" stealth části mi už dnes taky nevadí a spíše je beru jako osvěžení/občasnou změnu konceptu, ale tehdy jsem kvůli nim skočil ihned na trojku (anžto jsem si myslel, že dvojka bude víceméně to samé) a ta mě tedy nadchla hodně. Pravda tedy, že tenkrát mě od jedničky a dvojky trochu odradila i ta grafika, holt jsem byl tehdy asi o něco povrchnější, než dnes:). Nicméně mě nyní docela překvapilo, jak málo se ten koncept ve trojce posunul, měl jsem za to, že některé vychytávky (oslepující bomby, mechové šípy etc.) přišly až se třetím dílem a přitom třetí díl ty gameplayové mechanismy v podstatě nerozšířil.

Ve druhé misi mi pak taky spustili poplach, ale kvůli vězňům, které jsem propustil. Nakonec už ale nezbylo mnoho strážců, kteří by mi činili potíže, protože většina již byla v té chvíli omráčena a ležela někde ve skladu :).
@Isair (13.11.2020 17:25): Druhá mise mě též potrápila. Než jsem se z těch dolů vymotal. A já tam měl spuštěno několik poplachů, protože nejspíše našly stráže omráčená těla jiných. Byly furt v pozoru, popř. utíkaly pryč. Všechny je sejmout byla potíž. Pěkná byla cesta pryč, z toho jednoho stanoviště jsem to proplaval vodou. Ocitl se někde venku, kde jsem ani na startu nebyl. Pak stačilo jen jít do dolů, přeskákat níže a bylo to. A též jsem zde dlouho míjel pokoje, čímž mi chyběly postrádané cennosti.

Ta zdánlivá nevyváženost, plížení a zombíci, je způsobená tím, že ve Thief 1 nebyl ještě koncept série tolik vychytaný. To dává na odiv až dvojka, která je tak právoplatně mistrovským dílem.
@PavelU (13.11.2020 17:17): Zombie se dají i backstabovat (tj. když držíš tlačítko myši, napřáhneš se a mečem je zasáhneš do zad), pak zůstanou ležet na zemi a pokud se k nim nepřiblížíš, je od nich po zbytek mise klid.
Nicméně ta třetí mise moc nehraje na stealth notu, neboť zombíků je tam až přehršel, čili se asi beztak nejvíce vyplatí svěcená voda + vodní šípy na ty největší houfy a menší skupinky možná nějak obejít/bakcstabovat, protože vodních šípů není dostatek. V dalších misích už je to lepší.
Je docela blbé, že stealth hra se hned v úvodní fázi na stealth přístup v podstatě tak trochu vykašle (ve druhé misi v dolech, ty úzké osvětlené uličky ve spojení se zombíky také stealthu moc nenahrávají), což právě byl jeden z důvodů, který mě tehdy zbytečně odradil a byla to určitě škoda, páč od čtvrté mise už je to opět klasický stealth, který už se tak nějak drží jen s drobnými odchylkami Lost city se svými ohnivými elementály, které bylo nejsnazší pokropit vodním šípem, než se snažit nějak prostealthovat apod., ale to už je spíše příjemné osvěžení, než naopak.
Již dokončeny tři mise. Je to super. Nemrtvé extra nemusím, ale dá se mezi nimi chodit v pohodě. Třetí mise byla trochu na vyznání se obtížná, navíc i s pokladem, který je po kouskách různě umístěn. Ale její styl se dal, exit zajímavej. Dostat se k té šikmé střeše. Získáno přesně 2000 cenností. Výhodou je, že se k nim počítají i ty dva vyžadované kameny. A začátek mise č. 4, to je teprve pořádná výzva, mělo to své kouzlo. Jen stráže nikde, snad jen jednu jsem viděl.
Jo tak opera byla super, ta naopak atakuje nejvyšší příčky mých oblíbených levelů, asi opravdu záleží na konkrétním level designérovi, ale zatímco levely původního The Dark Project imo drží poměrně podobnou, velmi vysokou kvalitu (od skvělých až po perfektní), ty z Gold edice mi přišly spíše průměrné, až tedy nyní na Opera house, který tu drobnou pachuť z Gold obsahu trochu napravil :).
Ono to dost záleží, kdo dělal ten konkrétní level. Mezi level designery byla například i Terri Brosius ;) (Tribe si občas poslechnu)
@Isair (13.11.2020 10:28): To je slušný easter egg v tom Dusku :)

Na Gloomwood sa teším, pokiaľ sa všetko podarí, tak to bude jediná poriadna Thiefovina od Dishonored a pôvodnej trilógie.
Konečně jsem ale pochopil, na co odkazuje level design některých misí v Dusku :), viz. video (skočte si třebas na 5:20), zasvěcení vědí :). Autor Dusku bude asi velký fanoušek starých Thiefů, taky je to jeden z těch, kteří nyní pracují na Gloomwood.

Z těch Gold misí mi Thieve's Guild vyloženě nevadil, do hry celkem sedl, byl trochu možná až příliš propletený a designově nepříliš zajímavý (tak co taky čekat od "kanálů":)), ale docela to ušlo, byť rozhodně slabší než ostatní mise. The Mage towers jsou naopak nadesignovány o dost lépe (co se týká centrální části, knihovny apod.), nicméně ty jednotlivé elementární věže byl slušný bullshit a ani mi to stylem do hry příliš nesedlo. Jak říkám, žádné tragédie tyhle mise nejsou, ale zároveň mi přijdou o dost slabší jak zbytek, kde je laťka nastavena přeci jen mnohem výše. V opeře jsem nyní, ta vypadá opravdu zatím nejlépe...


Ten obří pokoj jsem našel, ale neměl jsem chuť ho celý prozkoumávat, čili jsem jen nakoukl a odešel s tím, že je to celkem fajn easter egg, ale stačilo :).
Už je to pár let, co jsem tuto hru dohrál a musím souhlasit se zdejšími předřečníky, že jde o mistrovské dílo. Radost z hraní mi zde však kazily některé mapy. Tuším, že Thieves Guild mi přišla otřesná. I když jsem tam měl snad každého omráčeného a mohl zde běhat dle své libovůle, nemohl jsem se odsud vymotat :-). Na mapu s obřím pokojem s matně vzpomínám. Snad to byla ta samá, kde bylo i vše zmenšené a byly zde i různé místnosti s pokřivenou perspektivou. Celkem originální nápad. Na prvních dvou Thiefech oceňuji tu tichoučkou atmosféru podivného světa, jeho stylizaci a tu předtuchu, že v každém podivném přístroji, temné uličce a šeré místnosti může být něco, co tak úplně nepatří do tohoto světa. Thief je jako překrásná opona, za kterou se odehrává představení, o kterém víte, že není určeno očím smrtelníka a vy jen můžete naslouchat a občas spatřit stíny, které vám nezřetelně naznačí nikdy nepoznanou pravdu.
Ještě tady chvíli mluvte o hraní Thief Gold a já to večer budu muset rozjet. :)
Včera jsem hru opět nahodil. Dal první misi. Vypadá stále dobře, jen základní fix tam mám. Jak zde byly odkazy a instrukce. První mise dokončena. Stráže reagovaly dobře. Nalezeno 1200 pokladu. Atmosféra fajn. Zvyknout si na ten styl chůze, plížení, vylézání ze žebříků. Omračování je dobrá kratochvíle.
@Tarhiel (08.11.2020 23:07): Byl to zážitek a já si uvědomil, že i když jsem to hrál tolikrát, stejně jsem neobjevil všechny taje, co hra nabízí. Jak jsem psal v komentáři, tohle je prostě mistrovské dílo.
@Isair (08.11.2020 18:32): Jojo, nikdo ho tu nemá, a já to pořád nedokážu pochopit. Také mám GoG verzi a hrál jsem tento díl bez HD modu. Říkám si, jestli to nemůže být nějaká nešťastná kombinace grafické karty a ovladačů. Ale na druhou stranu... tuto hru jsem hrál na třech různých sestavách ve čtyřech různých verzích a dělalo mi to u všech.

Je pravda, že bonusové mise nejsou tak záživné. Zvláště zlodějské doupě, ale naproti tomu opera je dost ultimátní a moc se mi líbila. Věž mágů také nebyla špatná. Avšak vrcholem přeci jen zůstává Konstantinovo panství. Teprve po dlouhých letech jsem objevil kanál, ústící do obřího pokoje a nestačil jsem zírat
@Subject 13 (19.10.2020 16:44): Problém s mizejícími dveřmi tam také nemám, hraji čistou GoG verzi bez jakéhokoliv dodatečně aplikovaného patche a v podstatě je to bez technických problémů.

Někde tu mám ještě cd s původním The Dark Project, ale s tím jsem měl problémy už na XP, minimálně byl problém s rozchozením filmečků etc., pročež jsem ho na desítkách ani nezkoušel a rovnou sáhl po GoG verzi, která nadto díky Gold edici obsahuje ty 3 bonusové mise (které sice nejsou oproti těm původním imo nic moc, ale tragédie to zase také není).
@Isair (06.11.2020 10:34): reálnějšího středověkýho zloděje si můžeš dát s Kingdom Come - řek bych že minimálně půlka side questů je o tom někde něco šlohnout :D

Anyways, Thief je super a dvojka je vypilovaná jednička bez kosení zombíků... S tou čtyřkou to zazdili fest, přitom prostředí graficky super ale jinak... uf. Naskriptovaný všechno - [na tomhle místě můžeš stiknutím x udělat y] ... myslim že jsem vydržel jednu misi >_>
@Tarhiel (06.11.2020 08:34): Jako myslím že bude a páčí! :), ono je to vlastně skoro stejné jako trojka, jen to má rozlehlejší mise a nemá předělové městečko. Ale jinak mi to trojku připomíná snad vším od gameplaye po atmosféru, stylové "filmečky" mezi misemi atd., vlastně při tom na trojku občas trochu nostalgicky zavzpomínám, už je to taky řada let, co jsem jí nehrál a možná si nyní sjedu rovnou komplet sérii znovu (krom toho nového Thiefa "4", který mi přijde podle dostupných informací celkem jako paskvil se spoustou, pro dnešní herní trh typických, debilizačních prvků, které bych asi nepřekousl).

Ale dost se mi díky jedničce začal líbit ten svět Thiefa, který jsem ve trojce vnímal jen tak "mimochodem". Vlastně to, co mi na sérii tehdy celkem vadilo (Steampunk/fantasy), se mi nyní docela líbí, musím uznat, že ten svět je hodně netypický a stylový. Byť samozřejmě reálnější čistě středověké zlodějské hře bych se taky nebránil, ale nyní už to fantasy/steampunk považuji spíše za příjemné osvěžení než za nutné zlo.
Hmm, jak mě to před lety odradilo hned asi ve třetí misi zombíky (kdy jsem dal přednost raději trojce, která je ve fantasy prvcích o něco střídmější a graficky líbivější), tak teď mě to solidně pohltilo, chce to holt jen "přetrpět" dvě úvodní mise s fantaskními nepřáteli a stane se z toho opět čistokrevná stealth (byť tentokrát jsem si užil i ony úvodní mise to ne že ne). Docela veliký rest, nýbrž třetí díl jsem dohrál už asi třikrát a řadím ho mezi nejoblíbenější kousky, takže byla skoro povinnost si doplnit i zbytek série :).
Překvapila především rozlehlost a komplexita misí, které tu jsou občas opravdu obrovské se skoro až Ultima Underworldím smyslem pro detail (dveře jdou například klíčem jak odemknout, tak i zamknout, vše jde sebrat a použít, jídlo sníst-byť nevím k čemu to je:), šípem s lanem téměř kamkoliv vyšplhat- hra hráči zkrátka příliš mezí neklade, což se nese ruku v ruce s oním level designem, který dává hráči naprosto volnou ruku a jen ho nenápadně popostrkuje drobnými hinty, které si musí sám někde najít či vyslechnout).

Vlastně bych to nerozehrál nebýt Gloomwoodu, který očividně z prvních dvou Thiefů dost čerpá a solidně mě na ně navnadil, resp. mi připomněl, že bych se k sérii mohl konečně vrátit.

Mimochodem, jsem na ten Gloomwood dost zvědavý, vypadá to více než solidně :).
@Tarhiel (25.10.2020 21:47): Voda je naprosto super. Používám typ 1. A postprocesing typ 3 na 100%, kde je lehký bloom a méně kontrastu oproti typu 1. Akorát jsem musel hodně zvednout ve hře gammu, protože temná zákoutí byla příliš šedá a bolely z toho oči. Více gammy to odstranilo. Opravdu úžasně povedené.
@Subject 13 (25.10.2020 18:12): Súhlas, už len to, že si môžeš vybrať medzi rôznymi intenzitami a priamo vidíš, čo si vyberáš, v tom GUI + všetky tie ostatné nastavenia (5 druhov vody!) sú nevídane skvelé ňuňu :)
@Tarhiel (25.10.2020 18:03): Musím se ještě pochvalně vyjádřit k jedné věci u HD módu - má nejlépe zpracovaný bloom, co jsem kdy kde viděl. Opravdu se mi tam moc líbí. A já se řadím mezi ty, co bloom nenávidí a hned ho ve hře vypínájí, když to jde.
@Rapier (25.10.2020 16:29): Přesně toho jsem také obával, ale nemusíš mít vůbec strach. Atmosféra je 100% zachovaná. Kdyby nebyla, určitě bych si toho všiml, protože k této hře se vracím především kvůli té atmosféře. Je znát, že patch a HD mód dělali opravdoví pravověrní, protože je vše uděláno tak, aby to původní hře nějak neublížilo. Dokonce zremastrovaly některé zvuky, ač asi ne úplně všechny.

A malé upozornění - píšou tu i u samotného módu - ten HD mód má textury opravdu v hodně vysokém rozlišení, takže si to žádá docela slušný výkon od Tvého železa. Pokud máš starší počítače, je dost dobře možné, že Ti hra špatně poběží. Mám ještě pořád obstojně výkoný počítač a hra se mi od té doby načítá opravdu dlouho.

Ale... zkusíš, uvidíš.
@Subject 13 (25.10.2020 15:16): díky za tipy! Mám pár starších PC (chaty) na kterých mohu hrát Thief na Windows XP ale chápu, že asi bude lepší na novém PC použít doplňky. Doufám že ty mody/patche zachovávají původní atmosféru a grafické pojetí. Zdá se že ano.
@Rapier (25.10.2020 13:25): Děkuji moc :-).

Thiefa a celou jeho sérii si nesmírně považuji. Tahle hra mi prostě přesně sedla, skoro jako všechno od Looking Glass a Ion Stormu. Až dohraji druhý i třetí díl, zpracuji k nim komentáře, které už budou trochu více kritičtější, ale ne o moc. A to ani u třetího dílu, byť má chyb a špatností, jak Windows 95.

A co se týče Tvé otázky, tak já osobně hrál obě verze jedničky v několika různých "buildech". První byla originálka The Dark Project, posléze verze Gold a potom několik verzí GoG. Kdybych měl říct, zda je lepší Dark Project, nebo Gold, asi bych řekl, že na tom nezáleží. Oproti původní verzi jsem v Goldu zaznamenal minimum změn. Jen přibyly tři nové HODNĚ rozlehlé úrovně. Na experta mi každá zabrala kolem dvou hodin čistého času a to je, myslím, slušný přídavek k původní hře. Spíše se tedy přikláním ke Gold verzi. Na ní jen získáš, oproti té původní.

A jak tu už zmiňoval Cobot - bez New Dark je už Thief v podstatě technicky nerozchoditelný. Takže se bez něj neobejdeš.

Můj herní "setup":
1. Stáhnul jsem si Thiefa z GoGu
2. Stáhnul jsem a nainstaloval komunitní patch
3. A následně aplikoval HD mód. V případě prvního dílu bohužel až po dohrání. Dvojku už hraji v HD módu od začátku
@Subject 13 (komentář): moc hezký komentář k mé velmi oblíbené hře (sérii), tedy myslím spíše Thief: The Dark Project ale tohle je prakticky totéž. Je ostuda, že jsem dosud žádného Thiefa nedohrál. Budu to muset napravit!

Takže říkáte že bych si měl stáhnou ten nový Dark Engine a hru si zahrát něj? Nebo hrát originál hru? Osobně spíše preferuji originál ale pokud mě mod doporučíte, určitě zkusím.
@Tarhiel (19.10.2020 22:54): Mám. Systém si udržuji v dobrém stavu. Přesto Ti moc děkuji za snahu. Beru to prostě jako součást hry na kterou jsem si za ta léta zvykl. Naštěstí to udělá jen občas a tak to není tak hrozné. Hlavně jsem rád, že jsi viděl, že to ve hře opravdu je. Už jsem se začínal totiž cítit jak exot, když vám to tu nikomu nedělá :-).
@Subject 13 (19.10.2020 16:44): Už som tú chybu videl nas nete v rôznych gameplay videách, ale fakt nemám ani šajnu, čo by som Ti na to poradil: máš updatnutý windows/drivery?

Nič iné ma nenapadá i keď pochybujem, že by to pri takto starej hre malo nejaký zmysel.
@Tarhiel (19.10.2020 13:43): no jasně, jen jsem chtěl napsat, že chyby původního endinu můžou, ale nemusí být v New dark.

New Dark je dar z nebes. Vždyť než se objevil už v podstatě nešel Thief ani rozchodit. A to nemluvím o tom co dalšího je díky němu možné. Dyť to všichni víme..., :)
@Cobot (19.10.2020 12:43): Inými slovami, len masochisti by nadávali na NewDark, ktorí ten engine vzkriesil z mŕtvych (ťažká nekompatibilita s dnešnými OS/HW) a je jasné, že k nejakým zmenám muselo dôjsť, IMHO len k lepším (viď vylepšená AI + opravený mantling bug) :)

Chápem, že si len chcel upozorniť, že to nie je to isté, no za mňa je NewDark = Dark Engine++

@jablek (19.10.2020 11:59): No práveže ani ja, preto ma to zaujalo.
@Subject 13 (19.10.2020 00:09): To je zajímavej přístup s tima titulkama. Jo chápu.

@Tarhiel (19.10.2020 08:47): Já to právě nikdy nedokázal porovnat. Odjakživa hraju na experta a od tý doby co je HD mod jsme to měl vždycky zapnuty. Chtělo by to nějaký porovnávací video.

Ono s tima chybama enginu u originálu a teď pozor. Původní Dark engine a New Dark jsou dva jiné enginy. New dark je taková jeho modení kopie. Většina věci je stejná ale ne vše. Byť to jsou (podle mě) nepodstatný maličkosti, který se nedaj srovnat s tím co New Dark přinesl (viz popis):

Final note: NewDark works (quite) a bit differently than the original (T1) Dark engine, so, when playing T1/TG, there are small differences here and there (whether you install NewDark via TFix or manually). TFix tries to correct those (basically making the maps and gamesys more NewDark friendly), but making ALL things work EXACTLY like in the original Dark engine is rather impossible. therefore, if you want a 100% authentic, ABSOLUTELY true to the original experience, TFix (NewDark) is probably not a good choice for you. TFix (NewDark) is for those who "just want to play nicely, with as little hassle as possible". if you are one of those who can't live without rope death bug, or complain that "burrick's little toe now bends in a 45° angle instead of 40°", I suggest you try the Legacy executables - you can install them on the TFix mod screen (no support though, use them if you must, but don't come here crying if something does not work as you would like it to), or build a dedicated legacy pc for retro gaming (I can help out with that, as I own several of those).
S těma dveřma to je zajímavý...s tím jsem se nikdy nesetkal. Ani před 20ti lety a ani, když jsem to hrál znovu pár let zpátky...
@Cobot (18.10.2020 23:50): Mě přijde, že strážní déle hledají, když uděláš rozruch a používají lepší trasy. Jinak jsem s ničeho významnějšího nevšiml.

Titulky jsou fajn, ale já je kvůli hratelnosti nepoužívám. Když totiž někde stojíš a hučí tam třeba stroj, tak podle titulků poznáš, že někdo stojí za rohem, aniž ho Ty v tu chvíli třeba slyšíš. Proto jsem je vypnul.
TFix už obsahuje New Dark (TFix currently uses NewDark version 1.27)

HD mod je super. Je to udělané opravdu citlivě. Navíc má i dost nastavení. Má v sobě i mod na titulky. Všimli jste si někdo nějaké změny když je zapnutá ta "Enhanced AI detection"?
@Tarhiel (18.10.2020 23:12): Ten první patch mám. Ten druhý si nejsem jistý. Kouknu na to. Ale pokud už to je v GOG verzi... ostatně jsem četl, že na GOG verzi je možná starší verze patche.

Musím se však ještě vrátit k tomu HD módu - ten je opravdu povedený. Mám úžasné srovnání, protože jednička ho nemá a když vidím ten rozdíl, padá mi tlama.
@Tarhiel (18.10.2020 22:48): Ahoj, děkuji, jsem rád, že se líbil.

Mám také GOG verzi. Ještě se mi doma válí klasické verze obou dílů na CDéčku, ale první díl už je na Woknech 10 nehratelný. Jakmile jsem dohrál jedničku, začal jsem hned hrát druhý díl. Ten mám také z GOGu, je na něm aplikovaný komunitní patch a poprvé jsem si nainstaloval i HD mód, takže nesatačím koukat, jak to hru proměnilo. U jedničky jsem měl jen komunitní patch, protože o HD módu jsem se dozvěděl až ve chvíli, když jsem byl v polovině hry a u jeho instalace je varování že Ti možná nepůjdou savy a to jsem nechtěl riskovat.

Přesto jsem měl popisované problémy jak v prvním díle, tak i momentálně teď ve druhém. Divím se, že Ti to nedělá. Mě to vždy dělalo na všech verzích a u prvního dílu jsem hrál dohromady tak tři, nebo čtyři verze.
@Subject 13 (komentář): Moc pekný komentár.
K tým chýbm, čo si tam mal: čo máš za verziu hry?
Lebo ja mám verziu z GOGu a okrem šípov zasekávajúcich sa o roh pri nedostatočnom vyklonení, čo je vec enginu nič z toho, čo spomínaš, som nemal za celé roky hrania.
@Fatality (04.12.2019 23:28): PS3 nebyla zdaleka tak online konzole jako je dneska zvykem, ja sam jsme ji leta provozoval offline, plno dalsich lidi zrovna tak, a vsechny hry co jsme hral zadny vyrazny bugy nemeli. Flakat se to zacalo az s prichodem PS4, coz byl zaroven i zaver PS3 kde to ke konci uz taky zaclo haprovat.
tech konzoli co nepocitali s velkou online podporou bylo vic, treba skoro vsechny od Nintenda, Sega a i prvni Xbox.
Mozna to bylo tim ze hry byly obecne jednodussi a nemuselo se toho tolik hlidat. Ale i presto si myslim ze si museli vyvojari davat daleko vetsi pozor a nespolehat ze to opravi az pak. Na coz se dnes dost hresi.

No ono tech 81% je takove lehce nepresne, prave ta rozmanitost pocitacoveho HW tomu cislu moc nesvedcila. Nejaka hra byla otestovana uspesne na 10 konfiguracich a bezela, dalsi na jedne kde taky bezela a na dalsich ji uz nikdo nezkusil, ale presto byla zarazena jako funkcni. pritom 8 lidem z 10 poradne nesla, a to se stava dodnes.

Ne vazne ta emulace proste neni perfektni a zrejme nikdy nebude. Krasna ukazka toho ze emulovat PS2 je opravdu slozita vec svedci i to ze treba do zpetne na PS3 a PS4 proslo vzasade par desitek her z PS2 protoze pouzivaji taky emulaci a odladit to tak aby to slo prodavat jako plne funkcni neni jen tak. I nektere hry co nakonec takhle vydali miva problemy sem tam z fps a grafickyma bugama.
@Charllize (04.12.2019 23:20): Mne se to hledat nechce, kdyz to tvrdis ty, proto jsem se te na to ptal.

Ja si treba naopak pamatuju, ze PS2 emulator sel strasne rychle dopredu a uz celkem brzy po vydani jsem hral emulovanou verzi Shadow of the Colossus treba. Nektere hry trvaly delsi dobu, ale drtiva vetsina uz je delsi dobu dohratelna (napr. https://forums.pcsx2.net/Thread-blog-The-History-of-PCSX2 - v roce 2012 vysla verze 0.9.8, ktera mela kompatibilitu 81 %).

Tim JEN jsem myslel to puvodni tema "museli delat hry poradne, protoze je nemeli jak updatovat", coz s PS3 odpada a ty jsi zminoval jen PS 2 a PS 3, cili pokud odecteme PS 3, ktera do te mnoziny "nemeli je jak updatovat" nepatri, zbyva JEN PS2.
@Fatality (04.12.2019 23:08): Tak si najdi podobny clanek o PS2, ja si to nezakladam a hledat to nebudu. A psal jsem TAKY ne JEN.
me vzdycky prislo ze na DOSBOXu hned z pocatku bezelo pomerne dost her bez vetsich problemu, coz se u PS2 emulace neda rict vubec. Kolikrat jim ten vyvoj stal treba rok protoze nevedeli co s tim, vystridaly se na tom desitky lidi. Si treba pamatuju jak asi dva roky nikdo netusil proc v jedne hre nedokaze postava vylezt po zebriku :)
@Charllize (04.12.2019 22:38): Hned to nebylo, ale jak vidis, DOSBOX taky stale nema vsechny hry (a oba programy jsou stare shodne 17 let).

Proc mi posilas clanky o PS3, u ktere jsme se shodli, ze mela internet, a ze se tedy bavime JEN o PS2? :D

Uplne zbytecny psat lidem jako jsem ja, kteri se ptaji na to, proc mas takove nazory. Ach jo, asi je fakt lepsi se zase uzavrit do sve bubliny a s nikym nediskutovat, jen si pritakavat :)
@Filom3n (04.12.2019 22:47): Linux meli jen uplne prvni modely PS3, pak ho daly pryc, udajne z duvodu ze pres nej sla konzole hacknout. Zrovna tak byla odebrana PS2 kompatibilita, to zase kvuli tomu ze museli do PS3 montovat jeste HW z PS2 a bylo to zbytecne drahy (jo ani SONY si tu PS2 tenkrat netroufla emulovat)
Na ps3 se programovat skoro nedalo, o tom se pise od zacatku co vysla, a na xbox prvni se jednosuse portovali hry protoze to byli nejaky upraveny windows 2000, a dalsi xbox byl pc na linuxu.

Ps3 sice byl taky mozbost spoustet linux ale hry na to nechtěl nikdo delat, proto je to jak tu nekdo zminoval - samy japonsky studio.
@Fatality (04.12.2019 22:27): Tak 18 let vyvoje emulatoru je videt zejo. nebo ti to prijde jako ze to bylo hned protoze to bylo snadne? me tedy ne. Navic jsem si tim prosel, ten emulator jsme prubezne testoval pomalu od zacatku jeho vyvoje, ted uz na to leta kaslu.

vychazim ze zminek lidi co na PS2 a PS3 hry delali, najdi si to na netu, google snad mas.
https://venturebeat.com/2014/07/06/last-gen-development/

Jo PS3 mela uz internet, ale jaksi jsi vynechal tu Ps2 o ktere se tu taky celou dobu bavime.

A vubec, ze se obtezuju lidem jako ty neco psat, uplne zbytecny. nepracujes nahodou v IT? to by odpovidalo..a o konzolich nevis nic. Si to napred nekde nastuduj a pak jsem muzes zase prijit a snad uz se nam ty nazory lip stretnou. A nebude to, nekomu jde tohle a nekomu tamto.
@Charllize (04.12.2019 21:13): Diky za elaborat, ale porad nevim, proc by to melo byt slozitejsi. Nekomu jde tohle, nekomu tamto. Manual k Maye mel taky 50 DVD. Navic PS3 uz disponovala pripojenim k internetu a na ni uz byly aktualizace bezne, takze je to bezpredmetne k tomu tvemu "nebyla moznost to opravit, tak se holt museli snazit".

PS2 a PS3 byly extremne vykonne konzole, jen bohuzel na ne skoro nikdo neumel poradne programovat - tohle jsou jen tve nazory, nebo z neceho vychazis?

Dale o slozitosti treba PS2 svedci fakt ze vyvoj emulatoru se tahne uz asi 18 let a porad to neni dokonale a nektere hry tam porad bezi mizerne nebo vubec - jako ze tech cca 100 her, co nikoho nezajimaji, opravdu chces zminovat (viz https://pcsx2.net/compatibility-list.html )?

Mimochodem, ani DOSBOX neumi vsechny hry, viz https://www.dosbox.com/comp_list.php?letter=a
@Fatality (04.12.2019 20:59): Ne ze by se mi to chtelo nejak dlouze vysvetlovat, ale kratce muzu. PS2 mela architekturu zvanou emotion engine, totalne odlisnou od toho co se je PC. PS3 mela procesory Cell (nevim jestli jsi o nich slysel, ale programovani bylo taky uplne odlisne, vzasade se jednalo o architekturu kde jsi neprogramoval software ale hardware) Vetsina vyvojaru naucenych na PC vyvoj to absolutne neznala, ucily se od nuly, a bylo to slozite. Dokumentace k PS2 byl stoh knih a slozek na vysku asi dva metry, kde jsi se ve svazku jedna dozvdel co mas udelat v polovine svazku 15 a dosel jsi tim k tomu co mas udelat v priruce cislo 19 na strane 10.
Xbox mel vzdycky vzasade PC postupy, takze tam tohle odpadlo. Ale PS2 a PS3 byli vyvojarske nocni mury. Takze odladit tam hru aby jela plynule, bez bugu dalo fakt hodne prace. koneckoncu proto byli u her na tyto dve konzole tak vyrazne rozdily v kvalite her. protoze nektera studia, obvzlast ty z Japonska nebo ta co delal pro Sony to proste umeli zvladnout lip.
PS2 a PS3 byli extremne vykonne konzole, jen bohuzel na ne skoro nikdo neumel poradne programovat. Koneckoncu nekolik spojenych konzoli PS3 slouzilo tusim v americke US air force za jakysi superpocitac, protoze to bylo levnejsi a vykonejsi nez cokoliv dalsiho v te dobe.
https://phys.org/news/2010-12-air-playstation-3s-supercomputer.html
Dale o slozitosti treba PS2 svedci fakt ze vyvoj emulatoru se tahne uz asi 18 let a porad to neni dokonale a nektere hry tam porad bezi mizerne nebo vubec. A na nektere tituly potrebujes procesor co ma treba 5ghz frekvenci aby hra jela jakz takz plynule. Si to porovnej treba s DOS boxem pro PC, behem par let funguje vse a perfektne, nebo Amiga emulace a podobne.

PS2 - hlavni procesor, FPU coprocesor, dve vektor VPU jednotky, image procesor.
PS3 - cell procesor, sest SPEs procesoru+ sedmy pro specialni instrukce. teoreticky vykon v single floating point 230 GFLOPS, grafika RSX reality syntesizer teoreticky 400 GFLOPS.

Sorry za OT, ale ptal se :)
@S4TW (04.12.2019 11:00): no jo ale podívej se jak je Fallout nebo Thief rozsáhlá a na herní mechaniky na dnešní poměry komplikovaná hra. Dnes kdejaká hra má už v době vydání stovky MB patch.