Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (26.09.2020 12:49): "Multiplayer že se u hráčů neuchitil? Jen těch prachů co blázni naházeli do lootobxů EA se vyrovnalo skoro prodejům samotné hry :D Nemluvě o tom, že byl multak aktivní ještě minulý rok, tedy 7 let od vydání. Takže pokud je to pravda, tak mě absence koopu celkem mrzí, ale pokud opravdu hodlají předělat gameplay, hlavně u jedničky, která to potřebuje jako smažka dávku, tak si na to rád počkám.
V posledních týdnech se spekulovalo o speciální kolekci Mass Effectu, která má přinést remasterované první dva díly této slavné sci-fi ságy studia Bioware. Dokonce se mluvilo, že vyjde už během října pro konzole PlayStation 4 a Xbox One, ale nyní to vypadá, že tomu tak není. Server VentureBeat totiž přinesl informaci od lidí obeznámených s vývojem, že kolekce byla odložena na začátek příštího roku. Hlavním důvodem není pandemie koronaviru, ale první díl, který bude potřebovat větší péči, aby dokázal oslovit nejen fanoušky, ale hlavně nové hráče. Vývojáři tak chtějí v dalších týdnech více upravit nejen vizuální zpracování a technickou stránku celkově, ale také zmodernizovat hratelnost. Na závěr článek dodává, že všechny tři hry přijdou s veškerým dodatečným obsahem, jen Mass Effect 3 nebude obsahovat multiplayerovou část. To ale není takové překvapení, protože u hráčů se moc neuchytila.
Moje první zahrání skončilo na té první planetě, mně to tenkrát přišlo úplně dementní.

Teprve po asi čtyřech letech mi kamarád někde ukázal dvojku a jednička se mu líbila prý ještě víc tak to mě nahlodalo že tomu musím dát druhou šanci. I tady se tělo dlouho bránilo jako u řízku ležícího celý den na sluníčku... zlomilo se to až někde v polovině. Nakonec musím říct, že celou sérii miluju a jedničku mám vlasně nejraději.
@Starletka (19.08.2020 23:31): Dvojka je daleko lepší po všech směrech, takže doufám, že tě jednička neodradila :) I když taky tam jsou, pro někoho otravné, minihry. Celkově jsou ale vedlejší úkoly mnohonásobně zajímavější a příběh epičtější a emotivnější.

Já sem jedničku hrála před vydáním ME3, a to po dvojce. Prošla sem to spíše z vnitřní nutnosti, abych si doplnila příběh, ale spousta věcí mě tam frustrovala a na nějaké vedlejšáky s Makem sem z vysoka kašlala. Když jsem ME1 hrála podruhé (po dohrání celé trilogie), něco se změnilo (dost mi pomohlo, že už jsem věděla, jak hra funguje a měla obecný přehled o mapách a rozmístění úkolů) a postupně sem si jedničku oblíbila.
@Starletka (komentář): Ja jsem prvni ME pri vydani na PC tenkrat hral 50 hodin a treba ten pruzkum planet me dost bavil, asi to bylo tim ze tenkrat ta hra pusobila vic ohromujicim dojmem nez dneska. Sice se tam toho moc delat nedalo ale i tak mi to prislo fajn. Asi to bude tim ze jsem neco podobneho zazil naposled ve stare Elite II a od te doby hry kde bylo mozne pristavat na ruznych planetach moc nebyli.
Vytahy jsem taky neresil, proste jedu vytahem no, obvykle to chvili trva, i ve Star Treku :)
Druhy dil pak byl pro me dost velke zklamani, samo ne ohledne pribehu a postav, ale spis tim jak to oproti prvnimu dilu orezali zpusobem ktery se mi nelibil ani trochu. Dvojku jsem dohral az skoro dva roky po vydani, a nakonec uznal ze delat urazeneho byla trochu chyba, nakonec to dobre bylo i bez pustych planet:)
@Starletka (komentář): vidím to úplně stejně. Ani jsem to nedohrála. Možná ale za to může to, že jsem dříve odehrála druhý díl, který mě hodně bavil. Tohle pak pro mne bylo nehratelné :/
Mě ty výtahy přišly vždycky docela v pohodě, aspoň v nich občas proběhla interakce mezi spolubojovníky, nebo zpravodajská relace o nedávných událostech :-) A za celou hru jsem jel výtahem možná tak 5x (jen z doku do C-Secu a naopak). To mě spíše otravovalo jak Shep pomalu běhá.
@Starletka (komentář): ME je moje veliká slabost. První tři díly samozřejmě. :) Pokud jsi to jela teď poprvé, tak druhý díl pro Tebe bude příjemné překvapení. Ten progress je tam znát. Pouze se připrav na to, že nebudeš na planety přistávat s Makem, ale budeš je takticky scanovat. A je to taky slušenej vopruz. :D Jinak s + i - zcela souhlasím.
@Starletka (19.08.2020 23:31): Za dobré zvážení pro a proti snad mínus nemůže přijít nikdy. :D Ode mě tam máš plusko, protože i když ty repetetivní věci pořád tupě žeru a dojedu to pokaždé na 100 % za týden, plně chápu jejich vytýkání.
Zítra vstanu a bude tam 500 fanatických mínusek. A víte co, je mi to jedno. Jen si kamenujte. :D
@Jab (20.07.2020 15:50): Tak já bych remake bral, teda hlavně jedničky, která to potřebuje jako sůl. Level design, AI, inventář, zbraně, gunplay volá po předělání či faceliftu :)


@Ria Kon (20.07.2020 18:38): Že jo, vid :) At už bravda či ne, stejně jsem na N7 day zvědavý, bud opět dostaneme nepoužitý koncept art z trilogie nebo něco ohlásí :D
@pajmič (20.07.2020 14:58): No hlavně u té dvojky a trojky to zní přesně jak ten obsah, který byl z původní hry vyšmiknut, páč nebyl dostatečně důležitý. A jako že remake přidává sex s Arií.... :)

Máš recht, že to působí extrémně fejkově. Resp. až tak, že nemám pochybnost, že by to fejk nebyl.
Na redditu se před nedávnem zjevil post od údajného testera, který na remasteru pracuje. Popisuje všechny tři hry, co má být údajně vylepšeno/přidáno/nezměněno atd. Nutno podotknout, že je to poněkud pochybné, neřku-li nepravděpodobné, neb některá jeho prohlášení jdou v rozporu s popisem "remasteru" a spíše popisují "remake"

Takže to berte s velkým odstupem, protože to může být (a pravděpodobně je) fake.
Ale alespoň se na chvilku budeme mít o čem bavit. :D

odkaz na onen post.

-V kostce ten člověk tvrdí, že všechny hry a dlcs jdou součástí jednoho balíku.
-Hra má běžet na Frostbite enginu, což je první BS alarm, pokud DICE nějak nepřišlo na algoritmus/softaware, který může přijmout assety z enginu jiného, (v tomto případě Unreal 3) tak by to opět popisovalo REMAKE nikoliv remaster. Navíc si nedovedu přestavit, že by od píky dělali tři hry na enginu, který se již od začátku jeví jako anální nástroj pro produkci RPG.
- Ohlášení a datum vydání na N7 day/ 7.11. (Na začátku ale nepřesunuje den pouze píše " oznámení někdy po EA play" BS alarm č.2.

Mass Effect 1

- Gameplay má bát plynulejší, něco jako Andromeda.
- inventář neexistuje nebo je hodně jednoduchý.
- zbraně a progress postavy jsou ve stylu ME3.
- některé levely byly údajně předělány nebo rozšířeny.
- Saren má více cutscén a příběhového pozadí.
- Skenování planet ala ME3, na několika planetách se dá přistát. Jak se po planetách budeme pohybovat nepřesunuje.
- Galaxy map, styl ME3, ale rozšířenější.
- Hra je vizuálně na úrovni DA:I.
-Modely postav prý vypadají lépe v ME2 a ME3. BS alarm č.3. Všechny tři hry jsou jako jedna a běží na stejném enginu (Frostbite) tudíž jsou v něm užívány stejné assety a nástroje, takže by modely měly vypadat konstantně.
- Dvě až tři hodiny vystřiženého obsahu má být přidáno.
- Presidium na Citadele je kompletně předěláno.

Mass Effect 2

-Více planet "hubů" na prozkoumání.
- Rozšíření Hubu na Citadele a Omeze.
- přidáno pár vystřižených questů.
- Sheparad se po ukončení "Ariival" DLC vydá Alianci, možnost konverzace s Ash či Kaidanem.

Mass Effect 3

- Malý prolog, kde budeme hrát za Andarsona, aby jsme viděli kontrast mezi planetou bez Reaperů a s Reaperama.
- Přidáno pět hodin vystřiženého obsahu.
- Omega DLC, Shepardová má možnost se vyspat s Ariou, pokud není v romantickém vztahu. Hra má být "dospělejší" co se týče nahoty a sex scén.
- Konce nejsou nijak pozměněny.
- Do poslední mise byl přidán obsah.
@JohnCZ (19.07.2020 21:10): Není. Mohli by vyřešit funkčnost na AMD procesorech, kdy na Noverii jsou jen černé bloby namísto postaviček. Sice existuje patch, ale jeho použitím přicházíš o část efektů a tím atmosféry.
@Tulareanus (19.07.2020 20:33): Na PC ten remaster moc smysl nema, ale na konzole docela ano. Obvzlast pokud se jim to podari nejak udelat na Switch kde je dost velka hracska zakladna na to aby to smysl melo. I na PS4/Xone to smysl docela ma, preci jen lidi co nemeli predtim ps3/x360 bude taky dost. A holt pri te prilezitosti se to vyda i na PC aby se PC hraci necitili ochuzeni. Koneckoncu ME puvodem pochazi z konzole takze se to muze brat i tak ze se to bude delat hlavne kvuli tem konzolim, jak uz to vetsinou u hodne remasteru byva. A i na tom pc treba nekdo kdo serii nikdy nehral spis sahne po tom remasteru, kdyz bude.
@Gordon (18.07.2020 11:28): No ja rozhodne nepovažujem nábytok a domáce spotrebiče ako dôvod na remaster. :)
Remaster má zmysel pri starých hrách, ktoré dnes už nejdú spustiť bez komplikácii alebo majú extrémne nízke rozlíšenie, prípadne ich gameplay mechaniky sú už veľmi ťažkopádne, keďže za tie roky od vydania sa našlo viacero spôsobov, ako to už riešiť elegantnejšie alebo záživnejšie. Ako som napísal, mechanizmy ME sa za tie roky bohužiaľ nikam neposunili a ani technologické skoky už nie sú také ako v hlbšej minulosti. Ak by bol remaster pre pár grafických prkotín, tak to i tak veľa ľudí odsúdi ako obyčajný moneygrab a ruku na srdce, by to i tak v tom remasteri nesplnili a vizuálne naozaj nezútulnili.
@Jab (19.07.2020 13:13): Stejně všichni víme, že remaster trilogie všichni chtějí jen proto, že Andromeda byla fail (byť já si ji užila a celkově to nebyla špatná hra, ale špatný Mass Effect). Fanoušci se prostě bojí, že nový díl by opět nedopadl dobře a vrhnul by ještě víc stínu na milované universum. Remaster je oproti tomu téměř jistota.
@Ria Kon (19.07.2020 10:47): Jasné. Ale remaster by dělali celé trilogie. A trojka je s mody stále krásná hra. Právě bych měl spíše obavu, že by to EA nějak ošulilo. Tedy vymysleli mrkev v podobě dějového obsahu (třebas nějak zásadně ovlivňujícího konec trojky), který by hráč chtěl spíše než ty grafické úpravy. A nedali možnost si toto koupit zvlášť.

Imho mi ale celkově nedává zatím remaster trojky smysl. Ale souhlas, že u té jedničky už by se asi šiknul.
@Jab (18.07.2020 11:35): ALOT a ALOV jsou komunitní dokonalost a udržují trilogii ve stavu tak jak si ji "pamatujeme". Všichni určitě znáte ten pocit, když zapnete remaster a říkáte si "Takhle to vypadalo i předtím, kde je změna?" a pak spustíte původní hru a "OMG! Ono to vypadalo, tak hrozně?". Polygony se s mody ale nemění a konkrétně u ME1 už to už začíná být znatelné po víc jak 10ti letech.
Já si upřímně nemyslím, že by výsledek byl lepší než ALOT a podobné mody, které předělávají většinu textur až do 4K rozlišení a autor na nich dělal (a dále dělá) roky.

@Ria Kon (18.07.2020 00:21): Shepard je pohádková postava. A funguje jen v rámci příběhu téhle pohádky. Nechtěl bych jej vidět jako osmdesátiletého stařečka, který se v obchodě loučí po zakoupení tuzemáku a housek slovy: "I should go". :)
@Tulareanus (18.07.2020 04:49): V prvním odstavci sis odpověděl na důvod remasteru ve druhém... :) - Chudé interiery, například, ME1 má asi tak milion věcí, co by se mohli vylepšit a kompabilita rozhodně taky není OK, například na procesorech AMD řady FX na dvou planetách černali textury půlky mapy.
@Ria Kon (17.07.2020 17:48): Ale aj Noveria pôsobila betónovo a zariadenie na citadele, všetko jednoliato hnusné a minimum objektov. V tej hre nie sú interiéry, kde by si človek reálne povedal "tu to vyzerá pekne" alebo "tu to vyzerá útulne" alebo aspoň tak ako keby tam niekto reálne býval.

Inak reálne neviem, čo by v tých mass effectoch mohli remasterovať. Akože pochybujem, že by sa rozhodli prerobiť textúry a ostatné veci ako tak fungujú, pretože od tej doby sa bohužiaľ gameplayovo hry nijak veľmi neposunuli. Kompatibilita s OS tam stále je taktiež ok.
@rikuhahl (17.07.2020 22:28): Kampaň za Mortis měla smutněj konec, ale určitě to nebylo dojemný tolik, jako třeba Life is Strange. :-D

@Vurhor (17.07.2020 22:38): Mně snadno dojme všechno. :-D Neříkám, že to bylo vyloženě na rozbrečení, ale pár dojemných okamžiků to mělo (Hlavně na první hraní, při opakovaným hraní už to tolik nedojme). :-D

Sakra...! Nebudu se o tom bavit. Jsem věděl, že se mi kvůli tomu budete smát. Mimochodem, dnes jsem si dělal kvízy na téma "Most suitable DA race / class / romance for you" a nejčastěji mi vyšlo Qunari / Mage / Merrill. Ty kvízy jsou naprosto pitomý. :-D
@Ria Kon (17.07.2020 20:47): JJ. To určo byly silné momenty. Mě ale vcucla spíše ta celková atmosféra postupující beznaděje. Citadela v tomhle bylo suprové DLC, neb to byla párty před odletem posádky Normandy na poslední mise, kdy jsem zároveň věděl, že svého Sheparda vlastně posílám na smrt. Právě ta postupně galaxií prostupující hrůza z reaperů (z brutality s jakou vyrábí husky, jak vytváří sběrné a vyhlazovací tábory atp.) spolu se závěrečnou obětí hlavního hrdiny. Kdy ani jako Space Jesus nemůže všechny zachránit a sám za to položí život... Tohle byla prostě ta paráda. Nechtěl jsem jeden slavný příběh. Ten motiv beznaděje a oběti tam musel být a byl provedený skvěle.
@Ria Kon (17.07.2020 18:51): 7.11. by bylo symboličtější. :D Bylo by to docela hezké, kdyby každý nervózně čekal, co s remasterem, a najednou se objeví zničehonic na steamu na N7 day bez traileru a bez varování. Ale moc s tím nepočítám, jestli něco bude, určitě z toho bude mnohem větší humbuk, než by skutečně měl být.
@Malignus (17.07.2020 20:34): Mě na konci ME3 vždycky dostane úplně finálová scéna, kdy vidíme odlétající Normandii a do toho ještě naposledy zazní ten základní hrdinský hudební motiv. To mi vždycky vyhrknou slzy, což se zatím z her povedlo pouze Mass Effectu a 1. sérii The Walking Dead od Telltale. Možná i Life is Strange, to si teď nevzpomenu..

@Ria Kon (17.07.2020 20:47): Jen né film! Ale když už, tak s jiným příběhem. :)